Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Formule 1

Discussieer hier met PSV-supporters over andere sporten dan voetbal.
RIO
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 136 times
Been thanked: 293 times

Formule 1

Bericht door RIO » 12 mei 2020, 08:57

Is Vettel niet over the top?
Mo money, Mo honey

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 129 times
Been thanked: 287 times

Bericht door PCGC » 12 mei 2020, 10:40

Ricciardo
Leclerc
Hamilton
Verstappen

Dat zou een heerlijk kwartet zijn wat kan strijden voor de wereldtitel!

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 265 times
Been thanked: 319 times

Bericht door nilssonH » 12 mei 2020, 11:40

Ik denk ook dat het niet helemaal zijn eigen beslissing is geweest, eerlijk gezegd. Hij is niet goed genoeg meer om écht mee te doen om de prijzen, dus zou het mij niet verbazen als Ferrari het ook wel als een kans ziet om door te selecteren. Ricciardo bij Ferrari zou heel tof zijn en in combinatie met een Leclerc ook wel een logische naam.

RIO
Nationale topspeler

Bericht door RIO » 12 mei 2020, 11:58

Sanz is ook een optie toch?
Mo money, Mo honey

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 760 times
Been thanked: 1300 times

Bericht door Maikel_91 » 12 mei 2020, 21:12

RIO schreef:
12 mei 2020, 11:58
Sterker nog, het lijkt Sainz te worden.
https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/3 ... an-vettel/

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 509 times
Been thanked: 437 times

Bericht door Sensation » 13 mei 2020, 09:07

Maikel_91 schreef:
12 mei 2020, 21:12
RIO schreef:
12 mei 2020, 11:58
Sterker nog, het lijkt Sainz te worden.
https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/3 ... an-vettel/
Ik zat gister nog te denken, het zal me ook niks verbazen als Ferrari voor een duidelijke nummer 2 kiest net zoals Mercedes met Bottas heeft gedaan en Red Bull met Gasly/Albon. Meer focus op de eerste coureur en minder interne brandjes te blussen. Dit was met een Ricciardo natuurlijk anders geweest. Ik denk dat ze Leclerc dus echt als eerste coureur gaan bombarderen en Sainz genoegen moet nemen met een plekje daarachter.

Wel jammer want ik heb enorm veel sympathie voor Sainz, maar een heel stuk minder sympathie voor Ferrari (althans; het Ferrari van de laatste jaren, van origine is het natuurlijk een machtig mooi team).

Ricciardo heeft zichzelf mss wel een beetje in de voet geschoten met zijn overgang naar Renault. Lijkt daar niet op zijn plek, gaf aan mogelijk terug te willen naar Red Bull (waarvan Helmut Marko zegt dat, wanneer Albon zo presteert als afgelopen seizoen hij hoe dan ook blijft) en lijkt nu ook naast het zitje van Ferrari te grijpen. Dat vind ik dan wel weer zonde, want ook voor Ricciardo heb ik enorm veel sympathie.

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1510 times
Been thanked: 503 times

Bericht door Ren Höek » 13 mei 2020, 10:33

Ik vond Sainz in zijn Torro Rosso tijd maar een irritant mannetje, vooral terend op zijn vaders naam en bij eigen falen alleen maar wijzend naar anderen (liefst Max).
Maar daarna is hij veel sympathieker geworden, veel zelfkritischer ook. Daarbij vormde hij een erg komisch duo met Lando, jammer dat zij elkaar gehaald worden. Maar ik ben het met je eens, Leclerc zal de duidelijke nummer 1 zijn bij Ferrari.

Ricciardo heeft bij Renault enorm veel geld kunnen ophalen, maar een gelukkige en vruchtbare samenwerking was het inderdaad niet. Zonde, want het is hem gegund.
Ik verwacht dan ook dat hij naar McLaren gaat, als opvolger van Sainz. Waardoor er een plekje vrij komt voor Renault, voor Vettel of misschien zelfs wel Alonso.

