Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Jong PSV Algemeen

Spelers, staf, wedstrijden en tactiek Jong PSV.
ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 799 times
Been thanked: 985 times

Keuken Kampioen Divisie

Bericht door ruuddevil » 20 jun 2020, 10:07

Erg jong en licht hoor. Tegen de volwassen kerels in de KKD leg je het dan al snel af. Behalve als je echt veel kwaliteit hebt, maar dat is nog maar de vraag.

Chucky
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 150 times
Been thanked: 140 times

Bericht door Chucky » 20 jun 2020, 10:12

TomPSV schreef:
20 jun 2020, 10:01
Delanghe, Sambo, Kreekels, Luis Felipe, Oppegard, Kjolo, Matuta, Ledezma, Madueke, Vertessen, Toure.

Best een leuk 11-tal kan je neerzetten.
Interessant team ja, ik zie ongeveer de helft hiervan (Delanghe, Sambo, Luis Felipe, Oppegard, Ledezma en Madueke die het al is) wel ooit selectiespeler worden bij het eerste, maar al die andere jongens zie ik eigenlijk ook gewoon de Eredivisie halen.

De tijd van de Sabajo’s, Guerains, Bourdouxhe’jes en Van Vlerkens is hopelijk definitief voorbij :mrgreen:

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1818 times
Been thanked: 648 times

Bericht door Ren Höek » 20 jun 2020, 10:13

ruuddevil schreef:
20 jun 2020, 10:07
Tegen de volwassen kerels in de KKD
Nou ja, die zijn er ook niet zo heel veel meer.
De KKD is tegenwoordig een competitie waar aardig wat semi-profs rondlopen en die zijn vooral jong en hopende op een echt contract. De betere teams hebben wel volwaardige contracten en volwassen kerels, de rest echter een stuk minder.

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 213 times
Been thanked: 192 times

Bericht door Paco Casal » 20 jun 2020, 10:30

Heeft iemand Luiz Felipe ook al ooit daadwerkelijk zien voetballen?

Chucky
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 150 times
Been thanked: 140 times

Bericht door Chucky » 20 jun 2020, 10:41

Paco Casal schreef:
20 jun 2020, 10:30
Nog niet vaak, enkele keren op de YT van PSV, ze zenden voortaan daar de O19 wedstrijden live uit

Voormalig KG
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 14 times
Been thanked: 32 times

Bericht door Voormalig KG » 20 jun 2020, 10:50

Paco Casal schreef:
20 jun 2020, 09:54
Aangezien je als jong team volgend jaar kunt degraderen, komt er een belangrijk jaar aan voor jong PSV. Degraderen is heel vervelend, aangezien we het belang van de KKD kunnen zien door bijvoorbeeld de komst van Madueke, maar ook voor de ontwikkeling van de spelers die doorschuiven vanuit de jeugd. Ik heb geprobeerd via de informatie wat ik kon vinden (ED, dit forum, transfermarkt.nl) de selectie vorm te geven. Vul gerust aan, want er ontbreekt ongetwijfeld een hoop.

Delanghe
Bodak
Strijbosch

Daverveld
De Haas
Gloster
Sambo
Kreekels
Zeegers
Luis Felipe
Dennis Vos
Teze (PSV 1)
Oppegard? (o18)
Kuisch

Ledezma
Kjolo
Timan
Mendonca
Oostenbrink
Schoonbrood
Matuta
De Schutter
(Sadilek)

Antonisse
Sidibe
Toure
Vertessen
Thomas
Madueke (PSV 1)
Daniels
Van Duivenbooden
Evt. Fofana

Zo iets?
De selectie is jong en er is weinig lengte in het elftal deze spelers brengen dit wel, maar dit zijn maximaal 3 a 4 spelers in de basis: De Haas, Van Duivenboode, Daniëls, Delanghe, Bodak, Luis Felipe, Madueke.
Teze is met 1.83 vrij gemiddeld maar toch een van de langere voetballers.

Afgelopen jaar was het jong, onervaren maar vooral fysiek waren ze niet opgewassen tegen veel KKD. Het hielp ook niet dat de keepers niet van het beoogde niveau waren en aan de kleine kant.
Het middenveld werd fysiek overlopen, de aanvallers op Madueke en Ihattaren na, in hun spaarzame wedstrijden, werden ook bijna allemaal fysiek makkelijk afgetroefd.

Ngonge en Sidibe hadden dan nog wel hun momenten, Vertessen helaas een blessure. Het is niet voor niets dat Ngonge niet is aangetrokken. Teveel een momenten voetballer gebleken die niet in staat was wedstrijden om te draaien. Horvath, veel op de bank) en Catic waren ook niet in staat zich te onderscheiden.

