Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

John de Jong

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
TomPSV
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 306 times
Been thanked: 328 times

John de Jong

Bericht door TomPSV » 26 jan 2020, 12:16

Pereiro is een prima aankoop geweest natuurlijk. Maakte 4 seizoenen lang ieder seizoen meer dan 10 goals waarvan heel veel beslissende in grote wedstrijden.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 446 times
Been thanked: 1874 times

Bericht door ShovingNE2 » 26 jan 2020, 12:18

TomPSV schreef:
26 jan 2020, 12:16
Pereiro is een prima aankoop geweest natuurlijk. Maakte 4 seizoenen lang ieder seizoen meer dan 10 goals waarvan heel veel beslissende in grote wedstrijden.
Dit inderdaad. Ik vind het echt van de zotte dat hij als mislukking genoemd wordt. Dat hij zijn potentie niet ten volle benut heeft: eens.

Verder is iedereen die afgelopen zomer gehaald werd ook al definitief een miskoop. En iedereen die in verband wordt gebracht met PSV is ook allemaal brandhout. Verder slaan we totaal niet door in negativiteit of zo. Iedereen buitelt over elkaar heen om het steeds slechter te maken.

Sommigen gaan weg van dit forum vanwege onderlinge aanvallen her en der. Ik ben wel klaar met deze doorgeslagen negativiteit. Heeft ook niets meer met realisme te maken. Misschien maar eens een pauze inlassen hier. Ik wordt chagrijniger van het gedrag van PSV-supporters (die doodleuk roepen dat PSV nog wel eens rechter rijtje zou kunnen eindigen bijvoorbeeld), dan van PSV zelf.
Kampioenstopic openen .... pending

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 26 jan 2020, 12:21

ThoresenKoolhof schreef:
26 jan 2020, 10:35
Ardbeg schreef:
26 jan 2020, 10:19
Oh wil je PSV adviseren? 😂

Een beetje verkeerd uitgedrukt van mijn kant, dat adviseren maar ik vind het een behoorlijk schokkend rijtje, blijkbaar hebben ze er totaal geen kijk op als de bedragen hoog worden voor PSV.
Voor € 5,5 miljoen zijn Luuk de Jong, Dumfries en Angelino gekomen, € 3,5 miljoen Moreno, € 2,5 miljoen Guardado, wat de cijfers in ieder geval aangeven is dat de kans op succes in ieder geval zeker niet hoger word naar gelang de hoogte van de transfersom die PSV betaald en dat zou in feite wel zo moeten zijn.
Voor bedragen rond de € 5 miljoen zouden het twijfelgevallen mogen zijn maar bedragen van € 10 miljoen of meer moeten zekerheidjes zijn en niet een geblesseerde spits uit Argentinië of een buitenspeler die niet kan schieten.
Met zowel Luuk De Jong, Moreno, Guardado als Angelina zijn allerlei afspraken gemaakt betreffende uitgaande transfers. Ofwel met de spelers ofwel met de clubs.

Deze afspraken hebben geleid tot lagere prijzen. Eigenlijk vertegenwoordigen die afspraken ook een waarde die in de lagere prijzen zijn verdisconteerd.

Om deze redenen waren de spelers goedkoper, maar zijn we ook in mindere mate in staat geweest om financieel en sportief maximaal te profiteren van hun succes.

Ik durf zelfs voorzichtig te stellen dat we duurder uit zijn geweest met die afspraken in die gevallen. Al weet je natuurlijk nooit of spelers wel bij ons getekend zouden hebben zonder die afspraken. In ieder geval is alleen de transfersom in dergelijke gevallen onvoldoende een weergave van wat we daadwerkelijk direct en indirect hebben uitgegeven.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 26 jan 2020, 12:28

Ga ook nog even de transfers bekritiseren van de spelers die ons aan titels hielpen. Dan is de cirkel echt wel rond.
Wie gaat er overheen qua negativiteit?

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 26 jan 2020, 12:32

ShovingNE2 schreef:
26 jan 2020, 12:28
Ga ook nog even de transfers bekritiseren van de spelers die ons aan titels hielpen. Dan is de cirkel echt wel rond.
Wie gaat er overheen qua negativiteit?
Ik bekritiseer het niet.

Weerleg alleen dat die spelers zo goedkoop waren. Dat alleen naar transfersommen kijken niet representatief is. Uitstekende aankopen verder.

Mijn argument is dat voor een dubbeltje op de eerste rang zitten niet het beste is.
Laatst gewijzigd door DeTaurus op 26 jan 2020, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 26 jan 2020, 12:36

DeTaurus schreef:
26 jan 2020, 12:21
Ik durf zelfs voorzichtig te stellen dat we duurder uit zijn geweest met die afspraken in die gevallen. Al weet je natuurlijk nooit of spelers wel bij ons getekend zouden hebben zonder die afspraken.
Dat is het punt gewoon: deze jongens konden we niet halen zonder die deals, we hebben dus gekozen voor prestaties i.p.v. transferopbrengst, oftewel we verkozen korte termijn succes boven lange termijn financiële groei - maar zo zwart-wit is dat niet want zonder prestaties had je die groei óók niet gerealiseerd.

