Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

John de Jong

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 119 times
Been thanked: 206 times

John de Jong

Bericht door koetje » 13 nov 2019, 22:21

Van het lijstje Angelino, Baumgartl, Lato, Boscagali, Guti, Thomas, Bruma, Mitroglou, Doan hadden alleen de eerste en de laatste een basisplaats. Een niet heel indrukwekkend lijstje voor een TD.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 395 times
Been thanked: 154 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 13 nov 2019, 22:23

En dan zouden Lyanco, Olsen, die linksback en die middenvelder ook tegenvallen. En zou t weer aan De Jong liggen. Op de aankoop van Doan na (overbodig) is het aankoopbeleid prima geweest. We zitten pas in november en je doet net alsof het allemaal bewezen miskopen zijn. Het hele team draait niet, de trainer die het nu niet in de vingers heeft en spelers die met de week slechter gaan spelen. Het zegt toch genoeg dat Van Bommel steevast z'n lieverdjes Zoet, Sadilek, Rosario en Hendrix liet spelen. Spelers die werkelijk het niveau van FC Utrecht niet eens overstijgen en we nooit zouden kopen als ze elders in de eredivisie zouden spelen.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 486 times
Been thanked: 749 times

Bericht door Menno1 » 13 nov 2019, 22:43

Afellay_Amrabat schreef:
13 nov 2019, 22:23
En dan zouden Lyanco, Olsen, die linksback en die middenvelder ook tegenvallen. En zou t weer aan De Jong liggen. Op de aankoop van Doan na (overbodig) is het aankoopbeleid prima geweest. We zitten pas in november en je doet net alsof het allemaal bewezen miskopen zijn. Het hele team draait niet, de trainer die het nu niet in de vingers heeft en spelers die met de week slechter gaan spelen. Het zegt toch genoeg dat Van Bommel steevast z'n lieverdjes Zoet, Sadilek, Rosario en Hendrix liet spelen. Spelers die werkelijk het niveau van FC Utrecht niet eens overstijgen en we nooit zouden kopen als ze elders in de eredivisie zouden spelen.
Oh maar daar ben ik het wel mee eens. De prioriteiten waren niet goed kwa spendering budget maar het betekend ook niet dat die spelers er niks van kunnen.

Van Bommel haalt gewoon niet het maximale uit zijn selectie. En daarom geef ik hem grotendeels de schuld

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 53 times
Been thanked: 656 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 13 nov 2019, 23:10

Ik ben verre van een analist, maar als ik de selectie als een portfolio beschouw, dan heeft JdJ m.i. te veel risico genomen door vooral "op de groei" te kopen, en te weinig zekerheden ingebouwd.

-Bruma, al jaren bekend om zijn potentie dat er steeds nét niet uit weet te komen
-Lato, zogenaamd de toekomstige linksback van Spanje, alleen afgeremd omdat een geweldenaar op zijn positie een doorstroom in de weg zit
-Baumgartl, verdediger met potentie, maar degradeert ondertussen wel naar een niveau lager met zijn club
Boscagli, ook een speler die "misbruikt" zou worden bij zijn vorige club, of hier beter in het spel zou passen. Kon ook een mooi jeugd cv overleggen.
Afellay, heeft ongetwijfeld waarde op andere vlakken, maar heeft n voetbalcontract gekregen en heeft nog altijd geen wedstrijd kunnen spelen.

Als het allemaal goed valt, dan ben je spekkoper en ongekend visionair, maar met dergelijke spelers moet je ook rekening houden dat het toch niet wordt wat je ervan verwacht had.

Dat MvB geen van deze spelers individueel beter weet te maken staat als n paal boven water, maar JdJ heeft wat mij betreft wel te veel risico genomen achteraf gezien.

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 68 times
Been thanked: 500 times

Bericht door Ardbeg » 14 nov 2019, 15:37

We missen ook echt een type Guardado. DE leider.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 14 nov 2019, 15:49

Ardbeg schreef:
14 nov 2019, 15:37
We missen ook echt een type Guardado. DE leider.
Mja, Ibi speelt nooit en het begint inmiddels ook te koud te worden om bij Schwaab te BBQen. Misschien moet ie maar een paar gourmetstellen aanschaffen als laatste redmiddel.

