Mark van Bommel

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Juancho
Vedette
Clubvoorkeur:
x 85

Mark van Bommel

Bericht door Juancho » 12 jul 2019, 12:33

Mark krijgt zeker een 2de kans, maar de eerste weken van het nieuwe seizoen plus zijn paar interviews baren me wel zorgen. Dus die twijfel overheerst wel meer dan dat ik er vertrouwen in heb dat v. Bommel zich ook durft aan te passen.

Wat dat betreft is die oefenpot van komende week in eigen huis een mooie test. Daar zal hij toch wel gaan spelen zoals hij tegen Basel ook zal starten: met/zonder blok en Lammers op 10?

Vive la Trance!

PCGC
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
x 22

Bericht door PCGC » 12 jul 2019, 12:38

Ykhim schreef:
12 jul 2019, 12:12
PCGC schreef:
12 jul 2019, 09:18
Onzin, NAC uit werd gemakkelijk gewonnen (dat die 0-2 pas in de laatste minuut valt doet niets af aan het spelbeeld --> 90 min gedomineerd), De Graafschap uit (1-4), Heracles uit (0-4) waren allebei makkies. Dat zijn met ADO uit 50% van je uitwedstrijden in de 1e seizoenshelft die met 2 vingers in je neus werden gewonnen. Is toch anders dan 1 uitwedstrijd.
Ik wilde gisteren inderdaad exact hetzelfde typen. Jij krijgt een hartje van me! :mrgreen:
Godver, tranen in mijn ogen, ik ga de vlag uithangen! ;) :o

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
x 51

Bericht door Massimo » 12 jul 2019, 13:09

Ik vind het vrij regulier als je de helft van je uitwedstrijden het moeilijk hebt. Zelfs Ajax had vorig seizoen in de tweede seizoenshelft 4 uitwedstrijden waar ze het moeilijk hadden en waar ze 9 verliespunten in behaalde. ( Heracles, Feyenoord en AZ) Tevens hebben ze aardig gezwijnd in de uitwedstrijd tegen FC Groningen.

Wat PSV niet gedaan heeft vorig seizoen de tweede seizoenshelft gedaan heeft is niet goed. Zowel qua spel als qua resultaat en die kan ik niet los van elkaar zien. Het heeft wat tegen gezeten met en een periode dat bijna alle kansen van de tegenstander erin gingen, maar ook toen waren de wedstrijden van PSV niet goed. Ook veel thuiswedstrijden waren niet best meer na de winterstop. Een trainer behoort een tweede seizoenshelft beter voetbal te laten zien dan in de eerste seizoenshelft. Juist bij Van Bommel verdwenen alle vastigheden en is Van Bommel gaan zoeken op de positie aanvallende middenvelder waarbij hij de oplossing niet heeft gevonden. Ook het lapmiddel om Hendrix(Sadilek/Gutierrez) en Rosario over te slaan toen die vast werden gezet door de tegenstander of waarbij het zo lang duurde dat de tegenstander weer compact en georganiseerd kon staan heeft Van Bommel geen oplossing kunnen vinden. De slechte tweede seizoenshelft kan je zeker op zijn conto schrijven ondanks dat hij te maken kreeg met een aantal spelers die niet meer de vorm hadden van de eerste seizoenshelft om verschillende redenen.

De wedstrijd tegen Ajax waar PSV desondanks kampioen had kunnen worden door niet te verliezen, kreeg Van Bommel veel kritiek op het middenveld Rosario, Hendrix en Sadilek. De eerste helft was slecht van PSV, maar Ajax creëerde ook geen bal en kwam met een lucky 1-0 voor. (Ten Cate zou het niet eens een goal noemen ;-) ) In de tweede helft was het ook met 11 tegen 11 dat PSV de betere partij werd en kansen en mogelijkheden kreeg. Na de rode kaart kon PSV zelfs de genadeklap uitdelen. Ook daar was het meer de omstandigheid dan de tactiek die voor de penalty tegen zorgde. Eerst mist Viergever een hele grote kans, die raakt daarbij geblesseerd en daardoor krijgt Neres de ruimte. Vervolgens maakt Schwaab een verkeerde beslissing door Neres aan te tikken en dat kost je de titel. Wat ik wel slecht van Van Bommel vond in die wedstrijd was zijn wisselbeleid. Het leken aanvallende wissels, maar de onderlinge afstanden werden daardoor groter en groter. Ajax had in die fase zelfs met 10 man steeds de tweede bal.

