Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

PSV Jeugdopleiding Algemeen

Alles over de jeugd van PSV.
Chucky
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 132 times
Been thanked: 113 times

PSV Jeugdopleiding Algemeen

Bericht door Chucky » 04 jun 2020, 23:40

Welke spelers uit de jeugd kunnen we eigenlijk nog verwachten bij het eerste komend seizoen, er vanuit gaande dat we maar minimaal aankopen kunnen doen? Oppegard als linksback? Kreekels als concurrent van Baumgartl? Sambo mochten we Teze verhuren aan een Heerenveen of Vitesse?

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 578 times
Been thanked: 485 times

Bericht door Sensation » 05 jun 2020, 08:42

Chucky schreef:
04 jun 2020, 23:40
Welke spelers uit de jeugd kunnen we eigenlijk nog verwachten bij het eerste komend seizoen, er vanuit gaande dat we maar minimaal aankopen kunnen doen? Oppegard als linksback? Kreekels als concurrent van Baumgartl? Sambo mochten we Teze verhuren aan een Heerenveen of Vitesse?
En natuurlijk Chris Gloster. Ik hoop dat Ledezma het ook gaat redden, sierlijke voetballer, maar fysiek wat fragiel. Delanghe is in potentie een hele goede keeper, heeft wat tegenslagen gehad maar hoop dat hij het gaat redden.

Sidibe werd altijd als groot talent gezien, hoe was zijn ontwikkeling de afgelopen seizoenen? Ondertussen ook alweer 19, de tijd dat hij als enorm talent bestempeld werd was hij 15/16 ofzo?

En Soulas heb ik vaker gehoord hier op het forum. Is dat wat?

Momfer
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Bericht door Momfer » 05 jun 2020, 08:51

Ik verwacht eigenlijk niet of nauwelijks aansluiting vanuit de jeugd komend seizoen. Ledezma wellicht vanuit Jong en met Oppegaard zou het weleens snel kunnen gaan maar die moet zijn debuut nog maken in Jong. Voor de rest zie ik niet bijster veel potentie bij Jong PSV. Ik hoop dat Vertessen gewoon een steady seizoen kan draaien, nog altijd groot fan van die jongen maar het zit hem niet mee.

Vergeet niet dat er ook nog een handje vol huurlingen terug komen he.

BRAM046
International
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 346 times
Been thanked: 76 times

Bericht door BRAM046 » 05 jun 2020, 08:54

Sensation schreef:
05 jun 2020, 08:42
En Soulas heb ik vaker gehoord hier op het forum. Is dat wat?
Zat hij niet bij degene die mochten vertrekken of al weg is ? meende daar wat over gelezen te hebben , is volgens mij een 12 in 1 dozijn speler, maar correct me if i'm wrong :)

Edit : volgens transfermarkt : 20/21 1 jul. 2020 Jong PSV Nederland Jong PSV Zonder club Zonder club 300 dzd. €
WZPWZDB ;)

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 86 times
Been thanked: 194 times

Bericht door Joenepsv » 05 jun 2020, 09:01

Soulas is einde contract. Staat (volgens mij) in de belangstelling van Ado den Haag. Heeft het leuk gedaan bij Jong Psv maar komt tekort. Leuke speler voor een Ado of Fc Emmen.

Ik verwacht komend seizoen niet zo veel spelers die doorkomen vanuit de jeugd. Voor spelers als Kreekels, Oppegaard en Sambo komt dat te vroeg. Die zullen langzaam maar zeker meer gaan mee trainen bij het eerste. En ook Kjolo is een speler waar ik wel vertrouwen in heb. Ik verwacht enkel dat Ledezma doorschuift of eventueel verhuurd wordt door de aanwezigheid van Mauro, Ihattaren en Doan. En misschien dat De Haas en Gloster wat minuten gaan maken in de voorbereiding.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 486 times
Been thanked: 749 times

Bericht door Menno1 » 05 jun 2020, 09:38

Gloster maakt weinig indruk tot nu toe. Oppegaard is wel echt een goede naar nog te jong. Dat is er een voor over 1-2 jaar. Ledezma is de enige met PSV 1 potentie op redelijk korte termijn. Voor de rest is het niet veel bij Jong. Heel wellicht Sambo en/of Vertessen.

