Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Profielschets nieuwe trainer

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 56 times
Been thanked: 711 times

Awards:

Profielschets nieuwe trainer

Bericht door Josef Dettelbacher » 04 nov 2019, 12:14

nilssonH schreef:
04 nov 2019, 12:10
Josef Dettelbacher schreef:
04 nov 2019, 12:06
Waar blinkt die Roger Schmidt exact in uit? Ik zie een vrij magere erelijst, maar daar kan ik de speelstijl en het tactisch vermogen natuurlijk niet uit afleiden.
Heel kort gezegd: pressing, pressing, pressing. Echter is dat ook meteen zijn downfall geweest: hij is ontzettend eigenwijs en verandert zijn tactiek totaal niet, ook als blijkt dat het niet werkt. Eigenlijk wat we nu ook zien onder Van Bommel.

https://www.thefalse9.com/2017/03/roger ... kusen.html
https://spielverlagerung.com/2014/07/15 ... midt-2014/
Dus v Bommel vervangen voor iemand die eigenlijk de zelfde grote irritatiefactoren heeft? Ik zie die logica niet echt eerlijk gezegd.

Breur
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 107 times
Been thanked: 94 times

Bericht door Breur » 04 nov 2019, 12:25

Ik zou dit echter wel graag zien. Hoog druk zetten. Ik denk ook wel dat we m.u.v. een loopwonder op het middenveld (thomas?) De spelers voor hebben. Het afwachtend controleren komt mij na cocu en mark wel een beetje de strot uit.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1658 times
Been thanked: 929 times

Bericht door J.B. » 04 nov 2019, 12:29

04 nov 2019, 12:14
nilssonH schreef:
04 nov 2019, 12:10
04 nov 2019, 12:06
Waar blinkt die Roger Schmidt exact in uit? Ik zie een vrij magere erelijst, maar daar kan ik de speelstijl en het tactisch vermogen natuurlijk niet uit afleiden.
Heel kort gezegd: pressing, pressing, pressing. Echter is dat ook meteen zijn downfall geweest: hij is ontzettend eigenwijs en verandert zijn tactiek totaal niet, ook als blijkt dat het niet werkt. Eigenlijk wat we nu ook zien onder Van Bommel.

https://www.thefalse9.com/2017/03/roger ... kusen.html
https://spielverlagerung.com/2014/07/15 ... midt-2014/
Dus v Bommel vervangen voor iemand die eigenlijk de zelfde grote irritatiefactoren heeft? Ik zie die logica niet echt eerlijk gezegd.
Ik ook niet. Schmidt gaat m niet worden in ieder geval.
Circle of fifths

Noosa
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 18 times
Been thanked: 11 times

Bericht door Noosa » 04 nov 2019, 13:28

J.B. schreef:
04 nov 2019, 10:58
Ik pleit voor het toevoegen/vervangen van een assistent. Op dit moment zitten er alleen maar ja knikkers om van Bommel heen, iemand die ook durft te zeggen dat een bepaalde beslissing nou niet echt verstandig is. Misschien Hiddink als klankbord.
Helemaal mee eens. Toen Van Bommel vorig jaar begon had hij natuurlijk nog Van Marwijk die regelmatig op de training aanwezig was, maar toch heb ik nooit begrepen waarom er geen ervaren assistent naast hem is aangesteld. Dat hij Dirkx als zijn vaste assistent meenam kan ik me nog voorstellen. De 2e assistent had geen onervaren trainer als Robbemond moeten zijn, maar een ervaren coach waar Van Bommel ook nog wat van kan leren. Ze hadden nota bene Brood toen nog onder contract!

Juancho
Legende
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 286 times
Been thanked: 525 times

Bericht door Juancho » 04 nov 2019, 13:31

Volgens mij is er geen hoofdtrainer die zich laat overrulen door een assistent. Hooguit dat ze een mening mogen geven, maar uiteindelijk bepaalt de hoofdcoach het alsnog. Hij is immers ook eindverantwoordelijke. Ik geloof er persoonlijk niks van dat een nieuwe assistent Mark doet veranderen. En met v. Marwijk heeft hij al een ervaren klankbord tot zijn beschikking. Als dat nog steeds niet genoeg is moet je misschien toch eens in de spiegel kijken....

