Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Ernest Faber

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 418 times
Been thanked: 696 times

Ernest Faber

Bericht door Menno1 » 30 jan 2020, 19:29

Ik zou van Gaal voor 1 jaar of max 2 jaar best prima vinden. En hem carte blanche geven om de gehele club eens goed door te lichten. Het is een zak van een vent, maar hij heeft wel een goed idee hoe een organisatie geleid moet worden en heeft hoge standaarden. Lijkt mij best verfrissend als een onafhankelijke geest er eens goed naar kijkt.

De laatste keer dat zoiets gebeurde, was met Langeler als HJO. En dat is mij goed bevallen. Want die kwam met oplossingen en nieuwe ideeen.

Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 45 times
Been thanked: 567 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 31 jan 2020, 10:57

Menno1 schreef:
30 jan 2020, 19:25
guus schreef:
29 jan 2020, 09:17
ruuddevil schreef:
29 jan 2020, 06:51
Als je Van Bommel ontslaat moet je natuurlijk wel een goed alternatief hebben. En dat is Faber niet.
Als de verhalen over van Bommel kloppen dan werd het hoog tijd om van Bommel te ontslaan. Midden in het seizoen een nieuwe trainer aanstellen is bijna onmogelijk. Het enige verwijt is dat Gerbrands beter had moeten evalueren na afgelopen seizoen. Toen waren er al veel signalen die niet in het voordeel van van Bommel spraken.
Precies. Ik vond het verrassend dat Toon zei dat ze geen opvolger paraat hadden omdat het ontslag onverwachts was. Dat vind ik apart. Hij vergooide het vorige seizoen met een uiterst beroerde tweede seizoenshelft. En daarna mocht van Bommel nog 2 maanden werkelijk alles vergooien voordat hij er uit getrapt werd.

Alles bij elkaar genomen mocht van Bommel veel te lang aanblijven mijn inziens. Ik begrijp dan werkelijk niet waarom spelers of supporters daar verbolgen over zijn. Hij heeft er op elk gebied een enorme puinhoop van gemaakt.
Ik snap dit op zich wel. Ondanks dat het sportieve verval was ingezet, had Mark toch de beste eerste seizoenshelft in jaren gedraaid. Veel verhalen waren toen nog helemaal niet bekend bij het publiek, en hij was een beginnend coach. Als je de boel dan van buitenaf bekijkt, is het bijna niet uit te leggen dat je zelf een beginnend coach aanstelt, die een seizoenshelft heel veel heeft laten zien en hem dan voor het eind van het seizoen als afschrijft omdat ie net geen kampioen gaat worden. Velen zullen zich dan afvragen waarom in godsnaam. En als je op dat moment mensen moet gaan overtuigen dat Mark een ontzettende lul is intern, dan ga je mensen tegen elkaar in het harnas jagen en krijg je een interne loopgravenoorlog. Nu heeft Toon het even af kunnen wachten, en het op basis van de resultaten kunnen uitleggen aan de buitenwereld. Ik vind daar wel wat voor te zeggen. Ik sluit niet uit dat Mark het met zijn trollenleger en invloed het nog van Toon zou hebben gewonnen als het vorig seizoen al was gebeurd. Het enige is dat het ook een week of drie eerder had gekund in dit seizoen, dat was ook op basis van de resultaten al prima mogelijk.

En natuurlijk komt het niet onverwacht, maar Toon moet natuurlijk niet laten blijken dat het al een plan over langere periode is. Dat past nou eenmaal niet bij de hand die hij speelt.

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 31 jan 2020, 10:59

Josef Dettelbacher schreef:
31 jan 2020, 10:57
Menno1 schreef:
30 jan 2020, 19:25
guus schreef:
29 jan 2020, 09:17

Als de verhalen over van Bommel kloppen dan werd het hoog tijd om van Bommel te ontslaan. Midden in het seizoen een nieuwe trainer aanstellen is bijna onmogelijk. Het enige verwijt is dat Gerbrands beter had moeten evalueren na afgelopen seizoen. Toen waren er al veel signalen die niet in het voordeel van van Bommel spraken.
Precies. Ik vond het verrassend dat Toon zei dat ze geen opvolger paraat hadden omdat het ontslag onverwachts was. Dat vind ik apart. Hij vergooide het vorige seizoen met een uiterst beroerde tweede seizoenshelft. En daarna mocht van Bommel nog 2 maanden werkelijk alles vergooien voordat hij er uit getrapt werd.

