Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

John de Jong

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 486 times
Been thanked: 749 times

John de Jong

Bericht door Menno1 » 29 jun 2020, 18:54

Vind ik ook. Schmidt binnenhalen is een klasse actie. Of hij nou voor 2% verantwoordelijk is of voor 98%

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 119 times
Been thanked: 205 times

Bericht door koetje » 29 jun 2020, 20:07

De Jong, Fossen en Gerbrands zijn betrouwbare figuren die een helder, enthousiast en eerlijk verhaal hebben verteld. Niets lekte naar de media (dus JdJ deed niet eigen branding). Dat zijn doorslaggevende factoren geweest voor Schmidt. Daar heeft De Jong natuurlijk een belangrijke rol in gehad. Zie het bij een Overmars het toch net een andere kant uitrollen.

Verder zal meespelen dat het na een periode in China het lekker is thuis in Dusseldorf te kunnen blijven wonen. Maar dat terzijde.

Tonynmgn
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 26 times
Been thanked: 31 times

Bericht door Tonynmgn » 29 jun 2020, 23:29

Ykhim schreef:
29 jun 2020, 16:26
Menno1 schreef:
29 jun 2020, 16:07
Het gaat er meer om dat we spelers halen die niet nodig zijn.

Ihattaren , Madueke, Doan, Bruma, Malen, Mauro en Gakpo kunnen allemaal rechtsbuiten spelen. 7 spelers voor 1 positie. Waarvan er vorig jaar 2 kwamen voor samen 20 miljoen plus.

Dit terwijl Toon steeds maar blijft lullen over een reserve potje dat zou moeten komen. Met het halen van een 8e rechtsbuiten gaat die nooit komen natuurlijk. Ik zou zelfs bij vertrek Mo geen rechtsbuiten halen maar dat geld eerder stoppen in een verbeterde versie van Baumgartl.
De jongens die jij noemt zijn geen echte rechtsbuitens, zoals anderen ook al roepen. Bovendien: weinig bewezen scorend vermogen. Ik geloof wel dat Malen en Gakpo hun goals kunnen maken, maar die zet je in principe in de spits en linksbuiten. Ihattaren, Madueke, Doan, Bruma en Mauro? Geen bewezen doelpuntenmakers, eerder spelmakers, maar voor de meeste gasten uit dat rijtje geldt: ook dat eigenlijk net niet.

Alireza moet je niet halen als je niemand verkoopt. Bruma verkopen en Alireza halen? Topdeal, zeg ik vooraf.
Een echte rechtsbuiten heb je ook niet nodig als je met 2 spitsen speelt Park was dat ook niet.
Aliresa is gewoon geld verkwisting om redenen die ik eerder al aangaf.
Ik verwacht van de TD van een club als PSV met bijbehorend scouting apparaat dat als hij dan toch een aanvaller haalt er een speler komt met restwaarde en potentiële transfer winst.
Niet echt veel gevraagd toch?
Verder hebben we nog een slecht uitgebalanceerd middenveld, geen rechtsback, weg gever en Boscagli.
Baumgartl geloof ik nog wel in en je andere back kan misschien nog wel eens weg gaan.
Dan wil je een NEC speler die best aardig is niet in de media horen en liggen de prioriteiten helemaal verkeerd.

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 68 times
Been thanked: 500 times

Bericht door Ardbeg » 29 jun 2020, 23:47

Tonynmgn schreef:
29 jun 2020, 23:29
Ykhim schreef:
29 jun 2020, 16:26
Menno1 schreef:
29 jun 2020, 16:07
Het gaat er meer om dat we spelers halen die niet nodig zijn.

Ihattaren , Madueke, Doan, Bruma, Malen, Mauro en Gakpo kunnen allemaal rechtsbuiten spelen. 7 spelers voor 1 positie. Waarvan er vorig jaar 2 kwamen voor samen 20 miljoen plus.

