Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Europees coefficient

Algemene zaken van PSV.
VeresRivne
Veelbelovend talent
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 16 times

Europees coefficient

Bericht door VeresRivne » 08 nov 2019, 10:14

Dit en aankomend jaar wordt het voor PSV belangrijk om haar clubcoëfficiënt te 'verdedigen'. Met de uitslagen van dit seizoen meegerekend staat PSV tot nu toe 37ste. Een vergelijkbare positie waarmee het het seizoen aanving, toen stond het gedeeld 39ste.
https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/ue ... k2020.html .Volgend seizoen wordt het laatste seizoen dat PSV nog aanspraak kan maken op het Champions League succes van Guardado en co uit 2015-2016. Voor aankomend seizoen vallen de prestaties van 2014-2015 weg, toen werden er 6.000 punten verzameld. Dit seizoen staat de teller op 5.000, er zal voor het vervolg veel afhangen van de kwalificatie. Komt PSV de ronde niet door dan zal het niet heel veel meer hebben verzameld als de 6.000 punten van 2014-2015. Gebeurt dat dan zullen tevens enkele andere clubs PSV in gaan halen met AA Gent, FC Kopenhagen en Red Bull Ledipzig als zekerheidjes. FK Krasnodar, Celtic, Dinamo Zagreb hijgen allen in PSV's nek. Dat lijken kleine nuances maar het kan grote invloed hebben op de kwalificatie voor de CL mocht PSV geen kampioen worden. Tevens op lange termijn zal het volgend seizoen nog crucialer worden voor het sprokkelen van punten mocht PSV niet door komen. Hypotetisch als PSV dit seizoen niet doorkomt en volgend seizoen niet in slaagt Europees te overwinteren dan zak het naar een positie rond plek 60.

Kortom belangrijk voor de eigen en Nederlandse clubpunten dat PSV ondanks het debacle toch doorkomt, het wordt naast de eigen resultaten ook hopen dat Rosenborg thuis wat kan afsnoepen van LASK.

StratumZuid
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1338 times
Been thanked: 451 times

Bericht door StratumZuid » 08 nov 2019, 10:39

Wanneer zelfs de Ajacieden ongerust worden is er iets goed mis...
In Philips blauw St.Joris den draak doorstekende, alles van goud.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 375 times
Been thanked: 481 times

Bericht door ruuddevil » 08 nov 2019, 10:45

Ik vind het eerlijk gezegd stuitend dat dit wordt toegestaan op een PSV forum.

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 48 times
Been thanked: 91 times

Bericht door grasveld » 08 nov 2019, 11:07

ruuddevil schreef:
08 nov 2019, 10:45
Hoezo? Best interessant om te lezen toch? Ook een mooie link met de ambities die uitgesproken zijn door Toon: structureel bij de top 30 van Europa horen. Of zoiets, toch?

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 655 times
Been thanked: 556 times

Bericht door J.B. » 08 nov 2019, 11:17

VeresRivne schreef:
08 nov 2019, 10:14
Dit en aankomend jaar wordt het voor PSV belangrijk om haar clubcoëfficiënt te 'verdedigen'. Met de uitslagen van dit seizoen meegerekend staat PSV tot nu toe 37ste. Een vergelijkbare positie waarmee het het seizoen aanving, toen stond het gedeeld 39ste.
https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/ue ... k2020.html .Volgend seizoen wordt het laatste seizoen dat PSV nog aanspraak kan maken op het Champions League succes van Guardado en co uit 2015-2016. Voor aankomend seizoen vallen de prestaties van 2014-2015 weg, toen werden er 6.000 punten verzameld. Dit seizoen staat de teller op 5.000, er zal voor het vervolg veel afhangen van de kwalificatie. Komt PSV de ronde niet door dan zal het niet heel veel meer hebben verzameld als de 6.000 punten van 2014-2015. Gebeurt dat dan zullen tevens enkele andere clubs PSV in gaan halen met AA Gent, FC Kopenhagen en Red Bull Ledipzig als zekerheidjes. FK Krasnodar, Celtic, Dinamo Zagreb hijgen allen in PSV's nek. Dat lijken kleine nuances maar het kan grote invloed hebben op de kwalificatie voor de CL mocht PSV geen kampioen worden. Tevens op lange termijn zal het volgend seizoen nog crucialer worden voor het sprokkelen van punten mocht PSV niet door komen. Hypotetisch als PSV dit seizoen niet doorkomt en volgend seizoen niet in slaagt Europees te overwinteren dan zak het naar een positie rond plek 60.

