Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Profielschets nieuwe trainer

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
Lorenzo von Matterhorn
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 207 times
Been thanked: 78 times

Profielschets nieuwe trainer

Bericht door Lorenzo von Matterhorn » 03 feb 2020, 21:41

Thijs85 schreef:
03 feb 2020, 21:30
Ik denk dat Bommel het ook echt kan. Het is dat Schwaab vorig jaar de wedstrijd aan Ajax gaf, maar anders waren we kampioen geworden met een selectie wat veel minder was dan dat van Ajax. Dan had Bommel nu een standbeeld gehad.
Die wedstrijd dat we met Sadilek, Hendrix en Rosario op het middenveld speelden??

guus
Basisspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 77 times
Been thanked: 65 times

Bericht door guus » 03 feb 2020, 21:44

Thijs85 schreef:
Ik denk dat Bommel het ook echt kan. Het is dat Schwaab vorig jaar de wedstrijd aan Ajax gaf, maar anders waren we kampioen geworden met een selectie wat veel minder was dan dat van Ajax. Dan had Bommel nu een standbeeld gehad.
Ja want van Bommel was toen tactisch ijzersterk :?

Thijs85
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 59 times
Been thanked: 110 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 03 feb 2020, 21:50

Lorenzo von Matterhorn schreef:
03 feb 2020, 21:41
Thijs85 schreef:
Die wedstrijd dat we met Sadilek, Hendrix en Rosario op het middenveld speelden??
Met dat verloop win je die wedstrijd 8 van de 10 keer en anders speel je hem gelijk. In beide scenario’s was de kans op een kampioenschap groot en dat zou een fantastische prestatie zijn geweest.

Natuurlijk is Bommel terecht ontslagen en ik was een van de weinigen, die in die eerste maanden noet meeging in de hype dat hij zo geweldig zou zijn. Echter vind ik het andere uiterste ook onzin.

Ga bij Barcelona en Bayern München vragen of ze Van Gaal ooit nog terug zouden willen. Die is minstens zo gestoord als Bommel. Wilde Van Gaal niet zelfs Müller-Wolfarth toen ontslaan als dokter? Guardiola is ook zo’n gek, maar met resultaten worden ze als geniale gekken gezien. Dat had bij
Bommel ook zomaar kunnen gebeuren.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 347 times
Been thanked: 569 times

Bericht door Menno1 » 03 feb 2020, 22:14

Met het kleine verschil dat die trainers wel alles wonnen en van Bommel elke cruciale wedstrijd verloor in 2019.

Heya Hallvar
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Been thanked: 28 times

Bericht door Heya Hallvar » 03 feb 2020, 22:17

Menno1 schreef:
03 feb 2020, 22:14
Met het kleine verschil dat die trainers wel alles wonnen en van Bommel elke cruciale wedstrijd verloor in 2019.
Dit dus, Van Bommel is gek maar zeker niet geniaal. En dus ook geen zogenaamde winnaar, eerder categorie Van den Brom. Maar daar dan de gestoorde variant daar van.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 719 times
Been thanked: 531 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 03 feb 2020, 22:25

Maar Thijs85 heeft er wel gelijk in dat van Gaal qua persoonlijke stijl idd veel op Bommel lijkt, los van misschien de aanpak van spelers die niet tot het elitegroepje van je selectie behoren... wellicht is Lowieke daar iets tactischer in maar dat weet ik niet.

Ik blijf zeggen dat ik de ambitie van Bommel op zich prima vind. Hij kan er alleen beter een boek over laten schrijven ofzo.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 347 times
Been thanked: 569 times

Bericht door Menno1 » 03 feb 2020, 22:36

Heya Hallvar schreef:
03 feb 2020, 22:17
Menno1 schreef:
03 feb 2020, 22:14
Dit dus, Van Bommel is gek maar zeker niet geniaal. En dus ook geen zogenaamde winnaar, eerder categorie Van den Brom. Maar daar dan de gestoorde variant daar van.
Tja zoals ik al eerder zei: niks mis mee om hard te zijn of passievol of hoe je het ook wil noemen. Dat zijn Klopp, Guardiola, Mourinho oa ook.

Maar ik heb niet gehoord dat deze mensen er voor zorgden dat:

- spelers genegeerd werden omdat ze door de TD zijn gehaald, ook al lieten ze uitstekende data zien (Lato)
- Spelers vlak voor het verlengen van hun contract de opdracht werden gegegevn om te switchen naar zijn eigen zaakwaarnemer want anders zouden ze niet naar de A selectie mogen (Aboukhlal)
- Een speler zegt dat hij weigert terug te komen naar de club als deze coach er nog zit (Luckassen)
- Een 1e keeper degraderen naar 3e keeper om ze vervolgens weg te sturen van de bank wat dat zou niet best zijn voor de uitsraling. Of zoiets. (Zoet)
-.... we kunnen nog wel even doorgaan, hoe Pereiro en Guti de ene week op tribune zitten, dan weer in de basis en vervolgens weer op de bank waar een zeer matige jeugdspeler wel mag invallen

enzovoort enzovoort.

