Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Toon Gerbrands

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Galactico
Ballenjongen
Clubvoorkeur:

Toon Gerbrands

Bericht door Galactico » 26 jan 2020, 22:03

Toon is verantwoordelijk voor de huidige chaos. Je neemt bewust risico’s met het versneld naar voren schuiven van een onervaren trainer, je staat toe dat Van Marwijk als familielid wordt benoemd en een technische staf die bestaat uit ja-knikkers. Als je dan ook nog een scout doorschuift naar TD en een trainer benoemt tot chef jeugdopleiding dan moet je niet vreemd opkijken als dat helemaal de verkeerde kant op valt. Allemaal een PSV achtergrond, maar de belangrijkste factor nl kwaliteit en geschiktheid lijkt volkomen onderbelicht. Volgens mij hebben we nog niet zo lang geleden kunnen zien tot wat voor teringzooi dat geleid heeft bij die club uit Amsterdam.

Ik maak me gigantisch zorgen over de toekomst van de club. Ik zie me iets te veel parallellen met de Reker-periode. Ik reken op hard ingrijpen van de RvC om het tij te keren. Top 30 van Europa..... goeie grap Toon. Eerst eens winnen van de top 30 in eigen land.

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 446 times
Been thanked: 1869 times

Bericht door ShovingNE2 » 26 jan 2020, 22:03

Ja. 1 iemand weg en *poef* alles is weer goed. Dat duurt wat langer met verziekte werkverhoudingen hoor.
Kampioenstopic openen .... pending

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 26 jan 2020, 22:03

ShovingNE2 schreef:
26 jan 2020, 22:03
Ja. 1 iemand weg en *poef* alles is weer goed. Dat duurt wat langer met verziekte werkverhoudingen hoor.
Was niet het idee dat veel mensen een paar maanden terug hadden?

TylerDurdn
Meervoudig international
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 1917 times
Been thanked: 436 times

Bericht door TylerDurdn » 26 jan 2020, 22:04

Ongelooflijk dat mensen nog steeds verwachten dat je een verstoorde werkverhouding binnen 4 fucking weken opgelost is. Gaat in een normale werkomgeving maanden overheen en zelfs dan is het vertrouwen nog niet 100 procent aanwezig.

TylerDurdn
Meervoudig international
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 1917 times
Been thanked: 436 times

Bericht door TylerDurdn » 26 jan 2020, 22:06

DeTaurus schreef:
ShovingNE2 schreef:
Nee, dat idee was er zodat je nog een half seizoen de tijd had om alles op orde te brengen zodat de nieuwe trainer met een schone lei kan starten. Ipv in dat wespennest van Van Bommel

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 531 times
Been thanked: 782 times

Bericht door Menno1 » 26 jan 2020, 22:09

TylerDurdn schreef:
26 jan 2020, 22:06
DeTaurus schreef:
ShovingNE2 schreef:
Nee, dat idee was er zodat je nog een half seizoen de tijd had om alles op orde te brengen zodat de nieuwe trainer met een schone lei kan starten. Ipv in dat wespennest van Van Bommel
Dit dus, Volgens mij was er niemand die dacht: als we van Bomme nou weg doen, dan draaien we het seizoen nog om.

Wel moet ik zeggen dat ik teleurgesteld ben dat Toon GEEN lijstje had met opvolgers na het ontslag van v Bommel: Dat was altijd zijn ding, maar in de praktijk was dat dus niet zo. Het doorschuiven van Faber was een keuze uit armoede. Dit terwijl het ontslag van v Bommel toch niet als een verrassing moest komen na aantoonbaar gekloot sinds Januari 2019....

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 446 times
Been thanked: 1869 times

Bericht door ShovingNE2 » 26 jan 2020, 22:09

Precies dat inderdaad. Overgangs half jaar heb ik het genoemd.
Kampioenstopic openen .... pending

Woodenshoes
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 425 times
Been thanked: 122 times

Bericht door Woodenshoes » 26 jan 2020, 22:10

DeTaurus schreef:
26 jan 2020, 22:02
ShovingNE2 schreef:
26 jan 2020, 21:51
Hij had met iedereen conflicten. Stafleden (zie NRC), spelers, directie alles en iedereen.
Dan zou je verwachten dat alles opgelost is nu hij weg is.

Spelers zijn professionals. Die zouden toch zelf in staat moeten zijn om zich normaal te gedragen. Met wat voor trainer dan ook?
jij denkt dat serieus? Het zijn grote kinderen die de echte wereld amper kennen. Bommel was heilig voor sommigen. Je kan het ook niet van ze vragen. Overal in de wereld is er roddel en achterklap. Dat is ook bij PSV niet anders. Ik vergeet het ellebogenwerk nog.

