Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

John de Jong

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Momfer
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

John de Jong

Bericht door Momfer » 29 jun 2020, 16:38

Bruma gaat natuurlijk never nooit verkocht worden. We gaan hem niet met verlies verkopen en wie staat er na dit seizoen te trappelen om hem voor 15+ over te nemen?

Ik heb echt niet het idee dat we straks scorend vermogen te kort komen. Jahanbaksh lijkt me dan ook niet realistisch. Wellicht dat ze hem als backup zien om te huren mocht er echt nog iemand vertrekken maar het lijkt me duidelijk de prioriteiten elders liggen.

Fritske12
Ballenjongen
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1 time

Bericht door Fritske12 » 29 jun 2020, 17:15

Ja, natuurlijk zijn ze diverse spelers aan het polsen. Maar dat we geen rechtsbuiten hebben lijkt mij ook geen probleem aangezien we komen seizioen zonder echte links- en rechtsbuiten gaan spelen!!

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 377 times
Been thanked: 1707 times

Bericht door ShovingNE2 » 29 jun 2020, 17:23

Ykhim schreef:
29 jun 2020, 15:33
Ik snap de irritatie wel hoor. Wij fans verwachten nu eerst een linksback, of sowieso een versterking voor de defensie.
Sommige supporters (het zijn supporters ja. Britney Spears heeft fans, een voetbalclub heeft supporters :P ) denken nog steeds in volgorde van halen. Eerst die halen en dan de volgende. Schijnbaar wil nog niet doordringen dat het halen van een speler een proces van weken en geregeld zelfs maanden is en dat die trajecten naast elkaar lopen. Stel dat PSV met Alireza bezig is, of geïnformeerd heeft naar beschikbaarheid en prijs dan kan dat betekenen dat bijvoorbeeld Doan of Ihattaren op de nominatie staan om te vertrekken. Of dat ze alvast een lijstje maken voor het geval dat één van beiden gaat vertrekken.

Ze zijn nu ook met 3 linksbacks bezig. Eentje mogelijk al in onderhandeling en de anderen aan het polsen. Tegelijk met het bekijken wat de opties zijn voor een middenvelder. Nee: twee middenvelders. Want mogelijk vertrekken er twee. Stel je bent zwaar in onderhandeling met RR, maar je kan de gewenste CV vastleggen. Moet John dan eerst wachten 'want LB belangrijkste'. Het enige wat daar wel belangrijk in is dat je geld of mogelijkheden beschikbaar houdt om een positie in te vullen. Want het seizoen in zonder linksback is niet acceptabel, maar dat heeft John de Jong nog niet geflikt, dat was Van Bommel zijn ego.

Ik snap nog steeds niet dat mensen denken in 'eerst dat, dan dat'. Terwijl er gewoon 15 zaken naast elkaar lopen.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 29 jun 2020, 17:24

Menno1 schreef:
29 jun 2020, 16:07
Het gaat er meer om dat we spelers halen die niet nodig zijn.

Ihattaren , Madueke, Doan, Bruma, Malen, Mauro en Gakpo kunnen allemaal rechtsbuiten spelen. 7 spelers voor 1 positie. Waarvan er vorig jaar 2 kwamen voor samen 20 miljoen plus.
Wie weet vertrekken er wel drie van dat rijtje? Weet jij veel. Alleen het vertrekken lekt niet uit, maar het vervangen van die spelers wel.

Mouth of the south
International
Has thanked: 26 times
Been thanked: 125 times

Bericht door Mouth of the south » 29 jun 2020, 17:40

Shoving, je verdraait een aantal zaken.
Ten eerste was het John de Jong die al een koopvereenkomst van 5 miljoen met Valencia had gesloten over Lato. Toen liet hij zich piepelen door Valencia en eindigde het met een huurovereenkomst. Eentje waarin stond dat Lato niet voor Jong PSV mocht uitkomen. Daar kan Bommel niets aan doen.