Sensation
Internationale topspeler

Bericht door Sensation » 13 mei 2020, 10:39

Ren Höek schreef:
13 mei 2020, 10:33
Ik vond Sainz in zijn Torro Rosso tijd maar een irritant mannetje, vooral terend op zijn vaders naam en bij eigen falen alleen maar wijzend naar anderen (liefst Max).
Maar daarna is hij veel sympathieker geworden, veel zelfkritischer ook. Daarbij vormde hij een erg komisch duo met Lando, jammer dat zij elkaar gehaald worden. Maar ik ben het met je eens, Leclerc zal de duidelijke nummer 1 zijn bij Ferrari.

Ricciardo heeft bij Renault enorm veel geld kunnen ophalen, maar een gelukkige en vruchtbare samenwerking was het inderdaad niet. Zonde, want het is hem gegund.
Ik verwacht dan ook dat hij naar McLaren gaat, als opvolger van Sainz. Waardoor er een plekje vrij komt voor Renault, voor Vettel of misschien zelfs wel Alonso.
A ja Ricciardo naar McLaren zou wel een mooie stap zijn, samen met Norris. McLaren is (leek iig) Renault ook wel voorbij vorig seizoen, ik denk dat hij daar meer stabiliteit heeft om prestaties neer te zetten tov het wispelturige Renault waar ze zichzelf teveel druk opleggen (want: fabrieksteam).

Sensation
Internationale topspeler

Bericht door Sensation » 14 mei 2020, 09:03

@Ren Höek Ricciardo dus idd naar McLaren. Wie gaat Renault naast Ocon plaatsen? Zullen ze het bij Vettel gaan proberen? iig bij Ricciardo gezien dat geld geen probleem is. Wel flink wat wisselingen zo dus voor 2021! Waar ze juist hadden gedacht dat het rustig zou blijven omdat Leclerc en Verstappen langer werden vastgelegd heeft Vettel/Ferrari de carrousel nu behoorlijk op gang gebracht.

https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/3 ... voor-2021/

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 14 mei 2020, 09:28

Sensation schreef:
14 mei 2020, 09:03
@Ren Höek Ricciardo dus idd naar McLaren.
Ah, dat is positief voor hem!
En mooi voor de F1 :)
Wie gaat Renault naast Ocon plaatsen? Zullen ze het bij Vettel gaan proberen?
Ik verwacht van wel, al lijkt Alonso ook een optie.
Alonso heeft natuurlijk een verleden bij Renault en Vettel verdient momenteel een vermogen bij Ferrari, ik ben benieuwd wie het gaat worden.

En een afgang (weer) voor Abiteboul trouwens, het vertrek van Ricciardo. Ieder jaar grote verhalen over de geweldige stappen die ze gezet zouden hebben om vervolgens ieder jaar flink tegen te vallen, Ricciardo werd met veel geld gelokt maar zelfs dat is niet voldoende om hem te behouden. En ondertussen maar blijven wijzen naar RBR en roepen dat ze beter zijn. Onbegrijpelijk eigenlijk dat Renault geen afscheid van hem neemt en een capabel iemand daar neerzet.
Wel flink wat wisselingen zo dus voor 2021! Waar ze juist hadden gedacht dat het rustig zou blijven omdat Leclerc en Verstappen langer werden vastgelegd heeft Vettel/Ferrari de carrousel nu behoorlijk op gang gebracht.
Opvallend inderdaad :D

PS: Hopelijk gaan Lando en Ricciardo dezelfde chemie hebben als Lando en Sainz:

Je kunt in dit filmpje ook goed zien hoe geweldig hun wagenbeheersing is, wat die gasten tijdens het rijden allemaal voor andere dingen doen is echt knap. Maar goed, ze zijn natuurlijk niet voor niets F1 coureurs.

