Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Profielschets nieuwe trainer

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1658 times
Been thanked: 929 times

Profielschets nieuwe trainer

Bericht door J.B. » 27 okt 2019, 23:40

Makaveli schreef:
27 okt 2019, 23:32
Dat is dan ook zijn enige echte wapenfeit. Verder met heel aardige clubs en teams amper iets gepresteerd.
Een Klopp komt niet naar psv. We zullen toch echt uit die vijver moeten vissen. Wij kunnen simpelweg geen topcoach betalen. Ja, Hiddink als laatste kunstje. Maar wat doe je dan als hij mislukt? Nee, we hebben een beleid ingezet waar er jeugd moet doorstromen. Dan heb je een coach nodig die daar voor open staat. Wenger bijvoorbeeld :mrgreen:
Circle of fifths

Makaveli
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 26 times
Been thanked: 249 times

Bericht door Makaveli » 27 okt 2019, 23:46

Dat snap ik maar ik heb dan liever een ander type dan Bosz. Die weet zichzelf goed te verkopen maar het is veel geschreeuw en weinig wol uiteindelijk. Ik denk ook helemaal niet dat het iemand hoeft te zijn waar direct het labeltje toptrainer aan hangt.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 27 okt 2019, 23:53

Makaveli schreef:
27 okt 2019, 23:46
Dat snap ik maar ik heb dan liever een ander type dan Bosz. Die weet zichzelf goed te verkopen maar het is veel geschreeuw en weinig wol uiteindelijk. Ik denk ook helemaal niet dat het iemand hoeft te zijn waar direct het labeltje toptrainer aan hangt.
Ik zou graag Cocu terug zien komen. Ik vind dat hij over het algemeen onderschat wordt. Als je het over tactisch vernuft hebt..
Circle of fifths

Makaveli
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 26 times
Been thanked: 249 times

Bericht door Makaveli » 28 okt 2019, 00:21

Ja Cocu kan. Maar ik vind dat de trainers uit de Red Bull stal bijvoorbeeld ook vaak leuke dingen laten zien met hun ploegen. De reden waarom Slot nu ineens genoemd wordt door mensen is dat AZ als team druk zet. Dat is een beetje waar ik ook naar op zoek ben. En de Red Bull teams doen dat vaak heel erg goed. Zelfs een Linz deed het beter dan wij met het matige materiaal dat zij hebben.

Van Bommel heeft vorig jaar een halfslachtige poging gedaan maar daar is dit seizoen al niks meer van terug te zien. Juist dat vind ik zo teleurstellend, we spelen "omschakelvoetbal" maar dan een variant met weinig druk op de bal. Dat is niet zo lekker omschakelen. Ik denk dat er best een heel aantal trainers zijn die dat beter kunnen, daarvoor hoef je echt niet direct bij de toppers uit te komen.

Juancho
Legende
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 286 times
Been thanked: 525 times

Bericht door Juancho » 28 okt 2019, 00:29

Voor een terugkeer van Cocu vind ik het echt te vroeg. Bovendien was er ook steeds meer kritiek op hem of dat men wel een keer toe was aan wat anders. Cocu mag zeker terugkomen maar ik zou dat nu een verkeerde timing vinden.

Wbt Slot heb ik onlangs een groot interview van hem en zijn hele visie hier gepost. Dat was van de zomer toen hij net begon. Erg interessant stuk en je ziet daar nu al dingen van terug in zijn elftal. Nou opper ik niet gelijk voor Slot maar vind het wel een interessante trainer voor de toekomst.

In Nederland heb je verder niks wat mij betreft. De oudjes moet je niet meer doen (Hiddink, Advocaat, v. Gaal) en een trainer als Bozs gaat echt niet komen deze winter of zomer als hij in de subtop blijft spelen in Duitsland.

Kortom, blik op het buitenland.

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 170 times
Been thanked: 385 times

Bericht door RIO » 28 okt 2019, 00:37

Peter Boos heeft nog nooit wat gewonnen. Wil iemand die weet hoe het is om te winnen. Bommel zal ook weinig winnen, te eigenwijs.
Mo money, Mo honey

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 521 times
Been thanked: 773 times

Bericht door Menno1 » 28 okt 2019, 00:50

Ik ben wel voor Bosz. Kampioen wordt je toch nu niet. Slijp er dan maar eens goed voetbal in.

