Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Roger Schmidt

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 103 times
Been thanked: 351 times

Roger Schmidt

Bericht door Massimo » 03 mei 2020, 22:46

@Menno1 Je geeft gisteren c.q vannacht aan dat je het realistisch vindt als er niemand bijkomt. En je begrijpt niet wat daar pessimistisch aan is? Het lijkt wel alsof er maar 2 opties zijn met een aan en een uit knop. Laten we maar eens over 4 tot 6 maanden kijken wat er staat. Benieuwd of je dan nog steeds denkt dat er niemand is bijgekomen.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 423 times
Been thanked: 707 times

Bericht door Menno1 » 04 mei 2020, 00:06

Massimo schreef:
03 mei 2020, 22:46
@Menno1 Je geeft gisteren c.q vannacht aan dat je het realistisch vindt als er niemand bijkomt. En je begrijpt niet wat daar pessimistisch aan is? Het lijkt wel alsof er maar 2 opties zijn met een aan en een uit knop. Laten we maar eens over 4 tot 6 maanden kijken wat er staat. Benieuwd of je dan nog steeds denkt dat er niemand is bijgekomen.
Lees maar verder door. Ik denk hoogstens 2 waaronder 1 transfervrije van Ginkel. Maar nogmaals: 9 of 10 vd 11 van de ‘vaste basis’ zullen spelers zijn die we al hebben is mijn voorspelling.

Mocht dat zo zijn, dan ben ik erg benieuwd hoe Schmidt dan gaat spelen. Dat was mijn hele uitgangspunt.

Maar negeer het maar en maak naar alle liefde elftallen met 4-5 nieuwe basis spelers hoor. Gaat niet gebeuren, maar is ook een leuke hobby 👍

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 56 times
Been thanked: 436 times

Bericht door Ardbeg » 04 mei 2020, 00:10

Dat weet jij niet

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Massimo » 04 mei 2020, 00:33

Menno1 schreef:
03 mei 2020, 00:37
Maar jongens stel nou dat er echt niemand bij komt. Ik vind dat namelijk best realistisch. Hoe dan? Wie zijn de centrale middenvelders?
Volgens mij heb je deze nog zeer recent hier opschreven.

En in je laatste post ga je naar mijn mening weer veel te veel de andere kant op heulen door het dan weer te hebben over 4 of 5 nieuwe basisspelers. Alsof de 24 grijstinten er tussenin niet voor je bestaan.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 423 times
Been thanked: 707 times

Bericht door Menno1 » 04 mei 2020, 01:19

Hoeveel basis spelers dan? 3? Want zo veel verschil zit er niet tussen 2 en 4/5 namelijk. Ik ben gewoon op zoek naar een Schmidt opstelling net get huidige materiaal. Ik snap niet waarom daar zo spastisch over gedaan wordt, ook omdat Schmidt tekende met het idee dat er best muziek zat in deze selectie. Ik ben het daarvoor niet helemaal mee oneens eigenlijk. Maar ben wel benieuwd hoever van een selectie met best wel talentvolle individuen een echt team gaan bouwen.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 659 times
Been thanked: 809 times

Bericht door ruuddevil » 04 mei 2020, 07:06

Ik ben helemaal niet zo bang voor een scenario zonder aanwinsten. Viergever op linksback en Obispo centraal. En dan de weg omhoog doorzetten met Malen die terug komt en onze jongelingen die beter worden.

Begrijp overigens niet zo goed waarom er zo wordt gereageerd op Menno. Het is toch volkomen logisch dat je mogelijkheden beperkt zijn in de huidige situatie?