Wat betreft het nieuwe seizoen vind ik het nog veel te prematuur om conclusies aan de speelwijze te trekken. Van Bommel heeft nog niet met een complete selectie kunnen werken en de transfermarkt is nog anderhalve maand open. Wat gebeurd er met de aanvallende positie als Pereiro, Lozano en eventueel Bergwijn vertrekken? Van Bommel heeft Gutierrez en Thomas nog niet kunnen gebruiken en het is ook nog niet een uitgemaakte zaak dat Lammers de eerste basisspeler wordt voor de '10' positie.

Op weg naar nr 25
Jeugdinternational
Clubvoorkeur:
x 16

Bericht door Op weg naar nr 25 » 12 jul 2019, 13:32

Massimo schreef:
12 jul 2019, 13:09
Ik vind het vrij regulier als je de helft van je uitwedstrijden het moeilijk hebt. Zelfs Ajax had vorig seizoen in de tweede seizoenshelft 4 uitwedstrijden waar ze het moeilijk hadden en waar ze 9 verliespunten in behaalde. ( Heracles, Feyenoord en AZ) Tevens hebben ze aardig gezwijnd in de uitwedstrijd tegen FC Groningen.

Wat PSV niet gedaan heeft vorig seizoen de tweede seizoenshelft gedaan heeft is niet goed. Zowel qua spel als qua resultaat en die kan ik niet los van elkaar zien. Het heeft wat tegen gezeten met en een periode dat bijna alle kansen van de tegenstander erin gingen, maar ook toen waren de wedstrijden van PSV niet goed. Ook veel thuiswedstrijden waren niet best meer na de winterstop. Een trainer behoort een tweede seizoenshelft beter voetbal te laten zien dan in de eerste seizoenshelft. Juist bij Van Bommel verdwenen alle vastigheden en is Van Bommel gaan zoeken op de positie aanvallende middenvelder waarbij hij de oplossing niet heeft gevonden. Ook het lapmiddel om Hendrix(Sadilek/Gutierrez) en Rosario over te slaan toen die vast werden gezet door de tegenstander of waarbij het zo lang duurde dat de tegenstander weer compact en georganiseerd kon staan heeft Van Bommel geen oplossing kunnen vinden. De slechte tweede seizoenshelft kan je zeker op zijn conto schrijven ondanks dat hij te maken kreeg met een aantal spelers die niet meer de vorm hadden van de eerste seizoenshelft om verschillende redenen.

De wedstrijd tegen Ajax waar PSV desondanks kampioen had kunnen worden door niet te verliezen, kreeg Van Bommel veel kritiek op het middenveld Rosario, Hendrix en Sadilek. De eerste helft was slecht van PSV, maar Ajax creëerde ook geen bal en kwam met een lucky 1-0 voor. (Ten Cate zou het niet eens een goal noemen ;-) ) In de tweede helft was het ook met 11 tegen 11 dat PSV de betere partij werd en kansen en mogelijkheden kreeg. Na de rode kaart kon PSV zelfs de genadeklap uitdelen. Ook daar was het meer de omstandigheid dan de tactiek die voor de penalty tegen zorgde. Eerst mist Viergever een hele grote kans, die raakt daarbij geblesseerd en daardoor krijgt Neres de ruimte. Vervolgens maakt Schwaab een verkeerde beslissing door Neres aan te tikken en dat kost je de titel. Wat ik wel slecht van Van Bommel vond in die wedstrijd was zijn wisselbeleid. Het leken aanvallende wissels, maar de onderlinge afstanden werden daardoor groter en groter. Ajax had in die fase zelfs met 10 man steeds de tweede bal.

