Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

John de Jong

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 446 times
Been thanked: 1874 times

John de Jong

Bericht door ShovingNE2 » 21 jan 2020, 17:36

Paco Casal schreef:
21 jan 2020, 15:34
En wat is die hele grote reactie die tussen de regels door te lezen is dan, volgens jou?

En waar haal je dat precies uit?
Hieruit:
Wie heeft er nu gelijk? Duidelijk is dat de actie van Van Marwijk een doelbewuste was. Al eerder beweerden boze tongen dat Van Bommel zijn oud-ploeggenoot wilde meesleuren in zijn val en Van Marwijk gaf als senior uit het Van Bommel-kamp voeding aan die gedachte.
Na het stuk in de Telegraaf, een aanval vanuit het niets op John de Jong, was al echt een zet van het Van Bommel-kamp. Ik zei toen al dat er een campagne van vuilspuiterij zou komen en zie daar: Bert van Marwijk met een idiote rant. Je kan gewoon alles een beetje aan elkaar verbinden en je ziet wat er gebeurt en gebeurd is. Voor Van Bommel was het deze zomer niet 'ik wil kampioen worden', maar 'ik wil winnen van John de Jong en kampioen worden zonder de aankopen die ik niets vind'. Of zo.

PSV reageert niet, maar off the record gaat er nog wel meer naar buiten komen. En een volgende aanval, neem maar van mij aan, vanuit het Van Bommel-kamp gaat heel hard gepareerd worden. Want te lang zwijgen betekent toestemmen en Gerbrands is daar niet zo van.

Het wordt binnen PSV bijzonder slecht gepruimd. Zie bijvoorbeeld de tweet van Berry van Aerle die echt zelden zo'n oordeel geeft. Maar goed: hij weet het van binnenuit hoe het gegaan is natuurlijk. Van Bommel doet er verstandig aan om nu echt te kappen met dit soort georganiseerde aanvallen (die van Van Marwijk was heel berekenend) anders kan er voor mij in ieder geval een streep door 'icoon' en ik ben daar niet de enige in denk ik zo.
Kampioenstopic openen .... pending

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 800 times
Been thanked: 985 times

Bericht door ruuddevil » 21 jan 2020, 17:45

Menno1 schreef:
21 jan 2020, 16:42
Precies uitgekomen wat ik 1,5 jaar geleden al zei toen ze waren aangesteld. Van Bommel ging de Jong echt niet serieus nemen, ook al is het op papier zijn baas.

De Jong lijkt mij een schat van een jongen maar is geen leider maar een prima tweede man. Een uitvoerder, geen leider.

Is overigens helemaal niks mis mee. Sterker nog, ik ben dat zelf ook niet. Zo eerlijk ben ik wel. Toon had dit vwb de Jong ook moeten zien. Zeker icm een uber dominant persoon als van Bommel.

Een Brands had dit nooit gepikt. En bij een Brands had een van Bommel dit ook niet gedaan.
Klopt, heb destijds ook al gezegd dat voor Van Bommel de wetten van de kleedkamer gelden en daar stond Bommel ver boven De Jong.

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 21 jan 2020, 17:53

Mocht dit waar zijn en niet aangedikt (wat ik betwijfel), dan is het wanbeleid geweest om Van Bommel te laten zitten.

Overigens wil ik benadrukken dat Van Bommel zijn wil om te winnen groter was dan wat dan ook. Dat zag je ook langs de zijlijn. Dat zag je ook aan hoe fanatiek hij tegen de scheids en vierde man was. Ik kan mij niet voorstellen, ook in zijn eigenbelang niet, dat hij een persoonlijke machtsstrijd op deze manier zou gaan voeren.

Ik lees dat overigens ook niet terug in die artikelen. Als het al gesuggereerd wordt, is zoiets dermate subjectief dat je jezelf af kan vragen of het daadwerkelijk zo zit.

Het is gebaseerd op aannames, maar als die aannames daadwerkelijk een kern van waarheid zouden hebben dan is het niet goed te praten van Van Bommel.

Het feit dat er geen opvolging voor Van Bommel is gezocht en dat op het laatste moment Faber is gevraagd, geeft in mijn ogen in ieder geval aan dat er geen sprake was van een dusdanige disharmonie dat er rekening werd gehouden met vervanging, zoals je wel in zo’n geval zou verwachten.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 21 jan 2020, 18:02

Kwestie van de puzzel plaatsen. En de aanval van Bert is een prima stuk daarin. Van Bommel wist echt wel wat hij ging zeggen.

