Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Roger Schmidt

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 103 times
Been thanked: 351 times

Roger Schmidt

Bericht door Massimo » 04 mei 2020, 17:57

Als Ihattaren niet wil verlengen terwijl hij als 18 jarige nog aan het begin van zijn carrière staat en bij PSV nog lang niet uitgeleerd is dan zou ik hem zonder twijfel verkopen deze zomer als er een goede mogelijkheid zich aandient.

Echter vind ik het nog veel te vroeg voor enige conclusies. Het gedrag en daardoor ook het spel van Ihattaren was de laatste voetbalmaanden niet goed, maar vind ik totaal niet vreemd voor iemand van die leeftijd die als een komeet omhoog is geschoten. Op die leeftijd en dan al die aandacht en andere status doet vrijwel met iedereen wat. Dit zie je al decennia lang en zal de komende decennia ook niet anders zijn. Als daaroverheen ook nog zijn vader komt te overlijden dan vind ik dat er voldoende redenen zijn zonder om je specifiek zorgen te maken waarom het allemaal even wat minder is. Zaak is nu wel om er niet te lang in te blijven hangen en met een nieuwe start onder Schmidt zou hij dan wel vrijwel snel weer moeten gaan aanhaken met hooguit een paar kleine terugslagen. En dan denk ik dat hij een sensatie onder Schmidt kan worden en waarschijnlijk niet lang houdbaar en dan op basis van sportieve gronden in plaats van financiële.

Noosa
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 12 times
Been thanked: 9 times

Bericht door Noosa » 04 mei 2020, 21:40

ShovingNE2 schreef:
04 mei 2020, 16:44
Menno1 schreef:
04 mei 2020, 16:43
Vooral een vraagteken hoe hij er mentaal voor staat. Zijn instelling vond ik sinds het vertrek van v Bommel om te huilen, met maniertjes en matig in het mee verdedigen. Beetje de vedette uithangen zonder rendement daar tegenover te zetten.
Dit is vooralsnog het beeld dat ik ook bij Ihattaren heb. Vedette zonder rendement die zich de beste van de Eredivisie vindt. Hopelijk kunnen zijn broers hem bij de les houden.
Ik zou het toch wel heel zonde vinden als deze jongen nu al zou vertrekken. Na het vertrek van Van Bommel heeft hij idd niet zijn beste wedstrijden gespeeld, maar het is een jonge gast die in korte tijd een hoop heeft meegemaakt zowel privé als in het voetbal. Ik denk dat hij nog flink moet kunnen groeien. Hij heeft nu de tijd gehad om de teleurstelling over het vertrek van MvB een plek te geven. Ik verwacht hem heel gemotiveerd bij het nieuwe seizoen.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 423 times
Been thanked: 707 times

Bericht door Menno1 » 04 mei 2020, 23:49

Laten we het inderdaad hopen. Kwa puur talent is hij absolute buiten categorie. Zo’n jongen wil je echt beslissend zien bij PSV en dan via de hoofdprijs richting Europese top. Dat is het scenario waar iedereen het wel over eens is. Een nieuw contract is een cruciale eerste stap daarbij.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 05 mei 2020, 01:01

Ik weet dat zijn contract pas later in gaat en het zou ongetwijfeld ook een verzekerings dingetje zijn, maar toch is het jammer dat Roger nu niet even een maandje of 2 eerder begint nu ze weer in training zijn en er niet meer gespeeld gaat worden. En ja ik weet het, het is nu vooral conditie weer een beetje bijhouden, maar toch; voelt als een gemiste mogelijkheid.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 75 times
Been thanked: 89 times

Bericht door Heruone » 05 mei 2020, 15:31

El Sordo schreef:
04 mei 2020, 15:15
^^ Waar heb je opgevangen dat PSV volledig zou stoppen met investeren in de jeugd?

