Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Veronica Inside

Heb je een nieuwtje over PSV wat nog niet op het forum staat? Plaats het bericht hier en informeer je mede-supporters! Vergeet niet je bron te vermelden.
RaJitsu
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 11 times
Been thanked: 25 times

Veronica Inside

Bericht door RaJitsu » 29 jun 2020, 21:07

deninho32 schreef:
29 jun 2020, 21:02
Dat hele Baudet debat laat ik graag aan me voorbij gaan. Ik geef alleen aan dat haar presentatie en gedram weerstand oproept. En daar heeft haar boodschap last van. Bewust of onbewust door haar.
Maar dat bij een WIlders en Baudet net zo goed zo. En zoals ik gezegd heb, die hebben daadwerkelijk een aanhang, waardoor de boosheid bij tegenstanders verder toeneemt en ze dus toevlucht zoeken in òf zeer linkse kringen als anti-standpunt waarbij men zeer kritiekloos naar de eigen zijde kijkt en niets wil aannemen van de andere zijde ('doen zij immers ook'), of iets als radicale moslim-kringen waarbij je vervolgens richting IS vertrekt. Datgene waar jij een Simons van beschuldigt geldt in het quadraat voor anderen die een aanhang hebben en daadwerkelijk politieke zeggenschap en invloed.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 409 times
Been thanked: 742 times

Bericht door deninho32 » 29 jun 2020, 21:08

Ik weet niet waar je me van probeert te overtuigen, maar ik heb volgens mij nooit gezegd dat dat niet zo is.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 53 times
Been thanked: 656 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 29 jun 2020, 21:10

Wie is Sunny Bergman, en waarom is haar mening belangrijk?

mr.top
Bankzitter
Clubvoorkeur: Wa denkte jonguh?!
Has thanked: 23 times
Been thanked: 11 times

Bericht door mr.top » 29 jun 2020, 21:40

tijn0 schreef:
29 jun 2020, 18:05
Maar dat is geen dictatuur. Het is toch prima in orde als een bedrijf bepaalt met wie het samenwerkt op basis van normen en waarden en dat soort dingen? Als je bij (noem een willekeurig duur adviesbedrijf) niet in je overhemd en stropdas op komt dagen, heb je al een probleem. Laat staan als je racistische taal gaat uitslaan.
Ben je nu bewust zo dom?

Bovendien werden de bedrijven onder druk gezet door activisten die werden aangestuurd door AT 5 journaliste charisa Chotoe. (Iets waar Arie Boomsma onterecht de schuld van kreeg. ) Dat is een vorm van censuur.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 741 times
Been thanked: 900 times

Bericht door ruuddevil » 29 jun 2020, 21:51

Josef Dettelbacher schreef:
29 jun 2020, 21:10
Wie is Sunny Bergman, en waarom is haar mening belangrijk?
Een deuggekkie.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 29 jun 2020, 22:04

mr.top schreef:
29 jun 2020, 21:40
tijn0 schreef:
29 jun 2020, 18:05
Maar dat is geen dictatuur. Het is toch prima in orde als een bedrijf bepaalt met wie het samenwerkt op basis van normen en waarden en dat soort dingen? Als je bij (noem een willekeurig duur adviesbedrijf) niet in je overhemd en stropdas op komt dagen, heb je al een probleem. Laat staan als je racistische taal gaat uitslaan.
Ben je nu bewust zo dom?
We hebben hier al dagen een prima inhoudelijke discussie. Zou het jammer vinden als er door dit soort opmerkingen weer ontspoort.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 180 times
Been thanked: 403 times

Bericht door PCGC » 30 jun 2020, 00:58

ShovingNE2 schreef:
29 jun 2020, 20:57
We hebben een app. Maar app klinkt als aap. Dus racisme. Kan iemand alsjeblieft zeggen dat dit een photoshop is.

Afbeelding
Lijkt me gephotoshopt, staat niks op haar Facebook in ieder geval.

tijn0
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 167 times
Been thanked: 219 times

Bericht door tijn0 » 30 jun 2020, 07:03

mr.top schreef:
29 jun 2020, 21:40

Bovendien werden de bedrijven onder druk gezet door activisten die werden aangestuurd door AT 5 journaliste charisa Chotoe. (Iets waar Arie Boomsma onterecht de schuld van kreeg. ) Dat is een vorm van censuur.
Al sinds jaar en dag worden mensen die publiekelijk spreken onder druk gezet. Jezus mocht op een gegeven moment niks meer zeggen, maar toch wist hij tijdens een steniging een van zijn bekendere wijsheden te delen. Galilei moest het doen met "toch beweegt 'ie". Dat was twee keer censuur.

Als een bedrijf zich onder druk laat zetten door een activist, dan is dat de keuze van het bedrijf. Ik betwijfel of je kunt aantonen dat bedrijfen hun keuzes maakten door de druk, of dat het meer een geval was van: eigen merk eerst. Kun je dat hard maken, als je zo'n stelling doet? Denk het niet.

