Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Mark van Bommel

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Juancho
Legende
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 231 times
Been thanked: 522 times

Mark van Bommel

Bericht door Juancho » 02 dec 2019, 15:50

ShovingNE2 schreef:
02 dec 2019, 15:17
Ik zal jullie even mijn PSV-nachtmerrie schetsen, maar dat wordt wel het scenario:

PSV gaat winnen van Fortuna en Rosenborg, thuiswedstrijd en het gaat nergens om tegen Rosenborg. Dan verlies je tegen Feyenoord maar dat kan in de ogen van Van Bommel altijd gebeuren (dat is feitelijk ook zo). Vervolgens pak je PEC in thuis en je hebt een 'normale' reeks richting de winterstop ingezet. Men zal het zien als lek boven en vervelende periode achter ons gelaten: op naar de winterstop. Daar spenderen we 20 miljoen aan Behich-achtige aankopen die Van Bommel graag wil zien en we modderen door na de winterstop richting derde plaats.

Van Bommel vertrekt na dit seizoen, nieuwe trainer, opnieuw opbouwen, veel mutaties: 20/21 wordt een overgangsjaar.

Wat het zou moeten zijn:

Van Bommel vertrekt, er komt een interim danwel al een nieuwe trainer. Ze bekijken in alle redelijkheid wat de selectie ontbeert (ervaring in de basisas) en halen een gerichte versterking. De tweede seizoenshelft wordt gebruikt om echt te bekijken hoe de selectie in elkaar zit en of ze zo slecht zijn als Mark ons wil doen geloven. Je maakt een analyse en je bereid je gedegen voor met je nieuwe trainer richting 20/21. Zo wordt de 19/20 ons overgangsjaar ipv een totaal verloren jaar en kan je gewoon in 20/21 volle bak voor de titel gaan.

Maar ik denk het eerste scenario.
Hier dacht ik dus ook al aan. Ik zat even het programma te checken en het klopt precies wat je zegt. Fortuna/Rosenborg/PEC thuis ga je wel winnen. Feyenoord uit verliezen we standaard en dan is het winterstop. Ik gruwelijk er al van als de PSV leiding idd die 3 winst potjes aanhaalt en zegt dat het beter gaat en dat daarom v. Bommel mag blijven zitten. Ik maak me dan oprecht zorgen om de toekomst van onze club want dan gaat het verder dan alleen v. Bommel. Dan is Gerbrands en ook de RvC dus al zover dat topsport niet meer belangrijk is. En wat blijft er dan nog van PSV en het topclub zijn over....

De situatie die je schets is dan ook zorgwekkend. Doet me pijn om te zeggen maar dan hoop ik oprecht dat PSV dan maar 3x verliest. Of iig tegen Fortuna en dat het hele stadion zich dan maar tegen v. Bommel en Gerbrands keert. Blijkbaar moet het zover komen.... Behoorlijk triest.

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 48 times
Been thanked: 91 times

Bericht door grasveld » 02 dec 2019, 15:53

De tweede seizoenshelft mag wat mij betreft nu gewoon gebruikt worden als een goede aanloopperiode voor volgend seizoen. Een schone lei met een nieuwe, frisse manier van voetballen. Uitgangspunt moet zijn dat de poppetjes op de goede plek gezet worden en dat er weer een positieve vibe komt.

Van Bommel is ook gewoon zo'n figuur die achter iedere boom een vijand ziet. Daarom zijn alle trainingen besloten enz.

Gewoon een 'normale' trainer, dat zou het al zoveel beter maken.

Hier vaak geopperd: Arne Slot. Ik kan me daar wel in vinden. Hij heeft nog alles te bewijzen, maar hij heeft wel een goede uitstraling en hij bezigt goede teksten. In tegenstelling tot Bommel heeft Slot zijn naam en status niet mee. Dat was maar een simpele middenvelder vroeger.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 388 times
Been thanked: 492 times

Bericht door ruuddevil » 02 dec 2019, 16:02

Is ie nou nog niet opgebommeld?