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 509 times
Been thanked: 437 times

Bericht door Sensation » 04 mei 2020, 08:26

Menno1 schreef:
04 mei 2020, 01:19
Hoeveel basis spelers dan? 3? Want zo veel verschil zit er niet tussen 2 en 4/5 namelijk. Ik ben gewoon op zoek naar een Schmidt opstelling net get huidige materiaal. Ik snap niet waarom daar zo spastisch over gedaan wordt, ook omdat Schmidt tekende met het idee dat er best muziek zat in deze selectie. Ik ben het daarvoor niet helemaal mee oneens eigenlijk. Maar ben wel benieuwd hoever van een selectie met best wel talentvolle individuen een echt team gaan bouwen.
Ja 3 :P PvA, MvG en dan een CV of CM erbij. Het liefste alle twee maar dat is idd afhankelijk van verkopen. Het meest gunstige is als je bijv een Guti en/of Bruma nog goed kan verkopen.

@ruuddevil Viergever linksback is het laatste wat je wilt in het Schmidt-systeem. Je wilt daar iemand hebben staan die de hele linkerflank kan bestrijken a la Angeliño en Willems. Wat dat betreft is die positie echt top prioriteit.

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 314 times
Been thanked: 1465 times

Bericht door ShovingNE2 » 04 mei 2020, 08:32

Menno1 schreef:
03 mei 2020, 20:04
Ik vind ook niet dat je het kan maken naar de spelers groep als je ze vraagt om 20% (of iets dergelijks) in te leveren en dan vrolijk 20 miljoen uit te geven.
20 miljoen.... nu hang je er een bedrag aan vast. Of vind je zoals de VVCS dat er helemaal niet geïnvesteerd kan worden? Dat zou de allergrootste achterlijkheid zijn namelijk.
Menno1 schreef:
03 mei 2020, 21:54
Het is nou ook niet dat we overlopen van een selectie met enorm veel waarde. Malen is al sinds December geblesseerd. Ihattaren heeft nog maar een 2 jarig jeugd contract. Blijft alleen Dumfries over.
'Alleen Dumfries vertegenwoordigt waarde'

En je ziet niet in dat je bizar negatief bent?

Verder plaats je bij Ihattaren altijd 'jeugd' voor contract. Om even te benadrukken hoe weinig geld hij gaat opleveren. Maar vertel eens: wat is er 'jeugd' aan zijn contract en welke invloed heeft het op de prijs van een contract dat een jaar geleden nog is verlengd. Helemaal niets. Echt helemaal niets. Even benadrukken hoe negatief je er in staat, iets anders is het niet.

Massimo heeft gelijk: jij zegt 'NIETS'. En als er andere argumenten komen 'Er wordt echt geen 40 miljoen geïnvesteerd in 4 of 5 basisspelers. No shit sherlock. Zwart / wit. Aan / uit.

Ooit waren je post het toonbeeld van nuance. Sinds je met Trumpianen omgaat is dat een heel stuk minder geworden. :)

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 136 times
Been thanked: 293 times

Bericht door RIO » 04 mei 2020, 09:01

Kosten en investeringen zijn verschillende dingen he. Je kan in de kosten snijden om op de korte termijn een probleem op te lossen maar als je stopt met investeren, dan kom je later weer in de problemen (lees in dit geval geen sportief succes, minder inkomsten) waardoor je weer naar de kosten moet kijken. Snapte.
Mo money, Mo honey

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 04 mei 2020, 09:06

Daarom is die opmerking van de VVCS ook zo dom. Je verwacht dat een organisatie uit het betaalde voetbal zoiets snapt. Gelukkig ging Toon er direct in met: inleveren salaris is onvoorwaardelijk.

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1510 times
Been thanked: 503 times

Bericht door Ren Höek » 04 mei 2020, 10:04

Menno1 schreef:
Want zo veel verschil zit er niet tussen 2 en 4/5 namelijk.
Huh?
Je spreekt eerst uit dat PSV niemand kan gaan halen, daarna willen ze volgens jou ineens 20 miljoen uitgeven en je vindt ook nog dat er weinig verschil zit tussen het halen van 2 of 5 spelers? Die 3 extra zijn dan gratis?

