Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Roger Schmidt

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 314 times
Been thanked: 1465 times

Roger Schmidt

Bericht door ShovingNE2 » 04 mei 2020, 13:41

Ik kan daar iedere naam invullen. Niet iedereen vindt Lyanco een mindere categorie. Ik kan daar ook de naam van Van Aanholt invullen hoor. Het maakt niet uit welke speler. Het gaat niet om het type speler, het gaat om de constructie. Al zou je Messi halen met deze constructie.

Stel ze vragen 8 miljoen voor Van Aanholt. En PSV zegt: prima, jaar huren voor 1,5 miljoen en een verplichte optie tot koop van 7 miljoen? Dat zijn constructies die we geregeld gaan zien deze zomer denk ik. Gewoon om de lasten richting eind seizoen 21/22 verplaatsen.

Mouth of the south
International
Has thanked: 22 times
Been thanked: 116 times

Bericht door Mouth of the south » 04 mei 2020, 14:15

Om te beginnen is het voor PSV helemaal niet zo dramatisch om een keer rode cijfers te schrijven. Een deel daarvan kun je compenseren doordat de belasting meebetaalt.

Dat huren met optie tot (verplichte) koop spreekt me niet aan. Vaak (niet altijd) kom je dan toch in een andere categorie. Lyanco of Gigot. Prima spelers, maar wel met een enorm blessureverleden.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 659 times
Been thanked: 809 times

Bericht door ruuddevil » 04 mei 2020, 14:26

Davy Klaassen is onhaalbaar. Zowel qua transfersom als qua salaris.

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 437 times
Been thanked: 477 times

Bericht door El Sordo » 04 mei 2020, 14:42

Mouth of the south schreef:
04 mei 2020, 14:15
Dat huren met optie tot (verplichte) koop spreekt me niet aan. Vaak (niet altijd) kom je dan toch in een andere categorie. Lyanco of Gigot. Prima spelers, maar wel met een enorm blessureverleden.
Met Rodriguez, Van Ginkel, Guardado, Isimat, Rekik, Ruiz, Park en in mindere mate 500 heeft PSV de afgelopen jaren toch wel laten zien dat huurspelers daadwerkelijk iets kunnen toevoegen. Zoveel mislukte huurspelers zijn er niet geweest. Eigenlijk zijn alleen S. de Jong en Lato zijn échte misperen geweest.

Hoe dan ook, momenteel kun je moeilijk anders en lijkt het me niet meer dan logisch om via één of max. twee huurconstructies naar een kwaliteitsinjectie te zoeken.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 04 mei 2020, 14:53

ruuddevil schreef:
04 mei 2020, 14:26
Davy Klaassen is onhaalbaar. Zowel qua transfersom als qua salaris.
Toch mooi dat dit nog steeds op z'n wiki te vinden is :mrgreen:

Klaassen's nickname is "cheese straw" (Dutch: kaasstengel) due to his physical appearance.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 75 times
Been thanked: 89 times

Bericht door Heruone » 04 mei 2020, 14:54

El Sordo schreef:
03 mei 2020, 17:20
Nee, er is bijzonder veel vernieuwing nodig. Maar het is dit jaar nu eenmaal onmogelijk om zes nieuwe aankopen te doen die tevens een verbetering zijn. En als we dan gedeeltelijk moeten roeien met de riemen die we hebben, is Hendrix niet de eerste middenvelder die ik richting de bank zou verwijzen. Ihattaren evenmin.
Indien deze aan mij gericht was: Mijn punt was puur of Hendrix wel / niet mee kan in het spelletje n.a.v. jouw post. Jij vindt kennelijk van wel, ik vind kennelijk van niet. Het hele gebeuren rondom het aankoopbeleid staat daar volledig los van.
Om te beginnen is het voor PSV helemaal niet zo dramatisch om een keer rode cijfers te schrijven. Een deel daarvan kun je compenseren doordat de belasting meebetaalt.

Maar die rode cijfers wil je wel zo minimalistisch mogelijk houden. Hoe wil je dan, vanuit de huidige financiële situatie, twee a drie die volgens jou zekerheidjes zijn, gaan realiseren? Dat is toch vrijwel onmogelijk lijkt mij.
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 423 times
Been thanked: 707 times

Bericht door Menno1 » 04 mei 2020, 15:06

Ik ben benieuwd hoe de RvC gaat reageren. Met alle die onzekerhede , geven die toestemming om bijvoorbeeld een Lyanco te halen? Of een 29 jarige van Aanholt? Of zelfs een transfervrije van Ginkel die 2 jaar niet heeft gespeeld?

