Formule 1

Discussieer hier met PSV-supporters over andere sporten dan voetbal.
Plaats reactie
RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 18 times
Been thanked: 33 times

Formule 1

Bericht door RaJitsu » 26 aug 2017, 01:20

Alright, hier dus over the pinnacle of motorsports.

En we hebben het komend weekend een van de mooiste races van het jaar in het vooruitzicht, Spa-Francorchamps. Naar verluidt zullen er 80.000 Nederlanders aanwezig zijn en is er kans op regen. Kansen voor Max om op zijn thuiscircuit (komt niet alleen het dichts in de buurt van Nederland, hij is er ook geboren en gebruikt actief dat paspoort om rond te reizen, dus dan is het gewoon zijn thuiscircuit) te scoren?

SKERLA
International
Clubvoorkeur:

Bericht door SKERLA » 26 aug 2017, 09:46

Kansen op het podium lijken er (nog steeds) alleen te zijn als er wat gebeurt met de voorste vier en/of het weer.
Eensch.

Treok
Ballenjongen
Clubvoorkeur:

Bericht door Treok » 26 aug 2017, 12:25

Een seconde achter Kimi, Hamilton en Vettel. Als die 80.000 niet voor een bak regen gaan zorgen, wordt het P5 of 6 in een verder oersaaie race voor Max.

SKERLA
International
Clubvoorkeur:

Bericht door SKERLA » 26 aug 2017, 12:29

Ze lijken (leken?) vooral moeite te hebben om de snelle sectoren 1 en 3 te combineren met 2, in een juiste set-up.
Het is natuurlijk ook het langste rondje, dus dat het verschil groter is dan normaal is logisch.
Eensch.

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 724 times
Been thanked: 2241 times

Bericht door ShovingNE2 » 26 aug 2017, 12:34

Dit kon inderdaad wel eens een race in niemandsland worden voor Max. Of een race lang knokken met zijn teamgenoot.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 317 times
Been thanked: 636 times

Bericht door PCGC » 27 aug 2017, 05:31

5% kans op regen nu voor 2uur, gaat hem niet worden ben ik bang.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 185 times
Been thanked: 321 times

Bericht door Heruone » 27 aug 2017, 14:20

En auto kapot... Zonde, een betere auto en hij rijdt iedereen het snot voor het oog :)
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 164 times
Been thanked: 271 times

Bericht door koetje » 27 aug 2017, 14:26

En dan roept een belgische journalist (een land wat nooit iets wint) dat de pech bij echte kampioenen nooit lang duurt.

Het leek mij niet dat Verstappen net te veel van zijn auto vroeg.

Papi
Jeugdspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times

Bericht door Papi » 27 aug 2017, 14:32

Zo sneu zeg. Ongelooflijk. Zou helemaal gek worden als Max zijnde.

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 480 times
Been thanked: 297 times

Bericht door Grasmat » 27 aug 2017, 15:00

In een Mercedes of Ferrari had ie met grote afstand bovenaan gestaan. Zonde dat de kwaliteit van de auto zo bepalend is en niey de kunde van de chauffeur. En aangezien beide teams voor volgend jaar ook al gevuld zijn, zullen we samen met Verstappen moeten hopen op een wat meer betrouwbare en snellere Red Bull wagen komend seizoen.

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 27 aug 2017, 17:51

Grasmat schreef:In een Mercedes of Ferrari had ie met grote afstand bovenaan gestaan. Zonde dat de kwaliteit van de auto zo bepalend is en niey de kunde van de chauffeur. En aangezien beide teams voor volgend jaar ook al gevuld zijn, zullen we samen met Verstappen moeten hopen op een wat meer betrouwbare en snellere Red Bull wagen komend seizoen.
Dat hij bovenaan zou hebben gestaan is natuurlijk maar de vraag. Verstappen is zeer getalenteerd, maar dat zijn anderen ook. Als je het verloop van hun pré-F1 carrière gaat vergelijken tussen alle F1-coureurs, wat meer te vergelijken is, dan komt Verstappen daar ook niet als beste uit.

Gewoon afwachten totdat hij er komt, middels een verbeterde RedBull, of een topteam na 2019 (of wanneer zijn contract ook afloopt).

Hoe dan ook, zeer jammer de vroege uitval. Maar we weten dat het een probleem is met de Renault-PU en helaas wijst toeval uit dat Verstappen vaker pech heeft. Het gebeurt nu eenmaal. We hebben vorig jaar Hamilton er een kampioenschap door zien verliezen, waar hij anders zeer dominant kampioen geworden was.

Goede race van Hamilton met een mooie inhaalactie op Raikkonen en goed verdedigd tov Vettel. De Ferrari bleek andermaal net zo snel als de Mercedes. Mooi voor Ricciardo dat hij weer een podium kan bijschrijven, interessant genoeg mede door de gele vlag-situatie die door de pech van Max veroorzaakt werd.

Ben benieuwd wat ze bij Force India gaan doen. Mallya stelde de vorige keer dat er goede afspraken gemaakt zouden worden, maar wat die afspraken dan zijn? Of zijn die afspraken gewoon in de wind geslagen?"

