Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

John de Jong

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 16 times
Been thanked: 334 times

John de Jong

Bericht door Josef Dettelbacher » 05 feb 2020, 22:22

Ja dan houdt het op he, of gewoon de prijzenkast op Catawiki zetten.

Ykhim
Vedette
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 140 times
Been thanked: 225 times

Bericht door Ykhim » 05 feb 2020, 22:23

Armada schreef:
05 feb 2020, 18:53
Sluit het volgende scenario a.u.b. ABSOLUUT niet uit: Mo Ihattaren en Mino zeggen dat ze bij de 18e verjaardag van Mo niet gaan verlengen... en later ook niet. Resultaat: een speler met een contract van twee jaar wat af gaat lopen. Dan zal PSV moeten gaan verkopen.
Ik heb wel gehoord dat Ihattaren zwaar ontevreden is over hoe PSV de crisis heeft aangepakt en daarom inzet op een zomerse transfer, maar misschien weet jij daar meer over?
Menno1 schreef:
05 feb 2020, 19:09
@Ykhim Ik hoop echt dat je gelijk hebt. Maar ik vind het erg rooskleurig. PSV heeft al sinds de ijstijd geen uit wedstrijd gewonnen, dus hoe we die eventuele play offs gaan winnen is mij een raadsel. En thuis wedstrijden gezien onze kut supporters is ook geen garantie meer. Ik vind de supporters verantwoordelijk voor het gelijke spel tegen Twente met hun bagger gedrag.

Tenslotte: ik zie geen enkele teken dat er op de korte termijn voetballend een stijgende lijn aan zit te komen. Ook Faber weet het niet en komt met verschillende opstellingen en bizarre wissels aankakken en lijkt geen plan te hebben of zelfs maar harmonie in de ploeg te krijgen.

Dus wat mij betreft is EL heel ver weg. 3e plek sowieso maar ook via de play offs niet. En zelfs mochten we die play offs winnen; hoe wil je die in gaan als de helft van je selectie (of in ieder geval de goede spelers) nog op een EK staan? Dat wordt ook een drama lijkt mij.

Nee, ik waardeer je optimisme, en misschien ben ik te pessimistisch, maar voorlopig heb ik het gelijk helaas aan mijn zijde gehad dit seizoen. Hoewel: zo kut als het nu gaat, had zelfs ik niet kunnen bedenken met mijn zogenaamde pessimistische gedachtes.

De lichtpuntjes die ik nu zie zijn: Madueke. Die gaat bijtekenen en zeker met de brexit kan hij een ongelooflijke cash cow worden gezien zijn talent en nationaliteit. En er komen nog wel andere leuke talentjes aan, zoals Jimenez in de onder 17. en onder 15 moet helemaal top zijn als ik de uitslagen en verhalen zo zie.
Ik vind het allesbehalve rooskleurig, moet ik eerlijk zeggen. Stellen dat we kampioen worden of de 2e plek nog halen, dát is rooskleurig. Maar we hebben het over het halen van EL, niet over een of andere onmogelijke opdracht. Ik denk zelfs dat we niet eens play-offs hoeven te spelen, omdat ik denk dat we in elk geval over Willem II heen gaan springen. Bedenk ook dat we normaal gesproken gewoon van FC Twente gewonnen hadden, ware het niet dat die spits ineens een bal de kruising inschoot. Dat soort pech gaat binnenkort gewoon verdwijnen, dat kan niet anders.