Makaveli
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 26 times
Been thanked: 248 times

Bericht door Makaveli » 17 nov 2019, 11:11

Josef Dettelbacher schreef:
13 nov 2019, 23:10
Ik ben verre van een analist, maar als ik de selectie als een portfolio beschouw, dan heeft JdJ m.i. te veel risico genomen door vooral "op de groei" te kopen, en te weinig zekerheden ingebouwd.
Dat is natuurlijk met een reden. Ajax betaalde afgelopen seizoen meer aan salarissen dan PSV en Feyenoord samen. En er zijn nog meer contracten opgewaardeerd. Dat is de simpele reden dat er bij hun wel "zekerheden" lopen en bij ons de selectie op de groei is. Spelers op een goede leeftijd brengen flinke salariskosten met zich mee. En dat budget is er niet.

We hebben dat in het verleden opgelost met spelers die ergens op een dood spoor zaten zoals de Jong, Guardado en Moreno. Maar daar heb je:
a) een beetje geluk bij nodig dat de omstandigheden precies goed zijn
b) zoveel spelers in het buitenland met banden richting eredivisie zijn er niet meer die bruikbaar zijn. Van Ginkel is de meest logische uiteraard maar daar ontbrak dus net dat beetje geluk door meer blessures.

Het is eenvoudig om te zeggen dat hij meer zekerheid moet halen maar ik denk dat het voor PSV steeds lastiger wordt om dat te realiseren. Naast de internationale ontwikkelingen krijg je nu ook dat ajax de "terugkeerders" uit het buitenland grotendeels zal gaan stofzuigen omdat ze 2x zo veel betalen als wij.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 119 times
Been thanked: 206 times

Bericht door koetje » 17 nov 2019, 12:05

De Jong heeft duidelijk gevist in het leftoverbakje van grote talenten in de grote competities.

Kan prima uitpakken. Zie ooit Arias. Voorwaarde is dat je een omgeving hebt waarin spelers echt beter worden. Dat was/is zo met Angelino, Dumfries, Ihattaren en Malen. In iets mindere mate kun je Gapko, Rosario en Bergwijn daartoe nog rekenen.

Daarom zo teleurstellend dat geen enkele aankoop kan aanhaken daarbij.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Kaarten:

Bericht door tirzah » 17 nov 2019, 13:02

Makaveli schreef:
17 nov 2019, 11:11

Het is eenvoudig om te zeggen dat hij meer zekerheid moet halen maar ik denk dat het voor PSV steeds lastiger wordt om dat te realiseren. Naast de internationale ontwikkelingen krijg je nu ook dat ajax de "terugkeerders" uit het buitenland grotendeels zal gaan stofzuigen omdat ze 2x zo veel betalen als wij.
Tenzij de terugkeerders , na in het buitenland vet verdiend te hebben andere waarden dan alleen maar geld belangrijker zijn gaan vinden. Dan maakt een club als PSV meer kans dan die hypocriete beursgangers in Amsterdam. ;)

Makaveli
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 26 times
Been thanked: 248 times

Bericht door Makaveli » 17 nov 2019, 13:13

Ja. Maar die spelers zijn er nagenoeg niet als ze de keus krijgen tussen 1 of 2 miljoen per jaar. En dat is niet zo gek als je nog maar een paar jaar te gaan hebt in je carrière.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Kaarten:

Bericht door tirzah » 17 nov 2019, 13:16

Makaveli schreef:
17 nov 2019, 13:13
Ja. Maar die spelers zijn er nagenoeg niet als ze de keus krijgen tussen 1 of 2 miljoen per jaar. En dat is niet zo gek als je nog maar een paar jaar te gaan hebt in je carrière.
Tsja, als iemand na een paar jaar miljoenen te hebben opgestreken nog steeds in die termen denkt, houdt het op.
Je zult helaas in veel gevallen gelijk hebben.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 486 times
Been thanked: 749 times

Bericht door Menno1 » 17 nov 2019, 17:11

tirzah schreef:
17 nov 2019, 13:02
Makaveli schreef:

Tenzij de terugkeerders , na in het buitenland vet verdiend te hebben andere waarden dan alleen maar geld belangrijker zijn gaan vinden. Dan maakt een club als PSV meer kans dan die hypocriete beursgangers in Amsterdam. ;)
Ja de gemoedelijkheid van de Herdgang zal spelers veel meer aanspreken dan een drie dubbel salaris, beter voetbal en aansprekende resultaten in de CL.

