Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Guus Hiddink

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
NESTA
Meervoudig international
Clubvoorkeur:   ‏‏‎
Has thanked: 139 times
Been thanked: 245 times

Guus Hiddink

Bericht door NESTA » 23 dec 2019, 14:37

Guus Hiddink heeft los van een wereldbeker met Real en een FA Cup met Chelsea al zijn prijzen bij PSV gewonnen. Eigenlijk best wel opvallend. Guus en PSV is gewoon de perfecte match.

Mouth of the south
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 15 times
Been thanked: 65 times

Bericht door Mouth of the south » 23 dec 2019, 17:33

ruuddevil schreef:
23 dec 2019, 11:59
Grote schoonmaak is niet nodig. 2 gerichte versterkingen wel. Grote schoonmaken werpen je alleen maar terug in de tijd.
Daar verschillen we van mening.
Qua organisatie plaats ik mijn vraagtekens bij de Jong en de scouting.
Spelers die ik volgend jaar liever niet terug zie zijn: Zoet, Schwaab, Lato, Boscagli, Afellay, Bruma, Rosario, Hendrix, Pereiro en Guti. Als je om het kampioenschap wil spelen en ver wil komen in de EL, zijn dit m.i. de jongens die te weinig kunnen brengen.

Elftal bouwen op Mo, Bergwijn, Malen, Dumfries, Thomas en Lammers.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 471 times
Been thanked: 849 times

Bericht door Maikel_91 » 23 dec 2019, 17:59

Mouth of the south schreef:
23 dec 2019, 17:33

Daar verschillen we van mening.
Qua organisatie plaats ik mijn vraagtekens bij de Jong en de scouting.
Spelers die ik volgend jaar liever niet terug zie zijn: Zoet, Schwaab, Lato, Boscagli, Afellay, Bruma, Rosario, Hendrix, Pereiro en Guti. Als je om het kampioenschap wil spelen en ver wil komen in de EL, zijn dit m.i. de jongens die te weinig kunnen brengen.

Elftal bouwen op Mo, Bergwijn, Malen, Dumfries, Thomas en Lammers.
Als serieus die hele lijst spelers die jij noemt ook daadwerkelijk gaat. Ben je nog wel minimaal een jaar langer bezig met bouwen.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 88 times
Been thanked: 687 times

Bericht door ShovingNE2 » 23 dec 2019, 18:54

Een jaar of twee. En zorg dat je de Postcodeloterij wint om het te financieren.

Zou ook heel dom zijn om op je dieptepunt zoveel spelers te verkopen.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 288 times
Been thanked: 446 times

Bericht door Menno1 » 23 dec 2019, 18:57

Is ook sterk overdreven. Ik zou afscheid nemen van de volgende:

- Lato (is al weg)
- Schwaab
- Pereiro proberen te slijten (met pijn in het hart)
- Hendrix wellicht, al blijf ik het eennuttige speler vinden.

Rosario, Guti, Boscagli, Zoet, en Afellay zijn om verschillende redenen nog best wel nuttig/nodig.

Voor in de plaats zou ik een sterke mandekker kopen en hopelijk een linksback. Al hoewel als die mandekker basiswaardig is, dan mag Viergever naar de linksback plek en is die positie ook gewoon gevuld.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 71 times
Been thanked: 255 times

Bericht door Massimo » 23 dec 2019, 19:23

Dit PSV heeft meer aan een paar gerichte versterkingen dan in het actief lozen van een groot gedeelte van het team.

Mouth of the south
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 15 times

Bericht door Mouth of the south » 23 dec 2019, 19:29

Menno1,
Ik zou graag wat grondiger renoveren. Afellay is helaas niet meer de voetballer die hij was. Zoet kan niet met concurrentie omgaan. Heeft een werkelijk verschrikkelijk half jaar achter de rug. Boscagli heeft de fysiek van een 16 jarige. Kan niet verdedigen en had het zelfs tegen de 39 jarige Powell zeer moeilijk. Rosario mist handelingssnelheid. Guti ook en geeft heel weinig beslissende passjes.

Dit zijn niet de jongens waarmee je voor een kampioenschap gaat spelen.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 23 dec 2019, 19:51

23 dec 2019, 19:29
Menno1,
Ik zou graag wat grondiger renoveren. Afellay is helaas niet meer de voetballer die hij was. Zoet kan niet met concurrentie omgaan. Heeft een werkelijk verschrikkelijk half jaar achter de rug. Boscagli heeft de fysiek van een 16 jarige. Kan niet verdedigen en had het zelfs tegen de 39 jarige Powell zeer moeilijk. Rosario mist handelingssnelheid. Guti ook en geeft heel weinig beslissende passjes.