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 02 dec 2019, 16:26

Allemaal ff Twitteren en v. Bommel taggen. Volgens Rik Elfrink leest namelijk v. Bommel gewoon mee op Twitter :D

Mick Jagger
Lid van verdienste
Has thanked: 15 times
Been thanked: 71 times

Bericht door Mick Jagger » 02 dec 2019, 16:28

Even wat anders, ik vind het verschil in benadering richting Cocu en Van Bommel in de media bijzonder. Cocu kreeg in zijn eerste half jaar van alle kanten te horen dat hij er niets van kon en ontslagen moest worden, zelfs vanuit PSV-kant (supportersverenigingen en de gebroeders Van de Kerkhof), Van Bommel is bijna anderhalf jaar bezig en alleen Elfrink is kritisch op Van Bommel. De rest is mild en vindt dat de schuld bij De Jong ligt, die inderdaad ook fouten heeft gemaakt, of is de tweede seizoenshelft van vorig seizoen blijkbaar alweer vergeten.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 02 dec 2019, 16:33

Eens. Tis eigenlijk onbegrijpelijk dat v. Bommel zo lief wordt behandeld. Als je ziet hoe hij als speler vaak kritiek kreeg is het bijzonder hoe goed hij er als trainer vanaf komt. Ondanks structureel falen, liegen en bedriegen.

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Has thanked: 4 times
Been thanked: 186 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 02 dec 2019, 17:12

Van Bommel heeft natuurlijk in heel zijn carrière gelekt naar bepaalde media, met Johan Derksen voorop, voor wat hoort wat zullen we maar zeggen, anders is het niet te verklaren.
Overigens gold in het verleden hetzelfde voor Jan Reker die zo'n beetje eigenhandig PSV naar de kloten hielp maar bij Derksen hoorde je geen wanklank en Huub Stevens was ook zo'n figuur.
Allemaal mensen die bij de PSV supporters als hoofdschuldigen gezien werden/worden en (bijna) uitgekotst werden/worden, andere reden kan zijn dat de media het graag slecht zien gaan bij PSV en dus degenen die de problemen veroorzaken niet aanpakken.

johan derksen
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Been thanked: 7 times

Bericht door johan derksen » 02 dec 2019, 17:26

ThoresenKoolhof schreef:
02 dec 2019, 17:12
Van Bommel heeft natuurlijk in heel zijn carrière gelekt naar bepaalde media, met Johan Derksen voorop, voor wat hoort wat zullen we maar zeggen, anders is het niet te verklaren.
Overigens gold in het verleden hetzelfde voor Jan Reker die zo'n beetje eigenhandig PSV naar de kloten hielp maar bij Derksen hoorde je geen wanklank en Huub Stevens was ook zo'n figuur.
Daar keek ik ook al van op, Derksen zegt gewoon over Van Bommel "ach, het is een beginnende trainer en die maakt natuurlijk foutjes, hij moet de kneepjes van het vak leren".

Maar PSV is toch verdomme geen speeltuin voor beginnende trainers om het vak te leren. Dat zegt ook wel genoeg dat ze PSV überhaupt niet serieus nemen of enigszins belangrijk vinden. Ten Hag haalde de halve finale CL en werd nóg elke week afgezeken door Derksen. Ze vinden het daar wel prima als PSV lekker doormoddert.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 298 times
Been thanked: 468 times

Bericht door Menno1 » 02 dec 2019, 17:33

Ik was al eerder voor een overgangsjaar.

Dat is het nu niet: het is een afbraakjaar. Mijn idee met een overgangsjaar is dat er een plan wordt gemaakt om er beter uit te komen, dat je zeer gefocust bezig bent met het beter maken van individuele spelers en het team. Ook dat is niet aan de gang, in tegendeel dus.

En dit is kut met peren, want volgend seizoen had je oogst jaar moeten worden: deze selectie ligt lang vast en bij Ajax, je grootste concurrent, gaat echt volgende zomer wel die leegloop plaats vinden. Ziyech, Onana, vd Beek blijven niet tot un 34e bij Ajax.