Dit terwijl het waarschijnlijk niet duidelijk is wanneer en of er weer met publiek mag worden gespeeld en welke business Seats oa bezet worden? Want hier speelt opeens negatief mee dat je een stadion in eigen beheer hebt lijkt mij.

Ik hoop idd dat ze wel in de jeugd blijven investeren. Ik vind lange termijn belangrijker dan iets wat misschien wel een heel raar seizoen kan gaan worden.

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 04 mei 2020, 15:15

^^ Waar heb je opgevangen dat PSV volledig zou stoppen met investeren in de jeugd?
Azonto schreef:
04 mei 2020, 14:54
Indien deze aan mij gericht was: Mijn punt was puur of Hendrix wel / niet mee kan in het spelletje n.a.v. jouw post. Jij vindt kennelijk van wel, ik vind kennelijk van niet. Het hele gebeuren rondom het aankoopbeleid staat daar volledig los van.
Als je het zo contextloos benadert klopt dat inderdaad. En dan ben ik het ermee eens dat Hendrix uiteindelijk tekort komt. Een situatieschets waarin het aankoopbeleid daar volledig los van staat en je dus ook de onmogelijkheden van aankomende zomer niet meeneemt, vind ik momenteel niet zo interessant eerlijk gezegd. Ik denk dat Hendrix op dit moment goed genoeg is om vanuit de omschakeling te kunnen spelen en dan vooral omdat hij redelijk snel en effectief een tegenaanval lam kan leggen. Maar, zoals ik al aangaf, zal hij zich dan niet bezig moeten houden met, bijvoorbeeld, opbouw naar voren. Afijn, volgende keer zal ik meer wit tussen de regels laten. ;)
Laatst gewijzigd door El Sordo op 04 mei 2020, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Heya Hallvar
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 38 times

Bericht door Heya Hallvar » 04 mei 2020, 15:15

Menno1 schreef:
03 mei 2020, 21:54
Ik denk dat er over de hele linie minder transfers gaan plaats vinden. Maar ik kijk nu even alleen naar PSV. Zonder transfers is er gewoon een enorm gat. Anders ga je niet lopen bezuinigen. Kan best dat sommige dingen opgelost gaan worden, maar niet al deze zomer.

Dan kan je hoog of laag springen: er gaat geen 20-40 miljoen geherinvesteerd worden in de selectie. Dus plannetjes met Lyanco, v Aanholt, v Ginkel en die ene Duitser kan je vergeten. Hoogstens 2 en 1 daarvan zou dan de transfervrije v Ginkel zijn, anders 1.

Ik snap niet wat daar zo pessimistisch aan is. Het is nou ook niet dat we overlopen van een selectie met enorm veel waarde. Malen is al sinds December geblesseerd. Ihattaren heeft nog maar een 2 jarig jeugd contract. Blijft alleen Dumfries over. Verder houdt het allemaal weinig in. Dus geld incasseren via transfers gaat sowieso moeilijk worden.

Ik ga er dus vanuit dat 9 vd 11 basisspelers ook afgelopen seizoen in de selectie zaten of in ieder geval contract speler waren van psv. Vraag is welke 9.
Er zit wel degelijk meer waarde in deze selectie, en ik verwacht dat die aangewend zal worden om te investeren in deze selectie. Dus verkopen om te kopen. Schmidt heeft een duidelijke voetbalvisie en zal toch echt spelers willen die daarbij passen. Het zal me niks verbazen dat Ihattaren als ruilmiddel wordt ingezet om de selectie te versterken:
- het is erg twijfelachtig of Ihattaren zal passen in de veeleisende speelwijze van Schmidt
- Ihattaren vertegenwoordigt ca €30mio, wat in zeker 3 passende spelers geinvesteerd kan worden.
Dat zal even slikken zijn, maar uiteindelijk gaat het erom wat voor de club het beste is.

