Formule 1

Discussieer hier met PSV-supporters over andere sporten dan voetbal.
Plaats reactie
PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 317 times
Been thanked: 636 times

Formule 1

Bericht door PCGC » 18 jul 2020, 16:03

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

En dan klagen dat ie op het verkeerde moment de baan werd opgestuurd.

Max 7e, weer problemen met de auto.
Benieuwd morgen. Plek 3 lijkt het hoogst haalbare als de auto heel blijft.

tijn0
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 274 times
Been thanked: 368 times

Bericht door tijn0 » 18 jul 2020, 16:07

Pfoe, benieuwd of RB in de top 4 eindigt, dit jaar. Albon pakt niks en McLaren, Force India en Ferrari lijken niet eens langzamer.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 19 jul 2020, 14:51

Race alweer voorbij, is nog niet eens begonnen....

tijn0
Meervoudig international

Bericht door tijn0 » 19 jul 2020, 14:58

Hahaha, wat genant. Zit niet goed in die koppies, dat is duidelijk.

Wijst wel op een boeiende race!

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 19 jul 2020, 15:04

Koppies? Koppie, Max zijn eigen fout, banden waren gewoon nog niet op temperatuur.

tijn0
Meervoudig international

Bericht door tijn0 » 19 jul 2020, 15:08

Max' koppie ook. Frustratie en overschatting, maar ook bij Albon zit het niet lekker en ik stel me voor in de garage ook minder. Als je hoort dat Honda geschrokken is van de tokenregels, voel ik dat er meer speelt.

Afijn, de monteurs verdienen wel een lading bloemen van Max, met het werk wat ze leverden.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 19 jul 2020, 15:10

Ja ik bedoelde Max zijn koppie. Denk niet dat Max de race uit gaat rijden, geloof er niks van dat ze die auto zo snel gerepareerd hebben.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 19 jul 2020, 15:14

Wat een start! Come on Max!

tijn0
Meervoudig international

Bericht door tijn0 » 19 jul 2020, 15:22

Gave start, respect voor Max! En Hammer, die is dit jaar heel sterk, tot nu toe. En Haas, ook respect voor de lef.

tijn0
Meervoudig international

Bericht door tijn0 » 19 jul 2020, 16:41

Ik heb alvast op MAG gestemd, voor driver of the day. Ik vind eigenlijk dat Max 'm niet mag krijgen, gezien zijn crash.

tijn0
Meervoudig international

Bericht door tijn0 » 19 jul 2020, 16:50

Deze is voor het team. Supergaaf.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 19 jul 2020, 16:58

Mooie race. Mooi die blijdschap van Max en het team.

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 18 times
Been thanked: 33 times

Bericht door RaJitsu » 19 jul 2020, 20:02

Albon had gewoon pech met de kwalificatie. En zeker in de race, zijn de middenmoot-teams aan elkaar gewaagd en vrij capabel, dus dan is het lastig om je door het veld te vechten.

Goede race van Max. Wel een domme fout vooraf aan de wedstrijd. Overigens wordt het hopelijk ook duidelijk dat nu er meer van Max' teamradio's uitgezonden wordt, dat er niets bijzonders is aan het 'geklaag' van mensen als Vettel en Hamilton.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2078 times
Been thanked: 782 times

Bericht door Ren Höek » 19 jul 2020, 23:21

Wat een onverwacht succes nog voor Max en RBR, na een slecht weekend en een enorme blunder van Max vlak voor de start.
De monteurs van RBR mogen geweldig veel lof krijgen, zowel voor het wonderbaarlijk snel repareren van de auto van Max als voor de constant ontzettend snelle pitstops!

Ik had lage verwachtingen voor de race. Ik ging uit van een makkie voor Hamilton (helemaal in 'clean air' is de combi Hamilton en Mercedes waanzinnig snel), een redelijk eenvoudige 2e plek voor Bottas en waarschijnlijk Perez op de 3e plek maar met ruime achterstand. Dat werd meteen na de start echter heel anders (behalve Hamilton dan) :lol:
Dankzij het langzame starten bij Bottas en Perez, en juist uitstekende starts van Max en Stroll.

