Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Formule 1

Discussieer hier met PSV-supporters over andere sporten dan voetbal.
Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 832 times
Been thanked: 1412 times

Formule 1

Bericht door Maikel_91 » 01 jun 2020, 21:19

Sensation schreef:
01 jun 2020, 16:30
Ik heb volledig alle respect voor steunbetuigingen omtrent wat er in de VS is gebeurd (op wat er nu uit de hand loopt qua plunderingen en rellen na dan natuurlijk). Maar hoe Hamilton zich uitspreekt vind ik dan wel weer eng. Die doet nu net alsof alle coureurs die zich nog niet via social media hebben uitgesproken allemaal racisten zijn en alsof hij daar in z’n eentje tegen aan t vechten is. Vind dat wel een beetje te ver doorslaan.
Zou hij ook op de Dam hebben gestaan vanmiddag?

Hamilton acteert wel een beetje het geweten van de Formule 1 inderdaad.

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 578 times
Been thanked: 485 times

Bericht door Sensation » 02 jun 2020, 11:29

Voorlopige kalender:
5 juli: Oostenrijk
12 juli: Oostenrijk
19 juli: Hongarije
2 augustus: Groot-Brittannië
9 augustus: Groot-Brittannië
16 augustus: Spanje
30 augustus: België
6 september: Italië

8 races in 10 weken, lekker hoor!

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 286 times
Been thanked: 331 times

Bericht door nilssonH » 02 jun 2020, 13:42

Mooi dat ook dit weer gaat beginnen. Ik heb er zin in!

Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 832 times
Been thanked: 1412 times

Bericht door Maikel_91 » 02 jun 2020, 20:26

Dit is nou iets waar ik echt enorm naar uit kijk.

RaJitsu
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 11 times
Been thanked: 25 times

Bericht door RaJitsu » 04 jun 2020, 16:22

Ren Höek schreef:
15 mei 2020, 22:50
Natuurlijk heeft Abiteboul kwaliteiten, met name op het organisatorische gebied. Maar voor een fabrieksteam met een flink budget presteert Renault eerder jaarlijks minder dan beter.
Als je kijkt naar hun eindstand in de constructeurskampioenschap, zie je dat het niet waar is dat je jaarlijks minder presteren, sinds ze teruggekomen zijn. Vorig jaar voor het eerst een stapje terug. Verder klopt het niet dat Renault het budget heeft van wat typisch een fabrieksteam is. RBR, Mercedes en Ferrari hebben een veel hoger budget. McLaren overlegde vorig jaar voor het eerst een jaarbudget dat iets lager was dan dat van Renault, maar over de afgelopen jaren hebben ze wel veel meer geld in hun infrastructuur kunnen stoppen dan Renault.
En dat voor een team dat jaarlijks riep dat de motor alleen maar beter was geworden, volledig werd weggereden door het team dat alleen maar gebruik maakte van die motoren (RBR)
RBR heeft veel meer geld dan Renault en dus is dat chassis logischerwijs beter. Verder klopt het gewoon dat die motor steeds beter geworden is. In bepaalde races op hoogte gingen ze zelfs zeer goed. Alleen wordt er gesteld door bepaalde media dat vanuit Renault gezegd zou zijn dat hun motor de beste zou zijn of net zo snel als die van Renault, wat niet waar is. Het verschil tussen prestaties en vermogen wordt door veel mensen (inclusief Jack Plooij) niet begrepen.
de betrekkingen tussen beide teams ver te zoeken zijn, Horner en Abiteboul kunnen elkaars bloed wel drinken. En waar Horner met RBR de grote mond wel aardig waar kan maken, is dat bij Abiteboul en Renault totaal niet het geval.
Veel van de dingen die in DTS te zien waren zijn onzin en over-geromantiseerd. Dat moment waarop ze elkaar voor het eerst zouden zijn tegengekomen nadat Ricciardo de overstap had gemaakt, klopt van geen kanten.