Als je het zo contextloos benadert klopt dat inderdaad. En dan ben ik het ermee eens dat Hendrix uiteindelijk tekort komt. Een situatieschets waarin het aankoopbeleid daar volledig los van staat en je dus ook de onmogelijkheden van aankomende zomer niet meeneemt, vind ik momenteel niet zo interessant eerlijk gezegd. Ik denk dat Hendrix op dit moment goed genoeg is om vanuit de omschakeling te kunnen spelen en dan vooral omdat hij redelijk snel en effectief een tegenaanval lam kan leggen. Maar, zoals ik al aangaf, zal hij zich dan niet bezig moeten houden met, bijvoorbeeld, opbouw naar voren. Afijn, volgende keer zal ik meer wit tussen de regels laten. ;)
Zelfs vanuit dat perspectief zijn er (naar mijn mening), ondanks dus de huidige beperkingen, op het moment betere opties voor die positie die bovendien ook beter in het spelidee van Schmidt passen. Want ja, vanuit jouw geschetste plaatje, het effectief lam leggen van een aanval van de tegenstander om een omschakelingsmoment te creëren, is Hendrix inderdaad een hele bruikbare speler. Daar zou geen twijfel over horen te bestaan. Maar dat zijn niet de uitgangspunten waarop Schmidt zijn ploegen laat spelen.

En het opstellen van iemand langs hem, laten we in dit geval even een klasbak pakken, gaat daar jammer genoeg echt niet veel aan veranderen hoor. Daarvoor is voetbal inmiddels te complex geworden.
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Heruone » 05 mei 2020, 15:35

ShovingNE2 schreef:
04 mei 2020, 16:36
Menno1 schreef:
04 mei 2020, 16:26
ongestelde vrouwtjes olifant te keer gaat
Door een porseleinkast? #dtv

Ihattaren past onder Schmidt alleen maar vanaf een vrije rol op rechts. Op 10 wordt veel meer arbeid verwacht dan hij op dit moment kan leveren. Onder Schmidt past hij eigenlijk maar in 1 rol. En zelfs daar heb ik twijfels bij of hij het gaat redden. Ben bang dat hij er te gemakzuchtig voor is en de inhoud er voor mist.

Afbeelding
Schmidt heeft in Leverkussen ook regelmatig 4-2-3-1 gespeeld vanwege het grote tienertalent Hakan Çalhanoğlu destijds. En in China heeft hij ook meerdere systemen gespeeld, waaronder 4-3-3, 3-4-3 en 3-5-2 als ik het goed heb tenminste. Ik zou mezelf in ieder geval niet blind staren op die 4-2-2-2. En zelfs vanuit die formatie kan Ihattaren ook prima uit te voeten.

RIO
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 136 times
Been thanked: 293 times

Bericht door RIO » 05 mei 2020, 16:05

Bij Beijing Guoan deed ie een vBommel. Vasthouden aan dezelfde tactiek en spelers en uiteindelijk 8 of 9 punten gehaald uit de laatste 9 wedstrijden, nadat ie de eerste 10 had gewonnen. Laatste 3 wedstrijden verloren en het was klaar. Onterecht vind ik zelf overigens want ze stonden tweede en Genesio doet het ook niet beter.
Mo money, Mo honey

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 314 times
Been thanked: 1465 times

Bericht door ShovingNE2 » 05 mei 2020, 16:06

Ik denk ook wel dat hij in het systeem zou passen, maar dat ligt niet zozeer aan het systeem maar aan Ihattaren zelf. Ik plaats vraagtekens of hij het qua instelling gaat redden en ik hoop vooral dat hij die vraagtekens snel weggaat nemen. Lastig natuurlijk omdat de boel stil ligt en het laatste beeld blijft hangen terwijl hij er nu wel heel anders in kan staan.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Heruone » 14 mei 2020, 00:05

RIO schreef:
05 mei 2020, 16:05
Bij Beijing Guoan deed ie een vBommel. Vasthouden aan dezelfde tactiek en spelers en uiteindelijk 8 of 9 punten gehaald uit de laatste 9 wedstrijden, nadat ie de eerste 10 had gewonnen. Laatste 3 wedstrijden verloren en het was klaar. Onterecht vind ik zelf overigens want ze stonden tweede en Genesio doet het ook niet beter.
Dat is feitelijk onjuist. Gebaseerd op de transfermarkt data (31 juli 2019 ontslagen) pakte hij 18 punten uit zijn laatste 9 competitiewedstrijden. Tussen de laatste twee verloren competitieduels inderdaad wel uitgeschakeld in de kwartfinales van de beker.
Afbeelding

En betreft het van Bommeltje, volgens mij is een dergelijke discussie al ooit eerder gevoerd door @Brael. Met "eigenwijsheid" (om het zo maar even te noemen) en vasthouden aan bepaalde spelprincipes is helemaal niks mis mee.

