John de Jong

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Makaveli
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 28 times
Been thanked: 330 times

John de Jong

Bericht door Makaveli » 26 okt 2019, 12:19

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Zolang iemand er nog is zou ik hem gewoon gebruiken wanneer dat nodig is. Tenzij diegene er echt niks van kan maar Pereiro is in wedstrijden waar de ruimtes klein zijn best nuttig. En dat zal AZ wel gaan proberen.

Kan ook prima dat Ihattaren met alles wat hij over zich heen heeft gekregen plus het feit dat hij sowieso nog jong is, over een langere periode een keer een terugval krijgt. Dus ik denk dat je Pereiro zowel tegen AZ als in zijn algemeenheid nog niet af wil schrijven.

Juancho
Legende
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 401 times
Been thanked: 649 times

Bericht door Juancho » 26 okt 2019, 16:24

Pereiro heeft nog geen minuut gemaakt, waarom zou v. Bommel hem opeens gebruiken terwijl we aanvallend al andere opties op de bank hebben die voorrang krijgen? Natuurlijk, je mist nu misschien Malen en Bergwijn maar dan nog. Alleen in echt uiterste nood, als je door je opties heen bent kan je misschien terugvallen op Pereiro maar dat is voor mij eigenlijk een beetje een zwaktebod. Ik geloof er ook niet meer in dat die jongen gemotiveerd is. Die heeft ook wel door dat zijn tijd bij PSV voorbij is. Als hij nu voor een jaartje bijtekent ok, maar we weten denk ik allemaal wel dat hij en zijn zaakwaarnemer in de zomer gewoon keihard willen cashen.

Persoonlijk houd ik dus 0,0 rekening mee met die jongen. Sterker nog, ik zou dan nog eerder Madueke in laten vallen indien noodzakelijk.

Voormalig KG
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 29 times
Been thanked: 52 times

Bericht door Voormalig KG » 26 okt 2019, 16:32

Het is niet verantwoord bedrijfsverlies als je Pereiro nier meer als mogelijkheid ziet voor de selectie.
Van die Ajax acties als op de tribune, straftrainingen etc dat past niet bij PSV.
Hopelijk vinden ze een mooie oplossing met elkaar voor in de winter en wellicht verblijd hij ons met nog een paar doelpunten.

Ik was hem inderdaad vergeten. Wat een weelde dat we zoveel goede voetballers hebben zelfs als met Bergwijn en Malen de beste aanvallers wegvallen.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 26 okt 2019, 16:38

Wie heeft het over straftraining en tribune? Pereiro wordt niet meer gebruikt, dat mag wel duidelijk zijn toch? Misschien dat hij nu iets meer kansen maakt als Malen en Bergwijn er morgen niet bij zijn, maar voorlopig gebruikt v. Bommel hem niet. En terecht wat mij betreft. Verder mag Gaston gewoon meetrainen bij PSV 1 en op de bank zitten. Er zit alleen geen toekomst meer in en juist bedrijfstechnisch gezien (als je dat toch wil aanhalen) is het veel slimmer om te investeren in spelers die wel toekomst hebben. Wat voorlopig dus ook gebeurt.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 752 times
Been thanked: 2299 times

Bericht door ShovingNE2 » 26 okt 2019, 18:48

Ren Höek schreef:
25 okt 2019, 10:46
Ach, kijk vandaag eens door alle topics Juancho.
We hebben geen enkele speler meer die überhaupt kan voetballen ("kan er geen kut van" is schijnbaar de nieuwe wijze van commentaar geven), De Jong heeft op alle gebieden gefaald met zijn transfers, Van Bommel is de slechtste coach ooit en moet ontslagen worden, Gerbrands is niet lief genoeg voor de hooligans dus die kan er ook geen kut van en mag eveneens vertrekken, Ajax is al kampioen en AZ is ons op alle gebieden voorbij en wordt 2e.

