Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Innovatieve SCC verkoop ivm crisis

Algemene zaken van PSV.
Plaats reactie
ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 314 times
Been thanked: 1465 times

Innovatieve SCC verkoop ivm crisis

Bericht door ShovingNE2 » 08 apr 2020, 18:34

Beste allemaal,

De steunbetuigingen vanuit supporters en supportersvereniging zijn niet van de lucht. Velen zeggen: "Ik hoef mijn geld van de SCC dit jaar niet terug, ik had er toch niet meer opgerekend." PSV zal nog met wat kortingsacties komen en verhoogd het bedrag van volgend jaar niet.

Mooi. Maar stel dat we tot 1 januari 2021 niet in een stadion mogen komen, of slechts beperkt in een stadion mogen komen? Hoe ga je aanvliegen dat PSV toch genoeg SCC's verkoopt, mensen hun plaats niet kwijtraken, maar er toch compensatie komt voor de gemiste wedstrijden? Want je gaat niet volhouden dat mensen betalen zonder tegenprestatie. Kortom: hoe verkopen we 35.000 SCC's zonder dat iemand zich drukt maakt over 'ik wil geld terug, want maar 11 thuiswedstrijden'.

Ik heb een idee, maar het is een ruwe schets. Wie weet kunnen wij tot een mooi plan komen voor (in mijn ogen) een reëel probleem. Het probleem wordt pas echt groot als er in mei (als de SCC kaarten in de verkoop gaan) nog geen duidelijkheid is. Doel is om PSV toch de volle mep aan SCC-kaarten te laten beuren, maar te zorgen dat het langer wachten met compensatie aantrekkelijker wordt zodat niet iedereen tegelijk compensatie wil.

Je gaat simpelweg de waarde omzetten in bepaalde loyaliteitspunten. Even makkelijk rekenen: een SCC van 340 euro is 20 euro per duel. Gemist duel is 20 loyaliteitspunten. Omdat je in tijden van onzekerheid toch die SCC hebt aangeschaft: 2 punten bonus.

Het eerste seizoen wil je voorkomen dat de punten veel worden ingeleverd, dus kan je er geen tickets voor Europese wedstrijden voor aanschaffen. Bekerwedstrijden daarentegen krijg je voor 75% van de prijs. Dus een ticket van 20 euro kost je 15 LP's. Uiteraard kunnen ze ook in de webshop besteed worden.

Hou je de LP's vast tot volgend seizoen (zeg tot na 1 mei 2021), dan krijg je rente. Je 22 LP's zijn nu 25LP's waard en kan je beperkt inleveren op je SCC of je Europese Pass Partout en je krijgt het eerste bekerduel kado. Waarom beperkt: stel je voor dat de eerste 5 duels niet bekeken kunnen worden dan zit PSV alsnog met een ongewenste situatie. Maximaal 2 LP's bijvoorbeeld, een beetje in de webshop en de rest wordt opgeschoven tot 1 mei 2022. 25 LP's zijn nu 30 LP's waard. 50% rendement en dank voor je loyaliteit.

Hou je ze vast tot 1 mei 2030 dan mag je op de foto met de hoofdtrainer van PSV van dat moment: Derrick Luckassen.

Ok: beeld is duidelijk toch? Kom met een totaal ander plan of met aanpassingen op dit idee om te zorgen dat PSV gewoon 35k SCC's verkoopt zonder dat mensen zich zorgen maken over gemiste wedstrijden. Mij direct op het schild hijsen omdat dit simpelweg briljant is kan natuurlijk ook.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 45 times
Been thanked: 585 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 08 apr 2020, 18:51

Het lijkt mij eerlijk gezegd een heel gedoe met die punten, ook het uitstellen van consumptie ervan.

Ikzelf zou als psv zijnde kiezen voor andere waardecreatie, waarbij je een aantal opties aanbiedt waar voor ieder wel wat tussen zit. bijvoorbeeld:

1. een gedeelte van de seizoenkaart terugstorten, of alvast een korting in het vooruitzicht stellen voor het jaar erop.

2. Een psv shirt met handtekeningen van de hele selectie

3. Een echt psv clinic op de herdgang met begeleiding van aantal selectiespelers voor jonge seizoenkaarthouders, of kinderen van seizoenkaarthouders. 50 kids per groep/keer.

