Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Otten Cup 2019

Alles over de jeugd van PSV.
ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 511 times
Been thanked: 696 times

Otten Cup 2019

Bericht door ruuddevil » 17 aug 2019, 00:44

Wat verder opviel, de make over van RvN. Een hele verbetering.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 70 times
Been thanked: 87 times

Bericht door Heruone » 17 aug 2019, 10:41

Dit is zo'n heerlijke balletje van Kjolo waarbij de klasse er vanaf spat. Getuige van goed kijkgedrag. Nog voordat Kjolo überhaupt de bal heeft gekregen, kijkt hij over zijn linkerschouder waar hij de ruimtes scant die Madueke kan exploiteren. Dit soort relatief simpele momenten zijn de details die het verschil maken of je het wel / niet kan halen.

https://youtu.be/vekWHNIQQFg?t=54
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

TomPSV
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 222 times
Been thanked: 262 times

Bericht door TomPSV » 17 aug 2019, 12:10

Dit team dat nu tegen Kopenhagen speelt is wel een heel stuk minder dan het elftal tegen Chivas gister.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 208 times
Been thanked: 1136 times

Bericht door ShovingNE2 » 17 aug 2019, 12:17

Ik stap in de auto en ga eens zelf scouten op de Herdgang :)

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door ruuddevil » 17 aug 2019, 12:18

Let op die nummer 3 van Red Bull Brasil. ;)

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Heruone » 17 aug 2019, 12:25

Eerste helft is niet best inderdaad. Van Duivenboden is gewoon een pure pinchhitter, niet meer en niet minder. Antonisse heeft welgeteld 5 a 6 balcontacten gehad, waarvan zeker 50% op eigen helft. En het middenveld klopt geen haar van, alleen Tielemans is redelijk sterk tijdens fases dat hij aan de bal komt.

Voor de rest is het niet veel soeps. De Schutter wordt ook aardig exposed als centerback, evenals dat ook geldt voor Matuta als cvm. Die twee moeten van positie wisselen.

TomPSV
Nationale topspeler

Bericht door TomPSV » 17 aug 2019, 14:38

Wow wat een misser van Madueke vanaf de penaltystip.

TomPSV
Nationale topspeler

Bericht door TomPSV » 17 aug 2019, 15:50

Ze hebben erg veel moeite met het scoren van goals dit toernooi. Lijkt het eerste elftal wel in dat opzicht. Maar gelukkig viel ie in de blessuretijd nog. Ze waren zeker niet minder dan Barca.

Grappig dat Onder 19 met Van Duivenbooden en Daniels wel 2 lange spitsen in de selectie heeft, type targetman/stormram die PSV-1 juist zo erg mist.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Heruone » 17 aug 2019, 15:56

PSV O19 speelde niet slecht, zeker omdat ik Barca O19 hoger inschaal. Daniels kwam nu wat meer in het spel, maar lijkt mij geen speler die PSV 1 gaat halen. Daarvoor schort er nog teveel. Madueke veel dreiging en kwalitatief gezien de beste speler, maar met momenten ook veel foute keuzes. Af en toe is het niet PSV O19 maar Madueke O19. Ik zou hem graag eens op het middenveld willen zien.

Tielemans viel aardig door de mand, Kreekels was erg sterk. Delanghe had een uitstekende redding in de 1 op 1, maar de absolute uitblinker is toch wel Shurandy Sambo. Het is jammer dat hij vorig jaar zo lang geblesseerd is geweest, want in potentie is dit een uitstekende back. Het zou me niets verbazen als hij samen met Noni Madueke PSV 1 niveau gaat aantikken.

PSV wint overigens wel terecht gezien de kansen. Nummer 10 (Gonzalez dacht ik) en nummer 6 (Sens o.i.d.) waren bij Barca de twee absolute uitblinkers.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Heruone » 17 aug 2019, 16:09

Overigens, stond Van Duivenboden niet aardig buitenspel daar?

ElTigre
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 37 times
Been thanked: 24 times

Bericht door ElTigre » 17 aug 2019, 17:22

Zojuist ook teruggekomen van de Herdgang en er zijn me wel een paar spelers opgevallen, gelet op puur de wedstrijden vanaf het hoofdveld:

Nummer 7 van Kopenhagen (Ahmed Daghim): Snelle rechtsbuiten, die technisch ook zeer vaardig is. Verder beschikt hij over een goed fysiek, in de wedstrijd tegen PSV ook degene die een actie inzet, waarna vervolgens ook de penalty ontstaat.

