Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

PSV tenue

Algemene zaken van PSV.
Plaats reactie
Momfer
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 6 times
Been thanked: 8 times

PSV tenue

Bericht door Momfer » 02 jul 2020, 08:29

Dat is bij PSV voor het eerst volgens mij ja.

Number 8 On Tour
Jeugdspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 3 times

Bericht door Number 8 On Tour » 02 jul 2020, 08:47

In de tijd van Nike waren deze ook wel eens te koop.
Mensen moeten altijd wat te zeuren hebben. Voor de echte liefhebber/verzamelaar is het originele shirt te koop en anders koop je die van 90 euro.
Trouwens prima trainingscollectie van Puma ook. Gewoon weer in het Rood. Irriteerde me de laatste jaren aan al die rare kleurtjes.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 225 times
Been thanked: 536 times

Bericht door PCGC » 02 jul 2020, 09:07

Sensation schreef:
02 jul 2020, 08:11
RIO schreef:
02 jul 2020, 01:51
Meesten van ons passen niet in dat wedstrijdshirt. Ik vind het bijzonder dat het aangeboden wordt want normaal gesproken zijn ze niet verkrijgbaar. Qua materiaal is het net iets anders is mij verteld. Is gemaakt om echt in te sporten terwijl de replica’s stadion shirts zijn.
Er worden toch juist heel vaak 'authentic' shirts aangeboden voor een flinke meerprijs?
Ja, gebeurde vroeger vaker. Heb er zelf 2 of 3 in de kast hangen. Mijn 2004/2005 editie heb ik zelfs ingelijst.
Ooit kwam PSV ook met een authentic shirt die je dan in een boek kreeg.

RIO
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 173 times
Been thanked: 401 times

Bericht door RIO » 02 jul 2020, 09:24

Voor mijn gevoel is dit de 1e keer. Heb wel veel andere authentieke shirts plus gedragen shirts. Vond het daarom wel bijzonder en ben benieuwd hoe die zit.
Mo money, Mo honey

SRF
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Been thanked: 9 times

Bericht door SRF » 02 jul 2020, 09:32

In de tijd van Nike werden de authentic shirt (of zoals Nike het noemt match shirts) ook bij PSV aangeboden. In ieder geval in de seizoenen 2011/'12 en 2012/'13. Volgens mij was de meerprijs toen redelijk gelijk aan hoe het nu bij Puma is.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 446 times
Been thanked: 1869 times

Bericht door ShovingNE2 » 02 jul 2020, 10:08

Kampioenstopic openen .... pending

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 658 times
Been thanked: 520 times

Bericht door Sensation » 02 jul 2020, 10:14

Wauw die Gijs Luijckx is ook een beetje wereldvreemd 'als er toen twitter was'.

Ardbeg
Vedette
Has thanked: 78 times
Been thanked: 589 times

Bericht door Ardbeg » 02 jul 2020, 10:37

Momfer schreef:
02 jul 2020, 08:29
Nee.

""Het traditioneel verkrijgbare shirt is de zogenaamde replica. Al jarenlang is er een minuscuul verschil tussen het daadwerkelijke “Authentic” wedstrijdshirt en de replica. Dit is niet alleen bij PSV zo maar bij alle grote clubs waar Nike kledingsponsor is. Ook andere merken hanteren deze werkwijze. Elk jaar heeft PSV een beperkte hoeveelheid “Authentic” wedstrijdshirts beschikbaar en ook alleen maar in maat L. Deze shirts hebben een substantieel hogere verkoopprijs (€ 120,-).Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet PSV Fandesk"

RIO
Nationale topspeler

Bericht door RIO » 02 jul 2020, 10:47

Ja zie je, maar L want het valt zowieso kleiner uit en zit strakker. Heb ook een aantal authentieke buitenlandse shirts en die zitten gegoten.
Mo money, Mo honey

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 142 times
Been thanked: 277 times

Bericht door Brael » 02 jul 2020, 10:49

Als je zelf afgetraind bent, zitten die shirts heerlijk inderdaad. Voor iemand die geen sportief figuur heeft, is het meestal geen optie.

Ardbeg
Vedette

Bericht door Ardbeg » 02 jul 2020, 10:59

Ik vind het verbazingwekkend hoe mensen nu ineens beginnen te klagen. Dezelfde shirts kosten al jaren ongeveer hetzelfde. Mensen lezen niet. Gruwelijk slechte eigenschap.

RIO
Nationale topspeler

Bericht door RIO » 02 jul 2020, 11:06

Voor replica’s is 80/90 euro toch normaal?
Mo money, Mo honey

PhillipCocu
Talent
Has thanked: 9 times
Been thanked: 4 times

Bericht door PhillipCocu » 02 jul 2020, 11:08

Mijn ogen best simpel, ze geven je de keuze om een authentic shirt te bemachtigen wat bij umbro niet kon of in ieder geval was minder aandacht/marketing voor. Wil je precies hetzelfde shirt als de spelers dan koop je de dure versie. Wil je de in mijn ogen mooie versie, zonder plakplaatje maar met gestikt logo en zonder gaten koop je de versie tegen de normale prijs. Supporters de optie, slimme marketing waarschijnlijk verzonnen vanuit Puma.

