Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Formule 1

Discussieer hier met PSV-supporters over andere sporten dan voetbal.
Plaats reactie
Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 482 times
Been thanked: 865 times

Formule 1

Bericht door Maikel_91 » 17 nov 2019, 20:08

Ferrari :lol:

Ze hadden Hamilton trouwens gewoon weg moeten halen bij 't podium. Verstappen was vandaag wel heel een klasse apart zeg. Niet normaal.

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 305 times
Been thanked: 133 times

Bericht door milansandro » 17 nov 2019, 20:09

Lekker voor die 2 huilebalken van Ferrari..
Zonde van Albon...had hem die 2e plek gegund..
Maar geweldig voor Gasly!
Die reactie van hem was geweldig!

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 148 times
Been thanked: 212 times

Bericht door nilssonH » 17 nov 2019, 20:52

Hamilton 5 seconden tijdstraf, terecht. Wat een podium met Sainz erbij :mrgreen:

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 60 times
Been thanked: 106 times

Bericht door PCGC » 18 nov 2019, 07:27

Je was miljonair geweest als je dit podium bij de bookies had neergelegd :D

1) Verstappen 2) Gasly 3) Sainz

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 839 times
Been thanked: 236 times

Bericht door Ren Höek » 18 nov 2019, 10:28

Afbeelding

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 18 nov 2019, 12:42

Ook mooi:

Afbeelding

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 92 times
Been thanked: 703 times

Bericht door ShovingNE2 » 18 nov 2019, 18:48

Geweldige race. Enorm genoten.

Maar wat heerlijk dat die rooie fraudeurs er heel hard af gaan.

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 221 times
Been thanked: 226 times

Bericht door Sensation » 20 nov 2019, 08:54

Wordt rete spannend komend seizoen! Ferrari, Mercedes en Red Bull gaan dichterbij elkaar zitten dan ooit te voren. Nu hopen dat Red Bull eens een keertje wél goed doorontwikkeld in de winter en dan zijn ze het te kloppen team. Maar reken maar dat Mercedes na deze races getergd is om Honda een poepie te laten ruiken op motorisch gebied.

RaJitsu
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times

Bericht door RaJitsu » 20 nov 2019, 15:41

Dit is natuurlijk afwachten. We weten niet waar de teams allemaal mee gaan komen en wie wat kan doen in termen van ontwikkeling. Het wordt sowieso een heel interessant seizoen, want er zal flink geïnvesteerd worden in de verschillende infrastructuren door de fabrikanten. We moeten ook niet vergeten dat uiteindelijk aerodynamica het punt is waar echt het verschil gemaakt wordt. Hoe groots wordt daarop ingezet met de veranderingen in 2021 in het vooruitzicht? Men ontwerpt in principe ieder jaar een nieuwe auto, maar de doorontwikkeling telt ook. Red Bull heeft de laatste jaren een reputatie opgebouwd van het kaal beginnen en gedurende het seizoen doorontwikkelen, waardoor men voor het kampioenschap maar weinig kan betekenen.

Het middenveld wordt ook interessant, met name Renault en McLaren. Wat kan Pat Fry die de huidige McLaren ontworpen heeft, voor Renault betekenen waar hij ook meer middelen heeft (niet perse meer geld, maar bijv. wel een eigen windtunnel)? En kan James Key een auto bedenken die het net zo goed doet als of zelfs beter dan die van Pat Fry?

Overigens een ander punt waarover ik zat na te denken. Er zijn mensen die stellen dat Mercedes als fabrikant zou stoppen met F1. Persoonlijk zie ik geen redenen om dit aan te nemen, maar stel dat we even aannemen dat dit wel zo is. Waarom zou Mercedes dan enorm investeren in Brixworth (waar hun motorendivisie zit)? En is Mercedes dan nog wel een interessante motor om te hebben?

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 22 nov 2019, 08:21

Tickets voor F1 Melbourne 2020 binnen!

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 92 times
Been thanked: 703 times

Bericht door ShovingNE2 » 23 nov 2019, 17:34

PCGC schreef:
22 nov 2019, 08:21
Tickets voor F1 Melbourne 2020 binnen!
Nice! Wat betaal je daar voor?