Mochten we voorrondes EL gaan spelen: de helft van onze selectie zal echt niet op het EK gaan staan. Behalve Dumfries en reservekeeper Zoet weet ik niet wie jij naar het EK ziet gaan. Malen gaat het vast niet halen en Ihattaren hoeft ook niet te rekenen op een oproep als hij niet snel weer gaat leveren. Op zijn positie genoeg anderen die in aanmerking komen. Dan blijven jongens als Bruma en Rodríguez (als hij al blijft) over, maar met name die eerste is niet bepaald onmisbaar gebleken. En als we kijken naar eventuele aankopen (zoals de recent genoemde PvA en van Ginkel), dan denk ik dat we ook die jongens niet hoeven te missen. Kortom: redelijk drastisch. In die voorrondes ga je bovendien clubs als Mostar en Haugesund loten. Daar kun je op één been nog wel van winnen.
Shirtsponsor (27 feb-31 maa): Mercer

"Sensation mot mod worden"

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 347 times
Been thanked: 569 times

Bericht door Menno1 » 05 feb 2020, 22:35

Ik hoop het dude. Maar dan moet er echt snel verandering komen. De komende 5-6 wedstrijden zijn uitgerekend lood zwaar en we hebben geen opgewarmde lijken om een beetje tegen in vorm te raken. Gelukkig treffen we Willem II en Feyenoord thuis, maar dan moet er wel echt support zijn.

De 1-1 van Twente kwam niet uit de lucht vallen. de goal was een Zondag schot, maar PSV liep al een kwartier te wachten op een tegentreffer, ook omdat dat graf publiek bezig was het kleine beetje vertrouwen weg te fluiten uit de ploeg. Als dat dit weekend weer gebeurd, dan is PSV thuis ook geen zekerheidje meer.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 05 feb 2020, 22:37

Dat ben ik wel met je eens. Ik hoop daarom ook dat iedereen in het stadion beseft wat voor rol hij/zij heeft in het ombuigen van deze crisis. Hard werken is het minste wat de spelers kunnen doen, maar dat wordt een heel stuk makkelijker met de support van het hele stadion. Dan gaat het afjagen net wat makkelijker, dan kun je net een meter extra maken en net wat meer kracht zetten om die ene hoekschop erin te koppen. Er ligt dus ook een cruciale rol voor ons dus.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 455 times
Been thanked: 619 times

Bericht door ruuddevil » 05 feb 2020, 22:51

Zeker, het publiek kan juist nu het verschil maken. Geen spandoeken en gedoe over het verleden.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 750 times
Been thanked: 648 times

Bericht door J.B. » 05 feb 2020, 23:21

Menno1 schreef:
05 feb 2020, 22:35
Ik hoop het dude. Maar dan moet er echt snel verandering komen. De komende 5-6 wedstrijden zijn uitgerekend lood zwaar en we hebben geen opgewarmde lijken om een beetje tegen in vorm te raken. Gelukkig treffen we Willem II en Feyenoord thuis, maar dan moet er wel echt support zijn.

De 1-1 van Twente kwam niet uit de lucht vallen. de goal was een Zondag schot, maar PSV liep al een kwartier te wachten op een tegentreffer, ook omdat dat graf publiek bezig was het kleine beetje vertrouwen weg te fluiten uit de ploeg. Als dat dit weekend weer gebeurd, dan is PSV thuis ook geen zekerheidje meer.
Hier ligt ook een rol voor de stadionspeaker, maar verder dan een verkeerd geparkeerde auto benoemen doet ie er ook weinig aan om de stemming een beetje proberen om te buigen.
Circle of fifths

Persepolis
Basisspeler
Has thanked: 73 times
Been thanked: 92 times

Bericht door Persepolis » 05 feb 2020, 23:41

Als de Jong het zelf ziet zitten moet hij gewoon blijven. Een TD/TM is een lange termijn functie, dus ook als de resultaten tegenvallen. Zelfs Brands had zijn missers aan het begin, en heeft ons zeker 1 kampioenschap gekost door een prima middenveld en topaanval te laten ondersteunen door Derijck/Bouma/Marcelo. Als de Jong van zijn fouten leert en weet waarop er geselecteerd moet worden om de selectie naar een hoger niveau te brengen mag hij het van mij komende zomer bewijzen. Maar nog een zomer zoals de vorige kunnen wij ons niet veroorloven.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 162 times
Been thanked: 930 times

Bericht door ShovingNE2 » 06 feb 2020, 06:19

Ykhim schreef:
05 feb 2020, 22:23
Ik heb wel gehoord dat Ihattaren zwaar ontevreden is over hoe PSV de crisis heeft aangepakt en daarom inzet op een zomerse transfer, maar misschien weet jij daar meer over?
Met alle respect hoor: wat er ook fout is gegaan, maar een jochie van 17 moet zich niet met beleid gaan bemoeien of daar kritiek op proberen te hebben. Moeten we pubers nu ook gaan consulteren om ze tevreden te houden?

