Noni Madueke

Spelers, staf, wedstrijden en tactiek Jong PSV.
koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 42 times

Noni Madueke

Bericht door koetje » 28 aug 2019, 20:50

Zal wel non-EU burger worden na de Brexit. Moet PSV hem flink belonen. Maar dat zou toch wel moeten met de PL als concurrentie. Zal geen probleem zijn voor een dergelijk talent.

Menno1
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 108 times
Been thanked: 148 times

Bericht door Menno1 » 28 aug 2019, 22:33

Ik wil wel een voorspelling doen dat PSV uiteindelijk langer gaat genieten van Madueke dan van Ihattaren. Ik heb namelijk het gevoel dat Ihattaren zo ambitieus is, dat hij het niet gaat accepteren als hij geen 30 wedstrijden gaat spelen dit jaar. En met de aankoop van o.a. Doan is die kans wederom kleiner geworden. Hij gaat in Februari geloof ik 18 worden; als hij dan geen 5 jaren contract gaat tekenen, dan zou PSV hem volgend jaar zomer verkopen.

Mijn gevoel is op basis van zijn uitspraken eerder dit seizoen; basis speler, 10 goals maken. Hyper ambitieus, wat prima is, maar vraag is of hij het geduld kan opbrengen als dat niet gaat gebeuren. Ik zag bij Jong PSV al dat hij wat 'maniertjes' kreeg en zijn interview daarna gaf ook wel aan dat hij zich te goed voelt voor Jong PSV. En niet geheel onterecht.

Madueke is ook 17, maar heb bij hem het idee dat hij wat meer geduld heeft. Zo lang hij een lang contract gaat tekenen, dan zou hij enorm veel opbrengen voor PSV, zeker als Engelsman. Daarnaast is dit een spectaculaire speler. Imposant fysiek, loopvermogen, techniek. Echt een buiten categorie talent, net als Ihattaren.

Uiteraard hoop ik dat ze beiden doorbreken en lang spelen bij PSV 1. Dat zou fantastisch zijn voor zowel de spelers als de club.

Persepolis
Veelbelovend talent
Clubvoorkeur:
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Bericht door Persepolis » 28 aug 2019, 23:49

Menno1 schreef:
28 aug 2019, 22:33
Ik wil wel een voorspelling doen dat PSV uiteindelijk langer gaat genieten van Madueke dan van Ihattaren. Ik heb namelijk het gevoel dat Ihattaren zo ambitieus is, dat hij het niet gaat accepteren als hij geen 30 wedstrijden gaat spelen dit jaar. En met de aankoop van o.a. Doan is die kans wederom kleiner geworden. Hij gaat in Februari geloof ik 18 worden; als hij dan geen 5 jaren contract gaat tekenen, dan zou PSV hem volgend jaar zomer verkopen.

Mijn gevoel is op basis van zijn uitspraken eerder dit seizoen; basis speler, 10 goals maken. Hyper ambitieus, wat prima is, maar vraag is of hij het geduld kan opbrengen als dat niet gaat gebeuren. Ik zag bij Jong PSV al dat hij wat 'maniertjes' kreeg en zijn interview daarna gaf ook wel aan dat hij zich te goed voelt voor Jong PSV. En niet geheel onterecht.

Madueke is ook 17, maar heb bij hem het idee dat hij wat meer geduld heeft. Zo lang hij een lang contract gaat tekenen, dan zou hij enorm veel opbrengen voor PSV, zeker als Engelsman. Daarnaast is dit een spectaculaire speler. Imposant fysiek, loopvermogen, techniek. Echt een buiten categorie talent, net als Ihattaren.

Uiteraard hoop ik dat ze beiden doorbreken en lang spelen bij PSV 1. Dat zou fantastisch zijn voor zowel de spelers als de club.
Interessante post. Van Madueke weet ik niet zoveel qua mentaliteit/persoonlijkheid maar Ihattaren lijkt me juist wel een rustige, realistische jongen, ondanks zijn grote ambities. Verder heeft hij ook een stabiele familie en omgeving die hem met beide benen op de grond zullen houden, ook niet onbelangrijk voor een jonge speler zoals we destijds bij Bakkali zagen. Ook Afellay, die hij als voorbeeld en mentor ziet, kan hierin een belangrijke rol spelen. Dit is natuurlijk enkel de indruk die ik erbij heb en uiteraard hoop ik ook op het laatste wat jij zegt.

Menno1
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 108 times
Been thanked: 148 times

Bericht door Menno1 » 29 aug 2019, 00:01

Kan hoor, het is ook best wel een 'hot take' zoals dat tegenwoordig heet geloof ik. En ik hoop echt dat Mo het geduld kan opbrengen. Vergeet niet dat die jongen nooit tegenslag heeft gehad. 1 rechte lijn omhoog en altijd de jongste. Hoe gaat het straks als hij wel tegenslag heeft? Ik schrok een beetje van zijn interview na die Jong PSV wedstrijd en ook zag wat maniertjes terug in het veld.

Ik hoop dat ik het fout heb; zijn beiden unieke talenten waar onder de juiste begeleiding PSV enorm veel plezier van kan hebben.

ruuddevil
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 104 times
Been thanked: 159 times

Bericht door ruuddevil » 29 aug 2019, 07:08

Als Mo dit jaar 25 wedstrijden speelt legt hij er 10 in, zeker weten. Het jaar erna vaste basisspeler na vertrek Bergwijn. Lijkt me een prima plan voor die jongen. En dan na 2 jaar op zijn 20e naar Madrid.

Detail: hij moet het nog wel waarmaken.

