Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Profielschets nieuwe trainer

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 14 times
Been thanked: 259 times

Profielschets nieuwe trainer

Bericht door Josef Dettelbacher » 08 nov 2019, 19:08

Afellay_Amrabat schreef:
08 nov 2019, 17:36
Hiddink als interim is prima. Is al eerder 2x interim bij Chelsea geweest met prima resultaten. Zeker nu je op korte termijn nog EL-overwintering kan realiseren en strijden in de competitie voor de 2e plek is hij ideaal. Voor volgend seizoen zie ik t liefst een ervaren trainer, doe maar een keer een buitenlander.
10 jaar geleden toch?

edit: laatste keer is pas 3 jaar geleden zie ik nu.

Noosa
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Bericht door Noosa » 08 nov 2019, 19:21

PhillipCocu schreef:
08 nov 2019, 11:33
Ondersteuning voor vBommel geen optie? Zoals Advocaat bij vBronckhorst? Ja vMarwijk, maar die is toch helemaal nooit meer aanwezig?
Ik begreep vorig jaar al niet dat er geen ervaren assistent aan de staf werd toegevoegd. Toen was Van Marwijk natuurlijk ook nog in beeld, maar in plaats van bijvoorbeeld Robbemond had er toch een ervaren trainer aan de staf toegevoegd kunnen worden zoals Ruud Brood bij Cocu.

Lalas
Ballenjongen
Clubvoorkeur: PSV
Been thanked: 1 time

Bericht door Lalas » 08 nov 2019, 22:26

Een naam die ik nergens lees en waar ik zelf ook over twijfel..... maar ik drop m toch; John van den Brom. Heeft het bijna overal goed gedaan, met ook nog eens goed voetbal. Heeft alleen nog weinig topclubervaring en weet niet of hij beter met onze Latino’s op kan schieten dan Mark.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 653 times
Been thanked: 554 times

Bericht door J.B. » 08 nov 2019, 23:49

ziege maar ook zagge schreef:
08 nov 2019, 19:03
Hiddink had vorig seizoen de rol van opa moeten hebben. Die van Marwijk... heb er nooit een hoge pet van op gehad en al helemaal niet in samenwerking met schoonzoon, dat daar goede reden voor is is weer even driedubbel bevestigd helaas :cry:
sowieso je schoonfamilie dat privilege geven als er een betere optie is met Hiddink. Zelfs Advocaat zou een betere optie geweest zijn. Maargoed, allemaal achteraf gepraat. Duidelijk is dat dit niet meer houdbaar is.

@ john vd brom is niet eens zo'n gek idee. Bosz vind ik ook interessant, ja en toch ook Cocu..

Ik zie bij voorkeur wel een nederlandse trainer trouwens.
Circle of fifths

NESTA
Meervoudig international
Clubvoorkeur:   ‏‏‎
Has thanked: 142 times
Been thanked: 246 times

Bericht door NESTA » 08 nov 2019, 23:51

John vd Brom? De trainer die nooit van de top 3 kon winnen? Zo een hebben we al. ;)

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 291 times
Been thanked: 450 times

Bericht door Menno1 » 08 nov 2019, 23:55

Ondertussen wint van den Brom 2 keer van PSV (vorig seizoen AZ, nu Utrecht) 1 keer van Ajax (Az vorig jaar) en van Feyenoord (Utrecht dit jaar) dus dat kan je niet meer zeggen.

Ik vind het wel een lul van een vent, maar om heel eerlijk te zijn speelt hij wel leuk voetbal doorgaans met zijn teams en presteert hij naar zijn mogelijkheden. Ik vind het alleen een beetje een neuroo en iemand die John Troost inhuurt kan ik maar moeilijk serieus nemen.

Niettemin als ik nu zou moeten kiezen tussen vanBommel en vd Brom, dan (met een steek door mijn hart) zou ik 100% voor vd Brom gaan. Maar liever Bosz of Fraser.