Dit is het lot van PSV doordat we steeds weer nagelaten hebben om goed te verdienen aan goede jaren terwijl de concurrentie zelfs al goed verdient in slechte jaren... het gat wordt steeds groter dus wij moeten steeds creatiever zijn om evenveel kwaliteit op het veld te zetten, waarvoor we ook een steeds hogere prijs moeten betalen. Hierdoor zijn we flink beperkt in onze groeimogelijkheden. Het enige wat dit zou kunnen keren is een flinke financiële injectie maar die zit er niet aan te komen en zou m.i. ook niet per sé enorm interessant zijn op dit moment.

Het is wat het is.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 26 jan 2020, 12:50

ziege maar ook zagge schreef:
26 jan 2020, 12:36
DeTaurus schreef:
26 jan 2020, 12:21
Ik durf zelfs voorzichtig te stellen dat we duurder uit zijn geweest met die afspraken in die gevallen. Al weet je natuurlijk nooit of spelers wel bij ons getekend zouden hebben zonder die afspraken.
Dat is het punt gewoon: deze jongens konden we niet halen zonder die deals, we hebben dus gekozen voor prestaties i.p.v. transferopbrengst, oftewel we verkozen korte termijn succes boven lange termijn financiële groei - maar zo zwart-wit is dat niet want zonder prestaties had je die groei óók niet gerealiseerd.

Dit is het lot van PSV doordat we steeds weer nagelaten hebben om goed te verdienen aan goede jaren terwijl de concurrentie zelfs al goed verdient in slechte jaren... het gat wordt steeds groter dus wij moeten steeds creatiever zijn om evenveel kwaliteit op het veld te zetten, waarvoor we ook een steeds hogere prijs moeten betalen. Hierdoor zijn we flink beperkt in onze groeimogelijkheden. Het enige wat dit zou kunnen keren is een flinke financiële injectie maar die zit er niet aan te komen en zou m.i. ook niet per sé enorm interessant zijn op dit moment.

Het is wat het is.
Dit is zeker een probleem. Ik zou er zelf ook voorstander van zijn om zo’n buffer op te bouwen, zoals Gerbrands beoogde.

Geen 6 miljoen voor een linksback die nooit meer 20 miljoen waard wordt. Ik denk dat we sowieso moeten doen waar we goed in zijn. Inventief zijn. Met mislukte spelers in topcompetities zal je nooit echt heel sterk worden. Bovendien is het allemaal relatief duur. We moeten niet vergeten dat we er deze zomer ook 35 miljoen aan alleen al transfersommen tegenaan hebben geknald.

Zet goede mensen neer die spelers gaan bekijken. Haal versterkingen voor de jeugdteams, spaar en pluk over een aantal jaar de vruchten. Veel meer strategisch spelersbeleid in plaats van reactiebeleid lijkt mij het beste.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 26 jan 2020, 12:54

DeTaurus schreef:
26 jan 2020, 12:50
Met mislukte spelers in topcompetities zal je nooit echt heel sterk worden.
Van Ginkel
De Jong
Guardado
Moreno

Try again

Persepolis
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 103 times
Been thanked: 122 times

Bericht door Persepolis » 26 jan 2020, 13:23

Indd, dat soort spelers maken elk Eredivisie team sterker. Ook bij onze Amsterdamse vrienden is dat besef gekomen, getuige de bijna 50 miljoen die ze aan Blind, Tadic en Promes hebben uitgegeven. En ook daar laten ze zien het team sterker te maken. Ik vind een middenvelder/verdediger uit die categorie een topprioriteit komende zomer.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 26 jan 2020, 14:21

ShovingNE2 schreef:
26 jan 2020, 12:54
DeTaurus schreef:
26 jan 2020, 12:50
Met mislukte spelers in topcompetities zal je nooit echt heel sterk worden.
Van Ginkel
De Jong
Guardado
Moreno

Try again
Onze focus ligt daar nu te veel op.

Ik wil daarmee niet zeggen dat het in alle gevallen slecht is. Het is wel slecht als de balans de verkeerde kant op schiet.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 800 times
Been thanked: 985 times

Bericht door ruuddevil » 26 jan 2020, 14:23

Het verschil met die namen en onze huidige strategie is dat we nu niet voor bewezen goede spelers gaan, maar jongens zoals Baumgartl, Boscagli en Lato die alles nog moeten bewijzen.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 26 jan 2020, 14:25

Het lijkt vooralsnog een heel slap aftreksel van wat Brands deed idd... god zegene de greep

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 26 jan 2020, 14:30

Bewezen spelers (zeker als zij zich in de Eredivisie bewezen hebben) kunnen zeker een bijdrage hebben aan het hele team.