Dan die volgorde. Dat zei je vorig jaar ook. Toen begon de Jong met 15 miljoen stuk te slaan op Bruma. Daar snapt nog steeds niemand iets van. Toen was de beoogde CV al in Eindhoven. maar ging het feest met Lyanco niet door. Nummer twee, Alvarez, eindigde bij de concurrent en dat was het moment dat hij 10 miljoen betaalde voor Baumgartl. In Duitsland liggen ze nog dubbel van het lachen.

Toen speelde PSV een oefenwedstrijd tegen Nice. Twee weken later kocht de Jong Boscagli. Was het resultaat van jaren intensief scoutingswerk. Mmm, na een half uur kon iedereen al zien dat hij de duelkracht had van een B-junior. Wat hebben die scouts dan gezien?

En toch was er nog geld over aan het einde van de transferperiode. Misschien dan toch nog een goede verdediger of spelbepalende middenvelder. Nee, het werd Doan voor 7,5 miljoen. Een aankoop die niemand begreep.

Dus nee, ik heb heel weinig vertrouwen in de Jong. HIj heeft vorig jaar Lozano en Bergwijn verkocht (samen 70 miljoen) en de helft ronduit verkwist. In mijn ogen heeft hij alles nog te bewijzen. Mijn hoop is gevestigd op Schmidt. Niet op de assistent die al drie keer gezegd had dat hij geen td wilde worden. Helaas vroeg Toon het nog een vierde keer....

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 29 jun 2020, 17:49

Lang verhaal.

Ik schreef iets over volgorde, daar heeft dit niets mee van doen. Ik weet dat sommigen nul vertrouwen hebben, zinloos om erover te discussieren nog toch? Volgens die maatstaven was Brands er ook na jaar 1, jaar 2 en jaar 3 uitgegooid.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 516 times
Been thanked: 665 times

Bericht door Ykhim » 29 jun 2020, 17:49

Mouth of the south schreef:
29 jun 2020, 17:40
Ten eerste was het John de Jong die al een koopvereenkomst van 5 miljoen met Valencia had gesloten over Lato. Toen liet hij zich piepelen door Valencia en eindigde het met een huurovereenkomst. Eentje waarin stond dat Lato niet voor Jong PSV mocht uitkomen. Daar kan Bommel niets aan doen.
Dit is nogal een pessimistische benadering van die kant van zaken. Lato wilde zijn jeugdliefde Valencia niet definitief verlaten, kon zijn contract toch verlengen en PSV wilde hem die kans niet ontnemen. Dat kun je uitleggen als ''PSV laat zich piepelen'', maar ook als dat PSV een dusdanig warme club is dat het rekening houdt met dergelijke menselijke kanten aan het verhaal. Ik vind het prettig om te weten dat we zo'n TD aan het roer hebben staan. Hij had het ook keihard zakelijk kunnen spelen, alle partijen voor de rechter kunnen slepen en Lato definitief aan PSV kunnen binden. Is dat dan de situatie die je had willen zien? Zo'n affaire had alleen maar verliezers gekend.
Dan die volgorde. Dat zei je vorig jaar ook. Toen begon de Jong met 15 miljoen stuk te slaan op Bruma. Daar snapt nog steeds niemand iets van. Toen was de beoogde CV al in Eindhoven. maar ging het feest met Lyanco niet door. Nummer twee, Alvarez, eindigde bij de concurrent en dat was het moment dat hij 10 miljoen betaalde voor Baumgartl. In Duitsland liggen ze nog dubbel van het lachen.
Shoving heeft 100% gelijk over die volgorde. Menno en Juancho hebben hem vorig jaar ook aangepakt in die discussie, maar het orakel heeft gewoon gelijk gekregen: PSV kon ondanks transfer Bruma nog steeds 10 miljoen betalen voor een CV. Daarom zeg ik ook: fans (of voor Shoving: supporters) verwachten nu eerst een verdediger en dan een aanvaller, terwijl het een het ander niet hoeft uit te sluiten, in welke volgorde ze ook komen. Wacht het even af voordat we onze TD weer affikken zonder dat hij ook maar iets gedaan heeft.

