Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Toon Gerbrands

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1734 times
Been thanked: 953 times

Toon Gerbrands

Bericht door J.B. » 29 jan 2020, 16:29

ziege maar ook zagge schreef:
29 jan 2020, 15:15
Als van Bommel nu nog steeds de boel kan verzieken vind ik dat ook een probleem van Gerbrands, moet hij Bommel maar op afstand houden.
Zakelijk en prive moet je gescheiden houden. Als iets zakelijk wringt kan het best zo zijn dat in de omgang een persoon wel lekker ligt. Dat zijn echt twee werelden.
Voorzitter en het enige lid van het `Zet Lammers in de basis` promoteam

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 29 jan 2020, 17:25

J.B. schreef:
29 jan 2020, 16:29
29 jan 2020, 15:15
Als van Bommel nu nog steeds de boel kan verzieken vind ik dat ook een probleem van Gerbrands, moet hij Bommel maar op afstand houden.
Zakelijk en prive moet je gescheiden houden. Als iets zakelijk wringt kan het best zo zijn dat in de omgang een persoon wel lekker ligt. Dat zijn echt twee werelden.
Dat kan heel goed kloppen, soms is het echter níet te scheiden, Toon mag die inschatting maken (wij zouden daar niet de juiste info voor hebben), en hij is daarmee ook verantwoordelijk voor de uitwerking van zijn keuze hierin.

En dat geldt m.i. ook voor de situatie nu: Toon heeft gezien wat er binnen de club gebeurde en heeft het zo ver laten komen.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1844 times
Been thanked: 665 times

Bericht door Ren Höek » 29 jan 2020, 17:46

Jammer dat je niet open staat voor argumenten Ziege, het is duidelijk dat Toon geen goed meer kan doen bij jou.
DeTaurus schreef:
29 jan 2020, 15:30
Ik kan dit bevestigen, maar dit doet hij niet uit rancune. Daar heeft hij redenen voor.
Iedereen kan dit bevestigen, aangezien het geen geheim was en gewoon in de media werd gemeld :roll:
Daarbij kun je zijn 'redenen' gewoon melden hoor, zoals al door anderen aangegeven speelt zijn zoon Ruben in de jeugd bij PSV.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 29 jan 2020, 18:17

Ren Höek schreef:
29 jan 2020, 17:46
Jammer dat je niet open staat voor argumenten Ziege, het is duidelijk dat Toon geen goed meer kan doen bij jou.
Want welk argument sla ik in de wind, vind je? Waarom zou Gerbrands niet verantwoordelijk zijn voor de huidige situatie?

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 799 times
Been thanked: 985 times

Bericht door ruuddevil » 29 jan 2020, 18:45

DeTaurus schreef:
29 jan 2020, 15:58
ruuddevil schreef:
29 jan 2020, 15:40
Alsof de RvC de trainer en TD benoemt. Ik denk dat John de Jong helemaal geen statutair directeur is overigens.
De RvC benoemt altijd directieleden. Trainers niet.

Volgens het jaarverslag 2018-2019 zijn de directieleden als volgt:
Toon Gerbrands, John de Jong, Frans Janssen, Peter Fossen.
Laat ik het dan anders zeggen: Toon heeft zelf voor deze invulling gekozen. De RvC zal geraadpleegd zijn en de benoeming hebben bekrachtigd, maar die hebben echt geen lijstje gemaakt en tegen Toon gezegd die De Jong lijkt ons wel wat.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1844 times
Been thanked: 665 times

Bericht door Ren Höek » 29 jan 2020, 19:16

29 jan 2020, 18:17
Want welk argument sla ik in de wind, vind je? Waarom zou Gerbrands niet verantwoordelijk zijn voor de huidige situatie?
Toon is mede verantwoordelijk, jij vindt echter dat hij moet vertrekken omdat hij in jouw ogen iets onvergeeflijks heeft gedaan. Waarbij je hem zo ongeveer alles aanrekent, zelfs wat na het ontslag van Van Bommel is gebeurd.

