Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

John de Jong

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Mrs.Unibet
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur:
Been thanked: 15 times

John de Jong

Bericht door Mrs.Unibet » 24 jan 2020, 11:20

Vind het altijd grappig dat iedereen hier weet te vertellen dat het de schuld van x of y is. Kan iemand mij vertellen wat de 'schoolvoorbeelden' zijn van fouten die een beginnend trainer of td maken?

Ik zie dat zowel Mark als John gefaald hebben, waarbij Mark geslachtofferd is en John de Jong aan zoveel kapitaalvernietiging heeft gedaan dat zijn positie ook onhoudbaar is. Snap dus niet waarom de hand boven zijn hoofd gehouden wordt, enfin, hoor het graag.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 396 times
Been thanked: 155 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 24 jan 2020, 11:24

De TM is er voor de lange termijn ;) .

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1702 times
Been thanked: 943 times

Bericht door J.B. » 24 jan 2020, 11:29

Mrs.Unibet schreef:
24 jan 2020, 11:20
Vind het altijd grappig dat iedereen hier weet te vertellen dat het de schuld van x of y is. Kan iemand mij vertellen wat de 'schoolvoorbeelden' zijn van fouten die een beginnend trainer of td maken?
Voorbeeld 1:
Je speelt tegen je directe concurrent voor de titel. Je staat 0-1 achter. De tegenstander krijgt een rode kaart en snel daarna een rode kaart en je scoort 1-1. Wat doe je wetende dat de tegenstander op de rug ligt en het momentum er is om de genadeklap uit te delen.

1. Je wisselt meteen, aanvallend. Wetende dat de tegenstander defensief gaat wisselen
2. Je wisselt maar pas als er een kwartier voorbij is, zodat de coach van de tegenstander de boel kan organiseren en je je kans op een winst laat liggen.

Een ervaren coach had optie 1 gedaan. Bommel niet, die liet Ajax reorganiseren. In een sleutelwedstrijd waar de tegenstander dus rijp was voor de slacht.

Voorbeeld 2.
Je speelt in de beker tegen een mindere tegenstander. Je hebt 2 opties:
1. Je onderschat de tegenstander zo enorm waarin je besluit je tweede (en derde) keuzes te laten spelen. Zoveel dat je het met wissels niet meer gerepareerd krijgt
2. Ondanks de mindere tegenstander wijzig je je basiselftal op hooguit drie posities, en kun als noodgreep je elftal tijdens de pot op die posities versterken door de basisspelers in te brengen.

En zo zijn er nog wat voorbeelden te bedenken. Maar deze twee vertellen mij de (on)kunde van bommel in een notendop.
Voorzitter en het enige lid van het `Zet Lammers in de basis` promoteam

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 24 jan 2020, 11:37

Mrs.Unibet schreef:

Ik zie dat zowel Mark als John gefaald hebben, waarbij Mark geslachtofferd is en John de Jong aan zoveel kapitaalvernietiging heeft gedaan dat zijn positie ook onhoudbaar is. Snap dus niet waarom de hand boven zijn hoofd gehouden wordt, enfin, hoor het graag.
Die kapitaalvernietiging is 100% het gevolg van ontbrekende resultaten op het veld dus zou ook 'gewoon' het gevolg kunnen zijn van mismanagement door de coach. Als de sfeer in de groep zo verziekt is als hij nu blijkt te zijn vind ik het niet verbazingwekkend dat een nieuwe coach dat niet 1,2,3 veranderd heeft; Faber lijkt nu pas een beetje door te krijgen wát er allemaal mis is.

