Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Profielschets nieuwe trainer

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 427 times
Been thanked: 1840 times

Profielschets nieuwe trainer

Bericht door ShovingNE2 » 03 nov 2019, 12:11

Ik zou RvN eerst even een jaar of twee bij Heerenveen oid willen zien. Geen zin dat nog een clubicoon via de achterdeur de club gaat verlaten (ik denk dat Van Bommel dat gaat doen, binnenkort of einde van het seizoen).
Kampioenstopic openen .... pending

Juancho
Legende
Has thanked: 286 times
Been thanked: 525 times

Bericht door Juancho » 03 nov 2019, 18:13

Ik zie eigenlijk maar weinig in Ruud. Als voetballer was het vooral ook een egoïstische spits. Een eenling, wel een verdomd goede natuurlijk. Ik volg zijn team niet maar ik zie sowieso na het vertrek van v. Bommel niks in weer ene onervaren trainer die alles nog moet bewijzen.

Ik zie graag een buitenlandse coach komen. Als die in de winterstop bijv nog niet haalbaar is maar wel in de zomer kan je alvast bespreken met hem welke assistenten mee komen. Wellicht kan er eentje alvast komen in de winterstop die het overneemt van Mark en alvast bezig kan met de visie van de nieuwe coach.

cocufan1
Nationale topspeler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Bericht door cocufan1 » 03 nov 2019, 18:37

RIO schreef:
02 nov 2019, 23:23
Ik zou Ruud met Cocu paren. Die andere assistent is natuurlijk zijn holmaatje vdWeerden.

Ik wil een trainer die met een echt voetballend middenveld opstelt. Dus niet een blok van twee of nog erger een eenmansmiddenveld.
Moet je dan niet eerst voetballers hebben voor het middenveld?

Rosario, Guti, Hendrix, Sadilek, dat zijn niet bepaald goede voetballers.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 03 nov 2019, 18:59

Psv moet sowieso in de winterstop de markt op. Een middenvelder en LB zijn gewoon noodzakelijk als je nog iets van kans wil maken of anders 2de te worden. Dus dat kan mooi gekoppeld worden aan de visie van de nieuwe trainer.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 04 nov 2019, 06:47

Juancho schreef:
03 nov 2019, 18:13
Ik zie eigenlijk maar weinig in Ruud. Als voetballer was het vooral ook een egoïstische spits. Een eenling, wel een verdomd goede natuurlijk. Ik volg zijn team niet maar ik zie sowieso na het vertrek van v. Bommel niks in weer ene onervaren trainer die alles nog moet bewijzen.

Ik zie graag een buitenlandse coach komen. Als die in de winterstop bijv nog niet haalbaar is maar wel in de zomer kan je alvast bespreken met hem welke assistenten mee komen. Wellicht kan er eentje alvast komen in de winterstop die het overneemt van Mark en alvast bezig kan met de visie van de nieuwe coach.
Ik weet niet wat ik in Ruud moet zien. Goed of niet goed? Ik kan geen beeld vormen. Ik blijf het idee houden dat hij zelf voorlopig nog niet wil, maar ook dat kan ik fout hebben.

En ik zie ook graag een buitenlandse coach komen. Een coach zoals jij voorstelt (winter niet haalbaar in de zomer wel) lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Coaches waarvan men in de winter al weet dat ze in zomer al weg gaan hebben vaak een probleem met de selectie als het ook maar iets tegenzit.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 521 times
Been thanked: 773 times

Bericht door Menno1 » 04 nov 2019, 06:50

Kan een bondscoach zijn he? Die zijn in de zomer wel beschikbaar. Of coaches willen niet halverwege het seizoen overstappen. Maar in de zomer wel interesse hebben

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 04 nov 2019, 07:35

Stel Van Bommel haalt 1 december niet als trainer van PSV. Ga je dan 8 maanden stilstand accepteren? Want dat is een interimcoach namelijk. Die heeft hele korte termijn doelen en volgend seizoen boeit hem niet. Dan kan je beter de volgende kandidaat op de lijst pakken en direct met een coach voor een langere periode beginnen.