Dit terwijl Toon steeds maar blijft lullen over een reserve potje dat zou moeten komen. Met het halen van een 8e rechtsbuiten gaat die nooit komen natuurlijk. Ik zou zelfs bij vertrek Mo geen rechtsbuiten halen maar dat geld eerder stoppen in een verbeterde versie van Baumgartl.
De jongens die jij noemt zijn geen echte rechtsbuitens, zoals anderen ook al roepen. Bovendien: weinig bewezen scorend vermogen. Ik geloof wel dat Malen en Gakpo hun goals kunnen maken, maar die zet je in principe in de spits en linksbuiten. Ihattaren, Madueke, Doan, Bruma en Mauro? Geen bewezen doelpuntenmakers, eerder spelmakers, maar voor de meeste gasten uit dat rijtje geldt: ook dat eigenlijk net niet.

Alireza moet je niet halen als je niemand verkoopt. Bruma verkopen en Alireza halen? Topdeal, zeg ik vooraf.
Een echte rechtsbuiten heb je ook niet nodig als je met 2 spitsen speelt Park was dat ook niet.
Aliresa is gewoon geld verkwisting om redenen die ik eerder al aangaf.
Ik verwacht van de TD van een club als PSV met bijbehorend scouting apparaat dat als hij dan toch een aanvaller haalt er een speler komt met restwaarde en potentiële transfer winst.
Niet echt veel gevraagd toch?
Verder hebben we nog een slecht uitgebalanceerd middenveld, geen rechtsback, weg gever en Boscagli.
Baumgartl geloof ik nog wel in en je andere back kan misschien nog wel eens weg gaan.
Dan wil je een NEC speler die best aardig is niet in de media horen en liggen de prioriteiten helemaal verkeerd.

Leestekens. Daarnaast: Wacht nou maar af. Dáárnaast. Hij is 26. Geen 30. Met je restwaarde.

Ykhim
Vedette
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 516 times
Been thanked: 665 times

Bericht door Ykhim » 30 jun 2020, 02:05

Tonynmgn schreef:
29 jun 2020, 23:29
Als we met twee spitsen gaan spelen, ja. Maar dat is natuurlijk geen zekerheid. Ik roep zelf ook dat we 4-4-2 gaan spelen, maar Schmidt heeft volgens mij ook regelmatig met 4-3-3 of 4-2-3-1 gespeeld. En dan heb je dus wél rechtsbuitens nodig.
Alireza is geen bejaarde man. Verder hoef je natuurlijk ook niet op elke positie - ook niet voorin - een speler te hebben met potentiële transferwinst. Soms wil je ook gewoon zekerheid in huis hebben en iemand daar hebben staan die goals kan maken. Volgens mij kan Alireza dat wel. Als hij het hier twee seizoenen goed doet, dan heeft hij nog een mooie leeftijd om nog eens een stap naar het buitenland te maken.
Best een selectieve kijk op zaken heb je dan, want de andere posities zijn ook al in de media gevallen, met name linksback. Daar is PSV heel duidelijk in geweest volgens mij. Wij als buitenstaanders kunnen overigens vrij weinig zeggen over waar de daadwerkelijke prioriteiten liggen, maar op het eerste oog lijkt het dat PSV eerst een linksback en een middenvelder wil halen.

Maar begrijp me verder niet verkeerd: als de komst van Alireza betekent dat het ten koste gaat van kwaliteit achterin en op het middenveld, dan begaat PSV in mijn optiek een grote fout. Zo ver is het alleen nog lang niet. Sterker nog: vooralsnog wijst niks erop dat Alireza wél komt en een linksback (RR of PvA) en een middenvelder (MvG) níet. Tot zover een gerechtvaardigde paniekmodus dus.
''Visie overwint tegenslag'' - Toon Gerbrands, 16 juni 2020

''Mijn visie doet er niet echt toe'' - Mercer, het hele jaar door

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 377 times
Been thanked: 1707 times

Bericht door ShovingNE2 » 30 jun 2020, 06:56

1 klein geruchtje vanuit niets onderbouwd en ontkend door beide partijen: genoeg reden om een aantal pagina's los te gaan op John de Jong en het transferbeleid. Zo erg al dat sommigen al als uitgangspunt hebben dat het rond is en morgen op 1 juli gepresenteerd wordt.