De logica in je posts is momenteel ver te zoeken.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 04 mei 2020, 10:15

Luiers verschonen doet iets met je, zoveel is wel duidelijk. :mrgreen:

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 437 times
Been thanked: 477 times

Bericht door El Sordo » 04 mei 2020, 10:42

Maar als er maar zo weinig verschil is tussen twee of vier/vijf transfers, dan is het toch ook geen probleem als we dit jaar gewoon vier (ipv twee) posities verbeteren? :ugeek: Dit is toch een positieve noot.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Massimo » 04 mei 2020, 10:46

ShovingNE2 schreef:
04 mei 2020, 09:06
Daarom is die opmerking van de VVCS ook zo dom. Je verwacht dat een organisatie uit het betaalde voetbal zoiets snapt. Gelukkig ging Toon er direct in met: inleveren salaris is onvoorwaardelijk.
Eens. Dom en kortzichtig.

Toen de DSB viel stond AZ voor een nog stuk grotere uitdaging dan PSV nu. Ze moesten bezuinigen en de beste spelers moesten allemaal verkocht worden. Toch is AZ ondanks die extreme bezuinigen twee dingen blijven doen. 1. Geld blijven steken in de jeugdopleiding (waar Twente als eerste op is gaan bezuinigen) en het is spelers blijven gaan kopen omdat er sportief moest worden blijven gepresteerd en kapitaal op het veld moest blijven worden gecreëerd. Voetbal is financieel een complexe en vooral dynamische omgeving omdat inkomsten gerelateerd zijn aan sportieve prestaties en daar uitgaven een grote mate bij bijdragen, waarbij je het ook nog eens moet opnemen tegen andere clubs en lang niet alles zelf in de hand hebt. Op het moment dat je meteen naar het andere uiterste gaat is de klap vele mate groter en duurt het langer om weer op te krabbelen. Een mooi voorbeeld is Feyenoord in de zomer van 2010 toen alle dure spelers de deur uit moesten en er niks gekocht kon worden. Het resultaat een 10e plaats en een 10-0 nederlaag tegen PSV. Nu zit PSV niet in de situatie van AZ en Feyenoord destijds, maar ik wil er mee aangeven wat de verschillen kunnen zijn qua manier van handelen in een situatie van bezuinigingen.

PSV heeft vorige zomer/dit seizoen ca. 40 miljoen geïnvesteerd (verwachting jaarverslag 19/20) aan spelers. Als spelers een significant deel van hun salaris uitgeven en vervolgens zie je PSV voor weer een vergelijkbaar bedrag investeren in spelers en spelerssalarissen dan begrijp ik dat dit voor wrijving zou kunnen gaan zorgen. Echter ook hier zijn weer een heleboel grijze tinten tussen 40 miljoen aan aankopen of een paar transfervrije en huurspelers. Gerbrands legt het in de podcast inderdaad goed uit dat zoiets los staat van elkaar en het onvoorwaardelijk is, waarbij hij gelukkig doorheeft dat om als club niet verder terug te vallen je wel investeringen moet blijven doen.

RIO
Nationale topspeler

Bericht door RIO » 04 mei 2020, 11:15

De investeringen in de jeugd zullen blijven, dat is ons fundament. Uiteindelijk haal je daar de meeste winst uit (zie de netto winst op de verkoop van Bergwijn).

De investeringen in het eerste elftal daar zal goed naar gekeken worden. Investeer je om binnen 3 jaar spelers door te verkopen met winst (Angelino, Lozano, Dumfries) of investeer je in spelers die in hun prime zitten (vGinkel, Guardado, Luuk de Jong) waarmee je direct kampioen kunt worden en kan overwinteren in Europa. Ik denk dat we naar de 2e categorie moeten kijken, waarbij huren ook een optie is. Als je een Guardado kunt huren, waarom niet. Net zoals RR een hele goede keuze was en ons gewoon had geholpen naar een top 2 positie als ie vanaf het begin had meegedaan. Funest zijn spelers zoals Bruma, Doan, Romero, waarbij je geen winst op ze maakt door middels van verkoop en je behaalt er ook geen sportief succes mee (nu zitten Bruma en Doan pas in hun eerste seizoen dus ik overdrijf).
Mo money, Mo honey

