Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

John de Jong

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 377 times
Been thanked: 1707 times

John de Jong

Bericht door ShovingNE2 » 30 jun 2020, 13:11

Mouth of the south schreef:
30 jun 2020, 12:01
ShovingNE2 schreef:
30 jun 2020, 11:36
30 jun 2020, 10:45
Massimo, de kwaliteit beoordeel ik op het moment dat het er echt toe doet.
En vorig jaar was dat de wedstrijd tegen Basel. In die 40 miljoen wedstrijd trad een zeer gemankeerd team aan. Dan kun je wachten tot er een miljoen af is van een transferprijs of je kunt een beetje extra betalen en wel de CL halen. No-brainer.
Die wedstrijd was 40 miljoen? Volgens mij was er nog een veel zwaardere wedstrijd daarn!
Je bedoelt het wereldberoemde Lask Linz ? :lol: :lol:
Nee, die wedstrijd die daarop zou volgen. Iedereen gaat er blind vanuit dat we na Basel even de groepsfase CL zouden halen. Wat onzin is.

Het Kanon
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 21 times
Been thanked: 75 times

Bericht door Het Kanon » 30 jun 2020, 13:17

Ykhim schreef:
30 jun 2020, 13:00
Ammehoela. Basel heeft twee keer van Getafe gewonnen in de EL, heeft Frankfurt met 0-3 (!) van de mat gespeeld. LASK Linz heeft PSV en AZ - waar hier toch terecht veel respect voor is - lachend opzij gezet, zonder ook maar in de problemen te komen. En dan hebben we het dus nog niet gehad over de kampioen van België die nog dit seizoen bijvoorbeeld met 10 man een gelijkspel haalden bij Real Madrid, want die waren we dus ook nog tegengekomen.
Ik zat bij beide thuiswedstrijden in het stadion en de uitwedstrijden voor de TV, dus ik heb een beeld van de ploegen maar zo veel kwaliteit hadden die twee ploegen niet. Zeker niet als je de aanwezige PSV spelers aangevuld had met een paar goede aankopen (het geld daarvoor was er). Er ging van alles fout (Bergwijn op 10, maar ook Luckassen en Sadilek die staan te schutteren). Club Brugge is wel een sterke ploeg, maar dat is PSV ook (of had het moeten zijn).

Ykhim
Vedette
Has thanked: 516 times
Been thanked: 665 times

Bericht door Ykhim » 30 jun 2020, 13:48

Individueel misschien minder dan PSV, maar qua team mijlenver voor ons. Dat geeft uiteindelijk wél de doorslag als je het over Europees modale clubs (in sportief opzicht) als PSV, AZ, Ajax, Getafe, Frankfurt, Brugge, Basel en Linz hebt. En dat blijkt dus ook uit andere prestaties in Europa.

AZ had het beter voor elkaar, maar die konden ook geen vuist maken tegen Linz. En Ajax ging er met al hun kapitaal keihard af tegen Getafe. Datzelfde Getafe had dus zelf weer geen schijn van kans tegen Basel. Het zegt uiteraard niet alles, maar wel iets. Volhouden dat PSV met Lyanco en Rodríguez de CL wel had gehaald, is wat mij betreft arrogant. Zo'n abc'tje was het echt niet geweest.
''Visie overwint tegenslag'' - Toon Gerbrands, 16 juni 2020

''Mijn visie doet er niet echt toe'' - Mercer, het hele jaar door

Mouth of the south
International
Has thanked: 26 times
Been thanked: 125 times

Bericht door Mouth of the south » 30 jun 2020, 14:22

Als je niet wint van Lask Linz en Basel, hoef je het nooit, maar dan ook helemaal nooit meer te hebben over de top-32 van Europa.

De ambities bij sommige heren hier zijn echt helemaal weg.

Back to de Jong, laat hij maar goed naar Schmidt luisteren en zijn boodschappenlijst afwerken.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 832 times
Been thanked: 1412 times

Bericht door Maikel_91 » 30 jun 2020, 14:23

30 jun 2020, 14:22
Als je niet wint van Lask Linz en Basel, hoef je het nooit, maar dan ook helemaal nooit meer te hebben over de top-32 van Europa.