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 155 times
Been thanked: 352 times

Bericht door RIO » 05 jun 2020, 10:18

Ja denk ook dat Oppegard het verder zal schoppen. Ledezma is wel een briljantje.
Mo money, Mo honey

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 196 times
Been thanked: 170 times

Awards:

Bericht door Trixm » 05 jun 2020, 10:41

Chucky schreef:
04 jun 2020, 23:40
Oppegard zie ik snel de stap naar het eerste maken, een bijzondere speler.

Gloster heeft wat meer tijd nodig om warm te draaien. Eens met hierboven dat hij het nog niet heeft laten zien, maar mijn inziens minstens nu al het niveau van teze. Sambo daarentegen lijkt meer potentie te hebben, maar heeft mijn inziens nog wat wel meer inhoud en tijd nodig.

Al met al kijk je toch vaak naar de vorige o-19 lichting in plaats van jong. Na een jaar moet je meestal wel de stap naar 1 hebben gemaakt. Kijkend naar de o-19 zitten daar een aantal jongens in die het niveau van psv kunnen gaan halen. Bijvoorbeeld een Antonisse en Kjolo.

Kreekels doet het ook prima maar de stap voor een cv is op jonge leeftijd vaak lastig. Daarnaast zitten er voldoende jongens tussen met veel talent, joost de schutter, Kees van lindert, een jonge Comenencia, jimenez.

Daarnaast is er al een mooie rendement in deze lichting behaald met Madueke en Mo die al zijn doorgestroomd naar het eerste.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 109 times
Been thanked: 374 times

Bericht door Massimo » 05 jun 2020, 11:59

Om het eerste te halen moet je meer dan goed zijn c.q. worden in Jong PSV. En dan nog is het geen garantie. Madueke is een toptalent en die heeft van O19 naar PSV 1 extreem snel gespeeld en zal in Jong PSV primair spelen voor de minuten en niet voor de ontwikkeling.

Verder vond ik er weinig interessants bijzitten. Ledezma inderdaad een interessante speler terwijl Vertessen en Gloster veel blessures hebben gehad. Over Oppergard uit de O19 hoor ik veel goeds, maar heb hem zelf te weinig zien spelen. Sambo is ook nog even afwachten, maar daar is Jong PSV komend seizoen perfect voor.

Op zich is dat niet heel erg, want PSV heeft meerdere jonge spelers die de stap kunnen en eigenlijk moeten gaan maken. Zal niet bij iedereen lukken, maar PSV heeft relatief veel spelers in die categorie. Samen met een aantal dure aankopen die het nu ook moeten gaan laten zien. Heel veel ruimte is er dus verder niet komend seizoen en dus is het niet zo heel erg als de doorstroom komend seizoen een beetje stokt. Als het daarna maar weer goed op gang komt en soms kan iemand heel snel doorkomen. Tevens kan een aankoop voor Jong PSV ook heel goed uitpakken waarvan Malen het beste voorbeeld is.

Ik ben vooral benieuwd naar een aantal doorgeschoven spelers die afgelopen seizoen in de O17 en O19 hebben gespeeld. Daar zitten volgens mij wel een paar interessante namen tussen, al zullen er op dit forum een aantal daar een beter zicht op hebben dan ik.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 98 times
Been thanked: 133 times

Bericht door Heruone » 08 jun 2020, 01:14

Ledezma is wel echt na Madueke en Ihattaren het pareltje dat zich snel kan gaan aandienen. Die jongen is technisch zo verfijnd, extreem goed inzicht, continue bewust van zijn omgeving en altijd in beweging om ruimte voor zichzelf of voor anderen te creëren. Die jongen moet echt asap meer weerstand krijgen dan het JPSV / KKD niveau.

Verder is Sambo wel echt een speler die in de gaten gehouden mag worden. Vorig jaar jammer genoeg een erg lange tijd geblesseerd geweest, maar dit jaar gelukkig de stap kunnen zetten naar JPSV. Dynamische speler die in alles eigenlijk zoveel completer is dan Teze. Ik verwacht persoonlijk dat het nogal wel eens snel kan gaan met die jongen. Vertessen heeft wel de potentie maar staat door blessures al lange tijd stil in zijn ontwikkeling. En de concurrentie op zijn positie met Malen, Romero en Lammers is ook geen poes pas. Ik betwijfel of hij het red.

