Formule 1

Discussieer hier met PSV-supporters over andere sporten dan voetbal.
Plaats reactie
PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 327 times
Been thanked: 642 times

Formule 1

Bericht door PCGC » 11 jul 2020, 16:48

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Koning Lewis.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 813 times
Been thanked: 612 times

Bericht door Sensation » 11 jul 2020, 18:15

Ferrari.. dafuq
#SzoboszlaiForBallonD'Or

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2088 times
Been thanked: 785 times

Bericht door Ren Höek » 12 jul 2020, 11:32

Als je Hamilton tijdens een race onder druk zet dan kan hij een enorme zeur worden, maar wat hij al zoveel jaar presteert is echt ongelooflijk knap. Ja hij heeft al lang de beste auto, maar hij staat er altijd zodra het nodig is.
Rosberg wist hem te verslaan, maar stopte daarna en gaf aan dat hij zoveel had moeten geven dat hij helemaal gesloopt was na het seizoen. Hamilton doet het jaar na jaar en laat het zo makkelijk lijken, hij is dit seizoen weer duidelijk de favoriet.

De verwachting is een droge race, helaas, maar hopelijk is RBR sneller dan vorige week en kan Max het spannend maken.

Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1147 times
Been thanked: 1827 times

Bericht door Maikel_91 » 12 jul 2020, 15:29

Wat een fout van Leclerc.

TomPSV
Internationale topspeler
Has thanked: 398 times
Been thanked: 426 times

Bericht door TomPSV » 12 jul 2020, 17:21

In slaap gevallen tijdens de race. Dat was me een partijtje saai.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 736 times
Been thanked: 2271 times

Bericht door ShovingNE2 » 12 jul 2020, 17:28

Sport is dood. Morsdood..

Competitie level nul.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

TomPSV
Internationale topspeler
Has thanked: 398 times
Been thanked: 426 times

Bericht door TomPSV » 12 jul 2020, 17:30

ShovingNE2 schreef:
12 jul 2020, 17:28
Sport is dood. Morsdood..

Competitie level nul.
Lijkt er wel op ja. Enige oplossing is Max en Hamilton in hetzelfde team zoals Tom Coronel zei, maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 680 times
Been thanked: 240 times

Bericht door milansandro » 12 jul 2020, 17:53

Eng mannetje...

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 12 jul 2020, 17:55

Waar slaat dat nu weer op?
Is dit weer een poging je (extreem)rechtse mening ergens neer te gooien?

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 12 jul 2020, 18:05

Moet ik echt weer gaan reageren op deze poging om weer geframed te worden als rechts extremist?

tijn0
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 276 times
Been thanked: 373 times

Bericht door tijn0 » 12 jul 2020, 19:54

Het was niet megaboeiend, maar interessant genoeg om niet in slaap te vallen m.i.
Ik blijf knap vinden hoe Hamilton vrijwel zonder ooit fouten te maken vooraan blijft rijden en zeges en poles binnensleept. Voor hoe hij herinnerd wordt, is het echter heel jammer dat hij in een auto rijdt die al zeker 5 jaar overduidelijk beter is dan de rest. Dan krijg je toch dat men durft te stellen dat iedereen in die auto kampioen had kunnen worden.

De McLarens en Force India's zijn eigenlijk de leukere teams, door hongerige racers in goede wagens. Een fotofinish had ook wel iets 😅.

Ferrari is echt pijnlijk, toch het mooiste merk en gezicht van de sport.

Red Bull stelt gewoon teleur, want ze kwamen met verhalen dat ze de strijd aangingen, maar die kunnen ze momenteel helemaal niet aan. Zelfs als Max zich ultiem geeft, lukt het niet het spannend te maken. En dan reden we waar het ze normaal wel lukte. Dus dat belooft voor de titelstrijd weinig spannends, dat wordt een Mercedesfeestje.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 12 jul 2020, 21:30

Vind het jammer dat Red Bull toch weer achter de feiten aan lijkt te lopen. Ferrari is wel echt heel slecht, wat een onkunde daar iedere keer weer. Moet zeggen dat Albon tot nu toe ook tegenvalt. Het zal me niks verbazen als ze inderdaad Vettel volgend jaar in die auto gaan zetten hoe hard ze ook roepen dat ze dat niet gaan doen. Want zo hard als ze nu roepen dat ze geen Vettel hoeven, zo hard riepen ze vorig jaar dat Gasly mocht blijven zitten.
milansandro schreef:
12 jul 2020, 17:53
Eng mannetje...
Why?

