Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Mark van Bommel

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
StratumZuid
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1338 times
Been thanked: 451 times

Mark van Bommel

Bericht door StratumZuid » 03 dec 2019, 16:15

:lol:
In Philips blauw St.Joris den draak doorstekende, alles van goud.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 92 times
Been thanked: 703 times

Bericht door ShovingNE2 » 03 dec 2019, 17:07

Juancho schreef:
03 dec 2019, 15:46
Het klopt ook wat hij zegt hoor....
PSV niet eerder deze eeuw op zo’n grote achterstand
Duidelijker kan niet.
Wat Waterreus zegt klopt trouwens niet ('Ik kan mij niet zo'n reeks heugen'). Al snap ik wel dat hij PSV niet zo op de voet volgt... de intrigant. In 2013/14 had Cocu een reeks in de Eredivisie van 9 duels: 1W2G6V.

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Ja
Has thanked: 180 times
Been thanked: 100 times

Bericht door Grasmat » 03 dec 2019, 17:40

Het blijft maar doorgaan met deze man:

http://ermaggezongenworden.nl/mark-van- ... fyGIWTgAoY

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 655 times
Been thanked: 556 times

Bericht door J.B. » 03 dec 2019, 18:19

ThoresenKoolhof schreef:
03 dec 2019, 15:45
J.B. schreef:
03 dec 2019, 15:37
ThoresenKoolhof schreef:
03 dec 2019, 15:34
Voor de verandering een keer eens met Waterreus.

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=363790
Elfrink zei dit. Niet Waterreus
Nee hoor het onderste gedeelte van de tekst komt van Waterreus
Maar die quote over het blijven zitten van Bommel ivm andere clubs niet volgens mij.
Circle of fifths

romardo
Ballenjongen
Clubvoorkeur:

Bericht door romardo » 03 dec 2019, 21:38

Number 8 On Tour
Jeugdspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 3 times

Bericht door Number 8 On Tour » 04 dec 2019, 07:21

Nico is een zuurkut maar prima benoemd.

Tijn
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 22 times

Bericht door Tijn » 04 dec 2019, 10:08

Ik zie ook geen positieve punten bij Van Bommel. Hij maakt niemand beter, tactisch klopt er geen hol van bij hem. Bij elke omzetting van een tegenstander loopt het volledig vast bij ons. Als we moeten scoren gooit hij er maar blind aanvallers bij. Druk zetten als collectief gebeurt bijna nooit. En veel spelers lijken totaal geen plezier meer te hebben in het spelletje onder hem. Nu klaagt hij weer over gebrek aan ervaring, terwijl we behoorlijk veel spelers hebben met ervaring, alleen gebruikt hij bijna iedereen verkeerd. Hij is zo stront- en stronteigenwijs dat hij het ook niet wil zien dat het misschien ook anders kan. We overleggen nu al volstrekt schandalige cijfers over dit gehele kalenderjaar, met al meerdere blamages.

Maar blijkbaar is hoop inderdaad onze nieuwe strategie. Laten we ook geen spelers meer halen, maar staatsloten kopen ofzo.

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 221 times
Been thanked: 226 times

Bericht door Sensation » 04 dec 2019, 13:34

ff een rits aan rake woorden:

"PSV zit sportief in zwaar weer, daar de laatste negen wedstrijden slechts één overwinning opleverden. De druk op de positie van trainer Mark van Bommel is behoorlijk toegenomen en als het aan Jan Poortvliet ligt, krijgt de oefenmeester op korte termijn hulp van Guus Hiddink. Poortvliet geeft in gesprek met PSV Inside te kennen dat op deze manier het tij gekeerd zou kunnen worden.

“Of Mark van Bommel steun van buitenaf moet krijgen vind ik ondertussen wel een issue geworden, ja. Een type als Guus Hiddink heeft natuurlijk altijd wel meerwaarde. Als Guus beschikbaar is en het zou willen, moeten we dat gewoon doen. Daar kan Mark van Bommel erg veel van leren en zo kan misschien het tij gekeerd worden”, stelt Poortvliet. Dat Van Bommel afgelopen zondag na het 1-1 gelijkspel tegen FC Emmen te kennen gaf dat hij zijn ploeg in de eerste helft ‘fantastisch’ vond spelen, begrijpt de oud-international en voormalig speler van PSV niet.