Internazionale:
Eigenlijk het hele middenveld van hun team beviel me wel. Vooral de nummer 5 viel me op.

Nummer 5 van Inter (Niccolo Squizatto): Degene die eigenlijk het spel moest verdelen bij dit team schuivend van verdedigende middenvelder naar meer een centrale rol op het middenveld. Had wat weg van Frenkie de Jong qua techniek. Verder zat hij overal kort op.

Nummer 8 (Cristopher Attys): Een sterk fysieke jongen die verdedigend zijn mannetje staat, zijn passing mag was soms nog wel wat matig.

Nummer 10 (Lucien Agoume): Ook een sterke centrale middenvelder die een beetje wat weg heeft van Pogba, qua speelstijl en fysiek. Werd afgelopen seizoen voor maar liefst 4,5 miljoen overgenomen van FC Sochaux waar hij maar liefst 15 competitiewedstrijden in het eerste heeft gespeeld.

Nummer 17/18, blonde jongen (Elvis Lindkvist): Een nummer 10 die gemakkelijk zijn tegenstander passeert. Kan heel makkelijk met de bal overweg en heeft ook nog wel een aardig fysiek.

Barcelona:

Nummer 6 (Alvaro Sanz): Eigenlijk degene die het spel moest verdelen bij Barcelona en verdedigend heel fel in zijn duels, speelde als verdedigende middenvelder. Een redelijk klein mannetje, maar legde het fysiek niet af.

Nummer 10 (Nico Gonzalez): Zoals ook zijn nummer al zegt was het een echte nummer 10. Redelijk lang vond ik, maar heel makkelijk met de bal. Viel niet heel erg op qua aanwezigheid, maar wanneer hij aan de bal was, was Barcelona gelijk gevaarlijk.

Nummer 15 (Helaas weet ik hiervan niet de naam): Linksback die heel erg goed in de aanval was. Sublieme techniek en heel erg snel. Hield ook aardig stand tegen Madueke, moest er uiteindelijk wel geblesseerd vanaf.

PSV:

Sambo was de beste speler van de dag voor mij. Aanvallend heel erg sterk en ook verdedigend staat hij zijn mannetje. Ik denk dat hij wel eens het eerste kan gaan halen.

Kreekels ook heel solide als centrale verdediger. Van Duijvenboden had de eerste wedstrijd wel geteld 0 goede balcontacten. Vond hem vreselijk slecht spelen. Oppegard vond ik tegen Kopenhagen heel sterk spelen en tegen Barcelona wat minder. Vind hem vooral aanvallend wel sterk en heeft snelheid. Puts de rechtsback van de wedstrijd tegen Kopenhagen vond ik dramatisch, heb er helaas geen andere woorden voor. Tactisch stond hij niet goed en qua passing ook heel matig. Thomas vond ik de eerste helft tegen Barcelona goed spelen, viel daarna echter wat terug. Madueke mag inderdaad wat meer afspelen af en toe, maar je ziet wel zijn kracht en dat het gewoon een goede voetballer is. PSV was tegen Kopenhagen vrij afhankelijk van hem, zonder hem was er amper gevaar. Daniels zijn fysiek was abnormaal tegen Barcelona, speelde wel redelijk en werkt ook heel hard. Delanghe keepte ook wel aardig en kan de bal ook goed wegleggen vanaf de grond. De zwakte bij PSV vond ik vooral op het middenveld liggen. Middenvelders konden amper ingespeeld worden, maar waren zelf ook vrij matig qua spel (Timan en Tielemans). Kjolo kwam wat minder in het spel naar voren.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 235 times
Been thanked: 295 times

Bericht door nilssonH » 17 aug 2019, 18:07

Weer een mooie dag Otten Cup. Om te beginnen: het complex is echt schitterend geworden. Hier mag PSV behoorlijk trots op zijn.

Qua voetbal kan ik mij wel vinden in de dingen die hier worden gezegd. Tegen Kopenhagen was het erg slordig, en zag je wel dat het wat meer de 'B'-keuze was. Tegen Barcelona was het bij vlagen echt prima.

