Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Profielschets nieuwe trainer

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 213 times

Bericht door koetje » 12 nov 2017, 17:11

Menno1 schreef:Wanneer is dat boek geschreven? In September was dit best een realistisch scenario toen het chagrijn nog overheerste namelijk.

Nu is de situatie wel anders. En die Janssen heeft een hekel aan van Bommel omdat hij naar Raiola switchte destijds.
Voor het boek is Van Egmond een jaartje meegelopen met Janssen. Dus het hoeft niet perse actueel te zijn.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 121 times
Been thanked: 180 times

Bericht door Heruone » 12 nov 2017, 18:00

Het is nog steeds een vrij realistisch scenario. 3 titels in 5 jaar + CL overwintering. Ook Cocu heeft ambities, en ondanks dat PSV zijn club is, zal ook hij na 5 jaar het eerste trainen + de jaren daarvoor de jeugd trainen een nieuwe stap willen zetten. Ik sluit niet uit dat Philip weggaat aan het einde van het seizoen ;)
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 531 times
Been thanked: 782 times

Bericht door Menno1 » 12 nov 2017, 19:58

Oh het is best realistisch. Ben overigens zelf geen voorstander er van. Laat van Bommel eerst maar eens twee jaar FC Groningen doen of zo.

Mag Ten Hag hier in de tussentijd werken als opvolger Cocu.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 12 nov 2017, 20:33

Heruone schreef:Ook Cocu heeft ambities, en ondanks dat PSV zijn club is, zal ook hij na 5 jaar het eerste trainen + de jaren daarvoor de jeugd trainen een nieuwe stap willen zetten. Ik sluit niet uit dat Philip weggaat aan het einde van het seizoen ;)
Waar haal je die wijsheid vandaan?

Woont volgens mij heel gelukkig hier bij mij om de hoek met z'n gezinnetje, heeft als speler al zo'n beetje al het mogelijke bereikt, waarom zou ie?

Wat mij betreft wordt Phillip gewoon onze Ferguson, laat die andere clubs maar fijn verder modderen met iedere paar jaar een nieuwe trainer :Ja:

Mick Jagger
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 46 times
Been thanked: 99 times

Bericht door Mick Jagger » 12 nov 2017, 22:20

Cocu heeft al meerdere keren aangegeven dat hij de ambitie heeft om ook in het buitenland te slagen. Maar Cocu lijkt me niet iemand die PSV voor de eerste de beste buitenlandse club uit een topcompetitie verlaat, zo betwijfel ik of hij het ziet zitten om degradatievoetbal te spelen.

Juancho
Legende
Has thanked: 317 times
Been thanked: 525 times

Bericht door Juancho » 13 nov 2017, 19:55

Een trainer in de ED die echt +10 jaar blijft zitten zoals Wenger/Fergusson is uitgesloten. Daarvoor valt te weinig te halen in NL en de ED. Na een paar titels en leuke prestaties in de CL of EL ben je hier wel klaar.

Logisch dat je dan ook eens een nieuwe uitdaging wil, ook eens wil werken met een club die misschien wel 5x zoveel budget heeft en dus veel meer mogelijkheden biedt. En Cocu is toch een grote naam dus die mooie club gaat echt wel komen. Of dat nu een club is van niveau Dortmund/Liverpool/Tottenham of echte top als Barca/Man Utd/Bayern is afwachten. Maar dat Cocu hier niet nog eens een jaar of 5 blijft is voor mij wel duidelijk.

En dat geeft ook helemaal niet, ik ben sowieso voorstander van af en toe eens een nieuwe wind door de club. Alleen maar goed. Dat Cocu nu al een mooie periode hier trainer is en succesvol is, dat is al heel wat waard.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door koetje » 13 nov 2017, 20:11

Juancho schreef:Een trainer in de ED die echt +10 jaar blijft zitten zoals Wenger/Fergusson is uitgesloten. Daarvoor valt te weinig te halen in NL en de ED. Na een paar titels en leuke prestaties in de CL of EL ben je hier wel klaar.
Toch valt het in het geval Cocu niet uit te sluiten. Je prive-situatie speelt ook een rol (opgroeiend kind) en werken in eigen land, met eigen mensen, een stabiele leiding en op een geweldig trainingscomplex is een voorrecht.