“Ik vind het zwak dat de trainer altijd excuses heeft na de wedstrijd. Dat moet je gewoon niet doen. Geef gewoon een korte analyse wat je er van vond, wat er fout ging en over welk gedeelte je wel tevreden bent. Want voor je het weet, komen de spelers ook alleen met excuses en dan sta je niet open voor verbetering”, stelt de voormalig trainer van onder meer Helmond Sport, Southampton, FC Eindhoven, Telstar en FC Den Bosch. Poortvliet is tevens van mening dat Europese wedstrijden ‘gewoon’ tot een reeks behoren, in tegenstelling tot wat Van Bommel zei.

“Als je het zo allemaal overziet is het seizoen naar de klote. Er is Europees gewoon slecht gepresteerd en dat is heel erg jammer voor dit jonge PSV. En in de competitie is het eigenlijk ook gewoon over”, concludeert Poortvliet. “Ik vind en constateer dat het team zichzelf constant laat foppen en verdedigend niet alert en niet scherp is. Er wordt veelal achteruit gelopen en zelfs bij stilstaande fases zijn we niet scherp en alert. Dat is toch wel echt heel erg kwalijk.”"

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 48 times
Been thanked: 91 times

Bericht door grasveld » 04 dec 2019, 14:28

Ik denk niet dat Bommel daar voor openstaat. Het is de Bommel way of no way. Alleen Bertje kan hij nog nét luchten. Maar dan ook alleen omdat zij dezelfde visie hebben.

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 14 times
Been thanked: 200 times

Bericht door Ardbeg » 04 dec 2019, 14:39

grasveld schreef:
04 dec 2019, 14:28
Ik denk niet dat Bommel daar voor openstaat. Het is de Bommel way of no way. Alleen Bertje kan hij nog nét luchten. Maar dan ook alleen omdat zij dezelfde visie hebben.
Die hebben niet dezelfde visie.

grasveld
Nationale topspeler

Bericht door grasveld » 04 dec 2019, 15:00

Dat denk ik wel. In ieder geval ligt het zéér dichtbij elkaar. Dat staat namelijk inherent aan Bommel. Die duldt geen tegenspraak.

Ze zijn in ieder geval beiden verknocht aan hetzelfde systeem. Zekerheid prevaleert.

Juancho
Legende
Has thanked: 231 times
Been thanked: 522 times

Bericht door Juancho » 04 dec 2019, 15:10

Ardbeg schreef:
Ik ben wel benieuwd waarom je dat dan niet vindt. Het Oranje van v. Markwijk speelde niet gek veel anders dan wij nu, alleen stonden er toen v. Persie/Robben/Sneijder voorin. Spelers van wereldklasse. De rest daarachter moest gewoon in dienst van die 3 spelen. Bij Feyenoord is het wat langer geleden maar volgens mij was het daar vooral v. Hooijdonk die de bepalende speler was en voor het succes zorgde.

Ik heb persoonlijk juist het idee dat Mark en Bert vrijwel op 1 lijn liggen qua visie. Als dat niet zou zijn en Bert zou totaal niet achter de visie van Mark staan, dan moet hij een kerel zijn en gewoon stoppen bij PSV.

Ook dat geroep hierboven om Guus Hiddink vind ik te schandalig voor woorden. Blijkbaar weet Jan Poortvliet niet dat Mark al een ervaren coach bij zich heeft. Een paar dagen in de week zelfs als ik het goed begreep want v. Marwijk is gewoon officieel in dienst bij PSV. Als je als hoofdcoach niet 1 maar 2 ervaren rotten nodig hebt...tja dan ben je simpelweg gewoon niet klaar voor het grote werk. Maar niemand durft dat blijkbaar openlijk uit te spreken. Tis vooral allemaal gebaseerd op sentimenten omdat v. Bommel als voetballer een held was. Maar op sentimenten kan je geen topclub leiden.

grasveld
Nationale topspeler

Bericht door grasveld » 04 dec 2019, 15:24

Het lijkt er wel op alsof iedereen bang is voor Bommel. Journalisten, media en weet ik veel wie.

Iedere andere trainer had echt zwáár onder vuur gelegen.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 655 times
Been thanked: 556 times

Bericht door J.B. » 04 dec 2019, 16:45

Sensation schreef:
04 dec 2019, 13:34
ff een rits aan rake woorden:

"PSV zit sportief in zwaar weer, daar de laatste negen wedstrijden slechts één overwinning opleverden. De druk op de positie van trainer Mark van Bommel is behoorlijk toegenomen en als het aan Jan Poortvliet ligt, krijgt de oefenmeester op korte termijn hulp van Guus Hiddink. Poortvliet geeft in gesprek met PSV Inside te kennen dat op deze manier het tij gekeerd zou kunnen worden.