Wat betreft het nieuwe seizoen vind ik het nog veel te prematuur om conclusies aan de speelwijze te trekken. Van Bommel heeft nog niet met een complete selectie kunnen werken en de transfermarkt is nog anderhalve maand open. Wat gebeurd er met de aanvallende positie als Pereiro, Lozano en eventueel Bergwijn vertrekken? Van Bommel heeft Gutierrez en Thomas nog niet kunnen gebruiken en het is ook nog niet een uitgemaakte zaak dat Lammers de eerste basisspeler wordt voor de '10' positie.
Spot on wat mij betreft, en uiteraard gaan ze niet hele seizoen met een spits op 9 spelen. Als Pereiro is verkocht, komt er nog een CAM bij, ben ik zeker van.

Ricardo Izecson Santos
Jeugdspeler
Clubvoorkeur: PSV
x 5

Bericht door Ricardo Izecson Santos » 12 jul 2019, 13:34

Juancho schreef:
12 jul 2019, 12:33
Mark krijgt zeker een 2de kans, maar de eerste weken van het nieuwe seizoen plus zijn paar interviews baren me wel zorgen. Dus die twijfel overheerst wel meer dan dat ik er vertrouwen in heb dat v. Bommel zich ook durft aan te passen.

Wat dat betreft is die oefenpot van komende week in eigen huis een mooie test. Daar zal hij toch wel gaan spelen zoals hij tegen Basel ook zal starten: met/zonder blok en Lammers op 10?
Dat blok zal hij tegen Basel sowieso gaan hanteren. Guti zal dan nog niet inzetbaar zijn. Die conclusie kun je pas trekken als de volledige selectie compleet is inclusief nieuwe verdediger.

trolol
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
x 8

Bericht door trolol » 12 jul 2019, 13:49

Ykhim schreef:
12 jul 2019, 12:12
Ja: Spurs-thuis was beschamend (al had je met een beetje geluk nog onterecht gewonnen ook), maar waarom benoem je Barcelona-thuis dan niet? Als die kansen net wat beter vallen, staat het bij rust 3-0 voor PSV, tegen een Barcelona dat zeker geen B-elftal opstelde. Tot aan de return in de halve finale was dat Barcelona dé topfavoriet om de CL te winnen. Volgens mij is het zelfs zo dat PSV 2x in het rijtje staat van de vijf ploegen die dit seizoen de meeste kansen creëerden tegen Barcelona. Dat mag toch ook benoemd worden dan?

Inter had je thuis moeten pakken, inderdaad, misschien ook wel tegen 11 man. Je zag echter wel dat die beslissing om Handanovic géén rood te geven, een heel negatief effect (bijna demoraliserend) had op zowel spelers als publiek. Neemt niet weg dat die 1-2 nooit op die manier mocht vallen. Daar zag je wel dat we achterin kwaliteit misten. Met een speler als Moreno i.p.v. Schwaab/Viergever, was die goal van Icardi natuurlijk nooit gevallen.
Barcelona thuis was inderdaad goed. Ik weet alleen niet meer precies hoe dat speelschema toen in elkaar zat. Was het niet zo dat Barcelona al met één been in de volgende ronde stond? Ik keek net het scoreverloop terug, en herinner me dat we aardig wat kansen hebben gecreëerd, dus dat is positief.

Wél is het zo, dat wij nooit op voorsprong zijn gekomen. Ik denk dat als wij op 1-0 waren gekomen, dat zij gewoon een tandje bijgeschakeld hadden. Dan hadden we waarschijnlijk weinig meer gecreeëerd, en was het gewoon 1-3 geworden ofzo. Maar dat was inderdaad de enige wedstrijd waar we overtuigde.

Maar als het zo was dat Barca al met één been in de volgende ronde zat, dan hecht ik daar niet zoveel waarde aan. Dat is dan een kwestie van een smurf tegen de reus die het ze 'eventjes' lastig gemaakt heeft, zonder oog gehad te hebben op de overwinning, want dat is in mijn ogen wel de realiteit.