Mouth of the south
International
Has thanked: 22 times
Been thanked: 116 times

Bericht door Mouth of the south » 04 mei 2020, 15:28

El Sordo schreef:
04 mei 2020, 14:42
Met Rodriguez, Van Ginkel, Guardado, Isimat, Rekik, Ruiz, Park en in mindere mate 500 heeft PSV de afgelopen jaren toch wel laten zien dat huurspelers daadwerkelijk iets kunnen toevoegen. Zoveel mislukte huurspelers zijn er niet geweest. Eigenlijk zijn alleen S. de Jong en Lato zijn échte misperen geweest.

Hoe dan ook, momenteel kun je moeilijk anders en lijkt het me niet meer dan logisch om via één of max. twee huurconstructies naar een kwaliteitsinjectie te zoeken.
De tweede periode van Park was niet zo succesvol. 500 heeft echt niets toegevoegd bij PSV. Mitro ben je blijkbaar alweer vergeten. Toch 1,25 miljoen huur voor een handjevol wedstrijden.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 04 mei 2020, 15:35

Menno1 schreef:
04 mei 2020, 15:06
Ik ben benieuwd hoe de RvC gaat reageren. Met alle die onzekerhede , geven die toestemming om bijvoorbeeld een Lyanco te halen? Of een 29 jarige van Aanholt? Of zelfs een transfervrije van Ginkel die 2 jaar niet heeft gespeeld?

Dit terwijl het waarschijnlijk niet duidelijk is wanneer en of er weer met publiek mag worden gespeeld en welke business Seats oa bezet worden? Want hier speelt opeens negatief mee dat je een stadion in eigen beheer hebt lijkt mij.

Ik hoop idd dat ze wel in de jeugd blijven investeren. Ik vind lange termijn belangrijker dan iets wat misschien wel een heel raar seizoen kan gaan worden.
Dat kan ik je wel vertellen. Alles wat Toon nu roept wordt gedragen door de RvC. De CFO van Jumbo die zitting heeft in de RvC is heel nauw betrokken bij de situatie van PSV. In zo'n enorme crisis als nu wordt alle expertise binnen PSV en dus ook de RvC benut.

En nee: een stadion in eigen beheer is niet negatief. Juist niet. Of denk je dat de huur van de Arena stopt of zo? Kijk naar de problemen bij de Kuip. Daarnaast: deel van de inkomsten loopt gewoon door. Businessseats worden vaak voor meerdere jaren afgenomen.

Over jeugdspelers was Faber duidelijk, echte aankopen: drie spelers.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 129 times
Been thanked: 287 times

Bericht door PCGC » 04 mei 2020, 15:43

Misschien een tip om het hier eens over ene Roger Schmidt te gaan hebben?
Er is namelijk heus echt waar een apart financiën topic en ook nog eens een transfer topic...

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 04 mei 2020, 16:17

Goed punt. Trek het je aan @Menno1. :)

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 04 mei 2020, 16:25

Heya Hallvar schreef:
04 mei 2020, 15:15
Menno1 schreef:
03 mei 2020, 21:54
Ik denk dat er over de hele linie minder transfers gaan plaats vinden. Maar ik kijk nu even alleen naar PSV. Zonder transfers is er gewoon een enorm gat. Anders ga je niet lopen bezuinigen. Kan best dat sommige dingen opgelost gaan worden, maar niet al deze zomer.

Dan kan je hoog of laag springen: er gaat geen 20-40 miljoen geherinvesteerd worden in de selectie. Dus plannetjes met Lyanco, v Aanholt, v Ginkel en die ene Duitser kan je vergeten. Hoogstens 2 en 1 daarvan zou dan de transfervrije v Ginkel zijn, anders 1.

Ik snap niet wat daar zo pessimistisch aan is. Het is nou ook niet dat we overlopen van een selectie met enorm veel waarde. Malen is al sinds December geblesseerd. Ihattaren heeft nog maar een 2 jarig jeugd contract. Blijft alleen Dumfries over. Verder houdt het allemaal weinig in. Dus geld incasseren via transfers gaat sowieso moeilijk worden.