Mi zijn we erop vooruit gegaan met Puma. Mooie shirts, betere trainingspakken enzovoort. Gewoon top!

Ook prima trainingsshirt:
https://www.psvfanstore.nl/catalog/prod ... 0-21-rood/

Begrijp alleen niet waarom de vrouwen een 10tje minder betalen voor een voetbalshirtje. Kan echt niet :D
Laatst gewijzigd door PhillipCocu op 02 jul 2020, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Ardbeg
Vedette

Bericht door Ardbeg » 02 jul 2020, 11:12

RIO schreef:
02 jul 2020, 11:06
Ja inderdaad maar mensen die niet nadenken, hebben het idee dat replica's nep zijn en "echte" met 50 euro verhoogd zijn.

SRF
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Been thanked: 9 times

Bericht door SRF » 02 jul 2020, 11:21

Ardbeg schreef:
02 jul 2020, 11:12
RIO schreef:
Ja inderdaad maar mensen die niet nadenken, hebben het idee dat replica's nep zijn en "echte" met 50 euro verhoogd zijn.
Het helpt ook niet mee dat het Eindhovens Dagblad er nu zo de nadruk op legt dat de shirts van €90,- replica's zijn. Veel mensen beseffen niet dat alle shirts die door de clubs verkocht worden replica's zijn en als er dan de optie is voor authentieke wedstrijdshirts, dat deze een stuk duurder zijn. PSV is daarin echt geen uitzondering en in vergelijking met grote clubs in Europa relatief gezien niet duur.

Sensation
Internationale topspeler

Bericht door Sensation » 02 jul 2020, 11:40

SRF schreef:
02 jul 2020, 11:21
Ardbeg schreef:
02 jul 2020, 11:12
RIO schreef:
Het helpt ook niet mee dat het Eindhovens Dagblad er nu zo de nadruk op legt dat de shirts van €90,- replica's zijn. Veel mensen beseffen niet dat alle shirts die door de clubs verkocht worden replica's zijn en als er dan de optie is voor authentieke wedstrijdshirts, dat deze een stuk duurder zijn. PSV is daarin echt geen uitzondering en in vergelijking met grote clubs in Europa relatief gezien niet duur.
Enorm ophitsend van het ED idd, en die zijn blijkbaar totaal niet op de hoogte dat het al jaren zo werkt in de voetballerij. De supportersshirts zijn nooit de officiële wedstrijdshirts tenzij je het authentic shirt hebt idd. Het wordt ook nergens replica genoemd behalve door het ED, op de FanStore heet het gewoon het thuisshirt. Elfrink had zich hier wel even wat beter in mogen verdiepen ipv de boel nu een beetje opstoken.

Tip voor Rik Elfrink, doe de volgende keer wat research: kijk even de webshops van Nike, Adidas en Puma door en zie dat zij voor elke club twee versies maken, waarbij het authentic shirt altijd min. 130 kost en meestal 140-150.

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 555 times
Been thanked: 592 times

Bericht door El Sordo » 02 jul 2020, 11:55

Alles voor de clicks en de volgers, kennelijk. Twee recente koppen die echt anders hadden kunnen worden ingevuld:

'PSV introduceert nieuw Puma-thuisshirt, verkoopprijs: bijna 140 euro' (laatste gedeelte had gewoon weggelaten kunnen worden, met uitleg over de verschillende versies in de tekst zelf)
'Nieuw PSV-shirt ‘kei mooi’, maar ‘kneiterduur’: ‘Het leeft enorm bij de supporters’' (wederom extra benadrukken dat het zo duur zou zijn)

In plaats van de nadruk te leggen op een extra mogelijkheid tov andere jaren waarin het shirt altijd rond de €90 kost, wordt te gretig gebruik gemaakt van het exclusievere shirt dat nu eenmaal duurder is. Het nieuwe shirt ís niet 'kneiterduur', de luxe variant (die toch vrijwel niemand past) is duur. Dan, ook een flinke mispeer door over 'kronkelende staafjes' te schrijven, komop zeg, het is toch geen kleuterkrant.

Ik had (en heb) Elfrink altijd redelijk hoog zitten, maar de inhoud gaat de laatste maanden toch wel wat achteruit. Eea zal te maken hebben met het aantal artikelen dat er per dag uitgeperst moet worden, het altijd de eerste willen (moeten?) zijn en de wens om zoveel mogelijk clicks te genereren, maar ik mis steeds vaker enige diepgang. Doe er gewoon een uurtje langer over en probeer er wat journalistieke kwaliteit in te verwerken...