Voor de rest vind ik het allemaal slecht tot middelmaat. Jongens als Kreekels en Kjolo zijn geen slechte spelers, maar zijn niet de potentie / niveau dat PSV na moet streven. Ik zie hun op het moment ook beide zeker niet PSV 1 halen. Alhoewel met name Kjolo wel de technische capaciteiten en het inzicht bezit om een op dergelijk niveau mee te kunnen. Sidibe en Antonisse waren altijd wel twee talentvolle spelers, zeker Sidibe was in de lagere jeugdelftallen een pareltje. Beide jongens staan echter al een enorme tijd drastisch stil in hun ontwikkeling.

Vanuit de jeugd vind ik namen als Jason van Duiven, Mylian Jimenez, Isaac Babadi en met name Iggy Houben echt wel gastjes om in de gaten te houden. Verder ook erg benieuwd naar die twee nieuwe jongens, van de Blaak en Simons.
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

RIO
Nationale topspeler

Bericht door RIO » 08 jun 2020, 03:19

Wat is denk je de reden dat iemand zoals Sidibe stil staat in zijn ontwikkeling? Mentaal is moeilijk te pijlen, maar is het fysiek? Dat ie nu tegen snellere en sterkere tegenstanders speelt dan 2-3 jaar geleden?
Mo money, Mo honey

DeBruyne
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 83 times
Been thanked: 20 times

Bericht door DeBruyne » 08 jun 2020, 06:19

Heruone schreef: Vanuit de jeugd vind ik namen als Jason van Duiven, Mylian Jimenez, Isaac Babadi en met name Iggy Houben echt wel gastjes om in de gaten te houden. Verder ook erg benieuwd naar die twee nieuwe jongens, van de Blaak en Simons.
Goed verhaal en ben het wel met je eens. Al zou ik Livano Comenencia er nog wel bij willen plaatsen als groot talent

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 741 times
Been thanked: 900 times

Bericht door ruuddevil » 08 jun 2020, 06:27

En Oppegard.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 08 jun 2020, 06:50

Eens met Heroune. Op korte termijn is het vrij beperkt. Oppegaard (heeft nog wel een jaartje nodig), Sambo en Ledezma zie ik wel op termijn aansluiten. Verder is het vooral de onder 17 en daaronder. Mylan Jimenez, Babadi inderdaad. Mooie talenten.

RIO
Nationale topspeler

Bericht door RIO » 08 jun 2020, 07:22

Kan iemand mij meer over Babadi vertellen?
Mo money, Mo honey

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Heruone » 08 jun 2020, 10:46

RIO schreef:
08 jun 2020, 03:19
Wat is denk je de reden dat iemand zoals Sidibe stil staat in zijn ontwikkeling? Mentaal is moeilijk te pijlen, maar is het fysiek? Dat ie nu tegen snellere en sterkere tegenstanders speelt dan 2-3 jaar geleden?
Dat is heel lastig in te schatten. Ik denk niet dat fysiek het probleem is. Hij heeft een atletisch lichaam en heeft als jonge speler toch altijd in hogere leeftijdscategorieën tegen fysiek sterkere spelers gespeeld. Een eventueel probleem wat ik kan bedenken is dat jeugdvoetbal gewoon heel anders is dan senioren voetbal. Met name zonder bal vind ik Sidibe nog steeds ontzettend zwak en dat is wel een van de eigenschappen die je in senioren voetbal veel meer nodig hebt t.o.v. jeugdvoetbal.

Maar goed nogmaals, zoiets is lastig in te schatten zonder alles te kunnen zien / meemaken.
DeBruyne schreef:
08 jun 2020, 06:19
Heruone schreef: Vanuit de jeugd vind ik namen als Jason van Duiven, Mylian Jimenez, Isaac Babadi en met name Iggy Houben echt wel gastjes om in de gaten te houden. Verder ook erg benieuwd naar die twee nieuwe jongens, van de Blaak en Simons.
Goed verhaal en ben het wel met je eens. Al zou ik Livano Comenencia er nog wel bij willen plaatsen als groot talent
Is inderdaad ook zeker een aardige speler om in de gaten te houden. Heeft na de winter in de O19 mogen spelen als vervanger van de doorgeschoven Sambo, zie hem zelf liever in de as. Verder vind ik Lars Putters echt wel een fijne speler. Enorm klein menneke maar die voetbalt zo makkelijk. Maar geen idee of hij het fysiek kan halen.