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 12 jul 2020, 21:37

Waarom ik vind dat Hamilton een eng mannetje is..
https://news.sky.com/story/lewis-hamilt ... e-12021486

Probeert hier even zijn mede coureurs moreel te chanteren dat als je niet uitspreekt tegen racisme je eigenlijk medeplichtig bent hieraan...
Iedereen die niet mee zou doen met het knielen zou dan de verdenking op zich nemen dat hij niet mee zou doen in de strijd tegen racisme..
Morele chantage...
Your not with me, your against me..

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 12 jul 2020, 22:59

Hij brengt het op de verkeerde manier inderdaad. Vind Hamilton een geweldig sportman en hij is echt een goede rijder. Maar ik vind het zelf bijzonder irritant dat hij ook denkt te menen hoe andere rijders zouden moeten handelen. Laat ieder op zijn eigen manier ermee omgaan, zolang ze maar allemaal ertegen zijn en dat uitspreken. Wat ze hebben gedaan.
Maargoed, heeft verder weinig te maken met de race van vandaag :D

Hij was ongenaakbaar vandaag.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 12 jul 2020, 23:21

Het is maar net welke berichtgeving je wil geloven:

https://www.f1maximaal.nl/formule-1/296 ... te-knielen

Maar fijn dat er tenminste argumentatie wordt gegeven over een mening, dat is altijd veel beter dan een op zich nietszeggende foto posten met 2 woordjes eronder.
En ik geloof best dat Hamilton druk neerlegt bij andere coureurs. Daar ben ik geen voorstander van, maar hij maakt op deze wijze wel de discussie los. De boodschap is goed, de wijze waarop niet helemaal.

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 18 times
Been thanked: 33 times

Bericht door RaJitsu » 13 jul 2020, 00:11

Ren Höek schreef:
12 jul 2020, 11:32
Als je Hamilton tijdens een race onder druk zet dan kan hij een enorme zeur worden,
Ik ben het hier niet mee eens. Ja, hij gaat meer praten, omdat er meer moet gebeuren, meer details die relevant zijn, etc. etc.

Als we Hamilton de gebaren en uitspraken over/richting Latifi en Bottas hadden zien maken of horen zeggen of dat hij niets kon zien tijdens de kwalificatie terwijl de omstandigheden voor iedereen gelijk waren, of de banden in de race, zoals Max dit weekend deed, dan was hij volgens velen 'weer aan het miepen'.

Hamilton's teamradio wordt ook meer uitgezonden. Gebeurt nu bij Verstappen ook, nu hij als een van de kanshebbers wordt gezien. Maar ik zag bijv. mensen ook zien stellen dat Hamilton weer aan het zeuren was over de banden nadat hij een opmerking maakte dat de banden dit weekend zachter aanvoelen, terwijl dat gewoon relevante feedback is.