Alles bij elkaar genomen mocht van Bommel veel te lang aanblijven mijn inziens. Ik begrijp dan werkelijk niet waarom spelers of supporters daar verbolgen over zijn. Hij heeft er op elk gebied een enorme puinhoop van gemaakt.
Ik snap dit op zich wel. Ondanks dat het sportieve verval was ingezet, had Mark toch de beste eerste seizoenshelft in jaren gedraaid. Veel verhalen waren toen nog helemaal niet bekend bij het publiek, en hij was een beginnend coach. Als je de boel dan van buitenaf bekijkt, is het bijna niet uit te leggen dat je zelf een beginnend coach aanstelt, die een seizoenshelft heel veel heeft laten zien en hem dan voor het eind van het seizoen als afschrijft omdat ie net geen kampioen gaat worden. Velen zullen zich dan afvragen waarom in godsnaam. En als je op dat moment mensen moet gaan overtuigen dat Mark een ontzettende lul is intern, dan ga je mensen tegen elkaar in het harnas jagen en krijg je een interne loopgravenoorlog. Nu heeft Toon het even af kunnen wachten, en het op basis van de resultaten kunnen uitleggen aan de buitenwereld. Ik vind daar wel wat voor te zeggen. Ik sluit niet uit dat Mark het met zijn trollenleger en invloed het nog van Toon zou hebben gewonnen als het vorig seizoen al was gebeurd. Het enige is dat het ook een week of drie eerder had gekund in dit seizoen, dat was ook op basis van de resultaten al prima mogelijk.

En natuurlijk komt het niet onverwacht
Doet een echte leider niet wat het beste is? Als hij zich laat leiden door wat externe personen van zijn beslissingen vinden dan is dan ben ik daar zelf niet echt een fan van.

Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 45 times
Been thanked: 567 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 31 jan 2020, 11:25

Een echte leider kijkt m.i. ook naar het effect en de impact van zijn acties. Ik denk dat Toon terecht heeft gewacht. PSV heeft nu zakelijk de samenwerking kunnen verbreken door het te gooien op het sportieve resultaat. Had je het op het karakter van V Bommel gegooid, dan was het pas echt met modder gooien geweest zodra dat naar buiten zou komen. Zie je het al voor je: "Moderne Mister PSV van Bommel op straat gezet door clubleiding PSV vanwege verzieken werksfeer". Dat levert berichten op waar zelfs de berichten over de gewezen puinhopen bij Ajax schril bij afsteken, Dan had v Bommel werkelijk alle registers opengetrokken om mensen binnen PSV kapot te maken, supporters zouden er dan zonder inzage veel minder begrip voor hebben, etc.

Ik denk dat Toon het goed heeft gedaan. Het is nu weer relatief rustig in de organisatie, even los van de sportieve resultaten. Denk dat eerder ontslaan een veel diepere wond had achtergelaten.

Ihattaren
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: PSV
Been thanked: 46 times

Bericht door Ihattaren » 02 feb 2020, 15:37

Wat een revolutionaire veranderingen Ernest!

Lekker voetballen met Schwaab, Boscagli, Rosario en Hendrix. Genieten!

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1043 times
Been thanked: 753 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 02 feb 2020, 15:48

Van Ernest Faber een revolutie verwachten is ook echt heel erg realistisch.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 626 times
Been thanked: 793 times

Bericht door ruuddevil » 02 feb 2020, 16:06

Aanstellen Faber was een grote fout, die net als met Bruma en Doan geheel te voorspellen viel.

Het Kanon
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 21 times
Been thanked: 69 times

Bericht door Het Kanon » 02 feb 2020, 16:10

ziege maar ook zagge schreef:
02 feb 2020, 15:48
Van Ernest Faber een revolutie verwachten is ook echt heel erg realistisch.
Hij is een interim, dus hij zal niet of nauwelijks afgerekend worden. Hij kan dus vrij van zorgen over zijn baan oplossingen bedenken. Hij kiest desondanks voor de ouwe slappe hap die niet werkt. Weer Schwaab en Rosario. Boscagli ook weer erbij, Bruma die alleen aan de linkerkant heel misschien iets kan betekenen.

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 55 times
Been thanked: 428 times

Bericht door Ardbeg » 02 feb 2020, 16:24

ruuddevil schreef:
02 feb 2020, 16:06
Aanstellen Faber was een grote fout, die net als met Bruma en Doan geheel te voorspellen viel.

Oh ja Doan speelt ook nog bij PSV. Och och, wat een armoe momenteel bij ons PSV.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1043 times
Been thanked: 753 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 02 feb 2020, 16:34

Het Kanon schreef:
02 feb 2020, 16:10
Hij is een interim, dus hij zal niet of nauwelijks afgerekend worden. Hij kan dus vrij van zorgen over zijn baan oplossingen bedenken. Hij kiest desondanks voor de ouwe slappe hap die niet werkt.
Denk je nou werkelijk dat Faber zich druk zou maken om afrekening? Die probeert gewoon de schade te beperken, samen met alle anderen binnen de club. Als hij zou geloven dat dat beter kan met een andere opstelling dan zou ie dat natuurlijk doen.

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 43 times
Been thanked: 250 times

Bericht door Jwoeloe » 02 feb 2020, 16:36

Ardbeg schreef:
02 feb 2020, 16:24
ruuddevil schreef:
Oh ja Doan speelt ook nog bij PSV. Och och, wat een armoe momenteel bij ons PSV.
Enige voordeel is dat je Doan waarschijnlijk nog wel voor een degelijk bedrag kan verkopen aan een Europese club met een Aziatische eigenaar. Maar dat hij nu te kort zou komen, was van tevoren wel te voorspellen.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door ruuddevil » 02 feb 2020, 16:37

Faber heeft best iets te verliezen. Als hij afgaat als een gieter dan brokkelt zijn status binnen de jeugdopleiding ook af. Zo werkt de menselijke geest nu eenmaal. Die twee zaken hebben weinig met elkaar te maken, maar Faber zit daar natuurlijk alleen op basis van zijn verleden.