IPV dat we dus toewerken naar het oogst jaar, gaan we volgend jaar pas echt bouwen als van Bommel weg is. we hebben letterlijk al een half jaar vergooid nu met nul ontwikkeling. Geen enkele speler is beter geworden, zelfs Ihattaren begint minder te spelen nu (al kan dat ook andere oorzaken hebben.)

Ik had dit al begin van het seizoen aangegeven. Ik heb mijn vraagtekens gezet bij van Bommel, de Jong en heel veel aankopen. Maar zelfs deze huidige malaise had ik niet durven voorspellen; het is vele malen erger geworden dan ik had gedacht. En de grootste teleurstelling ligt toch helaas bij Gebrands: die had moeten ingrijpen, heeft daar alle kans voor gehad: na AZ thuis, na dat echec tegen Linz, na Willem II en die blunder met Zoet, na Sparta uit en ook nu weer.

Er is werkelijk geen enkel aanknopingspunt te vinden. Al maanden niet. Er is geen enkel geldig excuus.

DeTaurus
International
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 114 times

Bericht door DeTaurus » 02 dec 2019, 17:52

Dit kan je geen overgangsjaar noemen. Er is 50 miljoen gepompt in wat allemaal versterkingen hadden moeten zijn.

We hebben volgend seizoen geen cent te besteden als we niks verkopen.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 02 dec 2019, 18:22

Sterker nog, als we wat verkopen is de kans volgens mij groot dat we we een groot deel hiervan nodig zijn om gaten te dichten...

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 298 times
Been thanked: 468 times

Bericht door Menno1 » 02 dec 2019, 18:37

Juancho schreef:
02 dec 2019, 12:12
colocolofc schreef:
02 dec 2019, 11:36
Wat Mauro Jr betreft vind ik niet dat Van Bommel een foute keuze heeft gemaakt. Bij PSV had Mauro nog niet veel gepresteerd. Hij liet zien dat hij een mooie voetballer kan worden en er werd verwacht dat hij bij een Eredivisionist als Heracles aan zijn rendement kon werken. Blijkbaar pakt dit goed uit en kan hij dus komend seizoen zijn kans bij PSV pakken.
Het gaat ook niet direct om Mauro zelf maar om het feit dat hij een beter rendement haalt dan alle PSV middenvelders bij elkaar. Dat is zo gruwelijk veelzeggend. Verder moet Mauro juist god dankbaar zijn dat hij niet bij PSV zit nu. Die zou net als de rest helemaal kapot gemaakt worden hier door die pannenkoek van een v. Bommel.
Hij en Obispo zijn de enige PSV'ers die zich ontwikkelen dit seizoen. Bij andere clubs wel te verstaan...

Op weg naar nr 25
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 72 times
Been thanked: 27 times

Bericht door Op weg naar nr 25 » 02 dec 2019, 18:41

Hij gaat er deze week gewoon uit.

DeTaurus
International
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 114 times

Bericht door DeTaurus » 02 dec 2019, 18:45

Op weg naar nr 25 schreef:
02 dec 2019, 18:41
Ik heb nog nooit anders meegemaakt voor zover ik me kan herinneren dat zoiets de dag na een wedstrijd gebeurt. Volgens mij vindt dan een eventuele evaluatie plaats waar niet opeens de dag erna op teruggekomen wordt.

Zelf acht ik de kans dus vrij klein.

Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 14 times
Been thanked: 259 times

Bericht door Josef Dettelbacher » 02 dec 2019, 18:51

Mark vanochtend tegen Toon: "Wat moet ik godnondeju nog verkloten om die oprotpremie te verzilveren? Aan de man van Jürgen Dirckx zitten??"

cocufan1
Nationale topspeler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 109 times

Kaarten:

Bericht door cocufan1 » 02 dec 2019, 19:07

grasveld schreef:
02 dec 2019, 15:53
In tegenstelling tot Bommel heeft Slot zijn naam en status niet mee. Dat was maar een simpele middenvelder vroeger.
Simpele spelers werden later wel vaak de beste trainers. Hiddink, Advocaat, Van Gaal, Foppe de Haan, Wenger, Mourinho, Benitez, Klopp. Geen van allen had een grote carrière als speler. Waren allemaal middelmatige voetballers, of sommige niet eens prof voetballer.

