Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Innovatieve SCC verkoop ivm crisis

Algemene zaken van PSV.
Woodenshoes
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 361 times
Been thanked: 102 times

Innovatieve SCC verkoop ivm crisis

Bericht door Woodenshoes » 09 mei 2020, 13:09

Maikel_91 schreef:
09 mei 2020, 12:38
El Sordo schreef:
09 mei 2020, 12:26

Jij denkt dat FC Twente het leven leuker maakt?
Wanneer die club helemaal in de fik staat maakt dat voor mij het leven wel leuker hoor.
Maar ik weiger toch Ajax te sponsoren zelfs als het leven zoveel leuker wordt als Ajax spartelend aan het omvallen is.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 45 times
Been thanked: 585 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 09 mei 2020, 13:35

Ik zou zelf een andere optie als club aanbieden:

Nu volledig bedrag betalen, en de komende drie jaar 10% korting +geen verhoging op de seizoenkaart. Zo blijft de schade zeer beperkt, en bovendien verspreid over een aantal jaar.

Waar een aantal clubs trouwens wel mee op moeten passen, is dat er bij hen altijd de kans bestaat dat ze degraderen. Een actie die ook nog betrekking heeft op het seizoen erna, kan op die manier waarde verliezen voor de supporter. Verwachtingsmanagement is dus belangrijk.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 179 times
Been thanked: 154 times

Awards:

Bericht door Trixm » 09 mei 2020, 13:38

PCGC schreef:
09 mei 2020, 11:39
Trixm schreef:
09 mei 2020, 10:53
Waar is optie 4, betalen voor de club die je leven leuker maakt?
Dat is toch optie 1?
Oja klopt. Iedereen die het een beetje kan hebben kiest hiervoor toch?
"If triangles had a god, they would give him three sides."

Golden Stars
Ballenjongen
Clubvoorkeur:

Bericht door Golden Stars » 09 mei 2020, 16:33

Nee.
Stel dat het toegestaan word om wel publiek toe te laten maar toch moet die 1,5 meter in acht genomen worden.
Wie zouden ze dan als eerste toelaten? In mijn ogen degenen die voor optie 3 kiezen omdat dat de club dan weer minder geld kost.
Ik zou voor optie 3 kiezen.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Trixm » 09 mei 2020, 16:51

Waarom niet optie 1. Lijkt mij het minst geld te kosten.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 129 times
Been thanked: 287 times

Bericht door PCGC » 10 mei 2020, 01:59

Golden Stars schreef:
09 mei 2020, 16:33
Nee.
Stel dat het toegestaan word om wel publiek toe te laten maar toch moet die 1,5 meter in acht genomen worden.
Wie zouden ze dan als eerste toelaten? In mijn ogen degenen die voor optie 3 kiezen omdat dat de club dan weer minder geld kost.
Ik zou voor optie 3 kiezen.
Optie 3? Stel dat je het gehele seizoen geen wedstrijden mag bezoeken, dan heeft, als
Iedereen voor 3 kiest, PSV het jaar daar op €0 inkomsten uit SCC. Optie 1 is het beste voor de club.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 12 mei 2020, 07:30

PSV kiest weer voor de meeste ingewikkelde manier, wat een opties allemaal.

Of het is onduidelijk opgeschreven door Rik, kan ook.

https://www.ed.nl/psv/psv-komt-voor-het ... ~a86993f2/

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 659 times
Been thanked: 809 times

Bericht door ruuddevil » 12 mei 2020, 07:35

Lekker overzichtelijk inderdaad. Het mogen bezoeken van de bekerduels lijkt me niet echt een bonus, gezien ons track record daar. Maar dit zijn te veel opties.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 45 times
Been thanked: 585 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 12 mei 2020, 07:54

Ik vind het een prima alternatief. Met een beetje creatief boekhouden kom je zo misschien toch nog dicht bij 17 thuiswedstrijden. Een aantal op hoger niveau, een aantal op lager niveau, gemiddeld prima.