Het moet alleen vermeden worden waar mogelijk als we echt financieel stappen willen zetten. Zowel aan de potentiële opbrengstenkant als aan de kostenkant is een dergelijke speler ongunstig ten opzichte van een talent.

Ik heb bovendien het idee dat het percentage geslaagde spelers die mislukt zijn in topcompetities helemaal niet hoger ligt dan de talenten. En dan hebben wij ook nog eens een relatief hoog percentage misperen qua talenten gehad.
Ik denk dat dit optimaliseren en dan vooral de leeftijdsklasse 16-18 een grote winst kan opleveren.

RemPSV
Veelbelovend talent
Clubvoorkeur:
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Bericht door RemPSV » 26 jan 2020, 18:39

Je moet je echt kapot schamen voor deze selectie.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 26 jan 2020, 18:40

Van Bommel heeft een wereldprestatie geleverd met deze selectie zo blijkt.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1734 times
Been thanked: 954 times

Bericht door J.B. » 26 jan 2020, 18:41

DeTaurus schreef:
26 jan 2020, 18:40
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Voorzitter en het enige lid van het `Zet Lammers in de basis` promoteam

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 396 times
Been thanked: 155 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 26 jan 2020, 18:43

Van Bommel wint niet bij Sparta,Willem en Emmen maar heeft een wereldprestatie geleverd?

TylerDurdn
Meervoudig international
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 1919 times
Been thanked: 436 times

Bericht door TylerDurdn » 26 jan 2020, 18:43

DeTaurus schreef:
Trol

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 117 times
Been thanked: 401 times

Bericht door Massimo » 26 jan 2020, 19:01

DeTaurus schreef:
Had jij niet laatst aangegeven dat Van Bommel verleden tijd was en dat het geen zin meer had om naar het verleden te kijken?

Mouth of the south

Bericht door Mouth of the south » 26 jan 2020, 19:08

Hoe kan de Jong ooit 1,5 miljoen huur voor die manke Griek neertellen? Ik denk dat Boudewijn Zenden nog sneller is; en ook Willy v.d.Kuijlen waarschijnlijk nog. Dan heb je er weinig zicht op. Na Lato en Boscagli tel ik hem vast als derde miskoop. Tegen beter weten in hoop ik nog op Doan, Baumi en Bruma. 35 miljoen het riool ingegooid.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 800 times
Been thanked: 985 times

Bericht door ruuddevil » 26 jan 2020, 19:18

Het middenveld is een groter probleem dan de verdediging. Maar ja, Van Bommel was tevreden over zijn schoonzoon Rosario, dus er hoefde niets bij.

John, mocht je meelezen. Je bent mede verantwoordelijk voor deze puinzooi, maar laat je niet gek maken door dat tuig voor de ingang. Je bent een PSV’er en dat blijf je ook.

El Dante
Talent
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Bericht door El Dante » 26 jan 2020, 22:49

Tja, hoeveel maanden moeten we nog naar deze aankopen van onze John gaan kijken voordat de stempels ' verneukt door van Bommel' of 'moet even wennen' eraf mogen en we eindelijk mogen concluderen dat het grotendeels incapabele debielen zijn die we hebben gehaald afgelopen twee zomers, waar we ook nog eens belachelijk veel geld voor hebben uitgegeven. Lukt het na eindeloos kloten met de jeugdopleiding een keer om de ene na de andere parel af te leveren die bakken met geld op leveren, lukt het de TD niet om met die miljoenen daar wat aanvullende routiniers aan toe te voegen, die de boel enigszins op sleeptouw kunnen nemen.

Leuk dat we de Jong ook wat tijd moeten gunnen, maar ik heb deze vent op wat contractverlengingen alleen maar blunders zien maken als TD en heb er weinig vertrouwen in dat hij opeens het tij gaat keren, gezien zijn prestaties tot op het heden. Komende zomer nog zo'n ruktransferperiode waarin we voor tientallen miljoenen de ene na de andere Baumgartl scoren kunnen we ons echt niet veroorloven.

guus
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 97 times
Been thanked: 72 times

Bericht door guus » 26 jan 2020, 22:56

ik begrijp steeds beter waarom John zijn werk niet naar behoren doet. Er is totaal geen structuur en communicatie binnen de club. Trainer die speler naar Engeland laat gaan zonder enig overleg met TD. Hoe kan een TD zich dan nog sterk maken in onderhandeling met de koopclub.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 26 jan 2020, 23:02

Het zegt vooral wat over De Jong, dat ze hem blijkbaar overslaan met zoiets.

Daar zou hij toch richtlijnen en dergelijke voor besproken moeten hebben?

Het is niet zo zeer de communicatie maar meer het ontbreken van duidelijkheid over de verantwoordelijkheden.

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 220 times
Been thanked: 193 times

Bericht door Paco Casal » 27 jan 2020, 08:40

Weg.

Plaats reactie