Ik wed ook dat als Hamilton terug naar huis gegaan was, en zelfs zoals Leclerc was weten socializen, we er ook van alles over gehoord hadden. Echter rondom Leclerc heeft niemand het er echt over. Noch het gegeven dat Hamilton gewoon met zijn mensen de hele week heeft gewerkt om aan zijn problemen op de baan te werken.
Rosberg wist hem te verslaan
Met geluk. Echt Hamilton verslaan deed hij niet, hij was enorm afhankelijk van mechanische pech bij Hamilton die dat seizoen over het hele seizoen veel sneller was. Rosberg was een prima coureur, maar normaal gesproken niet goed genoeg om Hamilton te verslaan.
Maikel_91 schreef:
12 jul 2020, 15:29
Wat een fout van Leclerc.
En dan daarna ook weer een bericht waarin hij zichzelf inderdaad de schuld geeft en zegt dat hij ervan gaat leren. Ding is alleen dat dit zijn derde jaar hier alweer is. En zijn tweede jaar bij Ferrari (en voordat hij in de F1 reed heeft hij natuurlijk ook meerdere jaren op niveau geracet). Hij moet eens beginnen met daadwerkelijk te leren ipv het alleen te roepen. Erg jammer vond ik dit, had graag gezien wat Vettel nog heeft.
TomPSV schreef:
12 jul 2020, 17:21
In slaap gevallen tijdens de race. Dat was me een partijtje saai.
Dan is F1 je sport gewoon niet. Dit kan natuurlijk. Maar er is zat gebeurd qua inhaalactie en mooie prestaties van verschillende teams in het middenveld. Ik vond het dan ook belachelijk dat bij Ziggo geroepen werd dat de race niets was. Omdat Verstappen een redelijk on-enerverende race had?
tijn0 schreef:
12 jul 2020, 19:54
Red Bull stelt gewoon teleur, want ze kwamen met verhalen dat ze de strijd aangingen, maar die kunnen ze momenteel helemaal niet aan. Zelfs als Max zich ultiem geeft, lukt het niet het spannend te maken. En dan reden we waar het ze normaal wel lukte. Dus dat belooft voor de titelstrijd weinig spannends, dat wordt een Mercedesfeestje.
Dit doen ze iedere keer. Grote mond, stil bij Mercedes, en de laatst genoemde heeft het gewoon voor elkaar.
Maikel_91 schreef:
12 jul 2020, 22:59
Hij brengt het op de verkeerde manier inderdaad. Vind Hamilton een geweldig sportman en hij is echt een goede rijder. Maar ik vind het zelf bijzonder irritant dat hij ook denkt te menen hoe andere rijders zouden moeten handelen. Laat ieder op zijn eigen manier ermee omgaan, zolang ze maar allemaal ertegen zijn en dat uitspreken. Wat ze hebben gedaan.
Volgens mij is de berichtgeving hier redelijk duidelijk in geweest. Ze hebben vooraf gesproken, en de mensen die wilden knielen deden dit, anderen niet. Hamilton heeft verder niets gezegd over andere coureurs, alleen dat hij hen die met hem knielden dankbaar was en daarin ook het RBR-team van monteurs noemde die dit deed. Volgens mij vrij weinig mis mee.

Overigens vond ik alleen van Kvyat dat hij een goed antwoord had over waarom hij niet meeknielde. De anderen kwamen met een vrij lege verklaring. Prima als je niet knielt, maar vertel gewoon waarom. En in het geval van Verstappen is het extra interessant, omdat hij uit twee multiculturele landen komt, waar de anderen die bleven staan uit redelijke mono-culturen komen.

tijn0
Meervoudig international

Bericht door tijn0 » 13 jul 2020, 06:44

RaJitsu schreef:
13 jul 2020, 00:11
Dan is F1 je sport gewoon niet. Dit kan natuurlijk. Maar er is zat gebeurd qua inhaalactie en mooie prestaties van verschillende teams in het middenveld. Ik vond het dan ook belachelijk dat bij Ziggo geroepen werd dat de race niets was. Omdat Verstappen een redelijk on-enerverende race had?
Komt natuurlijk door het vermaak van vorige week. Dan is deze wat minder spannend. Dat snap ik nog wel, maar het was niet Monaco, of zo (waar ik altijd meer moeite mee heb). Ik zie het als een reguliere 2-0 overwinning in voetbal. Die horen er gewoon bij.

Je kunt ook beter die van Gameren erbij hebben, omdat hij het spelletje niet alleen volgt voor Max. Nu doen die anderen dat ook niet per se, maar volgens mij kan het van Gameren echt bijna niets boeien als Max eruit vliegt en die weet haarfijn de goede momenten uit te lichten.

Klein nadeeltje van Max is dat zenders zich richten op Max-fans, wat logisch en verstandig is. Dat komt de diepgang niet per se ten goede, maar dat is duidelijk niet de opzet van de F1 programma's. Zelfde zie je in NL bij sommige voetbalprgramma's, waar de diepgang ook ver te zoeken is. Je hoort Olav Mol ook weleens denken van: hoeveel detail moet ik meegeven, voordat ik de kijkers kwijtraak.

Aan de andere kant, op deze manier snap ik het zelf in elk geval nog 😅.

Sensation
Internationale topspeler

Bericht door Sensation » 13 jul 2020, 08:09

tijn0 schreef:
13 jul 2020, 06:44
RaJitsu schreef:
Komt natuurlijk door het vermaak van vorige week. Dan is deze wat minder spannend. Dat snap ik nog wel, maar het was niet Monaco, of zo (waar ik altijd meer moeite mee heb). Ik zie het als een reguliere 2-0 overwinning in voetbal. Die horen er gewoon bij.