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 23 nov 2019, 23:25

$70 (€43) voor de general admission section (alleen zondags). Dus gewoon met een opklapbaar stoeltje en een sixpack bier op een heuvel. Perfect zicht bij bocht 2. Verder geen poespas.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:

Bericht door nilssonH » 23 dec 2019, 11:49

Niet verrassend, wel mooi (en terecht): Leclerc nu tot 2024 bij Ferrari.

RaJitsu
Bankzitter
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 24 dec 2019, 20:42

nilssonH schreef:
23 dec 2019, 11:49
Niet verrassend, wel mooi (en terecht): Leclerc nu tot 2024 bij Ferrari.
Denk dat dan ook wel duidelijk is dat Hamilton de overstap naar Ferrari nooit gaat maken, tenzij Leclerc op de een of andere manier faalt. Verder heeft Vettel nog steeds een contract. Gaan ze die dan dwingen tweede rijder te worden? Anders dan bij bijv. een Barichello en Raikkonen heeft die volgens mij niet in zijn contract staan dat hij een tweede rijder is. Dus als hij voor zijn plek wil blijven vechten in races.... Gaat Ferrari ze dan met elkaar laten vechten en op een gegeven moment iemand de voorkeur geven? Ik zou het graag zien iig. In Vettel lijkt wel een vuurtje aangewakkerd te zijn in de trant van 'ok, vent, je kan wat....maar ik ook'.

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 25 dec 2019, 11:02

Bijna alle contracten lopen af na komend seizoen, dus dan zou Hamilton eenvoudig kunnen overstappen naar Ferrari (mocht hij dat willen). Als dat gebeurt, dan is Max 1e keuze bij Mercedes. Komend seizoen wordt dus erg interessant en belangrijk.

PS: Bij Vettel krijg ik juist het idee dat hij bezig is met zijn afscheid.
Het zou me niets verbazen als hij stopt na komend seizoen. Al kan RBR ook een optie zijn mocht Max daar vertrekken.

RaJitsu
Bankzitter
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 04 jan 2020, 18:20

Ik denk niet dat Ferrari Hamilton naast Leclerc gaat zetten. Leclerc moet gewoon de man zijn die het moet doen daar en daarnaast komt gewoon een tweede coureur.

Of Max 1e keus zal zijn als Hamilton vertrekt, weet ik niet. Ze hebben nog steeds Russell nog steeds. Het is logisch voor hun om die gewoon te nemen. Misschien gewoon beiden, dat kan ook. Maar ook het contact met Ocon is er nog steeds, aangezien Wolff zijn manager nog altijd is.
Wat ik zeg over Vettel is vooral ingegeven doordat ik eerst hetzelfde idee had als jij, maar dat hij vervolgens wel degelijk begon te vechten. Het lastige voor Vettel is alleen wel dat hij een heel eigen afstelling nodig heeft voor de auto, en dat deze niet overeenkomt met die van de meeste andere coureurs. Dus als hij ergens niet de leidende coureur is, gaat het per definitie minder. Hoewel ik een beëindiging van zijn carrière ook niet uitsluit, denk ik dat hij nog wel even door gaat. Hij schijnt ook weer aan het investeren te zijn door wat andere auto's te rijden om zich te heroriënteren of zijn kennis uit te breiden om zo beter te worden in het afstellen van de auto. Maar een terugkeer naar RBR zou idd kunnen.

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 04 jan 2020, 21:51

RaJitsu schreef:
04 jan 2020, 18:20
Ik denk niet dat Ferrari Hamilton naast Leclerc gaat zetten. Leclerc moet gewoon de man zijn die het moet doen daar en daarnaast komt gewoon een tweede coureur.
Dat lijkt me ook, maar de interesse van Ferrari en daarop volgende reactie van Hamilton zijn wel interessant.
Of Max 1e keus zal zijn als Hamilton vertrekt, weet ik niet. Ze hebben nog steeds Russell nog steeds. Het is logisch voor hun om die gewoon te nemen. Misschien gewoon beiden, dat kan ook. Maar ook het contact met Ocon is er nog steeds, aangezien Wolff zijn manager nog altijd is.
Nou ja, Mercedes heeft altijd bovenmatige interesse in Max gehad. De belangrijkste reden dat Max voor RBR rijdt is omdat hij de garantie kreeg op een heel snel F1 debuut via Torro Rosso, iets dat Mercedes toentertijd niet kon bieden. Maar bij Mercedes is hij zeer welkom, niet voor niets hebben ze in 2018 gesproken met Max over een overstap:
https://www.gpfans.com/nl/artikelen/743 ... -contract/

