Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

John de Jong

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 832 times
Been thanked: 1412 times

John de Jong

Bericht door Maikel_91 » 28 jun 2020, 23:21

Tonynmgn schreef:
28 jun 2020, 23:16
Dan nog is het gewoon geld weg pissen. Als je dan echt een aanvaller wil halen terwijl die we niet nodig hebben kom dan minimaal met iets creatiefs wat later nog geld op brengt.
Jahanbaksh is anders wel gewoon een zekerheidje in de Nederlandse competitie. Je weet wat je in huis haalt en hij kent de competitie.

Zou het ook vreemd vinden als ze eerst een aanvaller halen voor ze de andere posities versterken. Maargoed, het zou betekenen dat ze geld zat hebben of dat ze zoveel vertrouwen hebben in het lijstje waar ze mee bezig zijn dat alles wel goed moet komen.
Aan het einde van de transferperiode zullen we zien wat er staat. Ben zelf zeer benieuwd.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 180 times
Been thanked: 403 times

Bericht door PCGC » 28 jun 2020, 23:24

Maikel_91 schreef:
28 jun 2020, 23:06
PCGC schreef:
28 jun 2020, 23:04
TomPSV schreef:
28 jun 2020, 22:46
1 berichtje in de media en John moet alweer weg. Tja.
Nee, helemaal niet. Dat staat er ook niet.
Maar als ie hem daadwerkelijk haalt moet ie WEL met pek en veren het stadion uitgejaagd worden, mits er geen geld meer is voor 2 fatsoenlijke verdedigers en een middenvelder.
En wat nou als hij ook een goede linksback, verdediger en middenvelder erbij haalt?
Of gaan we al oordelen voordat de transferperiode voorbij is?
Dat zeg ik toch?

Tonynmgn
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 26 times
Been thanked: 31 times

Bericht door Tonynmgn » 28 jun 2020, 23:28

Maikel_91 schreef:
28 jun 2020, 23:21
Jahanbaksh is anders wel gewoon een zekerheidje in de Nederlandse competitie.
Misschien wel maar je schrijft hem af en brengt een PL salaris eis mee.
Ik denk niet dat we gezien de gemiddelde waarde die op het veld staat momenteel verantwoord dit soort ongein uit kunnen halen.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 832 times
Been thanked: 1412 times

Bericht door Maikel_91 » 28 jun 2020, 23:30

PCGC schreef:
28 jun 2020, 23:24
Dat zeg ik toch?
Oh huh, dan heb ik heel scheel gelezen. Sorry mijn fout. We zijn het eens in dat geval.
Tonynmgn schreef:
28 jun 2020, 23:28
Misschien wel maar je schrijft hem af en brengt een PL salaris eis mee.
Ik denk niet dat we gezien de gemiddelde waarde die op het veld staat momenteel verantwoord dit soort ongein uit kunnen halen.
Dat weet ik niet of je hem volledig af zal gaan schrijven. Misschien maakt PSV een afspraak met hem zoals dat ook met Moreno gebeurde. 2 jaar vlammen bij PSV voor een voor PSV te doen salaris en dan nog ergens cashen. Maargoed, wie weet is het allemaal en onzin en komt hij niet eens.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 486 times
Been thanked: 749 times

Bericht door Menno1 » 29 jun 2020, 01:37

Eens met Tony. Totaal overschat die gast. 1 top seizoen bij AZ waar iedereen altijd fantastisch doet maar bij fucking Brighton een totale flop.

Aanvallers zat; ontwikkel die aub door en geef het geld alleen uit aan de achterhoede en middenveld. Hoe moeilijk kan het zijn?

Persepolis
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 90 times
Been thanked: 117 times

Bericht door Persepolis » 29 jun 2020, 02:18

Menno1 schreef:
29 jun 2020, 01:37
Eens met Tony. Totaal overschat die gast. 1 top seizoen bij AZ waar iedereen altijd fantastisch doet maar bij fucking Brighton een totale flop.

Aanvallers zat; ontwikkel die aub door en geef het geld alleen uit aan de achterhoede en middenveld. Hoe moeilijk kan het zijn?
Met je eens dat eerst naar de verdediging en middenveld moet gekeken worden hoor, maar het feit dat hij heeft gefaald in Engeland vind ik geen argument. Promes faalde in Spanje. L. de Jong in Duitsland én Engeland. Lozano in Italië is voorlopig ook een mislukking. Hoorden echter alle 3 tot de beste aanvallers van de Eredivisie. Jahanbakhsh had een uitstekend seizoen bij AZ, een van de weinige spelers van een niet-kampioen die tot beste speler werd gekozen. Het was overigens zijn 2e goede seizoen bij AZ. Ik heb weinig twijfels dat hij het prima zal doen hier (zoals destijds bij RR :P). Alleen, zoals ik zei, ik ben het verder met je eens: het moet absoluut niet ten koste gaan van belangrijkere posities.

