Mark van Bommel

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Juancho
Legende
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 96 times
Been thanked: 141 times

Mark van Bommel

Bericht door Juancho » 14 aug 2019, 15:26

Volgens mij is hier niemand die geen eigen mening heeft en een mening vormt op basis van die paar mafkezen op TV. Maargoed, dat mag jij anders zien. Ik schat dit BB blijkbaar wat hoger in dan jij doet....
Vive la Trance!

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 29 times

Kaarten:

Bericht door tirzah » 14 aug 2019, 15:38

Dat zie ik inderdaad anders. Er wordt hier soms zelfs lovend gesproken over "analisten" die ik beschouw als nitwits of mafkezen. Nog los van het feit dat ze vaak negatief over PSV oordelen zonder kennis van zaken.

Ik heb in de loop der jaren enig wantrouwen opgebouwd tegen lieden met dubbele agenda's in programma's die zichzelf "opiniérend" noemen en hun hekel aan Mark niet kunnen verbergen.
Helaas beinvloeden ze opinies en als ik hun "mening" hier teruglees zeg ik daar wat van.
Het is m.i. de plicht van een PSV supporter voor zijn club op te komen, vooral als mensen die op enerlei wijze trachten te benadelen. Dat doe ik vaak als het iemand van buiten , maar ook als het soms een mede forummer betreft.

En wat Mark betreft, ik heb al eerder gezegd dat hij pas rond Kerst een eerste tussenrapport van mij krijgt. Dus ga ik niet mee met het moderne, opportunistische gedoe om elke scheet die onze coach laat van kritiek te voorzien.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 14 aug 2019, 15:39

Je moet doen wat je niet laten kunt. Ik denk dat je alleen de lieden hier ietwat onderschat. Maargoed, roep vooral wat je wil roepen! Het je trouwens een voorbeeld van iemand (analisten) waar lovend over gesproken wordt over die jij beschouw als nitwits of mafkezen. Ben erg benieuwd namelijk.....
Vive la Trance!

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Kaarten:

Bericht door tirzah » 14 aug 2019, 15:44

Wat een rare conclusies trek jij toch steeds. Hoezo onderschat ik "de lieden hier" ?
Jij kent het woord "soms" en "sommigen" blijkbaar niet?
En ja, ik blijf hard roepen dat ik vertrouwen heb in van Bommel, achter PSV sta en de randstadmedia een negatieve invloed hebben op wat ons PSV regelmatig overkomt.

PS; nu je je tekst hebt uitgebreid met een vraag, heb ik eerst een wedervraag; wie zou ik in 's hemelsnaam moeten beschouwen als een bekwame analist? Is daar een studie of opleiding voor of ben je "analist" als een onbekend iemand je om onbekende redenen uitnodigt toe te treden tot het kleine grachtengordel kliekje dat kroegpraat het land in smijt in aanwezigheid van een camera en microfoon?

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 14 aug 2019, 15:54

Die woorden ken ik zeker maar dit wordt weer een discussie zoals destijds waar je ook wat steken uitdeelde aan je mede BB'ers. Maargoed, als je geen voorbeelden kan geven laat ik het hier maar bij.
Vive la Trance!

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Kaarten:

Bericht door tirzah » 14 aug 2019, 16:00

Laat het er maar bij, want zoals ik zie kan ik nog geen antwoord intikken of er wordt al door jou op gereageerd.
Dus prima zo.

J.B.
Vedette
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 130 times
Been thanked: 107 times

Bericht door J.B. » 14 aug 2019, 16:04

RIO schreef:
14 aug 2019, 14:31
Juist een goede actie om van Bommel die twee Aussies te laten halen. Nu kunnen ze hem erop wijzen.
Is er toch over nagedacht :mrgreen:
There are no mistakes, there are just happy accidents.