RIO
Nationale topspeler

Bericht door RIO » 28 okt 2019, 02:33

Kampioen wordt je nu niet en nooit niet met Peter Boos. Dan vervang je een loser met een loser. Daar schiet je niks mee op.
Mo money, Mo honey

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 28 okt 2019, 04:11

RIO schreef:
28 okt 2019, 02:33
Kampioen wordt je nu niet en nooit niet met Peter Boos. Dan vervang je een loser met een loser. Daar schiet je niks mee op.

Wel als hij iets opbouwt waar de volgende trainer van kan profiteren. Een beetje wat ren Hag nu doet. Maar goed, Bosz komt toch niet. En van Bommel vliegt er op zijn vroegst pas uit in de kerst.

MJPSV
Jeugdinternational
Clubvoorkeur:
Has thanked: 15 times
Been thanked: 4 times

Bericht door MJPSV » 28 okt 2019, 09:13

RIO schreef:
28 okt 2019, 00:37
Peter Boos heeft nog nooit wat gewonnen. Wil iemand die weet hoe het is om te winnen. Bommel zal ook weinig winnen, te eigenwijs.
We hebben zelf nog Faber rondlopen, zou hij er inspringen of Ruud van Nistelrooij ?

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 28 okt 2019, 09:20

MJPSV schreef:
28 okt 2019, 09:13
RIO schreef:
28 okt 2019, 00:37
We hebben zelf nog Faber rondlopen, zou hij er inspringen of Ruud van Nistelrooij ?
Dat zou het wel worden. Allebei zie ik niet zitten.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 56 times
Been thanked: 711 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 28 okt 2019, 09:27

Geen beginnend trainer meer, hoofdcoach PSV 1 is geen startersfunctie.

Juancho
Legende
Has thanked: 286 times
Been thanked: 525 times

Bericht door Juancho » 28 okt 2019, 09:28

Als je voor een half seizoen een tussenoplossing moet vinden ga je idd niet iemand van de huidige groep voor het elftal zetten. Dat moet echt iemand van buiten de club zijn. Dus idd geen Faber. Wie dan wel boeit me ook vrij weinig om eerlijk te zijn. Veel belangrijker is wie PSV voor de langere termijn wil. De meeste goede trainers liggen nu toch nog allemaal vast bij hun clubs, dus ik houd er maar even rekening mee dat je pas voor komend seizoen een echt goede nieuwe trainer kan halen. Tenzij je dus een trainer uit de ED kan wegkopen maar om eerlijk te zijn zie ik geen geschikte kandidaat.

Maar first things first... v. Bommel exit in de winterstop. Of dat gaat gebeuren? Ik verwacht niet maar wellicht dat nog meer slechte resultaten de boel wel aanwakkeren. Niet dat ik overigens natuurlijk hoop dat PSV dan maar verliest.

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 639 times
Been thanked: 515 times

Bericht door Sensation » 28 okt 2019, 09:43

Ik ben niet van het 'Van Bommel moet weg' kamp, maar ik wil wel wat alternatieven schetsen zonder dat we terugvallen op Cocu.

- Abel Ferreira: Sinds dit seizoen de trainer van PAOK, hiervoor bij Braga. Werd in zijn tijd bij Braga geroemd om zijn tactisch vermogen en het hoge tempo waarmee hij zijn team laat spelen. Liet met PAOK tegen Ajax ook zien dat hij het vermogen had om in de wedstrijd wat wisselingen toe te passen wat het spel van de tegenstander beïnvloed (zo wist hij het tegen Ajax halverwege de eerste helft zo neer te zetten dat Onana wel de lange bal moest spelen waardoor PAOK in fysieke duels kwam (wat ze altijd wonnen)). Als ik zijn historie zo zie wel vooral 4-4-2 spelend.
https://www.agonasport.com/agonasport-a ... mastermind