Makaveli
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 26 times
Been thanked: 249 times

Bericht door Makaveli » 04 nov 2019, 21:57

Schmidt zal het inderdaad niet worden maar daar zou ik dus echt wel enthousiast van worden. Eindelijk een coach die modern voetbal introduceert en niet vast zit in Nederlandse ideeën.

Misschien kan iedereen zich er een betere voorstelling van maken als Ajax - Red Bull Salzburg genoemd wordt. Toen het ajax van de Boer echt compleet van het veld gejaagd werd in de Arena door Salzburg. Dat Salzburg werd gecoacht door Schmidt. En is een beetje de blauwdruk van zijn manier van spelen.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 115 times
Been thanked: 397 times

Bericht door Massimo » 04 nov 2019, 22:01

Lijkt me erg leuk om een trainer te krijgen bij PSV die volle bak pressing speelt.

Makaveli
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:

Bericht door Makaveli » 04 nov 2019, 22:13

Ja mij ook, dan ga je met plezier kijken. En Schmidt doet dat wat mij betreft beter dan een Bosz bijvoorbeeld.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 521 times
Been thanked: 773 times

Bericht door Menno1 » 04 nov 2019, 22:18

Ik ben ook voor. Ik wil eens echt enthousiast worden van PSV spel. Zeker, omdat ik er bij blijf dat we een selectie hebben met spelers die gewoon heel goed kunnen voetballen. Bergwijn, Bruma (ja echt), Doan, Malen, Ihattaren, Gakpo, Lammers, Guti, Pereiro, Hendrix (geintje) zijn technisch zeer leuke spelers om te zien. Daar moet je toch een heel leuk team van kunnen bouwen lijkt mij. En ja, niet iedereen kan spelen, maar ik wil de woorden balans en controle liever niet meer horen als je zulke talenten hebt in je selectie.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 04 nov 2019, 22:42

Ok, dan ga je een leuk half jaar tegemoet, maar wat als de tegenstander er vervolgens een tactisch antwoord op heeft gevonden en de trainer maar vast blijft houden aan zijn speelstijl?

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 521 times
Been thanked: 773 times

Bericht door Menno1 » 04 nov 2019, 22:45

04 nov 2019, 22:42
Ok, dan ga je een leuk half jaar tegemoet, maar wat als de tegenstander er vervolgens een tactisch antwoord op heeft gevonden en de trainer maar vast blijft houden aan zijn speelstijl?
Dan trappen we hem er head first uit natuurlijk...

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 04 nov 2019, 23:09

Noosa schreef:
04 nov 2019, 13:28
J.B. schreef:
04 nov 2019, 10:58
Ik pleit voor het toevoegen/vervangen van een assistent. Op dit moment zitten er alleen maar ja knikkers om van Bommel heen, iemand die ook durft te zeggen dat een bepaalde beslissing nou niet echt verstandig is. Misschien Hiddink als klankbord.
Helemaal mee eens. Toen Van Bommel vorig jaar begon had hij natuurlijk nog Van Marwijk die regelmatig op de training aanwezig was, maar toch heb ik nooit begrepen waarom er geen ervaren assistent naast hem is aangesteld. Dat hij Dirkx als zijn vaste assistent meenam kan ik me nog voorstellen. De 2e assistent had geen onervaren trainer als Robbemond moeten zijn, maar een ervaren coach waar Van Bommel ook nog wat van kan leren. Ze hadden nota bene Brood toen nog onder contract!
Nou is van Marwijk een conservatieve coach. Die ook vanuit de controle wil spelen. Van Bommel doet eigenlijk hetzelfde. Je hebt trouwens helemaal gelijk als het gaat om ervaring binnen zijn staf. Als onervaren coach is dat wel een must.