4. Een rondleiding o.l.v. Toon of Willy vd Kuijlen met afsluitende lunch.

5. Een persoonlijke videoboodschap op je verjaardag door een selectiespeler.

6. Een donatie van X euro aan een sportgerelateerd goed doel.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 08 apr 2020, 18:55

Of extra optie: onder seizoenkaarthouders die vroeg beslissen en steun tonen wordt een x aantal EL passepartouts verloot (indien we dat bereiken) voor eerstvolgende europese campagne.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 08 apr 2020, 19:05

Zitten leuke ideeën tussen. Maar je gaat niet 35.000 shirts laten signeren. Nee: nog geen 500 denk ik zo. En om het allemaal te verloten is mooi. Maar ik denk (aanname) dat SCC-houders toch wel financiële zekerheid willen hebben. 1 seizoen x-duels kwijt: kan. Maar nog een seizoen. Dat doe je niet voor een loterij met een kans van 1 op heel veel met op zich wel prima prijzen.

Punt 1 wil je sowieso voorkomen als PSV zijnde lijkt mij. Punt 6 ook. Het gaat hier namelijk om het waarborgen van op voorhand begrootte inkomsten.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 265 times
Been thanked: 319 times

Bericht door nilssonH » 08 apr 2020, 19:07

Ik vind het erg lastig eerlijk gezegd. Ik zit zelf samen met mijn vader in vak B, wat behoorlijk dure kaarten zijn. Dan ga je in deze tijden toch een beetje nadenken over volgend seizoen. Zeer waarschijnlijk verlengen we gewoon, maar dan moet er wel iets substantieels tegenover staan mocht het inderdaad nog een tijdje duren. Een shirt oid zie ik dan niet zo zitten. Korting voor het seizoen daarop of 'gratis' Europese wedstrijden dan weer wel.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 08 apr 2020, 19:10

Dat is ook mijn punt. Ik betaal op PR 25 best knaken. Dan zit ik niet op een loterij te wachten eigenlijk. Dan wil ik gewoon een compensatieregeling waarbij ik beloond wordt om het op de lange baan te schuiven.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 08 apr 2020, 19:23

ShovingNE2 schreef:
08 apr 2020, 19:05
Zitten leuke ideeën tussen. Maar je gaat niet 35.000 shirts laten signeren. Nee: nog geen 500 denk ik zo. En om het allemaal te verloten is mooi. Maar ik denk (aanname) dat SCC-houders toch wel financiële zekerheid willen hebben. 1 seizoen x-duels kwijt: kan. Maar nog een seizoen. Dat doe je niet voor een loterij met een kans van 1 op heel veel met op zich wel prima prijzen.

Punt 1 wil je sowieso voorkomen als PSV zijnde lijkt mij. Punt 6 ook. Het gaat hier namelijk om het waarborgen van op voorhand begrootte inkomsten.
Maar jij doet met een omweg toch hetzelfde? Je betaalt nu voor een wedstrijd die je over bijvoorbeeld 1 a 2 jaar gaat zien, dus dat betekent dat je er in dát seizoen geen geld meer voor krijgt. Je smeert het alleen verder uit. Daarom zeg ik: probeer andere waarde te creëren NU, zodat je aanschaf en consumptie dicht bij elkaar hebt, en je daarna weer volle kracht vooruit kunt.

Sowieso kun je dmv enquete peilen om hoeveel mensen het gaat en waar animo voor is, dus heb je inschatting van totale schadepost.

Verder zou ik het probleem deels door de spelers laten dragen.

Stel je mist 8 thuiswedstrijden a 20 euro, is 160 eu per kaart. Met één weeksalaris per speler dek je al n groot deel van het stadion af

edit: bedoelde maandsalaris

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 08 apr 2020, 19:25

Josef Dettelbacher schreef:
08 apr 2020, 19:23
Je smeert het alleen verder uit.
Maar dat is juist de opzet. Als 35.000 SCC's allemaal gelijk op wat voor een manier compensatie willen hebben dan schiet dat niet op.

Naar spelers wijzen vind ik heel makkelijk overigens. Natuurlijk ligt daar een deel van de oplossing, maar de spelers laten bijpassen is te kort door de bocht. Hoe ga je om met nieuwe spelers dan? Tekenen en gelijk inleveren?