Hij baalt dat Van Bommel, de trainer die hem liet debuteren, ontslagen is: prima. Maar om nu een directievergadering in te lopen en te zeggen: "ik weet niet of ik bijteken, want hoe jullie de crisis aanpakken is niet zoals het volgens de standaarden die ik hiervoor aanhoud gaat" :D

Het Kanon
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 19 times
Been thanked: 59 times

Bericht door Het Kanon » 06 feb 2020, 06:37

ShovingNE2 schreef:
06 feb 2020, 06:19
Ykhim schreef:
Met alle respect hoor: wat er ook fout is gegaan, maar een jochie van 17 moet zich niet met beleid gaan bemoeien of daar kritiek op proberen te hebben. Moeten we pubers nu ook gaan consulteren om ze tevreden te houden?
Dat is geen jochie van 17, maar de speler die als enige tegen onze concurrent zijn hoofd enigszins boven water kon houden.

De aankopen van De Jong waren in geen velden of wegen te bekennnen toen PSV zondag moest aantreden tegen die andere ploeg uit de top 2. Ik zou me ook zorgen maken als ik Mo was. John heeft niet laten zien dat hij kaas heeft gegeten van de sleutelpositie die hij bekleedt. Hoe moet dit verder?

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 293 times
Been thanked: 527 times

Bericht door deninho32 » 06 feb 2020, 07:22

ShovingNE2 schreef:
Ykhim schreef:

Hij baalt dat Van Bommel, de trainer die hem liet debuteren, ontslagen is: prima. Maar om nu een directievergadering in te lopen en te zeggen: "ik weet niet of ik bijteken, want hoe jullie de crisis aanpakken is niet zoals het volgens de standaarden die ik hiervoor aanhoud gaat" :D
Vroeger had je nog spelers als Stevens die dat op de training even duidelijk maakte, zo iemand mist PSV nu..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1098 times
Been thanked: 313 times

Bericht door Ren Höek » 06 feb 2020, 10:23

Het Kanon schreef:
06 feb 2020, 06:37
Dat is geen jochie van 17, maar de speler die als enige tegen onze concurrent zijn hoofd enigszins boven water kon houden.
Wat een onzin, hij speelde net zo waardeloos als de meeste van zijn medespelers.

Maar als hij inderdaad zo'n problemen heeft met PSV, dan gaat hij toch mooi aan het einde van dit seizoen.
PSV staat juist bekend als een oase van rust, dit ene jaar is daarop een uitzondering. Bij de topclubs in het buitenland vliegt de coach er al uit als er enkele malen in korte tijd wordt verloren en kan een speler met een grote mond gezellig bij de -23 gaan spelen, succes daar dan :roll:

Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Josef Dettelbacher » 06 feb 2020, 10:37

Het Kanon schreef:
ShovingNE2 schreef:
Ykhim schreef:

De aankopen van De Jong waren in geen velden of wegen te bekennnen toen PSV zondag moest aantreden tegen die andere ploeg uit de top 2. Ik zou me ook zorgen maken als ik Mo was. John heeft niet laten zien dat hij kaas heeft gegeten van de sleutelpositie die hij bekleedt. Hoe moet dit verder?
Daar gaat het wat mij betreft dan ook fout, ongeacht de leeftijd. Een jeugdspeler met misschien wel de grootste potentie ooit hier voorgebracht. En in plaats van dat hij met jeugdig plezier probeert het beste ervan te maken en zichzelf op positieve manier in de etalage zet, moeten we ons zorgen maken of het meneer allemaal wel aanstaat hoe de zaken hier lopen. Speelt Mo voor PSV, of is PSV slechts een podium? Als dat laatste het geval is, en meerderen denken er zo over, dan duurt het nog wel even voordat we een ommekeer zien op het veld.