Op weg naar nr 25
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 127 times
Been thanked: 68 times

Bericht door Op weg naar nr 25 » 26 jan 2020, 22:11

Precies, en de consequenties gewoon slikken, dan maar een jaar geen EL voetbal. Nu goed schoonmaken, opruimen, evalueren en opnieuw beginnen.

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 26 jan 2020, 22:18

Woodenshoes schreef:
26 jan 2020, 22:10
DeTaurus schreef:
26 jan 2020, 22:02
ShovingNE2 schreef:
26 jan 2020, 21:51
Hij had met iedereen conflicten. Stafleden (zie NRC), spelers, directie alles en iedereen.
Dan zou je verwachten dat alles opgelost is nu hij weg is.

Spelers zijn professionals. Die zouden toch zelf in staat moeten zijn om zich normaal te gedragen. Met wat voor trainer dan ook?
jij denkt dat serieus? Het zijn grote kinderen die de echte wereld amper kennen. Bommel was heilig voor sommigen. Je kan het ook niet van ze vragen. Overal in de wereld is er roddel en achterklap. Dat is ook bij PSV niet anders. Ik vergeet het ellebogenwerk nog.
Ik geloof wel dat het in de praktijk niet zo gaat. Het bewijs is immers geleverd. Het is de vraag wiens verantwoordelijkheid het is en wat de trainer precies kan doen aan persoonlijke opstootjes en dergelijke.

Mij lijkt het dat het de spelers aan te rekenen valt. Er worden allemaal redenen buiten de spelers om genoemd, maar volgens mij zijn zij verantwoordelijk.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 96 times
Been thanked: 204 times

Bericht door Joenepsv » 26 jan 2020, 22:26

Waarschijnlijk heeft Toon spijt als haren op zijn hoofd (zijn er niet veel meer) dat hij Bommel er niet eerder uit heeft geflikkerd. Maar ze hebben hem kans op kans gegeven om de door zichzelf veroorzaakte chaos te herstellen. Dat is niet gelukt en dat zag iedereen aankomen behalve Toon en John. Hoe Bommel zich nu opstelt zegt heel veel over het persoon Van Bommel. En dat is blijkbaar niet veel soeps. Ik doe nooit zoveel met de dingen die ze bij Veronica Inside zeggen maar Gijp heeft meerdere keren gezegd dat hij nog nooit iemand heeft gesproken die Bommel een aardige kerel vind en ik denk dat er nu nog minder zijn die hem mogen. Hoe hij om is gegaan met de situatie en nog steeds doet (lekken naar de media door zichzelf en die vieze schoonvader) is schandalig en vreselijk ondankbaar maar bovenal clubicoon onwaardig. Ben ergens wel blij dat Toon de eer aan zichzelf en aan Psv houdt. Zoals hij gister al zei in het interview in het ED is het een feit dat successen snel worden vergeten bij dergelijke tegenslag. Punt is echter dat het verval nu enorm is. Maar de supporters die daar voor het stadion staan moeten zich doodschamen. Psv is onder Toon een gezonde club geworden, hebben successen behaald, mooie transfers gedaan. Dat is niet ineens weg na één slecht (gigantisch kutseizoen). Geld ook voor John. Ik hoop dat de directie nu het hoofd koel houdt. Op korte termijn de rondom Bergwijn ontstane situatie oplossen en een linksback halen, graag langer vastleggen dan een half jaar huur. En op de langere termijn verlengen met je toptalenten, Ihattaren en Madueke en meteen in februari op zoek gaan naar een nieuwe trainer en een grote schoonmaak in de selectie houden. Dan gaan we in het nieuwe seizoen er weer vol tegenaan.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 26 jan 2020, 22:31

