Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Jong PSV Algemeen

Spelers, staf, wedstrijden en tactiek Jong PSV.
Plaats reactie
RSPSV
Talent
Clubvoorkeur:

Jong PSV Algemeen

Bericht door RSPSV » 23 apr 2018, 16:02

Best wel apart dat Art Langeler aangeeft dat PSV niet wil dat Jong PSV kampioen wordt in de jupiler.
Is dat niet een vorm van competitievervalsing?
"It aint over t-t-till its over."

Thijs85
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 186 times
Been thanked: 334 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 23 apr 2018, 17:06

Was daar een onderbouwing bij?

Jwoeloe
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 54 times
Been thanked: 282 times

Bericht door Jwoeloe » 23 apr 2018, 17:12

"Het gaat om de leerschool die de jonge jongens moeten krijgen. Die moeten af en toe een keer vreselijk op de kloten krijgen in een wedstrijd. De rest van de teams in de Jupiler League krijgt het niet voor elkaar om een team in de benen te helpen, met alle leeftijden die ze mogen gebruiken, dat goede weerstand kan bieden aan deze Jong-teams en ik vind dat daar ook wel iets verwijtbaars ligt."

RSPSV
Talent
Clubvoorkeur:

Bericht door RSPSV » 23 apr 2018, 17:48

Ik snap de onderbouwing, maar als ik dit als supporter of bestuurder van een andere club uit de jupiler league zou horen best pissed zijn.

Er is natuurlijk een verschil tussen het willen en daadwerkelijk af en toe de jongens laten verliezen, maar het is geen handige uitspraak.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 431 times
Been thanked: 1848 times

Bericht door ShovingNE2 » 23 apr 2018, 18:03

Je laat ze niet bewust verliezen, maar je bewerkstelligt dit door mislukte aankopen (ik noem een Younes, Cassiera en Orejuela bij Jong Ajax) niet te laten spelen bij Jong. In ieder geval niet standaard.

Ik ben benieuwd naar de laatste opstelling van Jong Ajax. De Ligt een wedstrijdje bij Jong meedoen? Ik zie ze er voor aan om de titel binnen halen.
Kampioenstopic openen .... pending

Ykhim
Vedette
Has thanked: 608 times
Been thanked: 769 times

Bericht door Ykhim » 23 apr 2018, 18:23

RSPSV schreef:Best wel apart dat Art Langeler aangeeft dat PSV niet wil dat Jong PSV kampioen wordt in de jupiler.
Is dat niet een vorm van competitievervalsing?
Bedoelt hij niet meer dat het geen doel op zich moet zijn? Ajax lijkt er namelijk wél een doel van te maken. Art vindt dat een verkeerde visie op belofteteams in de Jupiler League. Zo lees ik het, tenminste.
Shirtsponsor seizoen 2020-2021: een chanterend, megalomaan forumlid

"Mijn mening doet er niet toe. #RigoOut."

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 23 apr 2018, 18:52

Dat is niet alleen een verkeerde visie, dat is ook niet wat de afspraak is en waarom de jong teams zijn toegelaten.

Je kan er op wachten dat dit veel gezeik op gaat leveren en dat PSV ook slachtoffer wordt van de dadendrang van Abcoude.

Thijs85
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 186 times
Been thanked: 334 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 23 apr 2018, 19:04

Tja, blijft hoe dan ook raar. Ik vind namelijk dat als je met Jong PSV de kwaliteiten hebt, je zeker voor de titel moet gaan. Natuurlijk geen trucjes met eerste elftal spelers continu opstellen, maar als je het kunt halen met de talenten die er net buiten vallen... waarom niet? Wel terecht dat Langeler daarmee ook direct aangeeft hoe het beleid bij de Jupiler League clubs wordt gevoerd. Het is toch belachelijk dat je tegen de onervarenheid niet opgewassen bent? Je zou nu toch haast zeggen dat elke spelers van Jong PSV dus goed genoeg is voor profvoetbal? Helmond Sport zou er sterk op vooruit gaan blijkbaar met Abels en Koopmans...

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 23 apr 2018, 19:10

Ja, maar als je inderdaad spelers die mislukt zijn als aankoop bij het eerste gaat opstellen, dan schiet je wel je doel voorbij. Maar aan de andere kant ben ik het eens met Art: JL-clubs moeten ook in de spiegel kijken.

RSPSV
Talent
Clubvoorkeur:

Bericht door RSPSV » 23 apr 2018, 19:44

ShovingNE2 schreef:Ja, maar als je inderdaad spelers die mislukt zijn als aankoop bij het eerste gaat opstellen, dan schiet je wel je doel voorbij. Maar aan de andere kant ben ik het eens met Art: JL-clubs moeten ook in de spiegel kijken.
Ajax doet dat wel een tikkie meer, maar wij stellen Ritzmaier ook regelmatig op.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 213 times

Bericht door koetje » 23 apr 2018, 19:55

RSPSV schreef:Ik snap de onderbouwing, maar als ik dit als supporter of bestuurder van een andere club uit de jupiler league zou horen best pissed zijn.
Ze zijn allang pissed.