Ik denk dat er veel gepraat moet worden, zowel met de spelers individueel als met de groep... Guus is daarvoor een ideale persoon maar heeft natuurlijk nog geen vertrouwensband. Dit zal ff wat tijd kosten.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 24 jan 2020, 11:40

ziege maar ook zagge schreef:
24 jan 2020, 11:37
Mrs.Unibet schreef:

Die kapitaalvernietiging is 100% het gevolg van ontbrekende resultaten op het veld dus zou ook 'gewoon' het gevolg kunnen zijn van mismanagement door de coach. Als de sfeer in de groep zo verziekt is als hij nu blijkt te zijn vind ik het niet verbazingwekkend dat een nieuwe coach dat niet 1,2,3 veranderd heeft; Faber lijkt nu pas een beetje door te krijgen wát er allemaal mis is.

Ik denk dat er veel gepraat moet worden, zowel met de spelers individueel als met de groep... Guus is daarvoor een ideale persoon maar heeft natuurlijk nog geen vertrouwensband. Dit zal ff wat tijd kosten.
Praten? er moet doorgeselecteerd gaan worden. Dit seizoen moet in dienst staan van de toekomst. Als we nog iets willen met dit seizoen dan moet dat het doel zijn. Zorgen dat je een basis neerzet voor de komende jaren. Praten kan daar onderdeel van zijn. Maar ik zou in eerste instantie nagaan met wie je verder wil en wie niet. Dat in kaart hebben.

guus
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 97 times
Been thanked: 72 times

Bericht door guus » 24 jan 2020, 11:42

ziege maar ook zagge schreef:
24 jan 2020, 11:37
Mrs.Unibet schreef:

Ik vrees dat Guus door zijn leeftijd geen feeling heeft met deze nieuwe generatie spelers.

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 213 times
Been thanked: 192 times

Bericht door Paco Casal » 24 jan 2020, 11:47

J.B. schreef:
24 jan 2020, 11:29
Voorbeeld 1:
Je speelt tegen je directe concurrent voor de titel. Je staat 0-1 achter. De tegenstander krijgt een rode kaart en snel daarna een rode kaart en je scoort 1-1. Wat doe je wetende dat de tegenstander op de rug ligt en het momentum er is om de genadeklap uit te delen.

1. Je wisselt meteen, aanvallend. Wetende dat de tegenstander defensief gaat wisselen
2. Je wisselt maar pas als er een kwartier voorbij is, zodat de coach van de tegenstander de boel kan organiseren en je je kans op een winst laat liggen.

Een ervaren coach had optie 1 gedaan. Bommel niet, die liet Ajax reorganiseren. In een sleutelwedstrijd waar de tegenstander dus rijp was voor de slacht.
Ach joh, na de rode kaart heeft PSV 3/4 grote kansen gehad om de wedstrijd naar zich toe te trekken. Onze aanvallers faalden echter keer op keer. Dat vervolgens Schwaab eigenhandig Ajax aan een overwinning helpt, tja. Kwaliteit.
Voorbeeld 2.
Je speelt in de beker tegen een mindere tegenstander. Je hebt 2 opties:
1. Je onderschat de tegenstander zo enorm waarin je besluit je tweede (en derde) keuzes te laten spelen. Zoveel dat je het met wissels niet meer gerepareerd krijgt
2. Ondanks de mindere tegenstander wijzig je je basiselftal op hooguit drie posities, en kun als noodgreep je elftal tijdens de pot op die posities versterken door de basisspelers in te brengen.
Inderdaad, dat was geen handige actie. Niemand beweert ook dat Van Bommel foutloos is. Maar met deze groep was ook Guardiola gewoon 3e/4e geworden. En dat is volgens mij nog altijd de verantwoordelijkheid van de TD.