Complimenten ook naar Stroll trouwens. Ik blijf hem een gemaakte coureur vinden, die ondanks het nodige talent vooral in die auto zit omdat papa miljardair is, maar hij reed echt uitstekend.
RaJitsu schreef:
19 jul 2020, 20:02
Overigens wordt het hopelijk ook duidelijk dat nu er meer van Max' teamradio's uitgezonden wordt, dat er niets bijzonders is aan het 'geklaag' van mensen als Vettel en Hamilton.
Ach kom op.
Het is ondertussen al meerdere jaren een gimmick dat zodra Hamilton klaagt over zijn banden hij de eerstvolgende ronde de snelste ronde tot dan toe neerzet, dat is echt standaard geworden. Vandaag ook weer, meerdere keren zelfs.

Je lijkt de neiging te hebben dermate tegen de grote Max show te zijn dat je hem overdreven kritisch benadert terwijl Hamilton juist bijna heilig is.

Zoals je ook altijd opmerkt dat RBR graag een (te) grote mond heeft, maar je nooit opmerkt dat Mercedes altijd de rol van de underdog opzoekt. Toto heeft onderhand eenzelfde gimmick als Hamilton, zodra Toto aangeeft dat Mercedes een heel lastig weekend tegemoet gaat kun je de 1-2 voor Mercedes alvast invullen.
Beide teams zouden iets van elkaar kunnen leren op dat gebied.

Batsu
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 72 times
Been thanked: 49 times

Bericht door Batsu » 20 jul 2020, 16:43

Waarom ik geen fan ben van Hamilton:

Lewis Hamilton was zondag niet blij met hoe de Formule 1-coureurs een statement maakten tegen racisme voor de Grand Prix van Hongarije. De winnaar van de race ergerde zich vooral aan Romain Grosjean.

"Romain vindt het niet belangrijk", zei Hamilton tegen Speedweek. "Hij is een van de coureurs die vindt dat we genoeg hebben gedaan."

Bij de eerste drie races van het seizoen droegen de coureurs een T-shirt met een tekst om aandacht te vragen voor de strijd tegen racisme. Hamilton en de meeste andere coureurs knielden daarnaast tijdens het volkslied, maar enkele andere coureurs onder wie Max Verstappen, Charles Leclerc en Grosjean kozen ervoor om dat niet te doen.

"Ik heb geprobeerd om met Romain te praten. Ik wil hem duidelijk maken dat dit probleem niet vanzelf overgaat. We moeten blijven vechten voor gelijke rechten", zei Hamilton.

Hamilton plaatste zondagavond ook een bericht op Twitter, waarin hij schreef dat het "beschamend is dat veel teams geen enkele publiekelijke inspanning hebben geleverd voor meer diversiteit".

Racismeprotest verliep opnieuw rommelig
Hamilton en Ferrari-coureur Sebastian Vettel stuurden ook sms'jes naar andere coureurs om hen te overtuigen deel te nemen aan het racismeprotest. Net als een week eerder bij de GP van Stiermarken verliep het racismeprotest zondag rommelig. Terwijl onder anderen Hamilton en Vettel nog knielden, liepen enkele andere coureurs al weg.

"Het maakt me niet uit of je staat of knielt, maar we moeten de wereld wel laten zien dat we eensgezind zijn in deze strijd", zei de 35-jarige Brit.

Hamilton, die zich de afgelopen maanden op sociale media een voorvechter toonde voor de strijd tegen racisme en een Black Lives Matter-protest bijwoonde in Londen, hoopt dat de Formule 1 meer structuur aanbrengt in de protesten.

"De verantwoordelijken in de sport moeten zorgen dat er een duidelijke lijn komt. We hebben een prachtig platform waar we onze boodschap kunnen uiten, maar het gebeurt nu steeds heel gehaast."

Eerder vertelde Hamilton dat hij in Oostenrijk al enkele coureurs had moeten overtuigen om ook bij de tweede race een statement te maken. "In Oostenrijk heb ik er veel energie in gestoken om enkele coureurs over te halen om mee te doen. Gelukkig zijn er ook coureurs die wel heel toegewijd zijn. Dat vind ik fantastisch."