Dat vind ik een vreemde redenatie, helemaal omdat Toon voor dit seizoen een geweldige AD is geweest en ontzettend belangrijk is geweest voor PSV.
29 jan 2020, 13:34
Ik blijf erbij: dit is onvergeeflijk, Toon heeft zwáár, zwáár gefaald. Conclusies moeten getrokken worden.

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 29 jan 2020, 19:18

Ik merk hier echt dat mensen niet op de hoogte zijn van verantwoordelijkheden en hierdoor de verkeerde mensen de schuld geven.

Dat het sportief slecht gaat is voor andere verantwoordelijken (trainer, TD) veel meer een prestatie-indicator dan voor de algemeen directeur.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 29 jan 2020, 19:45

Ren Höek schreef:
29 jan 2020, 19:16
29 jan 2020, 18:17
Toon is mede verantwoordelijk, jij vindt echter dat hij moet vertrekken omdat hij in jouw ogen iets onvergeeflijks heeft gedaan. Waarbij je hem zo ongeveer alles aanrekent, zelfs wat na het ontslag van Van Bommel is gebeurd.

Dat vind ik een vreemde redenatie, helemaal omdat Toon voor dit seizoen een geweldige AD is geweest en ontzettend belangrijk is geweest voor PSV.
29 jan 2020, 13:34
Ik blijf erbij: dit is onvergeeflijk, Toon heeft zwáár, zwáár gefaald. Conclusies moeten getrokken worden.
Hij moet vertrekken omdat hij eindverantwoordelijk is en omdat de shit waar we in zitten gewoonweg veel te groot is: dit ontstaat niet in één dag of week of zelfs maand, er is een langdurig verwoestend proces gaande geweest wat ingezet is door de keuzes van Toon (Bommel) en wat hij vervolgens ofwel niet gezien heeft dan wel niet kon voorkomen. Dat kan gewoon niet; een algemeen directeur die zoiets niet tijdig opmerkt moet sowieso opstappen maar Toon heeft het hoogstwaarschijnlijk wel gezien maar gewoon niet tijdig of niet daadkrachtig genoeg gehandeld. Neem mensen uit de medische staf die opgestapt zijn omdat ze het een onwerkbare situatie vonden: blijkbaar heeft Toon dat allemaal gewoon toegestaan, Bommel iig niet teruggefloten en mensen geen vertrouwen gegeven / gerust gesteld, misschien zich weg laten bluffen door Bommel of te goedgelovig geweest, wat dan ook: slecht ingeschat, verkeerde prioriteiten, slechte beleidsvoering - dat betekent niet dat je niks kunt of dat je eerder niet van superveel waarde bent geweest maar deze fout is simpelweg te duur om onder het tapijt te vegen, dit moet m.i. consequenties hebben.

Gerbrands leek geweldig te zijn voor PSV maar dat zat 'm vooral in rust en degelijkheid. Die zijn nu allebei anderhalf jaar ondermijnd, onder zijn ogen, als gevolg van zijn keuzes, en op dit moment dan ook bijzonder ver te zoeken. Dan heb je m.i. serieus gefaald en is de beurt dus aan een ander. Dat is topsport.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1734 times
Been thanked: 953 times

Bericht door J.B. » 29 jan 2020, 22:20

Ik ben het zover eens dat ik vind dat zijn houdbaarheidsdatum wel steeds dichterbij komt. Maar op dit moment mag Gerbrands ook mede eerst de rust terugbrengen. Nu opstappen is het meest slechte scenario.
Voorzitter en het enige lid van het `Zet Lammers in de basis` promoteam

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 29 jan 2020, 22:33

Mee eens.