Kortom belangrijk voor de eigen en Nederlandse clubpunten dat PSV ondanks het debacle toch doorkomt, het wordt naast de eigen resultaten ook hopen dat Rosenborg thuis wat kan afsnoepen van LASK.
Weet je dat me dit op dit moment helemaal niets interesseert. Ajax was toch de club die altijd (volgens eigen zeggen) de punten moet binnenhalen? Lekker laten doen dan.
Circle of fifths

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door ruuddevil » 08 nov 2019, 11:26

grasveld schreef:
08 nov 2019, 11:07
ruuddevil schreef:
08 nov 2019, 10:45
Hoezo? Best interessant om te lezen toch? Ook een mooie link met de ambities die uitgesproken zijn door Toon: structureel bij de top 30 van Europa horen. Of zoiets, toch?
Een Ajacied die hier onze coëfficiënt komt bespreken?

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 48 times
Been thanked: 91 times

Bericht door grasveld » 08 nov 2019, 11:44

Dus? Is toch gebaseerd op feiten? Of het nou van een PSV'er, een Ajacied of een smurf afkomt, dat zal mij een worst wezen. Ben het met hem eens, we moeten punten gaan scoren.

Anders is de ambitie van Toon Gerbrands (structureel top 30 Europa) vér uit zicht.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door ruuddevil » 08 nov 2019, 11:45

Ok, maar dat een Ajacied hier een topic komt openen om te vertellen dat PSV het beter moet gaan doen, dat vind jij normaal. Prima, ik vind het provoceren en als een PSV’er dat doet op een Ajax forum wordt hij er direct af getrapt.

zondagintzuiden
Jeugdinternational
Has thanked: 25 times
Been thanked: 28 times

Bericht door zondagintzuiden » 08 nov 2019, 11:48

Inderdaad. Ik was hier helemaal niet zo goed van op de hoogte en het geeft me nu een duidelijk overzicht. Vind de reactie dan weer behoorlijk bekrompen. Hij deelt nergens een sneer uit of wat dan ook, en brengt alles gewoon op een normale, nette manier.

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 221 times
Been thanked: 226 times

Bericht door Sensation » 08 nov 2019, 11:48

Toen ik de beginpost las had ik niet eens het idee dat het door een Ajacied geschreven is. Sneu dat het beleid van het forum (gasten zijn welkom mits zij zich gedragen) niet door alle leden nageleefd wordt.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door ruuddevil » 08 nov 2019, 12:17

Iedereen is hier welkom. Maar ik heb geen topic geopend op een Ajax forum toen Ajax er in de voorrondes van de CL uitvloog in 2017 om te benadrukken hoe belangrijk het is dat ze punten gaan halen. Dat is namelijk gewoon erin wrijven.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 92 times
Been thanked: 704 times

Bericht door ShovingNE2 » 08 nov 2019, 14:55

ruuddevil schreef:
08 nov 2019, 12:17
Iedereen is hier welkom. Maar ik heb geen topic geopend op een Ajax forum toen Ajax er in de voorrondes van de CL uitvloog in 2017 om te benadrukken hoe belangrijk het is dat ze punten gaan halen. Dat is namelijk gewoon erin wrijven.
Ook hier zit een kern van waarheid in inderdaad. PSV supporters zijn te netjes. Op ieder randstad forum waar je zoiets doet krijg je een lifetime ban met extra gratis IP ban voor de hele regio.

Ik snap best dat wij dat hier niet doen, maar de reactie van ruuddevil snap ik prima.