TomPSV
Nationale topspeler
Has thanked: 249 times
Been thanked: 276 times

Bericht door TomPSV » 02 feb 2020, 16:37

De interviews van Faber vind ik wel echt verschrikkelijk om naar te luisteren. Heb tot nu toe nog nooit iets inhoudelijks gehoord.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door ruuddevil » 02 feb 2020, 16:38

Hij zal wel weer verkouden zijn geweest.

Mick Jagger
Lid van verdienste
Has thanked: 33 times
Been thanked: 93 times

Bericht door Mick Jagger » 02 feb 2020, 16:44

ruuddevil schreef:
Faber zou ook niet mijn keuze zijn geweest, maar ik vraag me wel af wie het anders geweest zou moeten zijn. Buitenlandse trainers en trainers die al een club hebben stappen natuurlijk niet op het moment in dat het seizoen al grotendeels verloren is. Dan kom je al snel bij namen als Hiddink of Van Gaal uit, maar Hiddink heeft volgens mij geen zin meer in een functie met grote verantwoordelijkheid en met Van Gaal kun je wel uittekenen dat de rust ook niet zou zijn teruggekeerd.

Heya Hallvar
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 38 times

Bericht door Heya Hallvar » 02 feb 2020, 17:47

Helaas is Faber ongeschikt als hoofdcoach voor een topclub, maar dat wisten we vooraf al. Idealiter hadden we een tussenpaus ala Sef Vergoossen, die met een duidelijk idee zijn doel behaalde. Tegenwoordig doet Advocaat dat soort klussen. Met Faber gaan we dit seizoen gewoon geen top-3 halen.

TylerDurdn
Meervoudig international
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 1544 times
Been thanked: 389 times

Bericht door TylerDurdn » 02 feb 2020, 18:12

Durft niet in te grijpen

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Has thanked: 5 times
Been thanked: 223 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 02 feb 2020, 18:14

Snap helemaal niet van Faber en zijn wisslebeleid

NESTA
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:   ‏‏‎
Has thanked: 162 times
Been thanked: 296 times

Bericht door NESTA » 02 feb 2020, 18:22

Hijzelf ook niet denk ik.

Het Kanon
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 21 times
Been thanked: 69 times

Bericht door Het Kanon » 02 feb 2020, 18:48

Had in Qatar al moeten kiezen voor Madueke i.p.v. Bruma en Thomas i.p.v. Rosario. Later kwam Rodriguez erbij. Vol er voor gaan

Maar nee, pappen en nathouden. PSV op z'n PSV's.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 391 times
Been thanked: 151 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 02 feb 2020, 18:49

Laatste half uur acceptabel, maar het eerste uur waren we niveau GVVV.

cocufan1
Nationale topspeler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Kaarten:

Bericht door cocufan1 » 02 feb 2020, 18:52

Altijd een grote mond over "graag of niet".

Maar wel iedere week Rosario blijven opstellen. Als er een speler het elftal uitgeschopt moet worden is het Rosario wel.
Die hoort niet op het veld, en die hoort niet op de bank.

Ik blijf zeggen dat daar 1 van de sleutels ligt van dit slechte PSV.

En hoe is het mogelijk dat hij al een jaar lang iedere week ontzien word. Hij word zelfs nooit gewisseld???

Hoe kan dit in godsnaam?

TomPSV
Nationale topspeler
Has thanked: 249 times
Been thanked: 276 times

Bericht door TomPSV » 02 feb 2020, 18:52

Je ontslaat volledig terecht een trainer en PSV krijgt het vervolgens voor elkaar om een nog slechtere trainer aan te stellen. Mijn god.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 808 times

Bericht door J.B. » 02 feb 2020, 18:56

Faber zat ook niet echt te springen om deze kutklus te doen. Ik zou `m groot gelijk geven als ie zou zeggen, jongens, ik ga weer naar m`n oude functie. Het is ook niet zijn fout dat Bommel het zo heeft verpest. Kies voor jezelf Faber en bedank voor de eer. Valt niets meer te halen en straks zijn er 50 gekken die je gaan bedreigen.
Circle of fifths

cocufan1
Nationale topspeler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Kaarten:

Bericht door cocufan1 » 02 feb 2020, 18:58

J.B. schreef:
02 feb 2020, 18:56
Faber zat ook niet echt te springen om deze kutklus te doen. Ik zou `m groot gelijk geven als ie zou zeggen, jongens, ik ga weer naar m`n oude functie. Het is ook niet zijn fout dat Bommel het zo heeft verpest. Kies voor jezelf Faber en bedank voor de eer. Valt niets meer te halen en straks zijn er 50 gekken die je gaan bedreigen.

Los van het feit dat je deze kut klus niet wilt, mag je toch een betere opstelling verwachten lijkt me.

Plaats reactie