En wanbeleid? Misschien wel. Maar kijk eens hoe Oost en die supportersgroep nu het nog idioot vindt dat hij weg ging. Ondanks een bizar resultaat. Na drie slechte wedstrijden onder de nieuwe trainer ligt dat heel anders wedden.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 21 jan 2020, 18:07

ShovingNE2 schreef:
21 jan 2020, 18:02
Kwestie van de puzzel plaatsen. En de aanval van Bert is een prima stuk daarin. Van Bommel wist echt wel wat hij ging zeggen.

En wanbeleid? Misschien wel. Maar kijk eens hoe Oost en die supportersgroep nu het nog idioot vindt dat hij weg ging. Ondanks een bizar resultaat. Na drie slechte wedstrijden onder de nieuwe trainer ligt dat heel anders wedden.
Ik spreek regelmatig met die gasten en ik denk dat ze de trainer niet de blaam gaan geven van deze hele situatie, als deze slecht blijft uitpakken.
Ik heb al een paar maanden terug gezegd dat het sentiment in het stadion heel anders is dan het sentiment hierzo.

Feit blijft dat voor de meeste supporters (en voor mij) de effecten van Van Bommel minder tastbaar zijn en vooral gebaseerd op geruchten, opinies en aannames.
De effecten van het aankoopbeleid zijn makkelijker wekelijks te zien. Ik vind het daarom niet zo gek allemaal.

Tonynmgn

Bericht door Tonynmgn » 21 jan 2020, 18:20

Bommel is gewoon een waardeloze trainer en een slechte verliezer.
Hij heeft gefaalt en is volledig terecht ontslagen, het feest is over al dit genatrap is helemaal nergens voor nodig.
Ik denk ook niet dat hij ooit een goede trainer zal worden want daar heeft hij gewoon het caracter niet voor.
Wat hem zo goed maakte als speler maakt hem zo slecht als trainer.
Ik was er des tijds al helemaal niet blij mee dat hij trainer werd bij ons en ben ook blij dat hij weer weg is.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 531 times
Been thanked: 783 times

Bericht door Menno1 » 21 jan 2020, 18:56

Tja, daar moet een directie boven staan. Ome Toon heeft het te lang laten aanmodderen. Sterker nog, de alarm bellen moeten vorig jaar al zijn afgegaan toen die 2 mislukte Aussies er door gedrukt werden.

Het feit dat van Bommel en van Marwijk rustig zijn gang kon gaan, terwijl de resultaten bagger waren en de sfeer onderling verminderde plus de argwaan/paranoia die er heerste plus dictatoriaal gedrag dan vind ik het echt slap gehandelt door Toon.

Niet een boekje waard deze periode lijkt mij....

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 21 jan 2020, 19:03

DeTaurus schreef:
21 jan 2020, 18:07
ShovingNE2 schreef:

Ik spreek regelmatig met die gasten en ik denk dat ze de trainer niet de blaam gaan geven van deze hele situatie, als deze slecht blijft uitpakken.
Ik heb al een paar maanden terug gezegd dat het sentiment in het stadion heel anders is dan het sentiment hierzo.

Feit blijft dat voor de meeste supporters (en voor mij) de effecten van Van Bommel minder tastbaar zijn en vooral gebaseerd op geruchten, opinies en aannames.
De effecten van het aankoopbeleid zijn makkelijker wekelijks te zien. Ik vind het daarom niet zo gek allemaal.
Het is heel simpel: op Oost heeft Van Bommel maar om 1 reden krediet: prestaties als speler. Het telt totaal niet wat hij doet. Iedereen is schuldig behalve van Bommel. Als het aan die groep had gelegen had je kunnen degraderen en dan was het nog goed.

Diezelfde groep verketterde Cocu omdat hij niet lief was tegen een groep supporters.

Kortom: het is puur gebaseerd op wie ze aardig vinden en dat sentiment is niet serieus te nemen.

Ik spreek ze ook regelmatig en ken sommigen goed, dus weet redelijk goed wat er leeft. Het heeft in ieder geval weinig met ratio te maken, uitsluitend met emotie. En dan nog heel selectief.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 21 jan 2020, 19:12

DeTaurus schreef:
voor de meeste supporters
Hoe meer supporters je bekijkt, hoe dichter het gemiddelde IQ daarvan de 100 zal naderen he! :lol:

Interessant verder hoe je maar blijft hameren op Bommel OF De Jong, waarom niet geaccepteerd dat beiden fouten gemaakt hebben?