Dat men Lyanco doodleuk eerst het jeugdtoernooi lieten spelen was een fikse blunder. Die transfer had je moeten doordrukken. Had voor het tweeluik met Basel uiteindelijk geen reet uitgemaakt, want Lyanco was toen op vakantie, maar toch...

Verder denk ik dat we een talentvolle TD aan het roer hebben staan. Kritisch zijn is terecht, maar laten we ook wel wezen: hij heeft het afgelopen halfjaar een aantal dingen rechtgezet die voorheen fout zijn gegaan. In de periode daarvoor hetzelfde verhaal: hij leert van z'n fouten. En qua karakter kan ik me geen betere td wensen voor PSV. Een intelligente, warme man die bereid is ook verder te kijken dan louter het zakelijke. Nee: directe impact op de toestand van PSV heeft dat niet, maar geloof mij dat achter de schermen dit soort gedrag gewaardeerd wordt door spelers, zaakwaarnemers en tussenpersonen. Daarmee maak je het jezelf op langere termijn een heel stuk makkelijker.
''Visie overwint tegenslag'' - Toon Gerbrands, 16 juni 2020

''Mijn visie doet er niet echt toe'' - Mercer, het hele jaar door

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 29 jun 2020, 17:53

Ykhim schreef:
29 jun 2020, 17:49
PSV kon ondanks transfer Bruma nog steeds 10 miljoen betalen voor een CV.
En 7, 5 miljoen voor Doan

Chucky
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 132 times
Been thanked: 113 times

Bericht door Chucky » 29 jun 2020, 17:59

Ykhim schreef:
29 jun 2020, 17:49
29 jun 2020, 17:40
Dit is nogal een pessimistische benadering van die kant van zaken. Lato wilde zijn jeugdliefde Valencia niet definitief verlaten, kon zijn contract toch verlengen en PSV wilde hem die kans niet ontnemen. Dat kun je uitleggen als ''PSV laat zich piepelen'', maar ook als dat PSV een dusdanig warme club is dat het rekening houdt met dergelijke menselijke kanten aan het verhaal. Ik vind het prettig om te weten dat we zo'n TD aan het roer hebben staan. Hij had het ook keihard zakelijk kunnen spelen, alle partijen voor de rechter kunnen slepen en Lato definitief aan PSV kunnen binden. Is dat dan de situatie die je had willen zien? Zo'n affaire had alleen maar verliezers gekend.
Shoving heeft 100% gelijk over die volgorde. Menno en Juancho hebben hem vorig jaar ook aangepakt in die discussie, maar het orakel heeft gewoon gelijk gekregen: PSV kon ondanks transfer Bruma nog steeds 10 miljoen betalen voor een CV. Daarom zeg ik ook: fans (of voor Shoving: supporters) verwachten nu eerst een verdediger en dan een aanvaller, terwijl het een het ander niet hoeft uit te sluiten, in welke volgorde ze ook komen. Wacht het even af voordat we onze TD weer affikken zonder dat hij ook maar iets gedaan heeft.

Dat men Lyanco doodleuk eerst het jeugdtoernooi lieten spelen was een fikse blunder. Die transfer had je moeten doordrukken. Had voor het tweeluik met Basel uiteindelijk geen reet uitgemaakt, want Lyanco was toen op vakantie, maar toch...