Enige uitzondering daarop is Hiddink wat mij betreft. Die zal wel verder kijken dan alleen korte termijn.

cocufan1
Nationale topspeler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Bericht door cocufan1 » 04 nov 2019, 07:54

Juancho schreef:
03 nov 2019, 18:59
Psv moet sowieso in de winterstop de markt op. Een middenvelder en LB zijn gewoon noodzakelijk als je nog iets van kans wil maken of anders 2de te worden. Dus dat kan mooi gekoppeld worden aan de visie van de nieuwe trainer.
Precies.

Het vervangen van de trainer lost weinig op. PSV heeft een geweldige voorhoede, maar alles daarvoor is armoede.

Het ging al mis bij het aankoopbeleid. Veel geld verkwanseld in verdedigers, waarvan er niet eentje goed genoeg is om mee te doen met de titel. En op het middenveld speelt PSV met niveau'tje Heerenveen.

En dan hebben we het niet eens over de vorm van Zoet. Want dat kan inmiddels ook niet meer.

Geen enkele trainer pakt met dit elftal prijzen. Dat wisten de meesten hier in de zomer al.
John de Jong heeft wederom gefaald.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 04 nov 2019, 09:58

Ik vind dat onzin. Ik denk dat je heel anders kan/moet spelen met dit elftal en dat je dan meer rendement eruit krijgt.

Ook denk ik dat de selectie steeds minder connect met Van Bommel. Dat zie je terug in wedstrijden. Hij kan ze schijnbaar niet raken dat je na twee zeperds messcherp en volle bak aan het duel tegen Sparta begint. Precies waar Dumfries het over heeft.

Door gebrek aan vertrouwen durft niemand meer een fout te maken want dan kan je voor lange tijd geslachtofferd worden door de staf. Met als gevolg dat je risicoloos gaat rondtikken en als je balverlies lijdt je een probleem hebt.

Het is geen toeval dat spelers als Guti, Rosario, Baumgartl en zelfs Sadilek bij hun eerste optredens laten zien dat ze heel veel kwaliteit hebben om naar voren te spelen, maar dat die kwaliteiten eruit geramd worden. Wellicht zijn er nog meer voorbeelden te noemen.

Teveel (verdedigende) opdrachten? Gebrek aam vertrouwen?

Kan je je voorstellen dat ze gewoon zonder scheenbeschermers trainen bij PSV? Onder notabene Van Bommel?

Als bijna alle aankopen op de bank belanden en niet functioneren dan is niet ineens de hele scouting debiel geworden of zo. Uitgesloten met een prima trackrecord dat we hebben opgebouwd en de laatste jaren titels mee hebben gepakt.

Dat probleem ligt bij de staf en dan ook de onevenwichtigheid daarin: drie rookies. En dat mogen John en Toon zich wel aantrekken.

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 78 times
Been thanked: 143 times

Bericht door grasveld » 04 nov 2019, 10:02

Hiddink... Die zit toch echt op het einde van zijn latijn? Ik heb een beetje de indruk dat hij langzamerhand helemaal uitgeblust raakt.

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 579 times
Been thanked: 219 times

Bericht door milansandro » 04 nov 2019, 10:16

Roger Schmidt is clubloos...
Verdiende inderdaad een godsvermogen in Beijing maar zou hij niet te porren zijn voor een job bij PSV?
Lekker een elftal opbouwen?

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1658 times
Been thanked: 929 times

Bericht door J.B. » 04 nov 2019, 10:31

cocufan1 schreef:
04 nov 2019, 07:54
Juancho schreef:
03 nov 2019, 18:59
Precies.

Het vervangen van de trainer lost weinig op. PSV heeft een geweldige voorhoede, maar alles daarvoor is armoede.