Tegen Inter en Spurs hebben we het laten liggen. Als we tegen beide minimaal 1 x gewonnen hadden (wat in mijn ogen mogelijk zou moeten zijn), en dán kom je als een duivel uit een doosje zoals thuis tegen Barca, dan hadden we zo maar derde of misschien wel tweede kunnen worden.

Helaas is onze selectie nog net te matig om te kunnen stunten. Met spelers als Viergever, Schwaab, Hendrix en in mindere mate Zoet zal dat altijd lastig blijven.

Ykhim
Vedette
x 273

Bericht door Ykhim » 12 jul 2019, 14:22

Dat laatste ben ik met je eens, maar daarom zeg ik ook dat ik het niet fair vind om de CL als kritiekpunt mee te nemen. Met ons materiaal mocht je niet meer verwachten, terwijl we met een beetje geluk wél verder hadden kunnen komen. Kortom: we speelden bij vlagen best goed, maar kregen daar geen beloning voor. Dat is soms ook topvoetbal natuurlijk. En het was niet alleen dat je beperkte spelers als Zoet, Viergever, Schwaab en Hendrix in je elftal had, maar ook onervaren backs, een middenveld met de nieuwkomer Rosario en Pereiro, en een spits die vooral uitblinkt in de lucht. Het was een wereldprestatie geweest om 2e te worden in die poule, nog meer dan toen Cocu die groepsfase wist door te komen.

Dat gezegd hebbende ben ik wel benieuwd naar de komende periode. Drie voorrondes CL en de tegenstanders zullen met de ronde beter worden. Met het huidige materiaal kunnen we Basel waarschijnlijk wel verslaan, maar we maken zo niet heel veel kans om de groepsfase te halen, dus er zal echt wel wat bij moeten. Van Bommel zal bovendien wat anders moeten gaan spelen, want anders wordt het met het seizoen in z'n algemeenheid niet veel, denk ik zo.

#teamunnerstall

ziege maar ook zagge
Vedette
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
x 82

Bericht door ziege maar ook zagge » 12 jul 2019, 14:34

Ach, al speelt Willem II tegen Barca dan doen ze het nog steeds 'verrassend goed', alleen al door het verschil in motivatie voor zo'n pot. Altijd denken kleine ploegen achteraf dat ze te weinig gekregen hebben en dat beaamt dan iedereen. Maar daar koop je dus helemaal niks voor.

Je doet het pas goed als je het in klinkende punten om kunt zetten, tot dat moment kreeg je gewoon de ruimte die de ander zich kon veroorloven.

Ykhim
Vedette
x 273

Bericht door Ykhim » 12 jul 2019, 14:37

Er is een verschil tussen iets goed doen en iets goed genoeg doen. We deden het goed, maar net niet goed genoeg. Is geen schande natuurlijk.

#teamunnerstall

Juancho
Vedette
Clubvoorkeur:
x 85

Bericht door Juancho » 12 jul 2019, 15:19

Ricardo Izecson Santos schreef:
Dat blok zal hij tegen Basel sowieso gaan hanteren. Guti zal dan nog niet inzetbaar zijn. Die conclusie kun je pas trekken als de volledige selectie compleet is inclusief nieuwe verdediger.

Dat is dus zo wat mij niet bevalt. Het gaat mij niet eens direct om namen, ik vind namelijk dat je met deze groep zoals die nu is ook niet de juiste/beste spelers hebt om met zo'n defensief blok te spelen. Het gaat mij meer om de tactiek, om je uitgangspunten. Wil je wat meer voetballen, dan kan dat ook nu gewoon. Of iig dat je het probeert. Maar tot nu toe gaan we stug door met waar we gebleven zijn en dat zie ik toch wel als een teken aan de wand.

Als je wat anders wil voetballen zoals velen volgens mij hier hopen, dan had je dat afgelopen weken ook al moeten trainen, moeten proberen in oefenwedstrijden. Ongeacht welke spelers er nog niet bij zijn of misschien nog weg gaan.

Vive la Trance!

RIO
Jeugdinternational
x 39

Bericht door RIO » 13 jul 2019, 04:29

Ben echt benieuwd wat Bommel doet als ie uit meer smaken kan kiezen. Nu is het vanille en straciatella. Doe eens mango en pistachio.