Verder denk ik dat we een talentvolle TD aan het roer hebben staan. Kritisch zijn is terecht, maar laten we ook wel wezen: hij heeft het afgelopen halfjaar een aantal dingen rechtgezet die voorheen fout zijn gegaan. In de periode daarvoor hetzelfde verhaal: hij leert van z'n fouten. En qua karakter kan ik me geen betere td wensen voor PSV. Een intelligente, warme man die bereid is ook verder te kijken dan louter het zakelijke. Nee: directe impact op de toestand van PSV heeft dat niet, maar geloof mij dat achter de schermen dit soort gedrag gewaardeerd wordt door spelers, zaakwaarnemers en tussenpersonen. Daarmee maak je het jezelf op langere termijn een heel stuk makkelijker.
Spaanse clubs moet je naaien weer het kan :mrgreen: Met dank aan Betis (Robert)

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 832 times
Been thanked: 1412 times

Bericht door Maikel_91 » 29 jun 2020, 18:01

Malen rechtsbuiten? Sinds wanneer is dat, naar mijn weten is het linksbuiten of spits voor hem toch?

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 495 times
Been thanked: 537 times

Bericht door El Sordo » 29 jun 2020, 18:01

Het transferwindow is nog niet eens open, loopt na 1 juli door tot september en het stress- en angstzweet van enkelen is alweer mijlenver te ruiken. Schattig.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 29 jun 2020, 18:02

Als ik zie hoe daadkrachtig De Jong is geweest met betrekking tot trainer en diens staf heb ik er vertrouwen in dat er aan het eind van de transferperiode een goede selectie zal staan.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 29 jun 2020, 18:05

El Sordo schreef:
29 jun 2020, 18:01
Het transferwindow is nog niet eens open, loopt na 1 juli door tot begin oktober en het stress- en angstzweet van enkelen is alweer mijlenver te ruiken. Schattig.
FYP.

Over 98 dagen sluit het transferwindow pas.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 286 times
Been thanked: 331 times

Bericht door nilssonH » 29 jun 2020, 18:14

Ach, in ieder geval gaan de meeste berichten inmiddels weer over voetbal in plaats van andere zaken. Dat is al pure winst :mrgreen:

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 486 times
Been thanked: 749 times

Bericht door Menno1 » 29 jun 2020, 18:14

ShovingNE2 schreef:
29 jun 2020, 17:24
Menno1 schreef:
29 jun 2020, 16:07
Het gaat er meer om dat we spelers halen die niet nodig zijn.

Ihattaren , Madueke, Doan, Bruma, Malen, Mauro en Gakpo kunnen allemaal rechtsbuiten spelen. 7 spelers voor 1 positie. Waarvan er vorig jaar 2 kwamen voor samen 20 miljoen plus.
Wie weet vertrekken er wel drie van dat rijtje? Weet jij veel. Alleen het vertrekken lekt niet uit, maar het vervangen van die spelers wel.
Alles kan. Koffiekan. Maar hoe realistisch is het dat Bruma en / of Doan vertrekken al? De afschrijving op die gasten is nog enorm.

Mo zou wel weg kunnen gaan. Maar ik zie die opbrengst liever elders geïnvesteerd worden.

Ik vind het wel weer komisch dat opeens we geen echte rechtsbuiten hebben. Ten eerste riep werkelijk niemand hier dat we een rechtsbuiten nodig hadden voordat het bericht van Alireza kwam.

Ten tweede riep ik vorig jaar al dat als je Lozano verkoopt je niet Bruma (een linksbuiten maar die volgens het gros ook wel als rechtsbuiten de eredivisie overhoop zou spelen) we een rechtsbuiten moesten halen, als we dan zonodig een aanvaller moesten halen.

Vraagje voor de voorstanders. Waar zien jullie Mo spelen als Alireza komt? Als 1 vd 2 middenvelders? Lijkt mij zelfmoord
Laatst gewijzigd door Menno1 op 29 jun 2020, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 29 jun 2020, 18:19

Menno1 schreef:
29 jun 2020, 18:14
Alles kan. Koffiekan. Maar hoe realistisch is het dat Bruma en / of Doan vertrekken al? De afschrijving op die gasten is nog enorm.
Stel ze gaan er blind vanuit dat ze blijven en dan gaat ze toch? PSV niet voorbereid: #JohnOut. Weer niet goed. Veel te makkelijk allemaal.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 29 jun 2020, 18:27

ShovingNE2 schreef:
29 jun 2020, 18:19
Menno1 schreef:
29 jun 2020, 18:14
Stel ze gaan er blind vanuit dat ze blijven en dan gaat ze toch? PSV niet voorbereid: #JohnOut. Weer niet goed. Veel te makkelijk allemaal.