- Adi Hutter: De man die Young Boys voor het eerst in 32 jaar de titel bezorgde en nu trainer is bij Eintracht Frankfurt. Ook een trainer die in een wedstrijd snel aanpassingen kan brengen in de speelwijze. Wel een trainer wiens droom het was om in de Bundesliga te werken, dus of hij zomaar weggaat bij Frankfurt?
https://www.bundesliga.com/en/bundeslig ... kfurt-3044

- Jose 'Pepe' Bordalas: De trainer van Getafe. Heeft het voor elkaar gekregen om Getafe van bijna degradatie uit LaLiga B te laten promoveren en het eerstvolgende seizoen 8e te eindigen gevolgd door een 5e plek vorig jaar. Staat bekend om defensieve zekerheid en hoog werktempo in het team. Getafe werd/wordt beschouwd als een van de lastigste teams om tegen te scoren.
https://www.theguardian.com/football/20 ... ps-rewards
https://breakingthelines.com/uncategori ... l-stardom/

MJPSV
Jeugdinternational
Clubvoorkeur:
Has thanked: 15 times
Been thanked: 4 times

Bericht door MJPSV » 28 okt 2019, 09:46

Je zou kunnen opteren voor andere assistenten, de huidige twee zijn vriendjes. Zet er een ervaren man naast die een tegenpool kan zijn en andere opties voorlegt aan de trainer,

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 427 times
Been thanked: 809 times

Bericht door deninho32 » 28 okt 2019, 09:49

Als het gat in de winterstop 15 punten is zal MvB er toch wel uitvliegen? Gewoon ome Louis polsen, kan nog prima qua leeftijd...
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 306 times
Been thanked: 339 times

Bericht door nilssonH » 28 okt 2019, 09:51

Mooi lijstje [mention]Sensation[/mention]! Ik zou zelf Roger Schmidt ook een interessante naam vinden, maar ik vrees dat die niet te betalen is voor PSV.

RIO
Nationale topspeler

Bericht door RIO » 28 okt 2019, 09:58

Het moet iemand zijn die de jeugd een kans geeft maar kansloze jeugd zoals Sadilek snel verhuurt/verkoopt. En door selecteren qua middelmatige spelers.
Mo money, Mo honey

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 56 times
Been thanked: 711 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 28 okt 2019, 09:59

Sensation schreef:
28 okt 2019, 09:43
Ik ben niet van het 'Van Bommel moet weg' kamp, maar ik wil wel wat alternatieven schetsen zonder dat we terugvallen op Cocu.

- Abel Ferreira: Sinds dit seizoen de trainer van PAOK, hiervoor bij Braga. Werd in zijn tijd bij Braga geroemd om zijn tactisch vermogen en het hoge tempo waarmee hij zijn team laat spelen. Liet met PAOK tegen Ajax ook zien dat hij het vermogen had om in de wedstrijd wat wisselingen toe te passen wat het spel van de tegenstander beïnvloed (zo wist hij het tegen Ajax halverwege de eerste helft zo neer te zetten dat Onana wel de lange bal moest spelen waardoor PAOK in fysieke duels kwam (wat ze altijd wonnen)). Als ik zijn historie zo zie wel vooral 4-4-2 spelend.
https://www.agonasport.com/agonasport-a ... mastermind

- Adi Hutter: De man die Young Boys voor het eerst in 32 jaar de titel bezorgde en nu trainer is bij Eintracht Frankfurt. Ook een trainer die in een wedstrijd snel aanpassingen kan brengen in de speelwijze. Wel een trainer wiens droom het was om in de Bundesliga te werken, dus of hij zomaar weggaat bij Frankfurt?
https://www.bundesliga.com/en/bundeslig ... kfurt-3044

- Jose 'Pepe' Bordalas: De trainer van Getafe. Heeft het voor elkaar gekregen om Getafe van bijna degradatie uit LaLiga B te laten promoveren en het eerstvolgende seizoen 8e te eindigen gevolgd door een 5e plek vorig jaar. Staat bekend om defensieve zekerheid en hoog werktempo in het team. Getafe werd/wordt beschouwd als een van de lastigste teams om tegen te scoren.
https://www.theguardian.com/football/20 ... ps-rewards
https://breakingthelines.com/uncategori ... l-stardom/
Interessante opties! Wat mij betreft hoeft het ook geen Nederlandse coach te zijn. Wél een die goed past bij de organisatie en oog heeft voor de jeugd als levensader van de club (dus geen type korte termijn succes boven alles zoals Advocaat).