Vanuit zo'n positie heb je de luxe rond te blijven kijken naar een stap die je echt ziet zitten. Vriendje De Boer heeft in ieder geval aangetoond hoe het niet moet. Eerst Tottenham aan je voorbij zien gaan door je eigen arrogantie om vervolgens in te stappen bij twee clubs die totaal geen match zijn. Voorbij carriere voorlopig. Hij mag nu blij zijn als Club Brugge hem wil hebben.

Cocu is overigens veel meer geschikt voor de internationale markt. De Boer is toch altijd die niet zo empathische jongen uit Grootebroek gebleven. Cocu zal wachten op een beperkt aantal clubs. Bijvoorbeeld Barcelona. Zou hij prima kunnen. Komen die clubs niet blijft hij bij PSV.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 121 times
Been thanked: 180 times

Bericht door Heruone » 14 nov 2017, 16:04

ziege maar ook zagge schreef:
Heruone schreef:Ook Cocu heeft ambities, en ondanks dat PSV zijn club is, zal ook hij na 5 jaar het eerste trainen + de jaren daarvoor de jeugd trainen een nieuwe stap willen zetten. Ik sluit niet uit dat Philip weggaat aan het einde van het seizoen ;)
Waar haal je die wijsheid vandaan?

Woont volgens mij heel gelukkig hier bij mij om de hoek met z'n gezinnetje, heeft als speler al zo'n beetje al het mogelijke bereikt, waarom zou ie?
Gelukkig zijn, is iets anders dan ambitie, right ;)
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 16 nov 2017, 19:52

In de laatste (papieren) VI staat een mooi uitgebreid interview met Ten Hag en hoe hij tegen over bepaalde dingen aan kijkt. Erg interessant om te lezen! Zeker met oog op een evt job bij PSV mocht Cocu na dit seizoen vertrekken.

Lijkt me echt een geschikte kandidaat. Zeker geen standaard KNVB trainertje zonder ballen en een eigen mening/visie.

Fanatic-U-s
Basisspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 37 times
Been thanked: 30 times

Bericht door Fanatic-U-s » 17 nov 2017, 08:33

Juancho schreef:In de laatste (papieren) VI staat een mooi uitgebreid interview met Ten Hag en hoe hij tegen over bepaalde dingen aan kijkt. Erg interessant om te lezen! Zeker met oog op een evt job bij PSV mocht Cocu na dit seizoen vertrekken.

Lijkt me echt een geschikte kandidaat. Zeker geen standaard KNVB trainertje zonder ballen en een eigen mening/visie.
Is ergens al voorbij gekomen geloof ik. Dat de huidige Nederlandse mentaliteit te kort komt en men veel te vast zit in de Hollandse school-achtige dingen. Daar raakt hij de spijker op de kop.

Overigens denk ik niet dat Ten Hag naar PSV komt. Ik denk dat Mark van Bommel trainer wordt. Die weet ook wel wat mentaliteit is.
90 minuten per wedstrijd in kampfmodus

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 17 nov 2017, 13:30

Het is eigenlijk alles behalve mentaliteit wat ten Hag aanhaalt hoor. Het is slechts een onderdeel van zijn hele verhaal. Dat maakt hem voor mij toch wel erg interessant. Als we mentaliteit willen moeten je proberen Huub Stevens binnen te halen :D

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door koetje » 04 mar 2018, 17:40

Een aantal zagen in Ten Hag de ideale opvolger van Cocu. Blij dat Ajax hem eerder gehaald. Bakt er dus weinig van tot nu. Fred 2.0. Kan een streep door heen.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 627 times
Been thanked: 788 times

Bericht door Ykhim » 04 mar 2018, 18:46

Zijn speelstijl past wel beter bij PSV, zo eerlijk moeten we zijn. Maar qua uitstraling heeft hij in elk geval niks weg van een toptrainer.
Shirtsponsor seizoen 2020-2021: een chanterend, megalomaan forumlid

"Mijn mening doet er niet toe. #RigoOut."