Het ging al mis bij het aankoopbeleid. Veel geld verkwanseld in verdedigers, waarvan er niet eentje goed genoeg is om mee te doen met de titel. En op het middenveld speelt PSV met niveau'tje Heerenveen.

En dan hebben we het niet eens over de vorm van Zoet. Want dat kan inmiddels ook niet meer.

Geen enkele trainer pakt met dit elftal prijzen. Dat wisten de meesten hier in de zomer al.
John de Jong heeft wederom gefaald.
Wederom? Is zijn eerste kunstje. Brands begon ook niet echt lekker zullen we maar zeggen.

Los daarvan heb je helemaal gelijk. Op dit moment van trainer wisselen is stupide. Dat heeft bijna nooit gewerkt midden in een seizoen. Ja, als het echt crisis is (F`noord bijvoorbeeld), als het niet erger kan zeg maar. Als je van trainer wil wisselen moet je dat lekker in de zomer doen. Dat een nieuwe coach daadwerkelijk de voorbereiding kan doen, plus wat versterkingen kan halen. Een tijdelijke interim voor de groep zetten (Hiddink) zal PSV niet ineens kampioen maken.
Circle of fifths

grasveld
Nationale topspeler

Bericht door grasveld » 04 nov 2019, 10:39

Het kan wel zijn dat het niet werkt, maar op deze manier is het toch ook trekken aan een dood paard? Ik zie 0,0 perspectief. Ik heb ook niet de indruk dat er onderling veel plezier is of zo.

Van Bommel als trainer bij PSV, ik vind het geen geschikte combinatie.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 04 nov 2019, 10:43

grasveld schreef:
04 nov 2019, 10:39
Het kan wel zijn dat het niet werkt, maar op deze manier is het toch ook trekken aan een dood paard? Ik zie 0,0 perspectief. Ik heb ook niet de indruk dat er onderling veel plezier is of zo.

Van Bommel als trainer bij PSV, ik vind het geen geschikte combinatie.
Als dit binnen PSV al een issue is (ik denk het nog niet) dan moet je zoiets doen in de winterstop, als je het al wil doen. Nogmaals, een trainerswissel midden in een seizoen pakt zelden goed uit. Ja Sef Vergoossen kan ik me herinneren, maar die kon rustig richting kampioenschap gaan. En die stapte ook niet in omdat de voorganger het slecht deed..
Circle of fifths

grasveld
Nationale topspeler

Bericht door grasveld » 04 nov 2019, 10:54

Ik zou nu pleiten voor een trainerswissel. En wel per direct. Niet om dit seizoen nog kampioen te worden; de kans dat dat lukt, acht ik bijzonder klein. Wel om alvast te 'bouwen' aan volgend seizoen.

Een nieuwe trainer met een goede visie. Dit jaar inwerken, en kijken of er nog gerichte versterkingen nodig zijn. Volgend jaar vlammen.

Dan rijst de vraag: wie is een geschikte opvolger? Ik zou het niet weten. :)

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 04 nov 2019, 10:58

grasveld schreef:
04 nov 2019, 10:54
Ik zou nu pleiten voor een trainerswissel. En wel per direct. Niet om dit seizoen nog kampioen te worden; de kans dat dat lukt, acht ik bijzonder klein. Wel om alvast te 'bouwen' aan volgend seizoen.

Een nieuwe trainer met een goede visie. Dit jaar inwerken, en kijken of er nog gerichte versterkingen nodig zijn. Volgend jaar vlammen.

Dan rijst de vraag: wie is een geschikte opvolger? Ik zou het niet weten. :)
En dan? Zo`n nieuwe trainer gaat net zo goed afgeschoten worden hier. Zelfs Cocu werd na twee kampioenschappen nog afgeschoten dus behalve dat het een deel van de supporters even (tijdelijk) stil zal krijgen zie ik daar niet het nut van in. Laat dan een trainer gewoon instappen in de zomer zodat ie in ieder geval de voorbereiding erbij kan doen. Het enige wat nut zou hebben is een interim coach, maar nogmaals, daarvoor moet het echt crisis zijn en dat is nu niet het geval.