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 155 times
Been thanked: 352 times

Bericht door RIO » 29 jun 2020, 03:41

Geen twijfel dat ie het goed zal doen, slechter dan Bruma kan immers niet. Maar hebben we hem nodig? We missen wel iemand met een goed afstandsschot (wat belangrijk is voor Schmidt). Maar ik denk toch dat ie zelf wat namen heeft waar je nu naar kijkt.
Mo money, Mo honey

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 29 jun 2020, 04:30

Persepolis schreef:
29 jun 2020, 02:18
Menno1 schreef:
29 jun 2020, 01:37

Met je eens dat eerst naar de verdediging en middenveld moet gekeken worden hoor, maar het feit dat hij heeft gefaald in Engeland vind ik geen argument. Promes faalde in Spanje. L. de Jong in Duitsland én Engeland. Lozano in Italië is voorlopig ook een mislukking. Hoorden echter alle 3 tot de beste aanvallers van de Eredivisie. Jahanbakhsh had een uitstekend seizoen bij AZ, een van de weinige spelers van een niet-kampioen die tot beste speler werd gekozen. Het was overigens zijn 2e goede seizoen bij AZ. Ik heb weinig twijfels dat hij het prima zal doen hier (zoals destijds bij RR :P). Alleen, zoals ik zei, ik ben het verder met je eens: het moet absoluut niet ten koste gaan van belangrijkere posities.
Daar geef ik je gelijk in en complimenten voor je gebalanceerde post, want neem aan dat je Iraans bent gezien je user name?

Alireza is trouwens wel een prima jongen. Uitstekende persoonlijkheid en werkt hard. Ik vind het alleen een onnodige aankoop, tenzij er dus een rechtsbuiten weg gaat. En dan vrees ik voor Mo.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 377 times
Been thanked: 1707 times

Bericht door ShovingNE2 » 29 jun 2020, 06:45

Menno1 schreef:
28 jun 2020, 20:54
Ik hoop ook op PvA. Maar is die onderhand niet onhaalbaar geworden? Ja ik weet dat hij open stond voor Nederland en zo maar toch niet voor 25% salaris wat jij elders kan opstrijken? Plus zou de transfersom ook behoorlijk zijn.
PvA speelt tot 26 juli in de PL. Dan minimaal 4 weken vrij. Dan optrainen. Dan wedstrijdfit worden. Die is pas half september klaar en dan beginnen we. Doe maar RR. Die sluit aan op 20 juli.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 109 times
Been thanked: 374 times

Bericht door Massimo » 29 jun 2020, 10:45

De signalen m.b.t. Van Ginkel gaan de goede kant op en het zou mooi zijn als ergens in juli bekend wordt dat hij een jaar komt ballen bij PSV. De beslissing m.b.t. huren lijkt al genomen te zijn en dan hoef je dus niet te wachten op de laatste weken van de transfermarkt. Mocht hij naar PSV komen en Chelsea stemt al in met een verhuur dan het liefst zo snel mogelijk.

Jahanbakhsh vind ik een prima speler die in de Eredvisie wel meerdere jaren heeft laten zien rendement te hebben. Had ook wel een goede opbouw en niet met een geluksseizoen er tussendoor waarna het weer minder werd of waar alleen het laatste seizoen goed was. Daarmee haal je wel doelpunten en assists. Toch zou ik dan wel opteren op een, al dan niet tijdelijk, vertrek van 1 of 2 aanvallers.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 86 times
Been thanked: 194 times

Bericht door Joenepsv » 29 jun 2020, 11:58

Kan me niet voorstellen dat John op korte termijn iets gaat ondernemen voor Jahanbaksh. We hebben een beperkt budget beschikbaar en dan zie ik liever dat de achterhoede en het middenveld worden versterkt dan dat we gaan stapelen in de aanval.

Over Van Ginkel ben ik wel enthousiast al blijft het een risico hoe hij uit zijn blessure komt. Vind dat huren overigens helemaal niks hoewel je met Van Ginkel wel een directe meerwaarde haalt. In verhouding zal het ook niet zo duur zijn al onderschatten veel mensen de huursommen die betaald worden. Voor 4 keer huren hadden we ook een leuke speler kunnen kopen waarschijnlijk.