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 68 times
Been thanked: 500 times

Bericht door Ardbeg » 18 nov 2019, 19:07

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 377 times
Been thanked: 1707 times

Bericht door ShovingNE2 » 18 nov 2019, 19:13

Scot Gemmill als opvolger Van Bommel?

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 741 times
Been thanked: 900 times

Bericht door ruuddevil » 18 nov 2019, 20:28

De kans dat Toni Lato na de winterstop nog bij PSV speelt is een stuk kleiner geworden. De 21-jarige linksback kwam in de zomer op huurbasis over van Valencia, maar trainer Mark van Bommel doet geen beroep op hem.

"Een vertrek bij PSV is logisch als Toni helemaal niet speelt", zegt een woordvoerder van het managementbureau van Lato tegen het Eindhovens Dagblad. "Als je geen enkele minuut maakt, gaat het natuurlijk niet goed." Bovendien is voor de jonge Spanjaard inmiddels interesse uit eigen land.

"Let wel, Toni heeft niets tegen de club PSV. Hij heeft er buiten het veld goed naar zijn zin en het bevalt hem er als mens prima. Maar de situatie als voetballer is nu natuurlijk niet zoals die moet zijn. Blijft dat zo in de komende weken, dan lijkt het logisch en beter dat Toni in de winter weggaat", benadrukt de woordvoerder. De knoop wordt vermoedelijk in de loop van december doorgehakt.

Volgens lokale media moet PSV een boete betalen aan Valencia doordat Lato geen speeltijd krijgt. Daar wil zijn management niets over kwijt. "Ik weet niet of er zo'n bepaling in het contract zit." Lato werd binnen gehaald als opvolger van landegenoot Angeliño, maar speelde pas één officiële minuut in het eerste elftal.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 18 nov 2019, 21:31

"Als hij gaat kijken, mag je natuurlijk aannemen dat er toch al wat werk verricht is door zijn scouts. Toen dacht ik: dan moet hij toch op jacht zijn naar een linksback. Dat geeft wel aan dat onze Spaanse vriend in de winterstop vrijwel zeker teruggaat naar Valencia", doelt hij op huurling Toni Lato. "Want die club wordt toch wel erg onrustig van het feit dat hij niet speelt."

Vermeulen plaatst wel kanttekeningen bij zijn eigen theorie. "Het is wel erg jong blijkbaar, als hij daar een linksback gaat halen."

De Jong is in het buitenland dus linksback dus Lato gaat weg.

Wat een kwaliteitsspeurwerk van de Witte Chinees..

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Kaarten:

Bericht door tirzah » 18 nov 2019, 22:04

Menno1 schreef:
17 nov 2019, 17:11
tirzah schreef:
Makaveli schreef:

Ja de gemoedelijkheid van de Herdgang zal spelers veel meer aanspreken dan een drie dubbel salaris, beter voetbal en aansprekende resultaten in de CL.
Volgens mij is , ondanks de cynische toon, deze opmerking juist.
Er zijn spelers die dat gemoedelijke aansprak c.q. aanspreekt.
Vraag maar aan o.a. Halvar Thoresen of Ralf Edstrom hoe zij nog over PSV denken. AAn Gomes die spijt heeft als (weinig, ik weet het) haren op zijn hoofd van zijn vertrek.
Aan Gini en Memphis die speciaal een jaar bleven om kampioen te worden met onze mooie club.
Aan Moreno en Guardado die met minder geld genoegen namen omdat ze het zo naar de zin hadden op de Herdgang.
Waar Sir Bobby Robson ook al zo lyrisch over kon zijn.

Die verhalen hoor of zie ik nooit over de geldwolven/passanten na hun vertrek uit die akelige arrogante namaak zooi in Amsterdam.