Je kunt ook beter die van Gameren erbij hebben, omdat hij het spelletje niet alleen volgt voor Max. Nu doen die anderen dat ook niet per se, maar volgens mij kan het van Gameren echt bijna niets boeien als Max eruit vliegt en die weet haarfijn de goede momenten uit te lichten.

Klein nadeeltje van Max is dat zenders zich richten op Max-fans, wat logisch en verstandig is. Dat komt de diepgang niet per se ten goede, maar dat is duidelijk niet de opzet van de F1 programma's. Zelfde zie je in NL bij sommige voetbalprgramma's, waar de diepgang ook ver te zoeken is. Je hoort Olav Mol ook weleens denken van: hoeveel detail moet ik meegeven, voordat ik de kijkers kwijtraak.

In het middenveld gebeurde genoeg idd om iig de race te kijken, maar je wilt natuurlijk gevechten zien om de overwinning (met of zonder Max). De pech is alleen dat je die gevechten alleen gaat zien tussen Mercedes en Max, de Mercedessen onderling gaan natuurlijk niet 'vechten' om een overwinning. Dus als Max niet goed presteert hebben de Mercedessen vrij spel, was vorig jaar wel anders. Toen waren de gevechten met Ferrari erbij fantastisch mooi!

Ik vind die Van Gameren maar een irritant figuur, beetje een VI sausje er overheen qua humor, past wel bij F1 Café maar niet bij een analyse/voorbeschouwing op de race. En wat mij betreft hadden ze Jack wel even tijdelijk een baan op de redactie aan mogen bieden, die voegt ook niks toen in zijn 'co-commentaar', behalve dan enorm veel fouten maken.

Anyway, leuk dat de F1 weer terug is! Het is nu nog even wachten op het voetbalseizoen dan kunnen we daar meer over gaan zeuren dan over de F1 :P
#SzoboszlaiForBallonD'Or

tijn0
Meervoudig international

Bericht door tijn0 » 13 jul 2020, 08:26

Toch is het in het voetbal doorgaans niet anders. De kanshebbers zijn er enkelen of een en die staan vooraf vast.

Bij van Gameren is dat een beetje de rol waarin hij gebruikt wordt. Ik denk dat als je hem de kans zou geven de diepte in te gaan, dat hij daar zat over kan vertellen. Ik geloof gewoon niet dat je zo lang zo groot fan kunt zijn, en niet verder zou kunnen komen dan grappige plaatjes. Tussen de regels door, hoor je bij hem de kennis altijd wel. Maar voornamelijk vind ik hem leuk, omdat het hem niet zo uitmaakt wie er wint. Dat mag langzaam aan wel weer wat meer. Het nieuwe van Max is eraf en hij wordt vast een keer WK, maar er doen er nog 19 mee en daar zitten hele leuke gevechten tussen.

Je kunt er zeg maar voor kiezen om je vol op de Max fans te richten, of de gelegenheid aangrijpen om de sport in z'n algemeenheid meer populair te krijgen, zodat er ook nog kijkers zijn als Max zijn been breekt of stopt. In de jaren '90 zijn er velen (waaronder ik) ook zo fan van het spelletje geworden. Dat was niet door Jos, want die stond al vrij snel een beetje als een lulletje bekend bij het grote publiek.

Sensation
Internationale topspeler

Bericht door Sensation » 13 jul 2020, 08:34

Ja maar dat krijg je er denk ik moeilijk uit, moet je gewoon vergelijken met een Nederlandse club die CL speelt, dan zijn de analysten vooraf toch vooral daarmee bezig. Maar het fan-gehalte mag wat naar beneden, prima als je als NL zender wat speciale aandacht voor Max hebt en wat meer interviews met hem, dat is logisch, maar champagne opentrekken en op de banken springen als hij gewonnen heeft gaat nogal ver.