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 178 times
Been thanked: 153 times

Bericht door Paco Casal » 29 jun 2020, 12:06

Nou, toen ik voor het laatst checkte hebben we eigenlijk geen echte rechtsbuiten in de selectie (Nice, John). Madueke komt nog het dichtst bij. Louter linksbuitens en middenvelders die we op rechtsbuiten opstellen omdat we verzuimd hebben een rechtsbuiten te halen.

Ik zou de aankoop van Jahanbaksh zwaar toejuichen, maar niet ten koste van een LB, CV en CM natuurlijk. Maar inderdaad, dan zullen er wat aanvallers moeten vertrekken.
Laatst gewijzigd door Paco Casal op 29 jun 2020, 13:08, 2 keer totaal gewijzigd.

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 68 times
Been thanked: 500 times

Bericht door Ardbeg » 29 jun 2020, 12:17

Doan of Bruma mag weer weg. Hoop ik.

Mouth of the south
International
Been thanked: 125 times

Bericht door Mouth of the south » 29 jun 2020, 13:17

Jahanbakshsh huren of kopen zou een typische de Jong actie zijn. En dan halverwege september erachter komen dat Sadilek de enige is voor de LB positie.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 741 times
Been thanked: 900 times

Bericht door ruuddevil » 29 jun 2020, 13:20

Ja, dat wij al 3 maanden roepen er moet een linksback komen. En dan hier de standaard reactie ‘ze zijn heus niet achterlijk bij PSV’ of ‘de transferwindow duurt nog lang’.

Mouth of the south
International
Been thanked: 125 times

Bericht door Mouth of the south » 29 jun 2020, 13:42

Dat hoorden we vorig jaar ook. Tot tegen Basel Luckassen in de basis stond. Resultaat bekend. Weg 40 miljoen CL-gelden.

TomPSV
Nationale topspeler
Has thanked: 271 times
Been thanked: 295 times

Bericht door TomPSV » 29 jun 2020, 13:43

Een LB gaat er ook echt wel komen. Backs zijn erg belangrijk in het spel van Schmidt, bovendien hebben we er nu geen en zijn ze nog steeds bezig om RR binnen te halen. Maak me om die positie totaal niet druk.

Ben eerder benieuwd wat exact de plannen met de centrale verdediger zijn. Back-up voor achter Baumgartl of een echte (dure) concurrent. En of er naast Van Ginkel (die zal wel komen) nog een 2e middenvelder wordt gehaald.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1711 times
Been thanked: 604 times

Bericht door Ren Höek » 29 jun 2020, 13:55

Een klein berichtje van VI over eventuele belangstelling van PSV in een bepaalde speler en de paniek en rampspoed slaan alweer toe bij sommigen :lol:

Ykhim
Vedette
Has thanked: 516 times
Been thanked: 665 times

Bericht door Ykhim » 29 jun 2020, 14:02

Ook mooi: over een typische de Jong-actie spreken, terwijl hij nog geen handjevol transferwindows heeft gehad. Het neigt eerder naar een typische PSV-actie, mocht het überhaupt waar zijn. De voorgangers van JdJ hadden hier ook een handje van.

Maar goed: die LB gaat er sowieso komen. Hoe dan ook.
''Visie overwint tegenslag'' - Toon Gerbrands, 16 juni 2020

''Mijn visie doet er niet echt toe'' - Mercer, het hele jaar door

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 395 times
Been thanked: 154 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 29 jun 2020, 14:48

Met Alireza koop je wel goals natuurlijk. Malen komt pas terug van een blessure, Lammers heeft het (nog) niet, Romero moet het nog laten zien, Bruma kan niet schieten laat staan scoren en Gakpo is nog niet effectief genoeg.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 377 times
Been thanked: 1707 times

Bericht door ShovingNE2 » 29 jun 2020, 15:18

Ykhim schreef:
29 jun 2020, 14:02
Ook mooi: over een typische de Jong-actie spreken, terwijl hij nog geen handjevol transferwindows heeft gehad. Het neigt eerder naar een typische PSV-actie, mocht het überhaupt waar zijn. De voorgangers van JdJ hadden hier ook een handje van.

Maar goed: die LB gaat er sowieso komen. Hoe dan ook.
Ik ben heel benieuwd waarom ze denken dat er geen LB zou komen.... Heeft John de Jong al eens geen LB gehaald dan? Dat Van Bommel in zijn totaal doorgeslagen achterlijkheid over de rug van Tony Lato een oorlogje wilde uitvoeren.... Tja.