En nu maar afwachten wat John de Jong aan het doen was toen Arno Vermeulen :lol: hem in het oog kreeg.

Juancho
Legende
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 267 times
Been thanked: 525 times

Bericht door Juancho » 19 nov 2019, 09:35

Na de rare Lato situatie is Mitroglu toch ook wel weer een apart gevalletje als ik het zo lees. Volgens Rik is hij niet gehaald om 90 min te kunnen spelen maar puur als breekijzer. Daarmee suggereert hij dus wellicht dat OF hij niet goed genoeg is om in de basis te spelen als PSV hem nodig heeft, of hij is fysiek dermate zwak dat hij het niet aan kan.

Ik snap best dat je een 2de spits wil halen, maar die wil je toch gewoon kunnen opstellen in de basis als je 1e spits weg valt?

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 741 times
Been thanked: 900 times

Bericht door ruuddevil » 19 nov 2019, 09:57

Ik denk dat dit meer de visie van Lothar is. Mitroglou is gehaald als plan B, dan kan je niet plan A zijn. Tenzij je een mini Lothar bent, dan kan alles. Nou maakte Mitro een beroerde indruk in zijn speelminuten.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 109 times
Been thanked: 374 times

Bericht door Massimo » 19 nov 2019, 10:13

PSV zal voor een gedeelte mee moeten met Ajax om competitief te blijven. Doordat Ajax nu met grotere bedragen is gaan zal PSV ook een paar stappen bij moeten zetten. Zowel op het gebied van scouring, creativiteit als beloning. Jonge spelers uit grote competities die vaak ook jeugdinternational waren is toch een stuk minder gebleken dan vooraf gedacht. Een aantal spelers de laatste jaren hebben ook zeer goed geboerd bij PSV al dan niet op diverse manieren. Wijnaldum en Depay hebben in hun laatste jaar bij PSV meerdere miljoenen mogen ontvangen. Niet alleen een leuke som tekengeld, maar destijds ook goed meedelen in de toekomstige transfersom. Dat laatste jaar PSV hebben ze veel opgebracht. Moreno is gecompenseerd en Guardado, Lozano en De Jong hebben uiteindelijk ook veel kunnen opstrijken. Ik vind ze dat waard en heb veel liever dat er 2 van dat soort spelers worden aangetrokken dan 4 andere spelers. Het gaat niet specifiek om de naam, maar van de 7,5-10 miljoen van Doan kan je ook goede ervaren spelers betalen met een lagere transfersom. Ajax heeft de lat omhoog gelegd en PSV zal zichzelf moeten vernieuwen om mee te gaan zoals Ajax dat moest nadat het zelf jarenlang geen kampioen werd. En dan kan je mijns inziens ook met minder geld concurreren met Ajax als alles klopt, omdat er dan alsnog genoeg kwaliteit moet zijn om veel punten te pakken. De relatieve weerstand van de nummers 3 t/m 18 is een stuk lager dan in landen als Duitsland, Frankrijk en Italië. Daar zal je als concurrent van Bayern, PSG of Juventus veel sneller punten verspelen terwijl zijn wel steeds een hoog puntenaantal weten te behalen. In Nederland is dat anders en dat kan in het voordeel van PSV zijn.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 19 nov 2019, 11:11

tirzah schreef:
18 nov 2019, 22:04
Menno1 schreef:
17 nov 2019, 17:11
tirzah schreef:

Volgens mij is , ondanks de cynische toon, deze opmerking juist.
Er zijn spelers die dat gemoedelijke aansprak c.q. aanspreekt.
Vraag maar aan o.a. Halvar Thoresen of Ralf Edstrom hoe zij nog over PSV denken. AAn Gomes die spijt heeft als (weinig, ik weet het) haren op zijn hoofd van zijn vertrek.
Aan Gini en Memphis die speciaal een jaar bleven om kampioen te worden met onze mooie club.
Aan Moreno en Guardado die met minder geld genoegen namen omdat ze het zo naar de zin hadden op de Herdgang.
Waar Sir Bobby Robson ook al zo lyrisch over kon zijn.

Die verhalen hoor of zie ik nooit over de geldwolven/passanten na hun vertrek uit die akelige arrogante namaak zooi in Amsterdam.