Wat je ziet is dat bedrijven hun merken met trends mee laten bewegen. Er wordt gegreenwashed en nu zijn ze allemaal van de diversiteit (paar jaar geleden ging dat nog door reclame te maken, waar één kleurling in voorkwam, maar nu zal het ingrijpender zijn). Waarom? Omdat bedrijven willen verkopen. Dat is ook de enige reden dat ze geld sturen naar Derksen en co, omdat ze geloven dat ze dat op een of andere manier terugverdienen. Als Derksen dan stomme dingen zegt, dan vrezen ze dat het ze meer gaat kosten dan opleveren. Bedrijven zijn zo afgesteld, dat ze dan een andere keuze maken.

Dat kun je censuur noemen, maar dat vind ik een kleinzielige wijze van uitleggen. Je mist dan wat er aan de hand is in de wereld en je legt alle verantwoordelijkheid bij de bedrijven. Met het risico dat je me weer dom noemt: Derksen mag zeggen wat 'ie wil op televisie, maar als sponsoren weg willen lopen, is dat hun goed recht. Ze sponsoren hem niet om wat hij te zeggen heeft, maar omdat het goed op hun merk afstraalt. Zegt hij racistische dingen, dan straalt dát op hun merk af. Dat heeft invloed op de keuzes die ze maken. Dus het is handiger als Derksen iets beter nadenkt over wat hij zegt op zijn werk, zoals voor ieder van ons geldt, want de rest wordt gewoon ontslagen als we dat doen.

Jij bent het gewoon oneens met de beslissing en probeert mooie woorden en argumenten te verzinnen om dat gevoel kracht bij te zetten, maar met censuur zit je er kilometers naast.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 30 jun 2020, 08:37

@tijn0 Die druk is er wel. Ik kan je een voorbeeld. noemen uit persoonlijke ervaring. Moest ooit voor een bedrijf de commerciële kansen in kaart brengen in Noord-Korea. Dat moest allemaal super low profile en ik mocht in gesprekken met organisaties nooit de naam van het bedrijf laten vallen, allemaal om ervoor te zorgen dat daar op het terrein geen demonstraties zouden plaatsvinden en de ruiten zouden worden ingegooid.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 30 jun 2020, 09:23

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 30 jun 2020, 09:28

Waar is zijn nek gebleven?

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 30 jun 2020, 10:03

Fijn dat Harry het nog even samenvat. Wat ie eigenlijk zegt is dat die boycot op zijn plaats was toen hij zelf werd afgezeken.

Het is trouwens voor het eerst dat ik iemand zie wiens hoofd groter is dan zijn romp.

NESTA
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:   ‏‏‎
Has thanked: 182 times
Been thanked: 342 times

Bericht door NESTA » 30 jun 2020, 10:14

Harry Vermeegen. Hoe jaren 90 wil je het hebben.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 30 jun 2020, 10:21

Hoewel Harry altijd in zijn rolletje met beperkte houdbaarheidsdatum is blijven hangen, vind ik dat hij het hier best treffend samenvat.

Volgende keer wel graag wat minder met je handen wapperen en in de camera wijzen Harry, dat is redelijk irritant.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 119 times
Been thanked: 205 times

Bericht door koetje » 30 jun 2020, 11:24

Dorpsgek Vermeegen en zuurpruim Spaan waren in de jaren 80 een perfect duo. Los van elkaar is het een stuk minder.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 30 jun 2020, 12:15

Ga heel gauw weg, De Regenjas was goud!

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 30 jun 2020, 12:22

Overigens is Harry Vermeegen wel de laatste die zich hier moet komen uitspreken besef ik me nu. Die woont schijnbaar al een jaar of 20, als het niet langer is, niet meer in Nederland.

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 30 jun 2020, 12:22

Hij is nog ooit met dat programma De regenjas bij ons op school geweest. Toen ging een meisje uit mijn klas als wens op de foto met John de Wolf. Als de camera niet draait is er geen grotere klootzak.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 30 jun 2020, 12:47

Beste!

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 30 jun 2020, 13:39

PCGC schreef:
30 jun 2020, 12:47

Beste!
Als kind vond ik het grappig, maar naar dit gestuiter en geschreeuw zou ik nu echt niet meer kunnen kijken.

Vraag me trouwens wel af of die mensen de onkosten vergoed kregen bij al die opgelopen schade.

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 30 jun 2020, 15:40

Eerlijk is eerlijk, hij is grappig.