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 04 mar 2018, 20:04

Om eerlijk te zijn denk ik dat het echt puur aan Ajax zelf ligt. Het lijkt wel een compleet andere trainer in gedrag, houding, tactiek en visie. Ik was behoorlijk onder de indruk van zijn werk bij Utrecht en ook zijn grote interview in VI straalde echt wat van af. Maar als je ziet wat voor zooitje het in Amsterdam weer is...

Denk nogmaals dat het eerder aan de slechte combinatie ligt (alles gaat dood bij Ajax lijkt wel) dan aan ten Hag zelf. Als hij slim is kapt hij er zelf mee, erkent zijn foute keuze en herstelt zijn fout bij een club als Heerenveen, Groningen etc.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door koetje » 04 mar 2018, 20:20

Juancho schreef:Om eerlijk te zijn denk ik dat het echt puur aan Ajax zelf ligt. Het lijkt wel een compleet andere trainer in gedrag, houding, tactiek en visie. Ik was behoorlijk onder de indruk van zijn werk bij Utrecht en ook zijn grote interview in VI straalde echt wat van af. Maar als je ziet wat voor zooitje het in Amsterdam weer is...
Het is precies dezelfde trainer als 10, 5 en 1 jaar geleden.

Het umfeld is echter totaal anders dan bij Utrecht. Dat in goede banen leiden is totaal niet een kwaliteit van hem. Het is een mismatch en dat kon je van te voren wel weten.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 96 times
Been thanked: 204 times

Bericht door Joenepsv » 04 mar 2018, 21:05

Absoluut. Vind Ten Hag totaal niet bij Ajax passen. Hij mist daarvoor een bepaalde flair. Die gast heeft dezelfde uitstraling als een lantaarnpaal. We kunnen hem overigens moeilijk beoordelen op nog geen half seizoen bij een topclub waar het niet lekker loopt. Volgend seizoen mag hij zijn stempel proberen te drukken.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 531 times
Been thanked: 782 times

Bericht door Menno1 » 04 mar 2018, 21:22

Timing was ook ronduit waardeloos om in te stappen bij Ajax. Dat was een misrekening van jewelste. Plus dat wij alles maar bleven winnen, daar had ook niemand rekening mee gehouden.

Ik denk dat Ten Hag best een goede coach is, had hem best als optie voor PSV willen zien.

Mocht Phillip gaan, dan hoop ik wel op een coach die er een bepaalde speel stijl op na houdt; of dat nou tiki taki is of counteren, dat maakt mij niet uit. Maar wel iemand met een visie, die jeugd durft in te brengen en uiteraard resultaten kan boeken.

Thijs85
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 206 times
Been thanked: 347 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 04 mar 2018, 21:57

Ik vind het oneerlijk om Ten Hag af te rekenen. Je hebt bij Ajax te maken met een stelletje gasten, die denken dat ze de nieuwe Godenzonen zijn, maar niet als dusadnig voetballen. Kluivertje denkt gelijk aan Mbappe te zijn. Ziyech denkt gelijk aan God te zijn. Neres denkt niet. De Ligt denkt dat zijn drie giga-fouten per wedstrijd niet uitmaken als hij ook drie goede tackels heeft, Veltman is een nog slechtere uitvoering van Sonny Silooy en de verwachtingen zijn dat ze met oogstrelend voetbal iederean van de mat spelen.

Ten Hag is daarbij een heel andere trainer dan zijn voorganger en heel anders dan ze bij Ajax gewoon zijn. Dat vraagt om een cultuuromslag bij ofwel de spelersgroep en club ofwel bij Ten Hag. Hij lijkt bezig aan dat laatste en verliest daarmee zijn grootste kwaliteit. Ten Hag bij Utrecht zou de ballen hebben om zonder spits te spelen als Dolberg en Huntelaar niet beschikbaar zijn. Jammer om te zien hoe een zeer talentvolle trainer zo snel afgebroken wordt als ie daar binnenstapt.

guusje
Basisspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door guusje » 04 mar 2018, 22:27

Ongelooflijk dat hier mensen zijn die Ten Hag graag bij PSV zien. Ten Hag is Fred Rutte 2.0. Laat hem maar lekker bij die huppelkutjes in A'dam. Gelukkig hebben wij van Bommel in het vooruitzicht. Zien jullie dan niet hoe ""bevrijdend" FC Utrecht speelt sinds zijn vertrek?

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 04 mar 2018, 22:45

De nieuwe trainer is op dit moment idealiter een jaar of twaalf.

Is ie klaar voor het werk zodra Phillip met pensioen gaat 8)

guusje
Basisspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door guusje » 04 mar 2018, 22:57

ziege maar ook zagge schreef:De nieuwe trainer is op dit moment idealiter een jaar of twaalf.

Is ie klaar voor het werk zodra Phillip met pensioen gaat 8)

Ik denk dat Cocu wel aan een nieuwe uitdaging toe is. Van mij mag hij blijven. Maar laten we ophouden over die vreselijke ten Hag met de uitstraling van een lantaarnpaal, die spelers in zijn keurslijf stampt. Lekker bij Ajax laten.

Breur
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 109 times
Been thanked: 94 times

Bericht door Breur » 05 mar 2018, 10:56

De kritiek op ten Hag vind ik persoonlijk ook wel wat overtrokken. Het is gewoon geen Ajax trainer: niet qua persoonlijkheid, niet qua spelopvatting en zeker niet qua achtergrond. Dat wil niet zeggen dat hij een slechte trainer is. Heeft het bij Utrecht zeer verdienstelijk gedaan en daar ook aangetoond tactisch een team te kunnen neerzetten en een goede peoplemanager te zijn.

De aanstelling is ook alles behalve ideaal. Keizer zat al van dag 1 op de schopstoel en nadat hij het eindelijk op de rails lijkt te hebben wordt hij vervangen door ten Hag. Dat is niet lekker binnenkomen. Verder heeft hij geen voorbereiding kunnen draaien en is het team gewoon niet zo goed als iedereen schrijft. De verwachtingen zijn torenhoog doordat in de media geschetst wordt hoe goed ze wel niet zijn en hoe slecht PSV wel niet is.

Ik moet wel toegeven dat zijn media optredens de afgelopen weken wel uiterst curieus zijn. Hij komt niet uit zijn woorden en zijn uitspraken over PSV had ik niet van hem verwacht. Ook zijn wissels zijn dramatisch. Toch nog maar even afwachten dus..

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 446 times
Been thanked: 1871 times

Bericht door ShovingNE2 » 05 mar 2018, 11:13

Ten Hag past niet bij Ajax, had wellicht wel bij PSV kunnen passen als het een goed instapmoment was geweest.

Niettemin gun ik Ten Hag de volledige strontkar en een club die van voor naar achteren in de fik staat. Ten Hag had medio november al een akkoord met Ajax om Keizer op te volgen. Dan ben je een rat en pas je in dat opzicht prima bij Ajax. Good riddance!
Kampioenstopic openen .... pending

Ailon
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Sjaak Swart Dementinos
Has thanked: 1 time

Bericht door Ailon » 05 mar 2018, 11:31

ShovingNE2 schreef:Ten Hag past niet bij Ajax, had wellicht wel bij PSV kunnen passen als het een goed instapmoment was geweest.

Niettemin gun ik Ten Hag de volledige strontkar en een club die van voor naar achteren in de fik staat. Ten Hag had medio november al een akkoord met Ajax om Keizer op te volgen. Dan ben je een rat en pas je in dat opzicht prima bij Ajax. Good riddance!
Met het eerste ben ik het niet eens. Ten Hag heeft zich indertijd als assistent van Rutten in drie jaar tijd bepaald niet bewezen bij PSV als zijnde een toekomstige topcoach.
PSV heeft hem samen met Rutten op straat gezet en ik denk niet dat men nog ooit Ten Hag zal benaderen. Op welk instapmoment dan ook.

Wat het tweede betreft schijnt het dat Overmars Ten Hag en ook Schreuder al na de thuisnederlaag tegen Vitesse heeft benaderd.
Dat was dus onmiddellijk na 24 september!!!!
In het eerste gesprek lag er al een principe accoord en men zou wachten op de eerste misstap van Keizer om de zaak te effectueren.
De eerstvolgende wedstrijd Heerenveen - Ajax leek daar voor in aanmerking te komen maar juist daar behaalde Keizer een dikke overwinning.
Keizer ging steeds beter presteren en uiteindelijk vond Overmars de stok bij de bekerwedstrijd Twente - Ajax om Keizer buiten te slaan.

Triest zooitje, daar.
Nada mesmo em cidade proletária

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 117 times
Been thanked: 401 times

Bericht door Massimo » 05 mar 2018, 11:38

Breur schreef:De kritiek op ten Hag vind ik persoonlijk ook wel wat overtrokken. Het is gewoon geen Ajax trainer: niet qua persoonlijkheid, niet qua spelopvatting en zeker niet qua achtergrond. Dat wil niet zeggen dat hij een slechte trainer is. Heeft het bij Utrecht zeer verdienstelijk gedaan en daar ook aangetoond tactisch een team te kunnen neerzetten en een goede peoplemanager te zijn.

De aanstelling is ook alles behalve ideaal. Keizer zat al van dag 1 op de schopstoel en nadat hij het eindelijk op de rails lijkt te hebben wordt hij vervangen door ten Hag. Dat is niet lekker binnenkomen. Verder heeft hij geen voorbereiding kunnen draaien en is het team gewoon niet zo goed als iedereen schrijft. De verwachtingen zijn torenhoog doordat in de media geschetst wordt hoe goed ze wel niet zijn en hoe slecht PSV wel niet is.

Ik moet wel toegeven dat zijn media optredens de afgelopen weken wel uiterst curieus zijn. Hij komt niet uit zijn woorden en zijn uitspraken over PSV had ik niet van hem verwacht. Ook zijn wissels zijn dramatisch. Toch nog maar even afwachten dus..
Ten Hag heeft het naar mijn mening uitstekend gedaan bij Utrecht. Onder zijn leiding is FC Utrecht van een ontevreden middenmoter op zowel voetballend, technisch, tactisch, financieel als opleidend opzicht een subtopper geworden. De organisatie staat bij zijn vertrek een stuk beter dan bij zijn aantreding. JP de Jong kan daar op voortborduren. Bij Utrecht verdient hij wat mij betreft een grote pluim.

Echter Ajax is wel een ander verhaal. Sowieso vind ik hem niet bij Ajax passen terwijl hij misschien wel nog een stap hoger dan Utrecht aan zou kunnen. Een jaar geleden schreef ik dat hij wellicht een goede opvolger van Cocu zou zijn mocht hij afgelopen of deze zomer vertrekken bij PSV. Maar misschien is hij inderdaad een Rutten 2.0 waarbij er periodes bijzitten waar ze heel goed voetbal spelen en veel punten pakken zoals Rutten dat zowel bij PSV als Feyenoord heeft weten te bereiken, maar dit slechts een paar maanden van een seizoen wist vol te houden om vervolgens een verschrikkelijke dip te krijgen en over een heel seizoen daardoor te weinig stabiel waren en te weinig punten wisten te paklen. Dat ze gekke dingen gaan doen als er druk op komt te staan.

Trainers die excelleren bij clubs zoals Rutten destijds bij Twente en Ten Hag de afgelopen jaren bij Utrecht en waar ze langere tijd kunnen werken en de hele club naar een hoger niveau weten te tillen.

Plaats reactie