Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

John de Jong

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 386 times
Been thanked: 129 times

John de Jong

Bericht door voskat » 05 feb 2020, 07:03

ruuddevil schreef:
05 feb 2020, 06:56
Hoe kan er een gat zijn van 12 mln na verkoop Lozano?
Ik denk omdat Bruma nog helemaal niet afbetaald is, blijkbaar.

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 162 times
Been thanked: 930 times

Bericht door ShovingNE2 » 05 feb 2020, 10:11

voskat schreef:
05 feb 2020, 07:03
ruuddevil schreef:
05 feb 2020, 06:56
Hoe kan er een gat zijn van 12 mln na verkoop Lozano?
Ik denk omdat Bruma nog helemaal niet afbetaald is, blijkbaar.
Wat er deze winter betaald moest worden komt niet in de buurt van de 12 miljoen. Ja: er is een regeling, maar die zit op iedere inkomende en uitgaande transfer.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 140 times
Been thanked: 225 times

Bericht door Ykhim » 05 feb 2020, 11:08

Menno1 schreef:
05 feb 2020, 03:20
We gaan het zien. Ik denk dat we EL wel kunnen vergeten en dan is daar al gelijk een gat van 10-15 miljoen. Plus schijnt er al een gat te zijn van 12 miljoen ondanks de Lozano verkoop las ik elders. Dus ik denk dat PSV weinig te investeren heeft in de zomer.

Dan kunnen we wel Dumfries en Ihattaren verkopen; dat gaat samen 50 miljoen opleveren hopelijk. En dat is optimistisch geschat vrees ik, want Ihattaren gaat zijn contract echt niet verlengen op deze manier, als hij echt zo ongelukkig is. Dus wat ga je dan vangen met een 2 jaar contract en na een matig seizoen? 30 miljoen max?

Dan ben je ook gelijk al je spelers van enigzins niveau kwijt op Malen na. De rest is puin of heeft potentie maar is er nog lang niet.
Ja, áls we EL mislopen en áls het gat van 12 miljoen niet al op de een of andere manier gedicht is én als Ihattaren maximaal 30 miljoen oplevert, dan gaan we het inderdaad lastig krijgen. Maar erg realistisch vind ik die optelsom niet.

EL mislopen betekent dat we de play-offs niet winnen of niet eens halen, wat dus ook betekent dat we de komende 3 maanden in hetzelfde wak blijven zitten. Ik denk dat het waarschijnlijker is dat PSV binnenkort weer punten gaat pakken en vertrouwen gaat opdoen, al dan niet aan de hand van de support van het stadion. Het Philips Stadion is en blijft een relatief onneembare vesting. Ik vind het ook niet waarschijnlijk dat PSV groen licht geeft voor een transfer van 12+ miljoen, zonder dat het die transfer überhaupt kan betalen. Ik neem aan dat de club al een manier heeft gevonden om dat gat te vullen en dat je daarvoor niet afhankelijk bent van nog meer uitgaande transfers. We hebben net Lozano en Bergwijn voor zo'n 70 miljoen verkocht, kom nou. Tenslotte verwacht ik ook niet dat de bovengrens voor Ihattaren op 30 miljoen ligt. We hebben het over een supertalent met nog 2 jaar op z'n contract, kind van de club bovendien. En zelfs als je hem voor 30 miljoen verkoopt, dan blijft er - samen met eventuele transfers van Dumfries (die je misschien kunt vervangen door Teze) en Gutiérrez (die sowieso overbodig lijkt) - nog behoorlijk wat geld over om je selectie mee te versterken.
Shirtsponsor (27 feb-31 maa): Mercer

"Sensation mot mod worden"

MJPSV
Jeugdinternational
Clubvoorkeur:
Has thanked: 15 times
Been thanked: 4 times