Het is vrij lachwekkend hoe ongelooflijk opportunistisch veel leden ineens zijn.
Dit dus. Heb net alle topics even doorgenomen. Behalve Malen en Ihattaren is het allemaal brandhout! :lol:

Volgend jaar weer Roda JC... oh nee... die zijn zo goed als failliet.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 815 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 26 okt 2019, 18:56

Voormalig KG schreef:
26 okt 2019, 16:32
Het is niet verantwoord bedrijfsverlies als je Pereiro nier meer als mogelijkheid ziet voor de selectie.
Dat weet ik zo net nog niet. Hoeveel zou je kwijt zijn doordat Pereiro niet verlengt? Miljoenen, zou ik zeggen - en dat opnieuw bij elke speler die dit geintje flikt. Weet je dat te stoppen door een voorbeeld te stellen dan kan het uitsluiten van Pereiro je dus best eens heel, héél veel geld opleveren.

Ik vind het daarnaast ook een kwestie van respect. Een club die zoveel voor je betekent heeft, die je schatrijk gemaakt heeft, gewoon dood laten vallen... totaal stijlloos. Ik hoef die knakker iig niet meer in een PSV shirt te zien, ga maar lekker ergens anders de kwijlebal uithangen.

Mensen kunnen wel zeggen dat het niet bij PSV past om het spelletje hard te spelen, ik vind dat onzin: ja we moeten een menselijke club zijn, maar wel alleen als het van twee kanten komt. Laat iemand jou kapotvallen dan hoef je je niet als een schoothondje te blijven gedragen.

Breur
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 113 times
Been thanked: 95 times

Bericht door Breur » 26 okt 2019, 20:02

ShovingNE2 schreef:
26 okt 2019, 18:48
Ren Höek schreef:
We hebben geen enkele speler meer die überhaupt kan voetballen ("kan er geen kut van" is schijnbaar de nieuwe wijze van commentaar geven), De Jong heeft op alle gebieden gefaald met zijn transfers, Van Bommel is de slechtste coach ooit en moet ontslagen worden, Gerbrands is niet lief genoeg voor de hooligans dus die kan er ook geen kut van en mag eveneens vertrekken, Ajax is al kampioen en AZ is ons op alle gebieden voorbij en wordt 2e.

Het is vrij lachwekkend hoe ongelooflijk opportunistisch veel leden ineens zijn.
Dit dus. Heb net alle topics even doorgenomen. Behalve Malen en Ihattaren is het allemaal brandhout! :lol:

Iedereen thuis:

Afbeelding

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 733 times
Been thanked: 797 times

Bericht door El Sordo » 26 okt 2019, 20:21

ShovingNE2 schreef:
26 okt 2019, 18:48
Ren Höek schreef:

Alleen maar omdat Malen niet speelde en er voor Mo verzachtende omstandigheden zijn, hè. Blijf nuanceren. ;)
Si yo fuera Jorrit Hendrix
Viviría como él

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 27 okt 2019, 02:13

Ok dus mensen als [mention]Ren Höek[/mention] en [mention]ShovingNE2[/mention] lezen alleen de ultra negatieve en scheldende posts van leden en negeren de leden die wel kritisch Ijn maar dit iig op een normale manier proberen te brengen om er over te discussiëren.

Maar hup, iemand met 1 negatief woord wordt op de stapel gegooid. Fijn om te weten met wie ik in discussie probeer te raken over onze mooie club.

De 1 lult maar wat en wil niet inhoudelijk reageren en de andere gooit een menig op de stapel van PSV is dood en niks anders.

Helder.... Ik had het kunnen waarderen als juist jullie, Ren en Shovi, wat beter onderscheid hadden kunnen maken....

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 27 okt 2019, 08:04

Dit ging niet over jou Juancho. Hij zegt ook 'kijk eens naar alle topics Juancho'... dat is wat anders dan 'kijk eens wat je in alle topics zegt Juancho'.