Red Bull heeft er expres voor gekozen om de relatie met Renault te frustreren omdat ze dachten dat ze Renault zo konden motiveren om een snellere motor te bouwen. Dit heeft ze overigens vrij veel gekost in de industrie, inclusief de kans op een Mercedesmotor, waarop ze met hangende pootjes toch weer terug moesten naar Renault. Bij Renault doen ze heus wel hun best, maar ze hadden de middelen (geld, mensen en overige infrastructuur die na de engine freeze voor een flink deel weggesaneerd was en onder Abiteboul met beperkte middelen weer is opgebouwd) niet om dit zo snel te doen. Renault had niet de mogelijkheid om het miljardenbedrag dat Honda er tegenaan gooide er in te steken. Verder denk ik dat Honda in Tochigi wel een betere infrastructuur voor motorontwikkeling heeft staan. De prestaties van Honda over de afgelopen twee jaar doet mij ook vermoeden dat een hoop van de problemen met McLaren destijds vooral aan de zijde van McLaren gezocht moeten worden. Met de Renault, waar ze de auto echt voor ontwikkeld hadden, ging het het eerste jaar ook totaal niet.
Verder bewees McLaren vorig seizoen een beter chassis te hebben dan Renault en rijden ze vanaf volgend seizoen met de Mercedes motor, het lijkt mij dat Renault daar niet tegenop kan.
McLaren had inderdaad weer een redelijk chassis, voor het eerst sinds iets van 2012. Vreemd dat iedereen Renault aanspreekt op hun chassis terwijl ze sinds 2016 pas weer terug zijn, maar niemand praat over McLaren dat ook nog altijd een groot team is. Je zag in DTS Carlos Sainz ook zeggen dat hij niet snapte waarom ze niet winnen met wat ze daar in Woking hebben. En in de Beyond the Grid podcast met Kovalainen zegt Tom Clarkson (presentator van die podcast) ook dat McLaren nog altijd een groot team is, terwijl bij The Race laatst opgemerkt werd dat er kennelijk in al die tijd weinig mensen bij McLaren weggegaan zijn en de ingrepen van de laatste tijd (een derde van het personeelsbestand weg, 70 bij het F1 team) te maken hebben met een downsizing die kennelijk nodig was en de komende tijd doorgezet worden.
Om wat meer details te geven over wat ik hierboven al zei: McLaren bevestigde op een gegeven moment James Key als nieuwe technische directeur voor 2019. Matt Morris (die hem niet mag wegens een probleem dat ze bij Sauber hadden) vertrok en toen moesten ze een interim-oplossing zoeken. Dit werd Pat Fry en Pat Fry heeft de McLaren van vorig jaar ontworpen. Dus dat McLaren als team zomaar tot een goed chassis is gekomen.... Dit is iets wat ik me afvraag. Voor mij lijkt het op een toevallige schot in de roos die ze met Fry hadden. Als alles volgens planning was gegaan, had Fry daar nooit gewerkt. Aangezien Fry vanaf dit jaar voor Renault werkt, is het niet vreemd wanneer we gaan zien dat Renault weer stappen gaat nemen.

De invloed van de Mercedesmotor wordt steeds minder, omdat de andere merken het meer bij weten te halen. Natuurlijk ontwikkelt Mercedes door, maar McLaren neemt niet de implementatie af van Mercedes, dus de mate waarin ze van de Mercedes kunnen profiteren is iets dat je je kan afvragen.
Ik ben het met je eens dat de zaken omgedraaid kunnen worden, maar ik zie het niet gebeuren onder Abiteboul.
Ik denk juist dat Abiteboul juist bewijst dat onder hem de infrastructuur gewoon steeds beter voor elkaar komt. Hij bouwt of rijdt de auto natuurlijk niet. En dat de windtunnel problemen vertoonde is ook zijn schuld niet.