J.B.
Vedette

Bericht door J.B. » 14 aug 2019, 16:19

Brael schreef:
14 aug 2019, 13:56
J.B. schreef:
14 aug 2019, 13:44
Misschien kunnen Bommel en Schwaab het wel goed vinden met elkaar. Dat heeft verder niets te maken met hoe Bommel bekend staat in de spelersgroep.
Ik apprecieer het dat je de andere kant van de medaille wil belichten, maar dit is natuurlijk erg ver gezocht. Een spelersgroep die de trainer uitkotst, maar dan wel een speler (die bovendien goed in de groep lag) die terugkomt op verzoek van zijn trainer. Het is natuurlijk niet uit te sluiten, maar het is een stuk voor de hand liggender dat Van Bommel helemaal niet zo wordt uitgekotst door de spelersgroep, als wat de media en sommige forumlieden hier ons wilden doen geloven.
J.B. schreef:
Overigens hoeft een coach niet de beste vriendjes te zijn met de spelers. Dat moet je ook kunnen. Bommel is nou ook niet echt een likeable guy zoals Hiddink of een Cocu dat wel is. Bommel zie ik meer als coach een soort van Gaal type worden. En daarmee kun je ook best ver komen. Alleen moeten er wel resultaten worden gehaald.
Je hoeft ook geen vrienden te zijn met je spelers, al denk ik dat een bepaalde vorm van respect wel onmisbaar is, ook op menselijk vlak. Maar het feit dat een speler positief reageert op de belletjes van Van Bommel, zegt wel iets.
Opzich wel interessant. Ik heb in het verleden wel eens een cursus gedaan (ook mbt mijn werk) die diverse `leiders` of `coaches` liet zien. Eentje daarvan was het bewuste conflictmodel waar je dus bewust wrijving opzoekt om daarmee de beste prestaties van een groep af te dwingen. Het bewust passeren van spelers kan daar mee te maken hebben. Alleen maar handje op de schouder en pamperen werkt ook niet namelijk.

Brael
Lid 2e elftal
Has thanked: 11 times
Been thanked: 25 times

Bericht door Brael » 14 aug 2019, 16:40

Snap ik. Maar een conflictmodel hanteren is iets anders dan door de selectie uitgekotst worden. Hopelijk hebben ze je dat ook verteld op je cursus ;)

Overigens hoop ik dat spelers altijd "bewust" gepasseerd worden, en dat er geen lootjes getrokken worden voorafgaand aan de wedstrijd ;)

J.B.
Vedette

Bericht door J.B. » 14 aug 2019, 16:47

Je moet niet zorgen dat ze je gaan uitkotsen natuurlijk. Dan wordt de situatie toch wat onwerkbaar.. :mrgreen:

StratumZuid
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 262 times
Been thanked: 45 times

Bericht door StratumZuid » 14 aug 2019, 16:53

tirzah schreef:
14 aug 2019, 15:38
Dat zie ik inderdaad anders. Er wordt hier soms zelfs lovend gesproken over "analisten" die ik beschouw als nitwits of mafkezen. Nog los van het feit dat ze vaak negatief over PSV oordelen zonder kennis van zaken.

Ik heb in de loop der jaren enig wantrouwen opgebouwd tegen lieden met dubbele agenda's in programma's die zichzelf "opiniérend" noemen en hun hekel aan Mark niet kunnen verbergen.
Helaas beinvloeden ze opinies en als ik hun "mening" hier teruglees zeg ik daar wat van.
Het is m.i. de plicht van een PSV supporter voor zijn club op te komen, vooral als mensen die op enerlei wijze trachten te benadelen. Dat doe ik vaak als het iemand van buiten , maar ook als het soms een mede forummer betreft.

En wat Mark betreft, ik heb al eerder gezegd dat hij pas rond Kerst een eerste tussenrapport van mij krijgt. Dus ga ik niet mee met het moderne, opportunistische gedoe om elke scheet die onze coach laat van kritiek te voorzien.
Ik heb hier ooit een dergelijke discussie via de mail over gehad met Johan himself haha. De stelling was dat als ze het over PSV hadden, Toivonen steeds slecht (terecht) werd uitgelicht in de media, terwijl Mertens toen de sterren van de hemel speelde en alleen als 'kabouter' bestempeld werd zonder het over zijn voetbal te hebben. Wanneer het over Ajax ging hadden ze het alleen maar over wonderboy Eriksen en lichtte dat tot stervens aan toe uit. Screenshot is van zijn laatste reactie in deze discussie :mrgreen:

Afbeelding

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 3 times
Been thanked: 98 times

Bericht door ShovingNE2 » 14 aug 2019, 17:18

J.B. schreef:
Bommel is nou ook niet echt een likeable guy zoals Hiddink of een Cocu dat wel is. Bommel zie ik meer als coach een soort van Gaal type worden.
Cocu likable binnen de spelersgroep? Die was snoei en snoeihard en schold ze echt totaal stijf hoor. Van Gaal was eerder likable. Vreemde snoeshaan, maar spelers gingen over het algemeen voor hem door het vuur en hij wist alles van de spelers en vergat nooit wat.

Binnen een spelersgroep worden sommige zaken heel anders ervaren dan dat een coach naar buiten toe doet.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Kaarten:

Bericht door tirzah » 14 aug 2019, 17:19

Bedankt , Stratum Zuid, voor je screenshot, uitermate veelzeggend over dit figuur.

Erg herkenbaar de gebruikte termen, die ik ook terug kreeg uit Zeist en Hilversum toen ik nog de moeite nam met gefundeerde kritiek met hen te corresponderen.