Overigens: Optie 3. Je speelt met je sterkste opstelling en verliest van NAC Breda. Kwaliteit. Materiaal.
Praten? er moet doorgeselecteerd gaan worden. Dit seizoen moet in dienst staan van de toekomst. Als we nog iets willen met dit seizoen dan moet dat het doel zijn. Zorgen dat je een basis neerzet voor de komende jaren. Praten kan daar onderdeel van zijn. Maar ik zou in eerste instantie nagaan met wie je verder wil en wie niet. Dat in kaart hebben.
Eens. Niet alleen op spelersniveau. Nieuwe trainer, nieuwe TD. De scouting mag een keer goed geëvalueerd worden. Faber terug naar de jeugdopleiding, de enige tak waar we het op dit moment prima voor elkaar lijken te hebben. Vervolgens een nieuwe groep. Gelieve in die volgorde.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 24 jan 2020, 11:52

J.B. schreef:
24 jan 2020, 11:40
Er zit teveel negativiteit in die koppies... zomaar 1 of andere visie doordrammen werkt nu denk ik niet, je moet even in kaart brengen wat er allemaal leeft. Op basis daarvan kun je doen wat jij zegt, maar wil je dat al doen voordat er een nieuwe coach in beeld is? Heeft die straks weer een heel ander idee....

Op dit soort momenten is het toch lastig dat je als club geen voetbalfilosofie hebt, de concurrent kan daar altijd op terugvallen, dat kan soms verstikkend zijn maar vaak ook houvast bieden / richting geven, denk ik.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 24 jan 2020, 11:59

@Paco Casal
Bommel heeft nergens laten zien tactisch ook maar iets van progressie te boeken met zijn teams. Het werd wekelijks alleen maar erger en erger. Had totaal geen plan van aanpak. Waar ie in de eerste seizoenshelft nog een succesvolle tactiek had door snel de bal te willen veroveren en zo de tegenstander geen kans te geven werd dit overboord gegooid na de winterstop (waarom mag joost weten) en was het klaar met de tactiek. Verspeelt in no time de voorsprong op de concurrentie. Komt aanschijten met twee spelers die er geen reet van bakken (Sainsbury en die andere gek), stapelt excuus op excuus (nee, het is niet mijn selectie), toont verder nul komma nul visie of kritiek. Buiten dat sijpelen er allerlei berichten naar voren waar Bommel dus gewoon een enorm ego heeft die JdJ buitenspel zette. Blijft met een fk middenvelder als back aanklooien waar iedere andere coach Sadilek op het middenveld zou gebruiken, omdat je daar juist zwakke plekken hebt. Je hebt nota bene 3 backs op die posities die misschien niet super zijn, maar nog altijd beter dan wat Sadilek daar liet zien.

Nee, ik heb met verbazing zitten kijken naar de keuzes van Bommel. Zeker als het gaat om Sadilek, je zou denken, goh, hij laat het wel zien op dat middenveld, laat ik `m maar weer als back opstellen. Koekoek..

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 799 times
Been thanked: 985 times

Bericht door ruuddevil » 24 jan 2020, 12:15

Hoe slecht de aankopen ook zijn, dan nog moet je winnen van Eupen, VVV en NAC. Er is dus zeker meer aan de hand. Het feit dat een groepje spelers niet achter ontslag van Lothar stond zorgt voor nog meer onderling onbegrip.

TomPSV
Nationale topspeler
Has thanked: 305 times
Been thanked: 327 times

Bericht door TomPSV » 24 jan 2020, 18:31

Huub Stevens maakt hier Van Marwijk compleet af met feiten. Sterk interview.

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 24 jan 2020, 18:58

Ik las het, mooi van Huub.

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 25 jan 2020, 12:51

Ik moet er opeens aan denken dat hij in zijn laatste jaren als speler voor het minimumloon bij ons ging voetballen.

Als hij zich zo onrespectvol laat afpoeieren en de zaakjes zo slecht voor zichzelf regelt, hoe moet hij dat dan voor PSV wel goed regelen? Hij is een veel te lieve man voor die positie.

Ik stond er toen al van te kijken over hoe hij zich zo laat behandelen.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 25 jan 2020, 12:55

Het is echt een persoonlijke kruistocht van je he?