RIO
Nationale topspeler

Bericht door RIO » 14 mei 2020, 11:10

Denk het wel, Ricciardo is een goeie gast.
Mo money, Mo honey

RaJitsu
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 5 times
Been thanked: 13 times

Bericht door RaJitsu » 15 mei 2020, 16:40

Ren Höek schreef:
14 mei 2020, 09:28
En een afgang (weer) voor Abiteboul trouwens, het vertrek van Ricciardo. Ieder jaar grote verhalen over de geweldige stappen die ze gezet zouden hebben om vervolgens ieder jaar flink tegen te vallen, Ricciardo werd met veel geld gelokt maar zelfs dat is niet voldoende om hem te behouden. En ondertussen maar blijven wijzen naar RBR en roepen dat ze beter zijn
Over Abiteboul wordt veel onzin geroepen. Als je de mannen van Ziggo moet geloven of de hoofdzakelijk matige Nederlandse F1-sites zou hij ook allerlei beloften gedaan hebben en geroepen hebben dat hun motor de snelste is. Als je kijkt naar wat er onder hem als organisatie neergezet is daar in Enstone en Viry, heeft hij het gewoon prima gedaan. Dat hij voor zijn team spreekt en ze niet afvalt (terwijl hij wel degelijk zelf-kritisch is) is niet anders dan logisch.

Dat Ricciardo zomaar wegloopt bij een team dat hem alles geboden heeft waar hij om vroeg heb ik wel mijn twijfels over. Natuurlijk is iedereen opportunistisch, maar of McLaren het team is dat gaat groeien? Ik moet het nog zien. Veel mensen denken dat ze daar vorig jaar een enorme stap hebben gezet. Maar ze reden met een auto van een interim-ontwerper. En dat is net de man die nu bij Renault zit. Tot die tijd hadden ze sinds 2012 geen fatsoenlijke auto weten te maken terwijl ze de infrastructuur van een topteam hebben. De vraag is nu hoe goed James Key het gaat doen. Hopelijk voor hun goed. Maar het is niet zo dat hij bij STR briljante auto's gemaakt heeft. Daarnaast schijnt hij moeite te hebben met werken in grote organisaties. Geen idee waar het hem specifiek in zat, maar je hebt dat soort types soms. McLaren is een team dat aan alle nukken van een grote organisatie geleden heeft de afgelopen jaren.

Anyway, voor Ricciardo is het wel prima. Denkt dat hij bij McLaren een betere auto kan verwachten, en verdient zelfs nog iets meer geld dan bij Renault. Apart dat er zo'n groot verschil is vs. Norris.

Die grappen en grollen van vooral Norris heb ik persoonlijk overigens weinig mee. Prima off-track, maar zoals Norris het zelf al zei, zou het wellicht wat meer helpen om een wat serieuzere instelling aan te nemen tijdens het raceweekend.

Ik hoop dat Renault Alonso niet pakt. Die kerel zorgde overal voor problemen intern, terwijl het qua ontwikkeling van de auto geen beste is, maar ondertussen wel een manier van eisen stellen heeft die ten koste van zijn teamgenoot gaan. Iets dat je uit de woorden van Vandoorne toen hij bij F1 Café zat wel kon merken.

Vettel is een prima kerel, maar het probleem met Vettel is dat hij nooit heeft kunnen wennen aan dit concept auto's. Ik weet niet precies waar het aan ligt. De zware hybrides, de turbo-motoren, wellicht aerodynamische aanpassingen tov de vorige generatie auto's met ongeblazen motoren, maar het is overduidelijk dat Vettel niet meer top was sinds 2014 terwijl hij daarvoor zich liet zien als een van de beste coureurs ooit. Daarnaast is het zo dat Vettel tov volgens mij alle andere coureurs, graag rijdt met een vaste achterkant, dus met een accent op onderstuur, waar derest graag met overstuur rijdt. Je kan niet zomaar een auto voor beiden voorkeuren ontwerpen. Ferrari maakte voor het afgelopen en waarschijnlijk dit seizoen een auto met een meer losse achterkant die ook hoger staat, waar Vettel het dus lastiger mee heeft. Gaat hij naar Renault, dan gaan zijn voorkeuren ten koste van Ocon, wat je niet moet willen.

Er wordt gezegd dat Vettel wellicht ook kan stoppen en dat hij tijdens het thuiszitten met zijn gezin is gaan inzien dat hij het wel prima vindt. Uit het statement van Vettel lees ik echter dat Vettel in principe nog wel wil rijden. En hij is natuurlijk slechts 32 nog. En een onlogische keus is Renault natuurlijk niet.