Ik ga er dus vanuit dat 9 vd 11 basisspelers ook afgelopen seizoen in de selectie zaten of in ieder geval contract speler waren van psv. Vraag is welke 9.
Er zit wel degelijk meer waarde in deze selectie, en ik verwacht dat die aangewend zal worden om te investeren in deze selectie. Dus verkopen om te kopen. Schmidt heeft een duidelijke voetbalvisie en zal toch echt spelers willen die daarbij passen. Het zal me niks verbazen dat Ihattaren als ruilmiddel wordt ingezet om de selectie te versterken:
- het is erg twijfelachtig of Ihattaren zal passen in de veeleisende speelwijze van Schmidt
- Ihattaren vertegenwoordigt ca €30mio, wat in zeker 3 passende spelers geinvesteerd kan worden.
Dat zal even slikken zijn, maar uiteindelijk gaat het erom wat voor de club het beste is.
Hoe pijnlijk ook: dat zou mij niet verbazen. Ihattaren is ook voor mij een twijfelgeval geworden. Ik hoop het overigens niet: ik zie liever die jongen nog 2 jaar echt doorbreken hier en zijn belofte echt inlossen maar als er geen indicatie is dat hij wil verlengen dan zou ik idd cashen. 30 miljoen lijkt mij trouwens behoorlijk veel. Ja groot talent maar nog alles te bewijzen.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 04 mei 2020, 16:26

ShovingNE2 schreef:
04 mei 2020, 16:17
Goed punt. Trek het je aan @Menno1. :)
Ik heb het de hele tijd over Schmidt gehad lamzak. Mijn vraag was hoe hij zou spelen met de huidige selectie in het geval dat er geen versterkingen zouden komen. Dat jij weer als een ongestelde vrouwtjes olifant te keer gaat kan ik ook niet helpen 😘

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1313 times
Been thanked: 822 times

Bericht door J.B. » 04 mei 2020, 16:29

PCGC schreef:
04 mei 2020, 15:43
Misschien een tip om het hier eens over ene Roger Schmidt te gaan hebben?
Er is namelijk heus echt waar een apart financiën topic en ook nog eens een transfer topic...
Ja, goeie tip. Want het gaat over van alles behalve Schmidt..
Circle of fifths

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 04 mei 2020, 16:36

Menno1 schreef:
04 mei 2020, 16:26
ongestelde vrouwtjes olifant te keer gaat
Door een porseleinkast? #dtv

Ihattaren past onder Schmidt alleen maar vanaf een vrije rol op rechts. Op 10 wordt veel meer arbeid verwacht dan hij op dit moment kan leveren. Onder Schmidt past hij eigenlijk maar in 1 rol. En zelfs daar heb ik twijfels bij of hij het gaat redden. Ben bang dat hij er te gemakzuchtig voor is en de inhoud er voor mist.

Afbeelding

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 04 mei 2020, 16:43

Vooral een vraagteken hoe hij er mentaal voor staat. Zijn instelling vond ik sinds het vertrek van v Bommel om te huilen, met maniertjes en matig in het mee verdedigen. Beetje de vedette uithangen zonder rendement daar tegenover te zetten.

Goed, die jongen is nog erg jong en heeft natuurlijk een klote jaar achter de rug. Maar we moeten als club wel door. Als Schmidt hem weer kan raken en hij ook zijn contract verlengd met 4 of liever nog 5 jaar, dan kunnen we graag met hem door, want hij kan natuurlijk wel ballen en is een van de spelers die echt veel kan opbrengen ooit.

Mocht hij liever bij Chelsea of zo gaan zitten, dan heb ik best vrede met nog steeds een aardige zak geld en dat we dat steken in Lyanco, van Ginkel en van Aanholt. Weliswaar geen toekomstige cashcows (hoewel Lyanco nog jong is) maar brengt wel gelijk balans in je selectie.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 04 mei 2020, 16:44

Menno1 schreef:
04 mei 2020, 16:43
Vooral een vraagteken hoe hij er mentaal voor staat. Zijn instelling vond ik sinds het vertrek van v Bommel om te huilen, met maniertjes en matig in het mee verdedigen. Beetje de vedette uithangen zonder rendement daar tegenover te zetten.
Dit is vooralsnog het beeld dat ik ook bij Ihattaren heb. Vedette zonder rendement die zich de beste van de Eredivisie vindt. Hopelijk kunnen zijn broers hem bij de les houden.