Brood is voor Cocu erg belangrijk geweest. En de hulp van Hiddink natuurlijk ook. Het zit me ook niet lekker dat Mark dus zijn schoonfamilie vraagt en niet bijvoorbeeld ook Hiddink vraagt.
Circle of fifths

Makaveli
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:

Bericht door Makaveli » 04 nov 2019, 23:17

Ik verwacht in Nederland weinig ploegen die zich daar goed op aanpassen. Dat komt omdat er ook maar heel weinig teams zijn die zo spelen. Dus eigenlijk ben ik daar niet heel bang voor. Tactisch is het allemaal niet bijster flexibel, de meeste ploegen weten zich echt geen raad als ze opgejaagd worden.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 427 times
Been thanked: 1840 times

Bericht door ShovingNE2 » 05 nov 2019, 07:03

Onder volle bak druk zetten heb je maar 2 tactisch mogelijkheden:

1. de lange bal hanteren wat in veel gevallen balverlies betekent als je Luuk de Jong niet hebt.
2. Er onderuit voetballen, die kwaliteiten hebben heeeeeeeel weinig ploegen omdat een hele wedstrijd vol te houden.
Kampioenstopic openen .... pending

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 170 times
Been thanked: 385 times

Bericht door RIO » 05 nov 2019, 07:12

Als je zoals Liverpool onder Klopp speelt dan win je gewoon 31 van de 34 wedstrijden in Nederland. Het lijkt zo simpel allemaal.
Mo money, Mo honey

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 05 nov 2019, 09:45

ShovingNE2 schreef:
05 nov 2019, 07:03

1. de lange bal hanteren wat in veel gevallen balverlies betekent als je Luuk de Jong niet hebt.
2. Er onderuit voetballen, die kwaliteiten hebben heeeeeeeel weinig ploegen omdat een hele wedstrijd vol te houden.
Als het lukt ben ik fan, maar twee kritische noten:

1. Je hebt wel 11 spelers nodig die deze speelstijl aan kunnen. Als er in je selectie een aantal dommekrachten zitten die niet kunnen anticiperen en een trage handelingssnelheid hebben, dan komt het volgens mij niet uit de verf. In de huidige selectie komen wij achterin en op het middenveld volgens mij tekort om een dergelijke filosofie te laten floreren.

2. v Bommel had dit ook als stokpaardje tijdens zijn aanstelling. Hij gaf meermaals aan de tegenstander tot fouten te willen dwingen op de plaatsen waar psv dat wilde, en ook het zo snel mogelijk de bal terug willen kwam voorbij. Die interviews staan mij nog helder bij, voornamelijk omdat ik zat te kwijlen na het saaie spel onder Cocu. Van die opvatting zag ik rond die winter al weinig meer terug. Dat kan deels komen door mijn eerste punt, maar natuurlijk ook omdat v bommel zelf zijn plannen niet succesvol kan uitvoeren.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 05 nov 2019, 09:50

ShovingNE2 schreef:

1. Je hebt wel 11 spelers nodig die deze speelstijl aan kunnen. Als er in je selectie een aantal dommekrachten zitten die niet kunnen anticiperen en een trage handelingssnelheid hebben, dan komt het volgens mij niet uit de verf. In de huidige selectie komen wij achterin en op het middenveld volgens mij tekort om een dergelijke filosofie te laten floreren.

2. v Bommel had dit ook als stokpaardje tijdens zijn aanstelling. Hij gaf meermaals aan de tegenstander tot fouten te willen dwingen op de plaatsen waar psv dat wilde, en ook het zo snel mogelijk de bal terug willen kwam voorbij. Die interviews staan mij nog helder bij, voornamelijk omdat ik zat te kwijlen na het saaie spel onder Cocu. Van die opvatting zag ik rond die winter al weinig meer terug. Dat kan deels komen door mijn eerste punt, maar natuurlijk ook omdat v bommel zelf zijn plannen niet succesvol kan uitvoeren.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 05 nov 2019, 09:54

Overigens los van de opvolger en zijn speelstijl, ben ik eigenlijk wel benieuwd wat voor vuile was naar buiten komt na een evt vertrek van v Bommel. Hij komt op mij over als een botte lul met een kamp haters en lovers onder de spelers, zonder neutraal tussenstuk. Wellicht zie ik dit totaal verkeerd, en dan kom ik daar netjes op terug, maar ik vraag me ook af welke invloed dát heeft op het spel en de bereidheid van de spelers.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 427 times
Been thanked: 1840 times