Nee ze maken dezelfde fuck up als vorig seizoen. Geld stuk gooien op Bruma en zonder fatsoenlijke cv de CL voorronde in.

Op deze manier kan je nu ook 5 keepers halen want stel toch dat alle keepers weg gaan.
Laatst gewijzigd door Menno1 op 29 jun 2020, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 29 jun 2020, 18:28

Menno1 schreef:
29 jun 2020, 18:27
Nee ze maken dezelfde fuck up als vorig seizoen.
Ik heb de presentatie van Alireza gemist. Heb je een linkje?

TomPSV
Nationale topspeler
Has thanked: 271 times
Been thanked: 295 times

Bericht door TomPSV » 29 jun 2020, 18:28

Bovendien speelt er helemaal niets concreets omtrent Jahanbakhsh, blijkt uit het artikel van Elfrink met zijn zaakwaarnemer. Veel betrouwbare bron dan Marco Timmer van VI die pas sinds kort weer op PSV zit en nog nooit een nieuwtje heeft gehad.
https://www.ed.nl/dossier-psv/alireza-j ... haring_web

Mouth of the south
International
Has thanked: 26 times
Been thanked: 125 times

Bericht door Mouth of the south » 29 jun 2020, 18:30

Maikel_91 schreef:
29 jun 2020, 18:02
Als ik zie hoe daadkrachtig De Jong is geweest met betrekking tot trainer en diens staf heb ik er vertrouwen in dat er aan het eind van de transferperiode een goede selectie zal staan.
Laten we het hopen. De komst van Schmidt aan de Jong toeschrijven, gaat wel erg ver. Toon heeft zelf aangegeven dat ze voor zijn huis in Dusseldorf hebben gewacht. En de drie assistenten zijn door Schmidt zelf geregeld.

Niettemin, heb ik er vertrouwen in deze transferperiode. Denk namelijk dat Schmidt er zich intensief mee bemoeit.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 29 jun 2020, 18:32

29 jun 2020, 18:30
De komst van Schmidt aan de Jong toeschrijven, gaat wel erg ver
Tuurlijk mag je dit toeschrijven aan De Jong. Waarom zou dat niet mogen?

Hoop dat hij net zo doortastend is met spelers komende periode.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 29 jun 2020, 18:32

29 jun 2020, 18:30
De komst van Schmidt aan de Jong toeschrijven, gaat wel erg ver.
De Jong had al jaren een goede band met Schmidt toen hij nog hoofdscouting was. Die eerste contacten en gesprekken starten kan je op het conto van John schrijven.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 29 jun 2020, 18:33

ShovingNE2 schreef:
29 jun 2020, 18:28
Menno1 schreef:
29 jun 2020, 18:27
Nee ze maken dezelfde fuck up als vorig seizoen.
Ik heb de presentatie van Alireza gemist. Heb je een linkje?
Jij zei net in de app dat je hem ging halen!!

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 29 jun 2020, 18:35

Menno1 schreef:
29 jun 2020, 18:33

Jij zei net in de app dat je hem ging halen!!
Dat was in vertrouwen pik. Dank je.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 516 times
Been thanked: 665 times

Bericht door Ykhim » 29 jun 2020, 18:46

Geen wonder dat JdJ niet voldoet als ook de komst van Schmidt niet op zijn conto geschreven mag worden. Dat heeft geen reet meer met kritisch denken te maken, dan ben je t.o.v. JdJ gewoon een principiële zeikerd.

Wat slecht is, is slecht. Wat goed is, is goed. Het werkt twee kanten op.
''Visie overwint tegenslag'' - Toon Gerbrands, 16 juni 2020

''Mijn visie doet er niet echt toe'' - Mercer, het hele jaar door

Plaats reactie