Daarnaast: John de Jong zegt nota bene letterlijk dat hij bezig is met RR. Is daar overheen gelezen of zo?

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 29 jun 2020, 15:33

Ik snap de irritatie wel hoor. Wij fans verwachten nu eerst een linksback, of sowieso een versterking voor de defensie. Dan wil je niet lezen dat we misschien geld gaan uitgeven aan aanvaller Alireza.

Maar goed: laten we gewoon geduld hebben. Het kan best zijn dat we misschien eerst Alireza binnenhalen en later pas RR of PvA mogen verwelkomen. Je kan niet altijd alles in gewenste volgorde afwerken. Maar als straks blijkt dat we Alireza halen en er daardoor geen geld meer is voor andere, broodnodige versterkingen achterin en op het middenveld, dan denk ik dat de positie van onze TD zo langzaamaan niet meer houdbaar gaat zijn. Ik kan me alleen niet voorstellen dat het wéér zo zal gaan. John de Jong heeft consistent blijk gegeven van lerend vermogen, dat strookt niet met het herhalen van dezelfde fouten die ons al een seizoen hebben gekost.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 29 jun 2020, 16:07

Het gaat er meer om dat we spelers halen die niet nodig zijn.

Ihattaren , Madueke, Doan, Bruma, Malen, Mauro en Gakpo kunnen allemaal rechtsbuiten spelen. 7 spelers voor 1 positie. Waarvan er vorig jaar 2 kwamen voor samen 20 miljoen plus.

Dit terwijl Toon steeds maar blijft lullen over een reserve potje dat zou moeten komen. Met het halen van een 8e rechtsbuiten gaat die nooit komen natuurlijk. Ik zou zelfs bij vertrek Mo geen rechtsbuiten halen maar dat geld eerder stoppen in een verbeterde versie van Baumgartl.

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 178 times
Been thanked: 153 times

Bericht door Paco Casal » 29 jun 2020, 16:20

Menno1 schreef:
29 jun 2020, 16:07
Ihattaren , Madueke, Doan, Bruma, Malen, Mauro en Gakpo kunnen allemaal rechtsbuiten spelen.
En er zit geen 1 echte rechtsbuiten tussen.
ShovingNE2 schreef:
29 jun 2020, 15:18
Heeft John de Jong al eens geen LB gehaald dan? Dat Van Bommel in zijn totaal doorgeslagen achterlijkheid over de rug van Tony Lato een oorlogje wilde uitvoeren.... Tja.
Nee, hij haalde er 2. Boscagli en Lato. Eentje heeft nog redelijk wat gespeeld maar voldeed duidelijk niet (Boscagli). De ander heeft amper gespeeld (en maakte daarin een dramatische indruk) en heeft verder niet gespeeld. Volgens jou vanwege van Bommel, volgens mij omdat John de Jong een deal had gesloten waardoor hij NIET voor jong PSV uit mocht komen. Hoe komt iemand, na een blessure, zonder ritme dan in ritme en dus aan speeltijd? Juist, niet.

De waarheid zal vast ergens in het midden liggen ;).

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 29 jun 2020, 16:26

Menno1 schreef:
29 jun 2020, 16:07
Het gaat er meer om dat we spelers halen die niet nodig zijn.

Ihattaren , Madueke, Doan, Bruma, Malen, Mauro en Gakpo kunnen allemaal rechtsbuiten spelen. 7 spelers voor 1 positie. Waarvan er vorig jaar 2 kwamen voor samen 20 miljoen plus.

Dit terwijl Toon steeds maar blijft lullen over een reserve potje dat zou moeten komen. Met het halen van een 8e rechtsbuiten gaat die nooit komen natuurlijk. Ik zou zelfs bij vertrek Mo geen rechtsbuiten halen maar dat geld eerder stoppen in een verbeterde versie van Baumgartl.
De jongens die jij noemt zijn geen echte rechtsbuitens, zoals anderen ook al roepen. Bovendien: weinig bewezen scorend vermogen. Ik geloof wel dat Malen en Gakpo hun goals kunnen maken, maar die zet je in principe in de spits en linksbuiten. Ihattaren, Madueke, Doan, Bruma en Mauro? Geen bewezen doelpuntenmakers, eerder spelmakers, maar voor de meeste gasten uit dat rijtje geldt: ook dat eigenlijk net niet.

Alireza moet je niet halen als je niemand verkoopt. Bruma verkopen en Alireza halen? Topdeal, zeg ik vooraf.

Plaats reactie