Joenepsv schreef:
26 jan 2020, 22:26
Waarschijnlijk heeft Toon spijt als haren op zijn hoofd (zijn er niet veel meer) dat hij Bommel er niet eerder uit heeft geflikkerd. Maar ze hebben hem kans op kans gegeven om de door zichzelf veroorzaakte chaos te herstellen. Dat is niet gelukt en dat zag iedereen aankomen behalve Toon en John. Hoe Bommel zich nu opstelt zegt heel veel over het persoon Van Bommel. En dat is blijkbaar niet veel soeps. Ik doe nooit zoveel met de dingen die ze bij Veronica Inside zeggen maar Gijp heeft meerdere keren gezegd dat hij nog nooit iemand heeft gesproken die Bommel een aardige kerel vind en ik denk dat er nu nog minder zijn die hem mogen. Hoe hij om is gegaan met de situatie en nog steeds doet (lekken naar de media door zichzelf en die vieze schoonvader) is schandalig en vreselijk ondankbaar maar bovenal clubicoon onwaardig. Ben ergens wel blij dat Toon de eer aan zichzelf en aan Psv houdt. Zoals hij gister al zei in het interview in het ED is het een feit dat successen snel worden vergeten bij dergelijke tegenslag. Punt is echter dat het verval nu enorm is. Maar de supporters die daar voor het stadion staan moeten zich doodschamen. Psv is onder Toon een gezonde club geworden, hebben successen behaald, mooie transfers gedaan. Dat is niet ineens weg na één slecht (gigantisch kutseizoen). Geld ook voor John. Ik hoop dat de directie nu het hoofd koel houdt. Op korte termijn de rondom Bergwijn ontstane situatie oplossen en een linksback halen, graag langer vastleggen dan een half jaar huur. En op de langere termijn verlengen met je toptalenten, Ihattaren en Madueke en meteen in februari op zoek gaan naar een nieuwe trainer en een grote schoonmaak in de selectie houden. Dan gaan we in het nieuwe seizoen er weer vol tegenaan.
Prima gezegd en zo zie ik het ook. Toon en zijn acties moeten uiteraard kritisch bekeken worden. En wellicht heeft hij zijn langste tijd gehad. Maar laten we dat wel op een normale manier doen en met een plan; niet op basis van onderbuik gevoelens en al helemaal niet op basis van geschreeuw van tokkies zonder verstand.

guus
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 97 times
Been thanked: 72 times

Bericht door guus » 26 jan 2020, 22:47

Nou Toon kijk nu even naar Studio Voetbal en trek daar lering uit. Totale chaos door miscommunicatie. Begin daar maar eens.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 799 times
Been thanked: 985 times

Bericht door ruuddevil » 26 jan 2020, 23:28

En het is duidelijk dat de centjes op zijn. Zonder uitgaande transfers geen aankopen. Lekker gewerkt hoor. Met Bergwijn de gaten vullen, en dan? Royal cluster fuck.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1734 times
Been thanked: 953 times

Bericht door J.B. » 26 jan 2020, 23:31

guus schreef:
26 jan 2020, 22:47
Nou Toon kijk nu even naar Studio Voetbal en trek daar lering uit. Totale chaos door miscommunicatie. Begin daar maar eens.
Faber had gewoon moeten zeggen dat hij daar niet over gaat en dit via Toon moet. Was al dat gedoe van vandaag niet nodig geweest.
Voorzitter en het enige lid van het `Zet Lammers in de basis` promoteam

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 27 jan 2020, 06:57

Voor mij is dit een bevestiging dat het de juiste beslissing was Van Bommel weg te sturen. Van Bommel is een virus dat PSV ziek heeft gemaakt en dat uitgeroeid moet worden:

PSV heeft zichzelf lelijk in de vingers gesneden met het ontslag van Mark van Bommel. Dat stelt Hugo Borst in zijn column voor het Algemeen Dagblad. Hij ziet dat de Eindhovense ploeg onder Ernest Faber 'even slecht of slechter' speelt, terwijl het een probleem heeft met Steven Bergwijn én Mohamed Ihattaren.

'Ik wil maar niet begrijpen dat een intelligente man als Toon Gerbrands na Feyenoord - PSV niet verder vooruitdacht. Wie denkt dat je klaar bent met een machtige man als Mark van Bommel wanneer je hem officieel de wacht aanzegt, is naïef', schrijft Borst in het AD.

'Het (aanstaande) vertrek van Steven Bergwijn naar de Spurs ligt in het verlengde van het ontslag van Van Bommel. Die twee zijn close. Bergwijn is een gevoelsmens, de in zijn trots gekrenkte Van Bommel stuurde appjes naar 'Stevie'. Ik zou het geen regie willen noemen. Je bent bloedbroeders of je bent geen bloedbroeders. Hij weg, ik ook weg.'

Bergwijn verlengde afgelopen jaar nog zijn PSV-contract tot medio 2023, maar de aanvaller wil nú naar Spurs vertrekken. Borst: 'Het zorgde de afgelopen dagen voor emoties. Toon Gerbrands maakt gedurende de onderhandelingen een geagiteerde en soms woedende indruk, terwijl je tijdens zo'n pokerspel koelbloedig en onleesbaar moet zijn.'