GvVleuten
Ballenjongen
Has thanked: 59 times
Been thanked: 3 times

Bericht door GvVleuten » 09 nov 2019, 02:07

J.B. schreef:
08 nov 2019, 23:49
ziege maar ook zagge schreef:
08 nov 2019, 19:03
Hiddink had vorig seizoen de rol van opa moeten hebben. Die van Marwijk... heb er nooit een hoge pet van op gehad en al helemaal niet in samenwerking met schoonzoon, dat daar goede reden voor is is weer even driedubbel bevestigd helaas :cry:
sowieso je schoonfamilie dat privilege geven als er een betere optie is met Hiddink. Zelfs Advocaat zou een betere optie geweest zijn. Maargoed, allemaal achteraf gepraat. Duidelijk is dat dit niet meer houdbaar is.

@ john vd brom is niet eens zo'n gek idee. Bosz vind ik ook interessant, ja en toch ook Cocu..

Ik zie bij voorkeur wel een nederlandse trainer trouwens.
Ik denk alleen niet dat Bosz Leverkusen voor PSV in zou willen ruilen, mocht de situatie zich überhaupt voordoen.

RIO
Meervoudig international
Has thanked: 39 times
Been thanked: 158 times

Bericht door RIO » 09 nov 2019, 03:52

Van den Brom die nog steeds op een Ajax baantje geilt?

Kots
Mo money, Mo honey

Lalas
Ballenjongen
Been thanked: 1 time

Bericht door Lalas » 09 nov 2019, 08:25

Vind Van den Brom ook niet de meest sympathieke, maar is wel een van de betere (haalbare) Nederlanders; Bosz zie ik helaas echt niet Leverkusen verruilen voor ons.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 371 times
Been thanked: 472 times

Bericht door ruuddevil » 09 nov 2019, 09:05

Bosz vliegt er binnenkort wel uit. Van den Brom moeten we niet aan beginnen. Fraser vind ik een goede trainer, maar of hij PSV beter maakt?

Op weg naar nr 25
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 72 times
Been thanked: 27 times

Bericht door Op weg naar nr 25 » 09 nov 2019, 09:17

Bosz zal Ten Hag vermoedelijk vervangen aan einde seizoen. Zo niet, zeker een optie voor ons als hij vrijkomt, Apeldoorn-Eindhoven is ook mooi te bereizen voor hem. Verder zie ik in NL echt geen trainer die ik bij PSV vindt passen. Misschien die Leijnders van Liverpool, wel iemand die modern voetbal speelt. Ach.. àls Bommel er al uit gaat dan zal het wel van Nistelrooy worden, PSV kennende.

Makaveli
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 18 times
Been thanked: 186 times

Bericht door Makaveli » 09 nov 2019, 09:30

Daar moeten we nu echt een keer mee stoppen vind ik. Telkens mensen doorschuiven vanuit de club. Dat zorgt er alleen maar voor dat je nooit open staat voor nieuwe ideeën.

Binnen NL zou ik gaan voor Fräser of Steijn als interim. Als het de laatste als interim wordt kan je ook eens rustig kijken tot de zomer wat hij precies kan bij een topclub. Sowieso een solide trainer voor de rest van het jaar. Maar voorkeur gaat wat mij betreft uit naar een buitenlandse trainer.

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 48 times
Been thanked: 91 times

Bericht door grasveld » 09 nov 2019, 10:34

John van de Brom. Alsjebliéft zeg. Dat is echt de matigheid het zelve. Als hij onder druk staat gaat hij de meest rare dingen doen. Als ik iemand nooit hoef te zien als PSGV coach is hij het wel. Nee, dan liever Van Bommel.

cocufan1
Nationale topspeler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 106 times

Bericht door cocufan1 » 09 nov 2019, 11:06

Ik vind het nog te vroeg om van Bommel de laan uit te sturen.

Afgelopen seizoen speelde hij nog met een elftal dat samengesteld was door Brands en Cocu.

Dit seizoen is hij pas echt begonnen, samen met John de Jong. Vergeet niet dat Cocu ook een periode gehad heeft dat PSV volledig instortte en Hiddink moest bijspringen. Ook nadat hij het elftal van korte termijn coach Advocaat had overgenomen.