Ik pleit voor het toevoegen/vervangen van een assistent. Op dit moment zitten er alleen maar ja knikkers om van Bommel heen, iemand die ook durft te zeggen dat een bepaalde beslissing nou niet echt verstandig is. Misschien Hiddink als klankbord.

Dat bouwen aan een team is echt onzin. Ik denk dat je met een of twee echt gerichte versterkingen (middenveld en defensie) gewoon een team moet hebben dat kampioen kan worden.
Circle of fifths

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 04 nov 2019, 11:00

[mention]grasveld[/mention] ,
Precies. Een trainerswissel doe je niet meer direct voor alleen dit seizoen. Je kan nog wel kans behouden op de titel maar dan mag je simpelweg niks meer laten liggen. Gezien de prestaties is het alleen de vraag of PSV dat gaat lukken. Ik verwacht van niet.

Met een nieuwe trainer haal je iig de groep uit het hele visioen van v. Bommel. Alleen dat kan al bevrijdend werken. Ik heb echt het idee dat spelers amper vrijheden hebben, behalve dan die paar jongens voorin. Je kan een keer een speler uit vorm hebben, ook wel 2 of zelfs 3. Maar geen heel elftal + dure aankopen die stuk voor stuk na een prima start al vrij snel vervallen in waar alle andere spelers ook mee te maken hebben. Dat kan geen toeval zijn, no way...

Dus zowel voor de korte termijn, waaronder ook het vasthouden van de 2de plek valt, als de langere termijn (ontwikkeling van onze talenten, cashcow behouden om in de zomer grote verkopen te doen) kan je niet anders meer dan ingrijpen. Misschien heeft Gerbrands nog 1 of 2 zetjes nodig, maar dit kan zo niet langer meer. En uit deze groep valt echt wel meer te halen. 100% van overtuigd. v. Bommel is gewoon een hele, hele matige en beperkte coach.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 04 nov 2019, 11:07

Een nieuwe trainer zal binnen no time wederom afgeschoten gaan worden hier. We kunnen speculeren wat we willen, maar de situatie is nog niet dusdanig dat er uberhaupt sprake zal zijn van een ontslag.

Plus `bouwen` doen ze maar op de zuidas in Amsterdam. Straks zijn de sterkhouders weer terug, worden er weer resultaten gehaald en kunnen we deze zomer es kijken hoe de boel er voor staat in plaats van dat paniekmanagement. We zijn Ajax niet.
Circle of fifths

grasveld
Nationale topspeler

Bericht door grasveld » 04 nov 2019, 11:09

Iedereen lijkt gebukt te gaan onder het regime van Van Bommel. Dat is een beetje de indruk die ik heb als ik kijk naar PSV. Ieder beetje plezier en initiatief wordt er vakkundig door Mark uitgeknepen.

Misschien niet zo zeer omdat ze een hekel aan hem hebben, maar meer om de manier hoe de selectie gemanaged wordt. Simpel voorbeeld is de Guti kwestie. Voor zijn blessure was hij de beste middenvelder (met Mootje). Blessure: een kans voor Mark om zijn lievelingetje (Hendrix) weer op te stellen. Toegegeven: die deed het eventjes goed. Maar dan nog: hij prevaleert zijn vriendje weer boven Guti.

Ander voorbeeld is Luckassen. Ik vind hem een waardeloze voetballer, laat dat duidelijk zijn. Maar de manier waarop hij van basisklant naar tribuneklant gegaan is... Op die manier jaag je iedereen tegen je in het harnas.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 04 nov 2019, 11:09

Owja want met Malen en Bergwijn erbij haalden we wel resultaten, zat het elftal in een flow en maakt het team en coach een goede ontwikkeling door... Categorie 'zet Pereiro er maar weer in' wat mij betreft... Laatste strohalmen. Dan weet je wel hoe laat het is.

