Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Toon Gerbrands

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Kaarten:

Toon Gerbrands

Bericht door tirzah » 09 jan 2020, 13:32

FritskePhilips schreef:
09 jan 2020, 11:05

Pas als men in een dergelijke dip belandt, lijkt er pas gekeken te worden naar wat er mis gaat en wat de verbetermogelijkheden zijn. Terwijl dat, wanneer je dit ook objectief blijft beoordelen in tijden dat het goed gaat, je een dergelijke dip kunt voorkomen.

Maar dan kiezen we er vaak voor om te blijven leven in de euforische waan van de dag. Snapte?
Bij de opmerking over de dip, denk ik meteen aan de "gewone wereld". Waar we ook van booming telkens terugvallen in een recessie. Omdat we niet leren van fouten in het verleden.
Zijn er sinds de crisis van 2008 net als in IJsland al Nederlandse bankiers aangepakt of leven zij en wij in de euforische waan van de dag?

Terug on topic;
Wat ik uit jouw betoog zeker kan onderschrijven is het feit dat de samenstelling van de technische staf heel belangrijk is.
Verschillende types zijn nodig voor het nodige weerwoord tegen de hoofdcoach en omdat inderdaad spelers lang niet allemaal dezelfde aanpak nodig hebben. En het dus noodzakelijk is voor hun functioneren dat ze altijd bij iemand terecht kunnen.

Samenstelling van de staf hoort denk ik tot de verantwoording van AD en TD, dus Toon en John.
Het aankweken van de juiste mentaliteit bij de jeugdopleiding moet overigens niet onderschat worden.
Een lastig maar broodnodig aandachtspunt. Hetzelfde geldt voor de mentaliteit van een speler die aangekocht gaat worden.
Volgens mij horen daar ook bij een verbod op oortelefoons in de bus, verplicht praten of kaarten met elkaar, geen handschoenen in het veld zolang de temperatuur nog geen 50 graden onder 0 is etcetera.

Zodat een coach, of die nu van Bommel of Pietje Puk heet uit mag gaan van een minimum niveau dat dit seizoen in menig opzicht bij een aantal spelers lijkt te ontbreken.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1519 times
Been thanked: 874 times

Bericht door J.B. » 09 jan 2020, 13:48

Breur schreef:
08 jan 2020, 16:10
milansandro schreef:
08 jan 2020, 12:27
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/91 ... niks-.html

Vind het vreemd dat dit gedrag niet eerder is aangepakt door Toon..
Gedrag is neem ik aan pas echt gaan spelen toen de resultaten langer slecht bleven. Vooralsnog is het dan aan een trainer om dit te signaleren en te corrigeren. Dat kun je eerder van Bommel aanrekenen dan de algemeen directeur..
Bommel was dan ook voornamelijk met zichzelf bezig..
Triplets, it`s all about Triplets..

Breur
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 106 times
Been thanked: 92 times

Bericht door Breur » 09 jan 2020, 13:52

Nou ja dat is speculeren, maar het was wel duidelijk dat er onvrede in de groep aan het ontstaan was. Dit was tijdens de wedstrijden ook wel terug te zien doordat bijvoorbeeld een Bergwijn zichtbaar geïrriteerd rondloopt, ook richting zijn teamgenoten. Buiten de resultaten zal dit ook wel hebben meegewogen bij het ontslag van van Bommel.

Persepolis
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 90 times
Been thanked: 117 times

Bericht door Persepolis » 09 jan 2020, 16:06

er leek inderdaad een soort van scheiding te ontstaan tussen de spelers die achter van Bommel en zijn werkwijze stonden, en spelers die er niet mee konden omgaan en daardoor minder gingen presteren. De eerste groep maakte zich ook sterk voor zijn aanblijven, de andere groep zal blij zijn geweest met zijn vertrek. Van Bommel kon dit helemaal niet managen. Misschien een kwestie van ervaring, of persoonlijkheid, of een combinatie van beide. Maar deze selectie en van Bommel was totaal geen match.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Kaarten:

Bericht door tirzah » 09 jan 2020, 17:02

Persepolis schreef:
09 jan 2020, 16:06
er leek inderdaad een soort van scheiding te ontstaan tussen de spelers die achter van Bommel en zijn werkwijze stonden, en spelers die er niet mee konden omgaan en daardoor minder gingen presteren. De eerste groep maakte zich ook sterk voor zijn aanblijven, de andere groep zal blij zijn geweest met zijn vertrek. Van Bommel kon dit helemaal niet managen. Misschien een kwestie van ervaring, of persoonlijkheid, of een combinatie van beide. Maar deze selectie en van Bommel was totaal geen match.
Mocht dit kloppen wat je schrijft denk ik dat de toppers in onze selectie wel konden omgaan met de eisen en aanpak van topper van Bommel en de mindere goden (of misschien wel watjes?) daar moeite mee hadden.