RIO
Nationale topspeler

Bericht door RIO » 14 mei 2020, 02:09

Ik en vele anderen vonden zijn ontslag onbegrijpelijk want ze stonden 2 punten achter op de nummer 1 en moesten nog tegen ze spelen. En hij had nog een half jaar contract en werd vervangen door Genesio die voor de rest van het seizoen had getekend. Daarnaast was de nummer 1 gewoon het team met het meeste geld en beste spelers dus logisch dat die op 1 stonden. Ze hebben nog steeds veel profijt van Schmidt’s gebruik van de jeugd daar.
Mo money, Mo honey

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 14 mei 2020, 04:06

Azonto schreef:
14 mei 2020, 00:05
RIO schreef:
05 mei 2020, 16:05
Dat is feitelijk onjuist. Gebaseerd op de transfermarkt data (31 juli 2019 ontslagen) pakte hij 18 punten uit zijn laatste 9 competitiewedstrijden. Tussen de laatste twee verloren competitieduels inderdaad wel uitgeschakeld in de kwartfinales van de beker.
Afbeelding

En betreft het van Bommeltje, volgens mij is een dergelijke discussie al ooit eerder gevoerd door @Brael. Met "eigenwijsheid" (om het zo maar even te noemen) en vasthouden aan bepaalde spelprincipes is helemaal niks mis mee.
Niet als het niet werkt. Maar goed dat waren nog wel de minste van v Bommels problemen. Tweespalt zaaien en achterbaks gedrag was ergerlijker.

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 111 times
Been thanked: 205 times

Bericht door Brael » 14 mei 2020, 09:41

Dat doet echt vrijwel elke coach, vasthouden aan zijn eigen principes. Guardiola, Mourinho, Van Bommel, De Boer, Ten Hag, Schmidt, allemaal. Guardiola wordt nog steeds af en toe op dezelfde manier weggecounterd, ondanks de miljarden die er bij Man City in de selectie gepompt zijn. Mourinho parkeert nog steeds de bus, en heeft moeite als zijn team het spel moet maken. De Boer kon zich in het buitenland niet aanpassen, en werd met pek en veren de deur uitgejaagd. Ten Hag was uitermate kwetsbaar toen men in de Eredivisie doorhad hoe ze te bestrijden waren. Van Bommel idem dito. Zo kun je ze allemaal langsgaan.

Er zijn een paar uitzonderingen die meerdere systemen in één seizoen in kunnen slijpen, en die ook tijdens een wedstrijd succesvol van systeem kunnen wisselen, maar die uitzonderlijke coaches komen niet naar PSV. Bovendien zijn deze uitzonderingen ook nog afhankelijk van spelers die capabel genoeg zijn om meerdere systemen te beheersen en in dezelfde kwaliteit uit te voeren. Je raadt het al, spelers die dit kunnen, spelen niet bij PSV.

Laten we Schmidt afrekenen op de uitvoering van zijn "Plan A", en niet op het al dan niet hebben van een "Plan B".

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 509 times
Been thanked: 437 times

Bericht door Sensation » 14 mei 2020, 09:58

Brael schreef:
14 mei 2020, 09:41
Dat doet echt vrijwel elke coach, vasthouden aan zijn eigen principes. Guardiola, Mourinho, Van Bommel, De Boer, Ten Hag, Schmidt, allemaal. Guardiola wordt nog steeds af en toe op dezelfde manier weggecounterd, ondanks de miljarden die er bij Man City in de selectie gepompt zijn. Mourinho parkeert nog steeds de bus, en heeft moeite als zijn team het spel moet maken. De Boer kon zich in het buitenland niet aanpassen, en werd met pek en veren de deur uitgejaagd. Ten Hag was uitermate kwetsbaar toen men in de Eredivisie doorhad hoe ze te bestrijden waren. Van Bommel idem dito. Zo kun je ze allemaal langsgaan.