ShovingNE2
Site Admin
x 119

Bericht door ShovingNE2 » 13 jul 2019, 09:06

Juancho schreef:
12 jul 2019, 15:19

Als je wat anders wil voetballen zoals velen volgens mij hier hopen, dan had je dat afgelopen weken ook al moeten trainen, moeten proberen in oefenwedstrijden. Ongeacht welke spelers er nog niet bij zijn of misschien nog weg gaan.
Het blok staat er nog inderdaad, dat op zich vind ik niet zo'n groot probleem , het is meer de invulling ervan. Hendrix/Rosario of meer voetbal. Zal ook afhangen van de CV die komt. Voorin is er wel wat veranderd schijnbaar al hebben we zelf de beelden niet gezien.
De tactische uitgangspositie van PSV is bekend (4-2-3-1), maar in de wedstrijd varieert de formatie continu door buitenspelers aan de binnenkant of positiewisselingen. Hier bijvoorbeeld, kort voor de 2-0: Malen uitgezakt, Lammers diep en Bergwijn in de as.

ruuddevil
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
x 84

Bericht door ruuddevil » 13 jul 2019, 09:13

De basis lijkt te zijn

Zoet
Dumfries Luckassen Viergever Lato
Rosario Lammers Hendrix
Bergwijn Malen Bruma

Nog steeds Het Blok dus en een spits op 10. Vooralsnog geen geluiden dat er wordt gezocht naar een nieuwe middenvelder, Van Bommel rekent Thomas mee als aanwinst.

Afellay_Amrabat
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
x 38

Bericht door Afellay_Amrabat » 13 jul 2019, 09:15

Thomas ipv Hendrix betekent minder fysiek maar wel veeeeeel meeeeeeer voetbal natuurlijk. En dan is Guti is er ook nog :D

ruuddevil
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
x 84

Bericht door ruuddevil » 13 jul 2019, 10:05

Read my lips: Guti gaat net zo weinig spelen als afgelopen seizoen.

Juancho
Vedette
Clubvoorkeur:
x 85

Bericht door Juancho » 13 jul 2019, 10:44

ShovingNE2 schreef:
13 jul 2019, 09:06
Juancho schreef:
12 jul 2019, 15:19

Het blok staat er nog inderdaad, dat op zich vind ik niet zo'n groot probleem , het is meer de invulling ervan. Hendrix/Rosario of meer voetbal. Zal ook afhangen van de CV die komt. Voorin is er wel wat veranderd schijnbaar al hebben we zelf de beelden niet gezien.
De tactische uitgangspositie van PSV is bekend (4-2-3-1), maar in de wedstrijd varieert de formatie continu door buitenspelers aan de binnenkant of positiewisselingen. Hier bijvoorbeeld, kort voor de 2-0: Malen uitgezakt, Lammers diep en Bergwijn in de as.
Vorig seizoen was dat toch ook al zo? Zeker Berwijn was aardig aan het zwerven. Bruna doet dat misschien alleen nog wel meer. Maar verder is het gewoon exact hetzelfde en moet je dus maar hopen dat de voorste 3 hun dag hebben. Anders heb je weer een groot probleem....

Vive la Trance!

ThoresenKoolhof
International
x 16

Bericht door ThoresenKoolhof » 13 jul 2019, 10:51

Over Ryan Thomas als aankoop was hij een jaar geleden heel erg te spreken paste in de speelwijze die hij voorstond spel versnellen noemde hij als voorbeeld, helaas hebben we dat van het blok niet bepaald teruggezien, met name Hendrix natuurlijk, het waren eerder spelvertragers dan spelversnellers.
Filmpje van Bommel o.a. over de aankoop Thomas.
https://www.msn.com/nl-nl/video/soccer/ ... vi-BBLKAF8

cocufan1
Vaste waarde in elftal
x 10

Bericht door cocufan1 » 13 jul 2019, 11:03

ruuddevil schreef:
13 jul 2019, 10:05
Dat is een ding wat zeker is.