Het is nu zaak om door te selecteren. Al die middelmatige meuk eruit. Guti, Hendrix, Schwaab, Zoet, weg ermee.

Rosario en Sadilek geef ik nog het voordeel van de twijfel. Omdat ik denk dat zij, mits ze op hun beste positie staan, naast goede spelers wel uit de verf komen.

En er moet 1 goede linksback komen. Niet 3 halve zoals John de Jong nu gehaald heeft.

Ik denk dat het dan al een stuk beter gaat. Want ik vind niet dat van Bommel een kwalitatief goede selectie heeft.
Alleen voorin, maar alles achterin en op het middenveld is pure middelmaat.

Makaveli
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 18 times
Been thanked: 186 times

Bericht door Makaveli » 09 nov 2019, 11:20

cocufan1 schreef:
09 nov 2019, 11:06
Ik vind het nog te vroeg om van Bommel de laan uit te sturen.

Afgelopen seizoen speelde hij nog met een elftal dat samengesteld was door Brands en Cocu.

Dit seizoen is hij pas echt begonnen, samen met John de Jong. Vergeet niet dat Cocu ook een periode gehad heeft dat PSV volledig instortte en Hiddink moest bijspringen. Ook nadat hij het elftal van korte termijn coach Advocaat had overgenomen.

Het is nu zaak om door te selecteren. Al die middelmatige meuk eruit. Guti, Hendrix, Schwaab, Zoet, weg ermee.

Rosario en Sadilek geef ik nog het voordeel van de twijfel. Omdat ik denk dat zij, mits ze op hun beste positie staan, naast goede spelers wel uit de verf komen.

En er moet 1 goede linksback komen. Niet 3 halve zoals John de Jong nu gehaald heeft.

Ik denk dat het dan al een stuk beter gaat. Want ik vind niet dat van Bommel een kwalitatief goede selectie heeft.
Alleen voorin, maar alles achterin en op het middenveld is pure middelmaat.
De middelmatige meuk waar Cocu wel kampioen mee werd bedoel je dan?

Dit is hoe van Bommel zijn eigen selectie inschatte:

"Ik ben normaal helemaal geen trainer die snel dingen wil wisselen, maar de selectie waarmee we nu werken is anders dan vorig jaar en herbergt veel kwaliteiten. Ik denk dat deze selectie beter is."

Dat zei hij voor de wedstrijd tegen Vitesse thuis. Toen had hij de hele voorbereiding er op zitten inclusief alle oefenwedstrijden en vervolgens nog eens 11 (!) officiële wedstrijden. Cruijff schaal, eredivisie, CL voorronde en EL. Dus tegenstanders van heel divers niveau en soort.

Dan zijn er 2 mogelijkheden:
- hij heeft gelijk maar weet er desondanks zelf niks van te maken
- hij heeft ongelijk maar wist na zoveel wedstrijden en dagelijks met ze gewerkt te hebben het niveau van zijn ploeg nog steeds niet goed in te schatten

In beide gevallen komt hij er niet goed uit lijkt me.

Juancho
Legende
Has thanked: 231 times
Been thanked: 522 times

Bericht door Juancho » 09 nov 2019, 13:46

Fräser gaat toch naar Feyenoord na dit seizoen? Of dat is de verwachting? Is bovendien geen trainer met de juiste internationale ervaring die ik graag zie bij PSV. Als interim zie ik het hem ook niet doen, je gaat niet eerst een half jaartje PSV doen en daarna naar Feyenoord. Als je aan een interim moet denken (de juiste man is pas in de zomer vrij) dan zijn er wel betere/andere opties ook.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 09 nov 2019, 13:48

Makaveli schreef:
09 nov 2019, 09:30
Daar moeten we nu echt een keer mee stoppen vind ik. Telkens mensen doorschuiven vanuit de club. Dat zorgt er alleen maar voor dat je nooit open staat voor nieuwe ideeën.

De hoop was dat Bommel hetzelfde kon als Cocu. An sich wel te begrijpen, maar het blijft een gok.
Circle of fifths

StratumZuid
Nationale topspeler
Has thanked: 1338 times
Been thanked: 451 times

Bericht door StratumZuid » 09 nov 2019, 13:54

En dat is zo amateuristisch...
In Philips blauw St.Joris den draak doorstekende, alles van goud.