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 28 okt 2019, 10:23

Menno1 schreef:
28 okt 2019, 00:50
Ik ben wel voor Bosz. Kampioen wordt je toch nu niet. Slijp er dan maar eens goed voetbal in.
En door zijn tenenkrommende analyses na de wedstrijd ploeteren we ons wel door. Dat nemen we maar op de koop toe.
Circle of fifths

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1793 times
Been thanked: 631 times

Bericht door Ren Höek » 28 okt 2019, 10:56

Al vaker hier genoemd, maar Marcelino is een interessante optie.
Ontslagen bij Valencia, waar hij echter uitstekend presteerde en waar de spelers met hem weglopen. Leuk spel, goede resultaten en een duidelijke eigen mening (wat de reden was voor zijn ontslag, de eigenaar wenste geen tegenspraak).

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Has thanked: 5 times
Been thanked: 223 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 28 okt 2019, 11:09

Ren Höek schreef:
28 okt 2019, 10:56
Al vaker hier genoemd, maar Marcelino is een interessante optie.
Ontslagen bij Valencia, waar hij echter uitstekend presteerde en waar de spelers met hem weglopen. Leuk spel, goede resultaten en een duidelijke eigen mening (wat de reden was voor zijn ontslag, de eigenaar wenste geen tegenspraak).
Mee eens, hier een tactische analyse van Valencia onder Marcelino van augustus vorig jaar.
https://totalfootballanalysis.com/head- ... l-analysis

Ook Roger Schmidt vind ik een interessante optie, heb hem ook al eens genoemd hier en zit nu werkloos thuis net als Marcelino.
Hier een tactisch plaatje van Bayer Leverkusen onder Roger Schmidt van 2017.
https://www.thefalse9.com/2017/03/roger ... kusen.html

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 306 times
Been thanked: 339 times

Bericht door nilssonH » 28 okt 2019, 11:10

Maar logistiek gezien lijkt mij Marcelino onhaalbaar. Hij woont en werkt al heel zijn leven in Spanje, en zal waarschijnlijk amper Engels spreken, wat toch wel een vereiste is.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 427 times
Been thanked: 1840 times

Bericht door ShovingNE2 » 30 okt 2019, 20:04

Sensationeel lijstje [mention]Sensation[/mention].

Eigenlijk zou ik het wel eens verfrissend vinden om een trainer van buiten Nederland. Ik gaf inderdaad aan Maka al aan dat een trainer uit Duitsland/Oostenrijk wel mooi zou zijn. Discipline koppelen aan aanvallend voetbal en hoge werklust. Beetje jammer dat hij met mijn veren gaat pronken hier. Maar goed.

Of een oud speler van Barca.... doet het altijd goed bij de vaderlandse pers. Of heeft Ferrer al een club?
Kampioenstopic openen .... pending

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 115 times
Been thanked: 397 times

Bericht door Massimo » 30 okt 2019, 20:14

Wil je titels blijven behalen dan zal je een aantal dingen anders moeten gaan doen dan Ajax. Dat kan in de scouting, maar dat kan ook buiten de gebaande paden handelen als het om een trainer gaat. Ajax heeft een stap gezet nu ze het salarishuis hebben laten exploderen en alhoewel PSV daar de komende jaren hier een beetje mee in zou kunnen, kunnen ze niet precies hetzelfde doen. En hoe meer geld Ajax er tegenaan gooit hoe meer er van PSV verwacht moet worden om dit te kunnen counteren. Naast scouting, zie bijvoorbeeld een Red Bull Salzburg, kan je dus ook met een trainer het net iets anders doen. En als er binnen Nederland niet een volledige topkandidaat ter beschikking is, vind ik het zeker de moeite waard om eens buiten de landsgrenzen te kijken voor een trainer die een team op een bepaalde manier succesvol kan laten voetballen met een duidelijke visie en manier van spelen. Leuk om hier dan ook buitenlandse namen in deze categorie te lezen die geopperd worden.

Plaats reactie