Bericht door ShovingNE2 » 05 nov 2019, 10:03

Ook al zou dat zo zijn, dan hoop ik dat er niets naar buiten komt JD.
05 nov 2019, 09:50

Ik denk dat het meer met fitheid en discipline te maken heeft dan met kwaliteiten. Een trainer van buitenaf zou ook mooi zijn omdat hij geen enkel historie heeft met spelers. Iets wat mensen bij PSV of met een PSV-verleden waarschijnlijk wel hebben.
Kampioenstopic openen .... pending

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1793 times
Been thanked: 631 times

Bericht door Ren Höek » 05 nov 2019, 10:08

05 nov 2019, 09:45
2. v Bommel had dit ook als stokpaardje tijdens zijn aanstelling. Hij gaf meermaals aan de tegenstander tot fouten te willen dwingen op de plaatsen waar psv dat wilde, en ook het zo snel mogelijk de bal terug willen kwam voorbij.
Klopt, hij wilde ongeveer gaan spelen zoals Atletico Madrid.
Weinig weggeven, strakke organisatie, met druk op de juiste momenten en vooruit verdedigen.

Dat lukte de 1e seizoenshelft ook heel aardig, met leuk spel.
Ik heb nooit begrepen waarom we dat spel sindsdien eigenlijk niet meer gezien hebben.

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 170 times
Been thanked: 385 times

Bericht door RIO » 05 nov 2019, 10:51

Peter Boos is binnenkort beschikbaar hoor. De Aad de Mos van deze tijd
Mo money, Mo honey

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 05 nov 2019, 11:07

RIO schreef:
05 nov 2019, 10:51
Peter Boos is binnenkort beschikbaar hoor. De Aad de Mos van deze tijd
Lijkt me sowieso voor Ajax de eerste optie als TH in de zomer vertrekt, wat vast zal gebeuren. Dus of je doet het niet, of je doet het deze winter (en dan nog moet je maar afwachten of ie niet alsnog terug naar Ajax gaat).

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 639 times
Been thanked: 515 times

Bericht door Sensation » 05 nov 2019, 12:08

Nog maar wat namen:
- Sergei Semak. Trainer van Zenit. Eerst ervaring opgedaan als assistent bij Zenit onder verschillende coaches. Daarna twee seizoen lang naam gemaakt bij UFA, kleine Russische club. Vervolgens de stap gemaakt naar Zenit waar hij nu anderhalf jaar zit. Zijn contract loopt tot juni volgend jaar.
https://www.footballcoin.io/blog/a-winn ... ved-zenit/

- Ralph Hassenhuttl: Was hij hier al genoemd? De man die het vlammende voetbal bij RB Leipzig introduceerde. Sinds december vorig jaar trainer bij Southampton.
https://www.thefalse9.com/2019/10/ralph ... mpton.html

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 05 nov 2019, 12:29

ShovingNE2 schreef:

Precies, mensen roepen hier op om exact datgene te doen wat Mark met de selectie probeerde, maar wat ze gewoon niet kunnen. Van sommige forumgenoten die de boel zo close volgen best verbazingwekkend :lol:

De boodschap is juist dat je moet spelen naar het vermogen van je spelers, niet jouw ideaalbeeld van hoe voetbal gespeeld moet worden proberen af te dwingen bij een selectie die daar niet het vermogen voor heeft. Volle bak pressie houden we nog niet één helft vol.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 05 nov 2019, 12:40

ziege maar ook zagge schreef:
05 nov 2019, 12:29
ShovingNE2 schreef:

Precies, mensen roepen hier op om exact datgene te doen wat Mark met de selectie probeerde, maar wat ze gewoon niet kunnen. Van sommige forumgenoten die de boel zo close volgen best verbazingwekkend :lol:

De boodschap is juist dat je moet spelen naar het vermogen van je spelers, niet jouw ideaalbeeld van hoe voetbal gespeeld moet worden proberen af te dwingen bij een selectie die daar niet het vermogen voor heeft. Volle bak pressie houden we nog niet één helft vol.
Op dit moment wordt er ook totaal geen pressie gespeeld. Een hele wedstrijd hou je dit ook niet vol, maar op momenten kun je dit best doen denk ik.
Circle of fifths

Plaats reactie