De ene vindt Guti brandhout, de andere Hendrix (oh nee, allemaal), weer anderen vinden Bruma een miskoop. Als je alle topics doorloopt nu is de tendens dat betreffende speler niet het PSV-niveau heeft en dat we ze vooral moeten verkopen. Op Mo en Malen na. John de Jong kan er ook niets meer van en Van Bommel moet eruit.

Dat is de tendens in ieder topic. Die tendens heeft niets meer met kritisch te maken maar alles met opportunisme en vooral iedereen en zijn moeder boven je eigen club willen plaatsen omdat het zo lekker is van je af te trappen als het even tegen zit.

Welke discussie moet je aan met iemand die zegt 'Bruma is een miskoop'. Of 'die en die kan er geen kut van'?

Stel we leiden puntverlies vandaag (wat ook in eigen huis best kan gebeuren), dan ben ik even een paar weken hier niet te vinden. Geen zin om een stel lemmingen te moeten vertellen dat het niet het einde van de wereld is. Als mensen het dan geweldig vinden om alles maar de grond in te trappen: prima. Ik ga het niet lezen, laat staan de discussie aan.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Mouth of the south

Bericht door Mouth of the south » 27 okt 2019, 08:25

Tussen de polonaise lopen en zwaar negatief zijn, zit nogal wat ruimte. Ik heb de verhalen over Koning John nooit begrepen. Afgelopen transferperiode was krap voldoende. Niet meer, niet minder. Met name de linksback positie is een dure misser. Ondanks Lato, Boscagli en Gloster is Sadilek nu blijkbaar de beste optie. Dat past niet bij een topclub. Over Hendrix en Zoet is genoeg gezegd. Dit zijn posities waarop doorgeselecteerd had moeten worden. Aankoop van Baumgartl is prima. Doan en Bruma voorlopig voordeel van de twijfel. Al denk ik dat Mauro minstens zo goed is als Doan. Met Pereiro heeft de Jong zich laten naaien door Casal. Beste acties zijn de contractverlengingen van Malen, Bergwijn en Gakpo.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 27 okt 2019, 09:02

Wat had De Jong dan moeten doen aangaande Pereiro?

Breur
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Breur » 27 okt 2019, 09:03

Mouth of the south schreef:
27 okt 2019, 08:25
Tussen de polonaise lopen en zwaar negatief zijn, zit nogal wat ruimte. Ik heb de verhalen over Koning John nooit begrepen. Afgelopen transferperiode was krap voldoende. Niet meer, niet minder. Met name de linksback positie is een dure misser. Ondanks Lato, Boscagli en Gloster is Sadilek nu blijkbaar de beste optie. Dat past niet bij een topclub. Over Hendrix en Zoet is genoeg gezegd. Dit zijn posities waarop doorgeselecteerd had moeten worden. Aankoop van Baumgartl is prima. Doan en Bruma voorlopig voordeel van de twijfel. Al denk ik dat Mauro minstens zo goed is als Doan. Met Pereiro heeft de Jong zich laten naaien door Casal. Beste acties zijn de contractverlengingen van Malen, Bergwijn en Gakpo.
Dan vraag ik mij af wat je verwachtingspatroon is? Dat Lato zo tegen zou vallen had schijnbaar niemand zien aankomen, ook Valencia niet gezien ze snel de koop teruggedraait hebben voor een huur. Boscagli is een prima aankoop gezien de prijs en met het oog op de toekomst. Dat zowel Bruma en Doan kwamen daar heb ik ook wel mijn twijfels bij, maar van beide is op sich wel wat te zeggen.

We hebben een ruime selectie met voldoende wisselmogelijkheden, eigenlijk nog nooit zo veel kapitaal op het veld gehad en bijna allemaal langdurige contracten. Dat vind ik.dat John wel goed heeft gedaan.