Met terugwerkende kracht is het jammer dat ik geen topic geopend heb op het Ajax forum drie minuten na de wedstrijd tegen Spurs dat men zich beter moet realiseren dat de blessuretijd ook meetelt in de uitslag. :D

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 655 times
Been thanked: 556 times

Bericht door J.B. » 08 nov 2019, 15:02

ShovingNE2 schreef:
08 nov 2019, 14:55
ruuddevil schreef:
08 nov 2019, 12:17
Ook hier zit een kern van waarheid in inderdaad. PSV supporters zijn te netjes. Op ieder randstad forum waar je zoiets doet krijg je een lifetime ban met extra gratis IP ban voor de hele regio.

Ik snap best dat wij dat hier niet doen, maar de reactie van ruuddevil snap ik prima.

Met terugwerkende kracht is het jammer dat ik geen topic geopend heb op het Ajax forum drie minuten na de wedstrijd tegen Spurs dat men zich beter moet realiseren dat de blessuretijd ook meetelt in de uitslag. :D
Daar was trouwens niet iedereen zich van bewust :mrgreen:
Circle of fifths

VeresRivne
Veelbelovend talent
Clubvoorkeur:

Bericht door VeresRivne » 08 nov 2019, 22:09

Ach ik zie dat mijn hele post hier als provoceren wordt uitgelegd. Beetje apart in my opinion.

In mijn ogen zijn de tijden al even voorbij dat het 'leuk' is dat andere Nederlandse clubs verliezen in Europa. Het is slecht voor het algehele Nederlandse voetbal als we als competitie blijven steken op lage plaatsen. Dit seizoen goede hoop dat er een ommekeer in zat/zit.

Maargoed mijn post. Ja, ik wordt zo af en toe door bepaalde partijen gevraagd om wat analyses te doen over het Nederlands voetbal en wat prognoses te schrijven. (en voor alle duidelijkheid de coefficientendata vormt daar slechts een klein onderdeel van). Ik hoopte eigenlijk dat ik hier die data al zou vinden of dat er al een relevant topic over was, maar die was er dus niet.
Ik heb in het verleden ook wel eens een topic op PN geopend van een dataset waar alle spelers in zaten die ooit in de jeugd bij PSV gespeeld hadden. Maar toen werd er gelukkig niet zo stekelig gereageerd als nu.

Met PSV vrienden ook een discussie gehad over hetzelfde onderwerp. Nu opteerden een paar dat niet-kwalificatie juist gunstig zou kunnen zijn omdat je dan sneller verlost zou zijn van Van Bommel (hun woorden). Ik ben het daar niet zo mee eens, juist omdat het voor PSV wel belangrijk is te kijken naar haar algehele coëfficiënt. Het is in mijn ogen ook nog lang niet gespeeld (zie LASK niet zomaar in Noorwegen winnen) en PSV heeft nog steeds materiaal om het Sporting moeilijk te maken.

Ik zie ook niet zo in wat ermee zou opschieten hier te gaan provoceren. Had vroeger Juancho op msn, met deninho wissel zo nu en dan nog boekjes uit, een van mijn beste vrienden post hier nog op dit netwerk en ik heb wat vrienden die intern bij PSV werkzaam zijn. Als ik de club zou haten en alleen maar zou willen narren dan had ik echt wel andere topics opgezocht en berichten van een andere strekking gepost. Jammer Redwatch, vroeger op Nederpoker was er in ieder geval nog met je te discussiëren maar die tijden liggen wel een beetje achter ons zie ik.

Maar prima verder, haal mijn account maar weg.

Lalas
Ballenjongen
Been thanked: 1 time

Bericht door Lalas » 08 nov 2019, 22:30

Ik had ook niet door dat de topic-opener een Ajacied was, vond het een prima openingspost. Beetje jammer dat de calimeroreacties een goede discussie voorkomen, want dit is wel degelijk een zorgelijk punt.... als we ooit kampioen worden en voor de cl geplaatst zijn, kom je op zeker in pot 3-4 als je 60e staat....

