Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Formule 1

Discussieer hier met PSV-supporters over andere sporten dan voetbal.
ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 92 times
Been thanked: 704 times

Formule 1

Bericht door ShovingNE2 » 09 sep 2019, 08:42

Niveau Vettel inderdaad. :D

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 60 times
Been thanked: 106 times

Bericht door PCGC » 09 sep 2019, 08:43

Max weer te druistig, had P5 ingezeten.
Benieuwd wat ie kan in Singapore, zwaarste race van het jaar.

RIO
Meervoudig international
Has thanked: 39 times
Been thanked: 158 times

Bericht door RIO » 09 sep 2019, 08:43

Ben erbij in twee weken!
Mo money, Mo honey

RIO
Meervoudig international
Has thanked: 39 times
Been thanked: 158 times

Bericht door RIO » 09 sep 2019, 09:21

Ren Höek schreef:
09 sep 2019, 08:42
RIO schreef:
09 sep 2019, 08:38
Bottas is ook wel kansloos hè. Snelle auto maar geen skills.
Geen skills is 'enigszins' overdreven :mrgreen:
Maar dat hij een fout maakt net op het moment dat hij Leclerc serieus zou kunnen gaan bedreigen is geen toeval. Bottas is een prima coureur, maar geen topper.
Lol ok fair enough. Maar hij zuigt wel een beetje
Mo money, Mo honey

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 839 times
Been thanked: 236 times

Bericht door Ren Höek » 09 sep 2019, 10:31

De motor van Max liep blijkbaar niet helemaal goed:
"Zodra Max in schone lucht terecht kwam, reed hij met dezelfde pace als Mercedes en Ferrari en wist hij veel tijd goed te maken, ondanks een probleem waarbij zijn motor in de toerenbegrenzer liep tijdens het slipstreamen. Dat maakte inhalen uiteindelijk zeer lastig.
https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/25 ... inhaalrace
Maar zoals al eerder gezegd hebben we nu de echte power circuits gehad,
Ik ben daarom heel benieuwd naar de komende race in Singapore, daar moet RBR mee kunnen strijden voor pole en de winst.
RIO schreef:
09 sep 2019, 09:21
Maar hij zuigt wel een beetje
Dat is zeker waar :lol:

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 115 times
Been thanked: 103 times

Awards:

Bericht door Trixm » 09 sep 2019, 10:51

In principe maakt Hamilton een zelfde fout. Ik vind Bottas altijd wat onderschat. Het is altijd lastig tegen de absolute nummer 1 Hamilton. De nummer twee lijkt daardoor altijd minder, maar mijn inziens een prima racer in het rijtje Ricciardo, Kimi.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 482 times
Been thanked: 865 times

Bericht door Maikel_91 » 22 sep 2019, 15:43

Het begint bij Ferrari wel meer en meer te rommelen met de coureurs. Leclerc lijkt nu weer zwaar pissig.

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 23 sep 2019, 14:59

Ik moest op 2/3 van de wedstrijd vertrekken naar het stadion, maar ik heb net even wat beelden teruggekeken.
En ik snap dat Leclerc baalde, maar wat een crybaby is hij zeg. Bij alle 3 de safetycar situaties is hij alleen maar aan het huilen dat het oneerlijk is en dat hij vooraan had moeten rijden, triest. Hij rijdt 2e, zijn teamgenoot rijdt 1e en het team moet hem notabene vertellen dat hij rustig en geconcentreerd moet blijven en zich niet zo druk moet maken.
Als het tegenzit bij Leclerc dan wordt hij een ontzettende zeur.

Leuk voor Vettel, eindelijk weer een overwinning!
Slimme strategie van RBR en een hele slechte van Mercedes.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 23 sep 2019, 15:02

Leclerc is altijd aan het janken. Tenzij hij zelf degene is die kan uitdelen of die bevoordeeld wordt.

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 48 times
Been thanked: 91 times

Bericht door grasveld » 23 sep 2019, 16:57

Ren Höek schreef:
23 sep 2019, 14:59
Ik moest op 2/3 van de wedstrijd vertrekken naar het stadion, maar ik heb net even wat beelden teruggekeken.
En ik snap dat Leclerc baalde, maar wat een crybaby is hij zeg. Bij alle 3 de safetycar situaties is hij alleen maar aan het huilen dat het oneerlijk is en dat hij vooraan had moeten rijden, triest. Hij rijdt 2e, zijn teamgenoot rijdt 1e en het team moet hem notabene vertellen dat hij rustig en geconcentreerd moet blijven en zich niet zo druk moet maken.
Als het tegenzit bij Leclerc dan wordt hij een ontzettende zeur.