Dit is gewoon karaktermoord vind ik. Ik vind het weinig fraai, en doet de discussie geen goed. Het: "als je je niet continu op alle mogelijke manieren uitspreekt tegen racisme dan ben je voor." Ik vind dat niks

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 463 times
Been thanked: 905 times

Bericht door deninho32 » 20 jul 2020, 17:06

Tussen die BLM activisten en racisten zit een enorm gebied waar het overgrote deel van de mensen onder valt. Dat schijnt maar niet te willen indalen bij de extreme kanten van dit debat..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 20 jul 2020, 17:51

Ren Höek schreef:
19 jul 2020, 23:21

Ach kom op.
Het is ondertussen al meerdere jaren een gimmick dat zodra Hamilton klaagt over zijn banden hij de eerstvolgende ronde de snelste ronde tot dan toe neerzet, dat is echt standaard geworden. Vandaag ook weer, meerdere keren zelfs.
De vraag is alleen wat de context is. Nu had hij een discussie met zijn team die wilde dat hij naar hard ging omdat dat de veiligere keus was terwijl hij zacht wilde voor de snelste ronde. Het team gaf aan dat zacht een slechte keus was, terwijl Hamilton gewoon 10 ronden op zacht wilde rijden. Uiteindelijk hebben ze het gerekt tot drie ronden voor het einde en zijn ze alsnog naar zacht gegaan. Wat in dit verhaal is 'onterecht klagen over banden'? Ik heb het idee dat mensen van bepaalde verhalen iets maken dat er helemaal niet is. Hetzelfde geldt voor de bewering dat hij het altijd over 'the best fans' zou hebben.
Je lijkt de neiging te hebben dermate tegen de grote Max show te zijn dat je hem overdreven kritisch benadert terwijl Hamilton juist bijna heilig is.
Ik ben kritisch op iedereen, ook over Hamilton. Hij geeft er echter minder aanleiding toe. Hetzelfde geldt voor teams, beleidsmakers, etc. In elke sport of zelfs elke industrie waar ik mij mee bezighoud.
Zoals je ook altijd opmerkt dat RBR graag een (te) grote mond heeft, maar je nooit opmerkt dat Mercedes altijd de rol van de underdog opzoekt.
Ik kan alleen gericht op dit seizoen al op 10 artikelen komen waarin RBR gezegd heeft dat ze voor het WK kunnen gaan. Hoeveel van dit soort artikelen vind je van Mercedes? Verder vind ik dat er een verschil zit tussen zeer opportunistische uitspraken van RBR vs Mercedes die zeer conservatief zijn in hun uitspraken. Het één is gebaseerd op zelf-promotie die nergens op gebaseerd is, het ander is meer een verhaal van 'we weten het niet, we moeten het op de baan laten zien'. Volgens mij is dit laatste juist een zeer gezonde instelling omdat je dan altijd op je hoede bent en altijd zoekt naar verbetering.
Beide teams zouden iets van elkaar kunnen leren op dat gebied.
Totaal niet mee eens. Ik vind het juist goed dat je je daden voor je laat spreken. Waar ik me bij RBR erg aan stoor is ook hoe ze via pr anderen kunnen aanvallen zoals destijds met Renault gebeurd is. Maar het is ook simpelweg niet verstandig. Het heeft ze bijv. ook de kans op een Mercedesmotor gekost.

Dit is ook waarom ik nu kritischer ben richting Sauber/Alfa; het domme beleid waar ook een stukje gemakszucht en arrogantie aan kleeft.

En ja, ik zal eerlijk zeggen dat het feit dat ondanks deze aanwijsbare zwaktes mensen in vooral de Nederlandse pers ontzettend juichen voor bepaalde praktijken, mij extra kritisch maakt. Niet in termen van mijn persoonlijke mening, want die blijft hetzelfde. Meer in de zin van dat ik het nodig vind om in Nederlandse communities mij daar meer op de focussen in de comments die ik plaats.
Batsu schreef:
20 jul 2020, 16:43

Dit is gewoon karaktermoord vind ik. Ik vind het weinig fraai, en doet de discussie geen goed. Het: "als je je niet continu op alle mogelijke manieren uitspreekt tegen racisme dan ben je voor." Ik vind dat niks
Hoe is het karaktermoord? Hij zegt alleen:
"Het maakt me niet uit of je staat of knielt, maar we moeten de wereld wel laten zien dat we eensgezind zijn in deze strijd"
Hij vind dat als je een statement maakt, dit op een goede manier moet gebeuren, en niet snel in een paar seconden effe voor het volkslied. Volgens mij is daar weinig mis mee om dit uit te spreken?
Hamilton dwingt helemaal niemand, maar praat er alleen over en is het oneens met Grosjean die kennelijk vindt dat het wel ok is gedaan. Dus waar pleegt hij precies karaktermoord?