Sambo was erg goed. Als hij deze lijn doorzet gaat hij dit seizoen nog richting Jong. Ook Kreekels, Antonisse en Delanghe waren prima, al gaf die laatste wel een domme penalty weg tegen Kopenhagen. Madueke was erg slordig, kan echt nog beter. De Schutter is in de passing echt sterk, maar is duidelijk geen CV. Oppegård moest nog behoorlijk wennen, maar kan zeker wel wat worden. Lonwijk viel mij enorm tegen. Hij is zo ontzettend wild. Heeft wel zijn fysiek behoorlijk mee, maar er schort nog een hoop aan.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door ruuddevil » 17 aug 2019, 18:40

Ik heb vandaag alleen de eerste helft tegen Barca gezien. Madueke kan me nog niet overtuigen, ja hij heeft talent maar het gaat niet heel vloeiend. De gemiste penalty was lachwekkend. Die nummer 6 van Barca verdeelde het spel en liep tevens de gaten dicht. Al met al niet echt onder de indruk. An wat ik van PSV heb gezien.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 140 times

Bericht door koetje » 18 aug 2019, 00:06

Madueke wordt nadrukkelijk gezocht door de ploeggenoten. Dat betekend dat ze hem de beste vinden. Het valt wat tegen wat hij er vervolgens meedoet. Ziet er dreigend uit maar heel vaak balverlies. Maar wellicht verwachten we te veel.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 88 times
Been thanked: 305 times

Bericht door Massimo » 18 aug 2019, 09:25

PSV wil in de jeugd CL niveau zijn, dus dan verwacht je wel een aantal spelers die erbovenuit steken of eerstejaars die het goed doen.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 208 times
Been thanked: 1136 times

Bericht door ShovingNE2 » 18 aug 2019, 11:44

ruuddevil schreef:
17 aug 2019, 18:40
Ik heb vandaag alleen de eerste helft tegen Barca gezien. Madueke kan me nog niet overtuigen, ja hij heeft talent maar het gaat niet heel vloeiend. De gemiste penalty was lachwekkend. Die nummer 6 van Barca verdeelde het spel en liep tevens de gaten dicht. Al met al niet echt onder de indruk. An wat ik van PSV heb gezien.
De tweede helft was hij aanmerkelijk beter. Eerste helft was niet best, leek wel een mentaal tikkie te krijgen van het missen van die pingel.

TomPSV
Nationale topspeler

Bericht door TomPSV » 18 aug 2019, 11:50

En door een 2-0 overwinning op Everton toch gewoon in de finale staan tegen Inter om 14.30 uur. Knap hoor!

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:

Bericht door nilssonH » 18 aug 2019, 12:04

Finale! Zeer behoorlijke wedstrijd tegen Everton, terecht gewonnen. Madueke was nu erg goed, terwijl ook Antonisse sterk speelde. Achterin stond het weer prima. Het is jammer dat Kreekels niet net wat langer is, maar hij ontwikkelt zich sterk. Sambo iets minder aanwezig dan gisteren, maar wel weer een ruime voldoende.

TomPSV
Nationale topspeler

Bericht door TomPSV » 18 aug 2019, 12:41

Volgend jaar Barca niet meer uitnodigen dus. Slechte verliezers..

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door koetje » 18 aug 2019, 12:46

Die wedstrijd zal nog wel doorgaan.

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 40 times
Been thanked: 238 times

Bericht door Jwoeloe » 18 aug 2019, 12:55

Teleurstelling van een beginnend trainer die koste wat het kost wilt winnen. Kan me niet voorstellen dat het niet door gaat, zal de club ook in slecht daglicht brengen.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:

Bericht door nilssonH » 18 aug 2019, 13:02

Gaat definitief niet door. Waardeloze gast die Valdés.

Rudie-10
Regelmatige invaller
Has thanked: 12 times
Been thanked: 35 times

Bericht door Rudie-10 » 18 aug 2019, 13:03

Nooit meer uitnodigen, wat een aanfluiting van zo een club.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door koetje » 18 aug 2019, 13:04

Een beetje voorzitter belt nu even die Valdes op.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 639 times
Been thanked: 1144 times

Bericht door Maikel_91 » 18 aug 2019, 13:07

Barcelona is en blijft een kut club.

Plaats reactie