Makaveli
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:

Bericht door Makaveli » 27 okt 2019, 09:12

Ik vind het wel erg simpel om op basis van de aankopen die wel/niet spelen te concluderen of de Jong het goed gedaan heeft. Er is ook nog zoiets als een trainer die zelf beslissingen neemt. En die ziet het soms gewoon niet zitten in spelers die kwalitatief op zich prima zijn. (Mauro bijvoorbeeld, maar dat kan dus ook gelden voor een Lato)

Ik vind zijn aankopen echt niet verkeerd, volgens mij worden ze alleen niet optimaal benut. Wel hadden ze in plaats van Doan een goede middenvelder met ervaring moeten halen. Dat is een misser geweest. Want Afellay gaat geen wedstrijd spelen.

Mouth of the south

Bericht door Mouth of the south » 27 okt 2019, 09:39

Breur schreef:
27 okt 2019, 09:03
27 okt 2019, 08:25
Dan vraag ik mij af wat je verwachtingspatroon is? Dat Lato zo tegen zou vallen had schijnbaar niemand zien aankomen, ook Valencia niet gezien ze snel de koop teruggedraait hebben voor een huur. Boscagli is een prima aankoop gezien de prijs en met het oog op de toekomst.
Mijn verwachtingspatroon is dat we op LB en RB twee toppers hebben en daarnaast talent dat naar die positie kan toegroeien. Dumfries is prima. Zeer gewaardeerde kracht. Daar zit Teze achter; dat is geen jongen die naar PSV-niveau toe gaat groeien. Lato is een jongen met heel weinig wedstrijden in de benen. Dat kan mee of tegenvallen. In dit geval valt het gruwelijk tegen. Boscagli heeft een mooie trap, maar verdedigend ver onder de maat. En Sadilek is simpelweg onvoldoende. Dan kom ik op 1 kanjer uit op de backposities en de rest zijn twijfelaars of onvoldoende. Daarmee kun je toch geen seizoen ingaat. Stel dat Dumfries geblesseerd raakt (laat het a.u.b. niet gebeuren), dan spelen we met Sadilek en Teze op de backs. Zie je het al voor je? Niveautje RKC is dat, echt niet meer.

In de winterstop zal de Jong moeten repareren. Zeker op de LB positie.

En @ Shoving,
met Pereiro is vanaf de eerste dag gezeik geweest. Brands was al weggelopen van de onderhandelingstafel, omdat Casal onbetrouwbaar was. Fossen heeft toen de boel weer moeten lijmen. Daarna was het rekken, rekken en nog eens rekken. Toen raakte hij geblesseerd en over 8 maanden loopt hij gratis weg. Weg 15 miljoen euro. Dat kan PSV zich niet veroorloven. PSV is een prestatiegerichte club en geen liefdadigheidsinstelling. Dus mee laten trainen (dat ben je verplicht), maar nog geen minuut oefenwedstrijd of wat dan ook laten spelen. En proberen in de winterstop nog 2 of 3 miljoen te vangen. En nooit, maar dan ook nooit meer zaken doen met Casal.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 886 times
Been thanked: 1172 times

Bericht door ruuddevil » 27 okt 2019, 09:41

Doan vs Mauro is een mooi voorbeeld. Onze trainer negeert Mauro, waarschijnlijk omdat hij een keer een schoon broekje had na een training. Zijn waarde daalt en hij wordt verhuurd, en in plaats daarvan komt er een Japanner van 7,5 mln waarvan nog maar moet blijken of hij beter is. Dubbele kapitaalvernietiging en voor dat bedrag had een andere onderbezette positie versterkt kunnen worden.

Makaveli
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:

Bericht door Makaveli » 27 okt 2019, 09:50

Maar als er vanaf dag 1 al gezeik was met Pereiro en Casal, wat had de Jong dan moeten doen? Die werd met het gezeik opgescheept. Er lag een bod afgelopen zomer, daar was PSV ook akkoord mee maar je kunt iemand nou eenmaal niet tegen zijn zin verkopen.