En nee, dit is geen pleidooi voor van Gaal. Maar wel een uitleg waarom van Bommel, weliswaar overeenkomsten heeft, maar echt een stuk erger (en slechter kwa prestaties) dan een van Gaal is.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 455 times
Been thanked: 619 times

Bericht door ruuddevil » 03 feb 2020, 22:48

Van Gaal is niet mijn eerste keus, ik geef de voorkeur aan een lange termijn oplossing. Zonder dat ik daarvoor namen paraat heb.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 359 times
Been thanked: 147 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 03 feb 2020, 23:17

Is Rogier Schmidt niet een soort Van Bommel qua gedrag?

loginnaam
Jeugdspeler
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Bericht door loginnaam » 03 feb 2020, 23:49

Ik heb Van Gaal een keer op de tribune bij een wedstrijd van PSV gezien, met PSV-sjaal om. Dat was in september 2001 in het Gelredome bij de CL-wedstrijd tegen Galatasaray toen Van Gaal nog bondscoach was. Ik zat een paar rijen voor hem, en heb ook omgekeken naar zijn reactie bij de doelpunten van PSV die wedstrijd. Hij zag er niet uit als iemand die blij was dat de Nederlandse ploeg in de CL gescoord had. Ik denk dat ik een paar maanden geleden nog beelden van hem heb gezien met een Ajax-sjaal om tijdens een CL-wedstrijd van Ajax, waar hij een stuk vrolijker was. Ik heb dus erg mijn twijfels of Van Gaal zelf wel in staat is om het uiterste te geven als het om PSV gaat. En of hij het niet alleen maar doet om Gerbrands uit de brand (denken) te helpen, mocht hij de nieuwe coach worden.

Sowieso zie ik Van Gaal niet als een optie om nog tijdens dit seizoen in te stappen. Dat deel van de aanhang dat nu al De Jong en Gerbrands weg zal willen hebben, zal daarin alleen nog maar fanatieker worden als zij nu Van Gaal aanstellen. En Van Gaal zal bij een deel van de aanhang al met een fikse achterstand beginnen. Elk negatief resultaat (wat dit seizoen nog vaak voor zou kunnen komen) zou voor hen al weer reden kunnen zijn om spreekkoren tegen hem aan te heffen. En daarmee brand waar de club in staat niet te blussen maar alleen nog maar verder aan te wakkeren. Een eventuele aanstelling van Van Gaal kan daarom in mijn ogen alleen na afloop van het seizoen plaats vinden, om hem een zo'n goed mogelijke start mee te kunnen geven met zo min mogelijk problemen eromheen. Aangezien De Jong en Gerbrands dit ook kunnen bedenken, kan Van Gaal nooit eerste keus zijn waar ze nu al mee om tafel zitten.

Een echte buitenstaander, die prestaties heeft geleverd die we bij PSV ook weer willen zien, en die ook geen aversie bij een deel van de aanhang kan oproepen, is wat nodig is om de huidige brand te kunnen blussen. Schmidt zou zo iemand kunnen zijn. Van Gaal niet.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 03 feb 2020, 23:50

Afellay_Amrabat schreef:
03 feb 2020, 23:17
Mooi om te zien hoe Bommel toch een voorbeeld voor iedereen is geworden... een voorbeeld van hoe het NIET moet weliswaar, maar toch :D

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 32 times
Been thanked: 303 times

Bericht door Ardbeg » 04 feb 2020, 00:14

ziege maar ook zagge schreef:
03 feb 2020, 23:50
Afellay_Amrabat schreef:
03 feb 2020, 23:17
Mooi om te zien hoe Bommel toch een voorbeeld voor iedereen is geworden... een voorbeeld van hoe het NIET moet weliswaar, maar toch :D
Lijkt me sterk ook

Ykhim
Vedette
Has thanked: 140 times
Been thanked: 225 times

Bericht door Ykhim » 04 feb 2020, 00:45

Die Schmidt schijnt heel veeleisend, ambitieus en redelijk eigenwijs te zijn. Als ik wat fans van zijn vorige clubs mag geloven, althans. Aan de andere kant maken veel spelers onder hem ontwikkeling door, dus dat betekent dat hij toch wel iets goed zal doen.
Shirtsponsor (27 feb-31 maa): Mercer

"Sensation mot mod worden"

Rudie-10
Bankzitter
Has thanked: 11 times
Been thanked: 25 times

Bericht door Rudie-10 » 04 feb 2020, 07:45

Zijn er al enige aanwijzingen dan dat Roger Smidt in beeld is?