Ardbeg
Vedette

Bericht door Ardbeg » 02 jul 2020, 11:57

Ach. Beetje zelf goed nadenken en dan weet je het ook.

Momfer
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 6 times
Been thanked: 8 times

Bericht door Momfer » 02 jul 2020, 12:08

Ardbeg schreef:
02 jul 2020, 10:37
Momfer schreef:
02 jul 2020, 08:29
Nee.

""Het traditioneel verkrijgbare shirt is de zogenaamde replica. Al jarenlang is er een minuscuul verschil tussen het daadwerkelijke “Authentic” wedstrijdshirt en de replica. Dit is niet alleen bij PSV zo maar bij alle grote clubs waar Nike kledingsponsor is. Ook andere merken hanteren deze werkwijze. Elk jaar heeft PSV een beperkte hoeveelheid “Authentic” wedstrijdshirts beschikbaar en ook alleen maar in maat L. Deze shirts hebben een substantieel hogere verkoopprijs (€ 120,-).Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet PSV Fandesk"
Ok, weer wat geleerd.

Ben dan ook niet de doelgroep, laatste shirt wat ik heb gekocht staat Nilis achterop :D .

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 799 times
Been thanked: 985 times

Bericht door ruuddevil » 02 jul 2020, 12:38

Als je een shirt te duur vindt dan koop je het toch lekker niet? Gezeur om niets.

Ardbeg
Vedette

Bericht door Ardbeg » 02 jul 2020, 12:50

Precies, @ruuddevil! Ik las ook al iemand die vind dat de shirts goedkoper moesten voor de mensen die het niet konden betalen 🤣

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 931 times
Been thanked: 1602 times

Bericht door Maikel_91 » 02 jul 2020, 12:50

El Sordo schreef:
02 jul 2020, 11:55
Alles voor de clicks en de volgers, kennelijk. Twee recente koppen die echt anders hadden kunnen worden ingevuld:

'PSV introduceert nieuw Puma-thuisshirt, verkoopprijs: bijna 140 euro' (laatste gedeelte had gewoon weggelaten kunnen worden, met uitleg over de verschillende versies in de tekst zelf)
'Nieuw PSV-shirt ‘kei mooi’, maar ‘kneiterduur’: ‘Het leeft enorm bij de supporters’' (wederom extra benadrukken dat het zo duur zou zijn)

In plaats van de nadruk te leggen op een extra mogelijkheid tov andere jaren waarin het shirt altijd rond de €90 kost, wordt te gretig gebruik gemaakt van het exclusievere shirt dat nu eenmaal duurder is. Het nieuwe shirt ís niet 'kneiterduur', de luxe variant (die toch vrijwel niemand past) is duur. Dan, ook een flinke mispeer door over 'kronkelende staafjes' te schrijven, komop zeg, het is toch geen kleuterkrant.

Ik had (en heb) Elfrink altijd redelijk hoog zitten, maar de inhoud gaat de laatste maanden toch wel wat achteruit. Eea zal te maken hebben met het aantal artikelen dat er per dag uitgeperst moet worden, het altijd de eerste willen (moeten?) zijn en de wens om zoveel mogelijk clicks te genereren, maar ik mis steeds vaker enige diepgang. Doe er gewoon een uurtje langer over en probeer er wat journalistieke kwaliteit in te verwerken...
Elfrink heeft deze gelezen geloof ik getuige z'n tweet.

Sensation
Internationale topspeler

Bericht door Sensation » 02 jul 2020, 12:54

Maikel_91 schreef:
02 jul 2020, 12:50
El Sordo schreef:
02 jul 2020, 11:55

Elfrink heeft deze gelezen geloof ik getuige z'n tweet.
Nee want hij heeft het weer over replica terwijl PSV het nergens replica noemt :P Noem het gewoon het thuisshirt en het wedstrijdshirt of authentic shirt, iets in die trant :mrgreen: (just kiddin prima dat hij het ff benoemt)

Anyway, Rik leest mee, fijn! Kunnen we nu weer een nieuwtje verzinnen over een speler die in een restaurant is gesignaleerd met Brands en Cocu? :mrgreen: Volgens mij smult Rik van die 'inside-info' :mrgreen:

trouwepsvfan
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 77 times
Been thanked: 85 times

Bericht door trouwepsvfan » 02 jul 2020, 12:57

PhillipCocu schreef:
02 jul 2020, 11:08
Begrijp alleen niet waarom de vrouwen een 10tje minder betalen voor een voetbalshirtje. Kan echt niet :D
Om te compenseren dat jullie een tientje minder betalen bij de kapper ;)

Lorenzo von Matterhorn
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 254 times
Been thanked: 108 times

Bericht door Lorenzo von Matterhorn » 02 jul 2020, 17:26

RIO schreef:
Het probleem is dat mensen nu pas beseffen dat ze altijd slechts replica's kochten.

Plaats reactie