Afellay_Amrabat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 93 times
Been thanked: 28 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 29 aug 2019, 08:15

Ihattaren is een puber vol ambititie. Die gaat echt nog jaren bij PSV blijven. Van Bommel heeft 'm al naar t eerste gehaald, laten debuteren op 16jarige leeftijd en al veel minuten gegeven vorig seizoen. Die gaat echt niet weg willen.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 30 times
Been thanked: 43 times

Bericht door PCGC » 29 aug 2019, 08:26

Heb een interview in VI gelezen met hem en zijn familie. Zijn broers zijn fulltime met Mo bezig, gestopt met werk om voor Mo te zorgen. In dat interview kwamen ze heel realistisch en nuchter over en hadden ze echt het beste voor met Mo en geloven ze in de plannen van PSV.
Uiteraard kan dat veranderen, zeker als het dalijk een keer tegenzit, maar het ziet er nu gewoon goed uit. Een hele stabiele familie zonder $$$ in de ogen.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 42 times

Bericht door koetje » 29 aug 2019, 08:46

En vergeet de invloed van Afellay niet. Kan net dat extra zetje geven mocht het ergens dreigen mis te gaan. Want ongeduld is een risico bij jonge voetballers die in hun eigen omgeving horen dat ze zo goed zijn in combinatie met de nog erg jonge leeftijd waarin dingen niet altijd in juiste perspectief worden gezien.

Zoals Afellay zelf ooit "begeleid" werd door Cocu. Dat ging zelfs zo ver dat toen Afellay voor het eerst mocht aanschuiven bij Studio Voetbal (toen nog het hol van de leeuw) Cocu gewoon aanschoof aan tafel.

LoekPSV
Jeugdspeler
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Bericht door LoekPSV » 29 aug 2019, 09:12

Wordt Madueke gezien als een homegrown speler bijde Engelse clubs? Dat zou interessant zijn voor toekomstige verkoop. Hoewel ik hem eerst een aantal jaren wil zien schitteren in ons stadion natuurlijk

Brael
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 17 times
Been thanked: 46 times

Bericht door Brael » 29 aug 2019, 09:14

Je moet voor je 21e minimaal 3 jaar bij een Engelse club hebben gespeeld, dus dat lijkt me wel inderdaad.

BFTS'17
Lid 2e elftal
Been thanked: 23 times

Bericht door BFTS'17 » 29 aug 2019, 09:33

LoekPSV schreef:
29 aug 2019, 09:12
Wordt Madueke gezien als een homegrown speler bijde Engelse clubs? Dat zou interessant zijn voor toekomstige verkoop. Hoewel ik hem eerst een aantal jaren wil zien schitteren in ons stadion natuurlijk
Yep, indien hij zal doorbreken bij ons dan zullen de Engelse clubs in de rij staan aangezien hij de titel 'Homegrown' mag dragen. Cashennnnnnnnnnnnnn.

Gestelnaar
Jeugdspeler
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Bericht door Gestelnaar » 29 aug 2019, 10:53

Mooie bijkomstigheid inderdaad! Ben erg benieuwd naar deze speler. Mocht de wedstrijd het toelaten dan zou ik hem in ieder geval graag in zien vallen :).

Brael
Regelmatige invaller
Has thanked: 17 times
Been thanked: 46 times

Bericht door Brael » 29 aug 2019, 10:57

Hij viel afgelopen maandag pas voor het eerst in bij Jong PSV. Heeft daar nog geen basisplek gehad. Zou wel erg snel gaan dan met hem.

BRAM046
Basisspeler
Has thanked: 103 times
Been thanked: 34 times

Bericht door BRAM046 » 29 aug 2019, 11:14

Brael schreef:
29 aug 2019, 10:57
Hij viel afgelopen maandag pas voor het eerst in bij Jong PSV. Heeft daar nog geen basisplek gehad. Zou wel erg snel gaan dan met hem.
Wat goed is , komt snel :D
#MoForPresident.

ElTigre
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 35 times
Been thanked: 20 times

Bericht door ElTigre » 29 aug 2019, 11:18

Aan een Madueke heb je uberhaupt toch echt wel meer als een Catic, dus zie de kans op invallen nog best reeël. Echter schijnt van Bommel fan te zijn van Catic dus dat zou ook gewoon kunnen gebeuren

ThoresenKoolhof
Meervoudig international
Been thanked: 82 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 29 aug 2019, 13:15

Vraag me af of het verstandig is om hem vanavond speelminuten te gunnen als de stand dit toelaat, creëer je niet een te hoog verwachtingspatroon bij die jongen, lijkt me een ongeduldig type eerlijk gezegd, ik zie hem liever eerst een contract voor 5 jaar tekenen op z'n 18e, daarna mag het snel gaan.
Daarnaast zal een debuut in Europa niet onopgemerkt voorbij gaan in Engeland, de kans is aanwezig dat de clubs daar aan hem gaan trekken voordat hij voor lange tijd vastligt in Eindhoven en dat moeten we natuurlijk niet hebben, kan zomaar tientallen miljoenen schelen in die Engelse markt waar zeker voor Engelsen absurde bedragen betaald worden afgezet tegen de kwaliteit.
Ihattaren is beter en verder maar Madueke is potentieel ons grootste kapitaal, daar moet/mag wel rekening mee gehouden worden, zijn huidige contract loopt tot 30-6-2021, dus na dit seizoen nog 1 jaar, op 10 Maart 2020 word hij 18, heel belangrijk dat hij op dat moment zijn contract voor lange tijd verlengt,

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 47 times
Been thanked: 80 times

Bericht door nilssonH » 11 sep 2019, 22:22

Scoorde een aardige goal voor Engeland U18 gisteren.

Afbeelding
#MoInDeBasis

Plaats reactie