Toen Renault in 2016 Enstone weer overgenomen had (veel mensen denken dat Lotus dat team runde, maar dit is niet zo, ze waren slechts een sponsor zoals Alfa nu bij Sauber) troffen ze feitelijk hetzelfde team aan dat ze in 2009 verkocht hadden. Maar dan dus jaren ouder, terwijl er niets geüpdatet was. De windtunnel was onbruikbaar, 200 van de 600 mensen waarmee ze het achter gelaten hadden waren ontslagen terwijl een team als McLaren met 800 mensen werkt (inmiddels 70 minder) en zelfs zaken als CFD-licenties waren niet vernieuwd. Kortom, Abiteboul en consorten konden aan de gang. Zie maar eens 200 mensen aan te nemen terwijl het mensen met zeer specifieke skills zijn, die allemaal ergens in de racerij aan de gang gegaan zijn, hoofdzakelijk in de F1 met concurrentiebedingen.
Wat dat betreft alle lof voor Wolff en Mercedes, ontzettend knap wat ze daar jaarlijks voor elkaar krijgen.
Maar niet Hamilton?
Het heeft er trouwens alle schijn van dat Alonso is benaderd door Renault (dat zijn sterke geruchten geworden), waardoor ik benieuwd ben wat Vettel gaat doen.
Ik denk dat Vettel sowieso niet zomaar bij een middenmotor/subtopper gaat rijden. Ik denk dat hij gewoon stopt. Ik vraag me af wat Vettel gaat doen als Ferrari hem teamorders gaat geven dit seizoen. Gewoon reageren als een prof? Of meer het multi21-negeerwerk / de boodschap die hij wat jaren terug ook voor Charly had....
Over Alonso zegt iedereen dat hij interessant is, maar tegelijkertijd weet iedereen ook dat hij een probleem vormt. Ik hoorde dat Liberty bereid is een bonus te geven voor degene die Alonso neemt, dus dan zou het wellicht alsnog interessant zijn. Maar ik betwijfel het of hij ooit nog terugkomt. Als Zhou het goed doet in de F2, hoop ik dat ze hem nemen. Een Chinees zou een unicum zijn voor de F1, en commercieel zal het wellicht ook helpen voor Renault. Vorig jaar was hij iig goed bezig. In principe was Hubert het grote Renault-talent. Maar ja....
Ren Höek schreef:
19 mei 2020, 09:56
Ik vind dit trouwens wel een prima column over Abiteboul:

https://www.gpblog.com/nl/nieuws/59698/ ... XG-lAdGUoA
GPBlog kan ik moeilijk serieus nemen. Zowel de columns die zwak ingegeven zijn als de manier waarop ze nieuwsposten waarbij ze uit één interview van een andere medium acht artikelen schrijven plus het nodige herhalen en zaken ook nog eens zeer selectief opschrijven of zelfs verkeerd vertalen waardoor de schrijver niet eens begrepen heeft wat er werkelijk gezegd is. In bepaalde gevallen zijn er zelfs zaken gesteld die tegengesteld waren aan wat in de bron verteld werd.

Ik kreeg laatst ook een 'analyse' van hen doorgestuurd over de Red Bull Academy en hoe geweldig dat zou zijn waar de ongeïnformeerdheid van af spatte. Iets dat overigens in de comments ook gewoon rechtgezet werd.
Maikel_91 schreef:
01 jun 2020, 21:19
Sensation schreef:
01 jun 2020, 16:30
Ik heb volledig alle respect voor steunbetuigingen omtrent wat er in de VS is gebeurd (op wat er nu uit de hand loopt qua plunderingen en rellen na dan natuurlijk). Maar hoe Hamilton zich uitspreekt vind ik dan wel weer eng. Die doet nu net alsof alle coureurs die zich nog niet via social media hebben uitgesproken allemaal racisten zijn en alsof hij daar in z’n eentje tegen aan t vechten is. Vind dat wel een beetje te ver doorslaan.
Zou hij ook op de Dam hebben gestaan vanmiddag?

Hamilton acteert wel een beetje het geweten van de Formule 1 inderdaad.
Ik vond dit juist wel sterk. Niet politiek correct doen, en gewoon vertellen hoe iets op hem over kwam. Hij gaf puur zijn gevoel aan, en het was simpelweg de waarheid. In een bijna compleet blanke omgeving van de F1 is een van de weinig donkere mensen de enige die er wat over te zeggen heeft. Zeer typisch, en iets dat hem kennelijk tegenviel. Hij zegt niet dat anderen racisten zijn, maar suggereert wel dat ze als groep onverschillig zijn obv dat ze als een complete groep bekende mensen met een bereik hier niets over zeiden.

tijn0
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 167 times
Been thanked: 219 times

Bericht door tijn0 » 07 jun 2020, 08:36

Alonso heeft jarenlang Honda af zitten zeiken, wat ik niet zo chic vond. Grappig, met zijn opmerkingen over F2 en dergelijke, maar niet zo chic. Zeker als je dan ziet dat Honda wel een motor kan bouwen, waarmee en team races kan winnen. Ik zou hem niet heel erg missen, eerlijk gezegd. Leuk om zijn poging in de Indy500 te bekijken, volgend jaar, maar vind hem nogaal uit de hoogte doen. En hij zou toch weer het verkeerde team kiezen en achterin meehobbelen.