Bericht door MJPSV » 05 feb 2020, 11:53

Afellay_Amrabat schreef:
04 feb 2020, 15:42
ANALYSE

Armando Obispo, door PSV verhuurd aan Vitesse.
© Pro Shots
Armando Obispo, door PSV verhuurd aan Vitesse.
Verder besloot De Jong afgelopen zomer de talenten Dante Rigo, Joël Piroe (beiden Sparta), Armando Obispo (Vitesse) en Mauro Junior (Heracles) te verhuren. De twee laatstgenoemden hadden ook al verkocht kunnen worden, maar PSV besloot anders. Obispo en Mauro ontwikkelen zich dit seizoen uitstekend in Arnhem en Almelo en zij kunnen komende zomer als volwaardige selectieleden aansluiten in Eindhoven, zoals afgelopen Sam Lammers al deed na een succesvolle uitleenbeurt bij SC Heerenveen.
Sailliant is dat bij minimaal een verhuur van Bommel erover besliste, zonder dat de Jong hiervan wist. Speler belde de Jong, dat hij naar Sparta ging, John wist nog van niets, omdat Mark hierover besliste. Lijk me een totaal verkeerde weg. Trainer had bij TM moeten aangeven welke spelers verhuurd dienden te worden, Aan de hand hiervan zou TM actie kunnen ondernemen. Of hij zou er tegen kunnen liggen, aangezien speler ook bij PSV had kunnen blijven. Als Piroe niet was verhuurd, had men geen ruimte voor Mitrolglu in selectie gehad.

Mouth of the south
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 17 times
Been thanked: 84 times

Bericht door Mouth of the south » 05 feb 2020, 12:09

Van Bommel en de Jong hebben veel te weinig gecommuniceerd. Zoveel is duidelijk. Belangrijke oorzaak daarvan zijn de tegengestelde karakters: de dominante Bommel versus de introverte de Jong. De Jong was Bommels baas. Dat heeft hij geen moment uitgestraald. Niet intern (a.d.h.v. interviews) en zeker niet extern.

Mocht de Jong doorgaan, moet hij bij een andere trainer zijn stijl veranderen. Meer op zijn strepen gaan staan en beter communiceren. Ik weet niet of hij dat kan. Ben ervan overtuigd dat Schmidt (hopen mag :lol: ) ook een heel sterke en dominante persoonlijkheid is. Die heeft PSV ook nodig. Maar dat gaat veel van de Jong vragen.
Overigens ben ik van mening dat Roger Schmidt onze nieuwe trainer moet worden

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 719 times
Been thanked: 531 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 05 feb 2020, 14:32

Tsja samen gevoetbald maar Bommel véél en véél meer bereikt dan De Jong, als je dan later een totaal tegenovergestelde gezagsverhouding aan wil gaan terwijl je nog wel in dezelfde wereld zit is dat misschien ook gewoon vragen om problemen.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 162 times
Been thanked: 930 times

Bericht door ShovingNE2 » 05 feb 2020, 15:10

ziege maar ook zagge schreef:
05 feb 2020, 14:32
Tsja samen gevoetbald maar Bommel véél en véél meer bereikt dan De Jong, als je dan later een totaal tegenovergestelde gezagsverhouding aan wil gaan terwijl je nog wel in dezelfde wereld zit is dat misschien ook gewoon vragen om problemen.
Dan zou geen enkele topvoetballer trainer kunnen worden bij een club waar hij gespeeld heeft, omdat het daar vaak voorkomt.

Je bent gewoon niet professioneel als je dat niet kunt. En totaal ongeschikt voor het vak van trainer. Als Van Bommel dat niet snel bij gaat stellen dan wacht hem een carrière als analist.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 05 feb 2020, 15:13

ShovingNE2 schreef:
05 feb 2020, 15:10
Dan zou geen enkele topvoetballer trainer kunnen worden bij een club waar hij gespeeld heeft, omdat het daar vaak voorkomt.
Is dat zo, en dan ook in deze verhouding he - dus beide (ex)voetballers waarbij de trainer voetballend gezien hoger in de pikorde staat dan de TD? Ik kan zo 1,2,3 geen enkel ander voorbeeld bedenken.

Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 16 times
Been thanked: 334 times

Bericht door Josef Dettelbacher » 05 feb 2020, 16:27

05 feb 2020, 15:13
ShovingNE2 schreef:
Is dat zo, en dan ook in deze verhouding he - dus beide (ex)voetballers waarbij de trainer voetballend gezien hoger in de pikorde staat dan de TD? Ik kan zo 1,2,3 geen enkel ander voorbeeld bedenken.
Je hoeft alleen maar naar onze eigen recente historie te kijken:

Cocu was toch duidelijk op het veld een paar klassen beter dan Brands, alleen was Brands al een seasoned professional en Cocu een rookie bij aanvang van hun samenwerking.

En Hiddink was als trainer een behoorlijk internationaal instituut, terwijl Valckx vooral bij PSV een naam had opgebouwd. En was Hiddink geen betere voetballer dan Valckx, dan was Ronald Koeman dat zeker wel.

Ik denk dat het dan ook vooral met respect én vertrouwen in elkaas kunnen te maken heeft.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 05 feb 2020, 16:29

Verrek je hebt gelijk... ik zocht naar voorbeelden bij de concurrentie

Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Josef Dettelbacher » 05 feb 2020, 16:37

05 feb 2020, 16:29
Verrek je hebt gelijk... ik zocht naar voorbeelden bij de concurrentie
Bij Feyenoord: Koeman, Stam, van Bronckhorst, Gullit... allemaal grotere voetbalnamen dan hun TDs Wotte, Bosz en van Geel.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 05 feb 2020, 16:55

Ik zie Feyenoord niet echt als concurrent en dat zijn m.i. lui voor wie de voetbalcarrière echt weer zó weinig voorstelde... wat ik van Brands trouwens ook vind. Valckx - Koeman echter is een duidelijk voorbeeld; niet alleen allebei Nederlandse top geweest maar ook nog in hetzelfde team.

Ongetwijfeld dat professionaliteit het verschil maakt, wellicht idd ook persoonlijkheid.

Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Josef Dettelbacher » 05 feb 2020, 16:59

05 feb 2020, 16:55
Valckx - Koeman echter is een duidelijk voorbeeld; niet alleen allebei Nederlandse top geweest maar ook nog in hetzelfde team.
Als het hierop moet lijken, dan heb ik het duo Danny Blind - Frank de Boer nog in de aanbieding voor je :)

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 05 feb 2020, 17:12

Achtte ik (m.n. door de interlandcarrière van Blind) voetballend veel dichter bij elkaar liggend dan De Jong / Bommel ;)

Maar goed, zoals ik al zei.. wellicht zijn professionaliteit en persoonlijkheid idd van groter belang, daarmee kun je evt. het door mij voorgestelde effect natuurlijk ook neutraliseren.

Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Josef Dettelbacher » 05 feb 2020, 17:32

05 feb 2020, 17:12
Achtte ik (m.n. door de interlandcarrière van Blind) voetballend veel dichter bij elkaar liggend dan De Jong / Bommel ;)

Maar goed, zoals ik al zei.. wellicht zijn professionaliteit en persoonlijkheid idd van groter belang, daarmee kun je evt. het door mij voorgestelde effect natuurlijk ook neutraliseren.
Misschien mist JdJ ook wel een bepaalde assertiviteit/senioriteit om in deze functie echt tot recht te komen. Dat is nou ook net het onderdeel wat je tijdens een meeloopstage minder meekrijgt. Dat moet gewoon blijken. Ik denk dat een type Bruggink of Waterreus (en ik zeg absoluut niet dat die het moeten worden, puur qua persoonlijkheid) net wat mondiger zijn/steviger in hun schoenen staan.

Armada
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 27 times
Been thanked: 112 times

Bericht door Armada » 05 feb 2020, 18:53

Ykhim schreef:
05 feb 2020, 11:08
Menno1 schreef:
05 feb 2020, 03:20
We gaan het zien. Ik denk dat we EL wel kunnen vergeten en dan is daar al gelijk een gat van 10-15 miljoen. Plus schijnt er al een gat te zijn van 12 miljoen ondanks de Lozano verkoop las ik elders. Dus ik denk dat PSV weinig te investeren heeft in de zomer.