RIO
Nationale topspeler

Bericht door RIO » 08 jun 2020, 10:49

Zou je hem dan moeten verhuren aan een RKC of Emmen zodat ie Eredivisie voetbal kan spelen?
Mo money, Mo honey

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Heruone » 08 jun 2020, 11:27

Ook geen idee. Ik betwijfel of clubs interesse hebben in Sidibe. Heeft vorig seizoen een volledig jaar KKD gedraaid en heeft daarin niet per se de sterren van de hemel gespeeld. En ook los daarvan vind ik het lastig inschatten in hoeverre een verhuur zin heeft. Zoiets is erg afhankelijk van de soort club, het soort speler en de afweging of de ontwikkeling dankzij speeltijd groter / meer impact zal hebben, dan de ontwikkeling die een speler door kan maken door gericht te trainen bij PSV.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 286 times
Been thanked: 331 times

Bericht door nilssonH » 08 jun 2020, 12:34

Sidibe gaat het waarschijnlijk niet halen. Dat was vorig jaar in de O19 al goed zichtbaar. Het is daarom ook zo lastig te voorspellen wie het wel en niet halen. Ontwikkeling van jonge spelers loopt bijna nooit lineair. Sommige jongens zijn tot hun 16e echt supertalenten, maar hebben daarna moeite met de laatste stappen. Terwijl je andersom ook jongens hebt die later pas opbloeien. Denk bijvoorbeeld aan Gakpo, maar ik vind Mohamed Nassoh uit de huidige O17 daar ook een voorbeeld van.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 516 times
Been thanked: 665 times

Bericht door Ykhim » 08 jun 2020, 13:13

Puur voetbaltalent is dan ook niet de juiste indicator om naar te kijken. De arbeid die een puber in z'n vak steekt en de snelheid waarmee hij zich aanpast (aan niveau én omgeving) zijn betere voorspellers van succes, maar dat zijn ook dingen die van buitenaf lastig te beoordelen zijn.
''Visie overwint tegenslag'' - Toon Gerbrands, 16 juni 2020

''Mijn visie doet er niet echt toe'' - Mercer, het hele jaar door

Voormalig KG
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 11 times
Been thanked: 28 times

Bericht door Voormalig KG » 08 jun 2020, 16:09

Fodé Fofana, helaas geblesseerd geraakt, Maakte ook op linksbuiten een uitstekende indruk.
Die zie ik wel stappen maken als hij zich herpakt en in dezelfde lijn doortrekt.
Fantastische voetbalnaam overigens
Komt goed

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 68 times
Been thanked: 500 times

Bericht door Ardbeg » 08 jun 2020, 16:17

Voormalig KG schreef:
08 jun 2020, 16:09
Fodé Fofana, helaas geblesseerd geraakt, Maakte ook op linksbuiten een uitstekende indruk.
Die zie ik wel stappen maken als hij zich herpakt en in dezelfde lijn doortrekt.
Fantastische voetbalnaam overigens
Er is er nog een, hahaha

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 08 jun 2020, 19:54

Die Bakayoko die vorig jaar van ik dacht Anderlecht was gehaald, vond ik ook wel leuk ogen soms. Of het goed genoeg is om het eerste te halen is nu nog niet te zeggen. Is nog maar net 17

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 86 times
Been thanked: 194 times

Bericht door Joenepsv » 08 jun 2020, 21:48

Ngonge staat in de belangstelling van Fc Utrecht. Interessante speler en denk dat hij een prima speler is voor de subtop.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 286 times
Been thanked: 331 times

Bericht door nilssonH » 09 jun 2020, 13:09

RIO schreef:
08 jun 2020, 07:22
Kan iemand mij meer over Babadi vertellen?
Dat ie dit soort goals maakt bijvoorbeeld :D Maar het is een heel technische, creatieve nummer 10 die helaas wel een flinke tijd geblesseerd is geweest afgelopen seizoen. Dus het is de vraag hoe hij daarvan terugkomt, maar echt een fijne speler.

Plaats reactie