Vettel gun ik nog wel een kans op eerherstel, al kan ik mij ook voorstellen dat hij wel even de familieman wil gaan zijn. Wat zou de lockdown daarin trouwens betekenen, voor coureurs? Ineens leef je maandenlang een leven dat jarenlang niet echt kon. Doet dat iets met de honger en wil om je leven zo op het spel te zetten, elke week?
Anyhow, zou vooral op Merdedes mikken, als ik hem was. Vraag me ook af of Hammer er nog zin in heeft, na een zevende titel. Hij flirt wel vaak met de gedachte te stoppen.

Overigens kan ik zijn (Hamilton) "extremere" ideeën en doen wel waarderen. Hij is een heel groot naam, met een erg mooi verhaal, en heeft zo invloed (al is het klein) op zaken waar wij geen invloed op hebben. Dan ben je het misschien verplicht, zeker als zoon van een zwarte man en witte moeder. Veel "neutraler" krijg je het niet. Misschien omdat ik een enorm zwak heb voor de man en waar hij vandaan komt, maar ik kan mij niet aan hem storen. Voor mij is hij wel een held.

Max zou ik zoiets niet zo snel zien doen. Ik vind hem leuk voor de camera, omdat hij best gevat is. Hij heeft de nuchterheid van een boer en is een van de coureurs die de sport leuker maakt om naar te kijken. Daarnaast is hij Nederlands en dat is het meest belangrijk 😋. Ik vind hem echter ook wel een hork, soms. Direct, denkt niet altijd even goed na, lijkt zich met niks anders bezig te houden dan zijn loopbaan (wat natuurlijk heel goed is), en lijkt op sommige manieren wel wat op zijn weinig sympathieke vader.
Uiteindelijk kan ik respect opbrengen voor sporters die staan voor zaken die niet bij de sport horen. Weinig mensen kennen de podia die zij kennen en je kunt daar je stem echt laten horen. Max staat in Nederland op bijna eenzame hoogte, in de buurt van Frenkie. Zijn stem zou veel kunnen doen.

RaJitsu
Bankzitter
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 09 jun 2020, 19:19

De vraag is waar Vettel heen moet. Hoeveel eerherstel is er mogelijk bij Renault? Ik denk overigens niet dat er veel verschil zit tussen de reguliere winterstops en deze tijd dat ze langer thuis zitten. Ik neem aan dat een Vettel ook tijdens de zomerstop gewoon bij zijn gezin is, en tussen de races ook. Ik denk dat het meer een intern verhaal is, de realisatie of coureurs het racen wel echt missen.

Alonso gun ik niets, en ik kan me ook niet voorstellen dat iemand zo gek is om hem te nemen. Er zijn weinig, of eigenlijk geen coureurs waar mensen gewoon openlijk negatief over zijn met betrekking tot zijn karakter en hoe hij zich steeds gedraagt als over Alonso. In de media, zoals een Nathalie Pinkham die het had over zijn verdelende karakter, Rosberg die sprak over zijn politiek spelletjes binnen teams, Chandhok die stelde dat Alonso bijna overal met problemen wegging, Horner die stelde dat Alonso overal een chaos veroorzaakte en hij hem daarom nooit in een team wilde hebben, en laatst weer Kovalainen die in de Beyond the Grid podcast aangaf dat het verschil tussen Hamilton en Alonso was dat ondanks dat ze beiden zeer gedetailleerd zijn, Alonso zeer stellig en veeleisend is waar Hamilton gewoon het gesprek aanging met mensen. Hierbij leek hij tussen de regels leek te bedoelen dat hij Alonso meteen een soort autoritaire rol probeert in te nemen.

Alonso presteerde het ook om gewoon heel Honda als fabrikant tegen zich te krijgen, waardoor Honda hem niet eens van een motor wilde voorzien toen hij Indy wilde rijden.

