Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Keuken Kampioen Divisie

Spelers, staf, wedstrijden en tactiek Jong PSV.
Plaats reactie
Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 80 times
Been thanked: 177 times

Keuken Kampioen Divisie

Bericht door Joenepsv » 07 mar 2020, 08:10

Ja hoor. Het boeit niemand iets. Ben blij dat Sambo er eindelijk in staat. Jong bakt er dit seizoen helemaal niks van en zit vol met spelers die het niveau niet aankunnen. Na de winterstop staan er met Kjolo en Sambo en af en toe Kreekels een paar jongere talenten in die wel de potentie hebben om het eerste te halen. Overigens wel jammer dat Vertessen zo blessure gevoelig is. Dat is wel een echte spits, die missen ze bij Jong.

Woodenshoes
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 293 times
Been thanked: 81 times

Bericht door Woodenshoes » 07 mar 2020, 08:58

Er is ook wel een enorme vracht spelers vertrokken afgelopen seizoen. Of al vervroegd doorgeschoven naar 1 verhuurd, verkocht
aan o.a. FcUtrecht, AZ, bewust afscheid genomen o.a. naar TOP.

Dus zo gek is het niet. Er zijn weinig vastigheden geweest in dit team.
Ook nog diverse spelers terugkomend van een blessure. De Haas, Gloster, Vertessen, Van Osch.

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 208 times
Been thanked: 1136 times

Bericht door ShovingNE2 » 07 mar 2020, 10:11

Het is inderdaad niet gek, maar toch moet je zwaarder inkopen voor volgend seizoen, want dit mag je volgend seizoen niet gebeuren. Degradatie is echt een ramp, spelers als Madueke komen dan echt niet.

Woodenshoes
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:

Bericht door Woodenshoes » 07 mar 2020, 10:28

Wordt voor aankomend jaar inderdaad zeer belangrijk. De beste spelers haken aan bij het 1e. Madueke en Ledezma zitten er steeds vaker bij. Je mag absoluut niet degraderen volgend jaar.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 88 times
Been thanked: 305 times

Bericht door Massimo » 07 mar 2020, 12:56

Dit jaar is een zeer slecht jaar voor PSV ondanks de meerdere verzachtende omstandigheden. Dat moet inderdaad volgend seizoen weer beter worden ingericht. Op zich lijken er komend seizoen betere spelers door te schuiven uit de O19 dan afgelopen seizoen en als je nog een paar gerichte transfers kan doen voor Jong PSV die eventueel doorgroeimogelijkheden hebben naar het eerste dan kan je wel weer een prima team op de been gaan brengen.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 511 times
Been thanked: 696 times

Bericht door ruuddevil » 07 mar 2020, 16:11

Het zal echt beter moeten. Dus behalve voor de A selectie zal John ook hier aan de bak moeten. Opleiden mag dan wel belangrijker zijn dan winnen, ook winnen is een vak. En de beste talenten worden niet blij van een 18e plek.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 07 mar 2020, 20:10

Massimo schreef:
07 mar 2020, 12:56
Dit jaar is een zeer slecht jaar voor PSV ondanks de meerdere verzachtende omstandigheden. Dat moet inderdaad volgend seizoen weer beter worden ingericht. Op zich lijken er komend seizoen betere spelers door te schuiven uit de O19 dan afgelopen seizoen en als je nog een paar gerichte transfers kan doen voor Jong PSV die eventueel doorgroeimogelijkheden hebben naar het eerste dan kan je wel weer een prima team op de been gaan brengen.
Wat ik bedoel te zeggen is dat je geen risico's mag nemen. Haal spelers die voor de KKD een zekerheidje zijn, binnen de regels vallen, ondanks dat je weet dat ze nooit PSV1 gaan halen. De ervaring die PSV1 ontbeerde moet je ook in Jong maximaal gaan regelen. Een bepaalde basis-constante. De eindklassering is verder niet boeiend, als je maar niet degradeert.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 235 times
Been thanked: 295 times

Bericht door nilssonH » 07 mar 2020, 20:56

We zijn dus op zoek naar een nieuwe Erik Quekel of Alex Schalk? :D

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door ruuddevil » 07 mar 2020, 21:10

Arvid Smit.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:

Bericht door nilssonH » 11 mar 2020, 14:03

Ben benieuwd of we het voetbal van Schmidt enkel bij het eerste gaan zien, of dat het een voorbode is op een algehele voetbalvisie die we ook de komende jaren in Jong en de jeugd gaan zien.