Dan kunnen we wel Dumfries en Ihattaren verkopen; dat gaat samen 50 miljoen opleveren hopelijk. En dat is optimistisch geschat vrees ik, want Ihattaren gaat zijn contract echt niet verlengen op deze manier, als hij echt zo ongelukkig is. Dus wat ga je dan vangen met een 2 jaar contract en na een matig seizoen? 30 miljoen max?

Dan ben je ook gelijk al je spelers van enigzins niveau kwijt op Malen na. De rest is puin of heeft potentie maar is er nog lang niet.
Ja, áls we EL mislopen en áls het gat van 12 miljoen niet al op de een of andere manier gedicht is én als Ihattaren maximaal 30 miljoen oplevert, dan gaan we het inderdaad lastig krijgen. Maar erg realistisch vind ik die optelsom niet.
Sluit het volgende scenario a.u.b. ABSOLUUT niet uit: Mo Ihattaren en Mino zeggen dat ze bij de 18e verjaardag van Mo niet gaan verlengen... en later ook niet. Resultaat: een speler met een contract van twee jaar wat af gaat lopen. Dan zal PSV moeten gaan verkopen.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 359 times
Been thanked: 147 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 05 feb 2020, 19:00

Malen verlengde ook gewoon. Mo gaat gewoon verlengen, geen club gaat zich wagen aan een 18 jarig talent voor veel geld dat alles nog te bewijzen heeft.

Armada
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 27 times
Been thanked: 112 times

Bericht door Armada » 05 feb 2020, 19:04

Afellay_Amrabat schreef:
05 feb 2020, 19:00
Malen verlengde ook gewoon. Mo gaat gewoon verlengen, geen club gaat zich wagen aan een 18 jarig talent voor veel geld dat alles nog te bewijzen heeft.
Volledig mee oneens. Twee jaar, en aflopend, contract is verre van de hoofdprijs. Zeker als het scenario naar PSV wordt geschetst dat er NIET verlengd wordt. Daarnaast hebben we het over een zeer groot talent, 20m is niks. Maar ik denk dat dat al aan de hoge kant is met een contract van twee jaar, aflopend.

Dat Malen verlengde, in een hele andere situatie, is verre van een garantie in het huidige klimaat. Ik ben helemaal niet zo optimistisch.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 347 times
Been thanked: 569 times

Bericht door Menno1 » 05 feb 2020, 19:09

ShovingNE2 schreef:
05 feb 2020, 14:32

Je bent gewoon niet professioneel als je dat niet kunt. En totaal ongeschikt voor het vak van trainer. Als Van Bommel dat niet snel bij gaat stellen dan wacht hem een carrière als analist.
Ook dat niet. Een beetje tactisch vermogen is wel handig als analist...... Hoewel?

@Ykhim Ik hoop echt dat je gelijk hebt. Maar ik vind het erg rooskleurig. PSV heeft al sinds de ijstijd geen uit wedstrijd gewonnen, dus hoe we die eventuele play offs gaan winnen is mij een raadsel. En thuis wedstrijden gezien onze kut supporters is ook geen garantie meer. Ik vind de supporters verantwoordelijk voor het gelijke spel tegen Twente met hun bagger gedrag.

Tenslotte: ik zie geen enkele teken dat er op de korte termijn voetballend een stijgende lijn aan zit te komen. Ook Faber weet het niet en komt met verschillende opstellingen en bizarre wissels aankakken en lijkt geen plan te hebben of zelfs maar harmonie in de ploeg te krijgen.

Dus wat mij betreft is EL heel ver weg. 3e plek sowieso maar ook via de play offs niet. En zelfs mochten we die play offs winnen; hoe wil je die in gaan als de helft van je selectie (of in ieder geval de goede spelers) nog op een EK staan? Dat wordt ook een drama lijkt mij.

Nee, ik waardeer je optimisme, en misschien ben ik te pessimistisch, maar voorlopig heb ik het gelijk helaas aan mijn zijde gehad dit seizoen. Hoewel: zo kut als het nu gaat, had zelfs ik niet kunnen bedenken met mijn zogenaamde pessimistische gedachtes.