Vanaf het begin is het nooit duidelijk welk elftal je tegen krijgt. Is het een "versterkt" team met spelers uit de eerste selectie (zowel jonge spelers als spelers die terugkomen uit blessure) of het "gebruikelijke" team.

Tel daarbij op de lege stadions en de thuiswedstrijden tegen de jong-teams die commercieel niet zo interessant zijn en de aversie is verklaard.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 23 apr 2018, 19:56

RSPSV schreef:
ShovingNE2 schreef:Ja, maar als je inderdaad spelers die mislukt zijn als aankoop bij het eerste gaat opstellen, dan schiet je wel je doel voorbij. Maar aan de andere kant ben ik het eens met Art: JL-clubs moeten ook in de spiegel kijken.
Ajax doet dat wel een tikkie meer, maar wij stellen Ritzmaier ook regelmatig op.
Maar dat is nog wat anders dan een Cassiera. Dat is ook Jupiler League niveau en niet hoger.

RSPSV
Talent
Clubvoorkeur:

Bericht door RSPSV » 23 apr 2018, 20:01

koetje schreef:
Ze zijn allang pissed.

Vanaf het begin is het nooit duidelijk welk elftal je tegen krijgt. Is het een "versterkt" team met spelers uit de eerste selectie (zowel jonge spelers als spelers die terugkomen uit blessure) of het "gebruikelijke" team.

Tel daarbij op de lege stadions en de thuiswedstrijden tegen de jong-teams die commercieel niet zo interessant zijn en de aversie is verklaard.
Begrijpelijk ook! Het is goed voor de beloftenelftallen, maar killing voor de rest. Geldt trouwens ook voor de tweede en derde divisie. Redelijk grote amateurclubs die best wel wat supporters meenemen naar een jong groningen waar ze dan met 3 0 op de broek krijgen, omdat er een paar van het eerste meedoen. Staan verder 3 honden langs de zijlijn

RSPSV
Talent
Clubvoorkeur:

Bericht door RSPSV » 23 apr 2018, 20:04

ShovingNE2 schreef:
Maar dat is nog wat anders dan een Cassiera. Dat is ook Jupiler League niveau en niet hoger.
Ja eerlijk is het niet, maar het gaat erom dat hij niet goed genoeg bevonden wordt blijkbaar voor het eerste.. Lijkt me sterk dat ze 10 miljoen voor iemand betaald hebben om in de eerste divisie uit te komen.
Voor Ritzmaier is dan niet zoveel geld betaald, maar het is hetzelfde principe.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 115 times
Been thanked: 399 times

Bericht door Massimo » 23 apr 2018, 20:18

Dat de regelgeving uiteindelijk wat strikter zal gaan worden kan ik nog wel begrijpen, maar ik vind het belang van de Nederlandse talenten die nu in een bepaalde fase met betere weerstand te maken krijgt van veel hogere prioriteit dan de mening van clubs als Telstar, Emmen en Helmond Sport die een keer tegen een sterker Jong team spelen dan de andere keer. Je hoort ze trouwens nooit als ze zelf een keer tegen een halve A1 spelen omdat het bijvoorbeeld een interlandperiode is. Het is aan hen om er wat op te verzinnen.

Breur
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 107 times
Been thanked: 94 times

Bericht door Breur » 24 apr 2018, 10:36

Massimo schreef:Dat de regelgeving uiteindelijk wat strikter zal gaan worden kan ik nog wel begrijpen, maar ik vind het belang van de Nederlandse talenten die nu in een bepaalde fase met betere weerstand te maken krijgt van veel hogere prioriteit dan de mening van clubs als Telstar, Emmen en Helmond Sport die een keer tegen een sterker Jong team spelen dan de andere keer. Je hoort ze trouwens nooit als ze zelf een keer tegen een halve A1 spelen omdat het bijvoorbeeld een interlandperiode is. Het is aan hen om er wat op te verzinnen.
En dat is de redenatie vanuit een topclub. Buiten de top 3 zijn nog legio andere voetbalclubs met een trouwe supportersschare. Geen gehoor geven aan hun wensen omdat je er zelf enkel beter van moet worden getuigd van weinig solidariteit. Ik kom zelf uit Maastricht en ken genoeg die-hard MVV supporters die net zo fan zijn van als elke andere supporter van PSV, Feyenoord of Ajax. Om gewoon te zeggen jullie zijn klein dus jullie doen er niet toe gaat te ver.

Dat jong ajax kampioen wordt is verder niet zo raar, de transfersom van Cassiera is ongeveer 2x de hele begroting van MVV.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 24 apr 2018, 11:37

Massimo zegt niet perse: jullie zijn klein en doen er niet toe. Maar het is natuurlijk wel in het belang van het Nederlandse voetbal. Maar een Cassiera hoort daar niet bij natuurlijk: 5,5 miljoen gekost en dan continu in de JL ballen. Dat vind ik een wezenlijk verschil met Ritzmaier.