Dan had je hem 2 jaar voor het einde van zijn contract al op de bank moeten gaan zetten. Maar ik heb eigenlijk niet het idee dat Pereiro zich enorm stoort aan een plek op de bank. Plus we hadden vorig seizoen aan het begin nog geen goede vervanger voor hem. Als PSV iemand had gekocht om Pereiro te kunnen parkeren:

- was Pereiro minder waard geworden
- hadden we een zware investering moeten doen in een vervanger
- waarbij de vervanger de doorstroming van Ihattaren en Mauro uiteindelijk blokkeert

Tel uit je winst. Het is eenvoudig om te zeggen dat de Jong zich heeft laten naaien en dit kapitaalvernietiging is. Maar ik zou zeggen dat zijn keuzes vrij beperkt waren en de andere optie minimaal net zo veel had gekost, waarschijnlijk meer omdat de ontwikkeling van Ihattaren niet zo snel was gegaan.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 27 okt 2019, 10:10

27 okt 2019, 09:39
En @ Shoving,
met Pereiro is vanaf de eerste dag gezeik geweest. Brands was al weggelopen van de onderhandelingstafel, omdat Casal onbetrouwbaar was. Fossen heeft toen de boel weer moeten lijmen. Daarna was het rekken, rekken en nog eens rekken. Toen raakte hij geblesseerd en over 8 maanden loopt hij gratis weg. Weg 15 miljoen euro. Dat kan PSV zich niet veroorloven.
Wat kan John de Jong eraan doen dat hij over 8 maanden gratis de deur uitloopt?

Wat had hij moeten doen om dit te voorkomen?>

Breur
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Breur » 27 okt 2019, 10:12

Dit was waarschijnlijk al het plan zodra Pereiro tekende bij PSV van Casal, als iemand zich heeft laten naaien is het Brands wel dan. Casal is maar op 1 ding uit en dat is de maximalisatie van zijn premies. Afgelopen zomer hoorde ook weer geluiden uit het russische kamp dat Casal weer extra geld vroeg nadat de onderhandelingen waren afgesloten, net zoals bij PSV. Als hij meer geld kan verdienen door Pereiro transfervrij te laten gaan dan doet hij dat. Daar kun je als club vrij weinig tegen doen, behalve hem nooit aantrekken.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 437 times
Been thanked: 178 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 27 okt 2019, 10:38

Het enige wat John kwalijk valt te nemen is dat het middenveld enorm onderbezet is in kwalitatief opzicht. Alleen Guti voldoet als hij z'n niveau haalt, de rest heeft het niveau niet en/of is niet fit. De linksback positie met Lato, Boscagli en Gloster leek prima bezet, dat vooral Lato niet blijkt te kunnen verdedigen is dan ook heel vreemd.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 27 okt 2019, 10:50

ShovingNE2 schreef:
27 okt 2019, 08:04
Dit ging niet over jou Juancho. Hij zegt ook 'kijk eens naar alle topics Juancho'... dat is wat anders dan 'kijk eens wat je in alle topics zegt Juancho'.
En toch komt het op mij steeds meer over dat die opmerkingen waar je dus niks mee kan (ik ook niet en sowieso ben ik niet van het uitschelden en oneliners als v. Bommel rot op...) juist als uitgangspunt worden gezien. Ik heb bijv. al een tijdje terug gevraagd of er dan eens iemand uitgebreid de andere kant kon laten zien die ik dus mis bij onze trainer en ontwikkeling van het elftal. Welgeteld nul antwoorden en alleen maar korte teksten waar je weinig mee kan.
Welke discussie moet je aan met iemand die zegt 'Bruma is een miskoop'. Of 'die en die kan er geen kut van'?
Dat is het nou juist. Dat moet je niet doen. Wel kan je eens in discussie gaan over het inhoudelijke. Over zijn spel, over of hij wel goed gebruikt wordt. Tis toch vreemd dat zo'n grote aankoop nu al op de bank beland en ook niet echt weet te overtuigen. Genoeg dingen om eens dieper op in te duiken. Maargoed, dat is vaak een probleem hier.
Stel we leiden puntverlies vandaag (wat ook in eigen huis best kan gebeuren), dan ben ik even een paar weken hier niet te vinden. Geen zin om een stel lemmingen te moeten vertellen dat het niet het einde van de wereld is. Als mensen het dan geweldig vinden om alles maar de grond in te trappen: prima. Ik ga het niet lezen, laat staan de discussie aan.
En zo heb ik het juist andersom. Je kan niet eens meer een welgemeende analyse geven die kritisch is of je krijgt al weer dingen naar je hoofd of je wordt op dezelfde groep gegooid die alleen maar kunnen schelden en vloeken. Dus voor mij houdt dan de lol wel snel op binnenkort, maar zelden meer gaat er eens iemand inhoudelijk echt in discussie.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 815 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 27 okt 2019, 20:14