Overigens schijnt de reden dat Vettel niet bijtekende te zijn dat in het contract een 2e coureurs-status was opgenomen. Dat was het breekpunt. Niet dat ene jaar of het lagere salaris. Betekent dus ook dat Sainz waarschijnlijk daarvoor getekend heeft.

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 15 mei 2020, 22:50

RaJitsu schreef:
15 mei 2020, 16:40
Over Abiteboul wordt veel onzin geroepen. Als je de mannen van Ziggo moet geloven of de hoofdzakelijk matige Nederlandse F1-sites zou hij ook allerlei beloften gedaan hebben en geroepen hebben dat hun motor de snelste is. Als je kijkt naar wat er onder hem als organisatie neergezet is daar in Enstone en Viry, heeft hij het gewoon prima gedaan. Dat hij voor zijn team spreekt en ze niet afvalt (terwijl hij wel degelijk zelf-kritisch is) is niet anders dan logisch.
Het laatste ben ik helemaal met je eens, over de rest niet zo.
Natuurlijk heeft Abiteboul kwaliteiten, met name op het organisatorische gebied. Maar voor een fabrieksteam met een flink budget presteert Renault eerder jaarlijks minder dan beter.

In 2017 werden de Renault coureurs 9e en 10e, in 2018 werden ze 7e en 10e en vorig jaar 9e en 14e.
Sainz behaalde dat jaar na zijn overstap naar McLaren bijna het dubbele aantal punten van Ricciardo (96 om 54), de hoogst geplaatste Renault. Norris eindigde maar met 5 punten minder dan Ricciardo en 12 punten meer dan Hulkenberg.

En dat voor een team dat jaarlijks riep dat de motor alleen maar beter was geworden, volledig werd weggereden door het team dat alleen maar gebruik maakte van die motoren (RBR) en daarbij jaarlijks aantoonde dat de Renault motor niet in de buurt kwam van Mercedes en Ferrari. In Drive to Survive is ook goed te zien dat de betrekkingen tussen beide teams ver te zoeken zijn, Horner en Abiteboul kunnen elkaars bloed wel drinken. En waar Horner met RBR de grote mond wel aardig waar kan maken, is dat bij Abiteboul en Renault totaal niet het geval.

Verder bewees McLaren vorig seizoen een beter chassis te hebben dan Renault en rijden ze vanaf volgend seizoen met de Mercedes motor, het lijkt mij dat Renault daar niet tegenop kan.
Ik ben het met je eens dat de zaken omgedraaid kunnen worden, maar ik zie het niet gebeuren onder Abiteboul.

Wat betreft Alonso en Vettel ben ik het weer helemaal met je eens.
Alonso is een fantastische coureur, maar heeft een rottige en lastige persoonlijkheid.
Vettel kan geweldig rijden als de auto hem ligt, wat afgelopen seizoen bij Ferrari echter zeker niet het geval was. Leclerc kon daar uitstekend mee omgaan, Vettel duidelijk niet. En inderdaad, een rol als 2e rijder accepteerde hij niet voor volgend seizoen. Sainz wel, wat ik ook begrijp.
Al zal Ferrari de zaken tactisch veel beter aan moeten pakken willen ze een serieuze kans maken op het kampioenschap, zodra ze in de buurt komen weten ze het iedere keer voornamelijk zelf te verpesten. Ook knap. Wat dat betreft alle lof voor Wolff en Mercedes, ontzettend knap wat ze daar jaarlijks voor elkaar krijgen.

Het heeft er trouwens alle schijn van dat Alonso is benaderd door Renault (dat zijn sterke geruchten geworden), waardoor ik benieuwd ben wat Vettel gaat doen.

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 18 mei 2020, 10:28

Nieuwe ontwikkelingen rondom de huidige stoelendans in de F1:

https://the-race.com/formula-1/ferrari- ... -contract/

Ferrari heeft Vettel nooit een nieuw contract aangeboden en was afgelopen winter al rond met Sainz als opvolger, waarna McLaren snel om de tafel ging met Ricciardo. Daarom is het onlangs allemaal zo gegaan, dat was al lang geregeld achter de schermen.
En blijven Vettel en Renault gedesillusioneerd achter.