Maar op naar de Hungaroring. Red Bull is alweer bezig te roepen dat die baan ze beter ligt dan Oostenrijk (wat ook wel klopt, minder vol gas) maar ze moeten niet vergeten dat Mercedes naast een hele sterke motor ook gewoon een hele goede auto heeft.
#SzoboszlaiForBallonD'Or

tijn0
Meervoudig international

Bericht door tijn0 » 13 jul 2020, 08:59

Ik hou al rekening met een derde plaats voor Max op het WK. Ik vind het gat zó groot en als je ziet hoe lang Mercedes door kon op rode banden (DAS?), dan is het grote voordeel dat Max altijd had (bandenmanagement) dit jaar afwezig. Nu is het wellicht prematuur, maar ik zie ze niet een gat van een halve seconde goedmaken in zo'n kort seizoen. Achterstand op Bottas is al meer dan 1 zege. Wie weet hoeveel races er zullen zijn?
Ik hoop dan vooral dat Bottas het Hammer moeilijk gaat maken. Dit is, denk ik, Bottas' enige echte kans.

tijn0
Meervoudig international

Bericht door tijn0 » 13 jul 2020, 09:33

milansandro schreef:
12 jul 2020, 21:37
Probeert hier even zijn mede coureurs moreel te chanteren dat als je niet uitspreekt tegen racisme je eigenlijk medeplichtig bent hieraan...
Iedereen die niet mee zou doen met het knielen zou dan de verdenking op zich nemen dat hij niet mee zou doen in de strijd tegen racisme..
Morele chantage...
Your not with me, your against me..
Hamilton ziet het als zijn verantwoordelijkheid om op zijn manier voorop in de strijd te lopen. Dat kan ik respecteren, ik heb altijd een zwak voor grote (sport)mensen, die ook buiten de kaders van hun werk een positieve impact achter willen laten. Ik twijfel er niet aan dat zijn bedoelingen liefdevol zijn.

Hij moet wel begrijpen dat zijn strijd, niet per se die van een ander is. Neem een Max, die is echt maar met één ding bezig in zijn leven en ik denk niet dat hij met 35 maatschappelijk dezelfde betrokkenheid zal kennen als Lewis. Lewis' boodschap is sterker als hij dat respecteert en die grijswaarden accepteert. Ik snap heel goed dat je in emotie zaken meer binair gaat zien, maar door andermans ogen, zie je veel meer kleur. Dat is groei die Lewis moet maken, als mens, als hij écht een verschil wil maken en voor de maatschappij iets wil betekenen. Al is hij misschien realistisch genoeg om te beseffen dat hij nooit meer zo'n groot publiek zal bereiken over 5 jaar, als hij gestopt is. En dat dat hem ongeduldiger en te veel rechtdoorzee maakt.

In elk geval ben ik een fan van de man. Die zou ik echt wel in een 24 uur met (eigenlijk liefst 48 uur) willen zien, waarbij ik de kans groot acht dat je achter dat masker kunt kijken. Max ben ik wat dát betreft minder in geïnteresseerd.

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 18 times
Been thanked: 33 times

Bericht door RaJitsu » 13 jul 2020, 18:02

tijn0 schreef:
13 jul 2020, 06:44
RaJitsu schreef:

Ik weet niet wat een Van Gameren zou bijdragen, aangezien hij natuurlijk in datzelfde keurslijf valt, juist als hij daar aan tafel moet zitten. Eigenlijk ook met zijn social-stukjes die vooral over Max gaan en de Max-grappen er vroeger nooit door kwamen als het om het crashen ging.

Maar ik denk dat je helemaal gelijk hebt met wat het doel precies omtrent de insteek van deze programma's en dat ze gemaakt worden voor de nieuwe fans, oftewel de Max-fans.
Het lijkt nu wel ietsje anders te zijn. Iig niet meer alleen over Max, en ook dat conceptuele dingetje waarbij iedereen zijn rolletje had is nu ook anders en meer open.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 18 jul 2020, 15:22

Het houdt niet over voor Red Bull, de auto is heel slecht lijkt wel.

Mooi dat beide Williams door zijn naar Q2.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 371 times
Been thanked: 381 times

Bericht door nilssonH » 18 jul 2020, 15:49

Albon toch... Dit wordt langzaamaan nog pijnlijker dan Gasly bij RB.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 18 jul 2020, 16:03

En dan klagen dat ie op het verkeerde moment de baan werd opgestuurd.

Max 7e, weer problemen met de auto.
Benieuwd morgen. Plek 3 lijkt het hoogst haalbare als de auto heel blijft.

Plaats reactie