Leuk voor Vettel, eindelijk weer een overwinning!
Slimme strategie van RBR en een hele slechte van Mercedes.
Daarbij kwam hij aan het eind van de race ook niet echt dichterbij Vettel meer toch? Als hij hem continue zat te pushen vond ik dat hij nog enigszins een punt had, maar volgens mij reed Vettel juist bij hem weg.

Ik vind die Leclerc een heel onplezierig ventje. Nu al een schijthekel aan. Beetje hetzelfde als wat ik heb met Tagliafico.

Chucky
Basisspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 70 times
Been thanked: 53 times

Bericht door Chucky » 23 sep 2019, 17:19

Ach, bij de ene persoon wordt het betiteld als winnaarsmentaliteit en bij de andere persoon als zeur. Die kerel wil gewoon ten koste van alles winnen. Irritant ja, maar ook wel weer mooi.

RaJitsu
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times

Bericht door RaJitsu » 30 sep 2019, 18:03

Ik weet niet of het het geklaag van Leclerc onder het label van een jankerd moet plaatsen. Ik heb weinig met dit hele 'we'll talk' gedoe. Het is denigrerend naar het team, gaat een bepaalde entitlement van uit en heeft op dat moment geen bijdrage. Dit soort statements moet je sowieso intern doen. Leclerc heeft echter vorige week ook gewoon erkend en stelde dat hij het niet meer moet doen. Dat hij het alsnog deed... Tsja, het is allemaal in the heat of the moment onder druk, etc. etc. Sowieso is het wel apart dat hij vrij uitgebreid is in dat commentaar. Ook lijkt het iets te zijn dat bedoeld is als statement naar het publiek (onderdeel van de entitlement, zo van 'kijk eens wat ze met mij doen').
Ik vond echter dat Tom Coronel zowaar een goed punt had. Als er vooraf afspraken gemaakt zijn, moet een Vettel zich daar wel aan houden.
Dit buiten het gegeven dat ik het jammer vind dat Ferrari hun coureurs niet gewoon laat vechten. Ze hebben immers toch geen kans meer op het kampioenschap en in deze race hadden ze eigenlijk weinig te vrezen van de anderen.
Chucky schreef:
23 sep 2019, 17:19
Ach, bij de ene persoon wordt het betiteld als winnaarsmentaliteit en bij de andere persoon als zeur. Die kerel wil gewoon ten koste van alles winnen. Irritant ja, maar ook wel weer mooi.
Hoe heeft dit iets te maken met dat je dit kan betitelen als winnaarsmentaliteit? Ja, hij doet het omdat hij wil winnen, maar dit is wel een lage norm natuurlijk. Hij kon ook niet aantonen sneller te zijn immers.
Zoals ik al aangeef vind ik het oordeel dat mensen over Leclerc vellen wat makkelijk ingegeven. Maar ik heb anderen dit niet zien doen. Ja, Alonso misschien. Maar dit is een van de redenen dat hij overal uitgesloten werd op een gegeven moment.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 30 sep 2019, 18:10

Leclerc maakt sowieso een hele paniekerige indruk op de boordradio.

Vond hem in Rusland ook weer vervelend, met zijn 'we'll talk'. Alsof meneer het na de race wel even allemaal zou vertellen binnen het team. Doe gewoon normaal. Hij maakt een behoorlijke verwende indruk.
Vond het daarom stiekem wel genieten dat Vettel bij hem wegreed.

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 01 okt 2019, 09:20

Vettel is niet voor niets Driver of the Day geworden, dat is zeldzaam voor een uitvaller (helemaal als hij al relatief snel uitvalt),
Het lijkt erop dat velen via een stem op Vettel hebben willen aangeven dat ze totaal niet gediend waren van de teamtactiek van Ferrari, van het constante geklaag en gezeur van Leclerc en dat ze Vettel een steun in de rug willen geven na zijn doodleuke wegrijden bij Leclerc. En daar kan ik me goed in vinden :mrgreen:

Leclerc is op social media de bijnaam 'Leclaire' aan het verdienen en dat lijkt voorlopig terecht. Hij is een toptalent en ontzettend snel, maar zodra het niet helemaal naar zijn wens verloopt vervalt hij in het gedrag van een verwend kind dat zijn zin niet krijgt. Dat gedrag vertoonde hij al toen hij vroeger aan het karten was (berucht incident ook met Max in die tijd), waar hij naar eigen zeggen hard aan gewerkt heeft en geen last meer van zou hebben, dat is echter duidelijk niet het geval.
Zonde, aangezien het nogal afbreuk doet aan hem en het erg onnodig is.