Gestelnaar
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
Has thanked: 74 times
Been thanked: 41 times

Bericht door Gestelnaar » 12 mei 2020, 08:08

Zo is het wellicht wat duidelijker:

- Wie geen tegemoetkoming voor het vorige seizoen wil, krijgt een voucher. Het geeft recht op 19,13 procent korting op een item uit de PSV Fanstore. Bijvoorbeeld het nieuwe Puma-shirt van PSV.

- Wie wel een tegemoetkoming wil, kan 15 procent van de seizoenkaartwaarde terugkrijgen in de vorm van een voucher. Het kan gebruikt worden voor bijvoorbeeld een nieuwe seizoenkaart, of tickets.

- Wie toch geld terug wil, kan contact opnemen met de club. Voor vragen en opmerkingen is een belteam beschikbaar.

Losse tickets

Thuistickets van PSV voor bijvoorbeeld PSV-FC Emmen en PSV-Heracles waren al in de verkoop. Daarvoor is een compensatieregeling beschikbaar in de vorm van verschillende vouchers. Hierbij kunnen meerdere keuzes worden gemaakt. Wie een ticket voor het duel tussen de vrouwen van PSV en Ajax had, krijgt onder meer de mogelijkheid het geld van het ticket schenken aan de vrouwen van PSV. Voor tickets voor Fortuna Sittard-PSV is ook een regeling beschikbaar. Het is mogelijk om het geld van dat ticket terug te krijgen, maar het is ook mogelijk om het geld beschikbaar te laten komen voor sfeeracties. Daarvoor komt een speciaal budget.

Nieuwe seizoenkaarten

Vanaf volgende week doet PSV de aanbieding voor een nieuwe seizoenkaart de deur uit. Daarbij zijn er verschillende keuzes.

Optie 1: Verlengen onder exact dezelfde voorwaarden als nu.

Optie 2: Een all in-card, die geldt voor alle thuisduels in de eredivisie, Europese thuiswedstrijden en de ontmoetingen in het Philips Stadion in het bekertoernooi. De kaart wordt aangeboden voor twee seizoenen en per seizoen wordt er afgerekend. Wordt helemaal niet met publiek gevoetbald in seizoen 2020/2021, dan geldt deze kaart ook in seizoen 2022/2023.

Optie 3: Een seizoenkaart voor 50% van de normale kostprijs, die toegang biedt tot de eerste 9 thuisduels in de eredivisie van komend seizoen (als publiek welkom is en wanneer die ook gespeeld worden). Wordt meer gespeeld, dan moet voor wedstrijd 10 tot en met 17 per duel 1/17 van de prijs van een seizoenkaart worden betaald. Het is in dat geval dus verplicht die wedstrijden af te nemen. Wordt helemaal niet met publiek gespeeld in het komende seizoen, dan krijgen seizoenkaarthouders de helft van de betaalde 50 procent terug.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 12 mei 2020, 08:09

Duidelijker artikel nu op ED.nl

https://www.ed.nl/dossier-psv/psv-wil-m ... haring_web

Welke keuzes zijn er voor het afgelopen seizoen voor seizoenkaarthouders en mensen met een los ticket?

Seizoenkaarthouders:

- Wie geen tegemoetkoming voor het vorige seizoen wil, krijgt een voucher. Het geeft recht op 19,13 procent korting op een item uit de PSV Fanstore. Bijvoorbeeld het nieuwe Puma-shirt van PSV.

- Wie wel een tegemoetkoming wil, kan 15 procent van de seizoenkaartwaarde terugkrijgen in de vorm van een voucher. Het kan gebruikt worden voor bijvoorbeeld een nieuwe seizoenkaart, of tickets.

- Wie toch geld terug wil, kan contact opnemen met de club. Voor vragen en opmerkingen is een belteam beschikbaar.