Juancho
Legende
Has thanked: 231 times
Been thanked: 522 times

Bericht door Juancho » 09 nov 2019, 14:14

PSV wilde toch ook niet af van Cocu? Dus blijkbaar waren ze nog niet klaar met die werkwijze, itt vele fans. Dus in dat kader logisch dat ze op dezelfde voet verder wilden alleen is gebleken dat v. Bommel absoluut nog niet klaar is voor het grote werk. Geeft niet, maar dan moet je ook ballen hebben om tijdig in te grijpen. In het belang van de club. Na v. Bommel moet je bijv. ook absoluut niet een v. Nistelrooy gaan aanstellen als nieuwe en weer onervaren coach.

Noosa
Bankzitter
Clubvoorkeur:

Bericht door Noosa » 09 nov 2019, 14:37

Toch zou ik best met Van Nistelrooy kunnen leven als nieuwe trainer. Denk dat hij een beter uithangbord voor de club is dan Van Bommel, maar er moeten dan wel goede ervaren trainers in de staf worden opgenomen. Geen onervaren gasten zoals Dirkx en Robbemond, maar ervaren mensen die ook echt een inbreng hebben. Bijvoorbeeld een Erwin Koeman, PSV verleden, ooit voorbestemd om hoofdtrainer bij PSV te worden. Ik zie in hem wel iemand van wie RvN zou kunnen leren.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 09 nov 2019, 14:54

Ik denk dat Ruud eerst maar even de weg moet bewandelen die de meeste trainers bewandelen. Bij een kleine club ervaring opdoen en dan over een jaar of drie es kijken of ie de stap kan maken. We zien nu dat het afbraakrisico gewoon groot is. Je zag het bij Gio, nu van Bommel. Van Bronckhorst heeft ook enorm veel kritiek gehad in het begin. En zelfs na zijn kampioenschap (toch een unieke prestatie aangezien dat daar geen appeltje eitje is) is er nog kritiek op hem en wordt het kampioenschap vooral toegedicht aan Kuyt.
Circle of fifths

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 89 times
Been thanked: 695 times

Bericht door ShovingNE2 » 09 nov 2019, 15:05

Noosa schreef:
08 nov 2019, 19:21
PhillipCocu schreef:
08 nov 2019, 11:33
Ondersteuning voor vBommel geen optie? Zoals Advocaat bij vBronckhorst? Ja vMarwijk, maar die is toch helemaal nooit meer aanwezig?
Ik begreep vorig jaar al niet dat er geen ervaren assistent aan de staf werd toegevoegd. Toen was Van Marwijk natuurlijk ook nog in beeld, maar in plaats van bijvoorbeeld Robbemond had er toch een ervaren trainer aan de staf toegevoegd kunnen worden zoals Ruud Brood bij Cocu.
Van Marwijk is nog steeds in beeld en nog geregeld op het trainingsveld.

Noosa
Bankzitter
Clubvoorkeur:

Bericht door Noosa » 10 nov 2019, 14:47

Ik dacht dat Van Marwijk niet meer betrokken was bij PSV. Ik vind zijn positie van begin af aan te vrijblijvend, Daarom had er in mijn ogen gewoon een ervaren assistent bij moeten zitten.

NESTA
Meervoudig international
Clubvoorkeur:   ‏‏‎
Has thanked: 142 times
Been thanked: 246 times

Bericht door NESTA » 10 nov 2019, 16:01

Laat van Gaal deze jonkies maar eens goed bij de oren pakken.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 71 times
Been thanked: 256 times

Bericht door Massimo » 10 nov 2019, 16:10

Wat altijd de grote kracht van PSV is geweest, is dat de buitenlandse en dan met name Zuid- en Midden Amerikaanse spelers optimaal kon laten renderen. Dat bracht PSV net die extra kwaliteit waarmee je kampioen kon worden. Ik hoop dat in de zoektocht naar een nieuwe trainer hier rekening mee wordt gehouden.

Plaats reactie