Super Cup: Ajax O19 - PSV O19 op 26-8, 14.30 uur

Alles over de jeugd van PSV.
SKERLA
International
Clubvoorkeur:

Bericht door SKERLA » 27 aug 2017, 11:58

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik ben zelf nogal benieuwd of Andreas Sadilek het gaat halen, die bevalt me eigenlijk steeds meer.
Eensch.

Ailon
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Sjaak Swart Dementinos
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Bericht door Ailon » 27 aug 2017, 12:02

Makaveli schreef:Dit is wel meer dan meezitten hoor. Die lichting is al fantastisch en daar zijn met Mauro en Pirou dan nog spelers aan toegevoegd die eigenlijk qua niveau minimaal bij jong PSV horen. Ik vind dat je uit deze ploeg eigenlijk weinig af kunt leiden over de trainer. Je hoeft er alleen 11 op te stellen zo ongeveer, ze hebben gewoon heel veel kwaliteit. Van deze lichting zal het eerste het moeten gaan hebben.
Ben ik ten dele met je eens.
Dat dit een uitstekende lichting is die PSV in de toekomst wat gaat opleveren, is al een aantal jaren bekend.
Ik heb nog niet zo heel veel gezien van O19 maar toch meen ik te moeten constateren dat van Bommel al wel zijn stempel heeft gezet.
Met name het "in no-time terug veroveren van de bal (5 sec. regel haha)", "insluiten van de tegenspeler in balbezit", "actieve forchecking" en de "directe omschakeling" zijn elementen die ik bij vorige lichtingen O19 niet in die mate heb aangetroffen.
Ook laat van Bommel zijn team een stuk aanvallender spelen dan ik vorig seizoen onder Brusselers heb gezien.
Verder is bekend dat van Bommel tijdens besprekingen zijn spelers meer actief laat meedenken en daardoor taakbewuster leert te zijn.

Vooralsnog trek ik - voorzichtig - de conclusie dat voor deze lichting van Bommel de juiste man op de juiste plaats is.
Nada mesmo em cidade proletária

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 170 times
Been thanked: 280 times

Bericht door koetje » 27 aug 2017, 12:04

SKERLA schreef:Ik ben zelf nogal benieuwd of Andreas Sadilek het gaat halen, die bevalt me eigenlijk steeds meer.
Is dat de broer van Michal of zo? :wink:

Er is een theorie dat sterke lichtingen ondermeer zo sterk zijn omdat ze aan elkaars niveau optrekken. Feyenoord heeft bijvoorbeeld zo'n lichting gehad (waarvan het overgrote deel op hun 16e vertrok).

Gedurende het seizoen zal een deel van 019 vast worden doorgeschoven naar Jong PSV en dan kunnen we de spelers beter beoordelen. Bij Sadilek zal veel ook afhangen van zijn fysieke ontwikkeling. Voetballen kan hij wel.

SKERLA
International
Clubvoorkeur:

Bericht door SKERLA » 27 aug 2017, 13:24

koetje schreef:
SKERLA schreef:Ik ben zelf nogal benieuwd of Andreas Sadilek het gaat halen, die bevalt me eigenlijk steeds meer.
Is dat de broer van Michal of zo? :wink:
Gezien zijn stijl ga ik daar wel vanuit.
Eensch.

Plaats reactie