Daarbij is Max van een andere orde dan Russell en Ocon.
Wat ik zeg over Vettel is vooral ingegeven doordat ik eerst hetzelfde idee had als jij, maar dat hij vervolgens wel degelijk begon te vechten.
Mee eens.
Maar waar Vettel vooral faalde onder druk presteerde Leclerc geweldig, al werd het verschil op het einde wel duidelijk minder. Ik hoop op zich dat Vettel doorgaat, maar hij zal echt minder fouten moeten gaan maken op de belangrijke momenten.

RaJitsu
Bankzitter
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 04 jan 2020, 23:56

Ren Höek schreef:
04 jan 2020, 21:51

Nou ja, Mercedes heeft altijd bovenmatige interesse in Max gehad. De belangrijkste reden dat Max voor RBR rijdt is omdat hij de garantie kreeg op een heel snel F1 debuut via Torro Rosso, iets dat Mercedes toentertijd niet kon bieden. Maar bij Mercedes is hij zeer welkom, niet voor niets hebben ze in 2018 gesproken met Max over een overstap:
https://www.gpfans.com/nl/artikelen/743 ... -contract/
O ja, ik was dit inderdaad vergeten. Dat was ook de reden dat Max als uitzondering dat hogere salaris kreeg waar RBR in de regel vooral werkt met premies.
Daarbij is Max van een andere orde dan Russell en Ocon.
Russell wordt hoger aanschreven dan je denkt. En Ocon was misschien iemand die als iets minder gezien werd, maar groot is dat verschil niet. Het waren Leclerc, Verstappen en Ocon als de mensen van die lichting die als de grote drie werden gezien. Russel is nu echter gearriveerd en ik denk dat hij wel een kans zal krijgen.

Overigens denk ik dat Verstappen bij RBR prima zit. Ik denk dat Newey in principe nog steeds de beste ontwerper is, en vanaf 2021 is er weer een leveled playing field. De motoren zullen dan allemaal ongeveer gelijk zijn, dus dan is het chassis waar men een verschil mee kan maken.

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 07 jan 2020, 11:56

Max heeft tot 2023 bijgetekend bij RBR.
Als nu Honda nog verlengd ziet het er allemaal zeer positief uit.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:

Bericht door nilssonH » 07 jan 2020, 11:58

Leclerc & Max blijven dus allebei gewoon zitten. Ik verwacht dat Hamilton dan ook gewoon bij Mercedes blijft. De grote stoelendans lijkt daarmee ook wel mee te vallen.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 115 times
Been thanked: 103 times

Awards:

Bericht door Trixm » 07 jan 2020, 12:34

Ren Höek schreef:
07 jan 2020, 11:56
Max heeft tot 2023 bijgetekend bij RBR.
Als nu Honda nog verlengd ziet het er allemaal zeer positief uit.
Die verlenging is op voorwaarde dat Honda doorgaat. Daarnaast heeft team Verstappen ongetwijfeld een prestatieclausule ingebouwd.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

RaJitsu
Bankzitter
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 07 jan 2020, 15:24

Denk dat ze bij team Verstappen ook wel inzagen dat dit de beste optie was en een zitje bij Mercedes niet realistisch was. En misschien dat Honda nu het net verlengde contract toch iets langer wil laten doorgaan dan tot na 2021...
Al zou ik als Honda zijnde sowieso eisen dat er altijd een topcoureur zit, stel dat Verstappen alsnog vertrekt, en dat de deal met Aston Martin niet verlengd wordt.

Plaats reactie