Van Bommel zal altijd Rosario, Hendrix/Sadilek opstellen. Die worden als eerste op het bord geschreven voor elke wedstrijd.

3 spelers die samen goed waren voor maar liefst 2 goals afgelopen seizoen.
Daar ga je never nooit geen kampioen mee worden als je er 2 van opstelt.

Maar ja, eigenwijs, en spelen zoals zijn schoonvader.

Ik had stiekem gehoopt dat hij naar Bayern zou gaan, en dat we Cocu terug konden halen.
Maar ja dat kan nu niet meer. Helaas.

Smeets14
Basisspeler
x 54

Bericht door Smeets14 » 13 jul 2019, 11:23

Als het oh zo zeker is dat Guti weer niet gaat spelen dit seizoen dan heeft van Bommel hem dat wel duidelijk gemaakt en dan zou Guti deze zomer wel vertrekken. Van Bommel heeft op dit moment niet veel keuzes op het middenveld want voor de 2 cvm posities heeft hij eigenlijk maar 3 opties: Hendrix, Sadilek en Rosario. Guti en Thomas zijn er door vakantie en blessure nog niet bij. Maar goed mooi dat iedereen hier precies weet wat van Bommel doet. Heb soms een beetje het idee dat mensen hier gewoon juist willen dat Guti niet gaat spelen om iets te zeiken te hebben..

Van Bommel en Guti hebben beide aangegeven dat hij tijd nodig had om te wennen. Maar dat wordt dan weer niet geloofd natuurlijk.

ShovingNE2
Site Admin
x 119

Bericht door ShovingNE2 » 13 jul 2019, 11:33

Yep. Guti heeft altijd de hand in eigen boezem gestoken en nooit 1 seconde laten merken dat hij het oneens was met de situatie.

Ykhim
Vedette
x 273

Bericht door Ykhim » 13 jul 2019, 11:35

Gutiérrez is dan ook een voorbeeldprof en zeker niet iemand die gaat stoken als het even niet loopt. Nee: leuk vindt hij het niet, maar dat hoeft natuurlijk ook niet. Ik hoop gewoon dat hij zich herpakt en zijn plek op het middenveld veilig weet te stellen. Dat zou ons voetbal goed doen.

#teamunnerstall

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
x 51

Bericht door Massimo » 13 jul 2019, 11:37

Gutierrez heeft de laatste wedstrijden van het afgelopen mogen spelen. Dat krijgt hopelijk weer een vervolg als hij weer terug is.

ShovingNE2
Site Admin
x 119

Bericht door ShovingNE2 » 13 jul 2019, 11:39

Ykhim schreef:
13 jul 2019, 11:35
Gutiérrez is dan ook een voorbeeldprof en zeker niet iemand die gaat stoken als het even niet loopt. Nee: leuk vindt hij het niet, maar dat hoeft natuurlijk ook niet. Ik hoop gewoon dat hij zich herpakt en zijn plek op het middenveld veilig weet te stellen. Dat zou ons voetbal goed doen.
Eens. Maar het oneens zijn met de situatie of het niet leuk vinden zijn verschillende dingen natuurlijk. Uiteraard vind hij het niet leuk. Eind vorig seizoen ging het de goede kant op. Benieuwd hoe het nu gaat.

Ykhim
Vedette
x 273

Bericht door Ykhim » 13 jul 2019, 11:42

Mijn punt is dat Gutiérrez nooit naar buiten toe zal roepen dat hij het ermee oneens is. Maar dat is niet per se een juiste reflectie van de realiteit. Guti heeft ook gezien dat onze trainer een aantal interessante keuzes heeft gemaakt op het middenveld. Denk je dat hij - een international met 200+ wedstrijden op het hoogste niveau in de benen - het ermee 'eens' was dat hij gepasseerd werd door Sadílek en Ihattaren?

#teamunnerstall

J.B.
Vedette
Clubvoorkeur: Broodje Smos
x 89

Bericht door J.B. » 13 jul 2019, 11:46

ruuddevil schreef:
13 jul 2019, 10:05
I cannot read your lips, dus moeten we het doen met de letters.

Begenadigd allesdeskundige

Plaats reactie