En daarom is er terecht afscheid genomen van de vorige trainer en staat er nu een staf van formaat.

Mouth of the south
International

Bericht door Mouth of the south » 30 jun 2020, 14:27

Maikel_91 schreef:
30 jun 2020, 14:23
30 jun 2020, 14:22

En daarom is er terecht afscheid genomen van de vorige trainer en staat er nu een staf van formaat.
Dat ben ik helemaal met je eens.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 30 jun 2020, 14:31

PSV is bezig met een proces, daar zitten ups en downs in. Ik denk dat nu met de huidige staf al een grote stap voorwaarts is gezet. Nu is 't aan De Jong om een goede selectie neer te zetten in samenspraak met Schmidt. Hoop wel dat mensen ook gaan inzien dat de transferperiode niet werkt als een 'To do list' afwerken omdat je als club afhankelijk bent van tig factoren. Als er uiteindelijk maar op de benodigde plekken versterking komt.

Maar dat anti De Jong geroeptoeter van mensen na een gerucht over een rechtsbuiten is gewoonweg vermoeiend.

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 129 times
Been thanked: 235 times

Bericht door Brael » 30 jun 2020, 14:43

Met wat voor proces zijn ze bezig?

Zoals al vaker gezegd, is Schmidt een uitstekende zet geweest. Maar verder zie ik op technisch gebied weinig gebeuren dat op een succesvol lange-termijn-proces lijkt. Maar ik laat me graag uit mijn onwetendheid helpen, uiteraard.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 109 times
Been thanked: 374 times

Bericht door Massimo » 30 jun 2020, 14:46

Vorige zomer is er natuurlijk wel het één en ander misgegaan bij PSV en JdJ, alleen wilde ik wel aangeven dat niet elke beslissing los van elkaar staat en er ook andere zaken een rol spelen. Eigenlijk was de keuze van Gerbrands om zowel een onervaren trainer als onervaren TD aan te stellen na het vertrek van Cocu en Brands al niet goed en het transferbeleid vorige zomer verergerde het alleen maar in een situatie die sowieso al lastig was omdat het spel en de resultaten onder Van Bommel al een half jaar daarvoor tanende was. Nu wordt er een nieuwe start gemaakt met op voorhand een indrukwekkende staf, wat de komende maanden bijgezet zal moeten worden met binnen de mogelijkheden een indrukwekkende selectie. Het gemiddelde niveau van eigenlijk de laatste 4 jaar moet omhoog.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 741 times
Been thanked: 900 times

Bericht door ruuddevil » 30 jun 2020, 15:31

Dat kan allemaal wel zo zijn, maar dan moeten we ook niet lullen over de top 32 van Europa.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 30 jun 2020, 15:35

ruuddevil schreef:
30 jun 2020, 15:31
Dat kan allemaal wel zo zijn, maar dan moeten we ook niet lullen over de top 32 van Europa.
Hoezo niet? Dat moet met goed beleid nog prima haalbaar zijn.

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 30 jun 2020, 15:42

Nou ja, ik lees hier dat van Brugge, Linz en Basel winnen heel moeilijk is.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 30 jun 2020, 15:52

Want zodra je zegt dat je naar een bepaald niveau wilt dan moet je daar direct zijn?

Mouth of the south
International

Bericht door Mouth of the south » 30 jun 2020, 15:52

Precies Ruud.
Tegenstanders worden groter gemaakt dan ze zijn. Kritiek op de Jong wordt als een persoonlijke aanval opgepakt.

Jammer. Mijn mening blijft dat de Jong een bijzonder matig jaar achter de rug heeft.

Van al zijn inkomende acties was alleen RR goed. De rest was matig tot om te janken zo slecht.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 30 jun 2020, 15:53

Het ligt er een beetje aan waar je dat op baseert, bij de beste 32 van Europa horen. Die UEFA coëfficienten geven natuurlijk een scheve verdeling, omdat punten behaald in de Europa League net zo hard meetellen als punten in de Champions League. Op die coëfficientenlijst gaan we trouwens voorlopig niet bij de beste 32 komen, dan zullen we echt meerdere goede seizoenen moeten draaien in Europa.