guus
Basisspeler
Has thanked: 77 times
Been thanked: 65 times

Bericht door guus » 06 feb 2020, 12:09

Als hij nu het verschil maakte zoals Messi dat doet bij Barcelona dan had ie recht van spreken. Maar Mo is net zo verantwoordelijk voor de malaise als elke andere speler. Ook hij laat niet veel zien op een enkele mooie actie na. Lekker met het vingertje naar een ander wijzen, arrogantie ten top voor een jochie van 17 die nog veel te verbeteren en te bewijzen heeft.

Maar waarschijnlijk zo gemanipuleerd door Bommel. Lekker contact houden Marc, de clubicoon!

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 06 feb 2020, 12:14

ShovingNE2 schreef:

Los van het feit dat ik zijn leeftijd geen relevante factor vind, ben ik het wel met je eens hoor. Je hebt zoiets als speler gewoon te accepteren, zeker als je naar de keiharde feiten kijkt. Van Bommel mocht nog verrassend lang blijven zitten gezien zijn erbarmelijke resultaten over héél 2019. Als Ihattaren nu al zou willen vertrekken omdat hij het niet eerlijk vindt dat zo'n trainer wordt ontslagen, dan staat hem gedurende z'n carrière nog wat te wachten. Bij de echte topclubs vliegen er zelfs weleens trainers uit die op sportief vlak niet zo heel veel fout doen.

Maar goed, als hij zo verstandig blijft als hij altijd al was, dan gaat hij binnenkort inzien dat PSV een uitstekende plek voor hem is. Vaste speeltijd, belangrijke speler, Europees voetbal, spelen om de prijzen en het belangrijkste: hij kan nog weleens fouten maken zonder dat hij meteen op de bank zou belanden. Dat is bagage die je mooi mee kunt nemen naar de toekomst.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 06 feb 2020, 16:53

Ren Höek schreef:
06 feb 2020, 10:23
Het Kanon schreef:
Wat een onzin, hij speelde net zo waardeloos als de meeste van zijn medespelers.

Maar als hij inderdaad zo'n problemen heeft met PSV, dan gaat hij toch mooi aan het einde van dit seizoen.
PSV staat juist bekend als een oase van rust, dit ene jaar is daarop een uitzondering. Bij de topclubs in het buitenland vliegt de coach er al uit als er enkele malen in korte tijd wordt verloren en kan een speler met een grote mond gezellig bij de -23 gaan spelen, succes daar dan :roll:
Weg doen kan altijd; Dat is de makkelijke weg.

Ihattaren heeft groot gelijk. Het is een puinhoop. Dan kunnen we wijzen dat hij 17 is of dat hij anders maar moet opdonderen. Dat is makkelijk. Ik heb liever dat PSV de kritiek van Ihattaren of wie dan ook aantrekt en voorwaarden gaat scheppen zodat hij bijtekent.

Ik zeg niet dat je hem aanvoerder moet maken; dat zou belachelijk zijn en niks oplossen. Maar eerder: zorg dat je een goede trainer aanstelt. Zorg dat je een gebalanceerde selectie samenstelt. En betrek hem, Malen, Dumfries en andere key spelers daar in.

Wijzen naar leeftijd is heel goedkoop. En irrelevant want hij is de beste speler nu en vertegenwoordigd in potentie 50% van de omzet van PSV. Dat is te veel om zo maar aan de kant te schuiven omdat de toon je niet bevalt...

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 06 feb 2020, 17:10

Maar je kan ook niet op de knieën naar hem toe kruipen en hem behandelen als een half god.

Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Josef Dettelbacher » 06 feb 2020, 17:29

Menno1 schreef:
06 feb 2020, 16:53
Ren Höek schreef:
Het Kanon schreef:

Weg doen kan altijd; Dat is de makkelijke weg.

Ihattaren heeft groot gelijk. Het is een puinhoop. Dan kunnen we wijzen dat hij 17 is of dat hij anders maar moet opdonderen. Dat is makkelijk. Ik heb liever dat PSV de kritiek van Ihattaren of wie dan ook aantrekt en voorwaarden gaat scheppen zodat hij bijtekent.

Ik zeg niet dat je hem aanvoerder moet maken; dat zou belachelijk zijn en niks oplossen. Maar eerder: zorg dat je een goede trainer aanstelt. Zorg dat je een gebalanceerde selectie samenstelt. En betrek hem, Malen, Dumfries en andere key spelers daar in.

Wijzen naar leeftijd is heel goedkoop. En irrelevant want hij is de beste speler nu en vertegenwoordigd in potentie 50% van de omzet van PSV. Dat is te veel om zo maar aan de kant te schuiven omdat de toon je niet bevalt...
Dat hoeft ook helemaal niet, maar ik vind een dergelijke houding zo vroeg in je loopbaan terwijl je alles nog te bewijzen hebt, wel een kleine waarschuwing. En onverwacht vooral ook, omdat hij rondom die Nederland-Marokko kwestie zo weloverwogen leek te handelen.

Een goede trainer aanstellen is sowieso belangrijk, maar mee laten denken en mee laten beslissen is natuurlijk wat anders. Uiteindelijk moet het MT de boel bepalen, en spelers vooral perspectief bieden en goed begeleiden. Als je v Bommel ontslaat omdat ie naast slechte resultaten ook nog eens overal invloed op wilde uitoefenen, is het gek dat je dit dan vervolgens verschuift naar de spelers die je kunnen chanteren met hun marktwaarde. Dan ben je er beleidstechnisch niets mee opgeschoten.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 06 feb 2020, 18:03

ShovingNE2 schreef:
06 feb 2020, 17:10
Maar je kan ook niet op de knieën naar hem toe kruipen en hem behandelen als een half god.

Op je knieën nog met niet maar je moet er wel werkelijk alles aan doen om die jongen te behouden. Kan een verschil zijn tussen 15-20 miljoen vangen van de zomer of 50-80 miljoen over 1,5 jaar. Dat zijn zulke wezenlijke verschillen, zeker voor een club als PSV.

Met teksten als ‘dan rot hij maar op’ en ‘17, niks bewezen’ ga je hem sowieso niet behouden.

En daarnaast: hij heeft groot gelijk.

Wat is er mis met mee laten denken? Een CEO bepaalt ook niet in zijn eentje de koers. Die zoekt buy in van de belangrijkste medewerkers. Dit jongetje van 17 is dat voor PSV.

Hem en zijn zaakwaarnemer daarin betrekken of op zijn minst sparren lijkt mij erg gezond juist.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 06 feb 2020, 18:20

Die teksten bezig ik ook niet. Dus zinloos als argument richting mij te gebruiken.

Ik heb het sec over het feit dat hij kritiek zou hebben (aanname much) op de wijze waarop de crisis wordt aangepakt. Wat wil hij? Met de RvC om tafel en dat hij het dan even gaat vertellen? Komop zeg. En moet de RvC of Toon dan zeggen: Mo, je hebt gelijk. Onze nederige excuses. Hij kan goed voetballen, bovengemiddeld goed. Maar laten we niet doen alsof hij kan bepalen of een crisis binnen een topclub anders aangepakt had moeten worden.

Het enige wat hij kan zeggen is 'Je had Van Bommel niet moeten ontslaan'. En daar houdt het wel mee op: bedankt voor je input, we nemen het mee als Van Bommel ooit nog trainer wordt.