Kostelijk.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 741 times
Been thanked: 900 times

Bericht door ruuddevil » 30 jun 2020, 07:47

We kunnen voortaan ook wachten met discussiëren tot een aankoop gepresenteerd is. Of beter nog, tot de transferperiode is afgelopen. Of nee, tot halverwege het seizoen, je moet de aankopen wel wat tijd geven. En in afgelopen seizoen werkt dat ook niet, want toen lag het aan de trainer dat Bruma niet presteerde. Samenvattend: vanaf heden alleen nog aankopen uit de zomer van 2018 bespreken aub. Anders vindt Shoving er iets van.

Voormalig KG
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 11 times
Been thanked: 28 times

Bericht door Voormalig KG » 30 jun 2020, 07:50

Het zou mooi zijn als er morgen een linksback en middenvelder gepresenteerd worden.
Eventueel ook een verkoop van Zoet, Hendrix, Rosario, Bruma mits ze knaken opbrengen.

Jahanbaksh vind ik een meer dan uitstekende aankooop waardoor spelers als Mauro Jr en Doan zich op het middenveld kunnen laten zien. Hun werkethos, Snelheid, snelle denken, balafpakkend en creatieve vermogen zijn onderdelen die dit jaar node gemist werden. Doan is echt niet zo slecht heeft ook een prima steekpass en afstandschot. Laat hun maar met Ihattaren, Thomas, Van Ginkel, Guti de strijd aan gaan.
Komt goed

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 30 jun 2020, 08:06

Presentatie nieuw shirt door nieuwe speler. Lijkt mij prima.
ruuddevil schreef:
30 jun 2020, 07:47
We kunnen voortaan ook wachten met discussiëren tot een aankoop gepresenteerd is. Of beter nog, tot de transferperiode is afgelopen. Of nee, tot halverwege het seizoen, je moet de aankopen wel wat tijd geven. En in afgelopen seizoen werkt dat ook niet, want toen lag het aan de trainer dat Bruma niet presteerde. Samenvattend: vanaf heden alleen nog aankopen uit de zomer van 2018 bespreken aub. Anders vindt Shoving er iets van.
Ik vind er sowieso iets van uiteraard :)

Maar John de Jong wordt nu afgebrand dat hij Alireza heeft gehaald (!!!) en niet eerst een LB, CV en VCM. En daar gaat het nu al een paar pagina's over. Dat is de omgekeerde wereld.

Dat niemand nu op dit moment op een rechtsbuiten zit te wachten lijkt me duidelijk toch. Maar John is de gebeten hond want hij heeft een rechtsbuiten gehaald. Huh. Wat?

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 109 times
Been thanked: 374 times

Bericht door Massimo » 30 jun 2020, 08:28

Spelers liggen niet in schappen in de supermarkt. Soms duurt het wat langer als je een bepaalde speler wil hebben of ga je pas door als een bepaalde optie niet lukt. Daardoor kan de volgorde soms anders zijn dan de op het eerste oog logische. RR was pas eind januari haalbaar voor PSV terwijl PSV begin januari hem er al dolgraag bij wilde hebben. Dan kan je een categorie lager kijken en komt iemand als Ouwejan in beeld, of kan je doorgaan omdat in deze tranferwereld er onder druk dingen vloeibaar worden. En met Europese kwalificatiewedstrijden volop in die periode kom je al helemaal in een spagaat. (wat niet betekent dat je elke keer een excuus of verzachtende omstandigheden hebt als je met een gemankeerd team moet aantreden.)