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 310 times
Been thanked: 293 times

Bericht door Sensation » 04 feb 2020, 08:14

Ykhim schreef:
04 feb 2020, 00:45
Die Schmidt schijnt heel veeleisend, ambitieus en redelijk eigenwijs te zijn. Als ik wat fans van zijn vorige clubs mag geloven, althans. Aan de andere kant maken veel spelers onder hem ontwikkeling door, dus dat betekent dat hij toch wel iets goed zal doen.
En volgens mij is Schmidt bij elke club waar hij trainer was wel echt geliefd bij de fans.

Een wat ouder maar leuk artikel overigens over Roger Schmidt, Pocchetino is een voorbeeld voor hem en hier komt ook naar voren (wat ik niet wist) dat hij het voor elkaar heeft gekregen om in 7 onderlingen wedstrijden 4x punten af te snoepen van het ijzersterke Bayern van Guardiola.

https://www.theguardian.com/football/20 ... ons-league

Mindere kwaliteit maar bijzonder interessante video

Momfer
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Bericht door Momfer » 04 feb 2020, 10:00

Vraag me wel af hoe dat dan gaat stel dat ome Toon in gesprek is met Louike.
Dan zal het uitsluitend via de telefoon gaan want het lijkt me sterk dat ze ergens kunnen afspreken zonder dat het complete verhaal meteen op straat ligt.

Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 16 times
Been thanked: 334 times

Bericht door Josef Dettelbacher » 04 feb 2020, 10:04

Momfer schreef:
04 feb 2020, 10:00
Vraag me wel af hoe dat dan gaat stel dat ome Toon in gesprek is met Louike.
Dan zal het uitsluitend via de telefoon gaan want het lijkt me sterk dat ze ergens kunnen afspreken zonder dat het complete verhaal meteen op straat ligt.
Vele opties mogelijk. Toon kan een verkenner sturen, ze kunnen skypen, ze kunnen in het buitenland afspreken, of ze kunnen ook gewoon afspreken op een rustige plek waar men er niet snel iets achter zoekt. Of natuurlijk lekker Mafia style in een vierkante auto met geblindeerde ruiten.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 162 times
Been thanked: 930 times

Bericht door ShovingNE2 » 04 feb 2020, 10:11

Volgens mij spraken ze voorgaande keren af bij Peter Fossen die echt afgelegen woont (als ik het mij goed herinner). Daar vonden de gesprekken met Gerbrands plaats om te polsen als AD.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 04 feb 2020, 10:15

Precies, gewoon op niet-publieke plaatsen afspreken he... c'est simple.

Maar je kunt er als publieke figuur natuurlijk ook gewoon voor zorgen dat je niet opvalt, versmelten met je omgeving door de juiste kleding enz.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 750 times
Been thanked: 648 times

Bericht door J.B. » 04 feb 2020, 10:16

Niemand hier die wat nieuws/scoop heeft met wie we in gesprek zijn? Iemand moet toch iets gezien hebben?
Circle of fifths

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 310 times
Been thanked: 293 times

Bericht door Sensation » 04 feb 2020, 10:30

J.B. schreef:
04 feb 2020, 10:16
Niemand hier die wat nieuws/scoop heeft met wie we in gesprek zijn? Iemand moet toch iets gezien hebben?
Armada had al gemeld dat het (wss) om Schmidt gaat

Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 16 times
Been thanked: 334 times

Bericht door Josef Dettelbacher » 04 feb 2020, 11:23

ziege maar ook zagge schreef:
04 feb 2020, 10:15
Precies, gewoon op niet-publieke plaatsen afspreken he... c'est simple.

Maar je kunt er als publieke figuur natuurlijk ook gewoon voor zorgen dat je niet opvalt, versmelten met je omgeving door de juiste kleding enz.

Of beter nog, de Noord-Korea methode. 20 Toon doppelgangers die wekelijks bij elke wedstrijd in de Benelux op de tribune gaan zitten. Iedereen is kandidaat, en daardoor niemand.

Als er ergens een schimmige vacature staat met hele vage functie-eisen en enige vereiste eigenschappen " lang, kalend, slechte ogen en een snor" , dan weten we genoeg.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 197 times
Been thanked: 263 times

Bericht door nilssonH » 04 feb 2020, 11:37

Volgens Elfrink is de kans in ieder geval klein dat het Van Gaal wordt.
Bij de achterban van PSV wordt inmiddels veel massaler dan voorheen gehoopt dat Louis van Gaal bereid is tot een laatste kunstje en de leiding van PSV staat soms ook in verbinding met de coach, maar hij heeft eerder al vaker aangegeven niet meer in Nederland te willen werken. Het lijkt dus uitgesloten dat hij nog eens in Eindhoven aan een klus begint.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 359 times
Been thanked: 147 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 04 feb 2020, 12:03

Pocchettino is vrij? 😄

BRAM046
Geselecteerd voor Oranje
Has thanked: 259 times
Been thanked: 61 times