Dit is de laatste lichting onder 19 geweest die eerder samen is gesteld toen de regels voor de Jong teams in de KKD nog niet waren aangescherpt. Het was eerder al duidelijk dat in deze eerdere lichtingen de focus lag op het ontwikkelen van enkele grote talenten. Vandaar dat de keepers ook ‘kabouters’ waren, zwakke defensie het ging met name om de weerstand van frivole aanvallende talenten. Dit is ook terug te zien in de doorstroom naar het eerste en uitgaande transfers van de laatste jaren.

Er is nu duidelijk een andere lijn ingezet. Er wordt serieus naar het Jong en onder 19 team gekeken en ook de fysieke waarden staan nu als belangrijke voorwaarde gezien naast technische bagage en intelligentie.

Het evt degraderen uit de KKD daar ben ik niet heel bang voor. Natuurlijk heb je met Ajax en AZ twee geduchte concurrenten, maar zowel AZ als Fc Utrecht hebben sinds hun toetreding beduidend minder gepresteerd. Die zijn vaak onderin het het rechterrijbaan geëindigd.

Jong PSV eindigde bijna iedere seizoen hoog op het linkerrijtje.
Er is zoveel doorstroom naar het eerste geweest dat afgelopen seizoen een enorm belangrijk leermoment en keerpunt is geweest hoe PSV tegen het Jong team aankijkt.
Het is in dat opzicht precies in het juiste seizoen gebeurd.

Ik denk dat Jong Utrecht met name zenuwachtig wordt. Vaak heel laag in het rechterrijtje.
Jong AZ heeft zich met Baars en Margaret goed aanvallend versterkt en heeft iets meer ervaring dan PSV. Een paar goede voetballers nog met name Goudmijn en Taabouni, die kan zomaar volgend jaar in AZ1 gaan spelen.

Al met al, ik denk dat dit wel los loopt. Zeker hoe er nu al wordt geanticipeerd.
Een goede staf, een talentvolle groep. Hopelijk wat aanvulling van jongere spelers uit het eerste om wedstrijdreglement en ervaring op te doen voor de bank/tribunezitters.
- dit is afgelopen jaar ook veel minder gebeurd doordat het beleid voor de jeugd richting het eerste is verandert. Er werden een hoop jonge talenten in de eredivisie verhuurd. Wat goed was voor hun ontwikkeling, ze waren eraan toe alleen dit heeft ook accuut effect op het Jong elftal waarvan een groot gedeelte van het geraamte wegviel tijdens de voorbereiding.

Ook dit zal psv hebben gezien en nu is het hier ook beter op voorbereid.
Komt goed

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 530 times
Been thanked: 782 times

Bericht door Menno1 » 20 jun 2020, 23:04

Ik vind niet dat er iemand buitengewoon uitsteekt. Op Ledezma wellicht na, maar die ik wel fysiek licht vind.

Eerdere selecties had je Gudmundsson, Lammers, Gakpo oa die er echt uitsprongen. Sterker nog, die bleven te lang in Jong hangen zelfs.

Ik ben benieuwd of Piroe terugkomt voor Jong. Dit jaar is natuurlijk wel minder vrijblijvend en hetvis PSV absolute noodzaak dat ze in de KKD blijven. Dat is echt een pracht manier gebleken om jonge spelers aan te trekken en te ontwikkelen.

Dat Feyenoord dat niet deed is nu de reden waarom Toure oa bij ons zit

Heissenberrug
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 427 times
Been thanked: 75 times

Bericht door Heissenberrug » 21 jun 2020, 01:43

Lijkt me eigenlijk niet dat Piroe terug wil naar jong. Voor PSV 1 komt hij ook niet in aanmerking denk ik, denken jullie dat hij goed genoeg is voor PSV 1? Wellicht het beste om hem nog een jaartje te verhuren, een hoge transfersom zal er toch niet in zitten op dit moment.