Zoals elders gemeld: absoluut niet zolang het gat nog maar 6 punten is.

Als we zowel van Sparta als van Willem II zouden verliezen, dan wel. Als we er daar maar eentje van winnen, niet. Zomaar een inschatting.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 437 times
Been thanked: 178 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 27 okt 2019, 20:17

Maar 6 punten. What the fuck? Uit bij Utrecht vernederd. Thuis tegen AZ vernederd? Thuis tegen Ajax onder de maat qua spel en 1-1. We moeten nog uit naar Ajax, Feyenoord, Az, Vitesse, Heerenveen. Hoe the fuck gaan we dit ooit goedmaken?

Op weg naar nr 25
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 177 times
Been thanked: 85 times

Bericht door Op weg naar nr 25 » 27 okt 2019, 20:18

Nee, ik zie het niet gebeuren.

cocufan1
Nationale topspeler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Bericht door cocufan1 » 27 okt 2019, 20:44

Afellay_Amrabat schreef:
27 okt 2019, 20:17
Maar 6 punten. What the fuck? Uit bij Utrecht vernederd. Thuis tegen AZ vernederd? Thuis tegen Ajax onder de maat qua spel en 1-1. We moeten nog uit naar Ajax, Feyenoord, Az, Vitesse, Heerenveen. Hoe the fuck gaan we dit ooit goedmaken?
Niet.

Want bij Feyenoord en Heerenveen kunnen we traditioneel niet meer winnen.
En Ajax uit kunnen we ook alvast incalculeren als puntverlies. Want dan gaat PSV weer achteruit lopen.

En ja, dan moeten we nog naar AZ en Vitesse. Dat was afgelopen seizoen ook geen pretje.

Kampioen worden doet PSV sowieso niet. Maar dat wisten we al. Want het middenveld is te zwak.

PSV strijd dit seizoen om de 2e plaats. En dat gaat ook niet makkelijk worden op deze manier.

El Dante
Talent
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Bericht door El Dante » 02 nov 2019, 22:03

Is toch geen gekke conclusie om te zeggen dat deze man nog niet iets heel bijzonders heeft laten zien wat betreft zijn aankoopbeleid in de periode dat hij hier zit. Hij heeft een cv voor tien miljoen gehaald die nog totaal niet heeft laten zien dit bedrag waard te zien, geen adequate linksback waardoor ons hele aanvalsspel via de linkerkant ontzettend eentonig is en gewoon geen goede 8 gehaald in de hele periode dat hij hier zit. Buiten dat ook nog vijftien miljoen weggesmeten aan een middelmatige linksbuiten terwijl we aanvallend gezien al best prima zaten, die nu ook op de bank zou zitten mits iedereen fit is.

Nee ik ben totaal nog niet overtuigd en vind het ook veel te makkelijk om alleen te wijzen naar van Bommel...

Plaats reactie