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 71 times
Been thanked: 256 times

Bericht door Massimo » 08 nov 2019, 23:23

[mention]VeresRivne[/mention] Je bent hier niet vaak actief en vind dat je zeer prettige en inhoudelijke posts op dit forum brengt. Hopelijk blijf je dat doen. Wat betreft de coefficient heeft PSV nog absoluut een wereld te winnen. Dat is de laatste 5 jaar op 1 seizoen na ondermaats geweest en behalve dat ik Europese wedstrijden de krenten in de pap vind, heeft dit ook invloed op de loting. Pot 2 of pot 4 in de CL is toch een wereld van verschil. Net als dat je liever 1e wordt in de EL poule dan tweede. PSV heeft de punten juist hard nodig en een uitschakeling zou wel weer een zure en onnodige pil zijn. Vorig seizoen zat het tegen met loting, maar dit seizoen is dat juist niet het geval. En dan moet je zorgen dat je een team hebt dat gebruik van het geluk kan maken zoals Ajax dat vorig seizoen tegen Real Madrid kon, terwijl het dat door een mindere selectie een jaar of 5-6 geleden dat niet kon tegen een uitermate zwakke en in vormcrisis verkerende AC Milan. Maar op dat laatste gebied heeft PSV nog wel een wereld te winnen op dit moment.
Laatst gewijzigd door Massimo op 09 nov 2019, 00:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Mick Jagger
Lid van verdienste
Has thanked: 13 times
Been thanked: 71 times

Bericht door Mick Jagger » 08 nov 2019, 23:49

Het frustreert me al jaren dat we de mogelijkheden om ons coëfficiënt flink op te vijzelen steeds laten liggen en het zelfs steeds lager wordt. Als de laatste trainer die Europees steeds goed wist te presteren Rutten was, die nota bene bijna acht jaar geleden is ontslagen, doe je al bijna een decennium iets flink fout op Europees vlak.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 09 nov 2019, 12:37

Ehhh... Cocu? Champions League? Atletico?

Mick Jagger
Lid van verdienste
Has thanked: 13 times
Been thanked: 71 times

Bericht door Mick Jagger » 09 nov 2019, 13:11

Dat was inderdaad een geweldig Europees jaar, maar ook het enige jaar onder Cocu waarvan ik vond dat er Europees goed werd gepresteerd.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 09 nov 2019, 13:13

Ah, ik miste het woordje 'steeds'... :)

Juancho
Legende
Has thanked: 231 times
Been thanked: 522 times

Bericht door Juancho » 09 nov 2019, 13:32

Beetje treurig hoe er op VeresRivne gereageerd wordt zeg. Dat ze in Rotterdam en Amsterdam niet om kunnen gaan met de goede en nette fans van andere clubs moeten ze zelf weten. Dat ligt wat mij betreft bij PSV wel anders. Anders maakt ons uniek. Dus om nu weer gelijk VeresRivne weg te jagen. Behoorlijk kinderachtig.

Zijn post staat vol hele interessante dingen waar de meesten volgens mij niet eens aan gedacht hebben. Dus daar alleen al kan je wel halen dat hij zeker niet aan het trollen is. Nogal een verschil met die andere Ajacied hier die een parttime baan genomen heeft om hier te kunnen posten over Ajax.

Chucky
Basisspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 70 times
Been thanked: 53 times

Bericht door Chucky » 09 nov 2019, 14:28

Als je dit al interpreteert als inwrijven ben je wel heel kleinzerig. Volgens mij deelt onze vriend hier namelijk nergens een sneer oid uit, dus laat hem lekker. Sterker nog, hij confronteert ons mer de realiteit op basis van feiten zonder Ajax erbij te betrekken. Wat mij betreft welkom hier!