Hoe oud zou Tamara zijn geweest, 9?

mr.top
Bankzitter
Clubvoorkeur: Wa denkte jonguh?!
Has thanked: 23 times
Been thanked: 11 times

Bericht door mr.top » 30 jun 2020, 20:39

tijn0 schreef:
30 jun 2020, 07:03
Al sinds jaar en dag worden mensen die publiekelijk spreken onder druk gezet. Jezus mocht op een gegeven moment niks meer zeggen, maar toch wist hij tijdens een steniging een van zijn bekendere wijsheden te delen. Galilei moest het doen met "toch beweegt 'ie". Dat was twee keer censuur.
:D
tijn0 schreef:
Als een bedrijf zich onder druk laat zetten door een activist, dan is dat de keuze van het bedrijf. Ik betwijfel of je kunt aantonen dat bedrijfen hun keuzes maakten door de druk, of dat het meer een geval was van: eigen merk eerst. Kun je dat hard maken, als je zo'n stelling doet? Denk het niet.
Zeker wel. Ik geef in mijn vorige post al een beginpunt aan. Je kunt gewoon naar de instagram pagina van deze journaliste gaan en de lijntjes volgen. Ook in het stuk van Wilfred Genee bij de talkshow Op1 word er duidelijk genoemd dat bedrijven bedolven werden onder telefoontjes en mails waarbij het er niet bepaald zachtzinnig aan toe ging.
tijn0 schreef:
Dat kun je censuur noemen, maar dat vind ik een kleinzielige wijze van uitleggen. Je mist dan wat er aan de hand is in de wereld en je legt alle verantwoordelijkheid bij de bedrijven. Met het risico dat je me weer dom noemt: Derksen mag zeggen wat 'ie wil op televisie, maar als sponsoren weg willen lopen, is dat hun goed recht. Ze sponsoren hem niet om wat hij te zeggen heeft, maar omdat het goed op hun merk afstraalt. Zegt hij racistische dingen, dan straalt dát op hun merk af. Dat heeft invloed op de keuzes die ze maken. Dus het is handiger als Derksen iets beter nadenkt over wat hij zegt op zijn werk, zoals voor ieder van ons geldt, want de rest wordt gewoon ontslagen als we dat doen.
Als adverteerders het zo serieus namen dan waren ze al jaren geleden weggelopen. Het is namelijk niet de eerste keer dat Johan Derksen met de beentjes op fontanel hoogte komt invliegen. Het is, zoals ik hierboven al aangeef, wel de eerste keer dat bedrijven op een dergelijke georganiseerde manier onder druk zijn gezet.

Dit programma komt niet meer terug en ik ben heel benieuwd wat hier de lange termijn gevolgen van gaan zijn. Als ik Geert Wilders was dan zou ik hier met een stijve piemel naar zitten kijken. Want dat verkiezingsprogramma schrijft zichzelf.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 03 jul 2020, 11:11

Inmiddels is wel duidelijk dat Genee alleen nog met een enorme 180 graden en overduidelijke excuses volgend seizoen zijn baantje nog heeft. Er is bijna geen media personality (fwiw overigens..) die de rol van Genee steunt, en alle polls laten zien dat Genee duidelijk aan het kortste eind trekt. Over vervangers wordt al druk gespeculeerd. Alleen die kerel van Joop en zijn twee radiohandlangers (oh en misschien J.B. ;) lijken kamp Genee te zijn.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1519 times
Been thanked: 874 times

Bericht door J.B. » 03 jul 2020, 11:26

Josef Dettelbacher schreef:
03 jul 2020, 11:11
Inmiddels is wel duidelijk dat Genee alleen nog met een enorme 180 graden en overduidelijke excuses volgend seizoen zijn baantje nog heeft. Er is bijna geen media personality (fwiw overigens..) die de rol van Genee steunt, en alle polls laten zien dat Genee duidelijk aan het kortste eind trekt. Over vervangers wordt al druk gespeculeerd. Alleen die kerel van Joop en zijn twee radiohandlangers (oh en misschien J.B. ;) lijken kamp Genee te zijn.
Genee moet gewoon wat anders gaan doen. Iets echt journalistieks op die zender. VI is leuk geweest zo, maar Genee zal ws ook wel denken, wat doe ik hier nog. Laat die pubers maar en ik kies voor mezelf. Zoiets?
Triplets, it`s all about Triplets..

tijn0
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 167 times
Been thanked: 219 times

Bericht door tijn0 » 03 jul 2020, 11:32

Ik weet niet of er zoveel voor hem overblijft. Zijn ding was natuurlijk wel om altijd voorzetjes te geven en te vissen naar opvallende uitspraken. Dat zou je de rol van interviewer kunnen noemen, maar dan minus de oprechte nieuwsgierigheid. Dat was Genee bij VI nooit.

Verder vind ik hem niet echt aimabel, ik vind hem ook niet interessant en ik heb ook niet het gevoel dat hij echt ergens voor staat.

Hij zal dus aan de bak moeten. Wel bijzonder, hoe snel het kan gaan.

Plaats reactie