Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Profielschets nieuwe trainer

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 834 times
Been thanked: 235 times

Profielschets nieuwe trainer

Bericht door Ren Höek » 08 nov 2019, 11:18

Waarom is Cocu ineens een held?
Ja hij heeft uitstekende resultaten geboekt, maar Van Bommel werd niet voor niets zo geroemd in zijn beginperiode vorig seizoen. Eindelijk was er weer leuk en attractief voetbal te zien in het stadion, dat was onder Cocu namelijk aardig verdwenen. Ook heeft Van Bommel veel minder moeite met het speeltijd geven aan jeugdspelers.

Dus beter dan Cocu is zeker mogelijk, en ook wenselijk.

NESTA
Meervoudig international
Clubvoorkeur:   ‏‏‎
Has thanked: 142 times
Been thanked: 246 times

Bericht door NESTA » 08 nov 2019, 11:25

Josef Dettelbacher schreef:
08 nov 2019, 11:17
Co Adriaanse als tussenpaus zou ik ook niet verkeerd vinden. Verstandige man, kan volgens mij prima met spelers omgaan, en past volgens mij wel binnen de psv organisatie.
Die man is toch allang seniel en kan donkere spelers niet meer uit elkaar houden?

PhillipCocu
Jeugdspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Bericht door PhillipCocu » 08 nov 2019, 11:33

Ondersteuning voor vBommel geen optie? Zoals Advocaat bij vBronckhorst? Ja vMarwijk, maar die is toch helemaal nooit meer aanwezig?

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 371 times
Been thanked: 473 times

Bericht door ruuddevil » 08 nov 2019, 11:34

Van Marwijk is een dramatische coach, voegt echt niks toe. Ja als oppas opa zodat Mark meer tijd heeft om onze spelers onzeker te maken.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 653 times
Been thanked: 554 times

Bericht door J.B. » 08 nov 2019, 11:40

NESTA schreef:
08 nov 2019, 11:25
Co Adriaanse als tussenpaus zou ik ook niet verkeerd vinden. Verstandige man, kan volgens mij prima met spelers omgaan, en past volgens mij wel binnen de psv organisatie.
Die man is toch allang seniel en kan donkere spelers niet meer uit elkaar houden?
Weet je dat ik ook wel eens twee keer moet kijken wie er bij ons aan de bal is? :mrgreen:
Circle of fifths

NESTA
Meervoudig international

Bericht door NESTA » 08 nov 2019, 11:47

J.B. schreef:
08 nov 2019, 11:40
NESTA schreef:
Weet je dat ik ook wel eens twee keer moet kijken wie er bij ons aan de bal is? :mrgreen:
Ik ook, maar zover ik weet worden wij er niet rijkelijk voor betaald. :mrgreen:

Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 14 times
Been thanked: 259 times

Bericht door Josef Dettelbacher » 08 nov 2019, 11:59

NESTA schreef:
Beter toch, laat hem per ongeluk Pogba, Mane en Onana maar opstellen.

Juancho
Legende
Has thanked: 231 times
Been thanked: 522 times

Bericht door Juancho » 08 nov 2019, 12:00

Ren Höek schreef:
08 nov 2019, 11:18
Waarom is Cocu ineens een held?
Ja hij heeft uitstekende resultaten geboekt, maar Van Bommel werd niet voor niets zo geroemd in zijn beginperiode vorig seizoen. Eindelijk was er weer leuk en attractief voetbal te zien in het stadion, dat was onder Cocu namelijk aardig verdwenen. Ook heeft Van Bommel veel minder moeite met het speeltijd geven aan jeugdspelers.

Dus beter dan Cocu is zeker mogelijk, en ook wenselijk.
Eens. Ik vind het best vreemd om te lezen dat Cocu door een paar weer genoemd wordt terwijl iedereen bijna wel een keertje toe was aan wat ander voetbal onder een andere coach. Alle respect voor wat Cocu hier bereikt heeft en dat was ook soms echt heel knap, maar er wordt wel heel snel vergeten hoe matig en saai het soms ook was onder Cocu.

Wat mij betreft kiezen we echt eens voor wat anders. Een andere aanpak, een andere voetbalcultuur. Kortom, een top trainer uit het buitenland die bij andere clubs al bewezen heeft iets neer te kunnen zetten. Net als Maka zie ik graag een trainer die echt gericht met pressing speelt, vanuit een goede organisatie en dit dus ook bewezen heeft te kunnen. Dat is vooral het grote verschil met Mark, die had helemaal niks bewezen als beginnende coach.