Als deze veronderstelling van mij juist is, had ik, Toon of John zijnde, niet Mark maar de mindere goden aangepakt.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 409 times
Been thanked: 742 times

Bericht door deninho32 » 09 jan 2020, 17:21

In alles blijkt maar weer dan Van Bommel totaal niet klaar was om hoofdcoach van PSV te zijn. Wat ben ik blij dat hij opgeflikkerd is..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

SRF
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 3 times
Been thanked: 9 times

Bericht door SRF » 09 jan 2020, 17:25

deninho32 schreef:
09 jan 2020, 17:21
In alles blijkt maar weer dan Van Bommel totaal niet klaar was om hoofdcoach van PSV te zijn. Wat ben ik blij dat hij opgeflikkerd is..
Ik zou eerder zeggen dat er sprake was van een mismatch. Zeker met deze selectie. Het woord "opgeflikkerd" gebruiken in relatie tot een clubicoon vind ik overigens ook niet erg geschikt.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 409 times
Been thanked: 742 times

Bericht door deninho32 » 09 jan 2020, 17:27

Dat mag, ik ben wellicht wat grover getaald dan de meeste mensen. Het is in ieder geval wel duidelijk meestal ;)
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 09 jan 2020, 17:40

Ik vind Dumfries niet echt de meest intelligente persoon ooit, maar ik vind hem wel volwassen voor zijn leeftijd.

Dit zouden niet veel spelers doen.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 741 times
Been thanked: 900 times

Bericht door ruuddevil » 09 jan 2020, 17:57

Geen idee waarom die jongen niet intelligent zou kunnen zijn.

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 09 jan 2020, 18:00

ruuddevil schreef:
09 jan 2020, 17:57
Geen idee waarom die jongen niet intelligent zou kunnen zijn.
De manier van redeneren in interviews valt mij daarin op. Net als dat ik Noa Lang en Karsdorp nooit slimme spelers zal gaan vinden. Die zijn nog een stukje erger overigens.

Persepolis
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 90 times
Been thanked: 117 times

Bericht door Persepolis » 09 jan 2020, 18:28

tirzah schreef:
09 jan 2020, 17:02
Persepolis schreef:
Mocht dit kloppen wat je schrijft denk ik dat de toppers in onze selectie wel konden omgaan met de eisen en aanpak van topper van Bommel en de mindere goden (of misschien wel watjes?) daar moeite mee hadden.

Als deze veronderstelling van mij juist is, had ik, Toon of John zijnde, niet Mark maar de mindere goden aangepakt.
Je hebt altijd verschillende karakters in zo'n groep, en een van de kwaliteiten die een coach moet bezitten (net als elk andere leidinggevende) is omgang met al die karakters en het tevreden houden van zowel de toppers als de wissels en mindere spelers. Hiddink was daar bv een meester in. Nou hoeft niet iedereen zoals Hiddink te zijn, maar het lijkt erop dat van Bommel daarin nog tekortkwam. En dan krijg je een vicieuze cirkel met slechte prestaties en steeds hoger oplopende irritaties.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Kaarten:

Bericht door tirzah » 09 jan 2020, 20:26

Persepolis schreef:
09 jan 2020, 18:28
tirzah schreef:
09 jan 2020, 17:02
Persepolis schreef:

Je hebt altijd verschillende karakters in zo'n groep, en een van de kwaliteiten die een coach moet bezitten (net als elk andere leidinggevende) is omgang met al die karakters en het tevreden houden van zowel de toppers als de wissels en mindere spelers. Hiddink was daar bv een meester in. Nou hoeft niet iedereen zoals Hiddink te zijn, maar het lijkt erop dat van Bommel daarin nog tekortkwam. En dan krijg je een vicieuze cirkel met slechte prestaties en steeds hoger oplopende irritaties.
Ik wil best geloven dat Guus daarin uitblinkt en Mark nog niet, maar het probleem van ontevreden wissels bestaat overal, zeker in het buitenland met die enorm grote selecties.
Aangezien er maar weinig van het niveau Guus rondlopen zou er dus bijna overal ontevreden spelers zich doen gelden.

Dat is mijn punt als ik zeg dat ik ,Toon of John zijnde, eens goed gekeken had wat voor PSV het beste zou zijn. En dat ik dan toch eerder geneigd zou zijn geweest , denk ik, middelmaat buiten te gooien en spelers aan te trekken die aan het niveau van de coach voldeden.
Maar goed, ik ben slechts supporter en de leiding heeft anders beslist.

Makaveli
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 26 times
Been thanked: 248 times

Bericht door Makaveli » 09 jan 2020, 21:51

Het probleem is alleen dat die "mindere goden" niet alleen je wissels zijn maar altijd ook een deel van je basisspelers. Dus het is nogal belangrijk om daar mee om te kunnen gaan. Verder blinken goede coaches nou juist uit in het optimale halen uit alle spelers. Als je als coach alleen met toppers om kunt gaan heb je bij PSV inderdaad niks te zoeken aangezien PSV een opleidingsclub is en per definitie nooit 11 internationals meer gaat hebben.