Woodenshoes
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:

Bericht door Woodenshoes » 11 mar 2020, 14:19

Soulas is zo'n speler. Onderkant eredivisie / KkD. Speelt er al een groot aantal jaar. Zal 1e niet halen maar brengt wel ervaring.

Voormalig KG
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 6 times
Been thanked: 17 times

Bericht door Voormalig KG » 28 mar 2020, 13:48

Ik stem nog steeds voor een speler als Van der Ven van FC Volendam. In mijn optiek vergelijkbaar met De Haas en voetballend gezien sterker. Helaas las ik op vi dat Ajax en AZ intussen al interesse hebben getoond. Lang, sterk, technisch voetballend goed.

De contracten van Yanick van Osch, Maxime Soulas, Robin Lauwers, Oliver Horvath, Steven Theunissen, Baggio Wallenburg en Amar Catic worden dus niet verlengt. Waardoor er plek komt voor 1 keeper, 3 verdedigers, 2 aanvallers en 2 middenvelders( ook Gomes van City zal niet blijven. Lijkt mij).

Persoonlijk had ik graag gezien dat ook op het gebied van keepers (Roulaux, Van der Meulenhof - beide contract tot 2020) er nog meer wordt doorgeselecteerd. Meulenhof het meeste talent en potentie misschien verlengen met een jaar.
Ondanks dat dit eigen jeugd is, dezelfde twijfels heersen bij mij nog voor Schoonbrood. Hij heeft het dit seizoen met speeltijd eigenlijk zichzelf niet kunnen onderscheiden. Dat is niet de ondergrens die ervoor Jong psv in de ploeg moet zijn om niet te degraderen.

Het verlengen van Sidibe en aantrekken van Ngonge zou ik wel graag zien gebeuren.
Daverveld krijgt nog een jaar het voordeel van de twijfel, naast De Haas ipv Soulas. Lijkt wat klein, weinig snelheid voor een centrale man.

Dit wordt interessant.

Ps: persoonlijk hoop ik dat er een tweede technische man komt naast De Jong. Waarbij John zich focust op het eerste en de doorstroming vanuit Jong. Een andere man zich focust op het optimaal laten functioneren van het vlaggenschip Onder 19 en ook Jong. Hiernaast kunnen dan de HJO Faber en de trainers de individuele doorstroming van de talenten binnen de opleiding in kaart brengen en uitvoeren.
Komt goed

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:

Bericht door nilssonH » 28 mar 2020, 14:09

Logische beslissingen. Je kan wel letterlijk elke speler willen doorselecteren, maar er zal toch iets van een kern moeten blijven bestaan. Zeker omdat de Onder 19 vanaf volgend jaar Onder 18 wordt vanwege de nieuwe opzet van de KNVB, zal de doorstroom vanuit dat elftal nog groter zijn dan normaal het geval is. Dit zul je dan nog wel moeten aanvullen met enkele kwalitatieve aankopen, anders gaat het weer een zwaar jaar worden. Zo vind ik Van Hecke ook een interessante speler voor ons. Even polsen bij zijn oom :D

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1270 times
Been thanked: 381 times

Bericht door Ren Höek » 28 mar 2020, 14:15

VI noemt inderdaad Van de Ven en Van Hecke (allebei CV's) als de grootste talenten in de KKD.