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 96 times
Been thanked: 204 times

Bericht door Joenepsv » 25 jan 2020, 12:59

DeTaurus schreef:
25 jan 2020, 12:51
Ik moet er opeens aan denken dat hij in zijn laatste jaren als speler voor het minimumloon bij ons ging voetballen.

Als hij zich zo onrespectvol laat afpoeieren en de zaakjes zo slecht voor zichzelf regelt, hoe moet hij dat dan voor PSV wel goed regelen? Hij is een veel te lieve man voor die positie.
Vreemde conclusies trek jij. John was in zijn laatste jaren chronisch geblesseerd en hoopte nog fit te geraken bij Psv. Hij zal zich gerealiseerd hebben dat Psv daar geen zin in had als hij een paar ton per jaar op streek. Of je kunt het uitleggen als clubliefde. De beste man is nu toch ook al zo n 20 jaar aan onze club verbonden op verschillende posities.

Ik blijf nog altijd van mening dat John fouten heeft gemaakt maar het niet zo slecht heeft gedaan als de publieke opinie doet geloven. Als die het nog voor Bommel opnemen betekend dat alleen maar dat ze het afgelopen jaar enkel een samenvatting hebben gezien en af en toe op teletekst de stand hebben bekeken. Met het spelersmateriaal wat Psv heeft moet je minimaal tweede worden in de zwakke eredivisie. Dat er blijkbaar het afgelopen jaar niks is gepresteerd op het trainingsveld kan John niks aan doen. Hij had eerder die prutsende naar de media lekkende moddergooier eruit moeten gooien. Nu is deze hele spelersgroep verziekt en zonder structuur en vertrouwen. Dat kan zelfs Hiddink niet meer repareren.

Het Kanon
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 22 times
Been thanked: 78 times

Bericht door Het Kanon » 25 jan 2020, 13:58

John de Jong en heel de PSV organisatie moeten eerst eens hun blik op aankopen verleggen. Het idee van onbewezen talenten die er ooit heel goed op stonden, maar die in 2 a 3 jaar tijd weggezakt zijn, op een dood spoor zaten, in de lappenmand zaten, en daar de volle mep voor te betalen, moet van tafel. Romero, Boscagli, Lato, Baumgartl, Bruma; het heeft te veel gekost en te weinig opgeleverd (Arias viel destijds ook in deze categorie, maar die kostte slechts 6 ton). Dat hun carriere niet vlotte, is niet per se altijd de schuld van de vorige club. Het idee dat de helende werking van De Herdgang en ons lekkere eten alle problemen in een keer oplost, is te naïef gedacht.

Spelers als Luuk de Jong en Guardado waren ouder en hadden zich al langer bewezen, dan weet je wat voor speler je binnenhaalt.

Dus laat men zich eerst eens richten op spelers die nu spelen, die nu in vorm zijn, en die in een lijn omhoog zitten. Die spelers zijn lastiger om te halen en niet in de aanbieding. Evt. kan John deze omslag zelf maken en hoeft hij niet meteen zijn spullen te pakken.

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Has thanked: 5 times
Been thanked: 223 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 26 jan 2020, 09:57

Dit gaat verder terug dan John de Jong onder Brands was het namelijk ook al zo, maar wat heel zorgelijk is bij PSV is dat alle dure aankopen op Lozano na (al vond van Bommel hem ook niet zo goed gezien het gegeven dat hij regelmatig op de bank heeft gezeten onder deze slechtste PSV coach ever) mislukken.
Ga maar na, aankopen vanaf 2013/2014 van € 6 miljoen of meer (transferbedragen zijn van transfermarkt):
Maher € 8 miljoen
Pereiro € 7 miljoen
Romero € 10 miljoen
Lozano € 12,5 miljoen
Guti € 6 miljoen
Bruma € 15 miljoen
Baumgartl € 10 miljoen
Doan € 7,5 miljoen
Als je dit lijstje ziet zou ik PSV willen adviseren maar niet meer uit te geven dan € 5,5 miljoen voor een speler, bijna een garantie op geldverkwisting.