Veel relevanter vind ik wat de kwaliteit en samenstelling is aan het einde van de transferperiode wanneer je weet hoe je de aankopen in welk perspectief moet plaatsen en welke spelers vertrokken zijn.

Mouth of the south
International
Been thanked: 125 times

Bericht door Mouth of the south » 30 jun 2020, 10:45

Massimo, de kwaliteit beoordeel ik op het moment dat het er echt toe doet.
En vorig jaar was dat de wedstrijd tegen Basel. In die 40 miljoen wedstrijd trad een zeer gemankeerd team aan. Dan kun je wachten tot er een miljoen af is van een transferprijs of je kunt een beetje extra betalen en wel de CL halen. No-brainer.

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 495 times
Been thanked: 537 times

Bericht door El Sordo » 30 jun 2020, 10:55

Het is niet altijd een kwestie van 'een beetje extra betalen', hè. Dat is wat Massimo ook bedoelt als hij stelt dat het geen supermarkt is. Ook die spelers en zaakwaarnemers hebben daar wat in de melk te brokkelen en zullen zelf wellicht nog willen wachten op een eventuele buitenkans. Dan kun je 'doorschakelen' roepen, maar als dat betekent dat je uiteindelijk op drie posities bij de derde of vierde keus uitkomt, is het óók niet goed. Of je kunt veel eerder voor de dan haalbare spelers gaan, maar dat doet Feyenoord al, dus laat maar. Het is allemaal wat complexer, zo ook de situatie Lyanco. Wat niet wil zeggen dat JdJ alléén maar logische keuzes heeft gemaakt, maar zo zwart-wit als jij schetst is het niet.

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 129 times
Been thanked: 235 times

Bericht door Brael » 30 jun 2020, 10:59

Even wat betreft de "hebben we een rechtsbuiten nodig?" discussie. Volgens mij kan Jahanbaksh ook prima renderen als spits in een 4-4-2 systeem. Hij heeft snelheid, kan een man passeren en heeft scorend vermogen.

Ook in de spits zijn we voorlopig ruim voorzien, maar ik denk dat doorselecteren op bepaalde spelers voorin (lees: afscheid nemen), geen overbodige luxe zal zijn.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 30 jun 2020, 11:15

Mouth of the south schreef:
30 jun 2020, 10:45
En vorig jaar was dat de wedstrijd tegen Basel. In die 40 miljoen wedstrijd trad een zeer gemankeerd team aan. Dan kun je wachten tot er een miljoen af is van een transferprijs of je kunt een beetje extra betalen en wel de CL halen. No-brainer.
Met de nuance dat we ná Basel ook tegen Linz en Brugge hadden gemoeten alvorens we die 40 miljoen hadden mogen incasseren. De selectie was al niet top, maar ik betwijfel of we de CL wel hadden gehaald met bijv. Lyanco en een fatsoenlijke LB in huis. Daarvoor klopte er te weinig aan het geheel. Sowieso hadden we nooit in die positie mogen komen en hadden we het jaar ervoor kampioen moeten worden, maar dat terzijde.

Mouth of the south
International

Bericht door Mouth of the south » 30 jun 2020, 11:33

Zekerheden bestaan niet, Ykhim. Maar met een LB en CV was de kans veel groter dat van Basel was gewonnen. Dat was sowieso een ticket voor de EL. Met alle kans op de CL. PSV wil structureel tot de top 32 van Europa horen. Dan moet je van Brugge, Basel en Linz kunnen winnen.

Misschien vereenvoudig ik de zaken. Maar laten we niet doen of Baumgartl eerste keuze was. Lyanco en Alvarez stonden boven hem. Senesi voor 7 miljoen was ook een betere keuze geweest.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 30 jun 2020, 11:36

Die wedstrijd was 40 miljoen? Volgens mij was er nog een veel zwaardere wedstrijd daarn!