De groep snakt ook naar een trainer die ze echt tactisch iets bij brengt, dat ze vanuit een vaste organisatie spelen en die extra klasse ook echt optimaal benut kan worden. Want dat is het grote verschil met bijv. een Liverpool of Atletico. Die hebben wel extra klasse voorin maar de belangrijkste basis ligt juist daar achter. Alleen daardoor kunnen ze zo spelen en kunnen de voorsten ook echt uitblinken.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 08 nov 2019, 12:06

Wij kunnen geen toptrainer betalen. Tenzij die flink wat minder salaris accepteren. Bosz bijvoorbeeld zou dan nog wel haalbaar kunnen zijn. Maar dat is qua Cocu ongeveer hetzelfde niveau als je kijkt naar resultaten uit het verleden.

Ik vind nog steeds dat Hiddink het tot de zomer kan overnemen, en dat Cocu daar dan mee verder gaat, aangezien die twee qua spelopvatting en tactische keuzes verlengden van elkaar zijn. Lijkt mij het meest voor de hand liggend in ieder geval.
Circle of fifths

NESTA
Meervoudig international

Bericht door NESTA » 08 nov 2019, 12:08

Nu ben ik wel een groot Hiddink fan, maar die heeft na het EK van 2008 echt helemaal niets meer gepresteerd behalve her en der z’n zakken vullen. Hij lijkt allang niet meer de energie te hebben een ploeg te helpen en beter te maken.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 08 nov 2019, 12:12

NESTA schreef:
08 nov 2019, 12:08
Nu ben ik wel een groot Hiddink fan, maar die heeft na het EK van 2008 echt helemaal niets meer gepresteerd behalve her en der z’n zakken vullen. Hij lijkt allang niet meer de energie te hebben een ploeg te helpen en beter te maken.
Ik denk, als je hem die opdracht geeft, Guus, jij mag het tot de zomer gaan doen, we gaan die en die halen om de voorbereiding te doen, kun jij alvast wat lijnen uitzetten om de transitie wat gladder te laten verlopen, dat ie dat best aankan..
Circle of fifths

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Been thanked: 199 times

Bericht door Ardbeg » 08 nov 2019, 12:13

[/quote]

Eens. Ik vind het best vreemd om te lezen dat Cocu door een paar weer genoemd wordt terwijl iedereen bijna wel een keertje toe was aan wat ander voetbal onder een andere coach. Alle respect voor wat Cocu hier bereikt heeft en dat was ook soms echt heel knap, maar er wordt wel heel snel vergeten hoe matig en saai het soms ook was onder Cocu.

Wat mij betreft kiezen we echt eens voor wat anders. Een andere aanpak, een andere voetbalcultuur. Kortom, een top trainer uit het buitenland die bij andere clubs al bewezen heeft iets neer te kunnen zetten. Net als Maka zie ik graag een trainer die echt gericht met pressing speelt, vanuit een goede organisatie en dit dus ook bewezen heeft te kunnen. Dat is vooral het grote verschil met Mark, die had helemaal niks bewezen als beginnende coach.

De groep snakt ook naar een trainer die ze echt tactisch iets bij brengt, dat ze vanuit een vaste organisatie spelen en die extra klasse ook echt optimaal benut kan worden. Want dat is het grote verschil met bijv. een Liverpool of Atletico. Die hebben wel extra klasse voorin maar de belangrijkste basis ligt juist daar achter. Alleen daardoor kunnen ze zo spelen en kunnen de voorsten ook echt uitblinken.
[/quote]

Ik ben altijd Pro-Cocu geweest

NESTA
Meervoudig international

Bericht door NESTA » 08 nov 2019, 12:14

J.B. schreef:
08 nov 2019, 12:12
NESTA schreef:
08 nov 2019, 12:08
Ik denk, als je hem die opdracht geeft, Guus, jij mag het tot de zomer gaan doen, we gaan die en die halen om de voorbereiding te doen, kun jij alvast wat lijnen uitzetten om de transitie wat gladder te laten verlopen, dat ie dat best aankan..
Ik hoop het. Veel andere beschikbare trainers zijn er ook niet als interim.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 08 nov 2019, 12:18

Btw: een toptrainer hoeft niet gelijk een grote naam te zijn he. Er zijn ook genoeg trainers volgens mij die uitstekend presteren bij kleinere clubs in Europa maar die nog geen CV hebben van een Guardiola. Beetje raar dus om op dat level te gaan zoeken/reageren. Ik snap ook wel dat de top 10 coaches van Europa niet naar PSV komen.

Met toptrainer bedoel ik dus een toptrainer voor niveau PSV, misschien iets daarboven als je geluk hebt. Een trainer die of nu geen club heeft of bij een mindere club/competitie werkt of die je kan over halen met een mooi plan binnen PSV. En ja, als dat wat centjes moet kosten, dan moet dat maar.

Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Josef Dettelbacher » 08 nov 2019, 14:46

Ik dicht Faber de grootste kans toe om na v Bommel aan de slag te gaan. Kan al de dag na vertrek aan de slag, en biedt rust in het zoeken naar een opvolger (die dan ergens tussen 1 tot 6 maanden vanaf nu kan starten).