Voormalig KG
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 14 times
Been thanked: 32 times

Bericht door Voormalig KG » 21 jun 2020, 09:42

Beste @Menno1 er steekt inderdaad niet iemand uit als in de eerdere jaren.
Alleen speelden In de teams van bijv Lammers en Gudmundsson routiniers: Room/Koopmans en Ritzmaier erg belangrijk voor de rust en ervaring. Als het moeilijk ging waren zij belangrijk in het simpel houden. Natuurlijk veel grote talenten als Malen, Gakpo, Rosario, (Gudmundsson), Laursen, Obispo en Rigo die nu prima op eredivisie niveau acteren.
Het jaar ervoor ook met Pasveer/Jurjus, Poulsen. Daarnaast waren er fysiek sterkere spelers als Rosario, en Jordy de Wijs(aanvoerder Hull City!!) die fysiek hun mannetje stonden in de KKD.
Deze man had een over-mijn-lijk mentaliteit die ik tegenwoordig mis in Jong PSV maar ook het eerste toen het mis ging. Luuk de Jong had ook een ‘tot hier en niet verder’ mentaliteit.

Het niveau ligt nu inderdaad niet zo hoog maar naast Ledezma is er genoeg potentie. Dat er door een crap jaar gewoon niet uitgekomen is. Er is nog een Vertessen, Madueke die minuten gaat krijgen, van Sambo verwacht ik Veel meer na een half jaar wennen, hetzelfde geldt voor Gloster en Oppergard.

Het probleem lag bij drie punten:

Allereerst: fysiek, ze sneeuwden letterlijk onder. Hopelijk gaat de Duitse fysieke trainer ook in contact met het Jong team en worden deze heren zo fit en sterk mogelijk binnen de mogelijkheden getraind. Zodat ze niet meer omver gelopen worden door mindere voetballers. Misschien zelfs de hele wedstrijd pressing zoals het eerste..

Als tweede: een gebrek aan routine, situaties herkennen en anticiperen. Zodra het hoofdje naar beneden ging was er niemand die het kon omdraaien. Even tempo uit de wedstrijd halen of juist versnellen waar spelers als Ritzmaier, Maher, Mauro Jr, Rigo en Rosario goed in waren.

Als derde: De over-mijn-lijk mentaliteit ontbrak afgelopen seizoen volledig. Ik kan mij er niet aan omtrekken dat dit onder andere met de keepers te maken had. Bijna ieder schot tussen de palen vloog over Of naast hen In de goal. In een team dat al Mentaal kwetsbaar is, is dit niet echt handig.

Piroe moet gewoon vlieguren in de eredivisie maken. In de eerste divisie leert hij niet meer, kan hij niet doorgroeien. Ik denk ook dat er afspraken zijn gemaakt met hem toen hij zijn contract verlengde dat hij eredivisie minuten moest gaan maken in zijn vervolgtraject.

Mochten ze er onverhoopt uitvliegen dan ben je met deze jeugd Academy ook wel weer binnen een jaar terug in de KKD. Onze jeugd is over het algemeen beter dan Utrecht en AZ. Deze ploegen zijn met gemak kampioen geworden waardoor ze mochten promoveren naar de KKD.
Laatst gewijzigd door Voormalig KG op 28 jun 2020, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Komt goed

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 208 times
Been thanked: 186 times

Awards:

Bericht door Trixm » 21 jun 2020, 11:00

Paco Casal schreef:
20 jun 2020, 10:30
Één wedstrijd :D

ik vond het direct een meerwaarde, maar n=1 dus het is het is nog een groot twijfelgeval.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 437 times
Been thanked: 1856 times

Bericht door ShovingNE2 » 21 jun 2020, 11:26

Telt FM20 ook 🤔
Kampioenstopic openen .... pending

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 115 times
Been thanked: 399 times

Bericht door Massimo » 22 jun 2020, 23:34

Een aantal spelers zullen zich nu wel moeten gaan laten zien van bovenstaande selectie. Jong-teams hebben door het doorschuiven van onderaf vrijwel altijd een lastig begin en er zijn veel spelers die fysiek, mentaal en voetballend aan de KKD moeten wennen. Het gaat erom dat je na een maand of 2 dit wel bent en lekker mee kan doen in de middenmoot en als je een goed team hebt in de subtop. Belangrijk is dat je scorend vermogen hebt waardoor je 50/50 wedstrijden regelmatig toch in je voordeel kan beslissen. Daarnaast is het prettig als je een keeper hebt die regelmatig moeilijke ballen pakt. Dat zorgt voor punten omdat bepaalde ballen er dan niet ingaan en het geeft veel vertrouwen aan een team als je een goede keeper achter je hebt staan. Dan kunnen verdedigers al makkelijker opschuiven waardoor het gehele team al snel beter komt te staan en beter druk naar voren kan uitoefenen. Die moeten inderdaad het vertrouwen hebben in een keeper zoals @Voormalig KG al aangeeft, waarvan ik me niet zo van bewust was dat dit een grote oorzaak was afgelopen seizoen naast de andere aangegeven punten.