Laten we eerlijk zijn: de kans daar op is gering. Daarnaast zit er nog wel muziek in Guti, Rosario en zelfs Boscagli. Ik heb een grondige hekel aan het verkopen van spelers op hun sportieve (en dus financiele) dieptepunt. Zeker als de spelers nog jong zijn en er rek in zit.

PSV heeft daar helaas wel een handje van: te veel spelers die in potentie veel meer waard waren maar uiteindelijk voor een minimaal bedrag weg gingen. Zonde, want zo maak je financieel nooit stappen; iets wat absoluut nodig is.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 368 times
Been thanked: 463 times

Bericht door ruuddevil » 23 dec 2019, 21:21

Met de categorie spelers waar we het hier over hebben moet je pragmatisch omgaan. Je kunt ze niet allemaal tegelijk vervangen, dus als er interesse is in 1 of 2 verkoop je ze en de rest gebruik je zo goed mogelijk naar hun kwaliteiten.

DeTaurus
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 83 times
Been thanked: 77 times

Bericht door DeTaurus » 23 dec 2019, 22:08

Zelf denk ik dat we met 1 of 2 gerichte versterkingen al een heel eind kunnen komen.

Alle spelers halen wel minimaal een zesje in een goed draaiende ploeg, we hebben alleen bepaalde extra kwaliteiten nodig om de linies wat beter op elkaar laten aan te sluiten.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 368 times
Been thanked: 463 times

Bericht door ruuddevil » 14 jan 2020, 23:02

DeTaurus
Vaste waarde in elftal

Bericht door DeTaurus » 14 jan 2020, 23:22

Hij blijft een held.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 647 times
Been thanked: 547 times

Bericht door J.B. » 14 jan 2020, 23:24

Menno1 schreef:
23 dec 2019, 19:51
23 dec 2019, 19:29
Menno1,

Laten we eerlijk zijn: de kans daar op is gering. Daarnaast zit er nog wel muziek in Guti, Rosario en zelfs Boscagli. Ik heb een grondige hekel aan het verkopen van spelers op hun sportieve (en dus financiele) dieptepunt. Zeker als de spelers nog jong zijn en er rek in zit.

PSV heeft daar helaas wel een handje van: te veel spelers die in potentie veel meer waard waren maar uiteindelijk voor een minimaal bedrag weg gingen. Zonde, want zo maak je financieel nooit stappen; iets wat absoluut nodig is.
Lozano was toch een financieel best prettige transfer. Luuk de Jong hebben we de max uitgehaald door m op tijd te verkopen. Zo zijn er nog wel wat. De echte klappers moeten nog komen. Bergwijn, misschien haalt Malen het ek nog. Kijk, een europese naam als goede opleidingsclub kost even. Met Depay is de eerste stap gezet. We hebben een 60 a 70 miljoentransfer nodig. Dan komt je naam weer in alle media etc.
Circle of fifths

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 14 times
Been thanked: 196 times

Bericht door Ardbeg » 14 jan 2020, 23:25

Die komt wel met Mo

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 14 jan 2020, 23:47

Mits hij gaat verlengen en PSV ook buiten Nederland eens wat laat zien.

De Jong en de Ligt zijn niet verkocht op basis van potjes tegen FC Emmen. maar op basis van hun prestaties bij oranje en in de CL. Daar kijken de topclubs naar.

Voorlopig kunnen we niet eens een simpele EL poule overleven, dus moet het volgend jaar maar gaan gebeuren. Of Mo moet een geweldig EK hebben EN een nieuw contract: dan kan je cashen.

Malen heeft zichzelf wel laten zien met de goal tegen Duitsland en in de EL paar goede potjes tot zijn blessure. Maar overall zou het nog niet genoeg zijn voor een transfer van 70 miljoen lijkt mij.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Massimo » 15 jan 2020, 00:17

Ik ben heel blij met Hidding en PSV kan hem de komende maanden erg goed gebruiken. Wat betreft transfers boven de 50 miljoen zal je inderdaad Europees en internationaal je laten zien.

Persepolis
Regelmatige invaller
Has thanked: 48 times
Been thanked: 68 times

Bericht door Persepolis » 15 jan 2020, 00:25

Ik verwacht niet dat Malen en Ihattaren deze zomer een dergelijke transfer gaan maken. Is ook niet het juiste moment daarvoor. Malen is dan net terug van zijn langdurige blessure en Mo nog niet uitgeleerd. Slechtste moment voor een verkoop vanuit PSV bezien. Die klapper moet van Bergwijn komen, waarvan we moeten hopen op een uitstekende 2e seizoenshelft en goed EK. Malen en Mo behouden en van dat geld (en misschien een paar kleinere transfers) 2 of 3 gerichte versterkingen en de wereld ziet er heel anders uit.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Massimo » 15 jan 2020, 00:30