Maar ja, ik ben dan ook maar een "bekrompen denkende provinciaal" die alles wat hij in de Klaagmuur gedetailleerd beschreef over "de vijand van boven de rivieren" kennelijk zelf heeft verzonnen.

Jammer dat Johan Derksen die zichzelf naar eigen zeggen niet serieus neemt niet snapt dat velen in dit land de onzin die hij uitkraamt wel geloven..

StratumZuid
Vaste waarde in elftal

Bericht door StratumZuid » 14 aug 2019, 17:23

Inderdaad, vind hem buiten dat wel een enorme held haha. En het niveau ligt hoog hier hoor maak je niet druk...

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Kaarten:

Bericht door tirzah » 14 aug 2019, 17:27

Het enige "positieve" wat hem onderscheidt van allerlei gladde jongens met dubbele agenda's die - betaald nog wel - hun "analitische" onzin het land in smijten is dat hij niet per definitie alleen anti PSV is. Hij durft zijn ongenuanceerde kreten ook los te laten op - al dan niet gehypte - anderen.

Hoog niveau? Bij velen wel ja. Maar ik maak me ook druk over de "leerlingen" met minder niveau. Beroepsafwijking.

Menno1
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 72 times
Been thanked: 111 times

Bericht door Menno1 » 14 aug 2019, 17:43

Zo werd Mourinho als pedante arrogante lul gezien, maar in zijn glorie tijd was hij de lieveling van de spelers: Nam alle 'heat' op zich als er slecht werd gespeeld, wist alles van de spelers, inclusief verjaardagen vrouw, kinderen, minaressen :) En was hard maar ook eerlijk en duidelijk.

Mark is ook hard, ik denk ook wel eerlijk, maar duidelijkheid is er door dat geswitch waarschijnlijk minder. Daar moet hij stappen in maken; het is van de zotte om uit het niets een Pereiro in de basis te zetten, Ihattaren dan weer tribune, dan weer invallen, dan weer nul minuten enzovoort. Keuzes moeten gemaakt worden, maar elke week een andere 10 of een andere linkksbuiten is niet sterk om maar een voorbeeld te noemen.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 14 aug 2019, 17:47

Menno1 schreef:
14 aug 2019, 17:43
het is van de zotte om uit het niets een Pereiro in de basis te zetten
Voor jou/ons 'uit het niets', je hebt geen idee of dat voor de spelers zelf ook geldt. Aanname.

Menno1
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 14 aug 2019, 17:53

ShovingNE2 schreef:
14 aug 2019, 17:47
Menno1 schreef:
14 aug 2019, 17:43
het is van de zotte om uit het niets een Pereiro in de basis te zetten
Voor jou/ons 'uit het niets', je hebt geen idee of dat voor de spelers zelf ook geldt. Aanname.
Jij vond het logisch dat een speler die geen seconde had gespeeld in de voorbereiding en de vorige wedstrijd uit de selectie werd gehouden, plots in de basis begon? En na 20 minuten op rechtsbuiten werd gedumpt?

Dat was hartstikke logisch, ook voor de spelers? Allemaal zo afgesproken?

Ja, is een aanname van mij inderdaad. Best wel een sterke...

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 14 aug 2019, 17:56

Weet je waarom hij uit de selectie werd gehouden daarvoor?

StratumZuid
Vaste waarde in elftal

Bericht door StratumZuid » 14 aug 2019, 18:07

In de prullenbak zat hij zelfs, ze hadden alleen nog niet op leegmaken gedrukt.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 15 times
Been thanked: 56 times

Bericht door Massimo » 14 aug 2019, 18:08

Van Bommel zal ongetwijfeld nog genoeg dingen niet goed c.q. onhandig doen, hij zal verre van een allemansvriend zijn, maar toch hoor en lees je in interviews niet door de regels heen dat ze kritiek op Van Bommel hebben. Daarnaast is Gerbrands enthousiast over Van Bommel en dat zou hij niet zijn als de relatie met de spelers slecht of zelfs matig zou zijn. Die zit daar doorgaans wel bovenop. Ook is er nog niet of nauwelijks spelers geweest die hebben lopen natrappen op Van Bommel nadat ze zijn vertrokken. Hooguit dat ze vonden dat ze meer kansen hadden moeten krijgen, maar dat hoor je van vrijwel iedere speler die niet speelde en vertrokken is.

Verder zal het best kunnen de Van Bommel en de Zuid- en Latijns-Amerikaanse connectie niet een 'match in heaven' is, omdat daar de karakterverschillen te groot voor zijn, maar ook daar valt daar best een nuance te plaatsen.