“Of Mark van Bommel steun van buitenaf moet krijgen vind ik ondertussen wel een issue geworden, ja. Een type als Guus Hiddink heeft natuurlijk altijd wel meerwaarde. Als Guus beschikbaar is en het zou willen, moeten we dat gewoon doen. Daar kan Mark van Bommel erg veel van leren en zo kan misschien het tij gekeerd worden”, stelt Poortvliet. Dat Van Bommel afgelopen zondag na het 1-1 gelijkspel tegen FC Emmen te kennen gaf dat hij zijn ploeg in de eerste helft ‘fantastisch’ vond spelen, begrijpt de oud-international en voormalig speler van PSV niet.

“Ik vind het zwak dat de trainer altijd excuses heeft na de wedstrijd. Dat moet je gewoon niet doen. Geef gewoon een korte analyse wat je er van vond, wat er fout ging en over welk gedeelte je wel tevreden bent. Want voor je het weet, komen de spelers ook alleen met excuses en dan sta je niet open voor verbetering”, stelt de voormalig trainer van onder meer Helmond Sport, Southampton, FC Eindhoven, Telstar en FC Den Bosch. Poortvliet is tevens van mening dat Europese wedstrijden ‘gewoon’ tot een reeks behoren, in tegenstelling tot wat Van Bommel zei.

“Als je het zo allemaal overziet is het seizoen naar de klote. Er is Europees gewoon slecht gepresteerd en dat is heel erg jammer voor dit jonge PSV. En in de competitie is het eigenlijk ook gewoon over”, concludeert Poortvliet. “Ik vind en constateer dat het team zichzelf constant laat foppen en verdedigend niet alert en niet scherp is. Er wordt veelal achteruit gelopen en zelfs bij stilstaande fases zijn we niet scherp en alert. Dat is toch wel echt heel erg kwalijk.”"
Precies een samenvatting van alle kritiek die hier ook wordt gegeven.
Circle of fifths

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 26 times
Been thanked: 100 times

Bericht door koetje » 04 dec 2019, 18:55

Bert heeft weer tijd sinds vandaag.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 549 times
Been thanked: 454 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 04 dec 2019, 19:24

Ja helaas, ze hebben 'm ontslagen... hopelijk ziet Mark dat niet als voorbeeld. De eer aan jezelf houden is een stuk stoerder Mark! ;)

Park
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Bericht door Park » 04 dec 2019, 19:46

koetje schreef:
04 dec 2019, 18:55
Het ging slecht met PSV vanaf moment dat Bertje bondscoach werd en geen tijd meer voor Mark had en nu hij geen bondscoach meer is heeft hij weer tijd en komt alles goed?

Het Kanon
Basisspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 14 times
Been thanked: 39 times

Bericht door Het Kanon » 04 dec 2019, 20:03

Las ergens (weet niet meer waar) dat Dick Lukkien in de tweede helft zijn centrale middenvelders anders liet spelen (ik met zeggen, ik heb er zelf niet goed genoeg op gelet).

Mocht het inderdaad zo zijn, dan is het nu al het tweede weekend op rij dat we het na rust weggeven omdat Van Bommel alleen zijn eigen Plan A in petto heeft en niet weet wat hij moet schuiven om het spel weer in handen te krijgen. Dirkx en Robbemond hebben het ook niet door blijkbaar. Raar dat Van Bommel de nadruk op die "fantastische" eerste helften legt.
Laatst gewijzigd door Het Kanon op 04 dec 2019, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 256 times
Been thanked: 103 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 04 dec 2019, 20:08

PSV speelt maar met 2 middenvelders. Mo denkt meer als een aanvaller, Doan loopt er verdwaald bij en Malen&Bergwijn blijven vooral voorin. Als jij dan als tegenstander met 3 man op t middenveld speelt heb je steeds een man meer situatie. Exact wat er nu iedere wedstrijd gebeurt, het middenveld wordt overlopen waardoor de verdediging achteruit loopt en de aanvallers voorin op een eiland staan. Oplossing is Mo terug voorin zetten en een derde middenvelder erbij. Middenveld met Thomas-Guti-Sadilek desnoods, zodat je ook voetballend vermogen hebt.

Chucky
Basisspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 70 times
Been thanked: 53 times

Bericht door Chucky » 04 dec 2019, 20:12

Eens met Afellay_Amrabat.

Ik zou Ihattaren op Doan zijn plek zetten, en Boscagli op die van Sadilek. Vervolgens Thomas - Sadilek - Guti op het middenveld.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 49 times
Been thanked: 111 times

Bericht door Joenepsv » 04 dec 2019, 20:13

Het Kanon schreef:
04 dec 2019, 20:03
Las ergens (weet niet meer waar) dat Dick Lukkien in de tweede helft zijn centrale middenvelders anders liet spelen opstelde (ik met zeggen, ik heb er zelf niet goed genoeg op gelet).