Maar: ik denk dat het allemaal wel meevalt. Deze geruchten worden vanaf de bron meestal niet kleiner maar eerder groter gemaakt.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 06 feb 2020, 18:33

Ren Höek schreef:
Het Kanon schreef:

Eens, is totaal nog niet zover dat ie eisen kan stellen. Hoeft ook nog niet, hij is nog piepjong en had ook niet gespeeld als Pereiro het op die positie gewoon had laten zien, en bij gebrek aan een goede nummer 10. Anders had ie gewoon wisselspeler geweest en het voornamelijk nog in het tweede moeten laten zien.

Maar ik ben benieuwd, in zijn geval zou ik zeggen, laat het maar zien dan. Als je denkt dat je al zover bent moet je toch es beslissend kunnen zijn. Zelfs in een team wat niet draait. Ibrahimovic nam bijvoorbeeld een gemankeerd Zweden bij de hand. Dat zijn de grote jongens. Die laten een matig team beter spelen. Mo is bij lange na nog niet zover..
Circle of fifths

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 06 feb 2020, 18:38

Tja, ik denk niet dat het meevalt. Die jongen is hyper ambitieus. Dat blijkt uit al zijn interviews. En terecht want hij heeft topclub potentie. Die gaat niet tot zijn 23e rustig bij PSV spelen, wachten tot ze hun zaakjes eens een keer op orde hebben. Die wil deze zomer weten waar hij aan toe is: wie wordt zijn trainer, welke speelstijl past daar bij, wat is zijn positie binnen die plannen enz. Dat lijkt mij volstrekt logisch. Sowieso wel, maar helemaal na dit ramp jaar. En ook Dumfries, Malen gaan diezelfde vragen stellen. Alleen liggen die nog redelijk lang vast, dus is er minder sprake van acute paniek.

Nee, Ihattaren hoeft niet mee te vergaderen met de RvC. Dat is weer de overdreven trap, dat weet jij ook wel. Maar er vanuit gaan dat Ihattaren blind uit clubliefde wel even gaat tekenen in de huidige staat van de club, dat is ongelooflijk naief. Geen zaakwaarnemer of familie lid die dat zou aanraden.

Op weg naar nr 25
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 106 times
Been thanked: 59 times

Bericht door Op weg naar nr 25 » 06 feb 2020, 22:45

Ik denk dat het halen van EL belangrijk is, maar nog belangrijker is het toekomstplaatje. Wie wordt de trainer, welke versterkingen gaat PSV halen, kortom wat is het perspectief van deze spelers. Ik zou graag zien dat ze een elftal gaan bouwen rond deze toptalenten. Donyell, Mo, Madueke, Cody, dat aanvullen met een aantal ervaren jongens. PvA, soort Van Ginkel, en een échte Cv achterin, dan komen we al een heel eind.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 06 feb 2020, 23:37

Precies wat je zegt. Ervaring. Doorselecteren mbt Schwaab, Rosario, Guti en Bruma. Heb je een leuk bedragje waar we best iets mee kunnen. Wat mij betreft krijgt Sadilek zijn kansen op het middenveld en proberen we een el elftal op de been te krijgen. In de as moet de ervaring komen. Het zou mooi zijn als Ginkel nog in staat is het kunstje te herhalen, maar ik zou daar ook niet al te zeker van zijn. Ibi heeft de ervaring en zou in de ed goed genoeg moeten zijn.
Circle of fifths

romardo
Ballenjongen
Clubvoorkeur:

Bericht door romardo » 07 feb 2020, 00:07

Ook de 'meester scout' is niet onder de indruk van het aankoopbeleid van onze club...

https://www.telegraaf.nl/sport/16998168 ... om-brabant

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 455 times
Been thanked: 619 times

Bericht door ruuddevil » 07 feb 2020, 06:56

Typerend voor Piet de Visser: hij heeft Adrie Koster als assistent naar Tilburg gehaald. Toch even de ontdekking claimen.

Plaats reactie