En nu maar afwachten wat John de Jong aan het doen was toen Arno Vermeulen :lol: hem in het oog kreeg.
Dat is niet geheel objectief Tirzah. Er zijn ook genoeg ex-Ajacieden die vol bewondering over die club spreken, zoals Zlatan en Schöne. Bovendien keren legio spelers terug om daar iets binnen de club te doen, van jeugdtrainer tot bestuurder. Ik vind het een schijtclub, maar dat is voor een groot deel ook cultureel bepaald.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1519 times
Been thanked: 874 times

Bericht door J.B. » 19 nov 2019, 11:13

Juancho schreef:
19 nov 2019, 09:35
Na de rare Lato situatie is Mitroglu toch ook wel weer een apart gevalletje als ik het zo lees. Volgens Rik is hij niet gehaald om 90 min te kunnen spelen maar puur als breekijzer. Daarmee suggereert hij dus wellicht dat OF hij niet goed genoeg is om in de basis te spelen als PSV hem nodig heeft, of hij is fysiek dermate zwak dat hij het niet aan kan.

Ik snap best dat je een 2de spits wil halen, maar die wil je toch gewoon kunnen opstellen in de basis als je 1e spits weg valt?
Een beetje hetzelfde verhaal als Luuk in Oranje. Dat is dan gewoon zijn rol in het team.
Triplets, it`s all about Triplets..

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Kaarten:

Bericht door tirzah » 19 nov 2019, 11:27

Josef Dettelbacher schreef:
19 nov 2019, 11:11

Dat is niet geheel objectief Tirzah. Er zijn ook genoeg ex-Ajacieden die vol bewondering over die club spreken, zoals Zlatan en Schöne. Bovendien keren legio spelers terug om daar iets binnen de club te doen, van jeugdtrainer tot bestuurder. Ik vind het een schijtclub, maar dat is voor een groot deel ook cultureel bepaald.
Het is in elk geval een objectiever verhaal dan wat we over onze club in objectief geachte doch subjectieve media horen Misschien had Ibrahimovic wel het geld in gedachten. Veel warmte zit er immers niet bij Ajax.

Maar dat was ook niet de kern van mijn betoog.
Ik reageerde alleen op de schampere opmerking dat niemand meer waarde zou hechten aan de warme club PSV dan aan geld alleen.
Volgens mij, misschien te naief gezien, laten sommigen zich ook nog door andere dingen leiden in hun leven of in hun carriere.
Daar kan John de Jong dan misschien ooit gebruik van maken om iemand te strikken die financieel onhaalbaar lijkt.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1519 times
Been thanked: 874 times

Bericht door J.B. » 19 nov 2019, 11:29

Tuurlijk, spelers betalen bij ons ook als enige profclub ter wereld nog contributie, en om hun outfit te kunnen betalen halen ze oud papier op :mrgreen:
Triplets, it`s all about Triplets..

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 109 times
Been thanked: 374 times

Bericht door Massimo » 19 nov 2019, 11:45

Uiteindelijk gaat het om geld en met meer geld kan je gemiddelde een betere selectie samenstellen, maar er is ook een groep voetballers die je kan halen door wel goed te betalen, maar ook een goede omgeving te bieden. Op het moment dat bijvoorbeeld iemand 2,5 miljoen per jaar ergens kan verdienen, dan kan zo iemand ook misschien wel te verleiden zijn als je als club maximaal 2 miljoen kan betalen en voor de rest een top omgeving kan creëren. Zal niet bij iedereen lukken, maar wel bij een gedeelte. Terwijl als je 1 miljoen en een paar ton tekengeld had geboden zo iemand niet komt. Het verschil in salaris c.q. andere beloningen moet dusdanig klein zijn dan andere zaken ook een rol kunnen gaan spelen. Met 1 miljoen salaris per jaar en een goed verhaal kom je niet zo ver als zo iemand ergens 2,5 miljoen in Rusland of Turkije kan verdienen, maar met bijvoorbeeld 2 miljoen worden ook andere zaken belangrijk en kan een goed verhaal dat verschil wat dan opeens een stuk kleiner is wel uitmaken.

Plaats reactie