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 08 apr 2020, 19:31

andere vraag dan: waarom zou ik nu betalen voor een wedstrijd volgend jaar? Ik heb liever die centen NU in mn zak dan een paar euri korting over een jaar.

Als je niks wilt weggeven, dan moet je het m.i. volle bak gooien op FOMO: fear of missing out. niet kopen = plaats vergaan, en die komt niet meer terug. Beste plaatsen voor de mensen die wél komen.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 08 apr 2020, 19:33

een allerlaatste optie die ik nog aan kan dragen: eenmalig aandelen in een speler, waarbij evt winst wordt gedeeld met de supporters. PSV hoeft alleen uit te keren als er winst wordt gemaakt op die speler, dus in principe nooit verlies. Wél kans op mooie winst voor de supporter.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 08 apr 2020, 19:36

Maarre, je bedenkt dit natuurlijk niet voor niets. Ben je gevraagd door de club om even af te tasten wat er speelt?

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 08 apr 2020, 19:39

08 apr 2020, 19:36
Maarre, je bedenkt dit natuurlijk niet voor niets. Ben je gevraagd door de club om even af te tasten wat er speelt?
Haha. Nee. Hand op mijn hart. Boyscouts Honour.
08 apr 2020, 19:31
andere vraag dan: waarom zou ik nu betalen voor een wedstrijd volgend jaar? Ik heb liever die centen NU in mn zak dan een paar euri korting over een jaar.

Als je niks wilt weggeven, dan moet je het m.i. volle bak gooien op FOMO: fear of missing out. niet kopen = plaats vergaan, en die komt niet meer terug. Beste plaatsen voor de mensen die wél komen.

Wie weet werkt dit wel. No clue. Maar ik voorzie dat grote evenementen voor de komende maanden niet door mogen gaan en mensen voor wie het een hoop geld is die gaan twijfelen.... lijkt mij.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 90 times
Been thanked: 158 times

Bericht door koetje » 08 apr 2020, 20:19

Koppelen aan gratis abonnement op Fox

Thijs85
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 117 times
Been thanked: 222 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 08 apr 2020, 21:11

koetje schreef:
08 apr 2020, 20:19
Koppelen aan gratis abonnement op Fox
Zoiets vind ik ook het meest logisch. Zo lang je niet naar het stadion kunt, krijg je Fox gratis om alle wedstrijden te zien. Mocht er helemaal niet gevoetbald worden (dus ook niet zonder publiek), zul je toch in restitutie iets moeten en kun je, denk ik, met supporters best afspreken dit in termijnen terug te betalen.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 08 apr 2020, 21:14

Fox kost tegenwoordig 7 euro per maand, en vaak gratis icm ander zenderpakket of combivoordeel. De seizoenkaarthouder gaat dat nooit op gelijke waarde schatten met 6 thuiswedstrijden aan kaartkosten.

Woodenshoes
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 361 times
Been thanked: 102 times

Bericht door Woodenshoes » 08 apr 2020, 21:33

ShovingNE2 schreef:
08 apr 2020, 19:39
08 apr 2020, 19:36
Haha. Nee. Hand op mijn hart. Boyscouts Honour.
:lol: :lol: zegt een voormalig pokerspeler ;)

Woodenshoes
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 361 times
Been thanked: 102 times

Bericht door Woodenshoes » 08 apr 2020, 22:07

By the way: ik vind het idee van Shoving niet onaardig. Maar ik kan momenteel ook nog wel wat lijen, niet direct geld (terug) nodig. Al zit ik ook op een behoorlijke prijzige plaats. Heb mijn zomervakantie 2 weken geleden al gecanceld. Ondanks aanbetaling dus toch wat geld in de pocket gehouden.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 09 apr 2020, 06:40

Ik denk dat PSV er goed aan doet om duidelijkheid te verschaffen zodra de SCC's weer gekocht moeten worden. Wat is het scenario als wij in september nog niet mogen voetballen of zelfs in oktober nog niet? Maar goed: ik denk ook dat PSV dat gaat doen.