Verder zeg je dat dit de reden is, maar dit is pas iets van de afgelopen maanden. Maar natuurlijk was je daarvoor geweldig positief over Hamilton?
deninho32 schreef:
20 jul 2020, 17:06
Tussen die BLM activisten en racisten zit een enorm gebied waar het overgrote deel van de mensen onder valt. Dat schijnt maar niet te willen indalen bij de extreme kanten van dit debat..
De suggestie dat een BLM-activist per definitie een extreme kant is, is ook zwak ingegeven. Alsof die groep in één hoekje te plaatsen valt. Overigens, is iemand die er militant tegen is, niet per definitie een racist. Beiden termen die je gebruikt gaan over compleet verschillende factoren.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2078 times
Been thanked: 782 times

Bericht door Ren Höek » 20 jul 2020, 18:16

RaJitsu schreef:
20 jul 2020, 17:51
De vraag is alleen wat de context is.
Euhm nee.
Hamilton heeft de sterke neiging iedere race te klagen over de degradatie en/of de staat van zijn banen om vervolgens meteen daaropvolgend de snelste raceronde te rijden. Dat is echt komisch.
En dat is heel wat anders dan een discussie over welke band te moeten gaan gebruiken.
Hetzelfde geldt voor de bewering dat hij het altijd over 'the best fans' zou hebben.
Jij wil zeggen dat dit niet het geval is?
Daar is hij al enkele jaren berucht om, hij zegt na bijna elke overwinning dat dit 'the best fans ever' zijn :lol:
Ik ben kritisch op iedereen, ook over Hamilton.
Ik vind dat je bij hem juist bijna alles zo positief mogelijk bekijkt en bij Max en RBR veel zaken juist zo negatief mogelijk.
Op de een heb je kritiek en bij de ander praat je het goed.
Verder vind ik dat er een verschil zit tussen zeer opportunistische uitspraken van RBR vs Mercedes die zeer conservatief zijn in hun uitspraken.
Vanzelfsprekend, dit past namelijk perfect in je stramien.

Daarbij is het logisch dat RBR hoog van de toren blaast, dat heet marketing en dat doen ze altijd en overal (niet alleen in de F1). Dat dit tegen ze gebruikt kan worden is ingecalculeerd en is voor Red Bull een reden om te zorgen dat ze maximaal presteren zodat het niet kan gebeuren. Wat dit seizoen en de seizoenen daarvoor echter niet lukt.
En het is vrij opvallend dat Mercedes zich zo vaak in de rol van de underdog plaatst, ze zijn notabene 6 keer achter elkaar (!) kampioen geworden.
Waar ik me bij RBR erg aan stoor is ook hoe ze via pr anderen kunnen aanvallen zoals destijds met Renault gebeurd is.
Dit was ook opvallend ja, je hebt kritiek op RBR en niet op Renault. Terwijl RBR zo ongeveer iedere keer bewees terechte kritiek te hebben en Renault iedere keer keihard door de mand viel (en nog steeds valt). Waar 2 vechten hebben bij jou niet 2 schuld? Het moge duidelijk zijn dat RBR niet veel goed kan doen bij je.

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 20 jul 2020, 18:34

Ren Höek schreef:
20 jul 2020, 18:16
RaJitsu schreef:
20 jul 2020, 17:51
De vraag is alleen wat de context is.
Euhm nee.
Hamilton heeft de sterke neiging iedere race te klagen over de degradatie en/of de staat van zijn banen om vervolgens meteen daaropvolgend de snelste raceronde te rijden. Dat is echt komisch.
Lijkt erop dat je de context niet begrijpt. Dit is namelijk niet waar. Maar zeg maar wanneer hij klaagde over de kwaliteit van zijn banden in deze race voordat hij de snelste ronde neerzette? Dat hele 'gesprek' is gewoon meegenomen in deze video:

Hetzelfde geldt voor de bewering dat hij het altijd over 'the best fans' zou hebben.
Jij wil zeggen dat dit niet het geval is?
Daar is hij al enkele jaren berucht om, hij zegt na bijna elke overwinning dat dit 'the best fans ever' zijn :lol:
Een flink deel van de podium ceremonies staat gewoon op Youtube. Laat mij er twee zien waarin hij dit zegt. Als hij dit iedere keer zegt dan is dit zo te vinden toch? Er is zelfs een poging gedaan tot een compilatie.
Ik vind dat je bij hem juist bijna alles zo positief mogelijk bekijkt en bij Max en RBR veel zaken juist zo negatief mogelijk.
Op de een heb je kritiek en bij de ander praat je het goed.
Nope. Ik denk dat jij het eerder wat zwaarder opvat wanneer het om Max gaat en daardoor het midden waar ik zit ziet als kritisch, terwijl jij aan de zijde zit waarin je over Max juist helemaal niet kritisch moet zijn.
Daarbij is het logisch dat RBR hoog van de toren blaast, dat heet marketing en dat doen ze altijd en overal (niet alleen in de F1).
Niet wanneer je keihard beweert dat je mee gaat doen. Of is het zo dat RBR geweldige marketing heeft, en Mercedes en Ferrari zeer zwakke marketing? Als het daadwerkelijk zo slim was hadden zij dit ook wel gedaan.

Verder, hoe goed werkt het marketing-technisch dat ze nu totaal niets in te brengen hebben?
En het is vrij opvallend dat Mercedes zich zo vaak in de rol van de underdog plaatst, ze zijn notabene 6 keer achter elkaar (!) kampioen geworden.
Kun je eens een bericht linken waarin ze zich volgens jou daadwerkelijk in de underdog-positie plaatsen? M.i. zijn het vooral berichten als dit: https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/3 ... hongarije/
Ze zeggen dan dat ze een gelijkwaardig gevecht verwachten, niet dat ze de underdog zijn.

En het kwam feitelijk ook uit, want Bottas kwam niet voorbij Max. Er is meer aan winnen dan alleen dat Hamilton wint. Ik kan me dan ook voorstellen dat het voor hun niet zo werkt dat ze vinden dat ze het goed gedaan hebben in Hongarije en de norm voor het oordeel is dat Bottas niet voor Max geëindigd is. En dit is m.i. een gezonde instelling.
Dit was ook opvallend ja, je hebt kritiek op RBR en niet op Renault. Terwijl RBR zo ongeveer iedere keer bewees terechte kritiek te hebben en Renault iedere keer keihard door de mand viel (en nog steeds valt). Waar 2 vechten hebben bij jou niet 2 schuld?
Dat Renault niet presteerde was gewoon duidelijk. De vraag is of je dan de relatie zo moet frustreren. RBR heeft al aangegeven dat ze dit expres deden omdat ze dachten dat ze Renault hierdoor beter konden laten presteren.
Het is onzin om te stellen dat waar twee vechten, twee schuld hadden. Het is niet zo alsof Renault niet net zo goed wilde dat hun motoren beter zouden gaan. Gezien de infrastructuur die ze hadden zat een beter presteren de motor er gewoon niet in. En op het moment is dit ook het geval. Zie: https://nl.motorsport.com/f1/news/adria ... lt/4375434
En dan heb ik het niet eens over het gegeven dat Renault ze eigenlijk al hadden kunnen laten vallen nadat RBR probeerde over te stappen op een andere fabrikant, nog een jaar voordat het fabriekscontract afliep. Omdat RBR nergens een motor vandaan kon halen moesten ze met hangende pootjes terug naar Renault. Maar uiteraard kregen ze niet dezelfde voorwaarden in termen van support en gratis motoren en moesten ze een motorsponsor zoeken; wat betekende dat ze voor de motoren en support de volle pond moesten betalen waar ze het hiervoor gratis kregen.

En dit is slechts één voorbeeld. Tijdens de stop was Horner ook weer bezig met het doen van manipulatieve uitspraken zoals rondom het klantenchassis waar zij een voorstander van waren omdat dit beter is voor kleine teams, die zijn natuurlijk ontzettend wilden steunen. 'Let them have it', zei hij met een trage zachte stem. Maar tussen neus en lippen werd dan wel effe gemeld dat ze moesten betalen voor het chassis. En natuurlijk was het geen factor dat AT dit chassis gewoon gratis zou krijgen, plus het controleren van deze teams mbt bijv. stemmingen over regels, en dat er geen stappen gezet zou worden door andere teams met innovaties waar concurrerende teams gebruik van kunnen maken.

Ik heb trouwens zat over Renault in dit topic gezegd los van Red Bull. Maar waarschijnlijk ben ik volgens jou dan ook een Renault-fan? Of nee, wacht, het heeft met Vasseur te maken waar ik ook kritisch op ben, en die kon het niet vinden met Abiteboul en dus is dat de reden dat ik Renault-fan ben of een Alfa-hater... :)

Overigens, ik weet niet of het nog ergens te vinden valt, maar rondom Mercedes heb ik hun prestaties ook altijd gerelativeerd door de geschiedenis achter de beslissing voor deze motoren en is het idee dat Schumacher hier zo'n grote bijdrage aan geleverd heeft (iets wat Wolff ook gezegd heeft), m.i. de grootste onzin ter wereld.