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 68 times
Been thanked: 500 times

Bericht door Ardbeg » 30 jun 2020, 11:56

30 jun 2020, 11:33
Zekerheden bestaan niet, Ykhim. Maar met een LB en CV was de kans veel groter dat van Basel was gewonnen. Dat was sowieso een ticket voor de EL. Met alle kans op de CL. PSV wil structureel tot de top 32 van Europa horen. Dan moet je van Brugge, Basel en Linz kunnen winnen.

Misschien vereenvoudig ik de zaken. Maar laten we niet doen of Baumgartl eerste keuze was. Lyanco en Alvarez stonden boven hem. Senesi voor 7 miljoen was ook een betere keuze geweest.

De Jong doet dat niet expres. Laten we hopen dat er van geleerd is.

Mouth of the south
International

Bericht door Mouth of the south » 30 jun 2020, 12:01

ShovingNE2 schreef:
30 jun 2020, 11:36
Die wedstrijd was 40 miljoen? Volgens mij was er nog een veel zwaardere wedstrijd daarn!
Je bedoelt het wereldberoemde Lask Linz ? :lol: :lol:

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 30 jun 2020, 12:05

Als zekerheden niet bestaan zijn we snel uitgeluld natuurlijk. Met of zonder CV, met of zonder linksback: ik durf wel te zeggen dat die CL nooit hadden gehaald. Na Basel had Linz gewacht en na Linz had Brugge gewacht. Daar had je nooit van gewonnen in onze toestand.

En nee: Baumgartl was geen eerste keus, dat was Lyanco. Die hadden we nooit dat toernooi moeten laten spelen zonder alles definitief af te ronden. Dat was in mijn ogen de grootste fout die JdJ gemaakt heeft als TD. Maar laten we niet vergeten dat zowel Lyanco als Álvarez als Senesi niet hadden meegespeeld in de voorrondes van de CL, want ze hadden vakantie of een toernooi. En dat is dus precies wat ik bedoelde te zeggen daarnet: de echte fuck-up begon al een jaar eerder toen we niet wonnen van Emmen, toen we het drieluik met Heerenveen, Utrecht en Feyenoord met 3x gelijkspel afsloten, toen we het momentum in Amsterdam niet benutten en toen we alles definitief weggaven bij Vitesse. Als je daar ook maar iets beter gepresteerd had, dan had je het jezelf een stuk makkelijker gemaakt in de zomer erna.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 832 times
Been thanked: 1412 times

Bericht door Maikel_91 » 30 jun 2020, 12:41

30 jun 2020, 12:01
ShovingNE2 schreef:
Waar PSV later met 4-1 van verloor ja.

Het Kanon
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 21 times
Been thanked: 75 times

Bericht door Het Kanon » 30 jun 2020, 12:48

Maikel_91 schreef:
30 jun 2020, 12:41
30 jun 2020, 12:01
ShovingNE2 schreef:

Waar PSV later met 4-1 van verloor ja.
Dat is juist het hele punt dat gemaakt wordt: Als John die 30 miljoen goed besteed had, dan heeft PSV niets te vrezen van FC Basel en LASK Linz.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 30 jun 2020, 13:00

Ammehoela. Basel heeft twee keer van Getafe gewonnen in de EL, heeft Frankfurt met 0-3 (!) van de mat gespeeld. LASK Linz heeft PSV en AZ - waar hier toch terecht veel respect voor is - lachend opzij gezet, zonder ook maar in de problemen te komen. En dan hebben we het dus nog niet gehad over de kampioen van België die nog dit seizoen bijvoorbeeld met 10 man een gelijkspel haalden bij Real Madrid, want die waren we dus ook nog tegengekomen.

Mensen doen heel denigrerend over deze clubs, maar ook als we die 30 miljoen goed besteed hadden, was het echt geen uitgemaakte zaak dat we daarvan hadden gewonnen. Ik kan er met m'n hoofd niet bij dat Basel en Linz worden weggezet als veredelde subtoppers, terwijl ze allebei zeer goede dingen laten zien in Europa.
Laatst gewijzigd door Ykhim op 30 jun 2020, 13:01, 2 keer totaal gewijzigd.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 109 times
Been thanked: 374 times

Bericht door Massimo » 30 jun 2020, 13:01

Ik vind zeker dat je de zaken vereenvoudigt.