Qua budget gaan we uiteraard nooit van zijn leven bij de beste 32 van Europa horen.

Basel staat 26e op die UEFA coefficientenlijst trouwens, voor wat het waard is.

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 178 times
Been thanked: 153 times

Bericht door Paco Casal » 30 jun 2020, 16:12

Er is toch ook een soort middenweg tussen alles wat De Jong doet bashen of alles met de mantel der liefde bedekken? PSV speelde tegen Basel en al was de eerstvolgende wedstrijd tegen Real Madrid dat maakt toch niks uit? Er had een team moeten staan wat in staat is om van Basel te winnen. Dat stond er niet en wellicht was dat team er ook niet wanneer de 2 aankopen wel op tijd gedaan waren, maar dat zegt dan weer voldoende over de kwaliteit van de rest van de selectie. En daar is maar één man eindverantwoordelijk voor en dat is John de Jong.

Mouth of the South zegt het wat dat betreft perfect. Van al zijn inkomende acties was alleen RR goed. De rest was matig tot om te janken zo slecht.

Aan de andere kant wordt de komst van Schmidt aan JdJ toegeschreven en ik geloof dat hij daar een belangrijke rol in heeft gehad. Maar zullen we niet effe afwachten of het halen van Schmidt ook daadwerkelijk een goede keuze is?

De Jong verdient een kans om zich te herstellen van een werkelijk rampzalig begin en het begin is daar door een op het oog aansprekende staf samen te stellen. Nou, nu het team. Je zult niet weer 40 miljoen uit kunnen geven en de spelers zullen van hoger niveau moeten zijn willen we niet wederom 4e eindigen.

Ik snap niet zo goed waar al dat vertrouwen in de Jong toch vandaan komt?

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 30 jun 2020, 16:15

John de Jong krijgt een kans om zich te herstellen. Of hij die verdient, daarover verschillen we dan van mening.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 30 jun 2020, 16:24

30 jun 2020, 15:52
Precies Ruud.
Tegenstanders worden groter gemaakt dan ze zijn. Kritiek op de Jong wordt als een persoonlijke aanval opgepakt.
Rep toch niet over kritiek als je nog niet eens in staat bent de komst van Schmidt op het conto van JdJ te schrijven, dat is namelijk je reinste belediging aan kritisch denken. Jij geeft namelijk geen kritiek, jij hebt een fundamenteel zwartgallige visie op het functioneren van JdJ. Dat zijn twee hele verschillende dingen.

Verder worden uitspraken hier wel weer overdreven hoor. Linz, Basel en Brugge zijn geen toppers, nee. Dat heb ik ook nooit beweerd. Maar het zijn zeker geen koekenbakkers en ik denk dat ze alledrie prima mee hadden kunnen doen om de landstitel hier, gewoon omdat hun basis voor presteren goed is. Afgelopen seizoen waren ze als team sowieso beter dan PSV. Over individuele kwaliteiten kun je discussiëren, maar wij hadden met 30 miljoen aan betere investeringen ook echt niet zomaar gewonnen van die teams. Daarvoor was het fundament niet aanwezig bij PSV. En uiteraard is JdJ ook daar verantwoordelijk voor.

Maar goed, de man verdient een tweede kans. Hij heeft het afgelopen halfjaar laten zien zijn fouten te kunnen herstellen. Dat begon bij het aanstellen van een meer ervaren staf rondom Faber (en later Schmidt) en het halen van de ervaren Rodríguez. Die lijn nu doortrekken en het begint weer ergens op te lijken.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 30 jun 2020, 16:27

Kritiek op de Jong wordt als een persoonlijke aanval opgepakt.
Stel je niet zo aan joh. Prima dat we van mening verschillen, maar doe niet zo raar.