Gestelnaar
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
Has thanked: 74 times
Been thanked: 41 times

Bericht door Gestelnaar » 09 apr 2020, 08:32

08 apr 2020, 19:31

Wat betreft FOMO heb je denk ik zeker een punt. Als ik naar mijn eigen situatie kijk in ieder geval wel.
Ik heb een seizoenskaart op Oost, waarvan je weet dat er een lange wachtrij is. Mijn kaart zal ik dan ook sowieso verlengen ongeacht een eventuele compensatie. Voor mij weegt het 'verloren'' geld namelijk niet op tegen het kwijtraken van de kaart.

we zullen zien
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 7 times
Been thanked: 9 times

Bericht door we zullen zien » 09 apr 2020, 08:43

Ik wil eerst duidelijkheid, het is heel raar om nu een X bedraf af te moeten tikken, terwijl je niet eens weet wanneer je kan gaan, hoevaak je kan gaan etc. Laat daar eerst duidelijkheid over zijn voor je mensen laat schokken.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 90 times
Been thanked: 158 times

Bericht door koetje » 09 apr 2020, 08:47

Dit gaat heel simpel worden. Je verlengt je SCC zoals normaal. Alleen zal PSV daar een flink bedrag van af gaan doen mocht er pas weer vanaf 1 januari publiek welkom zijn. Helaas een schadepost voor PSV.

SCC-houders de volle mep laten betalen en creatief compenseren zal voor een deel van het publiek acceptabel zijn. Dat is wellicht wel toepasbaar nog voor dit seizoen. Volgend seizoen is dat echter heel anders. Als je nu al weet dat je maar voor de helft kan leveren dan kun je niet de volle mep blijven vragen.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 09 apr 2020, 09:02

koetje schreef:
09 apr 2020, 08:47
Dit gaat heel simpel worden. Je verlengt je SCC zoals normaal. Alleen zal PSV daar een flink bedrag van af gaan doen mocht er pas weer vanaf 1 januari publiek welkom zijn. Helaas een schadepost voor PSV.

SCC-houders de volle mep laten betalen en creatief compenseren zal voor een deel van het publiek acceptabel zijn. Dat is wellicht wel toepasbaar nog voor dit seizoen. Volgend seizoen is dat echter heel anders. Als je nu al weet dat je maar voor de helft kan leveren dan kun je niet de volle mep blijven vragen.
Dat verlies kun je eventueel (deels) compenseren door in de maanden dat er niet gespeeld wordt elders een lucratief toernooi te organiseren of aan deel te nemen. Kan me niet voorstellen dat er niet ergens in Azië of midden oosten iets wordt georganiseerd. Er gaat simpelweg te veel geld in om.

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 136 times
Been thanked: 293 times

Bericht door RIO » 09 apr 2020, 09:45

Goed idee op zich van Shoving. Maar uiteindelijk denk ik dat er nu ruimte komt voor mensen die op de wachtlijst staan. Ik ken genoeg mensen die graag nu een SCC kunnen bemachtigen tegen elke prijs.
Mo money, Mo honey

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 09 apr 2020, 10:04

De discussie loopt wel een beetje zoals ik dacht: supporters zitten breed verdeeld qua mening. Ik ga hem aanschaffen ongeacht wat. Anderen zullen wachten. Hoe dan ook: ik hoop dat PSV bij de aankoop van de SCC's bepaalde scenario's klaar heeft liggen.

Meest simpele oplossing is misschien deze:

Je zou bijvoorbeeld de helft kunnen betalen en dan in januari de andere helft waarbij de korting voor de gemiste wedstrijden wordt berekend.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 09 apr 2020, 10:51

ShovingNE2 schreef:
09 apr 2020, 10:04
De discussie loopt wel een beetje zoals ik dacht: supporters zitten breed verdeeld qua mening. Ik ga hem aanschaffen ongeacht wat. Anderen zullen wachten. Hoe dan ook: ik hoop dat PSV bij de aankoop van de SCC's bepaalde scenario's klaar heeft liggen.

Meest simpele oplossing is misschien deze:

Je zou bijvoorbeeld de helft kunnen betalen en dan in januari de andere helft waarbij de korting voor de gemiste wedstrijden wordt berekend.
Tegelijk zou ik de prijzen van losse kaartverkoop in de tweede helft dan wat laten stijgen, om het verlies te compenseren.

Plaats reactie