Batsu
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 72 times
Been thanked: 49 times

Bericht door Batsu » 20 jul 2020, 18:50

Hoe is het karaktermoord? Hij zegt alleen:
"Het maakt me niet uit of je staat of knielt, maar we moeten de wereld wel laten zien dat we eensgezind zijn in deze strijd"
Hij vind dat als je een statement maakt, dit op een goede manier moet gebeuren, en niet snel in een paar seconden effe voor het volkslied. Volgens mij is daar weinig mis mee om dit uit te spreken?
Hamilton dwingt helemaal niemand, maar praat er alleen over en is het oneens met Grosjean die kennelijk vindt dat het wel ok is gedaan. Dus waar pleegt hij precies karaktermoord?

Verder zeg je dat dit de reden is, maar dit is pas iets van de afgelopen maanden. Maar natuurlijk was je daarvoor geweldig positief over Hamilton?

Ik vind Hamilton saai. Samen met Mercedes al jaren dominant. Te dominant vind ik. Zou ik een andere mening hebben als het Verstappen zou zijn? vast wel, een beetje chauvinistisch is mij niet vreemd. Hij heeft de makkelijkste taak van allen aangezien hij vaak van pole vertrekt: gewoon geen fouten maken en je wint wel aangezien de auto het beste van het veld is. Je kan mij niet wijsmaken dat hij de race van afgelopen weekend echt leuk vond. Je wilt toch battelen en strijden en mooie inhaalmanouvres plaatsen? Daarom ben je toch ook F1 rijder?

Voor wat betreft het racisme debat. Ik vind het niet chique om andere rijders bij naam te noemen. Hou dat binnenskamers als je het over eensgezindheid hebt. Grosjean (waar ik geen fan van ben) wordt nu weggezet als dissonant in de eensgezindheid tegen racisme. En dat vind ik niet netjes. Tenminste, zo interpreteer ik het.

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 23 jul 2020, 23:03

Batsu schreef:
20 jul 2020, 18:50

Voor wat betreft het racisme debat. Ik vind het niet chique om andere rijders bij naam te noemen. Hou dat binnenskamers als je het over eensgezindheid hebt. Grosjean (waar ik geen fan van ben) wordt nu weggezet als dissonant in de eensgezindheid tegen racisme. En dat vind ik niet netjes. Tenminste, zo interpreteer ik het.
Grosjean heeft uitspraken gedaan over wat hij als voorzitter van de GPDA vindt. Daarom werd hij specifiek genoemd. De overigen heeft Hamilton nooit genoemd. En al was dit wel zo, zou ik daar niets mis mee vinden. Wel als hij bijv. had gesteld dat ze dus racistisch zijn oid.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 164 times
Been thanked: 271 times

Bericht door koetje » 24 jul 2020, 00:05

Probleem van politieke statements en sport is dat een hellend vlak kan worden. Nu dat gemengd wordt kun je het een volgende keer lastiger scheiden als het je dan even niet uitkomt. Bijvoorbeeld als je gaat racen in landen met een wat minder regime of waar mensenrechten ernstig worden geschonden. Je hebt dan geen antwoord meer op kritiek daarop.

Verder is het gebaar van de BLM beweging overgenomen. Er zitten ook mindere kanten aan die beweging. Het is niet iets on omstreden als Unicef of zoiets dergelijks.

Redenen genoeg voor coureurs om hun eigen afwegingen te maken. Die ratio wordt vergeten door Hamilton nu hij er emotioneel zo bij betrokken is.

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 26 jul 2020, 16:58

koetje schreef:
24 jul 2020, 00:05
Probleem van politieke statements en sport is dat een hellend vlak kan worden.
Antiracisme is geen politiek. Tenzij je vindt dat bepaalde extreme partijen hun mening gerespecteerd dient te worden.
Bijvoorbeeld als je gaat racen in landen met een wat minder regime of waar mensenrechten ernstig worden geschonden. Je hebt dan geen antwoord meer op kritiek daarop.
Is een ander onderwerp. Dat je kiest om je uit te spreken tegen het een verplicht je niet meteen ook actief te zijn tegen het ander. Persoonlijk vind ik het ook belachelijk dat ze in bepaalde landen overwegen te racen zoals Saudi Arabië. Maar we gaan ook voetballen in de VAE en F1 racet daar ook al jaren.