Mouth of the south
International

Bericht door Mouth of the south » 30 jun 2020, 16:30

@Brael,
Die beste 32 komt van Toon. Meerdere malen uitgesproken dat dit de ambitie is.

Bij de CL kun je bonuspunten krijgen. Die krijg je niet bij de EL.

Dat PSV een aantal zeer matige jaren achter de rug heeft, is de directie, trainers en spelers aan te rekenen. Heeft behalve financiële ook sportieve consequenties. Vanuit poule 4 weet je zeker dat je in een sterke groep komt.

Maar ja, thuis gelijkspelen tegen Haugesund en die Cyprioten..... tja dan is de beste 32 ver weg.

Mouth of the south
International

Bericht door Mouth of the south » 30 jun 2020, 16:39

Ykhim,
Ik kijk heel anders naar voetbal dan jij.
Bij mij tellen de prestaties op het veld. Bij jou zijn het nietszeggende statistiekjes en een karrevloot aan excuses.

Al vaker gezegd, op het bureau van Toon staat een mooi bordje. In topsport gelden geen excuses, het is goed of het is slecht
Leg nou eens objectief de aankopen van de Jong langs die meetlat. Dan is het toch duidelijk.

PSV heeft de tweede begroting van het land. Dit jaar met moeite vierde geworden, net voor Willem ii. Afgeslacht thuis door AZ, uit door Linsk en Utrecht. Na verlenging door tegen de amateurs. Eruit tegen een KKD kampioen. En dan ben je zwartgallig als je de td slecht noemt.

Ik denk dat slecht nog een genadige aanduiding is.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 30 jun 2020, 16:46

Het heeft geen reet met kijk op voetbal te maken. Jij wil een kritische benadering: mij best, proberen we dat. Maar dan gaan we ook écht kritisch kijken naar het functioneren, mét bijbehorende nuances. Wil je de prestaties tegen Basel of Linz onder de loep leggen, dan horen daar meerdere kanten van het verhaal bij. Het mes der kritiek snijdt bovendien aan twee kanten en dat betekent dat er ook goede zaken benoemd mogen worden. Voor jou past dat niet bij kritisch denken, maar dan zou ik je willen aanraden om nog eens op te zoeken wat dat precies inhoudt.

Maar ik weet tegen wie ik het zeg. Jij weigert de komst van Schmidt nog op het conto van John de Jong te zetten. Nogmaals: dan ben je niet bezig met kritisch denken, dan ben je gewoon aan het zeiken om het zeiken. Dan heeft een discussie helemaal geen zin. Sterker nog: je bent volgens mij niet eens uit op een fatsoenlijke discussie. Dat is prima, maar dan kun je dat gewoon zeggen hoor.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 30 jun 2020, 16:49

Ykhim schreef:
30 jun 2020, 16:24
Maar goed, de man verdient een tweede kans. Hij heeft het afgelopen halfjaar laten zien zijn fouten te kunnen herstellen. Dat begon bij het aanstellen van een meer ervaren staf rondom Faber (en later Schmidt) en het halen van de ervaren Rodríguez. Die lijn nu doortrekken en het begint weer ergens op te lijken.
Op basis waarvan verdient John de Jong een tweede kans?
Omdat hij, na een stuk of 5 mislukte aankopen in de zomer, één goede herstelpoging wist te verwezenlijken in de winter?

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 30 jun 2020, 16:54

Nee, omdat hij keer op keer blijkt geeft van lerend vermogen. Niet alleen in uitspraken, maar ook in acties. Voorbeelden te over: van zo vroeg mogelijk verlengen van talenten tot aan het beter invullen van de technische staf.

Ik heb hem nog geen een keer dezelfde fouten zien herhalen na een tijd van reflectie (zeg een halfjaar). Jij wel?

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 30 jun 2020, 16:57

Maikel_91 schreef:
Want zodra je zegt dat je naar een bepaald niveau wilt dan moet je daar direct zijn?
Die uitspraak is niet zo recent hoor. En we zijn nu eerder verder weg dan dichterbij.

Plaats reactie