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 21 jan 2020, 19:26

ziege maar ook zagge schreef:
21 jan 2020, 19:12
DeTaurus schreef:
voor de meeste supporters
Hoe meer supporters je bekijkt, hoe dichter het gemiddelde IQ daarvan de 100 zal naderen he! :lol:

Interessant verder hoe je maar blijft hameren op Bommel OF De Jong, waarom niet geaccepteerd dat beiden fouten gemaakt hebben?
Van Bommel is verleden tijd voor mij.

Ik wil er zeker geen wedstrijdje van maken. Ik probeer juist uit te leggen dat kennelijke fouten van Van Bommel geen reden zijn om niet kritisch naar De Jong te kijken.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 21 jan 2020, 19:29

ShovingNE2 schreef:
21 jan 2020, 19:03
DeTaurus schreef:
ShovingNE2 schreef:

Het is heel simpel: op Oost heeft Van Bommel maar om 1 reden krediet: prestaties als speler. Het telt totaal niet wat hij doet. Iedereen is schuldig behalve van Bommel. Als het aan die groep had gelegen had je kunnen degraderen en dan was het nog goed.

Diezelfde groep verketterde Cocu omdat hij niet lief was tegen een groep supporters.

Kortom: het is puur gebaseerd op wie ze aardig vinden en dat sentiment is niet serieus te nemen.

Ik spreek ze ook regelmatig en ken sommigen goed, dus weet redelijk goed wat er leeft. Het heeft in ieder geval weinig met ratio te maken, uitsluitend met emotie. En dan nog heel selectief.
Natuurlijk speelt bewondering voor een clubicoon een rol, maar er zitten heus niet alleen hersenlozen die hun mening op sentiment baseren daar op de tribune.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 800 times
Been thanked: 985 times

Bericht door ruuddevil » 21 jan 2020, 19:44

Denk dat iedereen het eens is dat De Jong fouten heeft gemaakt. De vraag is nu of en hoe hij ze gaat herstellen. Hij sorteerde sowieso al voor op een andere taakverdeling, dus het heeft weinig zin nu het hoofd van De Jong te eisen.

Het Kanon
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 22 times
Been thanked: 78 times

Bericht door Het Kanon » 21 jan 2020, 19:54

ruuddevil schreef:
21 jan 2020, 19:44
Denk dat iedereen het eens is dat De Jong fouten heeft gemaakt. De vraag is nu of en hoe hij ze gaat herstellen. Hij sorteerde sowieso al voor op een andere taakverdeling, dus het heeft weinig zin nu het hoofd van De Jong te eisen.
Het niveau moet omhoog.
- z.s.m kopers vinden voor de duurste missers, zonder ze weg te geven voor dumpprijzen.
- Als dat niet lukt, types als Doan en Bruma een rol als breedte speler geven (dure breedtespelers, dat wel).
- Gutierrez slijten in Mexico?
- Vervangers voor Lato en Rosario, die meteen bij de kartekkers in selectie horen (Rodriguez? Type Van Ginkel?)
- Viergever, Hendrix en Baumgartl kun je voorlopig aanhouden als waterdragers in de eerste elf.
- 15 keer plankgas geven. Niet gokken op de beker.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 21 jan 2020, 20:31

Je vindt eigenlijk de totale selectie brandhout op wat aanvallers na.

Lekker genuanceerd 😁

Het Kanon
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 22 times
Been thanked: 78 times

Bericht door Het Kanon » 21 jan 2020, 20:45

ShovingNE2 schreef:
21 jan 2020, 20:31
Je vindt eigenlijk de totale selectie brandhout op wat aanvallers na.

Lekker genuanceerd 😁
Ik zie tussen de anderen i.i.g. geen toppers zitten. Ze hebben aankopen naast zich nodig, waar spelers als Viergever, Hendrix en Baumgartl zich kunnen optrekken, het Hector Moreno effect. Dat kan m.i. met twee nieuwe basisklanten, een middenvelder en een linksback.

Een deel van het brandhout is geen brandhout, maar is nog wel bruikbaar. Van Guti, Bruma, Doan wil ik niet meteen af, maar in het kader van verliesminimalisatie zou ik niet meteen nee zeggen tegen een vertrek (Doan heeft al voor twee clubs gespeeld dit seizoen, dus die kan nu nog niet weg).

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 213 times

Bericht door koetje » 21 jan 2020, 21:27

Van Bommel had Brands nodig en De Jong Cocu. De match Van Bommel - De Jong bleek geen match te zijn maar een strijd.