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 291 times
Been thanked: 450 times

Bericht door Menno1 » 08 nov 2019, 14:54

Ik vind het altijd een beetje armoedig om bij elke scheet die dwars zit om dan weer om Hiddink te gillen. Alsof hij de enige is die wat gepresteerd heeft bij PSV en als enige het weer op de rails kan krijgen. Hiddink is toch zwaar over the hill? Moet je echt niet meer willen. Daarnaast staat hij nou ook niet om een aantrekkelijke speelstijl.

Cocu idem: die is net weg.

Kijk eens buiten de deur. Haal een buitenlander, of een coach die eens echt de boel opschud. Ik wil geen controle voetbal coach in ieder geval. Met dat saaie kut voetbal ben ik al een tijdje klaar.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 08 nov 2019, 15:00

Als tijdelijke coach is Hiddink geen slecht idee. En Cocu wil misschien ook wel werken aan eerherstel na zijn mislukte Turkse avontuur. Die zit nu anoniem bij Derby Country. Daar is ook geen eer te behalen..
Circle of fifths

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 148 times
Been thanked: 211 times

Bericht door nilssonH » 08 nov 2019, 15:08

Hiddink zou ik echt niet meer aan beginnen. Zijn periode bij het NL elftal was hij eigenlijk al klaar en dat is inmiddels alweer 4 jaar geleden. Bovendien is hij vandaag 73 geworden, die moet lekker van zijn pensioen gaan genieten.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 08 nov 2019, 15:12

nilssonH schreef:
08 nov 2019, 15:08
Hiddink zou ik echt niet meer aan beginnen. Zijn periode bij het NL elftal was hij eigenlijk al klaar en dat is inmiddels alweer 4 jaar geleden. Bovendien is hij vandaag 73 geworden, die moet lekker van zijn pensioen gaan genieten.
Dick is ook op leeftijd, dus dat zegt niet zoveel..
Circle of fifths

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 08 nov 2019, 15:47

J.B. schreef:
08 nov 2019, 15:12
nilssonH schreef:
08 nov 2019, 15:08
Dick is ook op leeftijd, dus dat zegt niet zoveel..
Ik vind Feyenoord nou een prima voorbeeld van wat je niet moet doen. De aanstelling van Advocaat is belachelijk, maar om eerlijk te zijn is dat iemand die meer met echt voetbal te maken heeft de afgelopen jaren dan Hiddink.

Een crisis manager als Advocaat gaat je club verder terugwerpen; die doet nul aan spelers ontwikkeling. Zie Senesi nu: die mag weer op de bank zitten ipv die jongen te ontwikkelen. Of Burger die nu echt nul minuten gaat krijgen.

Ik hoef niet zo'n type bji PSV die liever gokt op de ervaring van Pereiro ipv Ihattaren verder te ontwikkelen. Om maar een voorbeeld te noemen.

Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Josef Dettelbacher » 08 nov 2019, 15:59

In mijn beleving is Advocaat qua vuur en passie wel een jaar of 10 jonger dan Hiddink. Guus is echt een oude man geworden, Advocaat een stuk minder. Echter, ik zou vele malen liever Guus de boel draaiende zien houden dan Dick, omdat Advocaat idd te korte termijn succes denkt, en na een type van bommel ook geen noemenswaardige verbetering is op people management vlak.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 08 nov 2019, 16:11

Advocaat en Hiddink zijn altijd al enorm verschillend geweest. Guus is altijd de rustige trainer die het vooral toeziet en daar in grijpt waar hij nodig vindt. Zijn assistenten hebben ook een belangrijke rol op het trainingsveld. Advocaat daar in tegen is nogal een driftig mannetje die alles zelf wil doen.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 08 nov 2019, 16:37

Ik hoef ze allebij niet te zien. Ja in de RvC; dat zou top zijn. Maar op het veld moet een moderne trainer staan, die modern aanvallend voetbal durft te spelen.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 256 times
Been thanked: 103 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 08 nov 2019, 17:36

Hiddink als interim is prima. Is al eerder 2x interim bij Chelsea geweest met prima resultaten. Zeker nu je op korte termijn nog EL-overwintering kan realiseren en strijden in de competitie voor de 2e plek is hij ideaal. Voor volgend seizoen zie ik t liefst een ervaren trainer, doe maar een keer een buitenlander.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 545 times
Been thanked: 454 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 08 nov 2019, 19:03

Hiddink had vorig seizoen de rol van opa moeten hebben. Die van Marwijk... heb er nooit een hoge pet van op gehad en al helemaal niet in samenwerking met schoonzoon, dat daar goede reden voor is is weer even driedubbel bevestigd helaas :cry:

Plaats reactie