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 04 mei 2020, 16:44

Ihattaren zal wmb echt voor september moeten bijtekenen en moeten aantonen mee te kunnen/willen in het spel van Schmidt. Hij staat er overal in het buitenland bijzonder goed op en obv zijn status als supertalent moeten we in deze tijden, ondanks zijn tweejarig contract, nog wel 30-35mln kunnen krijgen.
04 mei 2020, 15:28
De tweede periode van Park was niet zo succesvol. 500 heeft echt niets toegevoegd bij PSV. Mitro ben je blijkbaar alweer vergeten. Toch 1,25 miljoen huur voor een handjevol wedstrijden.
Nee, die ben ik niet vergeten. Maar zowel Mitro als Park en 500 zijn niet gehuurd als basisspeler cq. directe versterking voor de eerste 11. En alledrie hebben ze een rol als bankzitter redelijk ingevuld. Blijft de rest van het rijtje overigens gewoon staan en de meeste spelers die als directe versterking zijn gehuurd, hebben dat ook waargemaakt.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 265 times
Been thanked: 319 times

Bericht door nilssonH » 04 mei 2020, 17:12

Ihattaren zal met name zonder bal zeker nog een stap moeten, maar hem willen verkopen omdat ie ‘niet past in het spel van Schmidt’ vind ik redelijk bijzonder. We lopen nog altijd niet over van creativiteit… Schmidt zal zelf ook wel zien dat Mo buitengewoon getalenteerd is en - mocht hij de juiste stappen zetten - één van de beste spelers van de Eredivisie kan worden. Sterker nog: ik denk dat Mo juist één van de redenen is dat hij überhaupt naar PSV wilt komen. Eenzelfde speler als Brandt heeft onder hem juist enorme stappen gezet. Ik denk dat Mo dat ook kan.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 04 mei 2020, 17:16

nilssonH schreef:
04 mei 2020, 17:12
Ihattaren zal met name zonder bal zeker nog een stap moeten, maar hem willen verkopen omdat ie ‘niet past in het spel van Schmidt’ vind ik redelijk bijzonder. We lopen nog altijd niet over van creativiteit… Schmidt zal zelf ook wel zien dat Mo buitengewoon getalenteerd is en - mocht hij de juiste stappen zetten - één van de beste spelers van de Eredivisie kan worden. Sterker nog: ik denk dat Mo juist één van de redenen is dat hij überhaupt naar PSV wilt komen. Eenzelfde speler als Brandt heeft onder hem juist enorme stappen gezet. Ik denk dat Mo dat ook kan.
De reden om hem eventueel te verkopen ligt meer in zijn contract situatie en zijn instelling van de laatste maanden. Ik denk dat een gemotiveerde en goede Ihattaren in elk systeem past; ook die van Schmidt. Maar de Ihattaren van de afgelopen maanden hoef ik niet zo nodig terug te zien; niet als je eventueel een meer gebalanceerde selectie er voor terug kan krijgen.

Vraag is natuurlijk of John het voor elkaar krijgt: Ihattaren verkopen voor 5 prutsers zoals afgelopen zomer is natuurlijk niet de bedoeling.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 04 mei 2020, 17:25

nilssonH schreef:
04 mei 2020, 17:12
Ihattaren zal met name zonder bal zeker nog een stap moeten, maar hem willen verkopen omdat ie ‘niet past in het spel van Schmidt’ vind ik redelijk bijzonder.
Daar zou ik hem niet voor verkopen inderdaad. Leidend is of hij bij wil tekenen of niet. Daaruit gaat ook blijken of hij het ziet zitten onder Schmidt of niet, want niet bijtekenen is deze zomer een andere club denk ik zo.

Eens met de Menno inzake Mo. Verstandige praat weer, ben niet anders van hem gewend.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 265 times
Been thanked: 319 times

Bericht door nilssonH » 04 mei 2020, 17:30

Dat ben ik dan wel met jullie eens. Ik heb er wel vertrouwen in dat het goedkomt met hem in ieder geval .

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 04 mei 2020, 17:34

nilssonH schreef:
04 mei 2020, 17:30
Dat ben ik dan wel met jullie eens. Ik heb er wel vertrouwen in dat het goedkomt met hem in ieder geval .
Ik hoop dat dat vertrouwen snel terugkeert bij mij, waarbij ik mij besef dat het ook niet kan terugkeren nu omdat er gewoon radiostilte is door de omstandigheden. Voor hetzelfde geldt staat hij er nu al weer anders in en blijven wij hangen in een beeld van een aantal maanden geleden.

Plaats reactie