Gerbrands kent beide personen door en door. Daarbij heeft Van Bommel een veel dominanter karakter dan De Jong die met frisse tegenzin TD is geworden. Foutieve inschatting geweest destijds van Gerbrands (die natuurlijk wel in een lastig parket zat) die nu heeft toegegeven aan de druk uit de RVC.

De Jong heeft de strijd nu gewonnen. Voor hem is het ook vijf voor twaalf lijkt me. Zijn aankopen moeten komende weken wel gaan renderen. Zou hem als RVC aankomende zomer anders weer geen 30 miljoen geven om er door heen te draaien (als dat budget er al is)

Tonynmgn

Bericht door Tonynmgn » 21 jan 2020, 22:22

Er is geen 30 miljoen weg gespoeld. Het is niet zo slecht als het lijkt. Een linksback en een goede middenvelder er bij en heel de boel zal al een stuk beter renderen. Sterker nog, ik denk zelfs dat als je niks zou doen we gewoon weer gaan winnen. Zondag was niet zo slecht alleen moeten ze even de kansen er in schieten er waren er genoegd omdat er voor het eerst sinds 1.5 jaar weer eens met een plan werd gevoetbald. Wat John wel moet doen is door selecteren maar verkopen op een diepte punt is het domste wat je kan doen mits iemand veel wil geven.

Persepolis
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 103 times
Been thanked: 122 times

Bericht door Persepolis » 22 jan 2020, 01:37

Ik zou niet niks doen, die linksback moet er echt komen. Verder werd onder van Bommel ook vaak zat een goede helft afgewisseld met een kansloze. Niet dat een linksback dat zal oplossen, maar die positie is zo slecht bezet dat het zo gewoon niet verder kan.

Mouth of the south

Bericht door Mouth of the south » 23 jan 2020, 19:17

Tonynmgn schreef:
21 jan 2020, 22:22
Wat John wel moet doen is door selecteren maar verkopen op een diepte punt is het domste wat je kan doen mits iemand veel wil geven.
Er is weinig andere keuze. Met Zoet, Schwaab, Bruma, Boscagli, Pereiro, Mitro, Afellay kun je gewoon niet verder. Die zitten niet op hun dieptepunt; dit is gewoon hun niveau. En dan zijn er nog twijfelaars als Hendrix, Rosario, Guti en Sadilek.

Er zal heel veel moeten gebeuren om PSV weer competitief voor de landstitel te maken. Gelukkig is Guus er om de Jong een eind op weg te helpen.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 428 times
Been thanked: 823 times

Bericht door deninho32 » 23 jan 2020, 19:34

Wat John wel moet doen is door selecteren maar verkopen op een diepte punt is het domste wat je kan doen mits iemand veel wil geven.
Hoezo is het dom om te verkopen als iemand veel wil betalen?
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

Tonynmgn

Bericht door Tonynmgn » 23 jan 2020, 19:42

deninho32 schreef:
23 jan 2020, 19:34
Hoezo is het dom om te verkopen als iemand veel wil betalen?
Mits gemist denk ik, want dan is het niet dom ;)

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 428 times
Been thanked: 823 times

Bericht door deninho32 » 23 jan 2020, 19:43

@Tonynmgn Of je weet niet wat mits betekent..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

Tonynmgn

Bericht door Tonynmgn » 23 jan 2020, 19:44

Er is weinig andere keuze. Met Zoet, Schwaab, Bruma, Boscagli, Pereiro, Mitro, Afellay kun je gewoon niet verder. Die zitten niet op hun dieptepunt; dit is gewoon hun niveau. En dan zijn er nog twijfelaars als Hendrix, Rosario, Guti en Sadilek.

Er zal heel veel moeten gebeuren om PSV weer competitief voor de landstitel te maken. Gelukkig is Guus er om de Jong een eind op weg te helpen.
Ben ik met je eens. Maar ik zou Bruma en Boscagli nog niet afschrijven je hebt ook een bank nodig.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 396 times
Been thanked: 155 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 23 jan 2020, 19:47

Bruma behoudt voldoende waarde. Portugees international en zal door veel clubs in de gaten worden gehouden.

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 78 times
Been thanked: 589 times

Bericht door Ardbeg » 23 jan 2020, 20:07

Afellay_Amrabat schreef:
23 jan 2020, 19:47
Bruma behoudt voldoende waarde. Portugees international en zal door veel clubs in de gaten worden gehouden.
Misschien gaat hij het nog goed doen

Plaats reactie