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 19 mei 2020, 09:56

Ik vind dit trouwens wel een prima column over Abiteboul:

https://www.gpblog.com/nl/nieuws/59698/ ... XG-lAdGUoA

RIO
Nationale topspeler

Bericht door RIO » 19 mei 2020, 10:24

Met veel bombarie binnengehaald en nu als een dief in de nacht vertrokken. Abiteboul maakt er een boeltje van!
Mo money, Mo honey

Sensation
Internationale topspeler

Bericht door Sensation » 19 mei 2020, 10:30

Ren Höek schreef:
18 mei 2020, 10:28
Nieuwe ontwikkelingen rondom de huidige stoelendans in de F1:

https://the-race.com/formula-1/ferrari- ... -contract/

Ferrari heeft Vettel nooit een nieuw contract aangeboden en was afgelopen winter al rond met Sainz als opvolger, waarna McLaren snel om de tafel ging met Ricciardo. Daarom is het onlangs allemaal zo gegaan, dat was al lang geregeld achter de schermen.
En blijven Vettel en Renault gedesillusioneerd achter.
Wauw!

Geruchten worden sterker dat Alonso naar Renault gaat. Stel je voor dat Renault weer een shittie motor levert die af en toe kan ploffen, dan heb je aan Alonso geen leuke hoor

RIO
Nationale topspeler

Bericht door RIO » 19 mei 2020, 11:27

Popcorn erbij en lekker naar het vuurwerk kijken!
Mo money, Mo honey

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 760 times
Been thanked: 1300 times

Bericht door Maikel_91 » 21 mei 2020, 17:03

https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/3 ... abiteboul/

Las ook ergens dat Mercedes vol voor Vettel zou gaan.

Maar ook weer dat Alonso zonder salaris bij Renault zou willen gaan rijden puur wegens zijn haat voor Vettel. Heerlijk zo'n geruchtenmolen :D

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 21 mei 2020, 21:25

Vettel naar Mercedes zou heerlijk zijn, maar dat zie ik echt niet gebeuren.
Waarom zouden ze het hun ster Hamilton zo moeilijk maken?

Sensation
Internationale topspeler

Bericht door Sensation » 01 jun 2020, 16:30

Ik heb volledig alle respect voor steunbetuigingen omtrent wat er in de VS is gebeurd (op wat er nu uit de hand loopt qua plunderingen en rellen na dan natuurlijk). Maar hoe Hamilton zich uitspreekt vind ik dan wel weer eng. Die doet nu net alsof alle coureurs die zich nog niet via social media hebben uitgesproken allemaal racisten zijn en alsof hij daar in z’n eentje tegen aan t vechten is. Vind dat wel een beetje te ver doorslaan.

Anyway, er gaat in juli dus zeer waarschijnlijk weer geracet worden. Waar voetbal zonder publiek een stuk saaier is kan me dat bij de F1 vrij weinig schelen, ik kijk uit naar de eerste race! Ben benieuwd naar de kalender die ze op gaan stellen en wat daarvan haalbaar wordt. Racen in Oostenrijk lijkt iig een zekerheid te gaan worden.

Thijs85
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 117 times
Been thanked: 222 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 01 jun 2020, 17:44

Met of zonder publiek, F1 kan onmogelijk saaier worden inderdaad.

RIO
Nationale topspeler

Bericht door RIO » 01 jun 2020, 18:18

De enige sport idd die wel zonder publiek kan.
Mo money, Mo honey

Thijs85
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 117 times
Been thanked: 222 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 01 jun 2020, 18:53

Schaatsen doet het buiten Nederland ook al altijd zonder publiek.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 346 times
Been thanked: 652 times

Bericht door deninho32 » 01 jun 2020, 19:54

Voor vrouwenvoetbal verandert er ook weinig in Nederland.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

Plaats reactie