Mocht het inderdaad zo zijn, dan is het nu al het tweede weekend op rij dat we het na rust weggeven omdat Van Bommel alleen zijn eigen Plan A in petto heeft en niet weet wat hij moet schuiven om het spel weer in handen te krijgen. Dirkx en Robbemond hebben het ook niet door blijkbaar. Raar dat Van Bommel de nadruk op die "fantastische" eerste helften legt.
Dat plan A van Bommel is al zo lang hij trainer is het probleem. Hij is een tactisch onbenul die niet met onvoorziene situaties om kan gaan. Als er een rode kaart valt, een blessure optreed of een tegenstander een tactische wijziging doorvoert is Psv het kwijt. Het elftal kan daar niet mee om gaan omdat er geen houvast is en Bommel kan er niet mee om gaan omdat hij geen idee heeft hoe hij het om moet zetten. En in dat geval is de technische staf niet complementair. Dirckx en Robbemond zijn óf enorme kontlikkers die alles wat Bommel doet prima vinden óf (en dat denk ik) Bommel neemt ze totaal niet serieus en vind ze wel handig om erbij te hebben om de pionnen klaar te zetten.

cocufan1
Nationale topspeler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 106 times

Bericht door cocufan1 » 04 dec 2019, 20:14

Park schreef:
04 dec 2019, 19:46
koetje schreef:
04 dec 2019, 18:55
Het ging slecht met PSV vanaf moment dat Bertje bondscoach werd en geen tijd meer voor Mark had en nu hij geen bondscoach meer is heeft hij weer tijd en komt alles goed?
Dat klopt. Sinds Bert zich met een andere job ging bezighouden gleed het bij van Bommel allemaal uit handen.
Daaruit blijkt dat van Bommel nog niet op eigen benen kan staan als trainer.

Makaveli
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 18 times
Been thanked: 186 times

Bericht door Makaveli » 04 dec 2019, 20:28

Ardbeg schreef:
04 dec 2019, 14:39
grasveld schreef:
04 dec 2019, 14:28
Zeker wel, van Bommel heeft ook al vaker aangegeven dat het oranje van v. Marwijk waar hij in speelde dicht komt bij hoe hij het liefst speelt.

Juancho
Legende
Has thanked: 231 times
Been thanked: 522 times

Bericht door Juancho » 04 dec 2019, 20:41

Afellay_Amrabat schreef:
04 dec 2019, 20:08
PSV speelt maar met 2 middenvelders. Mo denkt meer als een aanvaller, Doan loopt er verdwaald bij en Malen&Bergwijn blijven vooral voorin. Als jij dan als tegenstander met 3 man op t middenveld speelt heb je steeds een man meer situatie. Exact wat er nu iedere wedstrijd gebeurt, het middenveld wordt overlopen waardoor de verdediging achteruit loopt en de aanvallers voorin op een eiland staan. Oplossing is Mo terug voorin zetten en een derde middenvelder erbij. Middenveld met Thomas-Guti-Sadilek desnoods, zodat je ook voetballend vermogen hebt.
Het 'grappige' is dat je dit dus al vorig seizoen in de 1e maanden ook veelvuldig terug zag: PSV speelt zonder middenveld. Toen werd alleen erg veel verbloemd doordat Luuk voorin stond en hij A. een aanspeelpunt was en B. hij een erg sterk seizoen draaide. Maar qua voetbal is er niet zo gek veel veranderd. We spelen nog steeds met een half middenveld waar tegenstanders zo vreselijk makkelijk door heen kunnen voetballen.

Na 1,5 jaar ziet v. Bommel dat dus nog steeds niet. Veelzeggend over zijn beperkte inzicht en tactisch vermogen.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 256 times
Been thanked: 103 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 04 dec 2019, 22:52

Dat dus. Het is ook afhankelijk van de rest van het team. Als je een middenvelder op linksback zet die alle hulp nodig heeft om overeind te blijven, heeft dat invloed op de rest van je team. Zeker als je waterdragers als Rosario en Hendrix op je middenveld hebt en spelers met creativiteit en verassing (Bruma, Guti, Pereiro etc) op de bank laat zitten.

Maar we kunnen het hier iedere week over hebben, alles blijft hetzelfze. Het is gewoon bijna hopen op een blamage thuis tegen Fortuna zodat we van Van Bommel af zijn..

Plaats reactie