Wel moeten ze allemaal op maandag of allemaal op vrijdag spelen. Want dat is wel competitievervalsing. Dat zijn echt twee verschillende teams qua sterkte.

Breur
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 107 times
Been thanked: 94 times

Bericht door Breur » 24 apr 2018, 12:30

Als dat al eens wordt opgelost zou dat een hoop schelen. Alle JL wedstrijden gewoon op vrijdag. Zet je ze in op vrijdag ==> niet speelgerechtigd in de ED in het weekend. Dit dwingt de grote clubs om vooraf keuzes te maken en krijg je eigenlijk vanzelf al 'vaste' selecties.

Verder als je ingeschreven staat bij het hogere team ben je niet meer speelgerechtigd voor het lagere team. Andersom moet wel mogelijk blijven. Speel je te vaak in het 1e? (meer dan 6 keer o.i.d. in een seizoenshelft) speel je je vast en mag je niet meer uitkomen voor het 2e. In de winterperiode kunnen onderlinge transfers gemaakt worden.

Zo lastig is het niet. Deze regels bestaan bijvoorbeeld al in het volleybal.

RSPSV
Talent
Clubvoorkeur:

Bericht door RSPSV » 24 apr 2018, 13:01

Breur schreef:Als dat al eens wordt opgelost zou dat een hoop schelen. Alle JL wedstrijden gewoon op vrijdag. Zet je ze in op vrijdag ==> niet speelgerechtigd in de ED in het weekend. Dit dwingt de grote clubs om vooraf keuzes te maken en krijg je eigenlijk vanzelf al 'vaste' selecties.

Verder als je ingeschreven staat bij het hogere team ben je niet meer speelgerechtigd voor het lagere team. Andersom moet wel mogelijk blijven. Speel je te vaak in het 1e? (meer dan 6 keer o.i.d. in een seizoenshelft) speel je je vast en mag je niet meer uitkomen voor het 2e. In de winterperiode kunnen onderlinge transfers gemaakt worden.

Zo lastig is het niet. Deze regels bestaan bijvoorbeeld al in het volleybal.
De JL op vrijdag of zaterdag laten spelen scheelt al een heel hoop inderdaad. Ook voor de amateurs in de tweede divisie zou dit ideaal zijn. Voor hen is dan de stap om over te stappen naar de JL veel makkelijker te maken. Het voetballen op maandag (en vrijdag ) is iets wat ze tegenhoudt.

SomeOne
Jeugdspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Bericht door SomeOne » 20 mei 2018, 17:06

Leuke ploegen in de eerste divisie, goed voor de ontwikkeling van onze jeugdspelers.. :roll:

Ailon
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Sjaak Swart Dementinos
Has thanked: 1 time

Bericht door Ailon » 29 jun 2018, 18:37

Pfff............ van Jupiler League naar Keuken Kampioen Divisie.
Ik zou me als betaald voetballer nog wel eens tweemaal bedenken..
Nada mesmo em cidade proletária

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 29 jun 2018, 18:45

Haha.. wat een grap. Hou toch op met die namen zo weg te geven... zeg gewoon Eerste Divisie - gesponsord door <vul>.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 115 times
Been thanked: 399 times

Bericht door Massimo » 24 aug 2018, 21:47

Prima om in het begin van het seizoen, waar het gros net uit de O19 komt en nu voor het eerst geconfronteerd wordt met serieuze weerstand zo op de klote te krijgen. Voor veel spelers en nieuwe talenten en andere ervaring waar meteen even duidelijk wordt wat er gebeurd als je wat minder scherp met elkaar bent. Haar moet ze nu even goed op hun donder geven en zal het zoals de laatste seizoenen wel vaker met vallen en opstaan steeds beter gaan.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 310 times
Been thanked: 344 times

Bericht door nilssonH » 24 aug 2018, 22:01

Mee eens. Het zal, zeker aan het begin van het seizoen, nog wel vaker met vallen en opstaan gaan. Dat is alleen maar een goede les. Ik kan me nog herinneren dat vorig seizoen ook eens met 5-0 van Den Bosch werd verloren. Dat ging vanaf dat moment ook steeds beter. Het gros van de basis vandaag komt uit de O19, en zijn op een enkeling na ook geen supertalenten. Dan is het 'echte werk' wel even omschakelen.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 95 times
Been thanked: 204 times

Bericht door Joenepsv » 24 aug 2018, 22:32

Er is behoorlijk wat ervaring weggevloeid en dat is te merken. Veel jonge talenten waarvan het gros niet goed genoeg is. Ik hoop dat er nog twee á drie talenten bij worden gehaald die bij Jong Psv gestald worden. Als een Obispo bijvoorbeeld ook nog verhuurd wordt dan is de spoeling wel dun.

Plaats reactie