Het is lastig om een uitspraak te doen over hoe coureurs als persoon zijn. Zoals ik al aangaf, waardeer ik het wel wanneer iemand maatschappelijk betrokken is en wat meer van zijn persoon laat blijken. Max is nog altijd vrij jong, weinig levenservaring en erg beschermd opgevoerd. En inderdaad wel karaktertrekken van zijn vader inclusief het horkerige. In de pr-items vind ik hem vaak wat te gemaakt. Maar goed, dat maakt niet veel uit. Er zijn veel ideeën over hoe Jos precies is. Ik heb tijdens mijn studie hem wel eens mogen meemaken via een project bij de grootste schadehersteller van Nederland die in Limburg zit, en waar iemand van mijn studiegenoten contacten had. Konden we met een man of 15 met hem praten. Was wel cool en de no-bullshit-mentaliteit van Jos kon ik eigenlijk wel waarderen (al was dit in het auto-wereldje sowieso de norm) aangezien hij daar ook gewoon consequent in is. Ik heb wel het idee dat hij zichzelf daarmee enorme druk oplegde, en dat Max dit wat beter lijkt te doen. Dat Jos dan wel eens een uitlaatklep nodig had is daar misschien wel een logisch gevolg van.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 180 times
Been thanked: 403 times

Bericht door PCGC » 21 jun 2020, 11:55

RTL Duitsland stopt na dit seizoen met het uitzenden van de Formule 1. Gunstig voor Ziggo dit lijkt me, zijn stiekem toch best veel mensen die nog F1 kijken via de Duitser en die nu of naar Ziggo moeten of geen F1 meer zien.
(Uiteraard zijn er natuurlijk nog andere mogelijkheden om dit te omzeilen)

RaJitsu
Bankzitter
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 26 jun 2020, 18:39

Ik denk dat de meeste mensen die Ziggo hebben al naar Ziggo Sport kijken. Andere mensen zullen misschien Ziggo Sport nemen, maar ik hoop dat ze weten dat ze via F1 TV een veel interessanter aanbod kunnen krijgen.

Ik vind het overigens een zeer kwalijke trend, dat F1 overal achter de decoder verdwijnt. Ik was als kind nooit geïnteresseerd geraakt in de F1 als het niet op de open zender was.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 27 jun 2020, 00:09

Sky Sports is in mijn ogen ongeëvenaard.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1711 times
Been thanked: 604 times

Bericht door Ren Höek » 27 jun 2020, 10:20

Ik heb geen Ziggo, dus ik keek via RTL Duitsland. Jammer dat ze ermee gaan stoppen.
Voor mij houdt het in dat ik een abonnement op F1 TV ga nemen.
RaJitsu schreef:
26 jun 2020, 18:39
Ik vind het overigens een zeer kwalijke trend, dat F1 overal achter de decoder verdwijnt. Ik was als kind nooit geïnteresseerd geraakt in de F1 als het niet op de open zender was.
Helemaal mee eens!
En voor mij geldt hetzelfde.

Thijs85
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 147 times
Been thanked: 280 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 27 jun 2020, 14:56

Is alleen maar goed dat het uit de picture raakt. Klimaat-technisch en sociaal-economisch een verderfelijk, patserig feestje.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 28 jun 2020, 01:28

Hahaha

RaJitsu
Bankzitter
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 28 jun 2020, 19:44

PCGC schreef:
27 jun 2020, 00:09
Sky Sports is in mijn ogen ongeëvenaard.
Maar om dat te krijgen in Nederland moet je wel lopen kunstelen. Of iets als IPTV nemen. Illegaal downloaden kan natuurlijk ook, maar dan kun je pas een paar uur later kijken.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 28 jun 2020, 22:19

IPTV nemen inderdaad, gewoon afspelen via je Smart TV, Amazon Firestick, Shield of Chromecast. Zo gemakkelijk.

RaJitsu
Bankzitter
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 30 jun 2020, 22:32

Mooie opening van de herstart van het seizoen dat nooit begon:

Een uur lang.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 30 jun 2020, 22:36

Max grote favoriet zondag @RaJitsu, ivm nieuwe updates?

tijn0
Geselecteerd voor Oranje

Bericht door tijn0 » 01 jul 2020, 11:05

Mercedes heeft toch ook updates?
Ik vind ze wel positief klinken en dat Ferrari nog iets achter lijkt te lopen, is ook niet negatief. In een seizoen van maximaal 15 races, telt iedere race net iets zwaarder.

Hammer lijkt me topkandidaat. Ik gun het hem ook, maar ben uiteraard meer voor Max. Benieuwd of we hun DAS systeem nog terug gaan zien en wat dat gaat betekenen.