Wat vooral hypocriet is, is dat mensen stellen dat ze zich ook tegen andere zaken moeten uitspreken, maar ondertussen met alle plezier allerlei apparaten gebruiken die door Foxconn gemaakt zijn.
Verder is het gebaar van de BLM beweging overgenomen. Er zitten ook mindere kanten aan die beweging. Het is niet iets on omstreden als Unicef of zoiets dergelijks.
De beweging is wat anders dan bepaalde groepen die ook politiek uitspraken doet. Hamilton is de enige die het over de BLM-beweging heeft en is zeer duidelijk geweest over het feit dat hij de politieke zijde niet ondersteunt. Colin Kaepernick had nooit extra ideeën bij het knielen behalve het statement tegen politiegeweld tegen zwarte Amerikanen. Mensen die kritisch waren op hem maakte er vervolgens van dat dit een teken van disrespect zou zijn naar het land, de troepen, etc. etc., wat onzin is. Dus waarom zou je het laten kapen? Dat is net zo iets als dat we niet meer naar uitwedstrijden moeten gaan omdat er wel eens rellen zijn. Moeten mensen zich ook niet meer uitspreken tegen racisme omdat er Antifa-figuren in de VS zijn die het puur en alleen om het rellen gaat (en dat de groepering sowieso vrij militant schijnt te zijn)?

Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1143 times
Been thanked: 1823 times

Bericht door Maikel_91 » 26 jul 2020, 19:55

RaJitsu schreef:
20 jul 2020, 18:34
Een flink deel van de podium ceremonies staat gewoon op Youtube. Laat mij er twee zien waarin hij dit zegt. Als hij dit iedere keer zegt dan is dit zo te vinden toch? Er is zelfs een poging gedaan tot een compilatie.
Hamilton met zijn 'the fans here are the best in the world' is bijna net zo grote meme geworden als Verstappen die Driver of the Day is.
Was volgens mij zo'n 2 seizoenen geleden dat Hamilton daadwerkelijk na elke race verkondigde dat het geweldig was om te winnen voor de beste fans te wereld.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 463 times
Been thanked: 905 times

Bericht door deninho32 » 26 jul 2020, 20:00

Misschien een gevalletje 'beam me up Scotty'?
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 26 jul 2020, 21:40

Maikel_91 schreef:
26 jul 2020, 19:55
Hamilton met zijn 'the fans here are the best in the world' is bijna net zo grote meme geworden als Verstappen die Driver of the Day is.
Was volgens mij zo'n 2 seizoenen geleden dat Hamilton daadwerkelijk na elke race verkondigde dat het geweldig was om te winnen voor de beste fans te wereld.
Het is inderdaad al even geleden dat hij inderdaad altijd de fans aansprak en bedankte. Maar het gaat mij erom dat hij dus niet sprak over 'the best fans'. Dit heeft hij alleen gezegd over de Britse fans, en de Mexicanen. Dat zou je als dubbel kunnen noemen, hoewel er natuurlijk de ervaring is van het stadion in Mexico wat de ervaring anders maakt. Hij heeft ook gesproken over de Britten als de beste fans op basis van dat ze ook de sport beter begrijpen. Hoe dan ook, dan kun je dus evt. spreken over dat hij het twee keer gezegd heeft.
Hier is een poging gedaan om een montage te maken waarin hij altijd zou spreken over de 'best fans': De maker van deze video kwam er zelf dus ook achter dat het idee niet klopte en heeft het waarschijnlijk alsnog maar online gezet.

Maar goed, het publiek bedanken maakt je kennelijk ook een monster, en we verzinnen de context er wel bij om het kloppend te maken kennelijk. Niets nieuws. Ondertussen wel zeuren over spelers die niet na de wedstrijd het publiek komen bedanken.
deninho32 schreef:
26 jul 2020, 20:00
Misschien een gevalletje 'beam me up Scotty'?
Er wordt iig gezegd dat ze naar het schip getransporteerd willen worden, Hamilton noemt het publiek niet iedere keer dat ze betere fans zijn dan anderen.
Laatst gewijzigd door RaJitsu op 26 jul 2020, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie