Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Profielschets nieuwe trainer

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 209 times
Been thanked: 186 times

Awards:

Bericht door Trixm » 05 mar 2018, 11:49

Ik knijp in mijn handjes als Cocu nog een jaar blijft. De kampioenschappen die hij heeft behaald zijn onwaarschijnlijk.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

TylerDurdn
Meervoudig international
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 1918 times
Been thanked: 436 times

Bericht door TylerDurdn » 14 apr 2019, 15:07

Beetje vroeg maar ben wel benieuwd wie de meeste forumleden een geschikte coach vinden om MVB eventueel op te volgen. Dit voor het geval er een trein naar Duitsland/Spanje of Italië voorbij komt..

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 799 times
Been thanked: 985 times

Bericht door ruuddevil » 14 apr 2019, 15:10

Cocu. Als ik moet kiezen tussen saai kutvoetbal en niks winnen en saai kutvoetbal en kampioen worden dan weet ik het wel.

TylerDurdn
Meervoudig international
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 1918 times
Been thanked: 436 times

Bericht door TylerDurdn » 14 apr 2019, 15:11

ruuddevil schreef:Cocu. Als ik moet kiezen tussen saai kutvoetbal en niks winnen en saai kutvoetbal en kampioen worden dan weet ik het wel.
Ik kon over het algemeen wel genieten van de omschakeling van PSV onder Cocu.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1734 times
Been thanked: 954 times

Bericht door J.B. » 14 apr 2019, 15:15

Als Mark per se moet gaan (zou het niet doen, want eerste seizoen) zie ik wel wat om Cocu terug te halen.
Voorzitter en het enige lid van het `Zet Lammers in de basis` promoteam

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 531 times
Been thanked: 782 times

Bericht door Menno1 » 14 apr 2019, 15:23

Graag een coach die:

- een duidelijke spelwijze heeft en dat kan invoeren
- bereid is tot tactische aanpassingen indien het niet loopt
- een voorkeur heeft voor een formatie met pint naar achteren
- met verschillende culturen kan omgaan
- oog heeft voor de jeugd
- een winnaarsmentaliteit heeft en dit kan overbrengen
- inspireert en spelers beter maakt
- goed kan samenwerken met TD en AD

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 14 apr 2019, 15:24

Menno1 schreef:Graag een coach die:

Ik heb liever een formatie met mn pint in mn hand aan de voorkant :D

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 531 times
Been thanked: 782 times

Bericht door Menno1 » 14 apr 2019, 15:51

J.B. schreef:
Menno1 schreef:Graag een coach die:

Ik heb liever een formatie met mn pint in mn hand aan de voorkant :D
:D Saai hoor

RemPSV
Veelbelovend talent
Clubvoorkeur:
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Bericht door RemPSV » 14 apr 2019, 18:54

Ik zou graag weer is een trainer aan het roer zien, waar amusement en goed voetbal ook een vereiste(naast sportief goed presteren) is.
Die trainers waar het in de eerste plaats gaat om het hebben van `de controle`, heb ik eerlijk gezegd weer even genoeg van.
Voetbal is ook amusement!

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 14 apr 2019, 19:46

Grappig dat je dat nou net zegt nadat Bommel in de eerste seizoenshelft het leukst voetballende PSV heeft laten zien sinds decennia.

Maar goed, misschien was dat wel onbedoeld en was hij eigenlijk op zoek naar de 'controle' die we nu zien? :wink:

Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 931 times
Been thanked: 1602 times

Bericht door Maikel_91 » 14 apr 2019, 20:32

Mensen roepen van alles in emotie. Wordt PSV straks 'gewoon' kampioen staat iedereen weer lekker te springen en te hossen en is Van Bommel weer een held.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 799 times
Been thanked: 985 times

Bericht door ruuddevil » 14 apr 2019, 20:49

ziege maar ook zagge schreef:Grappig dat je dat nou net zegt nadat Bommel in de eerste seizoenshelft het leukst voetballende PSV heeft laten zien sinds decennia.

Maar goed, misschien was dat wel onbedoeld en was hij eigenlijk op zoek naar de 'controle' die we nu zien? :wink:
Inderdaad, daar lijkt het wel op. Ik heb hem tijdens de winterstop een keer horen zeggen dat hij bepaalde dingen wilde veranderen. Dat is dan niet geweldig uitgepakt.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Bericht door tirzah » 14 apr 2019, 21:11

TylerDurdn schreef:Beetje vroeg maar ben wel benieuwd wie de meeste forumleden een geschikte coach vinden om MVB eventueel op te volgen. Dit voor het geval er een trein naar Duitsland/Spanje of Italië voorbij komt..
Aangezien Mark geen Ronald heet en hij er de man niet naar is om op een trein naar elders te springen, is discussie hierover tijdverspilling.

Juancho
Legende
Has thanked: 317 times
Been thanked: 525 times

Bericht door Juancho » 14 apr 2019, 21:13

Maikel_91 schreef:Mensen roepen van alles in emotie. Wordt PSV straks 'gewoon' kampioen staat iedereen weer lekker te springen en te hossen en is Van Bommel weer een held.
Was het maar emotie, dan was het een teken dat er nog verandering mogelijk was. Maar er waren ook mensen die zelfs in de eerste competitiehelft al met wat kritische punten kwamen. Waaronder ik zelf overigens :D

Als voorbeeldje, tegen Ajax uit klaagden we over de slechte tactische keuzes na de rode kaart. Maar tegen Inter (thuis) vond ik dat v. Bommel tactisch ook hele domme keuzes maakte. Ik meen dat Ykhim dat ook al opviel.

En zo zijn er veel meer momenten geweest. Dat hij tegen de 4de man aan het lullen is, daar klaagde ik al over na PEC uit waar ik letterlijk achter Mark zat op de tribune. En ook het gebrek aan voetballend vermogen is ook voor de winterstop vaak genoeg naar boven gekomen.

Dus laten we aub niet doen alsof de kritiek, zoals jij zegt, uit de emotie komt. Dit proces is al vele maanden bezig helaas en het wordt alleen maar erger en erger. Gezien de woorden van v. Bommel ziet hij het gewoon anders. Dat mag hij natuurlijk vinden, maar dat zorgt er voor mij wel voor dat ik het vertrouwen eigenlijk wel kwijt ben in hem. Niet alleen voor nu, maar juist ook met oog op komend seizoen. Als we onverhoopt toch nog kampioen worden omdat Ajax ergens een foutje maakt zal dat mijn mening iig niet beïnvloeden.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 627 times
Been thanked: 788 times

Bericht door Ykhim » 14 apr 2019, 22:50

In de eerste seizoenshelft had ik inderdaad kritiek op bepaalde keuzes. Ik zei afgelopen zomer al dat het eventuele aantrekken van Gutiérrez voor meer opties op het middenveld zou gaan zorgen, indirect dus een boost voor roulatie. Maar na een paar weken werd duidelijk dat Guti geen basisplek zou krijgen. Ik snap niet dat je tegen defensief spelende tegenstanders niet Gutiérrez i.p.v. Hendrix opstelt. Dat kan prima, maar van Bommel houdt dan kennelijk liever vast aan het vertrouwde blok.

Daar valt vanuit het oogpunt van risicobeperking uiteraard wel wat voor te zeggen, maar dan offer je dus ook voetballend vermogen op. Degelijkheid vóór schoonheid. Ik kan dat niet helemaal rijmen met z'n ambitie om het publiek te vermaken.
Shirtsponsor seizoen 2020-2021: een chanterend, megalomaan forumlid

"Mijn mening doet er niet toe. #RigoOut."

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 658 times
Been thanked: 520 times

Bericht door Sensation » 15 apr 2019, 08:43

EDIT: verkeerde topic

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1844 times
Been thanked: 665 times

Bericht door Ren Höek » 15 apr 2019, 09:47

Wat is dit een triest gedoe zeg.
Beschamend de reacties van sommigen PSV 'supporters'.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 15 apr 2019, 10:03

Ykhim schreef:In de eerste seizoenshelft had ik inderdaad kritiek op bepaalde keuzes. Ik zei afgelopen zomer al dat het eventuele aantrekken van Gutiérrez voor meer opties op het middenveld zou gaan zorgen, indirect dus een boost voor roulatie. Maar na een paar weken werd duidelijk dat Guti geen basisplek zou krijgen. Ik snap niet dat je tegen defensief spelende tegenstanders niet Gutiérrez i.p.v. Hendrix opstelt. Dat kan prima, maar van Bommel houdt dan kennelijk liever vast aan het vertrouwde blok.

Daar valt vanuit het oogpunt van risicobeperking uiteraard wel wat voor te zeggen, maar dan offer je dus ook voetballend vermogen op. Degelijkheid vóór schoonheid. Ik kan dat niet helemaal rijmen met z'n ambitie om het publiek te vermaken.
Face the fact - het feit dat Guti niet speelt is niet een issue van speelstijl die niet zou passen in Bommel's plan, de trainer ziet het gewoon (nog) niet zitten in 'm.

De vraag is of dat tijdelijk is (iets waar Guti op kan trainen, zoals hij en Bommel zelf zeggen - in dat geval duurt het LANG) of dat er sprake is van een serieuzere vertrouwensbreuk.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 15 apr 2019, 10:31

Of een 3de optie die ik al eerder aanhaalde: Guti is geen aankoop van v. Bommel maar nog van Brands/Cocu. Dat zal ook weer een transfer zijn geweest van vele maanden (voor)werk dus het lijkt me sterk dat v. Bommel hem heel graag wilde, dat hij een plan met hem had maar vervolgens nooit gebruikt. En dat voor zo'n 10 miljoen euro. Dat kan gewoon niet.

Voormalig KG
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 14 times
Been thanked: 32 times

Bericht door Voormalig KG » 15 apr 2019, 10:35

ziege maar ook zagge schreef:
Ykhim schreef:In de eerste seizoenshelft had ik inderdaad kritiek op bepaalde keuzes. Ik zei afgelopen zomer al dat het eventuele aantrekken van Gutiérrez voor meer opties op het middenveld zou gaan zorgen, indirect dus een boost voor roulatie. Maar na een paar weken werd duidelijk dat Guti geen basisplek zou krijgen. Ik snap niet dat je tegen defensief spelende tegenstanders niet Gutiérrez i.p.v. Hendrix opstelt. Dat kan prima, maar van Bommel houdt dan kennelijk liever vast aan het vertrouwde blok.

Face the fact - het feit dat Guti niet speelt is niet een issue van speelstijl die niet zou passen in Bommel's plan, de trainer ziet het gewoon (nog) niet zitten in 'm.

De vraag is of dat tijdelijk is (iets waar Guti op kan trainen, zoals hij en Bommel zelf zeggen - in dat geval duurt het LANG) of dat er sprake is van een serieuzere vertrouwensbreuk.
Prima teksten waar ik ook achter sta. Mark heeft ze aan het begin van dit seizoen aantrekkelijk laten voetballen. Ze creëeren de laatste wedstrijden wel meer dan voldoende kansen, grote en zelfs open kansen, helaas is het vizier minder scherp gebleken. Ook zijn er een flink aantal doelpunten afgekeurd en een aantal penalties niet toegewezen gekregen bleek naderhand.
Ook had Zoet enkele wedstrijden een bijzondere off day waarbij alles er in vloog helaas, om dan toch 87 keer gescoord te hebben en de minste tegendoelpunten in de eredivisie is toch ook gewoon uitstekend, dit zijn prima cijfers om te overleggen.

Het mag en kan de laatste wedstrijden wat creatiever en scherper voor de goal. Dit zal de technische leiding van PSV ook weten en willen, vanaf aankomende zomer kunnen ze zich hier op gaan inzetten.
Daarnaast komen spelers als Unnerstahl, Thomas, Lammers en hopelijk Romero ons versterken. De laatste drie voegen ook nieuwe kwaliteiten toe die we op moment niet voor handen hebben.
Thomas voor de passing, versnelling van het spel. Hij heeft een actie en kan ook doelpunten maken in positie. Lammers en Romero zijn echte afmakers, waarbij Lammers ook het meevoetballende aspect voorin kan toevoegen.

Nu een paar gerichte aankopen voor de verdediging een creatieve middenvelder met scorend vermogen erbij en Lonwijk verlengen.
Dan is er ook voor een jongen als Ihattaren een concurrentieslag waaruit hij zich mag knokken. Zoals Depay met Mertens, Bergwijn met Depay en nu Gakpo/Malen met Lozano en Bergwijn/Pereiro.
Komt goed

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 15 apr 2019, 10:42

Ik vind het te makkelijk om de wijze waarop er gespeeld wordt louter af te doen met : ze hebben pech gehad met kansen, scheidsrechters of weet ik wat. Dan nog zie ik gewoon een team wat pas gaat voetballen als ze achter staan. Of pas in de tweede helft. Dat is toch echt te weinig. Het niveau van het ingekakte spel wat we gewoon te vaak zien.

Daar is wat mij betreft een enkel excuus voor, en dat is het gebrek aan creativiteit op het middenveld en dat er zonder dat afjagen (wat we voor de winter goed deden) gewoon een pover elftal overblijft wat mij te vaak een laag tempo speelt en waar tegenstanders te goed tegen bewapend zijn.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 15 apr 2019, 10:59

Voormalig KG schreef: Daarnaast komen spelers als Unnerstahl, Thomas, Lammers en hopelijk Romero ons versterken. De laatste drie voegen ook nieuwe kwaliteiten toe die we op moment niet voor handen hebben.
Unnerstall is een keeper die niet heel goed kan mee voetballen. Daarin is Zoet echt wel 3 klassen beter. Thomas is een rasvoetballer met een bepaald risico in zijn spel. En is dat niet de reden waarom Guti nu niet speelt? Kortom, waarom zou v. Bommel wel het risico met Thomas nemen die bovendien fysiek ook nog eens beperkt is? Ik snap je punt zeker van vers bloed, nieuwe lichting, nieuwe honger etc. maar dat heeft weinig te maken met de problemen die er nu zijn. Bijv. als de rest van de achterhoede blijft ga je al een probleem hebben met je centrum. Dan kan je Thomas er wel voor zitten voor het voetballende gedeelte maar dat is net zo risicovol als Guti nu. Misschien nog wel groter.

Nu een paar gerichte aankopen voor de verdediging een creatieve middenvelder met scorend vermogen erbij en Lonwijk verlengen.
Dan is er ook voor een jongen als Ihattaren een concurrentieslag waaruit hij zich mag knokken. Zoals Depay met Mertens, Bergwijn met Depay en nu Gakpo/Malen met Lozano en Bergwijn/Pereiro.[/quote]

Dat klopt dus, maar dan moet je echt het elftal fors door gaan selecteren en ook afscheid van spelers als Hendrix en Schwaab willen nemen. Ik vraag me af of ze daar bij PSV zo over denken. Zijn prima krachten hoor, daar niks over te klagen, maar ze voegen weinig toe en hebben ook niet echt de ruimte om door te groeien. Je weet wat je hebt en daarmee moet je het doen.

Zelf ben ik altijd wat angstig om je transferbeleid helemaal te laten bepalen door de trainer en zijn visie. Als die weg gaat om welke reden dan ook zit je met een groep spelers en een nieuwe trainer die misschien weer anders denkt. De visie van de club, de wijze van voetballen, dat moet je rode draad zijn. En een trainer moet daaruit het beste halen. En natuurlijk kan je dan wel 1 of 2 gerichte aankopen doen, zeker als het echte topaankopen zijn, maar in de basis moet je als club spelen op een wijze zodat bijv. ook de grote jeugd talenten makkelijker kunnen doorstromen. Trainers zijn en blijven passanten. Wel iets om rekening mee te houden vind ik.

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 79 times
Been thanked: 146 times

Bericht door grasveld » 15 apr 2019, 11:16

Ik denk dat het niet verstandig is om het transferbeleid te laten bepalen door Van Bommel. Op dat vlak neem ik hem totaal niet (meer) serieus. Hoe dat komt? Door Aziz Behich. Hij heeft hem meerdere maanden (geloof ik) onder zijn hoede gehad. Ja, een aankoop kan altijd tegenvallen, maar dit slaat echt alles.

Nee, laten we Van Bommel maar buiten het transferbeleid houden.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 15 apr 2019, 11:21

Volgens mij zitten we in het verkeerde topic over Bommel te praten. :D

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 15 apr 2019, 11:22

goed dat je het zegt, had het niet helemaal in de gaten. Misschien kunnen de mods de laatste posts even verplaatsen naar het v. Bommel topic? Thanks! :)

Plaats reactie