Er zijn een paar uitzonderingen die meerdere systemen in één seizoen in kunnen slijpen, en die ook tijdens een wedstrijd succesvol van systeem kunnen wisselen, maar die uitzonderlijke coaches komen niet naar PSV. Bovendien zijn deze uitzonderingen ook nog afhankelijk van spelers die capabel genoeg zijn om meerdere systemen te beheersen en in dezelfde kwaliteit uit te voeren. Je raadt het al, spelers die dit kunnen, spelen niet bij PSV.

Laten we Schmidt afrekenen op de uitvoering van zijn "Plan A", en niet op het al dan niet hebben van een "Plan B".
En daarnaast is uit verschillende tactische analyses (ook hier gepost oa filmpje van meerdere ontmoetingen tussen Leverkusen vs Bayern) dat Schmidt, binnen zijn spelprincipe, meer dan prima in staat is om gerichte tactische aanpassingen te doen.

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 56 times
Been thanked: 436 times

Bericht door Ardbeg » 14 mei 2020, 10:06

Deze discussie is al honderd keer begonnen en al honderd keer weerlegd met de zelfde antwoorden. Blijven we dit rondje draaien? Schmidt is geen trainer als Van Bommel. Klaar.

RIO
Nationale topspeler

Bericht door RIO » 14 mei 2020, 11:04

Vertonghen?
Mo money, Mo honey

Mouth of the south
International
Has thanked: 22 times
Been thanked: 116 times

Bericht door Mouth of the south » 14 mei 2020, 18:04

RIO schreef:
14 mei 2020, 11:04
Vertonghen?
Zo maar een kreet, of is het een reële optie?

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 14 mei 2020, 18:07

Ik zou het al toejuichen om de gezichten en berichten van Ajacieden te zien. :lol:

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1510 times
Been thanked: 503 times

Bericht door Ren Höek » 14 mei 2020, 19:22

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 129 times
Been thanked: 287 times

Bericht door PCGC » 15 mei 2020, 01:36

Deze vuile rat mag nooit in ons shirt komen te spelen. Categorie Kluivert, VD Meijde.
Viezerik.

Gelukkig wil ie zelf ook niet. Smerige kut Belg!

RIO
Nationale topspeler

Bericht door RIO » 15 mei 2020, 01:42

Haha typisch :D
Mo money, Mo honey

RIO
Nationale topspeler

Bericht door RIO » 15 mei 2020, 01:44

Mouth of the south schreef:
14 mei 2020, 18:04
RIO schreef:
14 mei 2020, 11:04
Vertonghen?
Zo maar een kreet, of is het een reële optie?
Gelukkig of helaas niet, zal ook 3-4 miljoen per jaar willen verdienen. Krijgt nu ruim 5 per jaar trouwens.
Mo money, Mo honey

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 15 mei 2020, 04:06

Dan lijkt Ajax mij ook uitgesloten. Die zullen ook achteruit moeten in hun salaris huis nu.

RIO
Nationale topspeler

Bericht door RIO » 15 mei 2020, 07:55

Yep, zal wel Spanje of Italie worden. Milan ofzo.
Mo money, Mo honey

tijn0
Basisspeler
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 74 times
Been thanked: 93 times

Bericht door tijn0 » 16 mei 2020, 08:48

Ik zou het wel typisch Ajax vinden om de spelers te vragen terug in salaris te gaan, om het vervolgens Vertonghen aan te bieden.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 16 mei 2020, 08:58

Omdat de verlaging tijdelijk is ga je natuurlijk een salaris aanbieden wat normaal zou zijn om vervolgens de afgesproken korting in te houden zodra hij begint. Dat kan 2 maanden zijn, dat kan 6 maanden zijn of zelfs 12 maanden als ze nog niet failliet zijn.

Plaats reactie