Laat ik voorop stellen dat Ik vind dat PSV beter voorbereid aan de start had moeten staan tegen Basel dan destijds het geval was. En dit was een zeer belangrijke wedstrijd, omdat je bij winst verzekerd zou zijn van groepsfase EL.

Echter vond ik de situatie toen niet zo zwart/wit als jij nu wil doen geloven. PSV had met Lato en Boscagli een linksback een een speler die linksback kan spelen gehaald. Lato was geloof ik in die periode geblesseerd en dat zijn zaken dat voor een club als PSV zijnde lastiger op zo'n moment is op te vangen. Je kan Lato, ook dat was weer een verhaal apart en Boscagli beoordelen als slechte aankopen en dat kan je JdJ dan kwalijk nemen. Niet dat hij geen linksback gehaald had voor Van Bommel op het moment ze tegen Basel kwamen te spelen.

Verder is PSV heel lang met Lyanco bezig geweest, maar werd uiteindelijk niet haalbaar waardoor er doorgeschakeld werd. (die ook toen nog lag te sukkelen met blessures) Alvarez moest 15 miljoen kosten en zat te wachten om De Ligt op te volgen bij Ajax met dito salaris. Senesi begon pas redelijk te spelen vanaf november. Ook had je te maken met overzeese- en jeugdtoernooien waardoor spelers nog niet terug waren. Ajax die twee weken later moest spelen in de voorrondes ging er daardoor ook bijna uit tegen PAOK.

Wie hadden er volgens jou tegen Basel moeten staan en waarom? En was dit realistisch kijkend naar blessures, gewenning en overloop vorige competities en zomerse toernooien?

TomPSV
Nationale topspeler
Has thanked: 271 times
Been thanked: 295 times

Bericht door TomPSV » 30 jun 2020, 13:07

Ykhim schreef:
30 jun 2020, 13:00
Ammehoela. Basel heeft twee keer van Getafe gewonnen in de EL, heeft Frankfurt met 0-3 (!) van de mat gespeeld. LASK Linz heeft PSV en AZ - waar hier toch terecht veel respect voor is - lachend opzij gezet, zonder ook maar in de problemen te komen. En dan hebben we het dus nog niet gehad over de kampioen van België die nog dit seizoen bijvoorbeeld met 10 man een gelijkspel haalden bij Real Madrid, want die waren we dus ook nog tegengekomen.

Mensen doen heel denigrerend over deze clubs, maar ook als we die 30 miljoen goed besteed hadden, was het echt geen uitgemaakte zaak dat we daarvan hadden gewonnen. Ik kan er met m'n hoofd niet bij dat Basel en Linz worden weggezet als veredelde subtoppers, terwijl ze allebei zeer goede dingen laten zien in Europa.
LASK is een aardige ploeg hoor, maar in de thuiswedstrijd had PSV echt met 3-0 moeten winnen. Wat een kansen werden er daar gemist en toen vond ik ze bijzonder weinig voorstellen. Uit werden we weggespeeld ja (al had Bergwijn gewoon de 1-2 MOETEN maken, even daarna werd het 2-1), maar die ploeg hadden we toch echt moeten hebben.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 30 jun 2020, 13:10

Het neigt eerder naar een uitzondering als je de prestaties van beide ploegen over langere tijd naast elkaar legt, maar goed. De essentie is dat zowel Basel als Linz veel beter zijn dan mensen hier willen schetsen. Dat hebben ze wel bewezen. Roepen dat wij met betere besteding wel even hadden gewonnen getuigt van een arrogantie die je normaal in Amsterdam ziet.

Plaats reactie