Losse tickets

Thuistickets van PSV voor bijvoorbeeld PSV-FC Emmen en PSV-Heracles waren al in de verkoop. Daarvoor is een compensatieregeling beschikbaar in de vorm van verschillende vouchers. Hierbij kunnen meerdere keuzes worden gemaakt. Wie een ticket voor het duel tussen de vrouwen van PSV en Ajax had, krijgt onder meer de mogelijkheid het geld van het ticket schenken aan de vrouwen van PSV. Voor tickets voor Fortuna Sittard-PSV is ook een regeling beschikbaar. Het is mogelijk om het geld van dat ticket terug te krijgen, maar het is ook mogelijk om het geld beschikbaar te laten komen voor sfeeracties. Daarvoor komt een speciaal budget.

Nieuwe seizoenkaarten

Vanaf volgende week doet PSV de aanbieding voor een nieuwe seizoenkaart de deur uit. Daarbij zijn er verschillende keuzes.

Optie 2: Een all in-card, die geldt voor alle thuisduels in de eredivisie, Europese thuiswedstrijden en de ontmoetingen in het Philips Stadion in het bekertoernooi. De kaart wordt aangeboden voor twee seizoenen en per seizoen wordt er afgerekend. Wordt helemaal niet met publiek gevoetbald in seizoen 2020/2021, dan geldt deze kaart ook in seizoen 2022/2023.

Optie 3: Een seizoenkaart voor 50% van de normale kostprijs, die toegang biedt tot de eerste 9 thuisduels in de eredivisie van komend seizoen (als publiek welkom is en wanneer die ook gespeeld worden). Wordt meer gespeeld, dan moet voor wedstrijd 10 tot en met 17 per duel 1/17 van de prijs van een seizoenkaart worden betaald. Het is in dat geval dus verplicht die wedstrijden af te nemen. Wordt helemaal niet met publiek gespeeld in het komende seizoen, dan krijgen seizoenkaarthouders de helft van de betaalde 50 procent terug.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 12 mei 2020, 08:18

Mail van PSV binnen. Ik neem aan dat iedereen het juiste doet...

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 509 times
Been thanked: 437 times

Bericht door Sensation » 12 mei 2020, 08:34

Gestelnaar schreef:
12 mei 2020, 08:08
Zo is het wellicht wat duidelijker:

Losse tickets

Nieuwe seizoenkaarten

Ik vond het eerst ook maar een warrig verhaal maar dit is idd een stuk duidelijker!

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1510 times
Been thanked: 503 times

Bericht door Ren Höek » 12 mei 2020, 08:40

PCGC schreef:
12 mei 2020, 08:09
Volgens de mail kun je deze voucher vrij besteden op psv.nl/tickets.
Ik zie niet dat je daarmee de voucher ook kunt gebruiken voor de nieuwe seizoenkaart.

Mis ik iets?
Niet dat ik hier gebruik van ga maken, maar het viel me op.

HTM
Ballenjongen
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Bericht door HTM » 12 mei 2020, 08:45

Wat mij betreft een eerlijk en helder verhaal. Wij hebben 3 scc en het is toch fijn om iets te kiezen te hebben.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Trixm » 12 mei 2020, 09:03

Steun PSV! (als het kan)

Is er nog een oproep van de supportersvereniging geweest?

trouwepsvfan
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 65 times
Been thanked: 78 times

Bericht door trouwepsvfan » 12 mei 2020, 09:19

Maar wat is dan de prijs van die all in seizoenskaart ten opzichte van de reguliere verlenging?

Woodenshoes
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:

Bericht door Woodenshoes » 12 mei 2020, 09:20

Trixm schreef:
12 mei 2020, 09:03
Steun PSV! (als het kan)

Is er nog een oproep van de supportersvereniging geweest?
al diverse keren!