Zonder blessures of ander gekke dingen verwacht ik komende zomer een vertrek van Bergwijn. PSV heeft die centen ook nodig om te kunnen investeren. In de zomer daarna verwacht ik dan een vertrek van Malen en Ihattaren. Mocht dat allemaal voor de hoofdprijs gaan, dan begint het financieel echt ergens op te lijken. Helemaal als PSV zich in 2020 en/of 2021 ook nog eens voor de CL zou weten te plaatsen. En Hiddink ook na dit seizoen af en toe eens een kop koffie komen laten drinken.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 15 jan 2020, 00:42

Ja van Bergwijn moet het gaan komen. Een heel sterk EK vooral is dan nodig om de prijs op te drijven. Nogmaals van de eredivisie moet het niet komen, tenzij hij er 3 in schiet in de arena, wat ik niet zie gebeuren.

Verder is er op de korte termijn (deze zomer) geen klapper financieel. Wellicht Rosario, maar dat is al gelijk een heel andere categorie transfer; niks boven de 20 miljoen in ieder geval.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 88 times
Been thanked: 687 times

Bericht door ShovingNE2 » 15 jan 2020, 07:06

Geen klapper financieel? Je vergeet dat hij nagenoeg voor niets is gekomen. Alles wat je krijgt is gewoon winst. Verkoop van 15 miljoen van Rosario is gelijk aan 30 miljoen krijgen voor Bruma. En daar zouden we om staan te springen en een klapper noemen.

Number 8 On Tour
Jeugdspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 3 times

Bericht door Number 8 On Tour » 15 jan 2020, 07:19

Als iemand Guti nog aan het voetballen kan krijgen is het Hiddink. Goed dat ze zijn advies opvolgen met Eijkelkamp. Een andere denker zoals aangegeven. Dat kunnen ze wel gebruiken.

DeTaurus
Vaste waarde in elftal

Bericht door DeTaurus » 15 jan 2020, 08:30

ShovingNE2 schreef:
15 jan 2020, 07:06
Geen klapper financieel? Je vergeet dat hij nagenoeg voor niets is gekomen. Alles wat je krijgt is gewoon winst. Verkoop van 15 miljoen van Rosario is gelijk aan 30 miljoen krijgen voor Bruma. En daar zouden we om staan te springen en een klapper noemen.
Veel mensen denken zo en boekhoudkundig werkt het ook zo (afschrijvingen daar gelaten) dat er op die manier winst verantwoord wordt.

Wat vergeten wordt is dat de kosten gemaakt zijn in het verleden. En dat je de keuze hebt tussen direct 15 of 30 miljoen. De uitgegeven 15 miljoen krijg je sowieso nooit terug en is daarom irrelevant. Dat zou een makkelijke keuze moeten zijn.
De sunk costs theorie is hier veel onderzocht en het blijkt dat veel managers ook de bias hebben dat alle investeringen terugverdiend of rendabel moeten worden. Veel rekenmodellen zijn gebaseerd op individuele rendementen waardoor het een soort denkwijze is geworden. Maar eigenlijk moet je de kosten die in het verleden gemaakt zijn buiten beschouwing laten in je oordeel. Gewoon kijken wat op dit moment het beste is. Daarom is het een valstrik om naar de inkoopprijzen te kijken.

trouwepsvfan
Basisspeler
Has thanked: 48 times

Bericht door trouwepsvfan » 15 jan 2020, 09:21

Menno1 schreef:
15 jan 2020, 00:42
Ja van Bergwijn moet het gaan komen. Een heel sterk EK vooral is dan nodig om de prijs op te drijven. Nogmaals van de eredivisie moet het niet komen, tenzij hij er 3 in schiet in de arena, wat ik niet zie gebeuren.

Verder is er op de korte termijn (deze zomer) geen klapper financieel. Wellicht Rosario, maar dat is al gelijk een heel andere categorie transfer; niks boven de 20 miljoen in ieder geval.
Ik verwacht niet dat Bergwijn überhaupt veel gaat spelen op het EK dus die verwachtingen mogen we echt wel wat temperen

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 220 times
Been thanked: 221 times

Bericht door Sensation » 15 jan 2020, 09:31

trouwepsvfan schreef:
15 jan 2020, 09:21
Menno1 schreef:
15 jan 2020, 00:42

Ik verwacht niet dat Bergwijn überhaupt veel gaat spelen op het EK dus die verwachtingen mogen we echt wel wat temperen
Hij was toch best een tijdje basisspeler onder Koeman, dus waarom niet?

DeTaurus
Vaste waarde in elftal

Bericht door DeTaurus » 15 jan 2020, 09:37

Ik zie ook niet in welke concurrentie sterker is dan Bergwijn. Voorin (zeker na het helaas uitvallen van Memphis en Malen) hoort hij er gewoon in te staan.

Plaats reactie