TylerDurdn
Meervoudig international
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 1917 times
Been thanked: 436 times

Bericht door TylerDurdn » 29 jan 2020, 22:58

Ren Höek schreef:
29 jan 2020, 17:46
DeTaurus schreef:
29 jan 2020, 15:30
Ik kan dit bevestigen, maar dit doet hij niet uit rancune. Daar heeft hij redenen voor.
Iedereen kan dit bevestigen, aangezien het geen geheim was en gewoon in de media werd gemeld :roll:
Daarbij kun je zijn 'redenen' gewoon melden hoor, zoals al door anderen aangegeven speelt zijn zoon Ruben in de jeugd bij PSV.
Ruben is Taurus = Taurus is Ruben

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 78 times
Been thanked: 589 times

Bericht door Ardbeg » 29 jan 2020, 23:26

Aanname.

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 31 jan 2020, 06:53

De krant die te koop is voor een artikel of reportage neemt het op voor Van Bommel en Bergwijn. Verrassend.

Mark van Bommel is het slachtoffer van een onterechte beschadigingsactie door PSV. Dat stelt Valentijn Driessen, die in zijn column in De Telegraaf zelfs spreekt van 'een ware karaktermoord'.

Van diverse kanten klinken geluiden dat de ontslagen trainer iedereen zou 'mobiliseren om zijn grote doel te verwezenlijken': algemeen directeur Toon Gerbrands en technisch manager John de Jong wegjagen uit het Philips Stadion. Volgens Driessen, chef voetbal van de ochtendkrant, een 'gotspe en een overschatting van diens macht en reikwijdte bij PSV'.

'Van Bommel als de grote katvanger om de verantwoordelijken in de directie uit de wind te houden. In het bijzijn van journalisten liet Gerbrands zich bijna letterlijk ontvallen dat Van Bommel de schuld van alles is', schrijft Driessen, die stelt dat de hetze tegen Van Bommel van binnenuit de club gevoerd wordt. 'De afzenders van deze bewuste beschadigingsactie van Van Bommel, de afleiders van de aandacht voor het falende technisch beleid, zijn anonieme bronnen.'

Ook De Telegraaf-verslaggevers zouden met 'lasterpraatjes vanuit PSV worden geconfronteerd'. Volgens Driessen stemde Van Bommel bij zijn ontslag in met zwijgplicht, waardoor hij zich op de vlakte houdt. Ondertussen kozen een aantal spelers, zoals Denzel Dumfries, Steven Bergwijn en Mohamed Ihattaren, openlijk zijn kant.

'Ook rond de transfer van Bergwijn naar Tottenham Hotspur spelen de machthebbers bij PSV een zwartepietenspel om zelf buiten schot te blijven met betrekking tot het demasqué van PSV', voegt Driessen daar tot slot aan toe. 'De beste speler wordt beschimpt en z'n zaakwaarnemer Fulco van Kooperen nog erger.'

TylerDurdn
Meervoudig international
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 1917 times
Been thanked: 436 times

Bericht door TylerDurdn » 31 jan 2020, 06:55

Flapdrol Driessen wil ook zijn mening geven.

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 606 times
Been thanked: 220 times

Bericht door milansandro » 31 jan 2020, 07:08

Ik moest gewoon lachen om deze aannames van Valentijntje die probeert om vlak voor Ajax - PSV even nog wat zwetsverhalen de wereld in te helpen..
Triest mannetje..

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 31 jan 2020, 07:12

Realiteit is dat Van Bommel de boel gewoon verziekt heeft. Zijn omgang met spelers was abominabel, vanaf het begin. Hij serveerde spelers willekeurig af, en maakte anderen groot. De Messi en Suarez uitspraak was extreem dom, daarmee was de tweedeling in de groep definitief.

Ykhim
Vedette
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 627 times
Been thanked: 788 times

Bericht door Ykhim » 31 jan 2020, 14:21

Realiteit is ook vooral dat MvB er sportief niks van bakte. Je kan wel discussie gaan voeren over de persoon MvB versus de rest van de leiding, maar het is een afleiding voor het simpele feit dat MvB het voor elkaar heeft gekregen om met twee verschillende selecties absoluut prutswerk af te leveren. Kijk even naar de statistieken (en individuele blunders) over heel 2019 en je vraagt je af waarom hij het nog tot in december heeft mogen volhouden.
Shirtsponsor seizoen 2020-2021: een chanterend, megalomaan forumlid

"Mijn mening doet er niet toe. #RigoOut."