Het wordt volgens de columnist nog veel erger: Ihattaren en Van Bommel zouden ook 'bloedbroeders' zijn. 'Het laatste nieuws is dat Mo Ihattaren in de stal terecht gaat komen van Mino Raiola. Inderdaad, dat is ook de zaakwaarnemer van Mark van Bommel. Ze dachten bij PSV verlost te zijn van Mark van Bommel, maar het tegendeel is waar. Ze zijn nog lang niet van hem af.'

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 27 jan 2020, 07:11

Ik vind dit wel erg ver gaan en een hoop gezwam.

Niettemin wel eens dat van Bommel een verschrikking is. Maar die spelers gaan heus niet weg omdat van Bommel weg is hoor. Bergwijn gaat weg omdat Spurs een dikke promotie is.

Wat Mo gaat doen is gissen. Maar die gaat alleen weg omdat hij weinig perspectief ziet bij PSV. Niet omdat van Bommel dat wil.

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 606 times
Been thanked: 220 times

Bericht door milansandro » 27 jan 2020, 07:12

Mocht dit waar zijn en hij achter de rug van PSV een kwalijke invloed uitoefent en PSV dwars gaat zitten dan is hij icoon af..
En het liefst als persona non grata behandelt..

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 27 jan 2020, 07:15

Ik heb het nog nooit meegemaakt dat spelers zich te goed vinden voor hun ploeggenoten. Die cultuur heeft Van Bommel gecreëerd met zijn conflict mentaliteit. Romario vond Edward Linssens een werkpaard, maar Romario maakte het verschil. Dat is Bergwijn nog nooit gelukt.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 396 times
Been thanked: 155 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 27 jan 2020, 08:11

Van Bommel vergeleek zn aanvallers met Mbappe en Neymar. Met Messi en Suarez... Lekker is dat naar de rest van je team. Ik heb t idee dat ze er zelf ook in zijn gaan geloven.

Number 8 On Tour
Jeugdspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 3 times

Bericht door Number 8 On Tour » 27 jan 2020, 08:18

Ik ben ook team ome Toon. Het zijn 50 debielen die voor dat stadion gek staan te doen. Lange termijn moet je mensen afrekenen op resultaten. Voor Gebrands telt 5 jaar, 3 kampioenschappen, 1/8 finale CL, nieuw jeugdcomplex, nieuwe deals die PSV financieel sterker maken.

Beste oplossing ligt redelijk voor de hand. John de Jong wou niet en kan het niet. Zijn rol is beter in de luwte als scout. Laat hem terugkeren naar hoofd scouting en stel een nieuwe TD aan. Vervolgens kan er naar een nieuwe trainer gekeken worden. Ik denk dat de huidige situatie met alle ellende die nu naar beten komt een teken aan de wand is. Als nieuwe speler uit een andere cultuur binnen komen bij PSV lijkt me geen garantie voor succes.

We staan bekend als een warme club waar PSV iconen nog jaren terug kunnen komen. Nu is Zoet beschadigd, van Bommel beschadigd, John de Jong beschadigd en Bergwijn niet meer welkom. Triest seizoen.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 225 times
Been thanked: 536 times

Bericht door PCGC » 27 jan 2020, 08:36

Pffff, ik neem aan dat nu zelf de meest verstokte Toon fans er achter zijn gekomen, wat voor enorme puinhoop hij er van gemaakt heeft. Niet van Bommel, niet de spelers, nee Toon.

Wat een clown.

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 658 times
Been thanked: 520 times

Bericht door Sensation » 27 jan 2020, 08:38

Dan heb je dit topic niet goed doorgelezen ;)

De enige fout die Toon heeft gemaakt is Van Bommel te lang een hand boven het hoofd gehouden

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 225 times
Been thanked: 536 times

Bericht door PCGC » 27 jan 2020, 08:41

Hahahahahaha komt ie aan, de enige fout.....

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 27 jan 2020, 08:45

Sensation schreef:
27 jan 2020, 08:38
Dan heb je dit topic niet goed doorgelezen ;)

De enige fout die Toon heeft gemaakt is Van Bommel te lang een hand boven het hoofd gehouden
Zeker niet de enige fout. Maar dan nog. Laten we aub een beetje normaal doen. Heeft zulk tokkie gedrag ooit iets positiefs opgeleverd?

Zo ongelooflijk dom...

Plaats reactie