Park
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 3 times

Bericht door Park » 09 nov 2019, 16:14

Geen idee wie de topic starter is, ik ga maar gewoon inhoudelijk op het onderwerp in.
Ik hoopte dat nu we Europa League spelen dit seizoen we stappen konden zetten richting de top32 door veel coëfficiënt punten binnen te halen, wat in de Europa League makkelijker zou moeten zijn dan in de CL. Na dit seizoen vervallen de coëfficiënt punten van 2015-16, waardoor PSV op coëfficiëntenlijst ver weg zal zakken. Geen top32, maar komen we zowat bij de 64e plek te staan.
Momenteel weinig geloof in, maar hopen dat het toch nog lukt om Europees verder te komen. Overwinteren zelf levert geen punten op, maar overwinningen die nodig zijn om te overwinteren wel. Veel te lang geleden dat we Europees hebben overwintert en juist nu in de Europa League zou dat wel moeten gebeuren.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 121 times

Kaarten:

Bericht door tirzah » 09 nov 2019, 17:30

Park schreef:
09 nov 2019, 16:14
Geen idee wie de topic starter is, ik ga maar gewoon inhoudelijk op het onderwerp in.
Ik hoopte dat nu we Europa League spelen dit seizoen we stappen konden zetten richting de top32 door veel coëfficiënt punten binnen te halen, wat in de Europa League makkelijker zou moeten zijn dan in de CL. Na dit seizoen vervallen de coëfficiënt punten van 2015-16, waardoor PSV op coëfficiëntenlijst ver weg zal zakken. Geen top32, maar komen we zowat bij de 64e plek te staan.
Momenteel weinig geloof in, maar hopen dat het toch nog lukt om Europees verder te komen. Overwinteren zelf levert geen punten op, maar overwinningen die nodig zijn om te overwinteren wel. Veel te lang geleden dat we Europees hebben overwintert en juist nu in de Europa League zou dat wel moeten gebeuren.
Inderdaad was al aan het begin van deze campagne duidelijk dat we hoe dan ook vet moeten scoren voor de UEFA ranking. En dat dreigt te mislukken, al zijn er nog theoretische mogelijkheden om een voortijdige aftocht te voorkomen. Maar dan moet het de 28e heel gunstig voor ons uitpakken in Lissabon en Trondheim.

Zo niet donderen we snel omlaag en zitten dus bij een volgende CL loting hoogstwaarschijnlijk in pot 4. Waardoor Europese overwintering al gauw een illusionair woord wordt.

VeresRivne
Veelbelovend talent
Clubvoorkeur:

Bericht door VeresRivne » 09 nov 2019, 19:00

Park schreef:
09 nov 2019, 16:14
Misschien semantische discussie want weet niet zeker hoe je dit bedoelt, maar het aankomende seizoen (2020-2021) kan PSV voor het laatst nog wel het puntencoëfficiënt van seizoen 2015-2016 opvoeren. Een echte val op de ranglijst gebeurt pas als er dit seizoen en volgend seizoen niet overwinterd wordt. Voornaamste gevolg zou dan zijn dat je bij bereiken van de CL in pot 4 komt, in de Europa League zal het er dan om gaan spannen of je in nog in pot 2 zit bij de poulefase en de CL voorrondes zullen dan waarschijnlijk ook een ongeplaatste status opleveren in de eerste voorronde voor niet kampioenen. De kampioen van Nederland plaatst zich direct voor de CL maar de vraag blijft hoe lang we dat kunnen vasthouden.

Pot 2 in de EL mislopen is een beetje het Feyenoordscenario van dit seizoen die daardoor Young Boys en FC Porto in de poule kregen waardoor hun Europa League route toch opvallend zwaar werd.

Technisch gezien is groepswinst ook nog goed mogelijk deze campagne, maar winst in Portugal is daarvoor de sleutel. Lukt je dat dan overwinter je en vermijd je andere groepshoofden en de sterkste afvallers uit de CL plek 3. Met de huidige tussenstanden zou dat betekenen dat je clubs als Sevilla, Celtic, Gent en Manchester United ontloopt. Je kan dan nog altijd pech hebben met de loting maar in principe is de ronde erop dan wel iets meer een haalbare kaart.

Plaats reactie