Voormalig KG
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:

Bericht door Voormalig KG » 28 mar 2020, 16:31

nilssonH schreef:
28 mar 2020, 14:09
Logische beslissingen. Je kan wel letterlijk elke speler willen doorselecteren, maar er zal toch iets van een kern moeten blijven bestaan. Zeker omdat de Onder 19 vanaf volgend jaar Onder 18 wordt vanwege de nieuwe opzet van de KNVB, zal de doorstroom vanuit dat elftal nog groter zijn dan normaal het geval is. Dit zul je dan nog wel moeten aanvullen met enkele kwalitatieve aankopen, anders gaat het weer een zwaar jaar worden. Zo vind ik Van Hecke ook een interessante speler voor ons. Even polsen bij zijn oom :D
Klopt, de kern zou in mijn ogen moeten bestaan uit het liefste eigen jeugd die eigenlijk al eredivisie niveau in de benen hebben. Of aankopen van dit kaliber met potentie zoals Ajax met Pierie en Scherpen dit ook heeft binnengehaald. Spelers aantrekken zonder dat ze potentie hebben psv1 te halen heeft wel Een groot nadeel: dat ze vanaf een bepaalde leeftijd niet meer in aanmerking kunnen komen voor Jong.
Er moet dus gescout worden op spelers met specifieke kwaliteiten die de doorstroom niet belemmerd maar juist bevorderd wordt. Dit is een erg specifieke taak waarvoor je in mijn ogen best een hulp voor De Jong mag aanstellen. Zodat de focus op beide elftallen goed en optimaal is.

Even gekeken in de Onder 19 wie er moeten doorstromen uit de onder 19:

Keeper: Delanghe, Bodak. > qua lengte al een flinke vooruitgang, lijken mij prima keepers.
Verdediger: Luis Felipe, Kreekels, Vos, Cox
Middenveld: Timan, Geelmuyden, De Schutter, Matuta, Van Linders, Mathieu
Aanval: Thomas, Daniëls, Antonisse,

Hier zitten meerdere bovengemiddelde talenten in van keeper tot aanval.
Jongere talenten als Fofana, Comenencia, Bakayoko, Oppergard bijvoorbeeld daargelaten.
Komt goed

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door ruuddevil » 29 mar 2020, 09:51

Jong PSV moet niet te jong zijn, dan krijg je zo’n seizoen als nu. En we willen jongens leren winnen, niet degraderen. De meeste spelers van onder 19 zijn veel te licht voor Jong. Kreekels en Oppegard vind ik goede spelers, en die 2 nieuwe jongens ken ik nog niet, maar de rest vind ik niet bijzonder.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 29 mar 2020, 09:58

Degraderen is zelfs een ramp voor onze jeugdopleiding. Dat moet je koste wat kost voorkomen.

Voormalig KG
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:

Bericht door Voormalig KG » 30 mar 2020, 21:41

Klopt dat moet verkopen worden.
De enige manier om zeker hiervan te zijn is eigenlijk wat Ajax doet door jonge spelers als De Jong, Schuurs, Scherpen, Pierie, Mendez voor veel geld te kopen. De Jong en Schuurs waren natuurlijk koopjes vergeleken met de andere drie. Hier stopt Ajax wel miljoenen euro’s in natuurlijk met de hoop dat ze doorgroeien. Ik vraag mij af of PSV hiertoe (deze bedragen) bereid is. Al het geld gaat naar het eerste elftal wat natuurlijk ook het vlaggenschip is.
Komt goed

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1270 times
Been thanked: 381 times

Bericht door Ren Höek » 30 mar 2020, 22:19

Voormalig KG schreef:
30 mar 2020, 21:41
Klopt dat moet verkopen worden.
Jong PSV verkopen? :shock:
Zo armlastig is PSV toch nog niet? :mrgreen:

Maar vorig seizoen eindigde Jong PSV nog als 3e, dus specifiek inkopen om niet te degraderen is geen noodzaak.
Dit seizoen zie je alleen wat er gebeurt als de toptalenten al doorgeschoven zijn naar het 1e en de generatie daarna minder is qua kwaliteit en kwantiteit, dan wordt het ineens een stuk lastiger. Desondanks zou een beetje aanvulling van het team en een iets betere balans qua talenten ervoor moeten zorgen dat degradatie geen issue is.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Massimo » 31 mar 2020, 11:50

Dit seizoen is het een samenloop van omstandigheden dat Jong PSV kwalitatief minder is dan de andere jaren en dus zo matig tot slecht presteert. Er zijn 5 spelers verhuurd die anders, zeker 4, her en der zijn wedstrijden in Jong PSV had gespeeld, er zijn spelers die bij de betere spelers zouden behoren zoals Duarte, Aboukhlal en Lonwijk die vertrokken zijn en de lichting uit de O19 was minder dan de jaren ervoor. Dat maakt allemaal dat het dit jaar een stuk minder is dan de jaren ervoor. Het aantrekken van De Haas, Gomes, Gloster en Ngonge is dan onvoldoende om dit te compenseren.

Voor mij dus compleet verklaarbaar, maar het zal wel een waarschuwing moeten zijn voor PSV dat als de degradatieregeling van toepassing wordt dit dus onvoldoende is om te vervangen. Daarom is de KKD ook zo goed voor de ontwikkeling van jonge talentvolle spelers. Jong PSV uit de KKD moet je ten alle tijden voorkomen. Dat is zowel voor de ontwikkeling als voor het kunnen aantrekken van talentvolle spelers die nog naar het eerste team moeten groeien een flinke aderlating als Jong PSV daar niet meer in mag spelen.

De grootste uitdaging wordt om een balans te vinden tussen spelers die nu verhuurd zijn, wat we vrijwel allemaal hebben toegejuicht en een representatief goed genoeg team op de been kunnen brengen. In ieder geval met groeipotentie, want de eerste maanden zijn elk seizoen moeizaam door de jaarlijkse door- en uitstroom. De meeste spelers die uit de O19 komen hebben een maand of 2 nodig om op alle vlakken zich aan te passen.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 31 mar 2020, 12:13

Helemaal eens dat het verklaarbaar is natuurlijk Massimo. Maar als je eind volgend seizoen degradeert om wederom verklaarbare redenen is dat bijzonder slecht. Maar volgens mij verschillen wij daarover niet van mening. Je hoeft ook geen miljoenen uit te geven om je te handhaven, dat hoeven clubs als Top Oss en Den Bosch ook niet zeg maar. Je moet wat scherper zijn aangaande de breedte van de selectie.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:

Bericht door nilssonH » 31 mar 2020, 12:48

Is het eigenlijk al duidelijk wat nu exact de degradatieregels voor Jong-elftallen gaan zijn? Is het nu zo dat het laagst geplaatste Jong-elftal eruit vliegt, of moet je niet bij de laatste 3 oid eindigen?

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Massimo » 31 mar 2020, 14:35

ShovingNE2 schreef:
31 mar 2020, 12:13
Helemaal eens dat het verklaarbaar is natuurlijk Massimo. Maar als je eind volgend seizoen degradeert om wederom verklaarbare redenen is dat bijzonder slecht. Maar volgens mij verschillen wij daarover niet van mening. Je hoeft ook geen miljoenen uit te geven om je te handhaven, dat hoeven clubs als Top Oss en Den Bosch ook niet zeg maar. Je moet wat scherper zijn aangaande de breedte van de selectie.
Volgend seizoen mag zoiets als dit seizoen niet gebeuren. PSV heeft dit seizoen ervaren wat er gebeurt als er meerdere dingen tegenvallen bij Jong PSV. Net als bij het eerste team moeten ze uit dit seizoen lering trekken. Voor zowel het eerste team als Jong PSV mag de selectie niet zo gaan tegenvallen als dit seizoen. De lat moet in beide gevallen flink omhoog.

Plaats reactie