RIO
Nationale topspeler

Bericht door RIO » 04 mei 2020, 11:16

Met andere woorden, je mag niet nog zo'n investeringsjaar als 2019/2020 hebben want dan zijn we voor de komende 3-5 jaar klaar - tenzij de concurrent ook miskopen binnenhaalt.
Mo money, Mo honey

Mouth of the south
International
Has thanked: 22 times
Been thanked: 116 times

Bericht door Mouth of the south » 04 mei 2020, 11:27

@RIO helemaal eens. Het laatste investeringsjaar was echt dramatisch. Van alle dure aankopen stelde Faber er op het laatst nul op. Behalve die 40 miljoen hebben we ook nog cashburners als Luckassen, Guti en Romero. Bij elkaar 60 miljoen die niet rendeert. Dat zal en moet anders dit jaar, anders zijn we inderdaad de komende jaren helemaal klaar.

Van jouw keuze in je vorige post, vind ik categorie 1 het meest aantrekkelijk. Lozano, Dumfries en Angelino leverden direct een sportieve bijdrage en daarna ook een grote financiële winst. De tweede categorie levert direct een sportieve bijdrage en de broodnodige ervaring. Een mix is natuurlijk ideaal. Belangrijk is dat aankopen er meteen staan. PSV heeft dringend behoefte aan een kwaliteitsinjectie. Dus geen type Doan, die in zijn eerste jaar geen echte bijdrage levert.

De grote vraag is natuurlijk: met wie komen Schmidt en de Jong op de proppen? Dat er iets gaat gebeuren, lijkt me duidelijk. De huidige selectie kan niet om de eerste twee plekken strijden. En Schmidt is echt niet gekomen om voor plaats vier te spelen.

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 437 times
Been thanked: 477 times

Bericht door El Sordo » 04 mei 2020, 11:44

Ik zou graag een combinatie van die categorieën zien en dat lijkt me ook dit jaar prima haalbaar; PvA en eventueel een CM uit de tweede categorie, waarbij die CM van mij, afhankelijk van speler en constructie, voor één jaar gehuurd mag wordenz Daarnaast zou je nog kunnen kijken of er ergens uit categorie 1 een buitenkansje te vinden is. Al met al denk ik dat die tweede categorie belangrijk is om óók al het talent in de selectie te laten doorgroeien en te laten ontwikkelen tot spelers die waarde vertegenwoordigen - ook (of zeker) spelers als Malen, Gakpo, Ihattaren, Thomas, Mauro en Madueke hebben baat bij twee spelers die direct ervaring en kwaliteit toevoegen.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Massimo » 04 mei 2020, 11:49

Je hebt zowel spelers van onderaf (1), spelers die waarin je investeert om over een aantal jaar door te verkopen (2) als spelers die er direct staan en vooral de sportieve bijdrage zullen leveren (3). Die combinatie heeft een club als PSV nodig om zowel sportief als financieel te kunnen presteren.

Spelers uit de categorie kunnen (netto) het meest opleveren, maar zijn vaak nog het minst stabiel en hebben nog een langer ontwikkelingstraject te gaan met alle onzekerheden van dien. De tweede categorie is al een stuk verder, maar heb je de onzekerheid of zo iemand de volgende stap kan maken. Bij een miskoop heb je er veel in geïnvesteerd en bij een goede aankoop levert hij je veel plezier op zowel sportief als financieel vlak. De derde categorie zal vooral sportief zijn waarde hebben, moet het team bij elkaar houden en zorgen dat categorie 1 en 2 zich goed kunnen ontwikkelen. In de huidige selectie zie je vooral categorie 1 en 2 terug. Met categorie 1 zit het wel snor, maar het aankoopbeleid is onvoldoende geweest waardoor de kwaliteit van categorie gemiddeld genomen te weinig voor PSV is geweest. Kijkend naar de huidige selectie heeft dit PSV vooral behoefte aan categorie 3. Categorie 2 is te onzeker en wellicht kunnen een aantal spelers zich nog aardig ontwikkelen.