In dit specifieke geval ben ik van mening dat hij ook niet te klagen had.
Vettel had een geweldige start, was duidelijk sneller, reed bij hem weg en had dus in moeten houden om Leclerc snel te laten passeren, met alle risico's van dien aangezien Hamilton redelijk kort achter Leclerc reed.
Persoonlijk vond ik het ook een bazenactie van Vettel om na het gezeur van Leclerc 'gewoon even' iedere ronde de snelste rondetijd neer te zetten, dat was een duidelijk statement.
Jammer weer dat Ferrari daarna Vettel extra lang buiten hield zodat hij na zijn pitstop achter Leclerc uit kwam en rot voor hem dat hij daarna ook nog eens uitviel. Zag trouwens op Twitter dat Vettel sinds 2016 iedere keer de eerste race na een overwinning is uitgevallen. Apart.

Verder lijkt RBR echt tekort te komen.
Voor de zomerstop waren ze dichtbij Ferrari en Mercedes, na de zomerstop lopen ze echter weer duidelijk achter. Doodzonde.

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 221 times
Been thanked: 226 times

Bericht door Sensation » 01 okt 2019, 09:47

Ik ben echt fan van de manier van racen van Leclerc, maar zijn dingetjes over de boardradio gaan me steeds meer tegenstaan. Vettel had gewoon een betere pace, dus ik snap wel dat hij denkt 'als je me niet kan volgen, jammer dan'. Hamilton de lachende derde (mede dankzij de nodige (v)sc's).

Jos Verstappen nu hard uitgehaald naar RBR. Heeft geen hoop voor 2020.

Even koffiedik kijken, maar met die deal van McLaren met Mercedes zie ik het zomaar gebeuren dat Hamilton vanaf 2021 naar McLaren, zijn oude team, gaat en Verstappen in de Mercedes komt te zitten om te strijden met Leclerc. Tenzij RBR volgend seizoen natuurlijk wel kan meestrijden om de wereldtitel, dan zal Verstappen ongetwijfeld een loyaliteit met RBR hebben en daar blijven. Maar het zal me niks verbazen als hij warm wordt gemaakt voor een overstap naar Mercedes. Leclerc zit al in de Ferrari en daar ga je Verstappen niet naast zetten, want dan denk ik dat je Hamilton-Rosberg taferelen gaat krijgen, die gasten willen allebei de titel. Bij Mercedes hebben ze wel een Ocon, maar ik denk dat iedereen zal beamen dat Verstappen een ander niveau is dan Ocon.

Ik denk ook dat Hamilton het best mooi zal vinden om met McLaren proberen mee te doen met een Mercedes motor. McLaren heeft in mijn ogen al jaren het chassis behoorlijk op orde. Presteren al regelmatig beter dan het fabrieksteam van Renault, en ook met de Honda was het een goede auto maar met een slechte (en onbetrouwbare) motor. Hamilton lijkt me wel het type die daar wat voor zal voelen, om het in een McLaren te gaan laten zien. Voortbordurend hierop zal het me ook niks verbazen als Ricciardo dan terugkeert bij RBR als absolute nummer 1 coureur. Ik zou dat overigens echt toejuichen, volgens mij krijgen we dan prachtige gevechten Verstappen in Mercedes, Leclerc in een Ferrari, Ricciardo in de RBR en Hamilton in een (hopelijk goed presterende) McLaren.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 13 okt 2019, 10:50

Bijzonder dat Leclerc niet direct een straf kreeg van de FIA en dat ook Vettel een valse start mocht maken.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 148 times
Been thanked: 212 times

Bericht door nilssonH » 03 nov 2019, 21:49

Hamilton klasbak. Voorafgaand aan het seizoen de grote favoriet, maar opnieuw met zulk gemak de titel binnenslepen is klasse.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 551 times
Been thanked: 454 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 03 nov 2019, 22:04

Kan Max niet gewoon voor die knakkers uit Stuttgart gaan rijden?

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 48 times
Been thanked: 91 times

Bericht door grasveld » 04 nov 2019, 16:53

Er voor rijden kan wel... ;) Op sommige circuits dan...

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:

Bericht door nilssonH » 16 nov 2019, 20:05

Klasse Max, tweede pole van het seizoen.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 17 nov 2019, 19:11

Huh? Max lag 3 seconden voor toen Lewis naar binnen ging voor zijn 2e stop. Pit stop van Max was beter 1,3 seconde. Dus dan zou je zeggen dat ie ongeveer 4,5 seconde voor moet liggen op Lewis. Echter ligt ie nu nog maar 1,3 seconde voor?

Hoe kan dat?

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 17 nov 2019, 19:44

Wat een race!

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 551 times
Been thanked: 454 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 17 nov 2019, 19:47

Maxiee

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:

Bericht door nilssonH » 17 nov 2019, 19:53

Klasse race van Max! En wat een gestuntel weer bij Ferrari. Onvoorstelbaar dat ze op 0 eindigen en Leclerc zijn derde plek bijna voor zeker weg heeft gegooid.

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 31 times
Been thanked: 187 times

Bericht door Jwoeloe » 17 nov 2019, 20:06

Genieten weer hoor. Fantastisch.

Plaats reactie