De lichtpuntjes die ik nu zie zijn: Madueke. Die gaat bijtekenen en zeker met de brexit kan hij een ongelooflijke cash cow worden gezien zijn talent en nationaliteit. En er komen nog wel andere leuke talentjes aan, zoals Jimenez in de onder 17. en onder 15 moet helemaal top zijn als ik de uitslagen en verhalen zo zie.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 05 feb 2020, 19:19

Armada schreef:
05 feb 2020, 19:04
Afellay_Amrabat schreef:
05 feb 2020, 19:00
Volledig mee oneens. Twee jaar, en aflopend, contract is verre van de hoofdprijs. Zeker als het scenario naar PSV wordt geschetst dat er NIET verlengd wordt. Daarnaast hebben we het over een zeer groot talent, 20m is niks. Maar ik denk dat dat al aan de hoge kant is met een contract van twee jaar, aflopend.

Dat Malen verlengde, in een hele andere situatie, is verre van een garantie in het huidige klimaat. Ik ben helemaal niet zo optimistisch.
Nou inderdaad. De wereld zag er een half jaar geleden een stuk anders uit toen Malen verlengde. Die had vandaag ook niet verlengd als hij voor de keuze had gestaan.

En elke topclub uit pakweg Engeland wilt wel een gokje van 20-30 miljoen wagen voor Ihattaren natuurlijk. Dat zijn peanuts voor hun. Zeker als hij mee gaat naar het EK.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 82 times
Been thanked: 286 times

Bericht door Massimo » 05 feb 2020, 19:31

Anderhalf jaar geleden leek er een leegloop te komen bij Ajax, omdat spelers een volgende stap wilde maken. Wat Ajax goed gedaan heeft naast opgewaardeerde contracten is dat ze aangaven de selectie zouden gaan versterken en al vroeg werden Tadic en Blind vastgelegd. Nou was het destijds voor Ajax makkelijker dan nu PSV, maar dat is de manier om er weer bovenop te komen. Je moet je talentvolle spelers laten zien dat je ambitie hebt en als zij zien dat PSV het team serieus aan het versterken is met directe krachten, dan zijn zij ook veel meer geneigd om nog een jaar te blijven en in het geval van Ihattaren om te gaan verlengen.

PSV kan alleen een goed figuur slaan door de Berwijn miljoenen deels te investeren in directe krachten en het liefst zo vroeg mogelijk. Dan laat je ambitie zien en die spelers zorgen er ook weer voor dat je talentvolle spelers een stuk meer waard worden. En nog belangrijker PSV kan weer gaan presteren, want er moet wel perspectief zijn om kampioen te kunnen worden en om Europees weer eens te overwinteren.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 05 feb 2020, 19:47

Dat klinkt goed Massimo, maar hoe gaan we dat doen zonder geld? Want volgens mij is er gewoon geen geld straks als we de EL niet halen. En 3 miljoen per jaar salarissen kunnen we niet betalen.

Ben het wel volledig eens dat dit het ideaal plaatje is: Ervaren jongens die ook kwalitatief tot de beste horen, waardoor de jongere spelers zich aan kunnen optrekken. Die balans is er nu totaal niet: de oudere spelers behoren tot de zwakste van de selectie.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 05 feb 2020, 21:56

Bedelen bij de gemeente. Alleen hebben we niks meer wat als onderpand kan dienen hmmm... hmmm... dan toch maar een tweede hypotheek, Toon?

Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Josef Dettelbacher » 05 feb 2020, 22:03

05 feb 2020, 21:56
Bedelen bij de gemeente. Alleen hebben we niks meer wat als onderpand kan dienen hmmm... hmmm... dan toch maar een tweede hypotheek, Toon?
En alle m2 aan Herdgang, is dat al verpatst? :twisted:

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 49 times
Been thanked: 122 times

Bericht door koetje » 05 feb 2020, 22:18

Josef Dettelbacher schreef:
05 feb 2020, 22:03
05 feb 2020, 21:56
En alle m2 aan Herdgang, is dat al verpatst? :twisted:
Yep

Plaats reactie