Mocht PSV zum beispiel Van Aanholt, Van Ginkel en nog een ervaren spelen uit deze kwaliteitscategorie halen terwijl het van de spelers Dumfries, Malen en Ihattaren er maar maximaal eentje hoeft te verkopen dan kan Schmidt er volgens mij best wel iets leuks van gaan maken.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 659 times
Been thanked: 809 times

Bericht door ruuddevil » 04 mei 2020, 11:51

Ren Höek schreef:
04 mei 2020, 10:04
Menno1 schreef:
Want zo veel verschil zit er niet tussen 2 en 4/5 namelijk.
Huh?
Je spreekt eerst uit dat PSV niemand kan gaan halen, daarna willen ze volgens jou ineens 20 miljoen uitgeven en je vindt ook nog dat er weinig verschil zit tussen het halen van 2 of 5 spelers? Die 3 extra zijn dan gratis?

De logica in je posts is momenteel ver te zoeken.
Zo bedoelt Menno het niet. Als je het aan de ene kant hebt over 2 spelers halen en aan de andere kant over 4/5, dan is er maar 1 mogelijkheid die daar tussenin ligt: 3 spelers halen.

RIO
Nationale topspeler

Bericht door RIO » 04 mei 2020, 12:18

Mouth of the south schreef:
04 mei 2020, 11:27
@RIO helemaal eens. Het laatste investeringsjaar was echt dramatisch. Van alle dure aankopen stelde Faber er op het laatst nul op. Behalve die 40 miljoen hebben we ook nog cashburners als Luckassen, Guti en Romero. Bij elkaar 60 miljoen die niet rendeert. Dat zal en moet anders dit jaar, anders zijn we inderdaad de komende jaren helemaal klaar.

Van jouw keuze in je vorige post, vind ik categorie 1 het meest aantrekkelijk. Lozano, Dumfries en Angelino leverden direct een sportieve bijdrage en daarna ook een grote financiële winst. De tweede categorie levert direct een sportieve bijdrage en de broodnodige ervaring. Een mix is natuurlijk ideaal. Belangrijk is dat aankopen er meteen staan. PSV heeft dringend behoefte aan een kwaliteitsinjectie. Dus geen type Doan, die in zijn eerste jaar geen echte bijdrage levert.

De grote vraag is natuurlijk: met wie komen Schmidt en de Jong op de proppen? Dat er iets gaat gebeuren, lijkt me duidelijk. De huidige selectie kan niet om de eerste twee plekken strijden. En Schmidt is echt niet gekomen om voor plaats vier te spelen.
Zowel Angelino als Dumfries hebben PSV geen kampioen gemaakt. Over Dumfries was ik niet zo zeker, Angelino was ik wel 200% zeker. Daarom ben ik sceptisch over types zoals Zeefuik. Ik denk dat het uiteindelijk een combi van beide wordt, je hebt types zoals Luuk de Jong nodig, maar ook cash cows zoals Lozano. Wat we nu missen is een LB en twee CMs. De rest is extra.
Mo money, Mo honey

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 04 mei 2020, 12:28

Eens met RIO.

En ik kan er prima mee leven dat het Zeefuik wordt die het mag uitvechten met Teze als op LB Van Aanholt komt er ook een sterke CM komt (of twee). Dat daar huurconstructies met optie tot koop bij zitten: ik verwacht niet anders.

Mouth of the south
International

Bericht door Mouth of the south » 04 mei 2020, 12:54

ShovingNE2 schreef:
04 mei 2020, 12:28
Eens met RIO.