- Lozano heeft een slecht laatste half jaar gehad, maar je hoort ook de verhalen uit Mexico dat hij na een langere tijd kan verslappen in aandacht. En Lozano heeft nooit veel verdedigende werk gedaan en als je niet levert krijg je eerder frictie met je teamgenoten dan met je trainer.
- Pereiro heeft onder Van Bommel meer kansen gekregen dan onder Cocu, maar bleek uiteindelijk net zo wisselvallig. Heeft bijna een gehele seizoenshelft basisspeler mogen zijn. Cocu zette hem vaak neer aan de zijkant en was ook met regelmaat invaller of de eerste die eruit ging. Daar zie ik weinig verschil in.
- Gutierrez blijkt een aardige speler te zijn, maar voor de meeste supporters denk ik toch een beetje minder goed dan gedacht werd toen hij werd aangetrokken. Zeker geen onomstreden speler.
- Mauro stond wat lager in de pikorde, maar krijgt nu ook van Wormuth te horen dat de effectiviteit en de intensiteit omhoog moet. Een andere trainer die op sportieve gronden bepaalde keuzes maakt.

Nou wil ik zeker niet impliceren dat Van Bommel het allemaal goed doet en keer op keer de juiste snaar weet te raken bij zijn spelers, maar er zijn volgens mij nog niet echt structurele signalen dat Van Bommel wordt uitgekotst door de selectie en dat ze geen stap teveel voor PSV op dit moment willen doen.

J.B.
Vedette

Bericht door J.B. » 14 aug 2019, 23:41

ShovingNE2 schreef:
14 aug 2019, 17:18
J.B. schreef:
Bommel is nou ook niet echt een likeable guy zoals Hiddink of een Cocu dat wel is. Bommel zie ik meer als coach een soort van Gaal type worden.
Cocu likable binnen de spelersgroep? Die was snoei en snoeihard en schold ze echt totaal stijf hoor. Van Gaal was eerder likable. Vreemde snoeshaan, maar spelers gingen over het algemeen voor hem door het vuur en hij wist alles van de spelers en vergat nooit wat.

Binnen een spelersgroep worden sommige zaken heel anders ervaren dan dat een coach naar buiten toe doet.
Als je het zo gaat zien. Ook Hiddink kon je verrot schelden. Cocu is toch qua persoon rustiger van aart dan dat Bommel is. Als ik kijk naar hoe beiden als speler waren was Bommel toch wel het opgewonden standje.

StratumZuid
Vaste waarde in elftal

Bericht door StratumZuid » 14 aug 2019, 23:45

Guus kon elk poppetje zijn om de juiste snaar te raken. Dat maakt hem de meester.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 15 aug 2019, 09:48

Wbt Lozano kan je er ook bij zeggen dat hij gewoon een wat apart ventje is. Zie oa ook de woorden van Westerhof:
Wout Westerhof, voormalig jeugdtrainer van Hirving Lozano bij het Mexicaanse CF Pachuca, 'snapt heel goed' dat het op dit moment botst tussen de sterspeler van PSV en zijn trainer Mark van Bommel. Westerhof herkent het gedrag van Lozano.

Bij Pachuca was Westerhof twee jaar trainer van Chucky. "Het is duidelijk dat hij in deze fase van zijn loopbaan weer geprikkeld moet worden", vertelt de Nederlander in gesprek met de NOS. "Zijn eerste seizoen bij PSV was top, maar vervolgens kwam alle lofzang voor hem en dan komt bij Chucky de klad er een beetje in. Het is herkenbaar hoe hij zich nu gedraagt."

"Als het bij Lozano niet gaat zoals hij wil, dan komt het vervelende ventje in hem bovendrijven. Je voert dan een continue strijd met hem. Hij denkt dan: ik ben toch de beste en ik maak mijn doelpunten? Wat zeuren jullie nou? Hetzelfde gebeurt nu denk ik een beetje bij PSV."

"Dat het tussen de Mexicaan en zijn trainer botst in Eindhoven, begrijpt Westerhof dan ook. "Ik kan me wel voorstellen dat Van Bommel de nodige aanvaringen met hem heeft gehad, dat had ik ook."
Is toch wel iets waar Lozano aan zal moeten werken. Bij PSV ben je misschien de grote ster, maar als je zelfs bij ons al gepasseerd moet worden om geprikkeld te worden.... Dan moet je toch eerst eens bij jezelf ten rade gaan.
Vive la Trance!

Menno1
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 15 aug 2019, 21:49

Nou, Ihattaren komt er in voor Bruma. En wat denken jullie? Ihattaren, de enige 10, start dus vanaf rechts. Wat een lul die van Bommel. Tactisch te dom om te schijten....

Plaats reactie