By the way, dacht gelezen te hebben dat ze voor Oostenrijk de rest van het seizoen bekend willen maken. Vraag me af of dat zal lukken. Anders krijg je wel een rare situatie, als je op voorhand niet weet hoe lang een jaar is, is het lastig je strategie te bepalen i.h.k.v. updates en vervangende onderdelen.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1711 times
Been thanked: 604 times

Bericht door Ren Höek » 01 jul 2020, 12:12

De Red Bull leek goed te zijn in de voorbereiding en komend weekend kunnen ze al meteen gebruik van een verbeterde motor en de updates. Dat voorspelt veel, maar het is natuurlijk altijd afwachten.

Mercedes zal zoals gebruikelijk weer heel goed zijn.
En ook zij hebben komend weekend al updates.

Ferrari lijkt tegen te vallen, de voorbereiding was niet geweldig en ze hebben nog maar weinig updates.

Ik ben heel benieuwd komend weekend, ik heb er zin in!

RaJitsu
Bankzitter
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 01 jul 2020, 15:01

PCGC schreef:
30 jun 2020, 22:36
Max grote favoriet zondag @RaJitsu, ivm nieuwe updates?
Lastig. Je bent geneigd om te zeggen van wel. Maar de vraag is hoe alle auto's het doen op hoogte. We zagen dat de Honda daar prima ging, maar nu ze die motor geüpdatet hebben, is dat nu nog steeds zo? Verder is Red Bull vroeg in het seizoen nooit geweldig. Er zijn verhalen dat ze dit nu wel goed voor elkaar hebben, maar ik ben meer van eerst zien dan geloven. Hetzelfde geldt voor Mercedes die hun problemen op hoogte zouden hebben aangepakt.

Wel is het zo dat we vanuit Mercedes zoals altijd weinig horen over hoe ver ze zijn, terwijl RBR eigenlijk altijd hoog van de toren blaast omtrent hoe goed ze wel niet zullen zijn en hoe indrukwekkend komende updates zullen zijn. Uiteindelijk heeft tot nu toe Mercedes meestal hun zaken wel voor elkaar gehad, en RBR in mindere mate.

Het is lastig te voorspellen voor mij nu. Want ook de Racing Points zagen er goed uit. Perez die een podium scoort zie ik ook wel gebeuren, als de Mercedesmotor daar goed werkt. Als het op een gevecht op de baan aankomt, hebben de Mercedessen en dus ook de Racing Point altijd een nadeel.

Kortom, lang lul-verhaal waarmee ik zeg dat ik het niet weet :) RBR had echter hun zaken tijdens de tests al prima voor elkaar en Honda schijnt een enorme update te hebben die niet eens een update mag heten, aangezien dit de eerste motor is. Of trouwens, dit zeg ik nu wel, maar ik weet niet hoe het zit tov Melbourne. Want toen hadden ze natuurlijk de motor ook al in de auto zitten, en die hebben ze nu geüpdatet. Is de motor die ze er nu in hebben liggen dan de eerste motor, omdat er niet mee geracet is? Of de tweede motor? Want de motor die ze in Melbourne hadden is natuurlijk wel al gehomologeerd.

Iemand dit dit laatste weet?

Anyway, ik heb even een Fantasy league opgezet. Code: 56607f0304 Zie: https://fantasy.formula1.com/

Ik heb twee teams toegestaan. Persoonlijk gebruik ik het om één team te nemen om het spel echt te spelen en het andere team waarin ik wat crazy dingen probeer die misschien wel werken. Ik stel voor dat we als teamnaam (een variant op) onze nick hier gebruiken.

tijn0
Geselecteerd voor Oranje

Bericht door tijn0 » 01 jul 2020, 19:24

Gehomologeerd?

Dat is als overnachten bij een homoseksueel?

Ah: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Homologatie_(sport)

tijn0
Geselecteerd voor Oranje

Bericht door tijn0 » 03 jul 2020, 11:38

Eerste Mercedesmotor geploft?

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 03 jul 2020, 11:52

Mercedes net bevestigd dat ze het DAS-systeem gaan gebruiken. Red Bull houdt zich nog stil.

RaJitsu
Bankzitter
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 03 jul 2020, 16:17

Toto heeft kennelijk tegen RBR gezegd dat ze dit weekend geen protest moeten indienen, omdat het moet gaan om de terugkomst van F1 en de viering daarvan.... :lol: :lol:
Zo ken ik er nog wel een paar....

Misschien was het ook ironisch bedoeld....

tijn0
Geselecteerd voor Oranje

Bericht door tijn0 » 03 jul 2020, 21:27

In elk geval zijn ze sterk begonnen, de ditmaal zwarte pijlen.

Plaats reactie