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 56 times
Been thanked: 714 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 31 jan 2020, 14:48

Kan iemand Valentijn het MvB interview op het veld vlak voor een Europese wedstrijd van vorig jaar nog eens laten zien? Die ene waarin hij aangeeft waarom Isimat mag vertrekken?

Of misschien kunnen we hem een compilatie tonen van alle momenten waarom MvB langs de lijn de scheids en vierde man probeert te beinvloeden? Daar kun je 7 afleveringen Vi van begin tot eind mee vullen.

Die man is gewoon in alle opzichten een ramp geweest voor de club, maar voor mensen als Driessen en Derksen is het nu tijd om de gunsten terug te betalen die v Bommel hen jarenlang heeft verleend m.b.t. scoops en lekken.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 31 jan 2020, 14:53

Driessen de zwetsneus weet gewoon wat de Telegraafabonnee wil lezen, en dat levert ie hoe dan ook. Zo bouw je een carrière op.

Armada
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 31 times
Been thanked: 124 times

Bericht door Armada » 31 jan 2020, 21:00

Afellay_Amrabat schreef:
20 dec 2019, 23:29
Armada schreef:
20 dec 2019, 23:07
Heya Hallvar schreef:
20 dec 2019, 15:28
Het voordeel van Gerbrands is dat zij zowel goed met Van Gaal als Hiddink is, en dit kaliber weet te overtuigen. Denk dat John de Jong nog het meeste op zijn hoede moet zijn, want Hiddink zal het technische beleid vast kritisch doorlichten.
Gerbrands moet zich vooral om zijn eigen plek druk maken. Het e.e.a. zal de komende tijd wel naar buiten komen.
Sensatie...zeg dan gewoon wat er is ipv zo geheimzinnig🙄
Ik hoop dat het duidelijk aan het worden is.

guus
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 97 times
Been thanked: 72 times

Bericht door guus » 31 jan 2020, 21:13

Armada schreef:
31 jan 2020, 21:00
Afellay_Amrabat schreef:
Armada schreef:

Gerbrands moet zich vooral om zijn eigen plek druk maken. Het e.e.a. zal de komende tijd wel naar buiten komen.
Zo helder als wat.

Mouth of the south

Bericht door Mouth of the south » 31 jan 2020, 21:13

Toon zal echt snel orde op zaken moeten stellen. Van Bommel en de Jong waren twee grote missers. Rookies met weinig ervaring. Ook van Faber (als hoofd jeugdopleiding) heb ik nog weinig visie gehoord. En Thijs Slegers als communicatieman is helemaal een misser. Qua communicatie gaat dit jaar alles mis wat er maar mis kan gaan.

guus
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 97 times
Been thanked: 72 times

Bericht door guus » 31 jan 2020, 21:19

Mouth of the south schreef:
31 jan 2020, 21:13
Toon zal echt snel orde op zaken moeten stellen. Van Bommel en de Jong waren twee grote missers. Rookies met weinig ervaring. Ook van Faber (als hoofd jeugdopleiding) heb ik nog weinig visie gehoord. En Thijs Slegers als communicatieman is helemaal een misser. Qua communicatie gaat dit jaar alles mis wat er maar mis kan gaan.

De gehele technische staf: rookies. En een schoonpa als adviseur. En dan Faber ook nog interim trainer.....fout op fout op fout.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 396 times
Been thanked: 155 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 31 jan 2020, 21:21

Armada schreef:
31 jan 2020, 21:00
Afellay_Amrabat schreef:
Armada schreef:

Jazeker.

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 31 jan 2020, 22:08

Er moet in ieder geval 1 ding niet gebeuren, en dat is dat er een machtsvacuüm ontstaat waarin Hans van Breukelen naar voren geschoven wordt om het technisch kader in te vullen. Dan zakken we niet naar niveau Feyenoord, maar naar niveau NAC.

Plaats reactie