TomPSV
Nationale topspeler
Has thanked: 305 times
Been thanked: 327 times

Bericht door TomPSV » 16 jul 2020, 09:19

https://www.ed.nl/dossier-psv/belgische ... haring_web

Erg benieuwd naar Delanghe komend seizoen. Lekker 30+ wedstrijden laten keepen in de KKD. Zie in hem echt een toekomstige eerste doelman in PSV-1.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 208 times
Been thanked: 186 times

Awards:

Bericht door Trixm » 16 jul 2020, 10:07

Waarom?

De verwachtingen waren hoog en heeft ook wel wat goede wedstrijden gekeept, maar is volgens mij niet heel constant. Zal nog een flinke ontwikkeling moeten maken.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 312 times
Been thanked: 344 times

Bericht door nilssonH » 16 jul 2020, 10:14

Zijn eerste twee jaar waren wisselvallig, maar afgelopen seizoen heeft hij zich echt wel goed ontwikkeld. Keepers inschatten vind ik altijd lastig, maar de potentie heeft hij volgens mij zeker.

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 173 times
Been thanked: 397 times

Bericht door RIO » 16 jul 2020, 10:27

Keepers worden naarmate ze ouder worden beter. Veel spelen dus.
Mo money, Mo honey

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 16 jul 2020, 10:28

RIO schreef:
16 jul 2020, 10:27
Keepers worden naarmate ze ouder worden beter. Veel spelen dus.
Behalve Zoet.

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 173 times
Been thanked: 397 times

Bericht door RIO » 16 jul 2020, 10:29

“Talentvolle keepers”
Mo money, Mo honey

Ihattaren
Vaste waarde in elftal
Been thanked: 53 times

Bericht door Ihattaren » 16 jul 2020, 10:29

Lars en een goede talentvolle nieuwe doelman die samen de strijd aan gaan voor de plek in het doel bij PSV 1 en deze jongen als 3e keeper van PSV 1

Ideaal zou zijn als je deze transferperiode definitief afscheid zou kunnen nemen van Zoet, Ruiter en Jurjus. Het keepersgilde is wel eens toe aan een grote schoonmaak

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 16 jul 2020, 10:31

Kutje Robbin mag van mij lekker derde keeper blijven. Laat Delanghe rustig minuten maken bij Jong PSV.

TomPSV
Nationale topspeler
Has thanked: 305 times
Been thanked: 327 times

Bericht door TomPSV » 16 jul 2020, 11:43

Trixm schreef:
16 jul 2020, 10:07
Waarom?

De verwachtingen waren hoog en heeft ook wel wat goede wedstrijden gekeept, maar is volgens mij niet heel constant. Zal nog een flinke ontwikkeling moeten maken.
In de wedstrijden die ik heb gezien vond ik hem een uitermate stabiele indruk maken, maar het is altijd afwachten natuurlijk. Daarom ook lekker een vol seizoen bij Jong PSV laten keepen en niet steeds dat geswitch tussen keepers zoals ze afgelopen jaren bij dat team deden, waardoor keepers tot 10/15 wedstrijden kwamen.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 115 times
Been thanked: 399 times

Bericht door Massimo » 16 jul 2020, 11:52

Als keeper breek je niet zomaar door bij een grote(re) club. Veel keepers worden beter door ervaring en de positie keeper heeft veel invloed op het resultaat. Je komt er niet zomaar tussen als jonge keeper. Het zou mooi zijn als er in de komende jaren een keeper vanuit Jong PSV of O18 weet door te breken en ook echt goed is. Er is/gaat nu een generatie keepers weg waarvan de kans zeer minimaal waren dat ze ooit goed genoeg zouden worden voor PSV. Nu zijn er een aantal talentvolle keepers die in ieder geval de lengte hebben. Nu is het zaak dat ze ook de volgende stappen gaan maken. Zal niet eenvoudig zijn.

Woodenshoes
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 422 times
Been thanked: 119 times

Bericht door Woodenshoes » 24 jul 2020, 23:28

Mogelijke aanvulling vanuit Fc Eindhoven (uit Best):

https://www.ed.nl/psv/psv-heeft-interes ... ~a4f867d1/

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 28 jul 2020, 10:30

Sidibe naar Emmen.

Het Kanon
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 22 times
Been thanked: 78 times

Bericht door Het Kanon » 28 jul 2020, 10:36

Hij kiest voor de speeltijd. Dat doet hij slim bij een club die aan de weg timmert.

Plaats reactie