Die Steiner tijdens dat interview vooraf was ook een grap. 'We zijn onafhankelijk'. Maar ook 'zonder Ferrari hadden we hier niet gestaan'. Ze kopen werkelijk alles wat ze mogen kopen en daarmee is het gewoon het B-team van Ferrari en geen ècht F1 team dus. Overigens lijkt Sauber daar ook voor een flink deel heen te gaan voor volgend jaar.

Ook apart dat Ramselaar kennelijk niet op de keeper durft af te gaan en gewoon een bal er langs kan schieten of de keeper niet wil/kan passeren op voetballend vermogen. Niveau anno 2017?

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 807 times
Been thanked: 611 times

Bericht door Sensation » 29 aug 2017, 12:48

koetje schreef:En dan roept een belgische journalist (een land wat nooit iets wint) dat de pech bij echte kampioenen nooit lang duurt.

Bij Peptalk gaf hij aan dat de monteurs letterlijk een bougie loshaalden en weer vast zette en de auto startte feilloos. Bizar dat dit soort kleine dingetjes de oorzaak zijn van zijn pech. Dit kan je idd niet op de coureur afschuiven dat hij teveel van zijn auto vroeg.[/b]
#SzoboszlaiForBallonD'Or

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 185 times
Been thanked: 321 times

Bericht door Heruone » 29 aug 2017, 18:27

Sensation schreef:
koetje schreef:En dan roept een belgische journalist (een land wat nooit iets wint) dat de pech bij echte kampioenen nooit lang duurt.

Bij Peptalk gaf hij aan dat de monteurs letterlijk een bougie loshaalden en weer vast zette en de auto startte feilloos. Bizar dat dit soort kleine dingetjes de oorzaak zijn van zijn pech. Dit kan je idd niet op de coureur afschuiven dat hij teveel van zijn auto vroeg.
Sowieso was de gehele uitzending interessant. Zeker het kijken waard. Om wat interessante dingen er kort uit te pikken: kennelijk zit er een begrenzer op de auto waardoor het motorblok nooit kan ontploffen. Het gevolg is dus dat je dan mogelijk stil kan vallen zoals afgelopen zondag.

En verder ook een interessant feitje wat benoemd werd: het probleem ligt niet zozeer bij Red Bull zelf, maar bij Renault. De monteurs van Red Bull kunnen niet in de motor zelf en vaak worden onderdelen gewoon kapot, maar half werkend of zelfs gewoon incompleet aangeleverd.

https://www.youtube.com/watch?v=SlT5yVf6wxw
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 831 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 29 aug 2017, 20:23

Een coureur die te veel van zijn auto vraagt, kun je ook vertalen naar "een auto die niet levert waar de coureur om vraagt"

Verder moet ik wel zeggen, en volgens mij sta ik daar alleen in, dat Max zich al wel als een echte vedette gedraagt. Ik vind het voor iemand die net komt kijken af en toe iets té. Formule 1 is natuurlijk geen voetbal, maar voor mij is het alsof Kenneth Paal na de winterstop zou zeggen alsof Cocu er geen klote van snapt.

SKERLA
International
Clubvoorkeur:

Bericht door SKERLA » 29 aug 2017, 20:31

Totaal niet te vergelijken omdat voetbal een teamsport is, en Formule 1 niet. Wereldkampioen als coureur is de hoofdprijs, een voetballer wordt individueel geen kampioen.
Eensch.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 30 aug 2017, 01:21

Je kan Max pas afrekenen op het moment dat ie een kampioenswaardige auto onder zijn kont heeft. Dan kan je kijken of zijn praatjes in de media etc. terecht waren. Wordt ie wereldkampioen heeft ie gewoon gelijk gehad en was het enige wat er mankeerde een goede auto (en dus niet zijn kwaliteiten als coureur, of overdreven gedoe). Faalt ie, is ie dus overschat geweest. Best simpel eigenlijk.

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 31 aug 2017, 13:33

Josef Dettelbacher schreef:Een coureur die te veel van zijn auto vraagt, kun je ook vertalen naar "een auto die niet levert waar de coureur om vraagt"
Dit is veel te makkelijk natuurlijk. De coureurs kunnen veel sneller dan de auto of individuele onderdelen (banden en remmen vooral) kunnen leveren. En het is ook een kwaliteit om deze zaken te managen.

Dit is echter niet waar het bij Max om gaat. Dat is gewoon mechanische pech waar hij niets aan kan doen. Het is ook niet dat de Renault de belasting gewoon niet aan kan, want dan zou het ding altijd uitvallen, zowel bij RBR als bij Renault bij alle 4 de coureurs, hoewel Max momenteel vaker het kortste stokje trekt.
Verder moet ik wel zeggen, en volgens mij sta ik daar alleen in, dat Max zich al wel als een echte vedette gedraagt. Ik vind het voor iemand die net komt kijken af en toe iets té. Formule 1 is natuurlijk geen voetbal, maar voor mij is het alsof Kenneth Paal na de winterstop zou zeggen alsof Cocu er geen klote van snapt.
Dit doet hij al vanaf het begin, en dan nog mensen die riepen hoe lekker gewoon en bescheiden hij is. :roll:

Waarschijnlijk nu nog steeds. Maar ja, hij is gewoon altijd de beste geweest en iedereen in zijn omgeving vertelt hem dat ook. De twee journalisten (die zichzelf lekker opportunistisch geen journalist noemen) die hem het nauwst volgen behoren ook tot zijn grootste fans en zullen het ook briljant vinden en het compleet verdedigen wanneer Max een flinke stomende drol op hun gezicht achterlaat terwijl ze aan het slapen zijn. Dan is het niet vreemd dat Max niet bepaald open staat op kritiek over zichzelf en zijn zelfbeeld behoorlijk positief is. In combinatie met dat sterke karakter dat hij duidelijk van zijn vader overgenomen heeft, neigt dat vanzelf naar het beeld dat jij van hem hebt.

Overigens is het niet zo dat hij maar net komt kijken natuurlijk. Hij racet al sinds zijn 5e oid.

Overigens erger ik me daar persoonlijk niet aan. Ik heb nooit het idee gehad dat hij onzin sprak of deed dat hij anders was dan hij daadwerkelijk is. Dat een hoop fans zich hier heel anders in gedragen, kan Max natuurlijk ook niets aan doen.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1049 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 17 sep 2017, 14:18

Lekker Max!

Grasmat
Nationale topspeler

Bericht door Grasmat » 17 sep 2017, 14:26

ziege maar ook zagge schreef:Lekker Max!
Het is ook godverdomme niet normaal. Kutferraris. Wordt ie weer genaaid, dit keer niet door zijn eigen auto, maar door een andere.

Elke keer buiten je eigen schuld eruit vliegen, hoe frustrerend moet dat zijn...

Grasmat
Nationale topspeler

Bericht door Grasmat » 01 okt 2017, 10:57

Nu echt wel: Lekker Max!

Baas van het veld.

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 01 okt 2017, 12:23

Ze hadden gewoon de beste auto, misschien op de Ferrari's na. Maar de ene startte niet, en de andere stond op een kansloze positie, hoewel Seb goed naar voren reed.

Mooie winst van Max. Gewoon perfect. En andermaal laten zien dat hij beter is dan Ricciardo, zowel in de kwalificatie als de race. Ricciardo had een snellere auto dan Hamilton. Maar waar hij Bottas versloeg en vervolgens makkelijk van hem wegreed, kon hij Hamilton niet achterhalen. Dit waar Max iedereen domineerde.

Overigens ook Stoffel met een mooi resultaat. Bizar incident met Vettel en Stroll in de uitloopronde trouwens.

Grasmat
Nationale topspeler

Bericht door Grasmat » 23 okt 2017, 00:27

Bij de tuchtcommissie van de knvb zitten dezelfde luitjes als bij de FIA. Beiden zo inconsequent als de neten...

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 23 okt 2017, 15:36

Het was inderdaad onduidelijk.

Echter zijn er geen vergelijkbare situaties te vinden. Het was dus niet alleen leaving the track and gaining position, maar ook het binnendoor afsnijden van een bocht in een direct gevecht.

Dit hebben we elders in de race gewoon niet gezien. Wel mensen die buiten de baan gingen, maar niet in een direct gevecht.

Je ziet het zo vaak, rechtdoor bij een chicane na het gemist te hebben. Strafbaar in een direct gevecht, en wordt twee of drie keer geaccepteerd wanneer je het doet wanneer je niet in een direct gevecht zit.

Maar volgens mij is de situatie Verstappen heel simpel: Hij sneed af, haalde binnendoor in. In andere gevallen was daar geen sprake van.

In de andere gevallen is er geen protest ingediend, dus dan wordt er anders naar gekeken.

Ik zie op twitter ook allerlei zgn. vergelijkingen verschijnen, maar gezien het gebrek aan protest zijn die zinloos. Daarnaast geven ze niet eenzelfde situatie weer. Behalve één, ogenschijnlijk, die van Sainz met Ocon. Maar Sainz won daar geen positie. Dus ook niet vergelijkbaar.

Het is lullig voor Max, maar hij is terecht bestraft. Dat anderen niet bestraft zijn voor iets dat evt. (afhankelijk van de redenatie van de stewards) hetzelfde is, doet hier niets aan af. Het Ferrari-protest was legitiem.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 24 okt 2017, 00:51

Ik vond het eerlijk gezegd ook wel terecht. En dan daarna dat interview bij Ziggo Sport, schandalig. Niet de woorden van Max, want ik begrijp dat je zoiets roept in de emotie. Maar vooral die 'kenner' van een Ziggo Sport.

SKERLA
International
Clubvoorkeur:

Bericht door SKERLA » 24 okt 2017, 08:26

PCGC schreef:Ik vond het eerlijk gezegd ook wel terecht. En dan daarna dat interview bij Ziggo Sport, schandalig. Niet de woorden van Max, want ik begrijp dat je zoiets roept in de emotie. Maar vooral die 'kenner' van een Ziggo Sport.
GC in PCGC stands for Garry Connely! :smile: :D
Eensch.

Plaats reactie