Veder eens met Grasmat hierboven, het elftal heeft 0 plezier lijkt het. Spelers spelen zo angstig. Alleen daarom al kan een trainerswissel op de korte termijn wat doorbreken. Dat spelers weer kunnen ademen op het veld.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 04 nov 2019, 11:19

grasveld schreef:
04 nov 2019, 11:09
Iedereen lijkt gebukt te gaan onder het regime van Van Bommel. Dat is een beetje de indruk die ik heb als ik kijk naar PSV. Ieder beetje plezier en initiatief wordt er vakkundig door Mark uitgeknepen.

Misschien niet zo zeer omdat ze een hekel aan hem hebben, maar meer om de manier hoe de selectie gemanaged wordt. Simpel voorbeeld is de Guti kwestie. Voor zijn blessure was hij de beste middenvelder (met Mootje). Blessure: een kans voor Mark om zijn lievelingetje (Hendrix) weer op te stellen. Toegegeven: die deed het eventjes goed. Maar dan nog: hij prevaleert zijn vriendje weer boven Guti.

Ander voorbeeld is Luckassen. Ik vind hem een waardeloze voetballer, laat dat duidelijk zijn. Maar de manier waarop hij van basisklant naar tribuneklant gegaan is... Op die manier jaag je iedereen tegen je in het harnas.
Guti is heel even (een wedstrijd of 2,3) beter gaan spelen. Maar daar staat vorig seizoen tegenover en nu weer. Ik heb `m ook bij Mexico gezien. Dit is wat Guti kan. Die zal soms een 7 spelen, maar niet meer dan dat. Hij is traag, gaat duels slap in. Ik heb tegen Sparta precies een goede pass gezien. Dat was het dan. Hendrix speelt stabieler dan Guti en zijn pieken en dalen zijn minder groot. Dus ik snap de keuze wel. We hoopten met zn allen dat met Guti er meer voetbal in de ploeg zou komen. Ik moet concluderen dat dat niet het geval is, en dat Guti een miskoop van jewelste is.
Circle of fifths

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 306 times
Been thanked: 339 times

Bericht door nilssonH » 04 nov 2019, 12:00

Mocht het zover komen dat er een nieuwe trainer komt ben ik wel erg benieuwd wat voor type er wordt gekozen. Ik denk namelijk dat er best wel wat trainers op dit moment zouden willen instappen bij PSV gezien het materiaal en de mogelijkheden die er toch wel zijn.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 56 times
Been thanked: 711 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 04 nov 2019, 12:06

Waar blinkt die Roger Schmidt exact in uit? Ik zie een vrij magere erelijst, maar daar kan ik de speelstijl en het tactisch vermogen natuurlijk niet uit afleiden.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 306 times
Been thanked: 339 times

Bericht door nilssonH » 04 nov 2019, 12:10

Josef Dettelbacher schreef:
04 nov 2019, 12:06
Waar blinkt die Roger Schmidt exact in uit? Ik zie een vrij magere erelijst, maar daar kan ik de speelstijl en het tactisch vermogen natuurlijk niet uit afleiden.
Heel kort gezegd: pressing, pressing, pressing. Echter is dat ook meteen zijn downfall geweest: hij is ontzettend eigenwijs en verandert zijn tactiek totaal niet, ook als blijkt dat het niet werkt. Eigenlijk wat we nu ook zien onder Van Bommel.

https://www.thefalse9.com/2017/03/roger ... kusen.html
https://spielverlagerung.com/2014/07/15 ... midt-2014/

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 170 times
Been thanked: 385 times

Bericht door RIO » 04 nov 2019, 12:13

Next
Mo money, Mo honey

Plaats reactie