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1510 times
Been thanked: 503 times

Bericht door Ren Höek » 12 mei 2020, 09:20

trouwepsvfan schreef:
12 mei 2020, 09:19
Maar wat is dan de prijs van die all in seizoenskaart ten opzichte van de reguliere verlenging?
Dat wordt volgende week bekend gemaakt.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 423 times
Been thanked: 707 times

Bericht door Menno1 » 12 mei 2020, 09:24

Ik ga denk ik een seizoenskaart nemen. Nul kans dat ik er gebruik van ga maken, want zit in Californie. Maar is dan een kleine bijdrage om de club verder te helpen. Ik hoop dat de meesten dit ook gewoon doen uit solidairiteit, al kan ik mij voorstellen dat niet iedereen dit nu kan/wil veroorloven.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 90 times
Been thanked: 158 times

Bericht door koetje » 12 mei 2020, 09:32

Als PSV een beetje fatsoenlijk door deze crisis komt heb je daar niet alleen volgend seizoen profijt van als supporter maar het heeft ook een doorwerking naar de komende jaren. Hopelijk kunnen veel mensen het zich veroorloven het volle bedrag te voldoen.

Tomm
Basisspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 13 times
Been thanked: 25 times

Bericht door Tomm » 12 mei 2020, 09:46

Schreef een tijdje geleden dit:
Tomm schreef:
02 mei 2020, 16:11
Ik blijf de supporters vragen om van compensatie af te zien toch een beetje dubbel eerlijk gezegd. Nu kan ik die 5x~€20 best wel missen, zijn immers toch al betaald maar waarom zou ik? Voelt een beetje als misbruik maken van de clubliefde van supporters om (grof geschat 30000*100) 3miljoen veilig te stellen die vervolgens weer stukgesmeten kunnen worden op een miskoop (vanuit simpel en pessimistisch oogpunt bekeken). De club had daar in mijn ogen iets tegenover kunnen en eigelijk moeten zetten als blijk van waardering. Gratis tenue van dit jaar (nu voor 3,5 tientjes in de uitverkoop), percentage van bedrag op je kaart voor drinken of iets dergelijks. Hoeft de club nu bijna geen euro voor uit te geven, komt alleen iets minder binnen in de toekomst maar het scheelt toch een bult geld dat er nu anders weer uit zou gaan. Dan was je elkaar netjes tegenmoet gekomen ipv een partij die het ‘verlies’ neemt. Begrijp me niet verkeerd, ik laat m’n deel wel schieten maar dit had de club beter aan mogen pakken.
Goed om te zien dat er een tegenprestatie is gekomen in de zin van de voucher. Slimme zet omdat mensen op deze manier eerder geneigd zijn iets te kopen in de fanstore dus wellicht aan het eind van de rit nog extra geld voor psv ook. Iets te voorbarig geweest in mijn uitspraak over de aanpak van de club, achteraf zeer tevreden en een nette oplossing in deze tijd.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Trixm » 12 mei 2020, 09:46

Menno1 schreef:
12 mei 2020, 09:24
Ik ga denk ik een seizoenskaart nemen. Nul kans dat ik er gebruik van ga maken, want zit in Californie. Maar is dan een kleine bijdrage om de club verder te helpen. Ik hoop dat de meesten dit ook gewoon doen uit solidairiteit, al kan ik mij voorstellen dat niet iedereen dit nu kan/wil veroorloven.
Same here.

RIO
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 136 times
Been thanked: 293 times

Bericht door RIO » 12 mei 2020, 09:50

Menno1 schreef:
12 mei 2020, 09:24
Mooi initiatief, ga ik ook doen.
Mo money, Mo honey

Woodenshoes
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:

Bericht door Woodenshoes » 12 mei 2020, 09:58

Ga weer proberen om die extra plek voor mijn dochter te kopen vlakbij. Misschien lukt het nu wel omdat dit plekken zijn van PSV zelf. Zullen nu meer geneigd zijn om die dan toch te verkopen hoop ik.

Plaats reactie