En ik kan er prima mee leven dat het Zeefuik wordt die het mag uitvechten met Teze als op LB Van Aanholt komt er ook een sterke CM komt (of twee). Dat daar huurconstructies met optie tot koop bij zitten: ik verwacht niet anders.
Zeefuik is een goede mogelijkheid. Zelfde type als de Denz, alleen wel een tandje minder.
Heb je Teze vaker zien spelen? Is absoluut geen PSV-materiaal.

Dat huren met koop ben ik wel klaar mee. Het heeft PSV soms goede dingen gebracht, maar vaak ook niet. Het zijn niet allemaal Guardado's. Die overigens tweede keus was, na Defour. Stel dat Liverpool zegt: we willen Mo huren met optie tot koop. Wat denk je dan dat PSV zegt? M.a.w. deze constructie is vaak voor twijfelaars. Niet voor topversterkingen.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 04 mei 2020, 13:22

04 mei 2020, 12:54
Heb je Teze vaker zien spelen? Is absoluut geen PSV-materiaal.
Ik vond hem dit seizoen goed invallen. Maar ik verwacht dat Zeefuik het van hem gaat winnen.
Dat huren met koop ben ik wel klaar mee.
Nieuwe wereld, nieuwe werkelijkheid. Je ontkomt er niet aan ben ik bang.
Die overigens tweede keus was, na Defour.
Heb het niet helemaal meer op het netvlies staan, maar Guardado kwam pas echt in beeld na Defour. Dus geen tweede keus waarbij de keuze tussen Defour en Guardado was om als eerste Defour te proberen.
Stel dat Liverpool zegt: we willen Mo huren met optie tot koop. Wat denk je dan dat PSV zegt?
Dat is natuurlijk een hele andere situatie. Liverpool die in een lagere competitie gaat shoppen voor een toptalent die ook nog eens de cashcow van de club is. Of PSV dat in een hogere competitie gaat shoppen naar een speler die daar overbodig is.

Daarnaast kan je ook gewoon een verplichte optie tot koop nemen. Stel je huurt een speler als Lyanco met een verplichte optie tot koop van 7 miljoen op 1 juli 2021. Dan heeft PSV tot 1 juli 2022 de tijd om deze aankoop te compenseren met andere verkopen. Startende nu betekent dat 5 (!) transferperiodes. Wat is het probleem precies? Ik zie alleen bakken voordelen. We moeten gewoon heel erg inventief zijn.

Mouth of the south
International

Bericht door Mouth of the south » 04 mei 2020, 13:38

ShovingNE2 schreef:
04 mei 2020, 13:22

Daarnaast kan je ook gewoon een verplichte optie tot koop nemen. Stel je huurt een speler als Lyanco met een verplichte optie tot koop van 7 miljoen op 1 juli 2021. Dan heeft PSV tot 1 juli 2022 de tijd om deze aankoop te compenseren met andere verkopen. Startende nu betekent dat 5 (!) transferperiodes. Wat is het probleem precies? Ik zie alleen bakken voordelen. We moeten gewoon heel erg inventief zijn.
Dat is nou precies wat ik bedoel. Met deze constructie krijg je inderdaad spelers uit de categorie Lyanco. Spelers waar een forse kras op zit. In het geval Lyanco is dat zijn blessureverleden.

Bij PSV krijg je Luckassen. Jouw persoonlijke favoriet als ik me niet vergis (flauw he).

We zouden John de Jong toch nog een kans geven op voorwaarde dat hij laat zien geleerd te hebben van afgelopen seizoen. Dus geen koopjes meer uit de occassionhoek. Op het eerste gezicht goedkoop. Net als bij een auto. Maar je hebt ook kans dat de auto zwaar defect is en nooit meer rijdt.

Mijn persoonlijke mening is dat PSV een paar zekerheidjes nodig heeft. PvA is dat bijvoorbeeld. Zelfs Davy Klaassen zou ik overwegen (en nou snel van het forum voordat ik helemaal afgemaakt word)

Plaats reactie