Gullit, Van Basten, Stam, Maradona, .... en Van Bommel.

Cocu was een wel een goede trainer bij PSV en De Boer deed het goed bij Ajax. Maar dat is eerder een uitzondering dan een regel.

Op weg naar nr 25
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 72 times
Been thanked: 27 times

Bericht door Op weg naar nr 25 » 02 dec 2019, 19:13

DeTaurus schreef:
02 dec 2019, 18:45
Op weg naar nr 25 schreef:
02 dec 2019, 18:41
Ik heb nog nooit anders meegemaakt voor zover ik me kan herinneren dat zoiets de dag na een wedstrijd gebeurt. Volgens mij vindt dan een eventuele evaluatie plaats waar niet opeens de dag erna op teruggekomen wordt.

Zelf acht ik de kans dus vrij klein.
Eens, toch denk ik dat ie eruit gaat.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 02 dec 2019, 19:15

Groenendijk snapt het ook... In het belang van de club opstappen. Kom op Mark, je kunt het!!!

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 262 times
Been thanked: 112 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 02 dec 2019, 19:24

Hij ziet nog perspectief.

Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 14 times
Been thanked: 259 times

Bericht door Josef Dettelbacher » 02 dec 2019, 19:49

Afellay_Amrabat schreef:
02 dec 2019, 19:24
Hij ziet nog perspectief.
Kom, wie stuurt em ff langs Specsavers? Als ie de afgelopen twee jaar geen beroep heeft gedaan op z'n verzekering is het montuur bovendien nog gratis ook.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 93 times
Been thanked: 719 times

Bericht door ShovingNE2 » 02 dec 2019, 20:05

DeTaurus schreef:
02 dec 2019, 17:52
Dit kan je geen overgangsjaar noemen. Er is 50 miljoen gepompt in wat allemaal versterkingen hadden moeten zijn.

We hebben volgend seizoen geen cent te besteden als we niks verkopen.
Nee, maar het is wel een overgangsjaar geworden. En PSV moet het transferbudget al jaren halen uit verkopen, daar is ook niets mis mee.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 562 times
Been thanked: 460 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 02 dec 2019, 20:13

Voor overgangsjaren waarin nergens aan gebouwd wordt bestaat een andere term in het voetbal: kutjaar.

En zo'n jaar is duur, héél duur.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 388 times
Been thanked: 492 times

Bericht door ruuddevil » 02 dec 2019, 20:21

Nog zo’n jaar en we zijn Feyenoord.

TylerDurdn
Meervoudig international
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 1251 times
Been thanked: 354 times

Bericht door TylerDurdn » 02 dec 2019, 20:24

Stop er nu eens mee, mislukte autotune artiest.

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Has thanked: 4 times
Been thanked: 186 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 02 dec 2019, 20:30

Als je Bergwijn aan het eind van het seizoen wilt verkopen en je vraagt € 40 miljoen dan lachen ze je hard uit, een subtopclubje uit Nederland dat zulke bedragen vraagt dat gaat niet werken, dit alles met dank aan Mark.
Nu ik de naam Mark zo typ denk ik ook direct aan Mark Rutte, wat een besmette naam zeg Mark, je zult maar Mark heten tegenwoordig met 2 van die koekwauzen als naamgenoot, elke keer als je je naam ergens op moet geven denken mensen is het een leugenaar of een excuustruus of beide, komt hij geld uit je zakken troggelen of komt hij hier de boel afbreken of beide, krijg gewoon medelijden met de Marken hier op het forum.

Plaats reactie