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 77 times
Been thanked: 575 times

Bericht door Ardbeg » 26 jan 2020, 10:19

Oh wil je PSV adviseren? 😂

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 26 jan 2020, 10:33

We kunnen wel dat soort patronen gaan zoeken maar dat heeft geen nut. In die prijscategorie zijn er sowieso wel goede spelers te vinden en de enige reden dat er zo veel mislukt zijn, is dat wij de verkeerde gekozen hebben.

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler

Bericht door ThoresenKoolhof » 26 jan 2020, 10:35

Ardbeg schreef:
26 jan 2020, 10:19
Oh wil je PSV adviseren? 😂

Een beetje verkeerd uitgedrukt van mijn kant, dat adviseren maar ik vind het een behoorlijk schokkend rijtje, blijkbaar hebben ze er totaal geen kijk op als de bedragen hoog worden voor PSV.
Voor € 5,5 miljoen zijn Luuk de Jong, Dumfries en Angelino gekomen, € 3,5 miljoen Moreno, € 2,5 miljoen Guardado, wat de cijfers in ieder geval aangeven is dat de kans op succes in ieder geval zeker niet hoger word naar gelang de hoogte van de transfersom die PSV betaald en dat zou in feite wel zo moeten zijn.
Voor bedragen rond de € 5 miljoen zouden het twijfelgevallen mogen zijn maar bedragen van € 10 miljoen of meer moeten zekerheidjes zijn en niet een geblesseerde spits uit Argentinië of een buitenspeler die niet kan schieten.

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 26 jan 2020, 10:47

DeTaurus schreef:
26 jan 2020, 10:33
We kunnen wel dat soort patronen gaan zoeken maar dat heeft geen nut. In die prijscategorie zijn er sowieso wel goede spelers te vinden en de enige reden dat er zo veel mislukt zijn, is dat wij de verkeerde gekozen hebben.
Klopt, maar dat was dus onder Marcel Brands ook al zo. Dat geeft toch te denken.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 437 times
Been thanked: 1856 times

Bericht door ShovingNE2 » 26 jan 2020, 11:57

Pereiro een mislukking noemen.

Echt bizar hoor.
Kampioenstopic openen .... pending

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler

Bericht door ThoresenKoolhof » 26 jan 2020, 12:09

ShovingNE2 schreef:
26 jan 2020, 11:57

Echt bizar hoor.
Ik ben zelfs 1 van de weinige Pereiro fans hier op het forum volgens mij vind het een prachtige speler en 1 van de weinigen waar je eens voor gaat zitten als hij aan de bal komt, maar een speler die de halve tijd op de bank zit (bij welke trainer dan ook) en gratis de deur uitloopt vind ik voor die transfersom een mislukking,

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 26 jan 2020, 12:10

ThoresenKoolhof schreef:
26 jan 2020, 12:09
ShovingNE2 schreef:

Echt bizar hoor.
Ik ben zelfs 1 van de weinige Pereiro fans hier op het forum volgens mij vind het een prachtige speler en 1 van de weinigen waar je eens voor gaat zitten als hij aan de bal komt, maar een speler die de halve tijd op de bank zit (bij welke trainer dan ook) en gratis de deur uitloopt vind ik voor die transfersom een mislukking,
Pereiro is 3 minuten echt goed in een wedstrijd. Maar toont z`n geniale momenten echt te weinig. Dus fan in die zin dat ie mooie dingen laat zien, maar hij is ook zo laks als wat..

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 77 times
Been thanked: 575 times

Bericht door Ardbeg » 26 jan 2020, 12:16

ShovingNE2 schreef:

Echt bizar hoor.
Mislukking inderdaad niet maar hij heeft absoluut niet zijn potentie gebruikt.

Plaats reactie