Je zult bij PSV nou juist alles uit je materiaal moeten halen. Zoals Cocu een manier vond om Isimat en Brenet te laten functioneren. Het is belachelijk om een trainer te laten zitten als hij maar 4 van de 11 basisspelers kan coachen. Nog los van de rest van de selectie.

FritskePhilips
Talent
Clubvoorkeur:
Has thanked: 4 times
Been thanked: 9 times

Bericht door FritskePhilips » 09 jan 2020, 22:26

Persepolis schreef:
09 jan 2020, 18:28
Hiddink was daar bv een meester in. Nou hoeft niet iedereen zoals Hiddink te zijn, maar het lijkt erop dat van Bommel daarin nog tekortkwam. En dan krijg je een vicieuze cirkel met slechte prestaties en steeds hoger oplopende irritaties.
People management skills is hetgeen waar Hiddink altijd in geëxceleerd heeft. Daar valt het kunnen differentiëren in bejegeningswijze dan in mijn ogen dan ook onder.

Iets waar, vanaf buitenaf, dan ook lijkt dat het aan ontbeert heeft de afgelopen maanden.

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 19 jan 2020, 18:14

Onbegrijpelijk dat Gerbrands de fout heeft gemaakt om Faber de rest van het seizoen te benoemen. Daar schiet je echt niets mee op. We kunnen zelfs niet meer winnen van Eupen en VVV, de crisis is heel groot. Faber is een 13 in een dozijn trainer, die gaat dat niet oplossen.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 19 jan 2020, 18:17

Advocaat was al ingepikt door Feyenoord omdat Toon nog wat langer wilde blijven dralen.

cocufan1
Nationale topspeler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Kaarten:

Bericht door cocufan1 » 19 jan 2020, 18:25

ziege maar ook zagge schreef:
19 jan 2020, 18:17
Advocaat was al ingepikt door Feyenoord omdat Toon nog wat langer wilde blijven dralen.
Advocaat heb je ook niks aan.

Die denkt enkel en alleen aan Advocaat en gaat vol voor de korte termijn.
Dan heb je volgend seizoen weer hetzelfde probleem.

Alles moet in het teken staat aan het bouwen aan een goed elftal voor het komende seizoen.
Dan moet je niet bij Advocaat zijn.

Er valt toch niet veel meer te winnen dit seizoen.

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 19 jan 2020, 18:26

Dat bouwen had je met een nieuwe trainer moeten doen. Niet met het hoofd jeugdopleiding.

cocufan1
Nationale topspeler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Kaarten:

Bericht door cocufan1 » 19 jan 2020, 18:33

ruuddevil schreef:
19 jan 2020, 18:26
Dat bouwen had je met een nieuwe trainer moeten doen. Niet met het hoofd jeugdopleiding.
Ja maar goed, waar tover je zo snel een trainer vandaan midden in het seizoen?
Het moet wel een fatsoenlijke keuze zijn, die bij de club past.

Ik ben het zeker niet eens met het huidige beleid van PSV. Maar nu snel een trainer aantrekken is bijna onmogelijk.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 377 times
Been thanked: 1707 times

Bericht door ShovingNE2 » 19 jan 2020, 19:01

ruuddevil schreef:
19 jan 2020, 18:26
Juist niet. Deze ellende in de spelersgroep moet je door een interim op laten lossen. Zodat een nieuwe trainer gewoon door kan met een nieuw plan.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 19 jan 2020, 19:02

Als je nu niet over kon gaan naar de trainer waar je vanaf komend seizoen mee verder wil dan moet je dus sowieso kiezen voor een tussenoplossing. Die tussenoplossing heeft natuurlijk ook een doelstelling nodig he, wat is die? Alsnog tweede worden?

Daarom kiezen topclubs als tussenoplossing vaak iemand als Advocaat - nee daarmee ga je niet bouwen maar je weet wel zeker dat hij supersnel stabiliteit brengt met gemiddelde prestaties die passen bij je materiaal.

Ik neem aan dat Toon zo'n zelfde prestatie nu verwacht van Faber en Hiddink en dat kan ook best lukken hoor, ik heb daar eigenlijk wel vertrouwen in. Maar Advocaat was gemakkelijker geweest

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 19 jan 2020, 21:31

Schoon papa zit te verkondigen dat de spelers het verschrikkelijk vinden dat Bommel is ontslagen. Hoe ga je dit managen Toon? Of het waar is of niet, het is dodelijk. De Jong krijgt ook weer de zwarte piet.

Makaveli
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 26 times
Been thanked: 248 times

Bericht door Makaveli » 19 jan 2020, 21:34

Het was opzienbarender geweest als zijn schoonvader had gezegd dat het niemand ook maar iets kon schelen. Natuurlijk zegt van Marwijk dat, hij kan moeilijk anders.

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 19 jan 2020, 21:36

Hij moet gewoon zijn bek houden die grijze muis.

Plaats reactie